ویکی‌تجربهجستجو
ویستا سامانه آسا
تجربهٔ کاری۱۳ آذر ۱۳۹۹ · دی ۱۳۹۸ تا دی ۱۳۹۹

تحلیل‌گر کسب‌وکار / سیستم

تجربهٔ کاری تحلیل‌گر کسب‌وکار / سیستم در ویستا سامانه آسا — امتیاز ۳.۰ از ۵ (دی ۱۳۹۸ تا دی ۱۳۹۹).

۳.۰· تحلیل‌گر کسب‌وکار / سیستم

خب از چی بگم براتون... قبل از ورود تصویر خوبی ازشون داشتم و بعد از خروج اینطور نبود هیچ وقت از ترک آسا پشیمان نشدم، روزی که خارج شدم تمام دپارتمان مون (11 نفر) . چند نفر دیگه همه ناراحت بودیم. من دکترای IT از دانشگاه تهران دارم و نزدیک 10 ساله در حوزه مدیریت پروژه های نرم افزاری شاغل هستم (اینو گفتم که سابقه کاریم مشخص باشه در ارتباط با مواردی که میخوام بگم). چند مشکل باعث شد این اتفاق بیفته: اول اینکه: مدیر منابع انسانی زبون باز، با لیبل روانشناس میشینه جلوت ولی عملا مهره مدیریت برای تعامل با افراد است. قرار بود یک قرارداد 3 ماه داشته باشیم اما یک قرارداد 20 روزه نوشتن و ماه به ماه تمدید کردن مثل کارگرها(از اول قرار بود ابتدا یک قرارداد 3 ماه داشته باشیم و سپس یک ساله) و همین مساله باعث شد در اتمام 3 ماه من چند پیشنهاد کاری که داشتم روی میز بزارم و در حقیقت از ماه دوم من دنبال کار بودم. جالب اینکه انتهای مثلا 3ماه که با بی نظمی شد 4 ماه باز هم قرارداد 3 ماه دادن خیلی دیگه خنده بود دوم اینکه: من نتوانستم با مدیر دپارتمان تحلیل ارتباط برقرار کنم نمیدونم مشکل از من بود یا او اما وقتی نتونی با مدیرت ارتباط برقرار کنی کار سخت هست ببینید مشکل اینجا بوده اون درگیر همه پروژه ها بود و اصلا زمانی نداشت برای شناخت من، مثلا میگفت من فلان چیز رو گفتم چرا انجام ندادی درحالی که اصلا به من نگفته بود و وقتی من میگفتم نگفتی با لحن نسبتا تندی حاشا میکرد و من ابزاری برای اثباتش نداشتم کارهای به جای اینکه در یک سیستم مدیریت وظایف ارجاع بشه شفاها گفته میشد و من یاد داشت میکردم و برای خودم یه ترلو گذاشته بودم و تو اون میزدم خب واقعا با این سیستم ممکنه آدم تسکی رو یادش بره یادمه یبار 8 صبح جلسه داشتیم و من 10 دقیقه به 8 رسیدم و اومدم یه نون داغ کنم یه لقمه درست کنم بعد برم تو جلسه 8 و دو دقیقه (توروخدا به اعداد دقت کنید) رسیدم به اتاق جلسات با لحنی تند که ما 8 جلسه داشنیم کجایی و ...، جالب اینکه دو نفر دیگه (جلسه 4 نفره) یک اصلا نرسید به جلسه و اون شخص 8 و 20 دقیقه رسید ولی اون روز واقعا در ذهن من موند یا مثلا کل کار من به عنوان تحلیلگر شده بود سند زدن، و تحلیل هارو خودشون انجام میدادن و به من میگفتن مستند کن، من از کارم لذت نمیبردم مشکل سوم: من یک بار هم تیم فنی را در 4 ماه حضورم ندیدم (البته کرونا هم دخیل بود)، کل پروژه ای که من کار میکردم در طول 120 روز حتی یک بار پابلیش نشد، جلسات فنی و daily به شدت نامنظم هر دو هفته برگزار میشد، در کل به لحاظ فنی بار نداشت، میگفتن هر نکته تحلیل هست مستند شه و به تیم فنی بدیم تا ریزترین چیزها در حالی که در محیط شارپ خیلی از مسائل باید با جلسه حل بشه و نیازی نیست مستند سازی افراطی صورت بگیرد. بعد 4 ماه با اینکه نظرشون به ادامه همکاری بود من همه این موارد رو بهشون گفتم و خارج شدم با قلبم تسویه هم 2 ماه بعد با حرف و حدیث انجام شد در آخر فکر میکنم اگر در دپارتمانی دیگر بودم شاید شاید شاید در آسا میماندم

امتیاز چندمعیاره

فرهنگ سازمانی
۳.۰
مدیریت
۳.۰
حقوق و مزایا
۳.۰
تعادل کار-زندگی
۳.۰
فرصت رشد
۳.۰
توصیه به دیگران
۳.۰

تجربه‌های مشابه

ویستا سامانه آسا
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·واحد زیرساخت
۱.۰
واحد زیرساخت

عرض ادب و احترام من خیلی خلاصه مواردی رو که دوستان برای انتخاب محل کار نیاز دارن بدونن رو شرح میدم: 1- کاملا باندبازی : محیط شرکت جوریه که افراد تازه وارد حتی با سطح علمی و تجربی بالاتر به رسمیت شناخته نمیشن و باید با شعاف و بلوف خودشون رو به اجبار ثابت و تحمیل کنن و محیط کاملا از نظر فنی کاملا غیر حرفه ایه و اکثرا ارتباط خانوادگی و فامیلی دارن، مدیران حاضر از نظر علمی و اخلاقی به شدت ضعیف و این عنوان مدیر و مهندس صرفا بخاطر دیرینگی و پیشینه حضور این افراد در سازمان بوده. 2- پیشرفت علمی اصلا در کار نیست: کارا همه روتینه و به هیچ عنوان ایده های جدید و سازنده پذیرفته نمیشن و برای توضیح و توجیه طرح می بایست از هفت خوان رستم رد بشین که عملا همون خان اول پشیمون میشین و به کار روتین رضایت بدین، هیچکس به جز افراد انگشت شمار حاضر به اشتراک گذاشتن تجربیات و یا مباحث علمی و فنی خودش نداره و هرکس خودش برای خودش کار میکنه و کار تیمی هیچ معنی نداره و اونی که بیشتر بتونه شواف کنه موفق تره. 3- حقوق دریافتی غیر اصولی : حقوق دریافتی شما رو مدیر به صورت چاله میدونی تعیین میکنه و هیچ معیار و سطح شایستگی رو در نظر نمیگیرن و عملا هرکسی که زبون چرب تری داشته باشه تو بستن حقوق بالاتر موفق تره برای مثال یه کارشناس سطح 1 ممکنه از یه کارشناس سطح 2 حقوق بیشتری دریافت کنه. 4- پرداخت حقوق به موقع اما عجیب: پرداختی های این شرکت کاملا منظم و به موقع انجام میشه اما یه بخش عجیب داره اونم اینه که یه بخشی از حقوق شمارو پرداخت نمیکنن و سه ماه یکبار به عنوان کارانه بهتون پرداخت میکنن که این خودش جای تفکر و تامل داره ... 5- فضای کاری دوستانه اما بیش از حد: فضای کاری دوستانه است اما از حدش گذشته ، شما ممکنه ببینی بخاطر قهر بودن دوتا نیرو از دو واحد متفاوت کار شما چند روز عقب میوفته و یه جورایی در کمال احترام به مهدکودک شبیهه تا محل کار و عزیزان و همکاران هیچ حد و مرض اخلاقی برای هم قائل نیستن و از همه مهم تر فضای فضای اوپن آفیس یا به اصطلاح فضای کار اشتراکی هستش که شما نه حریم خصوصی داری ، نه آرامش و نه تمرکز. 6- واحد نیروی انسانی به شدت ضعیف: ظاهر در دید اول کاملا جذاب و جذب کننده است اما متاسفانه در باطن همه چیز برعکسه، چیزی تحت عنوان روانشناس در شرکت وجود نداره و صرفا یه سری سوالات فرمالیته که با یه جستجو سطحی در سطح اینترنت پیدا میشه میپرسن که شاید خنده دار باشه . واحد نیروی انسانی کاملا طرف کارفرماس و به هیچ عنوان برخلاف میل مدیر واحد موضوعی رو مطرح نمیکنن و در بیشتر مواقع امنیت شغلی خودشون رو به شرح کاری که دارن و بخاطرش موظفن ترجیح میدن و کارشون رو با زبون بازی پیش میبرن ... 7- غذا :کیفیت صبحانه قابل قبوله اما کیفیت ناهار بی اندازه پایینه و چنگی به دل نمیزنه خودتون ببرین بهتره 8- جلسات : جلسات بی مورد به شدت زیاده برا هرچیزی جلسه میزارن و وقت تلف میکنن اینجوریه که برای یه حرف ساده هم باید با شخص مقابل جلسه تنظیم کنی. 9- بروکراسی : بروکراسی و هماهنگی ها و ایمیل های اداری طور اضافی به این صورت که برای یه دسترسی کوچیک باید چندین جلسه و ایمیل ارسال کنین و عزیزانم تا بیان پاسخ بدن کم کمش، یک هفته هدر شده. 10- بودجه آموزشی : بودجه آموزشی معادل حقوقتونه و برای ثابت کردن و گرفتن مبلغ یه چندماهی درگیرین روال اینجوریه که باید اول هزینه رو خودتون پرداخت کنین و با ارائه فاکتور مهر خورده و مدرک صادر شده بعد از چند ماه با حقوق پرداخت میشه سرماه. 11- ساعت کاری : اصلا ساعت کاری وجود نداره مخصوصا برای مدیرای گرامی اما کارمندای عزیز اینطور نیست و تا وقتی که مشکل هست شما حق ترک شرکت رو ندارین حتی اگه 12 شب باشه و به راحتی میگن اضافه کاری رد کنین. 12- اضافه کاری: اضافه کاری حساب کتابش مشخص نیست و به شدت عدد و رقمش پایینه به حدی که کارگر روزمزد وایسین بیشتر حساب میشه و توهین به شخصیت و وقت خودتونه. 13- افراد و فرهنگ : اینجا بر خلاف ظاهر روشن فکرانه طورش به شدت تحمیلگرانه برخورد میکنن و احترام به عقاید دیده نمیشه و تحمل آدمای متفاوت رو ندارن . 14- تیم ها: تیم ها کاملا گروه بندی شده است و آدمایی که بیشتر از نظر اخلاقی تشابه دارن گروه جداگانه خودشون رو دارن و با گروه های دیگه داخل تیمشون اکثرا زاویه و مشکل دارن و تنها چیزی که این وسط نادیده گرفته میشه وضعیت کاره. 15- وضعیت کاری: توصیه شخص بنده اینه که این شرکت رو از لیستتون حذف کنید ولی اگه تصمیم خودتون رو گرفتین بد نیست قدر شرکت های دیگه رو بیشتر میدونید و تجربه میشه براتون در کل ابدا سمت شرکت هایی که از اول شعار میدن و خیلی خودمونی و خانواده طور به نظر میرسن فرار کنین و به هیچ عنوان گول ظاهر افراد و زبون بازی و تجهیزات و امکانات رو نخورین. امیدوارم این نظرات براتون مفید بوده باشه.

ویستا سامانه آسا
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·برنامه نویس
۴.۰
برنامه نویس

من بیش از ۶ ماه هست که در آسا مشغول به کار هستم. قبل از ورودم به شرکت هم کامنت های این پیج رو خونده بودم. علت این که تصمیم گرفتم تجربیات و برداشت های شخصی خودم رو به اشتراک بذارم اینه که به نظرم خیلی از نکاتی که در کامنت ها گفته شده، با وجود این که درسته، اما غلط اندازه. به همین خاطر میخواستم به کسانی که توی فکر پیوستن به این مجموعه هستند کمکی کرده باشم. من فعلا تا اینجای کار از شرایطم در این شرکت راضی هستم. اما فکر میکنم علت این رضایت بیشتر این باشه که سطح توقعم از اول هم پایین بود و فکر میکنم بعضی از افرادی که تجربه بد داشتند، از این نظر رویکردشون اشتباه بوده. همونطور که احتمالا در جریان هستید شرکت آسا زیرمجموعه کارگزاری آگاه هست و مجموعه آگاه حدود ۱۵۰۰ نفر پرسنل داره. همین موضوع به تنهایی باید خیلی از مسائل رو برای شما روشن کنه. در تمام شرکت های بزرگ (منظورم از بزرگ، از نظر تعداد پرسنل هست) بدیهیه که شما با همه جور آدمی سر و کار دارید. با سواد، بی سواد، با اخلاق، بی اخلاق و غیره. بنابراین اگر دارید درباره یک شرکت بزرگ (چه آسا، چه مفید، چه علی بابا، چه اسنپ، چه دیجیکالا، ... ) تحقیق میکنید، تجربه من و دیگران در خصوص نحوه برخورد و رفتار همکاران به شما هیچ کمکی نمیکنه. مطمئنا در تمام این شرکت ها آدم خوب و بد وجود داره و تجربه هر کس در این شرکت ها محدود به تیمی میشه که توش فعالیت داشته. طبیعتا طبق تجربه ای هم که من تا حالا اینجا داشتم، آسا هم از این قضیه مستثنی نیست و توش آدم خوب و بد وجود داره. در مورد امکان پیشرفت و ارتقای شغلی، اینی که یک نفر فکر کنه مثلا با مطالعه و ارتقای سطح دانشش روز به روز مدارج ترقی رو طی میکنه و بلند بلند پرواز میکنه و ظرف چند سال روی کره ماه فرود میاد، طرز فکر خیلی بچگانه یی هست. وقتی شما در یک شرکت بزرگ مشغول به کار میشید کارمندید و به احتمال ۹۹ درصد (اگر اتفاق خیلی خاص و استثنا و عجیب غریبی نیفته) تا آخر هم کارمند باقی میمونید و یک حقوق ثابت ماهیانه دارید. بنابراین اگر کسی از ابتدا فکر های بزرگتر از کارمندی در سرش داره، نباید وارد اینجور شرکت ها بشه. برعکس، باید وارد شرکت های کوچکتر بشه و یا حتی اگر شرایطش رو داره خودش شرکت بزنه (که البته تو این اوضاع اقتصادی مملکت، این کار قطعا ریسک بالایی داره). شما در هر حوزه ای که مشغول به کار بشید، احتمالا بین ۱ تا ۳ سال بعد چند نفر زیرمجموعه خواهید داشت و باز هم چند سال بعد در بهترین حالت زیرمجموعه هاتون، زیرمجموعه خواهند داشت و این حداکثر اتفاقیه که میتونه بیفته. نه این که بخوام بگم این نوع پیشرفت ارزشی نداره یا کمه و غیره. منظورم اینه که کسی نمیاد مثلا چند درصد از سود شرکت روی فلان پروژه رو به پاس قدردانی از زحماتتون دو دستی به شما تقدیم کنه. این اتفاق در هیچ شرکت بزرگ و مطرحی نمیفته. اما اگر مثلا شما بتونید یک شرکت کوچیک رو از فرش به عرش برسونید احتمالا خیلی بیشتر از این ها رو هم برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین دوباره تاکید میکنم، سطح توقعتون رو از ابتدا مدیریت کنید. واقعا از بعضی کامنت ها تعجب میکنم. نوشتند بعضی افراد با پارتی بازی جایگاهشون رو در شرکت به دست آوردند. عزیز من مگه انتظاری غیر از این داشتی؟ کدوم شرکت بزرگ (یا حتی کوچیک) دیگه رو میشناسی که اینطوری نباشه؟ یا راجع به بعضی افراد نوشتند که با تملق و چاپلوسی تونستن پیشرفت کنن. نمیدونم افرادی که این ها رو نوشتند تا حالا کجا زندگی و کار میکردن که انقدر این مسائل براشون عجیب و غریبه. بنابراین به این حرف ها توجه نکنید. چیزی که باید درباره ش تحقیق کنید فرهنگ سازمانی شرکت به صورت کلی هست. اینجا هم مثل همه جای دیگه خوبی و بدی داره. موقعیت رو بر اساس شرایط شخصی خودتون بسنجید و ببینید کار کردن در اینجا به دردتون میخوره یا نه. نکات خوب و بدی که به طور کلی در مورد این شرکت به ذهنم میرسه اینا هستن: - حقوق هاش در مقایسه با شرکت های هم تراز خودش متوسط (یا شاید کمی کمتر از متوسط) هست. - پرداخت حقوق (و بیمه) از نظر زمانی کاملا منظم و به موقع هست. اما از نظر عددی، منظم نیست. برای این که مالیات و سایر هزینه هاشون رو کم کنن، حدود ۷۰-۸۰ درصد حقوق رو به صورت ثابت ماهیانه پرداخت میکنن و مابقیش رو نگه میدارن و اواسط هر فصل به تحت عنوان کارانه پرداخت میکنن. یعنی بخشی از حقوق رو دیرتر میدن و بخشی رو زودتر. - از نظر مزایا خوبه. صبحانه و ناهار و میان وعده رایگان هست، بودجه و وام های متنوع با شرایط خوب وجود داره که میتونید ازش استفاده کنید. اتاق بازی داره. در مجموع و به طور کلی در شرکت جو صمیمی هست و اصلا فضا سنگین و اذیت کننده نیست. ولی باز هم میگم، به طور خاص این که در چه تیم و با چه افرادی کار میکنید بیشتر تعیین کننده ست. - در مورد امضای قرارداد خیلی بد و نامنظم عمل میکنن. قرارداد ها با تاخیر چند ماهه امضا میشه و حتما باید پیگیرش باشید. البته متن قراردادهاشون منصفانه هست و اینطوری نیست که یکطرفه به نفع کارفرما باشه. سفته و اینجور چیز ها هم نمیگیرن. یه nda بهتون میدن که متن اون هم منصفانه ست و چیز عجیب غریبی نداره. - از نظر فنی، شرکت پروژه های خوب و سطح بالای زیادی داره که خیلی چیز ها میشه ازش یاد گرفت. اگر قصد مهاجرت نداشته باشید، خود اسم شرکت هم به تنهایی برای رزومه تون خیلی خوبه. اگر قصد مهاجرت داشته باشید، احتمالا تاثیر خاصی نداره.

ویستا سامانه آسا
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·دولوپر
۵.۰
دولوپر

من حدودا پنج ماه است تو این شرکتم وقتی نظرات را خوندم خیلی تعجب کردم حتی این احساس بهم دست داد که واقعا بعضی ها مغرضانه نوشتن چراش را نمی دانم .من بالغ بر ده سال تجربه کاری دارم و تجربه سه شرکت تقریبا بزرگ و متوسط را دیدم کمتر شرکتی دیدم اینقدر مدیرانش با همکاران احساس نزدیکی کنند بعضی از مدیران بسیار بی ادعا هستند و بطوری که من تا مدتها نمی دانستم کسی که بعضی وقتها وسط سالن می شینه یکی از فاندرهای کل مجموعه است تا تو جلسه معارفه که سر یک ماه برگزار شد فهمیدم. وقتی در مورد اینکه چطوری این شرکت شکل گرفته و رشد کرده صحبت کرد تازه فهمیدم چرا اینجا همه با هم سلام میکنند و احترام می گذارند نمی خواهم بگم همه چی گل و بلبل است اما واقعا شرکت تلاش میکند شرایط را بهتر کند و این برای کسانی که منصف باشند قابل درک است . مسیر رشد برای افراد فراهم است همه سعی میکنند از هم پشتیبانی کنند و کمتر دغدغه کسب درآمد کوتاه مدت شرکت دارد برعکس خیلی از شرکتهای بخش خصوصی به نظر می رسد سهامداران اینجا دنبال خلق ارزش برای جامعه هستند . من واقعا کار کردن تو این شرکت را توصیه میکنم و خیلی دوست دارم بتونم کمک کنم تا همچین شرکتی موفق بشه . یکی از نکاتی که خود من را اذیت میکند اینه که شرکت در حال رشد است و این باعث شده یکسری بی نظمی ها تو شرکت ایجاد بشه که به نظرم ناگزیر است . من دوست دارم بهش نمره چهار یا چهار و نیم بدهم( چون جا برای بهبود دارد ) اما چون می بینم بعضی ها خیلی بی انصافی دادند من پنج می دهم

ویستا سامانه آسا
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·توسعه
۱.۰
توسعه

ویستا سامانه ی آسا یعنی شعار،یعنی دروغ از کل پرسنل برید بپرسید همینو خواهید شنید یک فرمول برای پرداخت حقوق شما بعد از جذب بهتون توضیح میدن که خودشون هم نمیتونن قشنگ توضیح بدن و بعد میگن برای فرار مالیاتی هست و ما این پول رو میخواییم خرج خودتون کنیم.مثلا سه چهارم حقوق بهتون بدیم ولی همونم نمیدن.اضافه کاری نمیدن یک سامانه فود مود دارن که کلش جز ی توهین توسط عباس اسپید به پرسنل نیست که میگه با اون بودجه ای که تخضیص دادیم ی غذای ساده باید بخورید و یک تنقل خیلی سبک. بعد توی منوی غذاییشون اب دوغ خیار ۱۵۰ هزار تومنه و سر پرسنلشم کلاه میذاره.از یک طرف میوه فروشی راه انداختند و جلسه چند ساعته میذارن که برید از میوه فروشیمون خرید کنید به اشناهاتون بگید خرید کنند اوج وقاحته واقعا. ابتدا شیفته طرز فکر اسپید میشید اما بعدش متوجه میشید همش شعار و دروغ بوده. رفتار سازمانیشون رو که نگم برای هر کاری پاسکاری میکنن ی تیکت بزنی دوماه باید صبر کنی.نیایید گول بزرگی شرکتها رو نخوردید.آسا فقط به جونیور نیاز داره ولی مصاحبه در حد سنیور میکنه. ی وبسایت زدن تولد رو فقط اونجا تبریک میگن هیچ هدیه پاداش هیچی وجود نداره. اگر بیمه یا بیمه تکمیلی میخوای پولشو ازت میگیرن.

ویستا سامانه آسا
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·برنامه نویس یک اند
۱.۰
برنامه نویس یک اند

اقای گویا با من مصاحبه کرد در شعبه تهران.....2دقیقه از شروع مصاحبه نگذشته بود که 2نفر اومدن گفتن اینجا قراره جلسه برگزار بشه.رفتیم 2طبقه پایینتر و مجدد..... اوج هماهنگی!!!! با ماژیک رو شیشه میز سناریو مطرح میکردند و من باید جواب میدادم خیلی خوشم اومد ولی هر جوابی میدادم دو دقیقه توی چشام زل میزدن که مطمنی؟؟؟؟؟؟؟ مگه بازجوییه؟ مثلا یکی از سوالات درمورد finally در try-catch بود گفتم در هرصورت اجرا میشه گفتن مطمنی؟اگر exceptionبده اجرا نمیشه ها که گفتم چرا میشه...دودقیقه نگاه کردند و رفتند سوال بعدی اخر جلسه گفتند کارهای عملیاتی هم انجام میدید گفتم دوست دارم یاد بگیرم هرچند وظیفه برنامه نویس نیس...حقوق رو پرسیدند و خدافظی یک هفته گذشت خبری نشد با منابع انسانی تماس گرفتم با لحن خیلی بدی گفتند امکان نداره بعد3روز نتیجه ایمیل میشه گفتم نشده...قطع کردند...تماس گرفتند گفتند رد شدید تق گوشیو گذاشتند اقای گویا یه مورد از هزاران موردی که به من القا کردید اشتباه دارم جواب میدمو بخونید بلکم یه چیزی یاد بگیرید https://www.csharptutorial.net/csharp-tutorial/csharp-try-catch-finally/ اول واقعا ناراحت شدم چون به این شغل احتیاج داشتم ولی انقد درمورد باندبازی و دوستو فامیل بازیش شنیدم که خوشحالم که نشد

ویستا سامانه آسا
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·برنامه نویس
۱.۰
برنامه نویس

خیلی همه چیز ادا و شوآفه پوشش ازاد و راحت با یه چیز دیگه اشتباه گرفته شده پیشرفت فقط برای خودیاست مدیر باشی میتونی زن و بچه ات که سیکا ندارن رو هم بیاری توو تیم فنی و حقوق senior بهشون بدی جدیدا حقوقم معلوم نیس کی پرداخت میشه.در 3قسط هر زمان که صلاح بدونن من جو و سطح فنی شرکت رو مناسب نمیدونم