کارشناس RF
تجربهٔ کاری کارشناس RF در موج پژوه البرز — امتیاز ۳.۰ از ۵.
طی دو سال گذشته، تمام انرژی و توانم را صرف پیشبرد پروژههای یک شرکت کردم. پروژههایی که از صفر شروع شدند و با تلاش بیوقفه من و همکارانم به مرحله اجرا و بهرهبرداری رسیدند. در این مسیر، نهتنها مسئولیت اصلی پروژهها را بر عهده داشتم، بلکه بخش قابل توجهی از نیروهای تازهکار را نیز آموزش دادم تا تیمی توانمندتر و کارآمدتر ساخته شود. با این حال، فضای کاری با فشارهای بیمنطق، مدیریت ناسالم و رواج باندبازی و آشناپروری همراه بود. درست در زمانی که انتظار قدردانی و حمایت وجود داشت، به یکباره و در کمال ناباوری، همکاری من و تعدادی از دیگر نیروهای پرتلاش با تصمیمهایی ناعادلانه قطع شد. این تجربه هرچند تلخ بود، اما برای من یک درس بزرگ داشت: ارزش واقعی تلاش، تخصص و تعهد فقط در سازمانهایی معنا پیدا میکند که انصاف، شفافیت و قدردانی را جزئی جدانشدنی از فرهنگ کاری خود میدانند. از این پس، تمرکز من بر تیمها و محیطهایی خواهد بود که رشد، عدالت و احترام به همکاران را سرلوحه کارشان قرار میدهند.
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
متاسفانه محیط کاری بشدت غیر حرفه ای داره و و جو زیرآب زنی اونجا حاکمه برخی از مدیرانشون بشدت زیر حرف و قول هاشون میزنن و اصلا قابل اعتماد نیستن و روی حرفی که میزنن اصلن نمیشه حساب باز کرد. جالبش اینه که بعد از عقد قرار داد زیر حرفشون میزننو ساعت کاری رو اون چیزی تعریف میکنن که خودشون دوس دارن. اصلا کار توی این محیط غیرحرفه ای رو توصیه نمی کنم . حین بستن قرارداد سفته های سنگین دریافت میکنن. توی تاکسی های اینترنتی کار کنید از کار برای این شرکت خیلی بهتره .
از بدترین شرکتهایی بود که کار کردم. یه محیط بشدت بی نظم و کارها بشدت پراکنده. چه مدیرعامل چه معاون و چه مدیرفنی، ممکنه بهت کار بدن و هیچ سلسله مراتبی نداره. سفته سنگین ازت میگیرن. بشدت بهت بی احترامی میکنن. مهم نیست چند سالته، مهم اینه اون شخص مدیر عامل باید عصبانیتش سرت خالی کنه. ممکنه به هر دلیلی که قصد ادامه نداشته باشی. طلبت بهت ندن که من تجربه کردم و حقوق ۲ ماه پاره وقت کار کردنم رو کلا ندادن و هزار تا بهانه جور کردن که این کارشون توجیه کنن. وقتی توی اون محیط هستی به وضوح میبینی که افراد زیرآب همو میزنن و هرکی واسه خودش تیم پچ پچ کردن داره. کاملا مشهود به افراد توهین میکنن و سرشون داد میزنن و مهم نیست اون لحظه چند نفر اونجا حضور دارن.
همه پرسنل کار خودشون رو انجام میدن و کسی کاری به کار کسی نداره. حجم کاری یه مقدار بالا هستش ولی شرکت همیشه زحمات پرسنل رو از طریق پاداش جبران میکنه و به جرات میتونم جای خیلی خوبی برای پیشرفت و یادگیری هستش و شما میتونید مطمئن باشید که جایی کار میکنید که تلاشهاتون نتیجه بخش هستش.
شرکتی شهره کارفرمایان در میان پیمانکاران. مدیریتی بسیار بی ادب و بسیار سو استفاده گر. مدیران شرکت نسبت به کارمندان دیدگاهی قرون وسطایی دارند. از نظر آن ها اگر رشدی در هنگام کار در این شرکت در شما صورت بگیرد، عاملش آن ها هستند. مدیریت پروژه و مدیریت عامل انواع بازی های روانی را بر روی نیرو ها پیاده میکنند. روش کاری آن ها این است که ابتدا بهشتی برین ترسیم مینمایند و وعده آن را به کارمند میدهند.در مرحله بعد، شما را با الطاف شخصی نمک گیر میکنند. سپس در مرحله بعد، بازه ای سکوت برقرار میشود تا شما ناخوداگاه از برنامه پروژه عقب بیافتید. و ناگهان با شنیع ترین برخورد ها بهشتی که ساخته اند را به لرزه در می آورند. از شما تا مرز دیوانگی کار میکشند و همچون گاریچی دجال، به روش های مختلف به شما و شخصیتتان نهیب میزنند. بعد از این که به مرز جنون رسیدید، فاز بعد آغاز میشود و ناگهان نفر دیگری(اگر مدیر مستقیم شما مدیریت پروژه باشند، اقای مدیر عامل و بالعکس) پلیس خوب میشود. ادعا میکند چیزی درباره بلا هایی که به سر شما آمده نمیدانسته و مثل پدری که فرزندش را از زیر دستان نامادری بدجنسش بیرون کشیده شما را دلداری میدهد. در فاز بعدی سپس پاداش مالی میدهند و نوید و امید ها دوباره شروع میشوند و به معنای واقعی کلمه با شما بازی روانی میکنند. ناگهان شکنجه گر شما مهربان میشود و شما به معنای واقعی کلمه به عقل مبارکتان شک میکنید! یعنی چطور ممکن است آدم هایی به این خوبی با من اینجوری رفتار کرده باشند؟ نه اشتباه شده. این بار دیگر اینطور نمیشود. حتما پروژه قبلی خیلی مهم بوده و نباید خراب میشده. از الان به بعد همه چیز خوب خواهد شد...وای بر من و قضاوت غلطم... زهی خیال باطل.... در نهایت بعد از مدتی، سیکل توصیف شده دوباره از اول شروع میشود. برای تصور بهتر، کاراکتر بولتون پسر در بازی های روانی اش در بازی تاج و تخت مثال خوبی است. شکنجه عطوفت شکنحه عطوفت...... اگر میخواهید بیشتر بدانید، عبارت trauma bonding را جست و جو بفرمایید. نکته جالب دیگر آن است که درامد نیرو های تولیدی، تکنیسین و مونتاژ به مراتب از نیرو های تحقیق و توسعه بیشتر است. زیرا آن ها «خرررررروججججی داررررررن». با وجود آن که نیرو های تحقیق و توسعه هستند که محصولات درامد زای شرکت را میسازند. در یک کلام، آن ها آنقد شیره وجود شما را میمکند تا تبدیل به پوسته ای خالی شوید. سپس شما را دور می اندازند. همین بس که پیمانکاران ارشد بسیاری دیگر حاضر به همکاری با این شرکت نیستند. (نویسنده این مطالب بعد از قطع همکاری با این شرکت، به مدت یک سال تحت درمان روانشناس و روان پزشک قرار گرفت.علائم استرس پس از سانحه و افسردگی شدید، زندگی ایشان را مختل نموده بود. کلیه نکات گفته شده کشفیات ایشان به همراه مشاور درمانگرشان بود که کمک کرد ایشان جرئت شکستن این چرخه معیوب را پیدا کنند. زیرا که مدیریت شرکت با گروگان گرفتن سفته و حقوقتان، تلاش میکند خروج شما از شرکت را با مشکل مواجه کند. امیدوارم برای سلامت روانتان هم که شده از این شرکت فاصله بگیرید.)
در شرکت موج پژوه البرز بهترین دوره کاری خود را تجربه کردم چون در این شرکت بنابر تخصص ، تعهد و پیشبرد و پیشرفت تیمی و فردی است و پروژه ها از نظر سطح کیفی در بالاترین سطح جهانی قرار دارند و با حضور در این شرکت و تیم R&D توانستم در لبه تکنولوژی جهانی FPGA ، تجارب مفید و ارزشمندی را کسب کنم و سطح علمی خود را ارتقا دهم. رفتار مدیران این شرکت با کارمندان در سطحی فراتر از آنچه در ایران تصور می شود ، قرار دارد و مزایای بسیار خوبی از قبیل بیمه تکمیلی مناسب و وام های خوب در این شرکت برای کارمندان فراهم است. میانگین حقوق دریافتی در این شرکت نیز از دیگر شرکت های هم حوزه بالاتر و پرداخت آن در ماه بسیار منظم است. حضور برای من در این شرکت پس از حدود 2 سال یک تجربه فنی بسیار خوب در زمینه کاری FPGA و DSP بوده ، بطوریکه سطح دانسته هایم با قبل از ورودم به این شرکت بسیار پیشرفت داشته و قابل مقایسه نمی باشد. همچینین رزومه این شرکت و کار با مدیران بسیار خبره فنی این شرکت ، شما را از دیگر افراد حاضر در این حوزه متمایز کرده و در های متفاوتی به روی شما باز می کند. به شخصه اگر هزاران بار به 2 سال پیش برگردم بازهم این شرکت را برای کار انتخاب خواهم کرد.
سلام ب دوستان و همکارانی ک در حوزه مخابراتی کار می کنند این شرکت بسیار فشار کاری زیادی ب نیروهای خودش میاره ، ب اینصورت ک میگه باید این سیستم رو تو چند روز جمع کنید و ... و بعد چند روز باید میان میگن ک این مشخصات رو باید تغییر بدیم یعنی مدیر و مدیر فنی حتی پیوست های قرارداد رو کامل مطالعه نمیکنن اصلا ب طرف مقابل خود نگاه نمیکنن ک مدرکش چیه و چقدر سابقه داره چ شخصیتی داره ، کلا مدیرا این حق رو برا خودشون قائل هستن ک هر مدلی برخورد کنن ک عمدتا ب بی احترامی ختم میشود در پایان قرارداد هم ی بهانه ای هم بهت می بندن و حقوق را نمی دن و یا کلی کسر خواهد کرد و حقوق ها رو تا زمانی ک قیمت دلار ثابت باشه تقریبا تا ۱۵ هر ماه پرداخت می کنن اگه دلار تغییر قیمت داشته باشه شاید تا چند وقت پرداخت نکنن این شرکت دو تا لوکیشن داره ک ممکن هست شما رو منتقل کنن ب موقعیت دیگه جو بسیار نامناسب داره بخصوص برای کارهای تمرکزی و تقریبا دسترسی ب اینترنت هم نمیدن و ی کامپیوتر دیزلی ب دکتر یا مهندس میدن ک نام افزار افیس رو نمیشه ران کرد عمدتا هم کلمه جریمه رو زبون مدیرا هست