مصاحبه مدیرمحصول
تجربهٔ کاری مصاحبه مدیرمحصول در هومینگ — امتیاز ۱.۰ از ۵.
زیرمجموعه آسان پرداخت هستیم !!! نمی دونم این چه ربطی داره به فرآیند مصاحبه که مدام مصاحبه کننده بهش اشاره میکرد . در کل سن مدیرانشون بسیار پایین و از صحبتاشون معلومه تجربه کمی دارند . محیطشون هم سازمانیه و اصلا استارتاپی نیست . مصاحبه کننده تسلط کافی نداشت و خودشم نمی دونست چه شرح وظایفی رو باید توضیح بده . اگر دنبال یک محیط حرفه ای هستی نرو . فقط پولدار هستن .
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
مصاحبه خیلی سطحی بود، عجله داشتن زودتر مشغول بشم. فقط درباره ی کار قبلی ام صحبت کردیم. من با مدیر پروژه مصاحبه کردم، مدیرعامل ندارن و یه نفر مدیرعامل کل مجموعه استارت آپ هاست. ایشون خیلی مضطرب بودن. از صحبت هایی که موقع انتظار از کارمندان می شنیدم فهمیدم همه ی نیرو ها تو کمتر از شش ماه مدام دارن اخراج می شن . هیچ سوال فنی از من نشد. حدود یک ساعت هم منتظر بودم. نصف شرکت هم خالی بود متاسفانه به نظرم با تحقیقاتی که کردم و چیزایی که خودم دیدم و شنیدم، اصلا سمت این شرکت نرین. از اسم آپ برای استخدام استفاده می کنن ولی گویا اصلا ربطی به آپ ندارن.تا جایی که فهمیدم حقوق رو هم خیلی دیر بهشون پرداخت می کنن.
من چون بیشتر توی فضای استارت آپی بودم با سوالات سنتیشون ارتباط برقرار نکردم. تجربه براشون خیلی مهمه بچه های قدیمیشون هم خیلی تعریف خوبی نکردند و گفتن سفته میگیرند و نسخه قرارداد رو نمیدن
بعد از ورود به دفتر مجموعه که بسیار دفتر شیک و تمیزی بود نزدیک یک ساعت انتظار کشیدم. بعد به اتاقی راهنمایی شدم که آقایی از من خواستم در مورد خودم توضیح بدم بعد از توضیحات تشکر کردن و خداحافظی کردند. مصاحبه نه فنی بود نه نیرو انسانی 🙂 تا حالا این مدلی مصاحبه نشده بودم. کل فرایند پنج دقیقه طول نکشید. من حس کردم اصلا تصمیمی برای جذب نیرو ندارند. رفتار و برخورد بسیار بدی داشتند به نظرم به هیچ عنوان امتحان نکنید.
من برای پوزیشن مدیر محصول درخواست دادم و مصاحبه با مدیر عامل یا شایدم مدیر اجرایی بود. حدود یک هفته طول کشید تا باهام تماس بگیرن. اون جا خیلی روشن نبود که باید کج اباشم و چی کار کنم. توی مصاحبه باز یک دور همون رزومه رو پرسید ازم. نحوه ی کارم در محل کار فعلیم رو پرسید و این که کارمو چه طور انجام میدم. از فرایند مصاحبه به نظر راضی می رسید. اما بعدا هیچ خبری ندادن با این که گفتن اطلاع می دیم. در مورد کار خودشون و شرکتشون هیچ توضیحی نداد و به نظر میاد گنگ بودن در این مورد.
اینا هم تجربه مصاحبه خود من هست و هم تجربه کار کردنم در این شرکت. تقریبا همه یک ساعت قبل از مصاحبه اونجا معطل میشن. مهم نیست چه موقعی زمان مصاحبتون باشه ولی مدیر عامل شرکت همیشه همه رو منتظر نگه میداره. در طول مصاحبه دائم گوشیش رو چک میکنه و بی تمرکز به حرفا گوش میکنه. پیش از استخدام حتما یه مصاحبه با خود ایشون خواهید داشت حالا یا اولی یا دومی. مصاحبه با ایشون بین ۵ الی ده دقیقه طول میکشه و فقط شامل یه سری سوالات اچ آری هست و به هیچ وجه تخصصی نیست. نفر دوم مه معمولا عضوی از تیم مورد نظر یا هد اون تیم هست سوالات تخصصی تر میپرسه. سابقه کار موقع استخدام مهم نیست چون بعضی ها بدون سابقه کار مرتبط هم استخدام میشن اما هرچقدر شرکت معروف تری کار کرده باشید حقوق بالاتری بهتون پیشنهاد میشه. هر حقوقی که درخواست بدید پایین تر از اون آفر میشه و گفته میشه شرکت فعلا در وضعیت مناسبی نیست اما اگر آفرشون رو رد کنید پیشنهاد بالاتری بهتون میدن. توصیه ام اینکه اگر واقعا نیازمند سریع پیدا کردن کار نیستید به هیچ وجه سمت هومینگ نرید. اگر هم میرید فقط طوری که در عرض اون دقیقه خودتون رو پرزنت میکنید مهم هست نه بقیه مسائل. ویژگیهایی که براشون مهم بود: رابطه خوب با مدیر عامل شرکت خیلی مهمه. تعدادی زیادی از کارمندان حدودا ۲۵ نفر در عرض چهار ماه اخراج شدن یا استعفا دادن و معمولا در عرض پنج دقیقه بهشون گفته میشه جمع کنند و برن. همه از شرایط ناراضی هستند فقط در صورتی آینده کاریتون تامین هست که رابطه تعریف و تمجیدی با مدیر عامل داشته باشید.
فردی که قرار مصاحبه را ست کرد، خیلی مودب و با حوصله بودن. با وجود اینکه که من جلسه اول مصاحبه را از دست دادم و زمانم کمی فشرده بود ایشون برای ست کردن قرار خیلی با من همکاری کردند و به همین دلیل من انتظار دیگه از مصاحبه داشتم. اما فرد مصاحبه کننده بدون اینکه خودش را معرفی کنه گفت از خودت و انتظارت از را شرکت بگو. ایشون خیلی رفتار خشکی داشتند. موقعی که من گفتم دوس دارم ارتباطم با شرکت دو طرفه باشه احساس کردم خوششون نیومد و چند تا سوال پرسید که مثلا دوس داری توی چه تیمی کار کنی و… می خواستن زودتر مصاحبه تمام بشه. پرسیدن با شرکت آشنایی داری، که من گفتم در حدی که توی جابینجا مطالعه کردم. در صورتی که سایت، اپ و تجارب مصاحبه مشابه را بررسی کرده بودم و تمایل داشتم در مورد شرکت خودشون توضیح بدهند که هیچی نگفتند. کل مصاحبه ۵ دقیقه نشد و ایشون غیر از چند سوال که پرسیدن، هیچی از شرکت نگفتند و گفتن در صورتی که شرایط شما و ما اوکی باشه باهاتون تماس می گیریم. اگر به هر دلیلی مصاحبه منتفی هست بهتره برای زمانی که گذاشته می شه احترام بزارن. احتمالا نباید انتظاری از شرکت داشته باشید.