ویکی‌تجربهجستجو
آکاف
تجربهٔ کاری۸ خرداد ۱۴۰۵

برنامه نویس بک اند

تجربهٔ کاری برنامه نویس بک اند در آکاف — امتیاز ۵.۰ از ۵.

۵.۰· برنامه نویس بک اند

من در تیم استانبول فعالیت می‌کردم و طبیعتاً ارتباط زیادی با تیم برنامه‌نویسی ایران نداشتیم. به‌نظر من اصلی‌ترین چالش کار در آکاف این بود که تمام داکیومنت‌ها و اپلیکیشن‌ها باید ابتدا به زبان انگلیسی تولید می‌شدند و بعد از ترجمه به فارسی، نسخه نهایی فارسی تحویل داده می‌شد. دلیلش هم این بود که بخشی از پروژه‌ها توسط برنامه‌نویس‌های غیرایرانی توسعه داده می‌شد. به‌نظرم این روند تا حدی سرعت پیشرفت پروژه‌ها را کاهش می‌داد، اما در مجموع تجربه خوبی بود.

نقاط قوت

دسترس پذیری خوب محل کار

نقاط ضعف

بیمه نکردن

امتیاز چندمعیاره

فرهنگ سازمانی
۵.۰
مدیریت
۵.۰
حقوق و مزایا
۵.۰
تعادل کار-زندگی
۵.۰
فرصت رشد
۵.۰
توصیه به دیگران
۵.۰

تجربه‌های مشابه

آکاف
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·برنامه نویس بک اند
۵.۰
برنامه نویس بک اند

من چهار قرارداد داشتم؛ یکی سه‌ماهه، دو تا یک‌ساله و در نهایت قراردادهای شش‌ماهه که تمدید شد. حجم کار در آکاف بالا بود و انتظار خروجی روزانه قابل‌توجهی از تیم وجود داشت. تقریباً تایم‌شیت‌ها را خودمان برای خودمان ثبت می‌کردیم و اعلام می‌کردیم و سپس برای تأیید نهایی از آن دفاع می‌کردیم. در برخی مواقع هم ممکن بود در میانه یک پروژه از شما خواسته شود کار را متوقف کنید و به دلیل فورس بودن، به پروژه دیگری منتقل شوید. به نظر من، شرکت‌هایی که روی یک پروژه مشخص کار می‌کنند شرایط ساده‌تری دارند تا جایی که در طول سال مجبور باشید روی تعداد زیادی پروژه با سناریوهای متفاوت کدنویسی و تسک انجام دهید. با این حال، در مجموع همکاری خوبی با هم داشتیم و دلیل جدایی من از شرکت هم همین موضوع بود.

آکاف
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·برنامه نویس سنیور
۵.۰
برنامه نویس سنیور

من حدود دو سال با شرکت آکاف همکاری داشتم. این همکاری در ابتدا به‌صورت یک دوره‌ی سه‌ماهه آغاز شد تا دو طرف بیشتر با یکدیگر آشنا شوند، و پس از آن نیز دو بار، هر بار به مدت یک سال، تمدید شد. در مجموع مشکل جدی خاصی وجود نداشت، اما نکته‌ای که خودم هم با مجموعه مطرح کرده بودم این بود که فرآیند ورود به شرکت کمی بیش از حد آسان بود. به‌دلیل اینکه سطح حقوق برای نیروهای جونیور مناسب به نظر می‌رسید، افراد زیادی جذب می‌شدند. این موضوع باعث می‌شد زمان قابل توجهی از تیم باتجربه صرف آموزش و همراهی این افراد شود، اما در بسیاری از موارد پس از حدود یک ماه مشخص می‌شد که توانمندی‌های فرد با آنچه اعلام کرده بود همخوانی ندارد و در نهایت از تیم کنار گذاشته می‌شد. این روند انرژی زیادی از تیم اصلی می‌گرفت.

آکاف
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·برنامه نویس بک اند
۵.۰
برنامه نویس بک اند

حدود دو ماه پیش فرآیند مصاحبه با این شرکت آغاز شد که در مجموع شامل پنج مرحله بود. امروز پس از اعلام عدم پذیرش رزومه، از من دعوت شد تا در جلسه‌ای شرکت کنم و درباره روند مصاحبه‌ها نظرم را ارائه بدهم. من نیز با توجه به این‌که اعلام شده بود پس از این جلسه، بازخوردی برای بهبود رزومه و توانمندی‌ها ارائه خواهد شد، در این جلسه شرکت کردم. چنین رویکردی را در هیچ شرکت دیگری تجربه نکرده بودم و برایم جالب و جذاب بود. انتقاداتی که مطرح کردم با استقبال خوبی از سوی تیم مواجه شد.

آکاف
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·برنامه نویس بک اند
۵.۰
برنامه نویس بک اند

قرارداد اولم شش ماهه بود و اخیراتمدید شد ، تیم بسیار خوب هست و در مشکلات به هم کمک میکنیم و خود مدیریت در جلسات میتینگ حضور دارند من در شرکت های قبلی کمتر مستقیم با مدیریت در ارتباط بودم ولی اینجا هر زمان تیم فنی بخاهد مستقیما میتواند صحبت کند که من فکرکنم بهترین نکته مثبت هست که تیم راحت تر پیش بره و هر موردی بود بلافاصله میتواند با مدیریت مطرح کند

آکاف
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·فول استک
۵.۰
فول استک

من اخیراً همکاری خودم رو به‌صورت پروژه‌ای و دورکاری آغاز کردم. در حال حاضر سه پروژه به‌صورت هم‌زمان در بخش فرانت‌اند استارت خورده‌اند. همکار مستقیمی در این پروژه‌ها ندارم و فایل‌های طراحی (Figma) در اختیار من قرار داده شده است. خروجی‌ها به‌صورت روزانه روی گیت ثبت می‌شوند. همچنین دسترسی به جیرا در اختیارم قرار داده شده، اما در حال حاضر برای این پروژه‌ها نیازی به استفاده از جیرا احساس نمی‌شود.

آکاف
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·فول استک
۵.۰
فول استک

من خواستم از دوران جنگ بگم بدیش این بود تیمی که ساعتی بود هیچ درآودی نداشت اما خوبیش هم این بود از روز اول به تیم دورکاری گفتند اجباری در کار نیست هر کس خواست داوطلبانه به کار ادامه دهد ولی امیتوانید کارتون رو به هم تیمی های دفتر ترکیه واگذار کنید و بعد از جنگ ادامه دهید ! اونایی که حضوری یا تمام وقت بودند حقوقشون رو کامل گرفتند و لی ساعتی هارو هیچی پرداخت نکردند