تخصص مخفی
تجربهٔ کاری تخصص مخفی در علوم سبز — امتیاز ۳.۰ از ۵ (اسفند ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۳۹۹).
در مدت فعالیتم در این شرکت بزرگترین مشکل رو عدم توجه به منابع انسانی شرکت میدونم. پروژه های خوب بدون راضی نگه داشتن پرسنل نتیجه ی خوبی نخواهد داشت و به ریزش پرسنل منجر می شود.
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
سلام در شرکت علوم سبز فضای کاری دولتی و با همان جنگ بر سر منافع بین مدیران و اعضا هست، انتظار شروع و ادامه کار بزرگی در این مجموعه را نداشته باشید؛ طرح های جدید با رخوت سازمان از بین می رود و شما باید در فضای راکد مجموعه غرق بشید. اگر دنبال کاری پویا و آینده ای روشن هستید، حتما مجموعه ی دیگری را انتخاب کنید موفق باشید
این شرکت در واقع محل تمرکز حجم بالایی از امکانات و فرصت ها برای اجرای پروژه های به شدت خوب هست ، ولی در عین حال و در شرایط فعلی ، حدود ۵ سال اخیر ، به شدت به آفات مدیریتی و اجرایی دچار شده و بیشتر از محصول فروشی ، به اعتبار فروشی روی آورده و هیچ نیروی قدیمی و دلسوزی جایی واسه ادامه همکاری نمیبینه. واقعا این حجم از امکانات حیف هست ، اما....
شرکت علوم سبز یه شاخه داره به اسم شهر سبز(لوکیشنش خیابون کارگر شمالی هستش) که در واقع علوم سبز سرمایه گذارشونه. اوایل که واسه شروع به کار رفتم باهام کلی جلسه گذاشتن، کلی تحویل گرفتن و پذیرایی کردن به طوری که کلی حس خوب ازشون گرفتم. ماه اول پارت تایم باهاشون کار کردم و همزمان شرکت قبلیم هم مشغول بودم. بعد از یک ماه کار کردن باهاشون، بهشون گفتم اگه بهم نیاز دارین از شرکت فعلیم استعفا بدم و تمام وقت بیام پیشتون و گفتن هرطور مایلی و چون به نظرم آدمای خوبی بودن، گفتم تمام وقت میام پیشتون و گفتن اوکیه. از ماه اولی که به صورت تمام وقت پیششون بودم هشت روز گذشته بود که یهو مدیرش ازم خواست برم اتاقش و اونجا به یکباره بدون هیچ اطلاع قبلی ای و هیچ اخطاری گفتن دیگه نیا. در حالی که قرار بوده که از پروژه سهام بهم بدن. از خبر اخراج یهوییم شوکه شدم ولی گفتم اوکی. حتما بم نیازی نیست هرچند این رسم قطع همکاری نیست. تا اینجا مشکل خیلی خاصی وجود نداشت. متاسفانه این شرکت چون قرارداد بستن رو خیلی طولش میده(از قصد این کارو میکنن) ، بام هیچ قراردادی امضا نکردن. چون آدمای خوبی به نظر میرسیدن مشکلی با این موضوع نداشتم. تا حدود دوماه بعد از این قضیه حدود بیست بار با مدیر شرکت تماس گرفتم ولی جواب نمیداد! نه جواب پیامک و نه تماس. در واقع پولمو خوردن! مدیر این شرکت با پول سرمایه گذار برای خودش پروژه شخصی انجام میداد و به همین دلیل هیچ اقدامی نکرد که از سرمایه گذار پولمو بگیره و بم بده چون واسش بد میشد(چون سرمایه گذار فقط بابت پروژه اصلی بهشون پرداختی داشتن و نه پروژه های oms و crypto) . در واقع سرمایه گذارشون فقط بابت انجام پروژه دوربین های کشف حجاب با اینا قرارداد بسته بود (با آقای آ.ی ) و اینا هم زیرآبی میرفتن و با پول هنگفت سرمایه گذار، استارتاپ شخصی خودشو میبرد جلو! یعنی در واقع باعث شدن از شرکت قبلیم استعفا بدم و اینجا هم خیلی راحت اخراج کردن و حقوقمم خوردن. البته بچه هاشون از لحاظ فنی واقعا قوین و نمیشه این مورد رو ذکر نکرد. ولی اگه رفتین اینجا و ماه اول حقوقتون رو ندادن و یا قراردادی باتون امضا نکردن بدون معطلی بیاین بیرون. چون زیاد از این کارا میکنن که پولتونو ندنو اخراج کننو دیگه هم جواب تماساتونو ندن. چون منم متوجه شدم مه منم اولین قربانیشون نبودم. خلاصه اگه خواستین باهاشون کار کنین گول جلسات روزای اول و اون عزت و احترامایی که بهتون میذارن رو نخورین.
تجربه کاری خوبی در این شرکت داشتم، مدیران دلسوزی حداقل در حوزه کاری من وجود داشتن. محیطی امن و با فرهنگ سازگار برای بانوان بود. امکان رشد و ارتقا وجود داشت و بستگی به میزان تلاش و توانایی افراد برای این موضوع داشت. نکات ریز مثبت زیادی رو در این شرکت مشاهده کردم که معمولا در سایر شرکتها متاسفانه کمتر توجه و دیده میشه. معمولا افرادی که از این شرکت میرفتن تمایل داشتن مجددا برگردن.
این شرکت در بعضی حوزه ها انحصار داره. این یعنی کارفرما راهی جز کار کردن با این شرکت نداره. همین باعث میشه مدیریت ارشد با بیخیالی حرص آوری با کارفرما برخورد کنه و از طرف دیگه برای نیروی انسانی ارزش زیادی قائل نباشه چون میدونن با رفتن نیروها حتی اگر پروژه قفل بشه بازم برگ برنده رو دارن و میتونن با مذاکره زمان بگیرن یا پروژه رو تموم نکنن. کارمندان شرکت کارفرماها هم نارضایتیشون رو به شکلی روی نیروهای فنی علوم سبز خالی میکنن و دنبال اعمال نظر شخصی یا گرهافکنی و بازی های روانی برای پررنگ کردن اثر خودشون هستند.
والا چی بگم این شرکت پروژه های خوبی میگیره معمولا اما بخش فنی و برنامه نویسها که در واقع پروژه ها را طراحی و پیاده سازی میکنن کمترین حقوق و مزایا را با کلی اعصاب خوردی میگیرند. تولید و دیرکرد و عجله و چالشها با بخش طراحی برنامه نویسی هستش پادشا و مزایا برای سایر بخشها بهترین بخش بخش نیروی انسانی هست یک مشت افراد بدرد نخور که از بچه های فنی مهندس شرکت بیشتر حقوق میگیرند. حتی خدمات شرکت هم راحت تو اتاقها رفت و امد میکنن مورد داریم خدماتی تو اتاق بچهای فنی میشینه میخوابه پاش را روی میز میذاره بخش فنی هم بخواد به رییسش بگه رییسش صاف میره به نیرو میگه فلانی گفت تو فلان کار رو کرده. کلا مهد کوک علوم سبز بهتره بهش بگیم. اگر برای کار میخواین فقط وارد بخش نیروی انسانی بشین اصلا کاری نمیخواد بکنید بیمه ارسال میشه ایرادادت الکی بگیرین پول ندین. وام فقط برای مدیرا و بخش نیروی انسانی و خدماته. بخش فنی نه ارتقایی نه چیزی. ادعا فقط که بهترین شرکت و ... اما بچه ها اکثرا پول ندارن موتورشون رو عوض کنن اوناییم که ماشین دارن نمیتونن چهرتا لایستیک بخرن بندازن. یکسری افراد هم که میان شرکت که پروژهای بیرونشون رو انجام بدم وگرنه که با حقوق شرکت قسط و اجاره خونه نمیشه. جلوشرکت انگار دم پیک موتوریه همه موتور دارن اندازه پیک موتوری حقوق میگیرن.فقط صداشون میکنن مهندس و دکتر فقط همین