مدیر
تجربهٔ کاری مدیر در گاج — امتیاز ۳.۰ از ۵.
تجربه من در این شرکت نشان داد که نقش مدیران میانی تا چه اندازه میتواند در کیفیت فضای کاری تأثیرگذار باشد. در این مجموعه، متأسفانه برخی رفتارهای نادرست در سطح سرپرستی، مانند سوءبرداشت از عملکرد افراد و انتقال ناقص یا اشتباه اطلاعات به مدیریت بالاتر، باعث ایجاد بیاعتمادی و سوءتفاهم میان کارکنان شده بود. این موضوع به مرور زمان موجب کاهش همکاری تیمی و افت روحیه کاری شد و در نهایت شرایط به گونهای پیش رفت که ادامه همکاری برای من امکانپذیر نبود.
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
یکی از دخترهای منابع انسانی از من خوشش اومده بود و بهم پیشنهاد دوستی و سکس داد، چون قبول نکردم حرسش گرفت و رفت زیرآبم رو زد و توی جنگ تعدیلم کردن. قبلا هم آوازه هرزگی این خانم رو شنیده بودم، حتی سرپرست قبلی واحد پشتیبانی مشتریان هم سر روابط غیر اخلاقیش با همین خانم اخراج شد. توی این شرکت فقط روابط جنسی میتونه جای شما رو محکم کنه، حتی خانمی که الان مدیر عامل هست هم با برقراری روابط جنسی با فرد اصلکاری تونست به این موقعیت برسه تازه اون زمان شوهر هم داشت زنیکه بی شرف. مدام هم از دوربین ها دارن پرسنل رو چک میکنن حتی دوربین ها شنود هم داره و صدای حرف زدن بچه ها رو میشنون. هر قولی هم که توی مصاحبه بهتون میدن دروغه بهش عمل نمیکنن. وسط بیایونه این سوله که پرسنل اونجا کار میکنن . ماشین من که توی خیابون بود رو دوبار خالی کردن
من توی فرم استخدام، حقوق پیشنهادی رو یه مقدار بالاتر از وزارت کار نوشته بودم. زمانی که برای مصاحبه رفتم، مدیرمون گفت تو فعلا با حقوق وزارت کار بیا، هر دو ماه سنجیده میشی و به حقوقت اضافه میشه. باید بگم همهی این حرفها کشک بود و هیچ مبلغی اضافه نشد. اکثر قدیمیهای این شرکت یا خودشون استعفا دادن و یا پارسال تعدیلشون کردن. جالبه که اسمش اینه ناشر بینالمللی هستش، ولی نمیدونم چرا کسانی رو استخدام میکنن که علاوهبر اینکه سابقه کار ندارن و حتی دورهی ویراستاری رو هم نگذروندن، حداقلها رو هم نمیدونن. طرف اومده نشسته اونجا و حتی نمیدونست کلمهی "تغییر" یه دونه "ی" داره یا دو تا! اگر با پارتی و آشنا برید اونجا نونتون تو روغنه، کار هم نکردید هیچ ایرادی نداره، همکارانتون حمالی شما رو میکنن. اگر دوست دارید اونجا بمونید، باید پاچهخواری سرپرست رو بکنید و اگر دوست دارید سرپرست بشید، باید با کسانی که به آقای جوکار نزدیک هستن، رابطهی صمیمانهای داشته باشید! جالبه که آقای جوکار گفتند دانشجو استخدام نکنید، ولی مدیران یواشکی با منابع انسانی هماهنگ میکنن و راحت روزهای کاری دانشجوها رو تغییر میدن. اگر دیدید همکارتون دانشجو هستش و موقع امتحانهاش دو ماه دو ماه میآد توی واحد درس میخونه، حق اعتراض ندارید، چون پارتیش کلفته و شما تنها کاری که باید بکنید، کارهای ایشون رو باید انجام بدید و ایشون حقوق مفتش رو اول ماه بگیره. حرف هم بزنی متهم میشی به بهونه آوردن برای از زیر کار در رفتن. فضا پر از زیرآبزنی و خالهزنکبازی هستش؛ جلوت لبخند میزنن و پشت سرت صفحه میذارن. کل ساعت کاری حواسشون به بقیه هست و زیر نظر دارنشون و توی کار همه سرک میکشن. البته افرادی هم اونجا هستن که واقعا کار میکنن و کارشون رو هم درست انجام میدن، ولی اونها تبدیل شدن به آدمهای سردرگم و دلسرد که نه میتونن از اونجا برن و نه میتونن این وضع رو تحمل کنن. گاج سال گذشته برای سالروز تاسیس شرکت یه مراسم گرفته بود در حد جشن عروسی، با کلی بریز و بپاش. اون مدیری که خارج از کشور بود با ما تماس ویدیویی گرفت و کلی وعده و وعید داد که میخوان کارشون رو گسترش بدن و اصلا تعدیل نیرو ندارن، ولی از ماه آبان شروع کردن دونهدونه تعدیل کردن و هر دو ماه یه عده رو انداختن بیرون. اگر با پارتی و آشنا وارد اونجا شدید، خوش به حالتون. اما اگر سابقه کار دارید و کارتون رو دوست دارید، وارد همچین جایی نشید. چون اصلا براشون مهم نیست که شما چه کارهایی انجام دادید و کجاها کار کردید. در حد یه نیروی صفر باهاتون برخورد میکنن و اگر هم بخواید به قول خودشون کار اضافه انجام بدید، برخورد بدی باهاتون میکنن. این رو هم بگم که این سازمان هیچ برنامهی خاصی برای پیشرفت نداره و هر سال یه عنوان جدید به کتابهاش اضافه میشه. شش ماه اول سال روزهای جمعه اضافهکار اجباری هستش، البته بعضی نورچشیها میتونن اکثر اوقات از زیر کار در برن و مسافرتهاشون رو مرتب برن. خلاصه که اگر برای وقت و اعصابتون ارزش قائل هستید، پیشنهاد میکنم این شرکت رو جزو گزینههاتون نذارید، چون وارد اونجا که بشید، چیزهایی میبینید که بعد از دو ماه شما رو تبدیل به یه آدم افسرده و بیانگیزه میکنه.
شرکتی که مدیریت بسیار ضعیف منابع انسانی بسیار بیشعور بی سواد به عنوان یک برنامه نویس اونجا سه سال مجبوری کار کردم که یه سالو نیم اول بد نبود بعد از اومدن CTO جدید تازه متوجه شدم که کل شرکت از نظر برنامه ریزی تو دیواره این سال اخرم مجبور شدم بمونم چون اضافه کاری با ما بستن نزدیک به 200 میلیون میشد هی گفتن میدیم میدیم و من دیدم وقتم داره اینجا تلف میشه اومدم بیرون اینقد محیط بیخود و بی لولی بود که بیخیال اضافه کاریم شدم از نظر فنی تو واحد فنی مشکلات ایناس که از CTO شروع میکنم: مهمترین مشکل CTO اونجاس که از چندتا شرکت قبلیش اخراج شده ده تا اسم داره یارو ( امیر رضا, اکبر, امیر, قانع , رضاییان ) قشنگ معلومه یارو چی کارس فردی کاملا دروغ گو مبتدی هیچ بویی از برنامه نویسی نبرده و به قول خودش 24 ساله تو حوزه برنامه نویسیه ولی cansel رو اینطوری مینویسه بلد نیست حتی رو کیبور د تایپ کنه با انگشت اشاره اش دونه دونه کلید ها رو میبینه میگرده دنبال کلید ها تا حرف مناسب رو تایپ کنه این نشون میده تاحالا تو زندگیش کیبورد ندیده اومده شده CTO همه چی رو از gpt میپرسه و با gpt کد میزنه 1- چون اسکرام بلد نبود و میترسید سوتی هاش گرفته بشه اسکرام رو کلا حذف کرد 2- توی جلسه های پلن همه تیم رو میگفت بیاین حتی بخش دیتا اگر دستش باز بود حتما به بچه های خدماتم میگفت بیاین 3-نمیدونستی باید چی کار کنی چ تسکی داری همه چی رو هوا پخش بود یهو از انبار یکی میومد بالاسر برنامه نویس میگفت فلان کارو بکن 4- هیچ برنامه ریزی وجود نداشت که قراره اصلا چی کار کنیم یهو 4شنبه ساعت 4 میومد میگفت باید تا شنبه این برسه چون جوکار میخواد (حالا جالبه جوکار اصلا روحشم خبر نداره ) از امکانات شرکت بگم : هیج امکاناتی نداره خیالتون راحت 1-ناهار نمیده 2- از شهر دوره اگر ماشین نداشته باشی کلا هیچ ماشینی اون سمت نمیره 3-ساعت کاری 1 ساعت از جاهای دیگه بیشتره 4- میگن اضافه کاری نداریم ولی اضافه نگه میدارن تا 5 صبح بعدش پولشو نمیدن( تعطیل کاری و اینا هم که کلا ندارن) 5- تعداد روز های مرخصی از همه جا پایین تره ماهی 16 ساعت 6- هر 3ماه 60 نفر اخراج میکنن 7- شده طرف پشت سیستم نشسته یهو بهش میگن از الان دیگه تعدیلی چون پول نداریم بدیم 8-وام نداره 9-محیط بسیار داغون تو سوله همه میشینین یه محیط پر سر و صدا بدون سیسم هوای درست انگار وسط خیابون نشستی 10- برنامه نوسی رو سیستم خودش ادمین نیست 11- تا یه چیزی برای کار میخوای سرچ کنی یه ویدیو ببینی که ربطی به کار داره میگن چرا یوتوب میبینی 12- 1ساعت تایم ناهاره که اونو از مرخصیتون کم میکنن 75 نفر بودیم شدیم 12 نفر هرکسی تونست از اون جا فرار کرد
بدترین واحد توی گاج، منابع انسانیش هست، مدیرش که زن داداش مدیرعامله و داداشش رو هم کرده مسئول انبار، پرسنل hr هم یکی از یکی بدتر مخصوصا خانم. ر که یه دختر خودخواه و وقیح هست، روزی نیست که خبر روابطش با پسرها و مردهای شرکت به گوش نرسه، حتی مردهای زن دار، حتی من شنیدم که دوست و اشناهاش رو بدون اینکه بار علمی داشته باشن با پارتی بازی اورده توی شرکت جا داده. واحد اداری که داغونن و اوازه دزدیهاشون و فاکتورسازیهاشون همه جا پیچیده. سرپرست بازرگانی هم با زیر اب زنی تونسته خودش رو اونجا نگه داره و هر روز هم درخواست افزایش حقوق میده و داداش و خواهرش هم از خودش بدتر. توی این فضای مسموم هیچ کسی نمیتونه دوام بیاره هر روز یه چیزی هست که اعصاب و رکان کارمندها رو بریزه به هم. ناهار هم قطع کردن و دیگه نمیدن. حیف عمر ما که توی این شرکت داره حروم میشه.
من یکسالی د گاج کار کردم اما این یک سال به اندازه یک عمر زمان برد من به چشم میدیدم چقد بخور بخور بود مدیر اداری یه ادم به شدت بی سواد و گشنه و مدیر منابع انسانی و برادرش هم نگم براتون فاکتور هایی که مبالغ بالا میزدن و 400 میلیون 400 میلیون روش میخوردن مدیر اداریش حتی روی فاکتور خرید های ناچیز که مثلا خرید نون برای ناهار پرسنل باشه میخورد دیگه ببینید چقد این ادمایی که شرکت رو بهش سپردن کثیفن مدیر منابع انسانیش باغ انار داشت و انار های باغشون و رب انارارو با فاکتور های زیاد میکرد تو پاچه شرکت پرسنل بدبختم مجبور بودن سه روز در هفته غذایی بخورن که رب انار داشت حتی یکی از پرسنلی که از واحد اداری بود و از خودشون بود تمام مدت مدرک جمع کرده بود و از طریق وکیل شرکت یجوری خفه کردن و اخراجش کردن نتونست مدارکشو رو کنه این شرکت فقط از بیرون قشنگه از داخل فاجعس بجای اینکه به فکر رفاه بیشتر پرسنل و کارگرا باشن فقط به فکر اینن یه پولی به بیج بزنن کسایی اینجا سمت مدیر و سرپرست گرفتن که حتی دیپلم ندارن اما عنوان مدیر دادن بهشون و حقوق بالا میدن بهش چرا چون تو تیم خودشونن مثل همون مدیر اداریش که کارگر انبار بود و با چاپلوس بازی و زیراب زنی و انقد خودشو مالید به مدیر منابع انسانی تا بالاخره مدیر شد , انقد کثافت کاری تو این شرکت زیاده که اگه بخوام بنویسم باید تا صبح بنویسم مدیر منابع انسانیش یه نیرو داره که انگار از دماغ فیل افتاده بخاطر این خانم که رازهاش برملا نشه و موقعیتش به خطر نیفته دوست پسرش که سرپرست مرکز تماس بود و کلی پرسنل دیگه رو اخراج کردن که بتونن این خانم رو نگه دارن بماند که این خانم هم ریز با همه یه داستانی داشت خصوصا علاقه زیادی به همکارای زیرساختش داشت پیکمی شنیدید دیگه نمونه بارزش این خانمه شرکتی که مدیرعاملش بالا سر شرکتش نباشه و خودش با منشیش اونور اب پی خوش گذرونیش باشه بهتر از این نمیشه دلم بحال بدبختایی میسوزه که مجبورن بخاطر یه قرون دو هزار اونجا کار کنن.
تقریبا باید روزی 15-16 ساعت کار کنی اونم بدون اینکه برات اضافه کاری رد شه مدیری میان رده که سواد نداره و هیچ تجربه ایی از مدیریت نداره و فقط بوسیله چابلوسی شده تیم لید حالا تو باید هر روز به شخصی که سواد نداره بفهونی که کاری میکنی درسته تهش بهت میگه تصمیم دسته منه و تو مجبوری کاره اشتباههو انجام بدی و وقتی انجام دادی همون ادم میگه چرا درست کار نکردی