من نزدیک به سه سال در این مجموعه در دو پوزیشن شغلی کار کردم. به صورت کلی نسبت به سایر شرکتهای خصوصی وضعیت مناسب تر و با ثباتی داره. مجموعه بزرگ و بیش از هزار نفر پرسنل داره بنابراین خیلی امور به صورت ماشینی و اتوماتیک و آیین نامه انجام میشه حقوقها خیلی بالا نیست ولی با همه مشکلات به موقع پرداخت میشه و دیده نشده که بی دلیل کسی اخراج بشه یا مشکلی براش پیش بیاد نکته اصلی اینه که چشم انداز روشنی برای آینده شغلی وجود نداره و ارتقا خیلی کم پیش میاد
آخرین تجربهها
وقتی وارد شرکت میشید، اول صحبت از این هست که ما میخوایم پیشرفت کنیم و فضا برا پیشرفت بازه و این حرفا . ولی واقعا صرفا شانس و علاقه مدیریتش باعث پیشرفت کردن یا نکردنتون میشه . یعنی من یک نفر رو در شعبه قم میشناسم که چند ساله در شرکته ولی هنوز سرپرست نیست و حقوقی هم که میگیره پایینه . از اونطرف ، شعبه ارگ، هر سه ماه یک بار سرپرستش عوض میشه و هرکی سرپرست میشه حقوقش میره بالا. اگه سرپرست جایی که درش کار میکنی، استعفا نده یا اخراج نشه ، همیشه در همون موقعیتی که بودی میمونی. وقتی به ماموریت میفرستنتون ، حقوقتون کمتر میشه! مثلا اگه از ساعت 6 صبح در مسیر باشی ، تا 12 شب کار کنی، (18 ساعت) میگن که ما حقوق یک روز کاری رو در نظر میگیریم براتون (8 ساعت) و یک پاداش هم میدیم (8 ساعت) که میشه جمعا 16 ساعت . درحالی که 18 ساعت کار کردی و اصن چیزی به اسم حق ماموریت و اینکه در ماموریت چقدر فشار بهت وارد شده در نظر نمیگیرن. اساسا خیلی اعتقاد ندارن که قبل از ماموریت ها اطلاع بدن! یه هو میان میگن فلانی، پاشو برو ماموریت! نحوه ماموریت رفتن هم با بدترین و ارزون ترین وسایل نقلیه ست . با اتوبوس در شرایط کرونا، مارو ماموریت میفرستادن! و مجبور بودیم بریم. اگه نمیرفتیم اخراج! از همه سفته میگیرن ( بدون تاریخ، بدون "بابت" بدون "وجه" ) فقط سفته میگیرن . و هیچ رسیدی هم بابت سفته نمیدن. وقتی هم که از شرکت میری، تصفیه حسابت، بعد از 7 - 8 ماه انجام میشه. بعدشم، یه هزینه هایی به حسابت میخوره که خودت باورت نمیشه. سیستمی ندارن که طبق اون سیستم ، بگن دقیقا موجودی انبار چقدره . و هرچی طبق سلیقه خودشون به نظرشون بیاد که کم اومده رو به حساب پرسنل میزنن. یکی از دوستانم توی دفتر مرکزی بوده، و میگفت حتی به حساب اونایی که توی شعبه نبودن هم کسری زدن!!!! یعنی طرف اصن توی شعبه نبوده، اما از حسابش بابت اینکه محصول کم اومده ، پول کسر شده . وقتی میرید سفر، یک مبلغ خیلی کم برای صبحانه و نهار و شام در نظر میگیرن . مبلغ انقدر کمه که به یه وعده هم نمیرسه! یعنی باید هر شهری که میری، بیخود ترین غذارو بخوری! منابع انسانی شرکت، بهترین بخش سازمانه! اینطوریه که وقتی میری میگی مشکل دارم، میگه برو یه جا دیگه کار پیدا کن! بهشون پیام میدی، جواب نمیدن. حسابداری هم هروقت دلش میخواد زنگ میزنه بهت و داد و بیداد میکنه.
بنده در واحد مالی این شرکت کار کردم. بدلیل روابط نادرست، بعضی از افراد واحد مالی فشار بسیار زیادی را تحمل می کردند و بعضی دیگر کاملا آسوده و راحت کار می کردند. بعبارتی تبعیض زیادی وجود داشت. همینطور روابط غیرکاری. انتظار پیشرفت از طریق کار حرفه ای را نداشته باشید. و انتظار توهین را از مدیران میانی و ارشد داشته باشید. آنها چون پشتشان گرم است اسبشان را می تازانند و چون شرکت برای ترکیه است ترکیه هم برایش فقط سودآوری مهم است و نیروی انسانی خیلی اهمیتی ندارد. و بنابراین در آنجا یک تیم حرفه ای منابع انسانی وجود ندارد. چند فرد غیرحرفه ای که در دنیای منابع انسانی حرفی برای گفتن ندارند حضور دارند که در زمان مشکلات کاری با مدیر یا سرپرست کاملا سمت آنها را گرفته و خب دردسرش را به جان نمیخرند که با واحدهای دیگر درگیر شوند. البته میبینم که در لینکدین خیلی فعالیت میکنند و نشان میدهند که منابع انسانی برایشان مهم است اما آنها فقط ظاهرسازی است. ضمنا یه سری افراد در محل کار و در اتاقشان سیگار می کشیدند که من خیلی اذیت می شدم. بهرحال خیلی جای زیبایی برای کار نبود حداقل برای من.
هفته قبل برای شرکت فولاد صبح پارسیان رزومه دادم دیروز زنگ زدن برا امروز ساعت 8.30 قرار مصاحبه مکان شرکت شهرک صنعتی فریمان، من ساکن مشهد به رسم ادب زودتر حرکت کردم که حداقل یک ربع زودتر اونجا باشم ، 8 اونجا بودم مسئولی که با بنده تماس گرفته بود خودش در اتاق نگهبانی بود (تازه اومده بود سرکار داشت با نگهبان مسائلی رو مطرح میکرد) معرفی کردم خودمو ، تعارف کردن نشستم ... گوشیشونو درآوردن یکی یکی پروژه هایی که کار کردم رو ازم کاراییش رو میپرسیدن، همراه با توپوق مشخص بود اصلا رزوممو نخوندن ، بعد از چندسوال بیخودی که این پروژه رو واسه کجا کار کردی اونو واسه کجا کارکردی و... گفتن منتظر باشین یک نفر دیگه هم قراره بیاد دوتاتون باهم برین برا مصاحبه اصلی !!! با خودم گفتم خدایا اصلا چه ربطی بمن داره یک نفر نه صد نفر بیان بمنچه !!! بعد خودش رفت و من بودم و نگهبان خلاصه از ساعت 8تا 9 نشستم دیگه خسته شدم ، به نگهبان گفتم این شرکت باهمه به این شکل رفتار میکنه؟ بنده خدا تماس گرفت با همون مسئول گزینش گفت مهندس شاید اون بنده خدا اصلا نیاد خب تکلیف چیه؟ گفت الان بهش زنگ میزنم!!!😳😳 بخداوندی خدا زنگ زدن به کارجوئی که وقت مصاحبه داشت و نیم ساعت دیر کرده بود 😳 حدود نه و ده دقیقه اون آقام اومد ، دوتایی رفتیم واسه مصاحبه ، فردی که اومد گفت: رزومه ای چیزی دارین؟ گفتم بفرمائید ، ی نگاه کرد دید پشتش خالیه داد به اون آقا گفت مدار فرمان چپ گرد راست گرد رو بکش!!!پشت رزومه من مگه دفتر نقاشیه باادب!!! از من پرسید فرق دیژنکتور و سکسیونر چیه؟کار رله بی متال چیه؟ کلید جریان تفاضلی رو کجا استفاده میکنیم؟(چون منابع آزمون نظام مهندسی رو قبلا خونده بودم میدونستم بااینکه هیچ ربطی به تخصص من نداشت) خلاصه سوالات همه به همین شکل ، جواب دادم در آخر پرسیدم جسارتا اینها همه سولات قدرتی بود که؟! گفت آره مگه شما چی خوندین؟گفتم ینی رزوممو نخوندین؟ گوشیشو درآورد لیست رزومه هارو نشون داد گفت آها رزومه شما اینه؟ من اینو خوندم گفتم اصلا لیسانس الکترونیک به کارمون نمیاد ما کارمون در حد کاردانی هست و اونم برق قدرت یعنی اگر لیسانسم بگیریم کار فوق دیپلم رو ازش میخایم!!!! نمیدونم چرا هماهنگ کردن!!! زدم بیرون اومدم سمت مشهد تو راه زنگ زدن ، مهندس اشتباه شد ما شمارو برا جای دیگه ای میخاستیم بگردین برین پیش مهندسی فلانی برا مصاحبه ، گوشی قطع کردم ...
اگر از فرآیند جذب و استخدامشون که مطابق با استاندارد های لازم بود بگذریم در حقیقت وارد فضای پویایی شدم که کمتر شرکت پخشی به خودش دیده ، اگر ساکن هستی و تغییر برات سخته شکوفا نمیتونه جای خوبی برای تو باشه و اینجا لازمه هر روز خودتو بهتر از روز قبلت کنی. نگاه فرآیند محور و سیستمی تو شرکت های پخش کمرنگه ولی شکوفا همه چیزش رو اصول و قانونه.
بسیار مکان مناسبی برای کار هست، اولین و مهمترین آن اینکه یکی ازبهترین تیم منابع انسانی کشور رو داره، که از ابتدای حضور در شرکت هواتونو دارن، دوم اینکه مدیران ارشد شرکت که همان صاحبان شرکت هستند بسیار باوجدان و انسان دوست هستند، و سوم اینکه حقوق و پاداش های عملکرد بموقع پرداخت میشه و حقوق و مزایای خوبی داره. و تعادل زندگی و کار هم مناسبه. و از همه مهمتر، عرصه کاملا برای کسی که دنبال پیشرفت هست، بازه. باند و باندبازی هم اینجا کاملا ممنوعه.
پس از مدت کوتاهی کار کردن در واحد منابع انسانی این شرکت، به معنای واقعی فرار کردم. باندبازی بیداد می کرد. مثلا تعدادی از افراد واحد مالی و منابع انسانی دوست و آشنا بودند! کارمند زیر دست بنده با مدیر من دوست خانوادگی بود!و کار به جایی میکشید که مدیر من بدون اطلاع من به کارمند زیردست من مرخصی میداد!کاملا جوک بود برای من! و اگر کم کاری از سمت ایشان می شد، من نمیتوانستم ایشان را بازخواست کنم چون آشنای مدیرم بود! برای من کارمند استخدام میکردند بدون نظر من!کلا به معنای واقعی کلمه فاجعه بود!در زمان بودجه بندی به مدت دو هفته حداقل سه-چهار روز تا ساعت چهار صبح شرکت میماندیم!و کار به جایی رسید که داشت خانواده ام از هم می پاشید. و در تمام این مدت مدیر من با لحن طلبکارانه، نگه داشتن کارمند تا چهار صبح را حق مدیر می دانست! -بهرحال اصلا و اصلا کار کردن در واحد منابع انسانی و مالی در پارس حیات را توصیه نمیکنم. و خوشحالم که از آن فرار کردم.
توی حوزه طب سنتی فعال هستن. محصولات خیلی خوبی هم تولید میکنن. به اعضای این شرکت ارادت دارم و یه زمانی دوستای خوبی برام بودن. تا زمانی که من توی شرکت بودم متاسفانه هیچ برنامه مدونی برای این شرکت ندیدم. هیچ هدف مشخصی وجود نداره و حتی برداشت من اینه که برنامه داشتن توی این شرکت یک ضد ارزش هست. شرکت تلاش داره توی هر زمینه ای فعالیت کنه و هر چی به ذهنش برسه انجام بده. دوست داره چرخ رو خودش اختراع کنه تا مبادا توی چرخ های قبلی، کسی جاسوس جاسازی نکرده باشه! کلا تو این شرکت تا دلت بخواد برای برنامه نویس کار هست و ۵۰ سال هم باشی بازم کار برات دارن اما غیر از یک بلاگ، پروژه فنی موفق دیگه ای توی این شرکت ندیدم. در یک کلام به افرادی که تازه کار هستن توصیه نمی کنم به این شرکت برن و افراد با تجربه هم نیاز به توصیه من ندارن و معمولا سراغ این شرکت نمیرن.
مجموعه زرین رویا را با فرهنگ عالی، جو صمیمانه و دوستانه، مدیران توانمند و عالی و تلاش برای یادگیری و بروز نگهداشتن پرسنل معرفی میکنم. پیشنهاد میکنم فرصت تلاش و پیشرفت در این مجموعه رو از دست ندهید.
کسی با کسی اجازه حرف زدن نداشت وقت ناهار بشدت فیکس بود ساعت کاری زیاد ضمانت دو ساله کار میخواستن خشک ترین محیط کاری که تا امروز تجربه کردم دو هفته کار کردم و دیدم نمیتونم بمونم و نموندم
در 2 سال و نیمی که در این شرکت مشغول به کار بودم تجربیات بسیار زیادی را از مدیریت این مجموعه کسب کردم. به جرأت میتونم بگم که مدیریت این شرکت از معدود مدیریتهایی بود که در این 15 سال تجربه کاری من همکاری داشتم و ایشون میدونست که واقعا چیکار داره انجام میده. از بهترین تجربههای کاری من بود و افسوس که مسیر طولانی و خسته کننده باعث جدایی من از این مجموعه شد. اگر دوست دارید در زمینه پلیمر و پلاستیکهای مهندسی کسب تجربه کنید و با یک شرکت حرفهای همکاری داشته باشید، برای همکاری با این شرکت اصلا یک لحظه هم تردید نداشته باشید.
برای استخدام برنامه نویس 90 میلیون سفته میگیره 166 هزار تومان برای سلامت جسمانی 89 هزار تومان برای تست اعتیاد 70 هزار تومان برای سوپیشینه 32500 برای نوار مغزی 164 هزار تومان برای اورالوژی یا فلج مغزی
مدیریت غیر اصولی عدم رعایت چارت سازمانی نگاه از بالا به پایین استخدامات فامیلی محصولات پویا دسترسی عالی به مترو در فروشگاه گردش مالی قابل توجه تسویه پایان کار حداقل 6 ماهه عدم ارایه قرارداد در حین کار اعلام مبلغ بیمه بر اساس پایه وزارت کار تعویض با سرعت بالا پرسنل ساعت کاری بالا پرداخت حقوق در چند قسط
این شرکت قرارداد های یک ماهه دارد . مدیریت بر اساس امواج احساسات ترقی می دهد عزل می کند استخدام می کند و عدم نیاز می کند یعنی دارید شام می خورید زنگ می زنن می گن از فردا نیا. هیچ دلیلی هم پیدا نمی کنید که منطقی باشه شرکت ثروتمندی هست ولی ذره ای برای نیروی انسانی ارزش قائل نیست و سفته های آن از یک میلیارد به بالا است برای سمتهای کارشناس . جدیدا چک در وجه مدیرعامل می گیرن با همون مبلغ و اصلا رسید هم نمی دهند مدیرعامل یکباره می گه از ساعت 6 بیاید سرکار فرداش می گه از 8 بیاید . حقوق تون یکباره عوض میشه امسال انگار اصلا حقوق قانونی رو برای خیلی ها رد نکردن کلا 2 نفر بیشتر قدیمی نیست اونجا
پرداخت حقوق و دستمزد منظم و براساس قوانین اداره کار به همراه پاداشی هست که مدیر هر واحد با تایید مدیریت برای پرسنل در نظر میگیره.سرویس رفت و برگشت داره و امکان تهیه ناهار با مبلغ مناسب در کارخانه هست. خط تولید مجهز و ماشین الات تقریبا به روز هستند .تکنولوژی های تولیدی توسط واحد تحقیق و توسعه و فنی مهندسی به روز میشه.حجم کار و تنش بین واحد ها بالاست.اگر کار بلد و حرفه ای باشید محیط خوبی برای کار کردن هست ،اگرتجربه کار و توان کارکردن در محیط با استرس بالا رو ندارید بهتون توصیه نمیشه.درسته پاداش دارید اما برای کوچکترین اشتباه د رکارتون جریمه مالی میشید! مدیرت بسیار قانون مند هست ،محیط کاریتون با دوربین چک میشه،اجازه صحبت کردن غیر کاری با تلفن رو ندارید ،در مورد حجاب برای خانم ها سختگیری وجود داره.با این وجود تجربه کاری با تیم ها و واحد های متخصص بسیار لذت بخش هست و بعد از چند ماه کار کردن واقعا چیزای خیلی زیادی یاد میگیرد
من به عنوان کارشناس فروش به این شرکت رفتم در آگهی شون زده بودند که حقوق بین ۴ تا ۵ میلیون تومان هست و از همان روز اول بیمه می کنند که دقیقا روزی که قرار شد که از شنبه من برم سرکار به من گفتند که دو ماه اول آموزشی هست و ماهی دو و نیم به شما میدهیم .بیمه هم نکردند و قرارداد هم ننوشتند.یک سیستم پورسانتی داشتند که مثلا اگر شما تا ۱۰۰ میلیون تومن میفروختین به شما ۲.۵ می دادند اگر که بیشتر می فروختین مثلاً یک کمی به شما اضافه می شد. فضای شرکت یک فضای کاملاً بی نظم و بی هدف بسیاری از فعالیتهای شرکت برون سپاری شده مثلاً شرکت حسابدار نداره یا مسئول منابع انسانی از بیرون میاد و گزینش انجام میده ارتباط بین اعضا و وظایف شغلی کاملا مبهم و نامشخص شرکت کاملاً به شکل بی هدف کاراشو انجام میده یک سیستم بسیار بسیار شلخته داره البته مسئولانش آدمهای بدی نیستند و رفتار بدی هم ندارند اما در واقع این کاره نیستند و اصلا نمی دونن که شرکت را باید چطور بچرخونن .من یک ماه اونجا بودم و در طول این یک ماه من به یاد دوران تحصیلم در دانشگاه پیامنور افتادم که سیستمش اینجوریه که دانشجو رو به حال خودش رها می کنند و دانشجو یک دفعه متوجه میشه که چند سال گذشته و مثلاً بیشتر از ۵۰ واحد پاس نکرده این شرکت هم دقیقاً به همین شکله نه فضایی برای پیشرفت درش وجود داره نه فضایی برای یادگیری! اصلا هدف خاصی رو این شرکت دنبال نمی کنه صحبتهای به خصوصی میکنند در ارتباط با اینکه در آینده قصد دارند چه کار بکنند ولی از حد صحبت فراتر نمیره چرا که سیستم مدیریتی در این شرکت بسیار بسیار بدوی و ابتدائیه در کل اگر دنبال پیشرفت و یادگیری نیستین و دوست دارین به جای کار کردن در محل کارتون مدیتیشن کار کنید به این شرکت برید چرا که مگس توش پر نمیزنه.
محیط بسیار سالم ، آرام و به دور از حاشیه . مدیریت مجموعه تمامی امکانات رفاهی از قبیل پارکینگ ، صبحانه و ... پرسنل را فراهم کردند.محیط کاملا دوستانه و کارکنان روحیه همکاری و مسئولیت پذیری بالایی دارند.امکان پیشرفت و ارتقا برای کارکنان محیاست.ادامه تحصیل در این مجموعه از دیگر مزایای آن است.مدیریت رفتاری پدرانه،دلسوزانه و همراه دارند و از پیشرفت کارکنان بسیار لذت میبرند.از نیروهای جوان ولی با تجربه ، با انگیزه ، باهوش و تحصیلکرده استفاده شده است.آرامش بزرگترین حسن این مجموعه است و من واقعا از کار کردن در این مجموعه احساس رضایت میکنم.
خود شرکت بلور کاوه از امکاناتی همچون سرویس رفت و آمد برخوردار هست و ساختمان زیبایی هست که آدم از فضای بیرون ساختمان حس خوبی می گیره . ولی من خیلی خاطره بدی با مدیر برنامه نویسی آنجا داشتم . شاید تا کنون به دلیل تجاربشون بهتر شده باشند . ولی برای من کار کردن باهاشون فوق العاده سخت بود. خیلی به کار شک داشتند و سیستم رو مانیتور می کردند. نیم ساعت ؛ ساعت ناهار و نماز بود و فقط بیست دقیقه طول می کشید تا به قسمت مربوطه برای ناهار بریم . و ایشون نسبت به اینکه حتما منظم باشیم و به موقع بیایم و به موقع برای نماز و ناهار بریم خیلی حساس بودند. کاری رو که از من خواسته بودند ؛ من حتی چند روز به خاطر کار چای نخوردم و همیشه استرس اینو داشتم که سر ساعت ناهار و نمازم تموم شه و به موقع برسم . کار رو با موندن بیشتر از ساعت کار و فشار به موقع تحویلشون دادم . ولی ایشون فقط انتقاد کردند . بدون حتی ذره ای تشکر . یو آی کارم نسبتا خوب بود و بیزینس کارم هم خوب بود . ولی ایشون یه ایراد کوچک از یو آی رو خیلی بزرگ کرده بودن . چند سوال مختصری رو که پرسیده بودم رو انتقاد کردند و شاید پنج دقیقه یا بیست دقیقه ای که بعضی روزها به دلیل انرژی گرفتن یا شستن دست و صورت یا گرم کردن غذا کار رو دیر شروع کرده بودم و ایشون با مانیتور متوجه این مسأله شده بود . به کارمندان عادی مثل من چای نمی دادند و به روسا چای می دادند . و آشپزخانه اونقدر دور بود که با سخت گیری ای که وجود داشت آدم از خوردن چای پشیمون می شد . اصلا رفتار صمیمانه ای نداشت . و رفتارش خشک و جدی مثل پادگان سربازی بود . خیلی تجربه بدی بود خیلی بد .
مدیریت این مجموعه فوق العاده به روز هستند و مدام در پی آموزش خودشون و پرسنل توی کارهای جزئی دخالت نمی کنند و به پرسنل اعتماد دارند برای حل هر مشکلی به دنبال اخلاقی ترین و انسانی ترین راه حل هستند. فوق العاده در ایجاد فضای همکاری دوستانه موفق عمل کردند هفته ای دوبار همه تیم والیبال بازی میکنند باهم
اوایل برای من تجربه کاری جذابی بود ولی به مرور این چیزا اونقدر آزار دهنده شد که اونجا رو ترک کردم: تصمیمهای ناگهانی مدیریت جلسات طولانی و بی فایده رفتارهای یکطرفه حسابداری و منابع انسانی به ضرر کارمندها دو بهم زنی مدیرعامل بین کارمندها به طوریکه به من میگفت فلانی پشت سرت اینو گفته دخالت مدیرعامل توی کوچک ترین کارها به نتیجه نرسیدن پروژه ها هرچقدر قابلیت های بیشتری نشون میدادم هیچ تاثیری در جایگاه و حقوقم نداشت. مثلا من فقط به عنوان دیجیتال مارکتر اونجا رفته بودم اما بعداً طراحی سایت و کارهای دیگه هم انجام دادم اما هیچکس حتی تشکر هم نکرد کلا در بهترین حالت وظیفه اتو انجام داده بودی کارهای خوب به هیچ عنوان دیده نمی شد. حتی شده بود که من تا دو نیمه شب از خونه داشتم کارهای شرکت رو انجام می دادم اما نهایتا رفتاری که باهام می شد خیلی بد بود اما کارمندانی بودن که هیچ تخصصی نداشتن ولی بخاطر یه سری رفتارهاشون پیشرفت میکردند خلاصه که سعی می کنند ادای شرکت های سیلیکون ولی رو دربیارن ولی ...
من نزدیک به سه سال در این مجموعه در دو پوزیشن شغلی کار کردم. به صورت کلی نسبت به سایر شرکتهای خصوصی وضعیت مناسب تر و با ثباتی داره. مجموعه بزرگ و بیش از هزار نفر پرسنل داره بنابراین خیلی امور به صورت ماشینی و اتوماتیک و آیین نامه انجام میشه حقوقها خیلی بالا نیست ولی با همه مشکلات به موقع پرداخت میشه و دیده نشده که بی دلیل کسی اخراج بشه یا مشکلی براش پیش بیاد نکته اصلی اینه که چشم انداز روشنی برای آینده شغلی وجود نداره و ارتقا خیلی کم پیش میاد
وقتی وارد شرکت میشید، اول صحبت از این هست که ما میخوایم پیشرفت کنیم و فضا برا پیشرفت بازه و این حرفا . ولی واقعا صرفا شانس و علاقه مدیریتش باعث پیشرفت کردن یا نکردنتون میشه . یعنی من یک نفر رو در شعبه قم میشناسم که چند ساله در شرکته ولی هنوز سرپرست نیست و حقوقی هم که میگیره پایینه . از اونطرف ، شعبه ارگ، هر سه ماه یک بار سرپرستش عوض میشه و هرکی سرپرست میشه حقوقش میره بالا. اگه سرپرست جایی که درش کار میکنی، استعفا نده یا اخراج نشه ، همیشه در همون موقعیتی که بودی میمونی. وقتی به ماموریت میفرستنتون ، حقوقتون کمتر میشه! مثلا اگه از ساعت 6 صبح در مسیر باشی ، تا 12 شب کار کنی، (18 ساعت) میگن که ما حقوق یک روز کاری رو در نظر میگیریم براتون (8 ساعت) و یک پاداش هم میدیم (8 ساعت) که میشه جمعا 16 ساعت . درحالی که 18 ساعت کار کردی و اصن چیزی به اسم حق ماموریت و اینکه در ماموریت چقدر فشار بهت وارد شده در نظر نمیگیرن. اساسا خیلی اعتقاد ندارن که قبل از ماموریت ها اطلاع بدن! یه هو میان میگن فلانی، پاشو برو ماموریت! نحوه ماموریت رفتن هم با بدترین و ارزون ترین وسایل نقلیه ست . با اتوبوس در شرایط کرونا، مارو ماموریت میفرستادن! و مجبور بودیم بریم. اگه نمیرفتیم اخراج! از همه سفته میگیرن ( بدون تاریخ، بدون "بابت" بدون "وجه" ) فقط سفته میگیرن . و هیچ رسیدی هم بابت سفته نمیدن. وقتی هم که از شرکت میری، تصفیه حسابت، بعد از 7 - 8 ماه انجام میشه. بعدشم، یه هزینه هایی به حسابت میخوره که خودت باورت نمیشه. سیستمی ندارن که طبق اون سیستم ، بگن دقیقا موجودی انبار چقدره . و هرچی طبق سلیقه خودشون به نظرشون بیاد که کم اومده رو به حساب پرسنل میزنن. یکی از دوستانم توی دفتر مرکزی بوده، و میگفت حتی به حساب اونایی که توی شعبه نبودن هم کسری زدن!!!! یعنی طرف اصن توی شعبه نبوده، اما از حسابش بابت اینکه محصول کم اومده ، پول کسر شده . وقتی میرید سفر، یک مبلغ خیلی کم برای صبحانه و نهار و شام در نظر میگیرن . مبلغ انقدر کمه که به یه وعده هم نمیرسه! یعنی باید هر شهری که میری، بیخود ترین غذارو بخوری! منابع انسانی شرکت، بهترین بخش سازمانه! اینطوریه که وقتی میری میگی مشکل دارم، میگه برو یه جا دیگه کار پیدا کن! بهشون پیام میدی، جواب نمیدن. حسابداری هم هروقت دلش میخواد زنگ میزنه بهت و داد و بیداد میکنه.
بنده در واحد مالی این شرکت کار کردم. بدلیل روابط نادرست، بعضی از افراد واحد مالی فشار بسیار زیادی را تحمل می کردند و بعضی دیگر کاملا آسوده و راحت کار می کردند. بعبارتی تبعیض زیادی وجود داشت. همینطور روابط غیرکاری. انتظار پیشرفت از طریق کار حرفه ای را نداشته باشید. و انتظار توهین را از مدیران میانی و ارشد داشته باشید. آنها چون پشتشان گرم است اسبشان را می تازانند و چون شرکت برای ترکیه است ترکیه هم برایش فقط سودآوری مهم است و نیروی انسانی خیلی اهمیتی ندارد. و بنابراین در آنجا یک تیم حرفه ای منابع انسانی وجود ندارد. چند فرد غیرحرفه ای که در دنیای منابع انسانی حرفی برای گفتن ندارند حضور دارند که در زمان مشکلات کاری با مدیر یا سرپرست کاملا سمت آنها را گرفته و خب دردسرش را به جان نمیخرند که با واحدهای دیگر درگیر شوند. البته میبینم که در لینکدین خیلی فعالیت میکنند و نشان میدهند که منابع انسانی برایشان مهم است اما آنها فقط ظاهرسازی است. ضمنا یه سری افراد در محل کار و در اتاقشان سیگار می کشیدند که من خیلی اذیت می شدم. بهرحال خیلی جای زیبایی برای کار نبود حداقل برای من.
هفته قبل برای شرکت فولاد صبح پارسیان رزومه دادم دیروز زنگ زدن برا امروز ساعت 8.30 قرار مصاحبه مکان شرکت شهرک صنعتی فریمان، من ساکن مشهد به رسم ادب زودتر حرکت کردم که حداقل یک ربع زودتر اونجا باشم ، 8 اونجا بودم مسئولی که با بنده تماس گرفته بود خودش در اتاق نگهبانی بود (تازه اومده بود سرکار داشت با نگهبان مسائلی رو مطرح میکرد) معرفی کردم خودمو ، تعارف کردن نشستم ... گوشیشونو درآوردن یکی یکی پروژه هایی که کار کردم رو ازم کاراییش رو میپرسیدن، همراه با توپوق مشخص بود اصلا رزوممو نخوندن ، بعد از چندسوال بیخودی که این پروژه رو واسه کجا کار کردی اونو واسه کجا کارکردی و... گفتن منتظر باشین یک نفر دیگه هم قراره بیاد دوتاتون باهم برین برا مصاحبه اصلی !!! با خودم گفتم خدایا اصلا چه ربطی بمن داره یک نفر نه صد نفر بیان بمنچه !!! بعد خودش رفت و من بودم و نگهبان خلاصه از ساعت 8تا 9 نشستم دیگه خسته شدم ، به نگهبان گفتم این شرکت باهمه به این شکل رفتار میکنه؟ بنده خدا تماس گرفت با همون مسئول گزینش گفت مهندس شاید اون بنده خدا اصلا نیاد خب تکلیف چیه؟ گفت الان بهش زنگ میزنم!!!😳😳 بخداوندی خدا زنگ زدن به کارجوئی که وقت مصاحبه داشت و نیم ساعت دیر کرده بود 😳 حدود نه و ده دقیقه اون آقام اومد ، دوتایی رفتیم واسه مصاحبه ، فردی که اومد گفت: رزومه ای چیزی دارین؟ گفتم بفرمائید ، ی نگاه کرد دید پشتش خالیه داد به اون آقا گفت مدار فرمان چپ گرد راست گرد رو بکش!!!پشت رزومه من مگه دفتر نقاشیه باادب!!! از من پرسید فرق دیژنکتور و سکسیونر چیه؟کار رله بی متال چیه؟ کلید جریان تفاضلی رو کجا استفاده میکنیم؟(چون منابع آزمون نظام مهندسی رو قبلا خونده بودم میدونستم بااینکه هیچ ربطی به تخصص من نداشت) خلاصه سوالات همه به همین شکل ، جواب دادم در آخر پرسیدم جسارتا اینها همه سولات قدرتی بود که؟! گفت آره مگه شما چی خوندین؟گفتم ینی رزوممو نخوندین؟ گوشیشو درآورد لیست رزومه هارو نشون داد گفت آها رزومه شما اینه؟ من اینو خوندم گفتم اصلا لیسانس الکترونیک به کارمون نمیاد ما کارمون در حد کاردانی هست و اونم برق قدرت یعنی اگر لیسانسم بگیریم کار فوق دیپلم رو ازش میخایم!!!! نمیدونم چرا هماهنگ کردن!!! زدم بیرون اومدم سمت مشهد تو راه زنگ زدن ، مهندس اشتباه شد ما شمارو برا جای دیگه ای میخاستیم بگردین برین پیش مهندسی فلانی برا مصاحبه ، گوشی قطع کردم ...
اگر از فرآیند جذب و استخدامشون که مطابق با استاندارد های لازم بود بگذریم در حقیقت وارد فضای پویایی شدم که کمتر شرکت پخشی به خودش دیده ، اگر ساکن هستی و تغییر برات سخته شکوفا نمیتونه جای خوبی برای تو باشه و اینجا لازمه هر روز خودتو بهتر از روز قبلت کنی. نگاه فرآیند محور و سیستمی تو شرکت های پخش کمرنگه ولی شکوفا همه چیزش رو اصول و قانونه.
بسیار مکان مناسبی برای کار هست، اولین و مهمترین آن اینکه یکی ازبهترین تیم منابع انسانی کشور رو داره، که از ابتدای حضور در شرکت هواتونو دارن، دوم اینکه مدیران ارشد شرکت که همان صاحبان شرکت هستند بسیار باوجدان و انسان دوست هستند، و سوم اینکه حقوق و پاداش های عملکرد بموقع پرداخت میشه و حقوق و مزایای خوبی داره. و تعادل زندگی و کار هم مناسبه. و از همه مهمتر، عرصه کاملا برای کسی که دنبال پیشرفت هست، بازه. باند و باندبازی هم اینجا کاملا ممنوعه.
پس از مدت کوتاهی کار کردن در واحد منابع انسانی این شرکت، به معنای واقعی فرار کردم. باندبازی بیداد می کرد. مثلا تعدادی از افراد واحد مالی و منابع انسانی دوست و آشنا بودند! کارمند زیر دست بنده با مدیر من دوست خانوادگی بود!و کار به جایی میکشید که مدیر من بدون اطلاع من به کارمند زیردست من مرخصی میداد!کاملا جوک بود برای من! و اگر کم کاری از سمت ایشان می شد، من نمیتوانستم ایشان را بازخواست کنم چون آشنای مدیرم بود! برای من کارمند استخدام میکردند بدون نظر من!کلا به معنای واقعی کلمه فاجعه بود!در زمان بودجه بندی به مدت دو هفته حداقل سه-چهار روز تا ساعت چهار صبح شرکت میماندیم!و کار به جایی رسید که داشت خانواده ام از هم می پاشید. و در تمام این مدت مدیر من با لحن طلبکارانه، نگه داشتن کارمند تا چهار صبح را حق مدیر می دانست! -بهرحال اصلا و اصلا کار کردن در واحد منابع انسانی و مالی در پارس حیات را توصیه نمیکنم. و خوشحالم که از آن فرار کردم.
توی حوزه طب سنتی فعال هستن. محصولات خیلی خوبی هم تولید میکنن. به اعضای این شرکت ارادت دارم و یه زمانی دوستای خوبی برام بودن. تا زمانی که من توی شرکت بودم متاسفانه هیچ برنامه مدونی برای این شرکت ندیدم. هیچ هدف مشخصی وجود نداره و حتی برداشت من اینه که برنامه داشتن توی این شرکت یک ضد ارزش هست. شرکت تلاش داره توی هر زمینه ای فعالیت کنه و هر چی به ذهنش برسه انجام بده. دوست داره چرخ رو خودش اختراع کنه تا مبادا توی چرخ های قبلی، کسی جاسوس جاسازی نکرده باشه! کلا تو این شرکت تا دلت بخواد برای برنامه نویس کار هست و ۵۰ سال هم باشی بازم کار برات دارن اما غیر از یک بلاگ، پروژه فنی موفق دیگه ای توی این شرکت ندیدم. در یک کلام به افرادی که تازه کار هستن توصیه نمی کنم به این شرکت برن و افراد با تجربه هم نیاز به توصیه من ندارن و معمولا سراغ این شرکت نمیرن.
مجموعه زرین رویا را با فرهنگ عالی، جو صمیمانه و دوستانه، مدیران توانمند و عالی و تلاش برای یادگیری و بروز نگهداشتن پرسنل معرفی میکنم. پیشنهاد میکنم فرصت تلاش و پیشرفت در این مجموعه رو از دست ندهید.
کسی با کسی اجازه حرف زدن نداشت وقت ناهار بشدت فیکس بود ساعت کاری زیاد ضمانت دو ساله کار میخواستن خشک ترین محیط کاری که تا امروز تجربه کردم دو هفته کار کردم و دیدم نمیتونم بمونم و نموندم
در 2 سال و نیمی که در این شرکت مشغول به کار بودم تجربیات بسیار زیادی را از مدیریت این مجموعه کسب کردم. به جرأت میتونم بگم که مدیریت این شرکت از معدود مدیریتهایی بود که در این 15 سال تجربه کاری من همکاری داشتم و ایشون میدونست که واقعا چیکار داره انجام میده. از بهترین تجربههای کاری من بود و افسوس که مسیر طولانی و خسته کننده باعث جدایی من از این مجموعه شد. اگر دوست دارید در زمینه پلیمر و پلاستیکهای مهندسی کسب تجربه کنید و با یک شرکت حرفهای همکاری داشته باشید، برای همکاری با این شرکت اصلا یک لحظه هم تردید نداشته باشید.
برای استخدام برنامه نویس 90 میلیون سفته میگیره 166 هزار تومان برای سلامت جسمانی 89 هزار تومان برای تست اعتیاد 70 هزار تومان برای سوپیشینه 32500 برای نوار مغزی 164 هزار تومان برای اورالوژی یا فلج مغزی
مدیریت غیر اصولی عدم رعایت چارت سازمانی نگاه از بالا به پایین استخدامات فامیلی محصولات پویا دسترسی عالی به مترو در فروشگاه گردش مالی قابل توجه تسویه پایان کار حداقل 6 ماهه عدم ارایه قرارداد در حین کار اعلام مبلغ بیمه بر اساس پایه وزارت کار تعویض با سرعت بالا پرسنل ساعت کاری بالا پرداخت حقوق در چند قسط
این شرکت قرارداد های یک ماهه دارد . مدیریت بر اساس امواج احساسات ترقی می دهد عزل می کند استخدام می کند و عدم نیاز می کند یعنی دارید شام می خورید زنگ می زنن می گن از فردا نیا. هیچ دلیلی هم پیدا نمی کنید که منطقی باشه شرکت ثروتمندی هست ولی ذره ای برای نیروی انسانی ارزش قائل نیست و سفته های آن از یک میلیارد به بالا است برای سمتهای کارشناس . جدیدا چک در وجه مدیرعامل می گیرن با همون مبلغ و اصلا رسید هم نمی دهند مدیرعامل یکباره می گه از ساعت 6 بیاید سرکار فرداش می گه از 8 بیاید . حقوق تون یکباره عوض میشه امسال انگار اصلا حقوق قانونی رو برای خیلی ها رد نکردن کلا 2 نفر بیشتر قدیمی نیست اونجا
پرداخت حقوق و دستمزد منظم و براساس قوانین اداره کار به همراه پاداشی هست که مدیر هر واحد با تایید مدیریت برای پرسنل در نظر میگیره.سرویس رفت و برگشت داره و امکان تهیه ناهار با مبلغ مناسب در کارخانه هست. خط تولید مجهز و ماشین الات تقریبا به روز هستند .تکنولوژی های تولیدی توسط واحد تحقیق و توسعه و فنی مهندسی به روز میشه.حجم کار و تنش بین واحد ها بالاست.اگر کار بلد و حرفه ای باشید محیط خوبی برای کار کردن هست ،اگرتجربه کار و توان کارکردن در محیط با استرس بالا رو ندارید بهتون توصیه نمیشه.درسته پاداش دارید اما برای کوچکترین اشتباه د رکارتون جریمه مالی میشید! مدیرت بسیار قانون مند هست ،محیط کاریتون با دوربین چک میشه،اجازه صحبت کردن غیر کاری با تلفن رو ندارید ،در مورد حجاب برای خانم ها سختگیری وجود داره.با این وجود تجربه کاری با تیم ها و واحد های متخصص بسیار لذت بخش هست و بعد از چند ماه کار کردن واقعا چیزای خیلی زیادی یاد میگیرد
من به عنوان کارشناس فروش به این شرکت رفتم در آگهی شون زده بودند که حقوق بین ۴ تا ۵ میلیون تومان هست و از همان روز اول بیمه می کنند که دقیقا روزی که قرار شد که از شنبه من برم سرکار به من گفتند که دو ماه اول آموزشی هست و ماهی دو و نیم به شما میدهیم .بیمه هم نکردند و قرارداد هم ننوشتند.یک سیستم پورسانتی داشتند که مثلا اگر شما تا ۱۰۰ میلیون تومن میفروختین به شما ۲.۵ می دادند اگر که بیشتر می فروختین مثلاً یک کمی به شما اضافه می شد. فضای شرکت یک فضای کاملاً بی نظم و بی هدف بسیاری از فعالیتهای شرکت برون سپاری شده مثلاً شرکت حسابدار نداره یا مسئول منابع انسانی از بیرون میاد و گزینش انجام میده ارتباط بین اعضا و وظایف شغلی کاملا مبهم و نامشخص شرکت کاملاً به شکل بی هدف کاراشو انجام میده یک سیستم بسیار بسیار شلخته داره البته مسئولانش آدمهای بدی نیستند و رفتار بدی هم ندارند اما در واقع این کاره نیستند و اصلا نمی دونن که شرکت را باید چطور بچرخونن .من یک ماه اونجا بودم و در طول این یک ماه من به یاد دوران تحصیلم در دانشگاه پیامنور افتادم که سیستمش اینجوریه که دانشجو رو به حال خودش رها می کنند و دانشجو یک دفعه متوجه میشه که چند سال گذشته و مثلاً بیشتر از ۵۰ واحد پاس نکرده این شرکت هم دقیقاً به همین شکله نه فضایی برای پیشرفت درش وجود داره نه فضایی برای یادگیری! اصلا هدف خاصی رو این شرکت دنبال نمی کنه صحبتهای به خصوصی میکنند در ارتباط با اینکه در آینده قصد دارند چه کار بکنند ولی از حد صحبت فراتر نمیره چرا که سیستم مدیریتی در این شرکت بسیار بسیار بدوی و ابتدائیه در کل اگر دنبال پیشرفت و یادگیری نیستین و دوست دارین به جای کار کردن در محل کارتون مدیتیشن کار کنید به این شرکت برید چرا که مگس توش پر نمیزنه.
محیط بسیار سالم ، آرام و به دور از حاشیه . مدیریت مجموعه تمامی امکانات رفاهی از قبیل پارکینگ ، صبحانه و ... پرسنل را فراهم کردند.محیط کاملا دوستانه و کارکنان روحیه همکاری و مسئولیت پذیری بالایی دارند.امکان پیشرفت و ارتقا برای کارکنان محیاست.ادامه تحصیل در این مجموعه از دیگر مزایای آن است.مدیریت رفتاری پدرانه،دلسوزانه و همراه دارند و از پیشرفت کارکنان بسیار لذت میبرند.از نیروهای جوان ولی با تجربه ، با انگیزه ، باهوش و تحصیلکرده استفاده شده است.آرامش بزرگترین حسن این مجموعه است و من واقعا از کار کردن در این مجموعه احساس رضایت میکنم.
خود شرکت بلور کاوه از امکاناتی همچون سرویس رفت و آمد برخوردار هست و ساختمان زیبایی هست که آدم از فضای بیرون ساختمان حس خوبی می گیره . ولی من خیلی خاطره بدی با مدیر برنامه نویسی آنجا داشتم . شاید تا کنون به دلیل تجاربشون بهتر شده باشند . ولی برای من کار کردن باهاشون فوق العاده سخت بود. خیلی به کار شک داشتند و سیستم رو مانیتور می کردند. نیم ساعت ؛ ساعت ناهار و نماز بود و فقط بیست دقیقه طول می کشید تا به قسمت مربوطه برای ناهار بریم . و ایشون نسبت به اینکه حتما منظم باشیم و به موقع بیایم و به موقع برای نماز و ناهار بریم خیلی حساس بودند. کاری رو که از من خواسته بودند ؛ من حتی چند روز به خاطر کار چای نخوردم و همیشه استرس اینو داشتم که سر ساعت ناهار و نمازم تموم شه و به موقع برسم . کار رو با موندن بیشتر از ساعت کار و فشار به موقع تحویلشون دادم . ولی ایشون فقط انتقاد کردند . بدون حتی ذره ای تشکر . یو آی کارم نسبتا خوب بود و بیزینس کارم هم خوب بود . ولی ایشون یه ایراد کوچک از یو آی رو خیلی بزرگ کرده بودن . چند سوال مختصری رو که پرسیده بودم رو انتقاد کردند و شاید پنج دقیقه یا بیست دقیقه ای که بعضی روزها به دلیل انرژی گرفتن یا شستن دست و صورت یا گرم کردن غذا کار رو دیر شروع کرده بودم و ایشون با مانیتور متوجه این مسأله شده بود . به کارمندان عادی مثل من چای نمی دادند و به روسا چای می دادند . و آشپزخانه اونقدر دور بود که با سخت گیری ای که وجود داشت آدم از خوردن چای پشیمون می شد . اصلا رفتار صمیمانه ای نداشت . و رفتارش خشک و جدی مثل پادگان سربازی بود . خیلی تجربه بدی بود خیلی بد .
مدیریت این مجموعه فوق العاده به روز هستند و مدام در پی آموزش خودشون و پرسنل توی کارهای جزئی دخالت نمی کنند و به پرسنل اعتماد دارند برای حل هر مشکلی به دنبال اخلاقی ترین و انسانی ترین راه حل هستند. فوق العاده در ایجاد فضای همکاری دوستانه موفق عمل کردند هفته ای دوبار همه تیم والیبال بازی میکنند باهم
اوایل برای من تجربه کاری جذابی بود ولی به مرور این چیزا اونقدر آزار دهنده شد که اونجا رو ترک کردم: تصمیمهای ناگهانی مدیریت جلسات طولانی و بی فایده رفتارهای یکطرفه حسابداری و منابع انسانی به ضرر کارمندها دو بهم زنی مدیرعامل بین کارمندها به طوریکه به من میگفت فلانی پشت سرت اینو گفته دخالت مدیرعامل توی کوچک ترین کارها به نتیجه نرسیدن پروژه ها هرچقدر قابلیت های بیشتری نشون میدادم هیچ تاثیری در جایگاه و حقوقم نداشت. مثلا من فقط به عنوان دیجیتال مارکتر اونجا رفته بودم اما بعداً طراحی سایت و کارهای دیگه هم انجام دادم اما هیچکس حتی تشکر هم نکرد کلا در بهترین حالت وظیفه اتو انجام داده بودی کارهای خوب به هیچ عنوان دیده نمی شد. حتی شده بود که من تا دو نیمه شب از خونه داشتم کارهای شرکت رو انجام می دادم اما نهایتا رفتاری که باهام می شد خیلی بد بود اما کارمندانی بودن که هیچ تخصصی نداشتن ولی بخاطر یه سری رفتارهاشون پیشرفت میکردند خلاصه که سعی می کنند ادای شرکت های سیلیکون ولی رو دربیارن ولی ...