برنامه نویس
تجربهٔ کاری برنامه نویس در نرم افزاری داتیس آرین قشم — امتیاز ۱.۰ از ۵.
من چند سال هست در این شرکت مشغول به کار هستم ، نمیخوام بگم اینجا نیاید اما مشکلات شرکت رو که به چشمم اومده میگم تصمیم با خودتون ... اگه دوست دارید در یک شرکت که داره برای نهاد های بالا دستی پولشویی میکنه کار کنید بنظرم داتین از بهترین شرکت های پولشویی ایران هست . به جز ویپاد ، هیچ پروژه ای قرار نیست به نتیجه برسه . اما حقوق شما رو سر وقت پرداخت میکنند . این شرکت پر است از مدیران نالایق که فقط میخوان کمبود های خودشون رو در اینجا پر کنند بعد از هک شدن سپه و پاسارگاد ، اکثر شرکت ها همکاریشون رو متوقف کردن با اینجا و دیگه داتین نتونست کمر راست کنه و مشکلات مالی کم کم داره بروز میکنه از نظر فنی هم بسیار ضعیف هستند ( تمام نیرو های فنی که به حد خوب میرسند اینجا رو ترک میکنند) یه نکته ای هم بگم برای دوستانی که جاوا کار هستند اینجا اصلا از فریمورک های رایج استفاده نمیکنند ،با spring و hibernate خدافظی کنید و مطمئن باشید بعد از داتین اگه بخواید جایی برید باید دوباره وقت بزارید روی این فریمورک ها کار کنید
نقاط قوت
نقاط ضعف
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
باسلام بنده چندین سال است که در شرکت داتین مشغول به کار هستم. یک شرکت بسیار مزخرف با مدیران بی سواد. واقعا بگم مدیران عقده ای و در حد مهدکودک می باشد. امنیت کاری شغلی صفر می باشد. روند کاری در این مجموعه در حد افتضاح می باشد. بنده پروژه نزدیک ویپاد هستم که بدترین بانک ایران است. ما خود کارکنان مجموعه از ویپاد اصلا استفاده نمی کنیم چون خودمون می دونیم چیه بشدت رانت پولشویی دزدی و حتی سر کاربران را کلاه می گذارد. مدیران مجموعه در حد مدیر مهدکودک می باشد. رئیس جدید ویپاد اقایان بیاتی و رشیدیان بشدت مدیران ضعیف و بسیار بی بند و باری ازشون موج میزنه فساد، فحشا، شدید . حتی سواد بانکداری هم ندارند. به راحتی ادم ها را حذف می کنند ، بدبخت کارشناسا و کاربرانی که زیر دست این دو نفر هستند
منابع انسانی دقیقا اونجا چیکار میکنه؟منابع انسانی به شدت غیرکارامدی داره که فقط اگهی شغلی میذاره و رزومه ها رو در حالت بررسی شده نگه میذاره،درصورتی که نیرو جذب شده و اگر هم قرار مصاحبه میذاره زنگ میزنه کنسل میکنه یعنی یه مصاحبه نمیتونی ست کنی؟ حتی رزومه ها رو بررسی نمیکنن،فقط اگهی شغلی رو تمدید میکنن
مصاحبه مثل جلسه کنکور بود. مو رو از ماست میکشیدن. اینکه فلان کلمه رو نوشتی توی رزومه منظورت چیه بعد هم صحبتها از بالا به پایین بود. همش در حال القا کردن این حس بودن که داتین خیلی معرکهس از خدات هم باشه بپذیریمت. حقوقی که ما میگیم باید قبول کنی افتخار هم کنی، چون تو کسی نیستی. فکر کنم میخواست صبوریم رو بسنجه وگرنه این حجم از توهین خیلی عجیبه. راستش هنوز منتظر نتیجهم اما اگه بپذیرن هم نمیرم چون حس میکنم انقد توهین در ورودی نشون میده، احتمالا برخوردها توی کار هم همینه و نیرو رو نوکر خودشون میدونن.
با من تماس گرفتند و وقت مصاحبه گذاشتند، بعد اون یه فرم ۷ صفحه ای از اطلاعات فردیم خواستن و نوشته بودن اگر پر نشه به صورت اتومات از فرآیند مصاحبه حذف خواهی شد، که براشون ارسال کردم، اما روز مصاحبه کسی با من تماس نگرفت و هیچ اطلاعی هم ندادن.
چه انتظاری میشه داشت وقتی مصاحبه کننده اصلی هر شغلی داشته بغیر از منابع انسانی! از مدیر محصول و برنامه نویس بگیر و الانم کارشناس منابع انسانی! برخوردشون اصا مناسب نبود وسط فکر کردن میگفتن تندتر جواب بدید بریم سوال بعدی انگار به زور در مصاحبه حضور داشتن! سوالاتی که میپرسیدن ساختار یافته نبود اصرار داشتند که مطابق میلشون جواب بدی و نگاه بالا به پایین داشتند حتی سوال هوش هم پرسیدند که به نظرم واقعا مسخره هست و این سوالات پیش پا افتاده هستند حتی اگر برای سنجش قدرت تحلیل فرد باشند چرا که باید این موارد در محیط واقعی یا شبیه سازی شده سنجیده بشه یا بعضا مطالعه موردی و پروژه ای در اختیار افراد قرار داده بشه… در کل کادر منابع انسانیشون غیرحرفه ای هستند و اصا انتظار دانش و اخلاق حرفه ای نداشته باشید. ادب حکم میکنه در مصاحبه آنلاین دوربین مصاحبه کننده ها روشن باشه اما متاسفانه به جز یک نفر بقیه خاموش بودند و بیشتر شنونده در کل این شرکت رو به هیچ عنوان توصیه نمیکنم چرا که نحوه برخورد محترمانه با کارجو رو یاد نگرفتن.
من پذیرفته شدم، روز اول هم رفتم، ولی پشیمون شدم از رفتن. کلا برنامه نویس لازم ندارن، بیشتر یکی رو میخوان که بگه چشم، یه مقدار حقوق جزئی هم بهش بدن. از رنج بازار که بسیار پایین تر هستند، رفتارشون ، مخصوصا مدیر منابع انسانی بسیار بالا به پایین بود. بیشتر شبیه پادگان بود تا شرکت نرم افزاری.