مدت کوتاهی با این مجموعه همکاری داشتم که متاسفانه فضای به شدت مسموم و غیرحرفهای داشتن. سفته سنگین میگیرن و مدام شما رو تهدید می کنن . به کارمندان فروش در صورت رسیدن به تارگت حقوق میدادن . نسخه قرارداد به شما نمیدن . جریمه های سنگین بابت قوانین و مقررات بیجا و غیرمنطقی دارن . خیلی بیشتر از ۴۴ ساعت در هفته از شما کار می کشن . آزار جنسی کلامی و فیزیکی دارن جناب دکتر ****** ( به شدت آدم بی ادبی هستن ) . در صورتی که قرارداد شما تموم بشه هم یک ماه آخر به شما حقوق پرداخت نمی کنن. از همه جهت افتضاح هستن
آخرین تجربهها
من حدود یک سال ونیم با تیم الوکانتنت کار میکنم و راضیم. بالاخره منی که از شعرستان کرمانشاه دارم دورکاری باهاشون کار میکنم و به موقع هم حقوقم رومیدم. از انصاف نگذریم آدمهای خوبین.
افتضاح ترین مجموعه برای همکاری در زمینه محتوا هستن. بدقول، بیادب، نامحترم. من فقط سه ماه همکاری داشتم و هیچ دستمزدی هم برام واریز نشد. هی امروز و فردا. چیزی که میگن با چیزی که واریزی دارن هم متفاوته! واقعا متاسفم براشون.
من با این شرکت ابتدا پارهوقت فعالیت میکردم. تا زمانی که کارم پارهوقت بود، خوب بود. از زمانی که بهم اعلام کردن که نیروی تمام وقت میخوان و توافق کردیم درباره این موضوع، بیاحترامی و بیادبی این مجموعه هم شروع شد. با اینکه بسیار بسیار کم پرداختی داشتن، پرداختیهای خیلی نامنظم. حتی در بعضی موارد تا 28 و 29 ماه بعد! زمانی هم که برای این موارد از مجموعه جدا شدم، دیگه با من تسویه حسابی انجام نشد! بعد از گذشت 6 ماه همچنان هم خبری از تسویه نیست و چیزی در حدود 7 میلیون تسویه من رو پرداخت نکردن.
واقعا به شدت برای همچین شرکتی و امسال این شرکت متاسفم این نظر در همین صفحه نوشتن به آدرس https://virgool.io/@ali.hakimi که البته سال ۹۹ این متن رو نوشتن ولی الان ۱۴۰۱ هست که هنوز هم دارن به این کارشون ادامه میدن!!!! کلمه به کلمه دقیقا برای بنده اتفاق افتاد با این تفاوت که بنده چون تعریفشون در استفاده از تکنولوژی ها و پیشرفت کار شنیده بودم جذبشون شده بودم که اشتباه میکردم و بنده صفر کیلومتر نبودم با این حال در مصاحبه به تمام سوالات پاسخ دادم و همون ربات تلگرام که از همه میخوان رو! به خوبی و بدون مشکل انجام دادم بعد از چند روز که قرار بود جواب تست یک هفته ای که از همه میگیرن و خدا میدونه چند ساله دارن این کار رو انجام میدن! جواب دادن نظرم منفی هست و دلیلش رو هم که نگفتن شرایط کاری هم که شنیدم بقیه دارن به شدت توهین به برنامه نویس هست وقت خودتون رو تلف این شرکت و امسالهم نکنید
بسیار مجموعه حرفه ای و کار درست که جزو فکر می کنم شرکت های محدودی هست با مشتریان خارجی در ارتباط و فعالیت می باشد. امیدوارم تیممون بزرگتر شود و واقعا ادم های سالمی جذب شوند
بسیار مجموعه حرفه ای و کار درست که جزو فکر می کنم شرکت های محدودی هست با مشتریان خارجی در ارتباط و فعالیت می باشد. امیدوارم تیممون بزرگتر شود و واقعا ادم های سالمی جذب شوند
بنده به عنوان کاراموز در این شرکت فعالیتم رو شروع کردم و واقعا مجموعه بسیار حرفه ای بود اگرچه قبلش از اینکه بتونم در ایندوره موفق بشم نگران بودم یا حتی نظرات منفی شنیدم و خب سیاست این مجموعه همواره دوره های اموزشی بوده که امکان استخدام هم دارد و قول استخدام به کسی ندادند ولی بنده برام از اونجایی کار مهم بود و می دونستم می تونم موفق بشم نهایت تلاشم رو کردم و خوشحالم برای اینپوزیشنکاری واقعا جنگیدم و موفق شدم . و جالبه یک سری دوستانی که واقعا دوره رو شرکت نمی کردند یا ازمون های بدی داشتند اینقدر از این موضوع ناراحت بودند که شروع به جو منفی کردند در صورتی که شرکت واقعا یا صداقت روز اول گفته بود فقط بهترین ها جذب می شوند
میخوام تو این پست از یه شرکت شیاد صحبت کنم که تحت عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ RIT تعداد زیادی آگهی توی جابینجا و جاب ویژن و کوئرا و... منتشر میکنه و با برچسب استخدام فوری کارآموزای از همه جا بیخبری رو جذب میکنه که نمیدونن قراره تو دو ماه آینده هم وقتشون حروم شه هم پولشون. این پست رو مینویسم برای اینکه یک کارآموز از اون شرکت نجات پیدا کنه هم یه امید زنده مونده؛ بنابراین اگر حمایت کنید تا افراد بیشتری ببیننن خیلی اتفاق مثبتیه. درسته؛ این شرکت از کارآموزا پول میگیره برای ورود و با سواستفاده از اسم دانشگاه شریف و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و چندتا دروغ دیگه پول یه سری آدمی که دنبال کار میگردن و چه بسا اون مبلغ اولیه ورود رو قرض کردن مثل آب خوردن، بالا میکشه. کسی که اونجا خودش رو به عنوان مدیر معرفی میکنه و آموزش ما رو عهدهدار شده بود (گرچه همیشه استرس داشت کسی نفهمه ایشون مدیر شرکته) تقریبا چیزی از سئو بلد نبود؛ جالب شد نه؟ و در نهایت ۶ میلیون پولی که بابت کارآموزی و وجه امانت میگیره رو دیگه پس نمیده چون میگه این پول آموزشتونه اما در واقع چه آموزشی؟ ایشون که خودشون فن بیان و قدرت تدریس نداشت، از پولایی که میگرفت از کارآموزا هم خرج نمیکرد یه آدم با سواد بیاره، میومد بعد چند دقیقه توضیح نامفهوم، سرفصل تدریس رو توی گوگل سرچ میکرد مثلا آموزش جیتیمتریکس و اولین لینک گوگل رو که یه مقاله بود میفرستاد و میگفت بخونید:) خیلی زحمت میکشیدن ممکن بود یه ویدیوی رایگان پیدا کنه بفرسته اونجا ۶ میلیون پول لینکهای رایگان گوگل رو ازتون میگیرن؛ وقتی میگم ایشون بیسواد بود یعنی حتی ابزار سئوی تکنیکال (اسکریمینگ فراگ) رو نمیشناخت مثل اینکه یه نجار اره رو نشناسه... در واقع خودش نیاز داشت یه دوره کاراموزی بگذرونه تو زمینه سئو! بعد از دوره ما هم کنار کشید و کارآموزی که تازه یک ماه بود وارد شرکت شده بود و داشت با سئو آشنا میشد رو گذاشت مدرس دورههای سئو! و حتی نظارت نمیکرد تو اون کلاس چه اتفاقی داره میفته و چه محتوای آموزشی رد و بدل میشه. نهایتا ۱۵-۲۰ تا آزمون از کاراموزهای زبون بسته که همه کاری میکنن جز سئو میگرفت و حتی اگه یه آزمون رو نمره c میگرفتن پولشون رو میخورد و داستان استخدام کنسل میشد. در نهایت هم موقع رفتن من و همکارم از اون شرکت که بابت دروغگویی و بینظمی و عدم دانش و توانایی مدیریت خسته شده بودیم، حقوق ما رو نداد و اگه یک درصد فکر میکردم حروم خور نیست، با این کارش اثبات کرد که هست. درمورد قرارداد هم حرفی نزنم بهتره، که ۱۰۰ تا بند گذاشته بود که کوچکترین خطات عدم حسن انجام کار تلقی بشه و سفته استخدامیت قابل وصول بشه. الان هم متاسفانه دوره فلاتر و ریاکت و... اضافه کردن که درمورد دانش برنامهنویسیشون همین بس که یه بار اومد ۱۰ دقیقه درمورد html حرف بزنه انقدر گنگ و بیسر و ته بود کسی چیزی نفهمید، مجدد به یه پی دی اف آموزشی رایگان تو نت متوسل شد و گفت بشینید بخونید. اگر اونجا رو آموزشگاه کردید انقدر صادق و باشرافت باشید که اینو به کارآموز بگید امکان استخدامیش چقدر کمه و پولش برنمیگرده وقتی از یه گروه ۱۳ نفره، یکی دو نفر رو استخدام کردید در حالی که بچهها با وعده استخدام اونجا بودن. پ.ن: ویدئویی که از بنده تو صفحهشون منتشر کردن قدیمیه و طبیعتاً اختلافی پیش نیامده بود و اون موقع این مسائل مطرح نبود؛ ما فکر میکردیم استخدام بشیم و رو پروژه واقعی کار کنیم مشکلات حل میشه ولی نشد و حتی حقمون رو خوردن بعد قطع همکاری.
من به عنوان برنامه نویس جونیور تو این شرکت استخدام شدم، حدودا ۶ماه تو این شرکت بودم هیچ بار مثبتی برام نداشت انتظاری که من داشتم این بود که حداقل یه کم تجربه م بیشتر بشه ولی منو گذاشتن تو کار دیگه که اصلا ربطی به من نداشت، این شرکت خصوصی دولتی هست وگرنه تا حالا ورشکسته شده بود، من تو این ۶ماهی که اونجا بودم دیدم که حداقل ۱۴ پونزده نفر رو اخراج یا قراردادشون رو تمدید نکردن هیچ ثباتی تو این شرکت وجود نداره تهش میگن برو ناراحتی اداره کار شکایت کن
تجربه من یک تجربه مصاحبه خوب و عالی است مصاحبه از نوع منابع انسانی بود و مصاحبه فنی به جلسه بعد موکول شد جناب آقای اعتمادی بسیار دقیق و شفاف سوال میکردند و به جوابهای بنده گوش میدادند. به نظرم ویژگیهایی داره پابلیکا که میشه براش آینده روشنی در نظر گرفت و خوشحال میشم اگر بتونم در مصاحبه فنی هم قبول بشم و باهاشون همکاری داشته باشم
بعد از چند سال پاره وقت بودن به دلیل دانشجویی، بعد از اتمام دانشگاه بصورت تمام وقت استخدام شدم با پایه ی وزارت کار و مدیرانی به شدت بیسواد که فقط ادعا داشتند و هرکس با مدیرعامل صمیمی تر بود به جاهای بالاتری میرسید کلا فضای خاله زنکی و زیرآب زنی به وضوح دیده میشد و صمیمیت بین تیمها فقط ظاهری بود و همه پشت سرهم حرف میزدن. دو تا ساختمون داشتند که من هر دو ساختمان کار کردم و به چشم خودم دیدم چطور دیتاهای اشتباه و من درآوردی رو به خورد مشتری میدادن.... گاهی برای پیشرفت پروژه تا ۱۰ شب نگهمون میداشتن و هیچ اضافه کاری بهت تعلق نمیگرفت... برده داری مدرنه مدرررن
من حدود ۱ سال هست که با سایت عروسکو در بخش فروش همکاری می کنم ، کار من به صورت دور کاری هست و طبق یک جدولی که بهم دادن مختار هستم که کار کنم، بهترین ماه من در این شرکت ۱۴ میلیون تومان درآمد بود و ضعیفترین ماهی هم که فقط یکروز کار کردم ۱ میلیون تومان بود
من مدت 2 ماه در این شرکت مشغول به کار بودم. توی این 2 ماه همکاری شاهد اخراج 10 نفر بودم که بعد براشون جایگزین استخدام میکردن. بیشتر افرادی که در این شرکت کار میکنند دانشجو و یا جونیور هستند و از حق و حقوق خودشون مثل عیدی و سنوات و ... اطلاع چندانی ندارند یا اگر خبر دارند توانایی گرفتنش رو ندارند. مدیران این مجموعه به شما میگن که استخدام شدین ولی نسبت به شما دیدگاه پروژهای دارن. هر هفته پروژهای رو تعریف میکنن که اون رو انجام بدین. ایرادهای بیهودهای از گزارشات شما میگیرن و سعی میکنن تخریب شخصیتی کنن افراد رو. اما پروژه بعدی رو که میخوان بدن اون موقع مهمترین آدم اون مجموعه میشین! من به عنوان یک مدیر به این شرکت ملحق شدم و بدون اینکه هیچ گونه دیتایی به من بدن میخواستن تحلیل، استراتژی و برنامه بهشون بدم اونم تو مدت 2 هفته. بعد از تحویل این بخش راهکارهایی رو برای اجرا پیشنهاد میدادن که نقش من رو در اجرای استراتژی که خودم ارائه داده بودم به مرور زمان کمرنگ میکرد. جالب اینجا بود که از راهکارهای اجرایی خود من که در پروپزالم گفته بودم نمیخواستن استفاده کنن. من هم مخالفت کردم و گفتم اگر قراره این اتفاق بیوفته من همین الان جدا میشم تا این که بخوام استارت رو بزنم بعد شما منو کنار بزارین کم کم. خلاصه از اون کارها دست کشیدن. بعدش یک خانمی رو استخدام کردن که سمت دیگهای داشت اما نزدیک من نشوندن تا به اسم همکاری و کار تیمی از من کار یاد بگیره. بعد از 2 ماه ظرف نصف روز اخراجم کردن و گفتن از فردا نیا. توی مدتی که اونجا بودم به عنوان مدیر یک بخش حتی یک بار هم با مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره شرکت جلسهای نداشتم. نه برای مصاحبه و نه حتی زمانی که خودم درخواست تشکیل جلسه دادم! توصیه میکنم مدیران این شرکت دست از آموزش اصول منابع انسانی بردارن و اول خودشون اصول مدیریت منابع انسانی رو یاد بگیرن. دیدگاه کوتاه مدت و ارزش قائل نشدن برای این همه نیرو باعث میشه از هیچ بخشی هیچ دیتایی نباشه، چون اکثر افراد با بی انگیزگی کار میکنن و در نهایت با ناراحتی جدا میشن و کار رو تحویل نفر بعدی نمیدن.
اگر جای مدیریت فعلی هر کس دیگهای مدیریت مجموعه رو به عهده داشت، شرکت به این خوبی پیشرفت نمیکرد درسته که به خاطر مسیر شغلی خودم راهم از جوهر دور شد، ولی اگه خلافش بود، حتما الان بیشتر براشون جوهر سوزونده بودم
فعالیت کنار یک تیم صمیمی و منظم جزو بهترین تجربیات هر شخصی میتونه باشه. علاوه بر صمیمت گروه جوهر، پرداختیهای منظمی نیز دارند. مهمتر از همه اینها فرایند مصاحبه کاری بوده که دقیق و منظم انجام شد و اولویت تایم آزاد من بود، سوالاتی هم که پرسیده شد علمی و کارشناسی شده بود و نشاندهندهی سطح بالای تیم است.
من نزدیک به یک سال است که در این شرکت مشغول به کار هستم مدیریت بسیار خوب این مجموعه و آرامش و امنیت شغلی که این مجموعه دارد مرا شگفت زده کرده است به جرات میتونم بگم اولین مجموعه ای است که در طول دوران کاری خود تمام ویژگی های مثبت را یکجا با هم دارد.
من به عنوان فریلنسر با شرکت های زیادی کار کردم و میتونم بگم یکی از بهترین تجربه های کاریم رو با گروه جوهر داشتم. بسیار منظم هستن و اخلاق و رفتار حرفه ای مدیر این گروه برام خیلی لذت بخش بود.
در این شرکت چیزی به عنوان منابع انسانی وجود نداره. یعنی اگر زنگ بزنید یکی از واحد اداری به جای منابع انسانی باهاتون صحبت خواهد کرد. مشکلاتی که در طول کار پیش میاد باید برای خودتون نگه دارید و کسی نیست که انتقال بدید. مشکل از آزارهای همکارها باشه تا مشکل مالی و حقوق و امکانات و... ساعت کاری بین ۹ تا ۵:۳۰ است ولی اگر ۵:۳۰ از شرکت خارج بشید همه با تعجب نگاهتون میکنن و حتی اگر بیکار باشید تا ۶:۱۵ باید بنشینید حداقل. افزایش حقوق چندان معنی نداره چون تصور این هست که هر کسی رو بخوان میتونن استخدام کنن و راضی نگه داشتن شما مهم نیست. بیشتر استخدامها بر پایه روابط است. احترام خیلی چیز مهمی نیست و همکارها به راحتی بیاحترامی میکنن بدون اینکه مسئولی به رفتارشون نظارت کنه. مدیریت نگاه بالا به پایین داره. سیستمها توسط بخش IT مانیتور میشن به طور مداوم. کلاً جو خوبی نداره..
اتمسفر حاکم این سازمان به بهتر شدنم تو زمینه کاری و شخصی خیلی کمک کرد و بهم فرصت حضور تو زمینه هایی که تجربه نداشتم ولی بهشون رو علاقه مند بودم رو داد کار با تیم جوون و صمیمی روحیه بهم میداد تو ساعات کاری و به دور از حاشیه بودن جو شرکت خیلی خوب بود یادم نمیاد حقوقم تو تاریخی غیر از یکم هر ماه واریز شده باشه (به جز یک ماه که یکم جمعه بود) در کل تجربه ی خوبی بود و خیلی خوشحالم که اسم این شرکت داخل رزومه ی من وجود داره
مدت کوتاهی با این مجموعه همکاری داشتم که متاسفانه فضای به شدت مسموم و غیرحرفهای داشتن. سفته سنگین میگیرن و مدام شما رو تهدید می کنن . به کارمندان فروش در صورت رسیدن به تارگت حقوق میدادن . نسخه قرارداد به شما نمیدن . جریمه های سنگین بابت قوانین و مقررات بیجا و غیرمنطقی دارن . خیلی بیشتر از ۴۴ ساعت در هفته از شما کار می کشن . آزار جنسی کلامی و فیزیکی دارن جناب دکتر ****** ( به شدت آدم بی ادبی هستن ) . در صورتی که قرارداد شما تموم بشه هم یک ماه آخر به شما حقوق پرداخت نمی کنن. از همه جهت افتضاح هستن
من حدود یک سال ونیم با تیم الوکانتنت کار میکنم و راضیم. بالاخره منی که از شعرستان کرمانشاه دارم دورکاری باهاشون کار میکنم و به موقع هم حقوقم رومیدم. از انصاف نگذریم آدمهای خوبین.
افتضاح ترین مجموعه برای همکاری در زمینه محتوا هستن. بدقول، بیادب، نامحترم. من فقط سه ماه همکاری داشتم و هیچ دستمزدی هم برام واریز نشد. هی امروز و فردا. چیزی که میگن با چیزی که واریزی دارن هم متفاوته! واقعا متاسفم براشون.
من با این شرکت ابتدا پارهوقت فعالیت میکردم. تا زمانی که کارم پارهوقت بود، خوب بود. از زمانی که بهم اعلام کردن که نیروی تمام وقت میخوان و توافق کردیم درباره این موضوع، بیاحترامی و بیادبی این مجموعه هم شروع شد. با اینکه بسیار بسیار کم پرداختی داشتن، پرداختیهای خیلی نامنظم. حتی در بعضی موارد تا 28 و 29 ماه بعد! زمانی هم که برای این موارد از مجموعه جدا شدم، دیگه با من تسویه حسابی انجام نشد! بعد از گذشت 6 ماه همچنان هم خبری از تسویه نیست و چیزی در حدود 7 میلیون تسویه من رو پرداخت نکردن.
واقعا به شدت برای همچین شرکتی و امسال این شرکت متاسفم این نظر در همین صفحه نوشتن به آدرس https://virgool.io/@ali.hakimi که البته سال ۹۹ این متن رو نوشتن ولی الان ۱۴۰۱ هست که هنوز هم دارن به این کارشون ادامه میدن!!!! کلمه به کلمه دقیقا برای بنده اتفاق افتاد با این تفاوت که بنده چون تعریفشون در استفاده از تکنولوژی ها و پیشرفت کار شنیده بودم جذبشون شده بودم که اشتباه میکردم و بنده صفر کیلومتر نبودم با این حال در مصاحبه به تمام سوالات پاسخ دادم و همون ربات تلگرام که از همه میخوان رو! به خوبی و بدون مشکل انجام دادم بعد از چند روز که قرار بود جواب تست یک هفته ای که از همه میگیرن و خدا میدونه چند ساله دارن این کار رو انجام میدن! جواب دادن نظرم منفی هست و دلیلش رو هم که نگفتن شرایط کاری هم که شنیدم بقیه دارن به شدت توهین به برنامه نویس هست وقت خودتون رو تلف این شرکت و امسالهم نکنید
بسیار مجموعه حرفه ای و کار درست که جزو فکر می کنم شرکت های محدودی هست با مشتریان خارجی در ارتباط و فعالیت می باشد. امیدوارم تیممون بزرگتر شود و واقعا ادم های سالمی جذب شوند
بسیار مجموعه حرفه ای و کار درست که جزو فکر می کنم شرکت های محدودی هست با مشتریان خارجی در ارتباط و فعالیت می باشد. امیدوارم تیممون بزرگتر شود و واقعا ادم های سالمی جذب شوند
بنده به عنوان کاراموز در این شرکت فعالیتم رو شروع کردم و واقعا مجموعه بسیار حرفه ای بود اگرچه قبلش از اینکه بتونم در ایندوره موفق بشم نگران بودم یا حتی نظرات منفی شنیدم و خب سیاست این مجموعه همواره دوره های اموزشی بوده که امکان استخدام هم دارد و قول استخدام به کسی ندادند ولی بنده برام از اونجایی کار مهم بود و می دونستم می تونم موفق بشم نهایت تلاشم رو کردم و خوشحالم برای اینپوزیشنکاری واقعا جنگیدم و موفق شدم . و جالبه یک سری دوستانی که واقعا دوره رو شرکت نمی کردند یا ازمون های بدی داشتند اینقدر از این موضوع ناراحت بودند که شروع به جو منفی کردند در صورتی که شرکت واقعا یا صداقت روز اول گفته بود فقط بهترین ها جذب می شوند
میخوام تو این پست از یه شرکت شیاد صحبت کنم که تحت عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ RIT تعداد زیادی آگهی توی جابینجا و جاب ویژن و کوئرا و... منتشر میکنه و با برچسب استخدام فوری کارآموزای از همه جا بیخبری رو جذب میکنه که نمیدونن قراره تو دو ماه آینده هم وقتشون حروم شه هم پولشون. این پست رو مینویسم برای اینکه یک کارآموز از اون شرکت نجات پیدا کنه هم یه امید زنده مونده؛ بنابراین اگر حمایت کنید تا افراد بیشتری ببیننن خیلی اتفاق مثبتیه. درسته؛ این شرکت از کارآموزا پول میگیره برای ورود و با سواستفاده از اسم دانشگاه شریف و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و چندتا دروغ دیگه پول یه سری آدمی که دنبال کار میگردن و چه بسا اون مبلغ اولیه ورود رو قرض کردن مثل آب خوردن، بالا میکشه. کسی که اونجا خودش رو به عنوان مدیر معرفی میکنه و آموزش ما رو عهدهدار شده بود (گرچه همیشه استرس داشت کسی نفهمه ایشون مدیر شرکته) تقریبا چیزی از سئو بلد نبود؛ جالب شد نه؟ و در نهایت ۶ میلیون پولی که بابت کارآموزی و وجه امانت میگیره رو دیگه پس نمیده چون میگه این پول آموزشتونه اما در واقع چه آموزشی؟ ایشون که خودشون فن بیان و قدرت تدریس نداشت، از پولایی که میگرفت از کارآموزا هم خرج نمیکرد یه آدم با سواد بیاره، میومد بعد چند دقیقه توضیح نامفهوم، سرفصل تدریس رو توی گوگل سرچ میکرد مثلا آموزش جیتیمتریکس و اولین لینک گوگل رو که یه مقاله بود میفرستاد و میگفت بخونید:) خیلی زحمت میکشیدن ممکن بود یه ویدیوی رایگان پیدا کنه بفرسته اونجا ۶ میلیون پول لینکهای رایگان گوگل رو ازتون میگیرن؛ وقتی میگم ایشون بیسواد بود یعنی حتی ابزار سئوی تکنیکال (اسکریمینگ فراگ) رو نمیشناخت مثل اینکه یه نجار اره رو نشناسه... در واقع خودش نیاز داشت یه دوره کاراموزی بگذرونه تو زمینه سئو! بعد از دوره ما هم کنار کشید و کارآموزی که تازه یک ماه بود وارد شرکت شده بود و داشت با سئو آشنا میشد رو گذاشت مدرس دورههای سئو! و حتی نظارت نمیکرد تو اون کلاس چه اتفاقی داره میفته و چه محتوای آموزشی رد و بدل میشه. نهایتا ۱۵-۲۰ تا آزمون از کاراموزهای زبون بسته که همه کاری میکنن جز سئو میگرفت و حتی اگه یه آزمون رو نمره c میگرفتن پولشون رو میخورد و داستان استخدام کنسل میشد. در نهایت هم موقع رفتن من و همکارم از اون شرکت که بابت دروغگویی و بینظمی و عدم دانش و توانایی مدیریت خسته شده بودیم، حقوق ما رو نداد و اگه یک درصد فکر میکردم حروم خور نیست، با این کارش اثبات کرد که هست. درمورد قرارداد هم حرفی نزنم بهتره، که ۱۰۰ تا بند گذاشته بود که کوچکترین خطات عدم حسن انجام کار تلقی بشه و سفته استخدامیت قابل وصول بشه. الان هم متاسفانه دوره فلاتر و ریاکت و... اضافه کردن که درمورد دانش برنامهنویسیشون همین بس که یه بار اومد ۱۰ دقیقه درمورد html حرف بزنه انقدر گنگ و بیسر و ته بود کسی چیزی نفهمید، مجدد به یه پی دی اف آموزشی رایگان تو نت متوسل شد و گفت بشینید بخونید. اگر اونجا رو آموزشگاه کردید انقدر صادق و باشرافت باشید که اینو به کارآموز بگید امکان استخدامیش چقدر کمه و پولش برنمیگرده وقتی از یه گروه ۱۳ نفره، یکی دو نفر رو استخدام کردید در حالی که بچهها با وعده استخدام اونجا بودن. پ.ن: ویدئویی که از بنده تو صفحهشون منتشر کردن قدیمیه و طبیعتاً اختلافی پیش نیامده بود و اون موقع این مسائل مطرح نبود؛ ما فکر میکردیم استخدام بشیم و رو پروژه واقعی کار کنیم مشکلات حل میشه ولی نشد و حتی حقمون رو خوردن بعد قطع همکاری.
من به عنوان برنامه نویس جونیور تو این شرکت استخدام شدم، حدودا ۶ماه تو این شرکت بودم هیچ بار مثبتی برام نداشت انتظاری که من داشتم این بود که حداقل یه کم تجربه م بیشتر بشه ولی منو گذاشتن تو کار دیگه که اصلا ربطی به من نداشت، این شرکت خصوصی دولتی هست وگرنه تا حالا ورشکسته شده بود، من تو این ۶ماهی که اونجا بودم دیدم که حداقل ۱۴ پونزده نفر رو اخراج یا قراردادشون رو تمدید نکردن هیچ ثباتی تو این شرکت وجود نداره تهش میگن برو ناراحتی اداره کار شکایت کن
تجربه من یک تجربه مصاحبه خوب و عالی است مصاحبه از نوع منابع انسانی بود و مصاحبه فنی به جلسه بعد موکول شد جناب آقای اعتمادی بسیار دقیق و شفاف سوال میکردند و به جوابهای بنده گوش میدادند. به نظرم ویژگیهایی داره پابلیکا که میشه براش آینده روشنی در نظر گرفت و خوشحال میشم اگر بتونم در مصاحبه فنی هم قبول بشم و باهاشون همکاری داشته باشم
بعد از چند سال پاره وقت بودن به دلیل دانشجویی، بعد از اتمام دانشگاه بصورت تمام وقت استخدام شدم با پایه ی وزارت کار و مدیرانی به شدت بیسواد که فقط ادعا داشتند و هرکس با مدیرعامل صمیمی تر بود به جاهای بالاتری میرسید کلا فضای خاله زنکی و زیرآب زنی به وضوح دیده میشد و صمیمیت بین تیمها فقط ظاهری بود و همه پشت سرهم حرف میزدن. دو تا ساختمون داشتند که من هر دو ساختمان کار کردم و به چشم خودم دیدم چطور دیتاهای اشتباه و من درآوردی رو به خورد مشتری میدادن.... گاهی برای پیشرفت پروژه تا ۱۰ شب نگهمون میداشتن و هیچ اضافه کاری بهت تعلق نمیگرفت... برده داری مدرنه مدرررن
من حدود ۱ سال هست که با سایت عروسکو در بخش فروش همکاری می کنم ، کار من به صورت دور کاری هست و طبق یک جدولی که بهم دادن مختار هستم که کار کنم، بهترین ماه من در این شرکت ۱۴ میلیون تومان درآمد بود و ضعیفترین ماهی هم که فقط یکروز کار کردم ۱ میلیون تومان بود
من مدت 2 ماه در این شرکت مشغول به کار بودم. توی این 2 ماه همکاری شاهد اخراج 10 نفر بودم که بعد براشون جایگزین استخدام میکردن. بیشتر افرادی که در این شرکت کار میکنند دانشجو و یا جونیور هستند و از حق و حقوق خودشون مثل عیدی و سنوات و ... اطلاع چندانی ندارند یا اگر خبر دارند توانایی گرفتنش رو ندارند. مدیران این مجموعه به شما میگن که استخدام شدین ولی نسبت به شما دیدگاه پروژهای دارن. هر هفته پروژهای رو تعریف میکنن که اون رو انجام بدین. ایرادهای بیهودهای از گزارشات شما میگیرن و سعی میکنن تخریب شخصیتی کنن افراد رو. اما پروژه بعدی رو که میخوان بدن اون موقع مهمترین آدم اون مجموعه میشین! من به عنوان یک مدیر به این شرکت ملحق شدم و بدون اینکه هیچ گونه دیتایی به من بدن میخواستن تحلیل، استراتژی و برنامه بهشون بدم اونم تو مدت 2 هفته. بعد از تحویل این بخش راهکارهایی رو برای اجرا پیشنهاد میدادن که نقش من رو در اجرای استراتژی که خودم ارائه داده بودم به مرور زمان کمرنگ میکرد. جالب اینجا بود که از راهکارهای اجرایی خود من که در پروپزالم گفته بودم نمیخواستن استفاده کنن. من هم مخالفت کردم و گفتم اگر قراره این اتفاق بیوفته من همین الان جدا میشم تا این که بخوام استارت رو بزنم بعد شما منو کنار بزارین کم کم. خلاصه از اون کارها دست کشیدن. بعدش یک خانمی رو استخدام کردن که سمت دیگهای داشت اما نزدیک من نشوندن تا به اسم همکاری و کار تیمی از من کار یاد بگیره. بعد از 2 ماه ظرف نصف روز اخراجم کردن و گفتن از فردا نیا. توی مدتی که اونجا بودم به عنوان مدیر یک بخش حتی یک بار هم با مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره شرکت جلسهای نداشتم. نه برای مصاحبه و نه حتی زمانی که خودم درخواست تشکیل جلسه دادم! توصیه میکنم مدیران این شرکت دست از آموزش اصول منابع انسانی بردارن و اول خودشون اصول مدیریت منابع انسانی رو یاد بگیرن. دیدگاه کوتاه مدت و ارزش قائل نشدن برای این همه نیرو باعث میشه از هیچ بخشی هیچ دیتایی نباشه، چون اکثر افراد با بی انگیزگی کار میکنن و در نهایت با ناراحتی جدا میشن و کار رو تحویل نفر بعدی نمیدن.
اگر جای مدیریت فعلی هر کس دیگهای مدیریت مجموعه رو به عهده داشت، شرکت به این خوبی پیشرفت نمیکرد درسته که به خاطر مسیر شغلی خودم راهم از جوهر دور شد، ولی اگه خلافش بود، حتما الان بیشتر براشون جوهر سوزونده بودم
فعالیت کنار یک تیم صمیمی و منظم جزو بهترین تجربیات هر شخصی میتونه باشه. علاوه بر صمیمت گروه جوهر، پرداختیهای منظمی نیز دارند. مهمتر از همه اینها فرایند مصاحبه کاری بوده که دقیق و منظم انجام شد و اولویت تایم آزاد من بود، سوالاتی هم که پرسیده شد علمی و کارشناسی شده بود و نشاندهندهی سطح بالای تیم است.
من نزدیک به یک سال است که در این شرکت مشغول به کار هستم مدیریت بسیار خوب این مجموعه و آرامش و امنیت شغلی که این مجموعه دارد مرا شگفت زده کرده است به جرات میتونم بگم اولین مجموعه ای است که در طول دوران کاری خود تمام ویژگی های مثبت را یکجا با هم دارد.
من به عنوان فریلنسر با شرکت های زیادی کار کردم و میتونم بگم یکی از بهترین تجربه های کاریم رو با گروه جوهر داشتم. بسیار منظم هستن و اخلاق و رفتار حرفه ای مدیر این گروه برام خیلی لذت بخش بود.
در این شرکت چیزی به عنوان منابع انسانی وجود نداره. یعنی اگر زنگ بزنید یکی از واحد اداری به جای منابع انسانی باهاتون صحبت خواهد کرد. مشکلاتی که در طول کار پیش میاد باید برای خودتون نگه دارید و کسی نیست که انتقال بدید. مشکل از آزارهای همکارها باشه تا مشکل مالی و حقوق و امکانات و... ساعت کاری بین ۹ تا ۵:۳۰ است ولی اگر ۵:۳۰ از شرکت خارج بشید همه با تعجب نگاهتون میکنن و حتی اگر بیکار باشید تا ۶:۱۵ باید بنشینید حداقل. افزایش حقوق چندان معنی نداره چون تصور این هست که هر کسی رو بخوان میتونن استخدام کنن و راضی نگه داشتن شما مهم نیست. بیشتر استخدامها بر پایه روابط است. احترام خیلی چیز مهمی نیست و همکارها به راحتی بیاحترامی میکنن بدون اینکه مسئولی به رفتارشون نظارت کنه. مدیریت نگاه بالا به پایین داره. سیستمها توسط بخش IT مانیتور میشن به طور مداوم. کلاً جو خوبی نداره..
اتمسفر حاکم این سازمان به بهتر شدنم تو زمینه کاری و شخصی خیلی کمک کرد و بهم فرصت حضور تو زمینه هایی که تجربه نداشتم ولی بهشون رو علاقه مند بودم رو داد کار با تیم جوون و صمیمی روحیه بهم میداد تو ساعات کاری و به دور از حاشیه بودن جو شرکت خیلی خوب بود یادم نمیاد حقوقم تو تاریخی غیر از یکم هر ماه واریز شده باشه (به جز یک ماه که یکم جمعه بود) در کل تجربه ی خوبی بود و خیلی خوشحالم که اسم این شرکت داخل رزومه ی من وجود داره