برنامه نویس بک اند
تجربهٔ کاری برنامه نویس بک اند در یارا — امتیاز ۱.۰ از ۵ (آبان ۱۳۹۸ تا آبان ۱۳۹۹).
بعد از قبول مصاحبه فنی ازم تست گرفتن و گفتن قبوله بیا برای دوره آزمایشی توی سه روز آزمایشی کار دو هفته رو براشون انجام دادم حقوق رو هم خیلی پایین میدادن آخرشم بعد سه روز بهم گفتن توانایی فنی شما از کارآموزای ما هم کمتره خلاصه خیلی اخلاقای زشتی داشتن ظاهرا دنبال قاتل بروسلی میگشتن بعد از اونا رفتم یه شرکتی با دوبرابر حقوق، آدمای سالم و با شخصیت که بعضی هاشون ۲۰ سال تجربه دارن فقط کافی شاپ قشنگی داشتن همین البته تجربه من نزدیک دوسال پیش هست.
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
من حدود 2-3 سال قبل در این مجموعه کار می کردم. در سالهای قبل یارا مجموعه ای از افراد پرتلاش و کارامد و بادانش بالا بود اما در حد کلان روابط و پارتی نقش مهمی رو ایفا میکند . بخشی از مدیران دپارتمان ها، خودشان کار خاصی را انجام نمی دادند ولی قوانین پیچیده و متغیری بنا به واحدها در مجموعه جریان داشت. هیچ عدالت، نظم یا قانون خاصی برای پیشرفت افراد وجود نداشت و افرادی با آشنابازی و شوآف، میتوانستند موقعیت کاری برای خود فراهم کرده، لید شوند و بعد از مدتی که تجربه کاری خوبی برای خود دست و پا کردند، شرکت را به مقصد شرکت های معتبر یا خارج از ایران ترک کنند. شوآف و مهم جلوه دادن کارهای بی اهمیت رمز موفقیت در این مجموعه است. براحتی مسئولیتی که برای تو در نظر کرفته شده، به فردی که تجربه کمی دارد ولی حمایت میشود، داده می شود. حقوق و مزایای اکثر افراد پایین است و جز مجموعه هایی با حقوق پایین قرار دارند. منابع انسانی بشدت با سیاستی دارد که منافع شرکت را در اولویت قرار میدهد. فان و تفریح در این مجموعه زیاد است. و منابعی برای رفاه افراد وجود دارد. در طی دوران کاری ممکن است چندین پروژه را همزمان پیش ببرید اما بعد از مدتی اکثر آنها کنسل شده یا رها می شوند . عموما پروژه فیل شده در این مجموعه به وفور دیده می شود. این شرکت فضای مناسبی برای دانشجویان یا افرادی با تجربه پایین است که تمایل به فضایی برای یادگیری و کار دارند. به افراد متخصص توصیه نم شود.
شما در این شرکت دچار روزمرگی میشید و تقریبا هیچ حق و حقوقی ندارید. وعده زیاد میشنوید و عمل صفر. رنج حقوق های این شرکت بسیار پایینه. سابق افراد با دانشی در این شرکت مشغول بودن اما افرادی مدیر شدن که این شرکت را به نابودی رسوندن. اگه جونیور هستید برای یادگیری این شرکت توصیه میشه.
با خوندن نظرات دوستان واقعا شوکه شدم از این نوع قضاوت شاید خیلی از نظرات برای افرادی هست که در بدو ورود و پروسه مصاحبه جذب نشدن و یا مدت خیلی خیلی کوتاهی رو اینجا گذروندن اما برای من و خیلی از دوستان که مدت نسبتا طولانی در این شرکت مشغول بودیم کار کردن در یارا تجربه بسیار جذابی هست به نظرم اگر اهل و پایه کار باشی یارا جایی هست که پایان ساعت کاری برات معنی خاصی نداره اینجا خیلی از روز ها بعد از ساعت 6 عصر حضور بچه ها طوری هست که اصلا احساس نمیکنی که ساعت کاری تموم شده نیروی انسانی سرمایه ارزشمندی دونسته میشه و همیشه تا حد ممکن امکانات رفاهی داخل و خارج از شرکت برای کارمندا فراهم میشه درب واحد منابع انسانی همیشه برای شنیدن نظر و پیشنهاد و خیلی وقتا غر زدنای ما باز هست همیشه :) مهم ترین چیز اینجا اینه که هیچ نگاه از بالا به پایینی وجود نداره هرجای این شرکت که کار بکنی کارت در جای خودش مهم و ارزشمنده اینجا همه چیز با تلاش ساخته میشه و روی نتیجه زحمتامون تعصب داریم روزای سخت و تلخ و شیرینی رو باهم داشتیم، نکته مثبت یارا این بود که همیشه حامی خوبی برای کارمندا هست ما تو یارا چیزای جدید یاد گرفتیم و همیشه با چالش ها رو برو شدیم و همیشه حمایت شدیم تا از پس کار ها بر بیایم یه نکته بسیار مهم اینه که به نیرو هاش در کلیدی ترین بخش کار میدون میده و باعث میشه اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری شما افزایش پیدا کنه اینجاست که یاد میگیری پیشرفت سهم کسایی هست که تلاش میکنن ارتباطات در اینجا به شکلی هست که همیشه بدون نگرانی میتونی دغدغه هات رو با ارشد ترین مدیر ها حتی تا لول مدیر عامل درمیون بذاری جو فوق العاده ای که خیلی زود حس داشتن یه خانواده دوم که بخش عمده روزت رو باهاشون میگذرونی رو تجربه میکنی اگه اهل چالش و تلاش هستی اینجا بهت خوش میگذره ;)
من حدود 5 ساله که تو شرکت یارا مشغول به کار هستم . بیشتر کارکنان این شرکت افراد جوانی هستند که به آنها فرصت داده میشه که بتونند استعداد خودشونو نشون بدهند و همه افراد در زمینه کاریشون باسواد و پر انرژی هستند این شرکت امکان اینو به جوانها میده که بتونند در زمینه تخصصی که دارند به پیشرفتهای بزرگی دست پیدا کنند ودر یک محیط گرم و صمیمی و بدور از هر گونه تنشی و مشکلی به کارشون ادامه بدهند و مهمتر از همه همکاری بچه ها با هم دیگه از نقاط مثبت این شرکته من قبلا تو موسسه های دیگه کار کردم و با جرات میگم تنها جایی که میبینم قانون کار و امنیت کارمندان رعایت میشه فقط شرکت یاراست و خیلی خوشحالم که عضو کوچکی از این مجموع بزرگ هستم وخسته نباشید میگم به همه مدیران و مسئولین این شرکت امن و پر انرژی و متخصص یارا .
اهمیت نیروی انسانی تقریبا زیر ۱۰ درصده،ادمایی که سواد زیادی ندارن ولی دلبری رو بهتر بلد هستن پیشرفت می کنن تقریبا هیچ مزایای خاصی نداره و حقوقت رو میدن اگر از اول با حقوق خوب وارد شده باشی خوبه وگرنه لاک پشتی حرکت می کنی امنیت شغلیت بستگی به مدیر پروژه داره و اینکه ازت خوشش بیاد یا نه🙂
نقاط منفی: عدم شفافیت در واحد منابع انسانی موج میزند و قراردادها بیشتر یکطرفه و به نفع کارفرماست. مواردی که به نفع کارفرماست به شما گفته نمیشود و خودتون بعد از یه مدت تازه متوجه میشوید. تبعیض جنسیتی وجود دارد و خانم ها باید پوشش خاصی رو حتما رعایت کنند. حقوق ها ۵ام هر ماه پرداخت میشه و حقوق فروردین ماه هم ۱۴ام پرداخت میشه! نکات مثبت: تیم فنی خوب، باسواد و جوونی داره که باعث میشه جو خیلی خشک و اداری نباشه و فرصت یادگیری خوبی برای افراد تازه کار فراهم است.