ملاقات های بی مورد تیم فنی با مشتری ها / شرکت مریضی هستش به همه چیت گیر میدن تو همه چی دخالت میکنن حتی زندگی شخصی کافی مرخصی بخواهی باید برای مدیران توضیح بدی برای چی و چه کاری !!! / عدم تایید و پرداخت اضافه کارها به بهانه های مختلف. ( به عنوان مثال بسته نشدن کارها) / قوانین مسخره داخل سازمانی که هر وقت مدیریت تصمیم بگیره تغییر پیدا میکنه / تلفن ت زنگ بخوره حق جواب دادن نداری چون مدیر عامل پول میده و این تایم حرف میزنی از دید مدیر عامل حروم / قانوسخره بعدی توی ساعت کاری حق نداره برای خودت بری بیرون چیزی بخری باید التماس مدیر برنامه ریزی شرکت یا آبدارچی کنی برات بره خرید کنه / غذا داخل خود شرکت پخته میشه و اگه دلت نخواد یا باید گرسنه بمونی و یا باید از خونه غذا بیاری !!!! / در ماه یه روز حق خرید غذا از بیرون داری و اون اگر منشی مدیر عامل حال شو داشت پول شو از شرکت حساب میکنه و بعد از حقوق ت کم میشه اون حقوقی که با چند ماه تاخیر / ولی تنها امتیاز مثبت ش بودن در کنار آدم های فنی با دانش بالاست که توی هر زمینه کاری و غیر کاری راهنمایی ت میکنند
آخرین تجربهها
سلام فقط میتونم بگم اگر با این شرکت همکاری داشته باشید میتونید توی هر شرایطی کار کنید. حیف وقتی که برای بررسی این شرکت گذاشته بشه!
ببینید من 4 سال با این مجموعه کار کردم. اقای سجاد مرد خیلی خوبی هستن فقط خیلی آدمای مدعی به تورشون خورده و متضرر شدن از این بابت. اگه واقعا تخصص دارید خیلی رفتار دوستانه و حقوق و مزایای خوبی دارن محیط شون آرومه و امکان دورکاری هم دارید البته بستگی به نوع کارتون داره. مدیریت خیلی اهل مطالعه و وبگردی هستن و خیلی آزادی عمل میدن. اگه تازه کارید ولی انگیزه برای پیشرفت دارید هم میتونید روشون حساب کنید ولی اوایل باید جلب اعتماد کنید. قیمتهای کذایی رو قبول نمیکنن ولی اگه واقعا بدونن کار بلدید و فقط حرف نمیزنید همه شرایط رو فراهم میکنن. خیلی صبر داره مدیریت در خصوص نیروهایی که صادقانه کار میکنن و اگه واقعا عملکردتون خوب باشه همه جوره برای همکاری راه میان. ولی از ادعا خوششون نمیاد، طرف میاد میخواد با گوشی کتاب صوتی تولید کنه یا اصلا هیچ مدرکی نداره میخواد این کار رو بکنه، یا مترجم هست که تسلط نداره یا نویسنده و سئو کاری که فقط حرف زدن بلده رو بخاطر تجربه بد خیلی راحت تشخصی میدن و رد میکنن. اگه دنبال محیطی هستید که پیشرفت کنید بشدت توصیه اش میکنم. چون بیشتر کارها دورکاری هست مشمول بیمه نمیشه. منظورم از دورکاری کارهای کوچک بصورت پروژه ای هست.
مدیریت قوی و به روز، حقوق و مزایا به موقع پرداخت میگردد، پاداش ماهیانه بر اساس عملکرد و نهایتا افزایش تلاش
شرکت واقعا خوبی هستش من الان2 هستش که کار میکنم از همه نظر اوکیه هم حقوق و هم کنار اومدن با شرایط دانشجویی تیم واقعا حرفه ای هستن مدیریت هم عالی
شرکت توسعه وب جوان یه دفتر کوچک در حد ده مترم نیست که در یک ساختمان قدیمی و کهنه بدون داشتن هیچ تابلوی برای نام شرکت هستش ، که به صورت خانوادگی اداره می شه ( داداش و زن داداش ، خواهر، مادر، پدر، دایی ، زن دایی ، عمو و...) کارشون پرداخت یاریه به اسم پارس پال فعالیت می کردند که از بس ادمای درستی بودند جلو فعالیتشون گرفته شد و اجازه فعالیت بهشون داده نشد و ب اسم ارین پال فعالیت می کنند ک در صدد راه اندازی مجدد پارس پال بودند . من واقعا متاسفم برای کسایی که از پرداخت آرین پال و یا پرداخت پارس پال استفاده می کنند . واقعن نمی دونند چه کلاهی سرشون رفته . خانواده میزبانی ی مشت ادم دزد که به هر نحوی شده از حق هر کسی دزدی می کنند من واقعن موندم چه کسی ب این اشخاص مجوز فعالیت داده و چرا هیچ نظارتی به کار اینها نمی شه . به شدت ادم های عصبی هستند ، از لحاظ اخلاقی مشکل دارند . مدام در حال سیگار کشیدن و دعوا با اشخاص هستند . و هیچ چیزی از قانون کار در شرکت اجرا نمی شه بر خلاف گفته ای روز اول استخدام . برای دریافت پایه ترین حق اداره کار باید از طریق اداره کار اقدام کنید چون انگار شخصیت ها از طویه و پشت کوه اومدن و نمی دونند که حق و حقوق کارمند چیه و نمی خواند پایه ترین حق رو به کارمند پرداخت کنند و هر طوری شده می خواند دزدی کنند . - سو مدیریت شدید و اخلاق غیر حرفه ای . اصلا نمی فهمن کار تیمی چیه . - جو کاری افتضاح - بی برنامه – نمی فهمند چطوری ی کار از ابتدا تا انتها انجام بشه با برنامه و مدیریت درست - کوچکترین چیزها برای اداره شرکت و برخورد با ادم ها رو نمی فهمند - سیستمی ک استفاه می کنید به طور کامل نظارت می شه و انقدر شعور ندارند ک بفهمند نباید لحظه به لحظه سیستم وصل بشند و پایان ساعت کاری اصلا سیستم خاموش نمی شه ودلیل این رفتارای عقب افتاده ، واقعن مشخصه ک چی هستند . - یک مشت ادم مریض روانی تنها چیزی که بلدند اینکه چطوری از مردم دزدی کنند . - به شدت خسیس هستند . بعد از چندین سال سابقه کار می تونم بگم ک دون پایه ترین و مزخرف ترین و بیخودترین شرکت و ادمای که باهاشون برخورد کردم اینها بودند و حق و حقوق اداره کار رو حتی بهم نداند .و من مجبور شدم از اداره کار کمک بگیرم.
شرکت کوچک و خیلی بده هست ک کوچکترین چیزا در مورد رفتار با کارمند رو نمی دونند مجبور شدم برای گرفتن حق و حقوق ام از اداره کار کمک بگیرم .
خصوصیات اصلی این شرکت عبارتند از: 1- هدر دادن منابع 2-بی تجربگی تیم مدیریت 3-انجام همه امور به صورت آزمایش و خطا 4- عدم وجود ثبات در تصمیمات شرکت 5-بلاتکلیفی دائمی نیروها بخاطر عدم وجود ثبات در شرکت 6-انتساب های کاری برمبنای دوستی و ارتباطات خانوادگی 7-مدیریت مافیایی شرکت 8-جلسات بی شمار و بی فایده 9-عدم وجود مفهوم تقسیم کار بین افراد و دادن سرقفلی بخش های مختلف کار به افراد نظر کرده 10-ارزیابی سطح کارکنان به صورت غیر عادلانه و سلیقه ای. 11-افزایش حقوق مکرر نورچشمی ها و ثابت نگه داشتن حقوق افراد عادی 12-سو استفاده مدیران شرکت از فرصت هایی مانند ظهور کرونا و تسویه حساب انها با کارکنان انتقادکننده از طریق تعدیل آنها. 13-تعدیل و اخراج نیروها بدون اطلاع قبلی و آگاه شدن آنها از این مسئله از طریق دریافت ایمیل در نیمه شب. تذکر: در صورتی که به درستی تجربه اینجانب شک دارید و ممکن است فکر کنید که صحبت من مغرضانه باشد، کافی است تنها با کار کردن به مدت یک ماه در این شرکت خودتان همه چیز را تجربه کنید. درصورت پذیرش این ریسک بزرگ، ترجیحا پیشنهاد میشود یا از کار قبلی خود تا رسیدن به این نتیجه خارج نشوید و یا نقشه ثانویهای را در ذهن داشته باشید!
کار کردن در شرکت دانمارکی لین لینکینگ را قطعا به کسی پیشنهاد نمی کنم ولی در کل تجربه جالبی خواهد بود. دفتر اصلی این شرکت در یکی از روستا های دانمارک مستقر است. این شرکت نیروهای ایرانی را به دلیل هزینه ارزان استخدام میکند. نیروهای ایرانی این شرکت به صورت ریموت در اصفهان در یک محیط کار اشتراکی مشغول به کار هستند. رنج حقوقی شرکت از 3 تا 4 میلیون تومان می باشد. نکات مثبت: مکالمات روزمره به زبان انگلیسی می باشد هزینه ناهار تا مبلغ 25 هزار تومان توسط شرکت پوشش داده می شود نکات منفی: محیط شرکت به شدت سمی و غیر حرفه ای است. خبرچینی، زیرآب زدن، حسادت و رقابت امر عادی می باشد. مدیریت بی ثبات و عدم ثبات شغلی: هرگونه مخالفت و انتقاد به کادر مدیریت منجر به اخراج می شود. در سال 97 از پنج برنامه نویس 3 نفر اخراج و کل تیم مارکتینگ استعفا دادند. تکنولوژی های مورد استفاده در این شرکت بسیار قدیمی و غیر کاربردی می باشد. فرهنگ انتقاد ناپذیری مدیریت فنی به شدت ضعیف و فاقد دانش لازم برای هدایت پروژه شرکت می باشد. استفاده از روش های غیر مرسوم و منسوخ شده در بسیاری از موارد اجباری می باشد پروژه شرکت بدون ساختار و به صورت spaghetti code است. کار کردن روی پروژه طاقت فرسا و پر استرس می باشد قرارداد ها به صورت ساعتی می باشد و هیچگونه تعطیلی و مرخصی را شامل نمی شود
بسیار لذت بخش ، کار تیمی بسیار قوی
من چندین روز به صورت تستی رفتم و تجربه خودم رو صادقانه مطرح میکنم برای دوستان. نکته مثبت فرهنگ کاری اینجاست که تقریبا همه به هم کمک میکنن و محیط کاریه و مشتری رفت و آمدی نداره به شرکت. محل شرکت هم دسترسی بسیار خوبی ایجاد میکنه. از نکات منفی هم اینکه با توجه به عنوان شغلی همه جایگاه خودشون رو میدونن و چارت شرکت به صورت فلت هست تقریبا و احساس نمیکنید که رئیس دارید، اما ! به خاطر اینکه شرکت برنامه کاری درستی نداره شما سردرگم میشید. مثلا شما صبح برید سر کار هیچ نمیدونید که باید چیکار کنید! این برای من نبود و برای بقیه برنامه نویس ها هم صدق میکرد اما مثلا بقیه بخشها که کارهای خرید و حسابداری رو انجام میدن از این بحث مستثنا هستن. مدیریت در خارج مستقر هست که همین باعث این اتفاقات شده. اگه خود-مدیریتی نداشته باشید قطعا به مشکل میخورید. اگه این رو میپسندید که در طول روز یه کار سبک داشته باشید این شغل مناسب شماست اما از طرفی پیشرفتی در شغلتون نخواهید داشت چون چیزی برای یادگیری نیست. پس نکته منفی اصلی بی برنامه بودن شرکت و شغل شماست! من زمانی که اولین بار برای مصاحبه رفتم خودشون هم نمیدونستن که چه نیرویی میخوان! نکته منفی بعدی برخورد سرد بعضی از کارکنان هست که برای شرکتی با این جو و سبک کاری کمی غیر منطقی به نظرم رسید. هرچند بعضی دوستان هم واقعا با محبت بودن. نکته منفی بعدی وجود دوربین در اتاق برنامه نویس هاست! نکته منفی بعدی حضور کارمند غیربرنامه نویس در اتاق برنامه نویس هاست که با توجه به نوع کارش با بقیه کارمندها ارتباط کلامی داره و برای برنامه نویس ها مزاحمت ایجاد میشه. نکته منفی بعدی اینه که سیستم سرمایشی درستی نداشتن و پنجره باز بود که با توجه به مشرف بودن به خیابان شلوغ چهارباغ برای تمرکز مشکل ایجاد میکرد. اگه به گرما/سرما حساسید این رو در نظر داشته باشید. نکته آخر اینه که در اینجا هم رتبه افراد بر اساس مهارتشون نیست، مثلا مدیر تیم برنامه نویسی تقریبا کمترین دانش رو داره در حالی که کار مدیریتی خاصی هم انجام نمیده. من بعد از این دوره تصمیم گرفتم اینجا ادامه ندم چون پیشرفت در کار برام اهمیت داره و تجربه کار در شرکتهای مشابه و درجا زدن رو داشتم قبلا. سپاس.
اگه انسان رو دارای حق انتخاب می دونید توماکس جای شما نیست یک پست مفصل از تجربه خودم با توماکس در لینکدین نوشتم ؛ حتمن بخونید کلمه " توماکس " رو در قسمت Content لینکدین سرچ کنید
محیطی صمیمی ودوستانه
محیط این کسب و کار کاملا استارتاپی و کارها بصورت گروهی انجام میشه
وارد کننده و به روز کننده محصولات در سایت دکانچه
احساس خیلی راحتی داریم.
تیم خوب و صمیمی بودیم منتهی سرمایه گذار ی آدم بازاری بود که فقط وعده وعید می داد. آخرم به خاطر اینکه دیر وارد بازار شدیم و هی فیچر اضافه می شد اسنپ و الو پیک اومدن و کلا شرکت منحل شد. تنها حسنی که داشت پیدا کردن دوست های جدید و حرفه ای
توی این ده روزی که اونجا بودم از بچه های اونجا فهمیدم هر پروژه ای که تعریف میشه تا حدود دو ماه روش وقت میزارن بعد از بالا دستور می یاد که دیگه لازمش نداریم. اونجا عملا توی اون واحد آی تی هیچ کس کار خاصی نمی کرد بچه ها سرور آرشیو فیلم درست کرده بودن :D همه فیلم دانلود می کردن بعد دسته بندی می کردن روی سرور که باقیه بر دارن جالبیش این اون موقع تعدیل نیرو هم داشتن حدود سی درصد کارگرهای کارخونه رو اخراج کرده بودن جای هیچ پیش رفتی وجود نداره اگر به ی حقوق آب باریک و بدون دردسر علاقه دارید جای خوبی.
من 5 سال در این شرکت کار کردم. در محل کار صحبت به کلی ممنوع است. رفت و آمد با همکاران ممنوع است. کلیه سیستم ها مانیتور میشوند و پشت سر هم نفر یک دوربین هم قرار دارد. زندگی شخصی شما را کنترل می کنند و باید 24 ساعت در اختیار شرکت باشید. محدوده مسئولیت شما مشخص نیست. باید با تکنولوژی های قدیمی مثل دلفی 7 کار کنید. قرار داد کاری به شما داده نمی شود و سفته گرفته می شود. حقوق یک ماه یا بیشتر دیر تر پرداخت میشود. مزایا و بیمه و ... انجام نمیشود.
محیط دوستانه و خوبی بود، من یک پروژه براشون انجام دادم ولی بعد انجام حدود چهار پنج ماه طول کشید تا کامل تسویه کنن
ملاقات های بی مورد تیم فنی با مشتری ها / شرکت مریضی هستش به همه چیت گیر میدن تو همه چی دخالت میکنن حتی زندگی شخصی کافی مرخصی بخواهی باید برای مدیران توضیح بدی برای چی و چه کاری !!! / عدم تایید و پرداخت اضافه کارها به بهانه های مختلف. ( به عنوان مثال بسته نشدن کارها) / قوانین مسخره داخل سازمانی که هر وقت مدیریت تصمیم بگیره تغییر پیدا میکنه / تلفن ت زنگ بخوره حق جواب دادن نداری چون مدیر عامل پول میده و این تایم حرف میزنی از دید مدیر عامل حروم / قانوسخره بعدی توی ساعت کاری حق نداره برای خودت بری بیرون چیزی بخری باید التماس مدیر برنامه ریزی شرکت یا آبدارچی کنی برات بره خرید کنه / غذا داخل خود شرکت پخته میشه و اگه دلت نخواد یا باید گرسنه بمونی و یا باید از خونه غذا بیاری !!!! / در ماه یه روز حق خرید غذا از بیرون داری و اون اگر منشی مدیر عامل حال شو داشت پول شو از شرکت حساب میکنه و بعد از حقوق ت کم میشه اون حقوقی که با چند ماه تاخیر / ولی تنها امتیاز مثبت ش بودن در کنار آدم های فنی با دانش بالاست که توی هر زمینه کاری و غیر کاری راهنمایی ت میکنند
سلام فقط میتونم بگم اگر با این شرکت همکاری داشته باشید میتونید توی هر شرایطی کار کنید. حیف وقتی که برای بررسی این شرکت گذاشته بشه!
ببینید من 4 سال با این مجموعه کار کردم. اقای سجاد مرد خیلی خوبی هستن فقط خیلی آدمای مدعی به تورشون خورده و متضرر شدن از این بابت. اگه واقعا تخصص دارید خیلی رفتار دوستانه و حقوق و مزایای خوبی دارن محیط شون آرومه و امکان دورکاری هم دارید البته بستگی به نوع کارتون داره. مدیریت خیلی اهل مطالعه و وبگردی هستن و خیلی آزادی عمل میدن. اگه تازه کارید ولی انگیزه برای پیشرفت دارید هم میتونید روشون حساب کنید ولی اوایل باید جلب اعتماد کنید. قیمتهای کذایی رو قبول نمیکنن ولی اگه واقعا بدونن کار بلدید و فقط حرف نمیزنید همه شرایط رو فراهم میکنن. خیلی صبر داره مدیریت در خصوص نیروهایی که صادقانه کار میکنن و اگه واقعا عملکردتون خوب باشه همه جوره برای همکاری راه میان. ولی از ادعا خوششون نمیاد، طرف میاد میخواد با گوشی کتاب صوتی تولید کنه یا اصلا هیچ مدرکی نداره میخواد این کار رو بکنه، یا مترجم هست که تسلط نداره یا نویسنده و سئو کاری که فقط حرف زدن بلده رو بخاطر تجربه بد خیلی راحت تشخصی میدن و رد میکنن. اگه دنبال محیطی هستید که پیشرفت کنید بشدت توصیه اش میکنم. چون بیشتر کارها دورکاری هست مشمول بیمه نمیشه. منظورم از دورکاری کارهای کوچک بصورت پروژه ای هست.
مدیریت قوی و به روز، حقوق و مزایا به موقع پرداخت میگردد، پاداش ماهیانه بر اساس عملکرد و نهایتا افزایش تلاش
شرکت واقعا خوبی هستش من الان2 هستش که کار میکنم از همه نظر اوکیه هم حقوق و هم کنار اومدن با شرایط دانشجویی تیم واقعا حرفه ای هستن مدیریت هم عالی
شرکت توسعه وب جوان یه دفتر کوچک در حد ده مترم نیست که در یک ساختمان قدیمی و کهنه بدون داشتن هیچ تابلوی برای نام شرکت هستش ، که به صورت خانوادگی اداره می شه ( داداش و زن داداش ، خواهر، مادر، پدر، دایی ، زن دایی ، عمو و...) کارشون پرداخت یاریه به اسم پارس پال فعالیت می کردند که از بس ادمای درستی بودند جلو فعالیتشون گرفته شد و اجازه فعالیت بهشون داده نشد و ب اسم ارین پال فعالیت می کنند ک در صدد راه اندازی مجدد پارس پال بودند . من واقعا متاسفم برای کسایی که از پرداخت آرین پال و یا پرداخت پارس پال استفاده می کنند . واقعن نمی دونند چه کلاهی سرشون رفته . خانواده میزبانی ی مشت ادم دزد که به هر نحوی شده از حق هر کسی دزدی می کنند من واقعن موندم چه کسی ب این اشخاص مجوز فعالیت داده و چرا هیچ نظارتی به کار اینها نمی شه . به شدت ادم های عصبی هستند ، از لحاظ اخلاقی مشکل دارند . مدام در حال سیگار کشیدن و دعوا با اشخاص هستند . و هیچ چیزی از قانون کار در شرکت اجرا نمی شه بر خلاف گفته ای روز اول استخدام . برای دریافت پایه ترین حق اداره کار باید از طریق اداره کار اقدام کنید چون انگار شخصیت ها از طویه و پشت کوه اومدن و نمی دونند که حق و حقوق کارمند چیه و نمی خواند پایه ترین حق رو به کارمند پرداخت کنند و هر طوری شده می خواند دزدی کنند . - سو مدیریت شدید و اخلاق غیر حرفه ای . اصلا نمی فهمن کار تیمی چیه . - جو کاری افتضاح - بی برنامه – نمی فهمند چطوری ی کار از ابتدا تا انتها انجام بشه با برنامه و مدیریت درست - کوچکترین چیزها برای اداره شرکت و برخورد با ادم ها رو نمی فهمند - سیستمی ک استفاه می کنید به طور کامل نظارت می شه و انقدر شعور ندارند ک بفهمند نباید لحظه به لحظه سیستم وصل بشند و پایان ساعت کاری اصلا سیستم خاموش نمی شه ودلیل این رفتارای عقب افتاده ، واقعن مشخصه ک چی هستند . - یک مشت ادم مریض روانی تنها چیزی که بلدند اینکه چطوری از مردم دزدی کنند . - به شدت خسیس هستند . بعد از چندین سال سابقه کار می تونم بگم ک دون پایه ترین و مزخرف ترین و بیخودترین شرکت و ادمای که باهاشون برخورد کردم اینها بودند و حق و حقوق اداره کار رو حتی بهم نداند .و من مجبور شدم از اداره کار کمک بگیرم.
شرکت کوچک و خیلی بده هست ک کوچکترین چیزا در مورد رفتار با کارمند رو نمی دونند مجبور شدم برای گرفتن حق و حقوق ام از اداره کار کمک بگیرم .
خصوصیات اصلی این شرکت عبارتند از: 1- هدر دادن منابع 2-بی تجربگی تیم مدیریت 3-انجام همه امور به صورت آزمایش و خطا 4- عدم وجود ثبات در تصمیمات شرکت 5-بلاتکلیفی دائمی نیروها بخاطر عدم وجود ثبات در شرکت 6-انتساب های کاری برمبنای دوستی و ارتباطات خانوادگی 7-مدیریت مافیایی شرکت 8-جلسات بی شمار و بی فایده 9-عدم وجود مفهوم تقسیم کار بین افراد و دادن سرقفلی بخش های مختلف کار به افراد نظر کرده 10-ارزیابی سطح کارکنان به صورت غیر عادلانه و سلیقه ای. 11-افزایش حقوق مکرر نورچشمی ها و ثابت نگه داشتن حقوق افراد عادی 12-سو استفاده مدیران شرکت از فرصت هایی مانند ظهور کرونا و تسویه حساب انها با کارکنان انتقادکننده از طریق تعدیل آنها. 13-تعدیل و اخراج نیروها بدون اطلاع قبلی و آگاه شدن آنها از این مسئله از طریق دریافت ایمیل در نیمه شب. تذکر: در صورتی که به درستی تجربه اینجانب شک دارید و ممکن است فکر کنید که صحبت من مغرضانه باشد، کافی است تنها با کار کردن به مدت یک ماه در این شرکت خودتان همه چیز را تجربه کنید. درصورت پذیرش این ریسک بزرگ، ترجیحا پیشنهاد میشود یا از کار قبلی خود تا رسیدن به این نتیجه خارج نشوید و یا نقشه ثانویهای را در ذهن داشته باشید!
کار کردن در شرکت دانمارکی لین لینکینگ را قطعا به کسی پیشنهاد نمی کنم ولی در کل تجربه جالبی خواهد بود. دفتر اصلی این شرکت در یکی از روستا های دانمارک مستقر است. این شرکت نیروهای ایرانی را به دلیل هزینه ارزان استخدام میکند. نیروهای ایرانی این شرکت به صورت ریموت در اصفهان در یک محیط کار اشتراکی مشغول به کار هستند. رنج حقوقی شرکت از 3 تا 4 میلیون تومان می باشد. نکات مثبت: مکالمات روزمره به زبان انگلیسی می باشد هزینه ناهار تا مبلغ 25 هزار تومان توسط شرکت پوشش داده می شود نکات منفی: محیط شرکت به شدت سمی و غیر حرفه ای است. خبرچینی، زیرآب زدن، حسادت و رقابت امر عادی می باشد. مدیریت بی ثبات و عدم ثبات شغلی: هرگونه مخالفت و انتقاد به کادر مدیریت منجر به اخراج می شود. در سال 97 از پنج برنامه نویس 3 نفر اخراج و کل تیم مارکتینگ استعفا دادند. تکنولوژی های مورد استفاده در این شرکت بسیار قدیمی و غیر کاربردی می باشد. فرهنگ انتقاد ناپذیری مدیریت فنی به شدت ضعیف و فاقد دانش لازم برای هدایت پروژه شرکت می باشد. استفاده از روش های غیر مرسوم و منسوخ شده در بسیاری از موارد اجباری می باشد پروژه شرکت بدون ساختار و به صورت spaghetti code است. کار کردن روی پروژه طاقت فرسا و پر استرس می باشد قرارداد ها به صورت ساعتی می باشد و هیچگونه تعطیلی و مرخصی را شامل نمی شود
بسیار لذت بخش ، کار تیمی بسیار قوی
من چندین روز به صورت تستی رفتم و تجربه خودم رو صادقانه مطرح میکنم برای دوستان. نکته مثبت فرهنگ کاری اینجاست که تقریبا همه به هم کمک میکنن و محیط کاریه و مشتری رفت و آمدی نداره به شرکت. محل شرکت هم دسترسی بسیار خوبی ایجاد میکنه. از نکات منفی هم اینکه با توجه به عنوان شغلی همه جایگاه خودشون رو میدونن و چارت شرکت به صورت فلت هست تقریبا و احساس نمیکنید که رئیس دارید، اما ! به خاطر اینکه شرکت برنامه کاری درستی نداره شما سردرگم میشید. مثلا شما صبح برید سر کار هیچ نمیدونید که باید چیکار کنید! این برای من نبود و برای بقیه برنامه نویس ها هم صدق میکرد اما مثلا بقیه بخشها که کارهای خرید و حسابداری رو انجام میدن از این بحث مستثنا هستن. مدیریت در خارج مستقر هست که همین باعث این اتفاقات شده. اگه خود-مدیریتی نداشته باشید قطعا به مشکل میخورید. اگه این رو میپسندید که در طول روز یه کار سبک داشته باشید این شغل مناسب شماست اما از طرفی پیشرفتی در شغلتون نخواهید داشت چون چیزی برای یادگیری نیست. پس نکته منفی اصلی بی برنامه بودن شرکت و شغل شماست! من زمانی که اولین بار برای مصاحبه رفتم خودشون هم نمیدونستن که چه نیرویی میخوان! نکته منفی بعدی برخورد سرد بعضی از کارکنان هست که برای شرکتی با این جو و سبک کاری کمی غیر منطقی به نظرم رسید. هرچند بعضی دوستان هم واقعا با محبت بودن. نکته منفی بعدی وجود دوربین در اتاق برنامه نویس هاست! نکته منفی بعدی حضور کارمند غیربرنامه نویس در اتاق برنامه نویس هاست که با توجه به نوع کارش با بقیه کارمندها ارتباط کلامی داره و برای برنامه نویس ها مزاحمت ایجاد میشه. نکته منفی بعدی اینه که سیستم سرمایشی درستی نداشتن و پنجره باز بود که با توجه به مشرف بودن به خیابان شلوغ چهارباغ برای تمرکز مشکل ایجاد میکرد. اگه به گرما/سرما حساسید این رو در نظر داشته باشید. نکته آخر اینه که در اینجا هم رتبه افراد بر اساس مهارتشون نیست، مثلا مدیر تیم برنامه نویسی تقریبا کمترین دانش رو داره در حالی که کار مدیریتی خاصی هم انجام نمیده. من بعد از این دوره تصمیم گرفتم اینجا ادامه ندم چون پیشرفت در کار برام اهمیت داره و تجربه کار در شرکتهای مشابه و درجا زدن رو داشتم قبلا. سپاس.
اگه انسان رو دارای حق انتخاب می دونید توماکس جای شما نیست یک پست مفصل از تجربه خودم با توماکس در لینکدین نوشتم ؛ حتمن بخونید کلمه " توماکس " رو در قسمت Content لینکدین سرچ کنید
محیطی صمیمی ودوستانه
محیط این کسب و کار کاملا استارتاپی و کارها بصورت گروهی انجام میشه
وارد کننده و به روز کننده محصولات در سایت دکانچه
احساس خیلی راحتی داریم.
تیم خوب و صمیمی بودیم منتهی سرمایه گذار ی آدم بازاری بود که فقط وعده وعید می داد. آخرم به خاطر اینکه دیر وارد بازار شدیم و هی فیچر اضافه می شد اسنپ و الو پیک اومدن و کلا شرکت منحل شد. تنها حسنی که داشت پیدا کردن دوست های جدید و حرفه ای
توی این ده روزی که اونجا بودم از بچه های اونجا فهمیدم هر پروژه ای که تعریف میشه تا حدود دو ماه روش وقت میزارن بعد از بالا دستور می یاد که دیگه لازمش نداریم. اونجا عملا توی اون واحد آی تی هیچ کس کار خاصی نمی کرد بچه ها سرور آرشیو فیلم درست کرده بودن :D همه فیلم دانلود می کردن بعد دسته بندی می کردن روی سرور که باقیه بر دارن جالبیش این اون موقع تعدیل نیرو هم داشتن حدود سی درصد کارگرهای کارخونه رو اخراج کرده بودن جای هیچ پیش رفتی وجود نداره اگر به ی حقوق آب باریک و بدون دردسر علاقه دارید جای خوبی.
من 5 سال در این شرکت کار کردم. در محل کار صحبت به کلی ممنوع است. رفت و آمد با همکاران ممنوع است. کلیه سیستم ها مانیتور میشوند و پشت سر هم نفر یک دوربین هم قرار دارد. زندگی شخصی شما را کنترل می کنند و باید 24 ساعت در اختیار شرکت باشید. محدوده مسئولیت شما مشخص نیست. باید با تکنولوژی های قدیمی مثل دلفی 7 کار کنید. قرار داد کاری به شما داده نمی شود و سفته گرفته می شود. حقوق یک ماه یا بیشتر دیر تر پرداخت میشود. مزایا و بیمه و ... انجام نمیشود.
محیط دوستانه و خوبی بود، من یک پروژه براشون انجام دادم ولی بعد انجام حدود چهار پنج ماه طول کشید تا کامل تسویه کنن