کارشناس
تجربهٔ کاری کارشناس در (توسن (شرکت توسعه سامانههای نرم افزاری نگین — امتیاز ۲.۰ از ۵.
مشکلاتی که توسن (گاندی) داره صادقانه اینجا مینویسم: 1- طبقات معمولا پر سر و صدا هستن, افرادی لات با ادبیات زننده و چاله میدونی و با استفاده از الفاظ رکیک همش مزاحم دیگران میشن و حسابی شرایط بدی هستش و مدیران هم انگار خواب تشریف دارن؟؟؟ (مخصوصا طبقه سوم) 2- کیفیت سخت افزار, میز و صندلی فاجعه و همگی خراب هستن. اصلا برای شما دوزار ارزش قایل نیستن که تجهیزات نو بهت بدن! 3- ده ها نفر رو کنار هم ردیف کردن و میزها بهم چسبیده هستن. هیچ پرایویسی نداری و باید دماغ به دماغ همکارت بشینی... 4- شرکت از نظر فنی هیچ برنامه و الگویی نداره و پروژه ها هم بصورت هیئتی مدیریت میشن. امکان برگشت کارها و زمانبندی مسخره وجود داره. 5- شاید چند ماه یا چند سال تو شرکت باشی ولی هیچ ارزشی برای توانمندیهای فنی شما قایل نیستن! اینهایی که نوشتم واقعا مشکلات اساسی توسن هستن که اگر رفع نشه این خروج نیرویی که شرکت داره همیشه هست و بیشتر هم خواهد شد. بنظر من منابع انسانی باید ورود کنه و افراد سمی رو تو شرکت تنبیه کنن تا جو آرام مجدد به شرکت برگرده!!!
نقاط قوت
نقاط ضعف
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
این آگهی های استخدام که شرکت داره رو جدی بگیرید که هر روز 20 تا 30 تا آگهی میده. چون عمر نیرو تو شرکت چند ماه بیشتر نیست و همه فرار می کنن. از نظر فنی جالب نیست و نه تنها چیزی یاد نمیگیری هر چی هم بلدی قراره یادت بره. جای پیشرفت نداره و فضا بسیار مسموم هستش. مزایایی داره ولی بدی هاش زیاد و مزایا هم کوچیک می کنه. امیدوارم توسن به خودش بیاد و مسایل فنی و کاری رو بهتر کنه.
قبلا این شرکت خوب بود ، الان منابع انسانی به شدت افتضاح شده ،منابع انسانی بسیار غیر حرفه ای هست و رزومه هایی که ارسال میشه اکثرا در حالت بررسی شده نگه می دارند و تا زمانی که پوزیشن شغل باز هست،نه رد میزنند و نه تایید و در حالت بررسی شده نگه می دارند ،اصلا بررسی نمی کنند ،منابع انسانی معلوم نیست اونجا چیکار میکنه دقیقا. و مجددا همون شغل ها رو دوباره اگهی میذارن،تماما رزومه ها مرتبط هست حاضر نیستن وقت بذارن و بررسی کنند و تماس بگیرند هیچ کس هم که رسیدگی نمیکنه فقط کافی است مدیر عامل خودش به یک اسم دیگه رزومه ارسال کنه،ببینه که این ها دقیقا چجوری دارن کار می کنند.
با سلام کلا در توسن خیلی ریز میشن توی مباحث پایه ای جاوا و خیلی تئوری میپرسیدن و با اینکه یک ساعت مصاحبه ما زمان برد و از multithreading , collection oop , JavaEE و تا اینجا کار من اوکی بودم بعد شروع کردن از hibernate که من بلد نبودم. یک سری از سوالات رو من یادم هست که به این صورت بود string builder vs string buffer , can we add an instance of parent class in the argument of child methods , how does arrayList store data in storage من در اخر مصاحبه پرسیدم که آیا اونجا از تکنولوژی های spring , docker , angular, elasticsearch هم آیا استفاده میکنید که جوابشون این بود که خیلی غیر مستقیم گفتن که نه در پیگیری هایی که بعد از یه مدت تقریبا یک ماهی که من از منابع انسانی این شرکت داشتم فهمیدم که به من level -5 دادن و در حال حاضر اون تیم به نیرویی با این level نیاز نداشته . در کل من خودمم در این مدت که طول دادن جای دیگه استخدام شدم. و دوستان من هم که برای جاوا به توسن رزومه دادن و رد شدن دقیقا توی همین مدت تونستن که در شرکت های مشابه مثل داتین استخدام بشن و توسن نه من بلکه همه رو رد کردن. من قبل تر از مصاحبه با یکی از مدیران تولید این شرکت توسن صحبت کرده بودم و گفته بودم که بیشتر spring , angular بلدم آیا اونجا به کارتون میاد که گفته بود اره قطعا. ولی در آخر مصاحبه سرپرست اون تیمی که با من مصاحبه میکرد غیر مستقیم گفت که نه . در کل این رو بگم برای تیم های جاوایی توسن یا داتین چون کارشون عمیقا روی کد های جاواست و فریمورکشونم javaEE خیلی خبری از تکنولوژی و چالش های فنی نیست. چالش دارن ولی بیشتر الگوریتمی و ساختمان داده ای هستش من خودم دوست داشتم توسن اوکی بشه ولی عجیب بود برام اینکه من همون موقع که توسن مصاحبه کردم توی یک شرکت دیگه با یه حقوق بیشتر داشتم کار جاوا میکردم و الان هم یک شرکت دیگه هستم برنامه نویسی ولی اینکه توسن ردم کرده بیشتر برام جذاب شده که روزی اونجا مشغول به کار بشم ولی اینم باید بپذیرم که توسن خبری از spring , angular , elasticsearch , apache kafka, spark , docker نیست و همچنین اگر علاقه به معماری microservice داشته باشین هم باز خبری نیست. عمیقا جاوا هستش ولی خب خیلی شرکت های دیگه هستن از جمله سحاب ، شاپرک ، همراه اول ، اسنپ و خدمات انفورماتیک که برنامه نویس جاوا میگیرن و روی تمام مباحثی که در بالا گفتم کار میکنن و کار برای آدم به شدت جذاب تر میشه و خیلی چالش های جذاب تری ادم میبینه. البته اینم در اخر بگم بعد گذشت سال ها کار توی توسن هم میدونم که وارد تیم هایی میشه شد که تمام مباحثی که گفتم رو کار میکنن ولی اگر بخواییم زودتر ببینیم نه. در کل اینو بگم خیلی عمیق باید جاوا رو خونده باشین قبل کمیته جذب و مصاحبه هاشون نمونه سوال های سایت هایjavatpoint, tutorialspoint میتونن خیلی کمک کنن. hibernate , javaEE هم اگر بلد باشین خیلی بهتون کمک میکنه برای استخدام. و راجبه حقوقه پیشنهادی هم که براشون زدم اینو بگم که من دقیقا این میزان رو برای جاوا دارم در شرکت فعلی میگیرم ولی توی توسن به من نگفتن در صورت استخدام چه میزانی هست حقوق ولی فک میکنم از ۸ میلیون شروع میشه اونجا
مرحله اول یه مصاحبه حدودا یک ساعته با آقای ترابی داشتم. به دلیل بی نظمی منابع انسانی حدودا نیم ساعت معطل شدم که البته ایشون بابت این موضوع عذرخواهی کردن. برخوردشون محترمانه و در کل خوب بود و مصاحبه خوب پیش رفت.
فردای روزی که فرم رو تو سایت خود شرکت پر کردم باهام تماس گرفتن و جلسه مصاحبه تنظیم کردند، کلا به نظرم توسن تیم منابع انسانی واقعا حرفه ای و منظمی داره و من هیچ اشتباهی تو کل پروسه مصاحبه ازشون ندیدم… جلسه اول مصاحبه در مورد کارهایی که قبلا کرده بودم پرسیدند و درباره اونا کمی بحث کردیم… بعدش بیشتر درباره java core سوال پرسیدند تقریبا همه مسایل مهم جاوا رو ازم پرسیدند و یه کم هم رو کاغذ مساله طرح کردند و خواستند طراحی کنم. کمتر از یه هفته دیگه باهام تماس گرفتند و گفتند که برای مصاحبه دوم که همون کمیته جذب هست بیام… بخاطر کرونا این جلسه با تاخیر به بعد از عید موکول شد (وگرنه کل فرآیند مصاحبه اشون گویا سه چهار هفته بیشتر نیست) و تقریبا یک و نیم ماه بعدش به صورت ریموت مصاحبه با سه نفر که دو تاشون مدیر فنی بودند و یکیشون منابع انسانی بود برگزار شد.. اونا هم از جاوا خیلی پرسیدند و از مدیریت تراکنش ها تو اسپرینگ و جاوا، یه کم هم از دیتابیس و کویری نوشتن… مفاهیم براشون مهم بود اما خیلی سختگیر و بد قلق نبودند… ادم های خوش اخلاق و خوش برخوردی هم بودند. یه کم هم مدیر منابع انسانی سوالای معمولی که میپرسند مثل نقطه مثبت و منفی خودت بگو و این حرفها پرسید. قرار بود تو این جلسه درجه شغلی من تعیین بشه. فرداش از منابع انسانی تماس گرفتند و گفتن اوکی هستی و برای دو روز بعدش جلسه منابع انسانی تنظیم کردند تا درمورد حقوق و مزایای پیشنهادی شرکت صحبت کنیم. جلسه سوم یه جلسه تقریبا یک ساعت و نیمه بود که نیم ساعت ازم در مورد مسایل منابع انسانی سوال پرسید و یک ساعت هم در مورد نحوه محاسبه حقوق و درجه بندی کارمندان و مزایایی که شرکت میده صحبت کردند. خیلی خیلی مفصل ودقیق همه رو پای وایت برد برام توضیح دادند و گفتند که من چه درجه شغلی گرفتم تو مصاحبه. راستش به نظرم حقوق و مزایا چندان جالب نیومد بعلاوه اینکه گفتند اینجا معمولا هر کس حدود ۲۰ ساعت در ماه اضافه کار میمونه (البته ساعت کاری از ۸ونیم تا ۵ بود با نیم یا یه ساعت شناوری) … بعلاوه که ترفیع گرفتن توش یه مقدار زمانبر بود.. من شخصا از نوع کار کردن افراد خوشم اومد اما چون پنج سال سابقه کاری داشتم یه کم زورم میومد با اون حقوق کار کنم و یه سال و نیم منتظر بمونم تا درجه شغلیم بره بالا تا یه کم حقوقم افزایش پیدا کنه… البته آخر سال دو سه برابر حقوقت بهت پاداش میدادن که حقوق سالت رو یه کم منصفانه میکرد اما من ترجیحم اینه که باهام نقد حساب کنن. خلاصه که با تحقیقاتی که کرده بودم جای خوبی به نظر میومد ولی چون راهش هم برای من دور بود حس کردم اینقدر انگیزه ندارم برای کار کردن تو اونجا. به نظرم برای کسایی که تازه برنامه نویسی رو شروع کردند جای خیلی خوبیه هم کار برای یادگرفتن زیاده اونجا هم برای کسایی که سالهاست اونجان مزایای خوبی در نظر میگیرن جاوا رو کامل دوره کنند و کاملا مسلط باشند… چیزی که خودشون به من گفتند این بود که کسی که جاوا بلد باشه میتونه بقیه چیزا رو یاد بگیره ولی اگه تو جاوا مشکلی باشه اینجا جای یادگرفتنش نیست (البته جذب مستعد هم دارند که با پایینترین درجه شروع به کار میکنه،یعنی کسی که سابقه کار نداشته) ویژگیهایی که براشون مهم بود: چیز خاصی به ذهنم نمیرسه مگر همینا که همه جا مهمه مثل اینکه بتونی با تیم کار کنی.
درود خدمت مهندیس و کارجویان محترم