برنامه نویس بک اند
تجربهٔ کاری برنامه نویس بک اند در پارس فناوران مبتکر — امتیاز ۱.۰ از ۵ (بهمن ۱۳۹۸ تا بهمن ۱۳۹۹).
نقاط مثبت: - نور مناسب فضا - ساعت کاری کمی شناور همراه با اعمال جریمه در صورت حتی یک دقیقه تاخیر - محیط آرام و ساکت در تیم فنی نقاط منفی: - پرداخت نشدن به موقع حقوق و مشخص نبودن تاریخ دقیق حقوق موعوقه بعد از صحبت با امور مالی و مدیریت مجموعه - به روز نبودن استفاده از تکنولوژی ها (حتی گیت هم به طور صحیح استفاده نمیشد) و عدم پیشرفت و به روز بودن در کار - عدم وجود جلسات تیمی و استفاده از اسکرام مستر - محیط خشک و رسمی و عدم شادسازی فضا و یا عدم وجود تیم منابع انسانی - محول شدن وظایفی که در هنگام قرارداد تعریف نشده بود، مانند ارتباط تلفنی با مشتری به جای نیروی پشتیبانی و یا درگیر شدن تیم فنی با جلسات خارج از شرکت - در هنگام استخدام قول های زیادی داده میشود که به آنها عمل نمیشه و به طور میانگین مدت زمان حضور افراد یک سال در شرکت بود - بدون پرداخت سفته قرارداد بسته نمیشد - بعد از پایان همکاری تمام حق و حقوق به درستی و شفاف محاسبه نشد و همچنین هزینه مرخصی های استفاده نشده پرداخت نشد و باعث شد عده زیادی تصمیم به استفاده از مراجع قانونی بگیرن .
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
ترجیح میدم اول نکات مثبت رو بگم تا فقط بدگویی بنظر نیاد -کار ها رو خودتون تسک بندی میکنید و کاملا دستتون بازه برای تصمیم گیری و کسی ازتون نمیپرسه چرا اینکارو کردی و البته اگر مشکلی هم پیش بیاد حمایت مدیریت رو دارید و فرصت دارید درست کنید. -صرفا با دانش پایه پایگاه داده هم میتونید کار کنید و به دانش حاص دیگه ایی احتیاج نیست. -بیمه و حقوق کامل پرداحت میشه -اگر ادم مسئولیت پدیری باشید با احترام باهاتون برحورد میشه. نکات بد: - توی این شرکت اگر بخوایید با همون چیزایی که بلدید تا سالها کار کنید این جا جای خوبیه وگرنه چیز جدید بهتون اضافه نمیکنه چون با فریم ورک سازمانی باید کار کنید...البته تسلطتتون روی پایگاه داده به شدت بالا میره -کار ها هیچ نظمی ندارن و ممکنه یک پروژه یک ماه دست کسی باشه یهو بدن دست شما ادامه بدیش و ممکنه یهو صبح بهتون یک تسک بدن که ۲ روز وقت میخواد بگن تا عصر تحویل بده و وقتی بگی نمیشه بگن ماست مال کن کلا فرهنگ ماست مالی حیلی توشون رواج داره و ممکنه یهو پروژه ایی بیاد دستتون که نفر قبلی ماست مال کرده -زیاد میبینی که یسریا هیچ کاری نمیکنن یکسریا دارن میزنن تو سر خودشون - اگر ادم دلسوزی برای کار هستید اینجا خیلی حرص میخورید چون میبینید کسی بجز شما دلسوز نیست حتی مدیریت - به شدت مسئولیت بالایی داره چون داده های مردم روخیلی راحت میتونید تغییر بدید -نیازمندی های مشتری رو خودتون باید درارید و جلسه برید و داکیومنت بنویسید. -تیم اسکرام و اجایل اینا توش معنی نداره خودتونید و خودتون....ممکنه شما ۱ هفته کار نکنید کسی بهتون چیزی نگه و پیگیری نکنه ولی سر وقت ارائه همش میگن چرا تحویل نشد. -چیزی به اسم گیت وجود نداره و کد ها مستقیم میره روی سرور و اگر اشتباه چیزی رو بدید بالا جای برگشت ندارید. -ممکنه پروژه ایی بهتون بدن که کلی ابهام توش باشه و هنوز مشخص نیست تهش و میگن حالا شروع کنید بعد روشن میشه که ممکنه کلا همه چیز بهم بریزه - عدم دیده شدن کارها: اگر شما تلاش بیشتر از کارمند بودن بذارید اصلا دیده نمیشه و با اون کسی که کاری نکرده حقوق یکسانی دریافت میکنید وعده های عملی نشده هم زیاد داشتن....مثلا پیشرفت شغلی و ...
مزایا : - ساعت کاری شناور (جریمه در صورت حتی یک دقیقه تاخیر) - محیط آرام - نظافت خوب - پنجشنبه ها تعطیل بود معایب : - عدم استفاده از تکنولوژی ها ( از جمله گیت ) - یادگیری خیلی پایین ( به طوری که فقط یه کار معمول هرروز تکرار میشه ) - مدیریت غیر اصولی و رفتارهای غیر اخلاقی - عدم پرداخت به موقع حقوق - دریافت سفته در هنگام عقد قرارداد - تایم ناهار ۲۰ دقیقه - فشار کاری بسیار بالا و انتقال همه بار کاری بر دوش برنامه نویس ( از جمله حرف زدن با مشتری ، رفتن به جلسات و پشتیبانی محصول ) - با مشتری صادق نیستن ( و اگر شما بخواهید با مشتری صادق باشید باهاتون برخورد میکنن ) - تسویه حساب هم ۶ ماه بعد از ترک شرکت انجام میشه - در زمان تسویه حساب مرخصی ها محاسبه نمیشود و اگر تقاضای محاسبه مرخصی ها را داشته باشید بهتون میگن که به وزارت کار مراجعه کنید
نور محيط خوب و كافي - پرداخت ها حقوق ها نامنظم و دير - ساعت كاري شناور از ساعت ٨:٣٠ تا ٩ ولي در صورت حتي يك دقيقه تاخير ٥٠ تومن كسر از حقوق در هر روز - مديريت ضعيف و غير اصولي - مانده مرخصي در پايان سال و زمان تسويه حساب نميشود در صورتيكه خيلي سخت مرخصي داده ميشود
مدتی که من مشغول بودم اوایل حقوق بموقع پرداخت میشد اما بعد مدتی یک ماه حقوق معوق شد و از اون ببعد نامنظم شد چندبار با مدیریت جلسه گذاشتیم که حقوق رو بموقع پرداخت کنند ولی وعده سر خرمن میدادند.فضا صمیمی نبود
مزایا : - نور محیط انصافا خوب بود - ساعت شناور بین ۸/۳۰ تا ۹ ولی در صورت تاخیر جریمه هم داشت حتی ۱ دقیقه و به ازای هر روز ۵۰ تومن کسر میشد - محیط آرام - اتاق برنامه نویس ها جدا بود - بیمه بودم و کل حقوق رو برای بیمه رد میکردن - حقوق تقریبا خوب بود - تو مرخصی دادن خیلی سخت گیر نبودن - اون اواخر بیمه تکمیلی هم داشتیم که از حقوقمون کسر میشد - تایم کاری هم شنبه تا چهارشنبه بود که بعضی اوقات مجبور بودیم پنجشنبه و جمعه هم بیایم سرکار معایب : - پرداخت حقوق نامنظم بود معمولا ۱۵ هر ماه و تو یه بازه ی ۳ ماهه حقوقی دریافت نکردیم البته بعد از اون حقوق ها رو پرداخت کردن ولی تو این وضعیت اقتصادی خیلی سخت بود - تسویه هم تقریبا ۶ ماه بعد انجام شد که مرخصی های استفاده نشده رو تو تسویه نیاوردن و منم چون مشکل مالی داشتم ترجیح دادم پولم رو بگیرم کارم راه بیافته - کارها روتین بود و یادگیری نداشت تکنولوژی خاصی استفاده نمیشد و برای کسی که تازه میخواد برنامه نویسی رو شروع کنه و مخصوصا کوئری زدن رو خوب یاد بگیره مناسب هست - مدیریت پروژه ها ضعیف بود هر کسی میتونست برای خودش تسک تعریف کنه و کار کنه! تقسیم بندی کارها اصولی نبود کلا از اسکرام یا یه اصولی برای انجام کارها خبری نبود تعاملی یا جلسه ای معمولا برای هماهنگی کارها بین اعضای تیم برگزار نمیشد و یهو یه روز یه کاری رو بهت تحویل میدن بدون هیچ هماهنگی یا داکیومنتی و باید تو زمان کوتاهی تحویل بدی بیشتر اوقات بعضی ها در طول هفته کاری برای انجام دادن نداشتن در صورتی که بعضی ها شدت کارشون زیاد بود و تحت فشار و استرس بودن - ۲۰ دقیقه وقت برای صرف ناهار داشتیم به نظرم میشد بیشترش کنن
مزایا : - رفتار سایر برنامه نویسان خوب و دوستانه بود. - نظافت شرکت خوب بود. - نور محیط کار عالی بود. - ساعت شناور ورود و خروج از ساعت ۸ و نیم تا ۹ معایب : - از نظر علمی هیچ پیشرفتی نداشتم به دلیل اینکه همیشه یه کار روتین انجام میشد. - کارهایی علاوه بر وظایف اصلی باید انجام بدی از جمله در ارتباط بودن با مشتری و شرکت در جلسات مربوط به پروژه. - بدون آموزش دادن ، ازم انتظار تسلط بر یک پروژه از قبل نوشته شده را داشتن. - برخورد بسیار غیرحرفه ای. - به جز سه چهار ماه حقوق را به موقع دریافت نکردم. - تسویه حساب هم به صورت کامل انجام نشد و به خاطر درگیری های شخصی وقت لازم جهت پیگیری و دریافت کامل حساب خود را نداشتم.