کارشنس سفر خارجی
تجربهٔ کاری کارشنس سفر خارجی در ارکید فارمد — امتیاز ۱.۰ از ۵.
من به مدت ۱ سال و ۶ ماه در واحد سفر مشغول به کار بودم. محیطش وحشتناکه، مدیر واحد سفر یک آدم خودشیفته است که در خصوصی ترین کارها دخالت می کنه حتی ساعت غذا خوردن. فوق العاده پرخاشگر هست و دائما صدای داد و بیدادش میاد. سوپروایزرهای بخش هم فاقد هرگونه خلاقیت یا تعقل صرفاً باب میل خانم مدیر رفتار می کنند.اگر از رنگ مو و لاک و قد و بالاشون تعریف کنی، بدترین سوتی ها رو هم بدی اشکال نداره اما اگر سرت به کار خودت باشه و مستقل و غیرمتملق باشی کاری می کنند فرار کنی.بدترین تجربه کاریم در تمام ۱۸ سال عمر کاریم بود. در ضمن یک ادمین دارند که مدیر رو انگشتش می چرخونه.ظاهر شرکت خیلی یکع اما از مدیر عامل تا همه رده های مدیریتی و سرپرستی همی خودشیفته، از خودراضی، پرخاشگر، غیمنعطق و وحشتناکند. درسته حقوق نسبتاً خوبی میده اما سلامت روان نخواهید داشت...
نقاط قوت
نقاط ضعف
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
من در قسمت واحد سفر داخلی این شرکت کار کردم محیط بشدت سمی و بیشتر شبیه آرایشگاه زنانه سطح پایین هست تا یک شرکت بزرگ و حرفه ای بحدی که یکماه اخر کاری من فقط ثانیه شماری میکردم که قراردادم تموم شه و هرچه زودتر برم مدیر بخش شخص خودشیفته و عصبی هست که حتی از صدای گرم کردن غذا و شستن ظروف هم عصبی میشه.سرپرستهای بخشهای واحد سفر فاقد تجربه لازم و دانش هستند و تماما در خدمت اجرای اوامر مدیریت هستند.روحیه کار گروهی صفر و کارمندان واحد تمایلی به یاد دادن کار به افراد تازه وارد ندارن که نشات از مدیریت ضعیف مدیر و سرپرستان بخش میگیره. با توجه به تجربه خودم و همکاران بخشهای دیگر این شرکت رو برای کار پیشنهاد نمیکنم
مرحله آخر مصاحبه اینجانب، با مصاحبه کننده نهایی بود، که متاسفانه خییییلی بی ادب، وقت نشناس، و بی ملاحظه بود، اما طی نقل قول مسئول اداری ظاهرا برای خودشون ۵ دقیقه ام خیلی حساس بود، یعنی اگر ۵ دقیقه دیرتر اونم با هماهنگی قبلی میرسیدم، زمان مصاحبه کنسل میشد، اما خودشون در زمانهای جالب و مسخره ای مانند ۱۱:۱۵ ، ۹:۴۵ ، ۱۴:۵۵ دقیقه و غیره زمان مصاحبه گذاشته و مدت زمان مصاحبه را نیز ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تعیین میکردند، اما در زمان حضور در سازمان راس ساعت تعیین شده، میبایست ۲ تا ۳ ساعت منتظر بود تا بلکه آیا آن شخص مصاحبه کننده، میتواند ۱۰ دقیقه زمان مصاحبه پیدا کند یا خیر، این موضوع در ۲ روز پشت سرهم برای اینجانب رخ داد و مسئولین جز عذرخواهی که هیچ سودی برای بنده نداشت، نسبت به موضوع رخ داده ابراز تاسف کردند، چرا که بنده موقعیتهای دیگر مصاحبه از سوی سایر شرکتها را بخاطره اعتماد به، بموقع بودن زمان مصاحبه ارکید فارمد، کنسل و بعضا انصراف داده بودم، اما چه سود که این شرکت فوق العاده وقت نشناس و بی مسئول در قبال افراد کارجو میباشد و طی تحقیقات بنده ظاهرا خیلی از افراد بخاطره عدم مسئولیت پذیری و وقت نشناسی فردی بنام عالی پور از این سازمان فاصله گرفته و بعضا قید این سازمان را زده اند، کلیت موضوع، این سازمان از دور، خوش رنگ و لعاب است اما در ابتدائی ترین موضوعات ضعفهای شدید دارد، بماند که در طول کار کردن با همچین سازمانی، نحوه برخورد همچین آدمهای ناکارآمد، خسارات جبران ناپذیر و بعضا پشیمان کننده ای از بعد ورود به سازمان و تواما همکاری با اینان، برای افراد جویای کار بوجود خواهد آورد.
اول که نشستم ۳۰ تا سوال تستی هوش دادن گفتن تو ۲۰ دقیقه باید جواب بدم،اون شخصی که قرار بود مصاحبه فنی بکنه نبود،به همین خاطر مصاحبه فنی انجام نشد.فقط مدیرعاملشون در مورد سابقه کاریم و اینکه محل کار قبلیم با چه تکنولوژی و فریمورک هایی کار کردم سوال کرد.در کل آدمهای متشخصی بودن.نتیجه مصاحبه گفتن ۲ روز بعد مشخص میشه و فعلا که ۱ روز گذشته خبری نیست و نمیدونم چی میشه،و اینکه محل شرکت خیلی دور و مرکز شهر نبود. چندتا سوال جیمت مطالعه کنی و بری بد نیست
من آگهی رو در سایت کاریابی دیدم و رزومه ارسال کردم.یک روز بعد دیدم رزومم برای مصاحبه تایید شده، به من زنگ زدن گفتن ما شرکت ارکید فارمد هستم زمینه فعالیت ما مارکتینک علمی داروهای ایرانیه، برای سمت دستیار منابع انسانی نیاز به یک نیرو داریم که تماس ها و ایمیل ها رو انجام بده، نامه نگاری ها و یکسری هماهنگی ها، حقوقش هم ۳/۲۰۰ هست.در آگهی که در سایت گذاشته بودن سابقه کاری مهم نبود فقط قید شده بود که علاقه به فیلد منابع انسانی خیلی مهمه، تسلط نسبی به ورد و اکسل، پیگیر، دقیق، روابط عمومی خوب من برای مصاحبه راس ساعت حاضر شدم، من رو راهنمایی کردن به به طبقه اول واحد hr، یه خانم جوان با لبخند به سمتم اومد و من رو هدایت کرد به اتاق خانمی که فکر میکنم مسئول جذب و استخدام بود و البته برخوردش بد نبود. گفت از تجارب کاریت برام بگو و دیتیل بده من هم گفتم، بعد گفت میدونی کار واحد hr چیه؟ منم گفتم در این فیلد کار نکردم ولی تا این حد … میدونم، بعد راجع به واحد hr شرکتشون برام گفت، اینکه از لول یک شروع میکنی و با توجه به تلاش و پشتکار و علاقه خودت یکی دو سال بعد ارتقا پیدا میکنی به لول بعدی، وظایف هر فرد کاملا مشخص و تعریف شده هست و یک سری وظایف ثابت رو باید هر شخص انجام بده، حجم کار هم زیاده باید خیلی زبر و زرنگ و تیز باشی و بتونی کارت رو به موقع انجام بدی …. من هم چون خیلی این شرکت رو دوست داشتم و علاقمند به فیلد hr بودم و البته مطمئن بودم از پسش برمیام علاقه نشون دادم. در نهایت گفتن ما سه مرحله مصاحبه داریم که نتیجه هر مرحله حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده ایمیل میشه براتون، که کمتر از ۴۸ ساعت بعد به من ایمیل زدن شما رد شدی. من لیسانس و ارشد دانشگاه سراسری هستم، با تسلط نسبی به آفیس (یعنی در حد انتظاراتشون بود)، روابط عمومی قوی، خوش برخورد، آراسته (پوشش من مثل خودشون بود) … و بسیار منظم دقیق پیگیر صبور و اااااابته علاقمند به hr من نمیدونم چرا رد شدم و واقعا از اینکه پذیرفته نشدم ناراحتم چون فرصت مناسبی بود برای منی که به hr علاقمندم. خیلی از ما جوونای جویای کار بهترین سالهای عمرمون رو در دانشگاههای معتبر درس خوندیم لیسانس ارشد و دکترا گرفتیم، تجربه کاری اندکی داریم اما کلی امید انگیزه و اشتیاق داریم برای رشد یکم به ما ها فرصت بدید، حمایتمون کنید و مطمئن باشد نتیجه مثبتش رو قطعا خواهید دید انقدر به دنبال آدم هایی که مثل ربات کار میکنن تا فقط ماه سپری بشه و حقوقشون رو دریافت کنن نباشید این دست آدمها هیچ کمکی به رشد و موفقیت شرکت شما نمیکنن.
وقتی که وارد شدم حدود چند دقیقه طول کشید تا نگهبانی با منابع انسانی هماهنگ کنه و منو راهنمایی کردن تا طبقه ای که منابع انسانی مستقر بود. مسئول منابع انسانی بهم خوش آمد گفت و یه تبلت بهم داد که اطلاعاتی که توی رزومه بود رو مجددا توش وارد کنم(اینم بگم قبلش یه تست شخصیت شناسی توی اینترنت بود که باید به سوالاتش جواب میدادم و جالب بود). بعد از اینکه فرم پر شد به همراه مسئول منابع انسانی به طبقه ای دیگه ای رفتیم برای مصاحبه ی فنی. بالاخره بعد از کمی چرخش یه اتاق و دو صندلی جور کردن که مصاحبه شروع بشه. اول خودمو معرفی کردم که البته مصاحبه کننده خیلی حواسش برای حرفهای من نبود و داشت رزومه رو بررسی می کرد و از توی رزومه یه کلماتی پیدا می کرد و میگفت اینها یعنی چی. من حس خوبی نگرفتم از نوع برخوردش. در کل سه تا سوال پرسید و یکیشو نتونستم جواب بدم و احساس کردم بیشتر نمیخواد سوال کنه. خیلی کوتاه و ساده به سوالات من راجع به شرکت جواب داد و مصاحبه به پایان رسید. به هر شرکتی برای مصاحبه نروید و قبلش بررسی کنید ویژگیهایی که براشون مهم بود: نفهمیدم
سلام فردی از شرکت داخل لیندکین به من پیام داد و پس از حدود ۱۰ دقیقه مکالمه از من دعوت کرد تا برای مصاحبه برم اونجا رفتار خیلی محترامانه و خوبی داشت، خیلی حرفه ای شماره ازم گرفت و یه خانمی از واحد منایع انسانی همون روز با من تماس گرفت، رفتار خانمه هم خوب بود ولی میتونست بهتر باشه. برای اول هفته آیندش با من وقت مصاحبه تنظیم شد. رفتم اونجا لابی خیلی شیکی داشت و نگهبان با فرد مصاحبه کننده تماس گرفت حدود ۵ دقیقه طول کشید تا دعوت کردنم به اتاق مصاحبه. کلاً محیط شرکت شیک بود ولی زمان ناهار من اونجا بودم و خیلی سر وصدا بود البته فرد مصاحبه کننده با روی خوش از این موضوع پوزش خواست و رفت و صحبت کرد و بهتر شد سر و صدا. فرد مصاحبه کننده اومد و خیلی حرفه ای و روی خوش مصاحبه رو شروع کرد البته فکر میکرد سن فرد مصاحبه کننده بالا تر باشه ولی خوب سوالاتی که می پرسید معلوم بود خیلی تجربه توی VOIP داشته و تمامی سوالاتش کیس محور بود و به جرات بگم خیلی سخت. منم تونستم از سوالاتی که میپرسید چندتایی رو جواب بدم. در انتهای مصاحبه در مورد تمامی تجهیزات و وظیفه شغلی باهم صحبت کرد و یه برگه گذاشت جلوم که سوالاتی هوش بود. گفت که این سوالات استدلال هست ولی من میگم هوش بود. حدود ۷۵ دقیقه بهم زمان دادند برای حل کردنش ولی من بیشتر از ۳۰ دقیقه حوصلم نکشید و تمومش کردم. جالب بود برام وسط حل کردن ازم پذیرایی شد و مصاحبه کننده ۲ بار ازم پرسید که چیزی نیاز ندارم. در کل بخوام بگم با کنار گذاشتن اون آزمون هوششون خیلی تجربه حرفه ای بودن بهم دست داد و فکر نمیکردم همچین جایی تو ایران باشه. از اینجایی که خودشون دنبال نیرو میگشتند برخورد پرسنلشون از نگهبان گرفته تا مصاحبه کننده، محیطی شیک و حرفه ای. یه چیزی که خیلی برام تو اینجا جالب بود قبل از رفتن مصاحبه کننده گفت یه تست کیس علمی برات ایمیل میکنم ۳ روز لطفاً براش وقت بزار جوابت رو برام ارسال کن. تست رو که فرستاد خیلی سخت بود و من نتونستم جواب بدم. بعد ۴ روز هم ایمیل ریجکت شدنم برام اومد که طبیعی بود چون جواب رو براشون نفرستاده بودم. لپ کلام افراد خیلی با سواد و حرفه ای نیاز دارند.