برنامه نویس هوش مصنوعی
تجربهٔ کاری برنامه نویس هوش مصنوعی در دی کامپیوتر — امتیاز ۳.۰ از ۵.
احتمالا مناینو هم تو بخش تایگر بذارم هم دی کامپیوتر چون یکین. کسی ضرر نکنه. اول از همه بگم شرکتی که ۱۰۰ نفر ادم داره و اینجا هم ۶۰ نظر منفی، ادم عاقل مسیری که برای استخدام این رو اومده برمیگرده. نکته ی بعدی اینه من قصد ندارم شما بیکار بمونید ولی بیکاری بهتر قرارداد و محیط کاری بده. من قرار بود به عنوان برنامه نویس هوش مصنوعی استخدام بشم. روندی که رخ داد رو میگم قصد تخریب ندارم و اسیبی ندیدم از این عزیزان. (صد البته قصد اسیب روانی داشت تیم حقوقی و عزیزی که فکر کرد قرارداد خوبیه با اون بندهای قرارداد ،که بهش خواهیم پرداخت، ولی شانسی جا خالی دادم) روز اول مصاحبه تو یه ساعتی مصاحبه بود حدود نیم ساعت با تاخیر برگزار شد. ۱۵ دقیقه بخاطر پر کردن فرم (که خیلی مسائل شخصی مثل شغل پدر توش بود که خب سوال میشه به تو چه؟ ولی خب نوشتم). دادم خب منابع انسانی هم بعد ۵ دقیقه اومد. میشه گفت یه ۲۰ دقیقه از زمان اعلام شده گذشته بود. بعدش مصاحبه شروع شد که نوع دیالوگ منابع انسانی از اندکی موضع قدرت و اندکی هجومی بود. مثلا گفتم یه چند لحظه فکر کنم گفتش میخوای اصلا جمع کنیم بریم؟ و... بعدش گفتم تکنیکال اماده ام گفتن باشه عزیزی رو اوردن چندتا سوال پرسید که ساده بودن. بعد یه هفته زنگ گفتن بیا تست. رفتم تست ازم ازمون هوش و شخصیت گرفتن. بعدش منو به سرپرستم نشون دادن و یه ازمون گرفت که متوسط بود. یه دیتای کوچیک شرکت رو دادن چندتا تسک هوش مصنوعی که پروژه شرکت نبود داد و بعدش وسطش عوض کرد تبدیلش کرد به چیزی که بکار شرکت میتونه بیاد شاید با این نیت که بررسی بشه من میتونم کارای شرکت رو راه بندازم یا نه. ممکنه بعضیا هم بگن که چیزی که به نفع شرکته نباید تو تست انجام بشه چون مثلا کار رایگان محسوب میشه. قضاوت با خودتون. بعدش فردا یک پروژه ای تعریف شد که قطعا نمیشه گفت تست خالی بود. قطعا به کار شرکت میومد ولی خب شاید با این رویکرد بوده که قراره همکار بشیم رو داد گفت بیا با این داده ی شرکت هوش مصنوعی فاین تیون کن. لازم به توجه هست که من برای کاراموزی هوش درخواست داده بودم ولی وسط مصاحبه گفتن ن, استخدام میکنیم با قرارداد کاری (نه کاراموزی) و منم گفتم اوکیخیلیم عالی. خلاصه شروع کردم به فاین تیون کردن. اینجوری بود که سرپرست من در واقع صرفا هوش مصنوعی کار نبوده و software engineer بود که اونجا گذاشتنش و خودش تاکید داشت تخصصش نرم افزاره (و البته خیلی چیزای دیگه) ولی هوش هم بلده. موقع فاین تیون کردن مدل رو خودم استارتش رو زدم ولی خب من، روی فاین تیون کار میکردم و سرپرست من (که جفتمون تو تیم هوش بودیم) مشکلات تیم پشتیبانی رو حل میکرد و برخی مسائل فنی که من بهش میخوردم (مثلا نت قطع میشد یا فضا کم میومد یا ابزار مشکل داشت و...) وارد کد زدن هوش با من نشد و تمام هفته رو صرفا من کد هوش زدم. یکی از بیرون نگاه کنه ممکنه بگه خب شما که تو یه تیم هستید چرا فقط یه نفر روی پروژه کار میکنه؟ ایا بخاطر تازه کاری کل کارا روت افتاده با حقوق حداقل وزارت کار قراره تمام مدت کل پروژه های هوش مصنوعی شرکت رو یه تنه انجام بدی یا اینا تسته و قراره با هم دوتایی رو پروژه ها کار کنید وقتی تست تموم شد؟ نمیدونم سرپرست من ادم خوبی بنظر رسید تو اون یه هفته ولی خب اشنایی ما در حد یک هفته بود. نگاه بالا به پایین سعی کرد نداشته باشه و جوری که از هم یاد بگیریم. ولی خب به همکاری منجر نشد چون وقتی قرارداد رو دیدم دیدم تماما به ضرر منه. چیا توش بود؟ حق استعفا نداری (دقیقترش طبق متن قرارداد میشه حق استعفا سلب میشه مگر با رضایت کارفرما که کاملا بدیهیه نظر کارفرما چی خواهد بود). حق اعتراض از شما سلب میشه. اگه با شرکت به مشکل خوردین منبع حل اختلاف قراره شورای داخلی شرکت باشه (که معلومه به نفع کی رای قراره داده بشه). علاوه بر اون قرارداد دوساله است کهتوی اون دو سال شما قراره حداقل حقوق وزارت کار رو بگیرید فارغ از سطحتون و روز مصاحبه گفته میشه میزان حقوق رو ما تعیین میکنیم طبق توانمندی هاتون. توی قرارداد بندی برای احتمال ایجاد تغییر در این قرارداد نیومده. یعنی کل اون دو سال قراره حداقل حقوق از نظر قانونی به شما داده بشه اگه بیشتر از اون درخواست کنین اوکی هم بدن بگن باشه و پول بیشتری بدن اون پول اضافه هیچ پشتوانه ی قانونی نداره اگه کم بدن نمیتونین شکایت کنین بگین دارن کم میدن. و یه نسخه از قرارداد که ۱ ساله است رو میدن دست شما و ۴تا ۳ ماهه رو نگه میدارن دست خودشون و خودشون هر ۳ ماه اونو امضا میزنن که واضحه میخوان هرموقع خواستن دکمه ی شمارو بزنن. اگر اون سال اول گذشت یدونه ۱ ساله میبندن. حالا اینا کنار هم چه تصویری رو میسازه؟ شما بهتون کم حقوق بدن (مثلا توافق کردید ۱۸ بعد یه مدت به هر علتی ۱۵ بدن) ولی بیشتر از وزارت کار، برید شکایت کنین میگن ببین تو قرارداد نوشته حداقل کارگری که به شما هم داده شده پس باطله:) این قضیه قراره ۲ سال ادامه داشته باشه :) حالا فرض کنید قاضی نگه گفتید حداقل وزارت کار پس باطل... بیاد بگه برید پیش منبع قانونی حل اختلاف که توی قرارداد معلوم شده. قاضی حل اختلاف خود شرکته و خب حدس بزنید قراره به نفع کی تموم بشه:) حالا با این شرایط مواجهید که کم بهتون حقوق میدن و نمیتونید کاری کنید میخواید برید؟ حق استعفا رو دادید رفت تو قرارداد :) رسما زندانی شدید و ازتون دارن بهره کشی میکنن بدون هیچ حق اعتراضی. حالا فرض کنید اون سرپرست من ادمی بود (تو یک هفته نمیشه گفت بود یا نبود) که همه کارو بندازه رو من و فشار بیاره علاوه بر حقوق درست حسابی ندادن و اینکه تک تک سایت هایی که نگاه میکنید بررسی میشه و تمام لحظاتی که داخل شرکت هستید توسط دوربین ضبط و ثبت میشه همراه با صدا! (تصویر در لحظه ای رو به چشم دیدم ولی صدا رو نمیدونم بر اساس نظرات قبلی نوشتم) فقط دستشویی دوربین نداره. و تمام اینا کنار هم میفهمید چرا ۶۰ نظر منفی وجود داره وقتی خود شرکت ۱۰۰ پرسنل داره. و من واقعا عزیزان این سایت نجاتم دادن که معنی و نتیجه ی این بندها چی میتونه باشه. و قرارداد رو شانس اوردم امضا نکردم. من حقیقت میگفتم من برای امریه که نمیخوام از شرکت برم پس حق استعفا رو بدم مشکلی ایجاد نمیکنه من که میخوام بمونم... ولی بعد خوندن نظرات اینجا فهمیدم ضررش خیلی بیشتر از سودشه. اره خلاصه عزیزی که داری اینو میخونی... صادقانه بگم... نرو... شرکتی که همچین قراردادی رو اوکی بدونه و بذاره جلوت همکاری باهاش معلومه بی داستان نخواهد بود. حالا من یه سری بندهارو نگفتم مثلا بعد خروج از شرکت عضو شرکت های رقیب و دوست دیگه نشید به مدت ۲ سال و... (گفتن این قانون نمیشه پیگیری حقوقی کرد چون تعریف شرکت رقیب معلوم نیست خب اصلا چرا اونجاست؟ اگه تاثیری نداره چرا مخالف حذف کردنش هستید؟) خیلی غیر منطقیه و کلا قرارداد کاملا یه طرفه به نفع کارفرما نوشته شده ۹۹ درصد بندها حقوق شما در قبال کارفرما رو نوشته انگار قرار نیست شما در مقابل کارفرما حقوقی چیزی داشته باشین و به حالت های به اجرا گذاشتن سفته ی ۱۰۰ میلیونی پرداخته شده. تاکید میکنم هیچکدوم از اینایی که گفتم سیاه نمایی نیست. برخی کامنت مثبت وجود داره که دقت کنید مثلا اونی که این سایت پر از افراد عصبی هست و دارید فرصت از دست میدید و... هیچ علتی نیاورده که نقطه نظرات رو رد کنه. مطمئن باشید هیچ شخصی با پذیرفتن اون قرارداد استثماری راضی نخواهد بود. بندهای قرارداد رو که گفتم براتون. خلاصه نمیدونم.... خوب بنظر میرسید همه چی اعم از شخصیت و اخلاق سرپرست و نوع برخورد و... تا قرارداد رو دیدم (و علاوه بر اون فکر میکردم اون دوربین اونجاست اگه چیزی دزدیده شد برن فیلم رو بررسی کنن نه در لحظه تا اینکه دیدم تمام اینا داره در لحظه چک میشه! احتمالا کامنت ها راجب اینکه با دوربین نگاه میکنن زنگ میزنن جریمه میکنن درست باشه البته من تو این یه هفته همچین چیزی رو ندیدم ولی خب چرا باید در لحظه وقت بذارن خیره بشن اگه قرار نیست اقدامی بعدش بشه؟). اگه قرارداد کمتر استثماری بود احتمالا فرصت همکاری فراهم میشد. ولی خب نشد. پیروز و حواس جمع باشید.
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
خلاقیتی دیگر از گروه تایگر؛ انتخاب پنجمین نام در کمتر از یک سال. شرکتی که پیشتر با نامهای تایگر، دی کامپیوتر، هوشمند نوین و پیشگام پردازش دی فعالیت میکرده و امروز با عنوان دیکامپیوتر نوین معرفی میشود. این تغییر نام ریشه در نارضایتی گسترده پرسنل و تجربههای کاری ناموفق دارد. در تایگر، موضوع حقوق همیشه با ابهام و نگرانی همراه است؛ به دلخواه جلوی حقوق ات را میگیرند! کسر از حقوق هایی می کنند که هرگز فکرش را هم نمی کردی شامل حالت شود! جریمههایی با دلایل مختلف و بعضاً سلیقهای اعمال می شود مثلا گفته می شود فلان روز از نظر ما کاری پیش نبرده ای پس جریمه می شوی، یا اینکه تماس تلفنی شخصی داشتی پس باید جریمه شوی (در قرارداد نوشته شده به صلاح دید کارفرما باید گوشی ات را هنگام ورود به شرکت تحویل دهی و موقع خروج تحویل بگیری) در این شرکت حتی اگر برای خودت صبحانه سفارش دهی هم مشمول جریمه می شوی بماند که فیش حقوقی ای نداری چون دو دفتره هستند و هیچ کجا نمی خواهند اقرار کنند حقوق واقعی شما چقدر است! پس آزادند هر چقدر خواستند از حقوق ات کم کنند! تو همیشه باید دلشوره داشته باشی که آیا حقوق کامل دریافت میکنی یا اصلا دریافت می کنی یا این ماه هم با مغایرت جدیدی مواجه میشوی؟ سنوات و حق ارتقای شغلی و وعده ارزاقی که دادند را هم انقدر نمی دهند که از درخواست کردنش خسته می شوی. در کنار این مسائل، انجام کارهای خارج از شرح شغل بدون هیچگونه جبران مالی امری عادی است. هر لحظه ممکن است بدون رضایت فرد، او را از جای خود بلند کرده و به سمتی دیگر منتقل کنند یا کاری را از او بخواهند که در شرح شغلی است نیست؛ تو باید برایشان کار کنی... نه بر اساس علاقه یا تخصص، بلکه صرفاً برای خواست مدیرعامل، آن هم با همان حداقل حقوق، در حالی که سطح مسئولیت بهمراتب بالاتر از توافق اولیه تان است. نپذیری، به معنای قطع همکاری است و بپذیری، یعنی پذیرش باری که هرگز انتخابش نکردهای. نکته مهمتر، وجود بند «وجه التزام» در قراردادهاست؛ بندی که به کارفرما این امکان را میدهد تا خسارت و غرامت را بهصورت یکطرفه مطالبه کند و نمونههای اجرای آن در مورد برخی کارکنان وجود داشته است. الکی اتهام ورود خسارتی را به تو می زنند و تو را مجبور به دادن خسارت می کنند، به همین دلیل، استعفا یا خروج امن عملاً ساده نیست. و اینکه برای ورود یک هفته تا ده روز باید بدون حقوق برایشان کار کنی و اکثر پرسنل را یکماه و یک هفته بعد از کار بیمه می کنند که این رسماً یک قانون شکنی علنی است. در صورت بروز اختلاف با مدیران، وابستگان مدیرعامل، یا وکیل شرکت، ممکن است با رفتارهایی مانند تهدید، ارعاب، فریاد، دعوا، تحقیر یا توهین مواجه شوید. چنین رفتارهایی در محیط شرکت گزارش شده و میتواند بخشی از فرهنگ کاری باشد. حتی دعوای فیزیکی! در خصوص پوشش کارکنان، قوانین به صورت سلیقهای اعمال می شود، به گونهای که لباس یک فرد رد می شود در حالی که لباس مشابه همکار دیگری پذیرفته می گردد، بدون دلیل منطقی مشخص. این امر میتواند منجر به فرستادن تو به منزل برای آن روز و ثبت غیبت در سوابق بیمه و حقوق ات شود، که نتیجه آن کسر از حقوق (چند برابر یک روز کاری) و تأثیر بر بیمه است.این منزل فرستادن ها و درج غیبت و کسر از حقوق برای چند دقیقه دیر آمدن هم به کارمندان اجبار می شود. در مورد کمیته انضباطی، کارکنان نقشی در انتخاب اعضای آن ندارند، و جلسات این کمیته بدون رعایت اصول قانونی تشکیل می شود. و جالب اینکه همین کمیته میتواند منجر به اخراج بدون پرداخت حقوق کامل گردد. در زمینه اضافهکاری، اگر کارفرما اجازه ندهد، کارکنان نمیتوانند در شرکت بمانند، حتی اگر وظایفی به ایشان محول شده که نیاز به زمان بیشتری دارد. اما اگر کارفرما درخواست ماندن زمان بیشتری کند، این یک دستور است و بدون کسب موافقت قبلی اعمال میشود. پرداخت اضافهکاری حتی برابر ساعات کاری در ۴۴ ساعت هفتگی هم نیست که طبق قانون باید ۴۰ درصد هم بیشتر هم باشد. پس از خروج، سفته و حقوق قانونی ات را تا شش ماه نگه می دارند، بدون اینکه این رویه به طور رسمی اطلاعرسانی گردد. پیگیری پس از این مدت با تأخیرها و پیچیدگیهایی همراه است که کارکنان را به سمت اختلافات قانونی سوق می دهد. در نهایت، امضای قرارداد دو ساله که شامل بندهایی کاملا به ضرر کارکنان است، تصمیمی است که بعدها پشیمانی به همراه خواهد داشت، کارکنان احساس می کنند در دام شرایطی افتادهاند که پیشبینی آن را نکرده بودند. و این تجربیات به منظور آگاهیبخشی و جلوگیری از این احساس برای دیگران به اشتراک گذاشته میشود. پیشنهاد میشود پیش از همکاری، قراردادها و شرایط کاری را با دقت بررسی و در صورت نیاز، از مشاوره حقوقی استفاده کنید. در ضمن در تایگر یک مرحله حقوق پایه وزارت کار و یک مرحله مازاد اون مبلغ پرداخت می شه که مرحله دوم نقد هست. حالا چرا؟ برای اینکه در لیست بیمه شما با عنوان کارمند حداقل رد شوید و سهم بیمه کارفرما کم شود، برای اینکه کلیه حقوق و مزایای شما از جمله اضافه کاری و عیدی و سنوات و مانده مرخصی مطابق پایه وزارت کار حساب شود و شما هم هیچ راهی در اداره کار برای اثبات مبلغ دقیق دریافتی نداشته باشید. شما لایق بهترین ها هستید پس خودتان را دست کم نگیرید.
این شرکت همان شرکت تایگر هست که به خاطر نظرات منفی زیاد اسمشونو تغییر دادند و تمام تجربه های منفی راجب شرکت تایگر درست هست و اصلا با این شرکت قرارداد نبندید که هر روز کارکردن اونجا از جهنم بدتره . احتمالا این راهکار تغییر اسم شرکتم وکیل ****** یادشون داده ولی تنها راه تغییر اون شرکت تغییر مدیر عاملشه. اگر به فکر استخدام توی این شرکت هستید تجربه های شرکت تایگر را بخونید.
من تو این شرکت در بخش م فروش مشغول بودم بمدت دوسال مدیر فوق العاده خوش اخلاق و باسوادی داره واقعا کلی ازش تجربه و کار یاد گرفتم شرکت خوبیه و جو دوستانه ای داره
با سلام خدمت هرکسی که میخواد بره توی این کثافت دونی کار کنه اول از همه دقت کنید که مالک این شرکت در واقع دوتا شرکت توی یه ساختمون 30 سال پیش بدون تابلو ثبت کرده که اسم اون یکی تایگر هستش و لطفا حتما برید صفحه اون شرکت و نظرات اونجارو بخونید چون همه چی دستتون میاد و تازگی هم به دلیل نظرات اونجا بوده که شرکت آگهی های استخدامشو با لیبل دی کامپیوتر می زنه وگرنه در واقعیت همون تایگره و هییییچ فرقی ندارند :))) نیازی نمیبینم دیگه اینجا شرکت رو تخریب کنم چون مخروبه ای بیش نیست همین الانشم ولی لینک صفحه تایگر رو میذارم که چک کنید. توصیه آخر اینکه اگر سنورید جونیورید پسرید دخترید مرد زن ایرانی افغانی اگر انسان هستید از 20 کیلومتری این شرکت رد نشید و این توصیه رو جدی بگیرید از من. ده سال تو خونه بیکار بمونید بهتره تا اونجا کار کنید:)) https://tajrobe.github.io/%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%B1/
اقای ****** جزو نوابغ ایران می باشد و بسیار و در. شرایط سخت به تمامی پرسنل و بنده ثابت کردند که با صبوریشون مشکلات رو میتونند حل کنند البته قبلا نظرات منفی رو بنده دیده بودم ولیکن در یک سال گذشته متوجه شدم همگی سو تفاهم بوده
۱۰۰ میلیون سفته پشت نویسی نشده میگیرن/ مواردی که به عنوان مزایا نوشته شده سه تاش درسته و بقیه کاملا دروغ هستند مثلا پرداخت از سود شرکت؟؟؟!!!!!!!! شما نصف حقوق رو هزاری نده سود رو بیخیال/ اتصال کلمه محیطی خلاق و پویا به این شرکت خنده داره/ در شرکت همیشه قفله از داخل به هیچ عنوان نمیتونید خارج بشید/ دوربین هایی که حتی توی رختکن دستشویی ام هستند/ به مدیریت بددهن ترین و نجاست ترین خوک ایران مدیر اونجاست که حقیقتا توی یک سال خندشو ندیدم اون مرد دشمن زندگی بود/ در نکته اخر که شاید کمتر کسی این مورد رو باور کنه.. درگیری فیزیکی؟؟؟؟؟