امنیت و زیرساخت شبکه
تجربهٔ کاری امنیت و زیرساخت شبکه در تاژان سیستم — امتیاز ۵.۰ از ۵.
به نظرم پیدا کردن یک محیط کاری غیرسمی و دور از حاشیه و امن یکی از موهبت هایی هست که در فضای کاری ایران خیلی ها به دنبالش هستن. من خیلی خوشحالم که 8 سال تجربه کار کردن در همچین محیطی رو داشتم و به خاطرش شکرگزارم. جدایی من ازین شرکت بخاطر مهاجرت بود و اگر توی ایران می موندم، علی رغم اینکه مالک شرکت عوض شده و یک سازمان نیمه دولتی سهامدار شرکت شده، تا زمانی که مدیرعامل شرکت، مهندس اژدری می بود، بعید میدونم من ازین شرکت جدا می شدم. ولی حیف که شرایط کشور داستان جدایی هست. تاژان سیستم به عنوان خونه دوم من جدای از تمام چالش های کاری که در همه شرکت ها هست، به خاطر فرهنگ سازمانی نهادینه شده ای که داشته، همیشه فضایی پر از رفاقت، صمیمیت، آرامش ذهنی و عدم دغدغه های غیر کاری برام بود. دوست های خیلی خیلی خوبی توی زندگیم وارد شدن که حالا حالاها موندگار خواهند بود. مدل کاری شرکت تا زمانی که من بودم به عنوان یک شرکت خصوصی طوری بود که همه بچه ها میدونستن که برای جلو رفتن این کشتی، باید تلاش کنن و دست به دست هم بدن تا با شرکت های بزرگی که توی فیلد تاژان رقیب بودن و از پشتوانه های مالی خصولتی استفاده می کردن، بشه رقابت کرد. برای همین حس رفاقت و صمیمیت توی شرکت بالا بود و ما هیچوقت وجود سلسله مراتب و نگاه بالا به پایین رو حس نکردیم. 70 80 درصد شرکت پرسنل قدیمی بودن و هستن که بین 5 تا 17 سال سابقه کار توی شرکت دارن. خب توی این شرایط کسی که با این طرز فکر خودش رو نتونه تطبیق بده و دنبال جایی باشه که فقط بیاد تسک های روزانه ش رو انجام بده بره و حقوق عالی و بالایی رو هم انتظار داشته باشه، خیلی احساس راحتی نمی کنه. قطعا نمی خوام بگم همه فرآیندها و روال ها عالی بود، قطعا انتقاد هم بود توی شرکت به بعضی مسائل و توی فضای مثبت همیشه بیان می شد. هیچ محیط کاری کامل نیست، ولی بحث اینه که مزایا و معایب رو توی کفه ترازو بزاریم که قطعا امنیت شغلی، غیرسمی بودن، آرامش روانی و نبود مسائل و حواشی غیر کاری وزنه های مثبت بسیار سنگینی بودن. از لحاظ سطح حقوق هم به تجربه من و روابط و شبکه کاری گسترده ای که داشتم، نه رنج بالایی بود نه پایین. همیشه اعتدال بود در مسائل مالی و در طی این 8 سال یادم نمیاد حقوق بجای یکم هر ماه دوم پرداخت شده باشه مگر اینکه یکم جمعه بوده باشه. همینطور پاداش هایی که در طی سال و انتهای سال به همه پرداخت میشده. اونی که انتظار داره یک شرکت کوچیک با گردش مالی غیر قابل مقایسه با شرکت های هرمی مثل اسنپ، گلرنگ و غیره در سطح اون ها حقوق بده قطعا درک درستی نه از شرکت داری داره نه از بازار کاری که توش مشغوله. در نهایت هم هیچ کسی مجبور نیست جایی که احساس راحتی نمی کنه و توی ترازو وزنه نقاط ضعف محل کارش از نقاط مثبتش بیشتر هست باقی بمونه و عذاب بکشه و البته با غر زدن محیط رو برای باقی افرادی که محیط کارشون رو دوست دارن سمی کنه. هرکسی حق داره محل کارش رو انتخاب کنه با توجه به علاقه مندی هاش و خصایص اخلاقیش. تمام بچه هایی که الان مدیر هستن توی شرکت قبلا تمام مراحل رو از پایین ترین سطح طی کردن و فرصت پیشرفت برای همه بوده که خودشون رو نشون بدن. و الان در سال 1403 که شرکت درحال پوست اندازی هست یک لایه دیگه از بچه های شرکت دارن ارتقا پیدا می کنن. تاژان سیستم یا هر شرکت دیگری، اگر جایی با شدت نکات منفی که بعضی از عزیزانی که اینجا کامنت منفی گذاشتن بود هیچوقت نزدیک به 80 درصد از بدنه اصلی شرکت رو پرسنل بالای چندسال سابقه کار تشکیل نمی داد. بهتره عدم تطابق سلایق شخصی خودمون با فرهنگ سازمانی یک شرکت رو با سم پراکنی تسکین ندیم. به هرحال داستان من با تاژان تمام شده و من این شرکت رو تا زمانی که همین ساختار و پرسنل اونجا کار می کنن، به هرکسی که دنبال پیشرفت، یادگیری و رشد و البته کار کردن حرفه ای هست پیشنهاد می کنم.
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
سلام. من 7 سال با این شرکت همکاری داشتم. برای من مثل یک مدرسه بود و خیلی چیزها یاد گرفتم. دوستای خوبی پیدا کردم و الان که 3 سالی هست در آلمان مشغول به کار هستم تجربه های تاژان به من خیلی کمک کرد. در هر صورت هر شرکتی نقاط قوت و ضعف داره ولی در مجموع در تجربه شخصی من نقاط قوت این شرکت خیلی بیشتر بود.
من چهار سال با این شرکت همکاری داشتم و خیلی از این موضوع خوشحالم چون باعث شکل گیری اینده من شد هرچند که به دلایل مسائل خانوادگی نتونستم تهران بمونم به همه عزیزان پیشنهاد میکنم اگه میخوان واقعا یه تجربه خوب و همکاری طولانی مدت داشته باشن تاژان رو هدف قرار بدن قطعا جواب میگیرن . شرکت خوبیه تو لول واقعا قابل قبولیه حقوق و مزایای خوب تیم مدیریت فوق العاده خوش قلب که همیشه در کنار همکاران و کارمنداشون بودن . ایراد هایی هم بوده قطعا همه شرکت ها دارن ولی من راضی بودم و هنوزم دوستانی توی تاژان دارم که باهاشون در ارتباطم راضی به نظر میان در کل .
من چند سالي با اين مجموعه همكاري داشتم. نقطه قوت اين شركت تيم و جو صميمي انها هست. از وقتي يه سري از پرسنل رفتن كه خيلي هم حاشيه داشتن جو شركت خيلي بهتر هم شده. كار اونجا خيلي جدي هست و با حداقل نيرو پروژه هاي بزرگي رو انجام مي دن. معمولا بچه هايي كه اونجا هستن طولاني مدت تو اين شركت مي مونن. وقتي مكان شركت فرمانيه بود دسترسي سختي داشت ولي بعد از تغيير محل شركت دسترسي شركت خوب شد. اينكه ٥ شنبه ها باز هستن يكم سخته ولي كلا روي مرخصي خيلي حساس نيستن. اين شركت هميشه حقوق سر موقع پرداخت ميشه و اين يكي از نقاط قوت اش هست.
قرارداد ساعتی است (آدمهایی پست که حتی حاضر نیستند حق کارگر را بدهند) اکثر افراد بعد از قبولی در مصاحبه پس از اینکه متوجه روش پرداخت و محاسبه حقوق میشوند کنسل میکنند ولی از اول به کسی شفاف نمی گویند قضیه از چه قرار است اضافه کاری ضریب ندارد شما اصلا مرخصی نداری یعنی اگه مرخصی بگیری در واقع حقوقت کمتر خواهد شد همه جدا خدا خدا میکنن تعصیلی در تقویم باشه، تو این شرکت برعکسه چون باعث میشه حقوقشون کمتر بشه واقعا نسبتی بین کار و زندگی نیست و تعادل زندگی شما به هم خواهد خورد حقوق فروردین بچه ها (به لطف حقوق ساعتی) بین نصف تا یک سوم حقوق توافقی خواهد بود یعنی عملا فروردین حقوقی ندارید یک ساختار خیلی مسخره وجود داره که تمام پروژه های شرکت با اون انجام میشه که vb.net هست هیچ چالش فنی وجود نداره و هر روز پسرفت می کنید با تکنولوژی 20 سال پیش کار میکنید دانش فنی مدیران در حد صفر هست، یک نفر هست که از بقیه بهتره از نظر فنی (برای مدیریت و البته بقیه مدیران)که حکم خدایی داره که در واقع آدم توانمندی هست ولی نه در اون حدی که شرکت فکر میکنه امکان داره منشی شرکت زیر آب شما رو بزنه و هر لحظه با دوربین شما رو چک میکنه و دائم به صاحب شرکت که خارج ایرانه گزارش میده توی این شرکت افراد به 2 دسته تقسیم میشن افرادی که اونجا رو به صورت هیئتی مدیریت میکنن و دور هم خوش و خرم و حقوق های خوب و کار کم و یه جورایی تایید شدن و سایرین که گروه اول هر کاری بخوان میتونن بکنن و گروه دوم هیچ کاری نمیتونن بکنن این شرکت انتظار بیجا زیاد از بچه ها داره، اگه صحبت کنید سریع برخورد میکنن میگن کمتر صحبت کنید و صداتون خیلی بلنده (که در واقع بلند نبوده) اما گروه اول بلند بلند میخندن، حرف میزنن کسی نیست بهشون بگه چه خبره، پیش امده بود که حتی با صدای بلند آهنگ میذاشتن اما کسی کاری نداشت چون اونها از همه چیز مُبرا بودن شما نه تنها امکان رشد از نظر فنی را ندارید همچنین از نظر پست اداری هم نمی توانید رشد کنید ، چون برای ۱۰ سال پست مدیران ثابت شده است شرکت تیم تولید و پشتیبانی جدا ندارد و شما همه کار میکنید باید کد بزنید و پشتیبانی هم بکنید و استقرار هم بر عهده شماست و خلاصه باید جواب همه را بدهید این اواخر حتی زمان و هزینه را هم باید اعلام می کردید و جواب نامه های بانک را هم میدادید تمرکز روی کار کاملا بی معنی هست در وسط کار میگفتن برو بانک (پشتیبانی) فلان سیستم خراب شده و حتی در محل بانک کارت تموم شده بود میگفتن فلان سیستم هم کارشو انجام بده (کاری که هیچ اطلاعی نداشتی و مربوط به تو نبود) و ... هر نفر حداقل ۵ پروژه را پشتیبانی میکند و در صورت لزوم بیشتر هم خواهد شد برای من در مدت کمتر از 2 سال حتی به بیشتر از 10 سامانه هم رسید محیط شرکت استاندارد نیست کمترین صدا از دستشویی به وضوح شنیده میشود و ... در این شرکت ساعت ناهار 30 دقیقه هست پنجشنبه ها تعصیل نیست
پونه حدیدچی مال منابع انسانی هست که با وجود اینکه قد کوتاهی داره همه رو از بالا نگاه میکنه مغرور و متکبر هست و آدم واقعا حالش ازش بهم میخوره. پونه حدیدچی متاسفانه مال منابع انسانی این شرکت در پیت هست و دستمال کاغذی کشیدن کف دستشویی خیس از دستورات پونه حدیدچی است. شاهکار این شرکت :D
بهترین تجربه کاری را در این شرکت تجربه کردم. محیط بسیار صمیمی، همکاران دلسوز، مدیریت عالی. جّوِ شرکت واقعا جامعه دوستانه یی هست و امکانِ پیشرفت هم خیلی وجود داره.