برنامه نویس
تجربهٔ کاری برنامه نویس در ژاکت — امتیاز ۱.۰ از ۵ (اسفند ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۳۹۹).
خب باید بگم که از زمانی که توی ژاکت مشغول به کار شدم با انواع مشکلات روبرو شدم حقیقت این هست که این شرکت به غیر از یافتن دوستان خوب هیچ سودی نداشت که هیچ، بلکه هزاران چالش دیگه هم به همراه داشت. اولین مشکل این بود که هیچ شخصی در جایگاه خودش قرار نگرفته از مدیریت و هیئت مدیره به پایین. دومین مشکل این بود که مدیریت دخالت بی نهایت تو همه کار ها داشت که نه متاسفانه تخصصش رو داشتن و نه علمش رو. با تغییر مدیر عامل یک مدت همه چیز بد نبود اما به زمان کوتاهی نکشید که باتوجه به بی تدبیری و بی تجربگی ایشون شرایط روز به روز بدتر شد. سومین مشکل هم میشه گفت استخدام افراد بی تجربه و نا کارآمد در جایگاه های مهم سازمانی بدون دقت به تجربه و علم افراد (میشه گفت همه دوستان و آشنایان مدیریت وارد شرکت شدند) به طوری که خیلی از کسانی که استخدام شدند نه تنها رزومه ای نداشتند بلکه توانایی نوشتن رزومه هم وجود نداشت. در آخر باید بگم تو ژاکت اگر سرت رو بندازی پایین بری و بیای باز هم اونقدر چیز هایی وجود داره که اذیت کنه، مجبور به جدایی از مجموعه میشی. اگر به دنبال استخدام و تجربه داخل این شرکت هستید تنها راه پیدا کردن راهی برای عزیز شدن پیش مدیر عامل هست که این هم قطعا شما ضرر خواهید کرد. پس تلاش بی فایده است :))
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
برای موقعیت شغلی Product Manager با یک نفر مصاحبه کردم سوالات رفتاری پرسیدن منم پاسخ دادم ،ازشون در رابطه با ساختار تیم مدیریت محصول پرسیدم هیچ اطلاعات تکنیکالی نداشتن بعد گفتن ما ساعت کاریمون از ۸ صبح شروع میشه و هیچ مزایایی برای رفت و برگشت کارکنان نداریم همینطور پارکینگ هم نداریم ، به نظرم شرکت با فضای مدیریت محصول خیلی فاصله داره در نهایت قرار شد نتیجه مصاحبه رو چه مثبت چه منفی اطلاع بدن اما بعد از گذشت ۶ ماه هنوز اطلاع ندادن
من به عنوان برنامه نویس مدت ۶ ماه در این شرکت کار کردم. برای من تنها نکته مثبتی که وجود داشت پیدا کردن دوستای خوب بود، که اونها هم همشون قبل از استعفای من از شرکت استعفا دادند. به دلیل اخلاق شدیدا غیرحرفهای مدیریت مجموعه، دخالت در اموری که به هیچ وجه مرتبط با سواد و دانش فنی ایشون نیست، پارتیبازی و استخدام افراد وابسته به شخص مدیر عامل با سواد پایین از جمله دوست، برادر، همکاران سابق، عدم تعهد و از کوره در رفتن گاه و بیگاه ایشون، افراد خیلی زود دلزده میشن و معمولا ظرف کمتر از ۳ ماه استعفا میدن. در این ۶ ماهی که من در شرکت کار کردم، چندین نفر به شرکت اضافه و کم شدند. پرداخت ها همیشه منظم بوده ولی بیمه بر اساس حقوق وزارت کار در نظر گرفته میشه. در کل کار کردن تو ژاکت از این جهت خوبه که بقیه شرکت ها بعد از اون براتون خیلی استاندارد به نظر میان :)
نکته مثبت این شرکت جو دوستانهش بود که بعد از اومدن مدیر جدید دیگه وجود نداشت. تو هر موضوعی ایشون نظر میدن بدون اینکه از اصولش اطلاعی داشته باشن. اگه بهشون این موارد رو توضیح بدین تو لیست کارمندهای بد قرار میگیرین چون ایشون کارمندی میخوان که هرچی گفتن بگه چشم. تحقیر، تخریب و ادبیات توهین آمیز مدیر شرایط کاری رو غیرقابل تحمل میکنه. تصمیماتشون کاملا هیجانیه و بعد از مدتی چیزی که گفتن رو فراموش میکنن. پس اگه به فکر کار کردن تو این شرکت هستین، حتما تمامی مکالمات با مدیریت رو مستند ثبت کنید.
ژاکت به کارمندانش مثل ربات هایی نگاه میکنه که باید در هر ساعت از شبانه روز چه روز تعطیل و چه غیر تعطیل کار کنند و درخواست اضافه کاری هم با قطعیت رد میشود. با این حال هرگز راضی نیستند و هیچ انگیزه ای به کارمندان داده نمیشود. نیرو ها زود به زود عوض میشوند که خود گویای ناراضی بودن افراد است. برخی افراد هم که به دلیل سابقه کار بیشتر، به مقامات مدیریتی رسیده اند، در جزئیات تک تک کار های همه بخش ها بدون داشتن دانش تخصصی، دخالت میکنند. درواقع هیچ آزادی عملکردی در کار و تصمیم گیری نخواهید داشت. پتانسیل یادگیری و پیشرفت در این شرکت وجود دارد اما باید از زندگی شخصی خودتان بگذرید.
مسئولین این شرکت بسیار بدقول هستند درحالی که با من سر یک تایم مصاحبه ست کرده بودند خلف وعده کردند و پس از کلی تاخیر با لحن طلبکارانه و کاملا بی ادبانه در جواب گله و شکایت من برخورد کردند که اگر من درج کنم چه جوابی دادند در جوابِ تاسف خوردنِ من براشون قطع به یقین این تجربه منتشر نخواهد شد. با مجموعه ی ژاکت همکاری نکنید. خوشبختانه من هم حتی به مصاحبه نه گفتم. شرکتی که اینچنین در ساده ترین امور بی تربیت ترین و بد دهن ترین اشخاص رو داره ببینید وقتی وارد اون شرکت بشید چه بلایی سرتون میاره بیخود نیست همیشه دنبال برنامه نویسن چون کسی حاضر به همکاری باهاشون نیست.
ژاکت از نطر من ۳ مشکل اساسی داره که همه مشکلات خرد شرکت از این ۳ مشکل ایجاد میشه... مشکل اول: اینه که افراد قدیمی شرکت که مشخصا ۲ نفر هستند به علت حضور از ابتدای فعالیت ژاکت به مقام های بالایی رسیده اند و هیچ تخصص و علمی برای این کار ندارند ... این موضوع به خودی خود مشکلی ندارد. مشکل از زمانی شروع می شود که شما در کار خود متخصص باشید و وارد این شرکت شوید.. در این حالت در شروع کار این ۲ نفر تخصص شما را کوچک و بی ارزش می اندازند و شما کاملا بی استفاده جلوه پیدا میکنید... مشکل دوم: دخالت های بیجا است... مدیرعامل این شرکت یک احساس نابغه بودن داره و تمام موفقیت های ژاکت که حاصل کار بلندمدت تیمی در شرکت بوده را مدیون به خود میداند... این موضوع باعث میشه که ببینید این فرد در طول روز بارها در کار تمام بخش ها از فنی گرفته تا مارکتینگ و سئو دخالت کند... دقت کنید که اینجا حق بیان نظر رو زیر سوال نمی برم ولی این فرد کاملا تخصص گونه نظر را می دهد و آن را نیز اجرا میگیرد و شما نقش ابزاری دارید ... مشکل سوم: شرکت به ظاهر یک شرکت استارت آپی است و نیاز به خلاقیت، فضای باز فکری و آزمون و خطا دارد... ولی ۲ فردی که به شما در بالاتر گفتم کاملا چشمشون به بقیه شرکت های بزرگ مثل دیجی کالا، علی بابا و ... است و حتی بجای الهام گرفتن از این شرکت ها کاملا کار آنها را کپی می کنند.... در آخر باید بگم اگر متخصصید اصلا به ژاکت نرید به این علت که ژاکت تا همین پارسال در تمام بخش ها حداقل ۱۰ متخصص با تجربه داشت که از میان تا الان همه رفتند و فقط عده ای محدود به امید عوض کردن اوضاع مونده اند... موفق باشید