تخصص مخفی
تجربهٔ کاری تخصص مخفی در سامه آرا — امتیاز ۱.۰ از ۵ (آذر ۱۳۹۸ تا آذر ۱۳۹۹).
شرکت به معنای واقعی از کارکنانش بیگاری میکشه با حقوق بسیار پایین تر از سطح بازار . در مورد قرارداد که 50 میلیون سفته البته چند سال پیش الان احتمالا بیشتر شده، اون هم در وجه مدیر عامل بدون اینکه قید کنن برای تضمین کار هست با تاریخ اعتبار 5 سال ازتون میگیرند.در حال حاضر هم به هیچکدوم از کارمنداشون که استعفا دادن سفته هاشونو ندادن . همچنین همیشه توی اگهی هاشون میزنن اموزش میدیم در صورتی که هیچ اموزشی در کار نیست در واقع یه نفر رو میخان که r&d کنه براشون دانش ماژولهایsap که دانشش رو ندارن و براشون مستند کنه و خودش هم پیاده سازی کنه و پشتیبانی هم بکنه تنها اموزششون اینه که چهارتا کتاب 500 صفحه ای بهتون میدن میگن خودت بخون یادیگیر .منت هم میگذارن سرکارمنداشون که همین که شما توی فضای شرکت تنفس میکنید و از امکانات استفاده میکنید خودش برای شما مزیته. تا اونجایی ک میدونم تعداد زیادی از کارمنداشون از ایران رفتن به خاطر اینکه بازار sap رو این شرکت قبضه کرده و اگر از شرکت ناراضی باشن توی ایران جای دیگه ای برای کار ندارند. در مورد حقوق هم میگن توانایی پرداخت بیشتر نداریم درصورتی که برای استقرار sap پولهای کلانی از شرکتها میگیرندو برای کوچکترین چیزی هزینه اضافی از شرکتها میگیرند. در مورد بیمه هم من بعدا که لیست بیمه رو دیدم متوجه شدم روزهای زیادی رو پرداخت نکردند. در مورد همکاران هم اکثرشون فکر میکنن میخاین جلشون رو بگیرید و دانششون رو به هیچ عنوان منتقل نمیکنن و رقابت منفی زیادی وجود داره. شرکت هم تا حد ممکن سعی میکنه ادم های درون گرا رو استخدام کنه که بتونه راحت کنترل کنه و براش دردسر نشن
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
به طور کلی شرکت فرهنگ خیلی خوبه داره و جای رشد زیادی برای افراد هست. اول کار حقوق تقریبا اندازه پایه وزارت کاره ولی هرچی میری جلوتر بیشتر میشه و حقوق نمایی رشد میکنه. محیط پویا و دوستانه از همه مهم تره که سامه آرا اینو داره. چون اس ای پی هم بازار خیلی خاصی داره هم داخل ایران هم خارج ایران خواهان زیادی داره. در کل به نظرم اگه دنبال رشد و یه محیط پویا هستید گزینه خوبیه
محیط دوستانه و پر از یادگیری داره. پروژه های متعدد شرکت هم امکان رشد سریع تر رو فراهم می کنه. برا کسایی که می خوان مهاجرت کاری کنند هم می تونه جزو گزینه های خیلی خوب محسوب بشه.
کاش امکان دیسلایک وجود داشت تا کامنتای مثبت رو که احتمالا از طرف خودشونه دیسلایک کنم! حجم کار بالا(بالای 9 ساعت) و حقوق کم از ویژگی های بارزشونه به جز یکی از اعضای هیئت مدیره، بقیشون کاملا افراد عقده ای هستن که نگاه از بالا به پایینی دارن بابت اجرای پروژه ها مبالغ هنگفتی دریافت میکنن که در حد حقوق وزارت کار به کارکنانشون میدن! آموزششون توی دوره کارآموزی دادن چندتا کتابه! به جای سفته حسن انجام کار هم چک میخوان که بار حقوقی بالایی داره چهار سال هم تعهد به کار میخوان در کل توصیه نمی کنم
به نظرم کسی میتونه نظر درست رو در مورد این شرکت بده که چندین سال از نزدیک به صورت مستقیم باهاش کارکرده باشه. طی این سال ها این شرکت مانند شرکت های دیگه چالش هایی داشته ولی هرچی زمان میگذشت بهتر میشد و واقعا به عینه شاهد بهبود در همه زمینه ها بودم. شرکت واقعا مزیت های خیلی زیادی داره : حقوق به موقع - پاداش فصلی - ساعت کاری شناور - تیم حرفه ای - محیط پویا - ایونت و کادوهای مناسبتی- امنیت شغلی - امکان پیشرفت شغلی - بیمه تکمیلی - وام - امکانات رفاهی و ورزشی و .... در مورد یادگیری بگم که بخش اصلی کتاب هست و در کنار هر نیروی جدید یک منتور و نیروی با سابقه هستش که به صورت مستقیم میتونه کمک و ساپورت کنه. شاید برخلاف گذشته که بیشتر نیروهای شرکت آدمای درون گرایی بودن الان کاملا محیط صمیمی هستش، نیروهای برون گرا میگیره و شیر دانش به معنای واقعی در یک تیم اتفاق میفته و جلسات مخصوصی برای انتقال دانش هم داریم. شرکت سعی داره نیروهای باهوش و با استعداد رو جذب و نگهداری کنه پس اگه دنبال پیشرفت و یادگیری در زمینه SAP هستین بهترین گزینه در بازار ایران سامه آرا هستش چون همیشه پروژه های متنوعی داره که میتونه به یادگیری و رزومه شما کمک کنه. مدیرعامل واقعا دلسوزه و تا میتونه سعی در برطرف کردن مشکلات بچه ها داره. در مورد حقوق هم طبیعی هستش که واسه شروع مثل جاهای دیگه ممکنه رنج پایینی داشته باشه ولی به مرور و با توجه به توانمندی ها افزایش حقوق های خیلی خوبی رو میشه شاهد بود. سابقه کاری و پروژه های پیاده سازی شده توسط سامه آرا در بازار ایران گویای عملکرد شرکت میباشد. در کل پیشنهاد می شود.
برای کسی که به این حوزه کاری (SAP ERP) علاقه مند باشه و بخواد مسیرش رو شروع کنه بهترین گزینه ست. به دلیل اینکه امکان یادگیری و رشد خوبی توش وجود داره. پروژه های پیاده سازی مختلف امکان تجربه کردن رو به افراد میده و این باعث رشدشون میشه. اگر با حوزه SAP آشنا باشید میدونید که توی این حوزه دانش و به روز بودنش خیلی مهمه و این شرکت از این منظر واقعا توی بازار پیشروست. شرکت رو به رشدی هست و مدیرها دغدغه بهتر کردن شرایط کارکنان رو دارن. محیط دوستانه و صمیمی ای داره و افراد معمولا از به اشتراک گذاری دانششون دریغ نمیکنن درباره حقوق باید گفت وقتی وارد میشید حقوق تقریبا همون پایه وزارت کاره ولی بعد از مدتی در صورتی که رشد داشته باشید افزایش حقوق های خوبی میشه گرفت. در کل شروع مسیر توی این شرکت یه مقدار سخته و فقط کسایی که واقعا علاقه داشته باشن یا انگیزه بالایی داشته باشن میتونن دووم بیارن. از معایب دیگه میشه به عدم امکان دورکاری و ساعت کاری بالا اشاره کرد.
محیطی عالی،دوستانه،با دیسیپلین،و نیز چالش برانگیز امکان رشد دانش در حوزه ERP و در آخر عرض کنم که شرکت سامه آرا دانش بنیان است و گرفتن امریه در آن امکان پذیر است .