دیجیپی با تغییرات اخیر در مسیری قرار گرفته که آینده آن را بهشدت تهدید میکند. جابجاییهای گسترده، به حاشیه راندن و جایگزینی مدیران مسلط و باتجربه با افرادی کمتجربه، کم سواد و کممهارت، که اغلب از شرکتهای ناکام و وابسته به یک شرکت رانتی خاص آمدهاند، چشمانداز سازمان را تیره ساخته است. متأسفانه مدیرعامل جدید، بدون داشتن دانش، توان و تجربه کافی در حوزه فینتک، بهجای بهرهگیری از نیروهای متخصص و کارآزموده، رویکردی کوتاهمدت، مقطعی و نمایشی در پیش گرفته است. زمانی که حتی توانایی ارائه یک ساختار سازمانی مناسب وجود ندارد، یا جذب نیروها بر اساس روابط شخصی و خانوادگی صورت میگیرد و فضای سازمان به «خودی» و «ناخودی» تقسیم میشود، طبیعی است که بهجای اصلاحات استراتژیک و بهینه کاوی امور، صرفاً کاهش هزینهها و نمایشهای سطحی در دستور کار قرار گیرد. نتیجه چنین رویکردی، چیزی جز تضعیف بنیانهای اصلی شرکت فناوری-محور مالی نیست. در این میان، منابع انسانی (اگر بشود اسمش را این گذاشت) نیز بهجای ایفای نقش فعال در نگهداشت و پرورش استعدادها و صیانت از فرهنگ سازمانی، به نهادی منفعل و صرفاً دستیار اجرایی مدیرعامل تقلیل یافته است؛ نهادی که به جای آنکه ستون توسعه سازمان باشد، به یکی از عوامل تشدید بحران تبدیل شده است. واقعیت این است که آینده دیجیپی در گرو نوآوری مستمر، رصد مداوم بازار، جلوتر بودن از رقبا و کشف ورتیکال مارکتهای جدید است. در حالیکه در گذشته این شرکت بهواسطه بنیانگذارانش، با وجود اشکالاتی، حداقل در لبه فناوری حرکت میکرد، ادامه مسیر کنونی میتواند آن را به سمت کوچکشدن، ناکارآمد شدن و در نهایت انهدام کامل سوق دهد. هیاتمدیره نیز تاکنون یا به دغدغهها وقعی ننهاده و یا توان و اراده لازم برای اصلاح شرایط را از خود نشان نداده است؛ در چنین وضعیتی، شایستهتر آن است که در صورت ناتوانی در هدایت، استعفا دهند تا مسیر برای تصمیمگیریهای مؤثرتر باز شود.
استخدام، تجربهٔ کاری و مصاحبه در دیجی پی، صنعت کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت، تهران: بر اساس ۹ نظر ثبتشدهٔ کارمندان، میانگین امتیاز ۱.۶ از ۵؛ ۰٪ از کاربران دیجی پی را به دیگران توصیه میکنند. ۹ تجربهٔ کاری و ۰ تجربهٔ مصاحبهٔ استخدام در دسترس است.
تجربهها
کلاً قطار از توسن خالی کرده دیجی پی! داستان چیه. کلاً قطار از توسن خالی کرده دیجی پی! داستان چیه. کلاً قطار از توسن خالی کرده دیجی پی! داستان چیه کلاً قطار از توسن خالی کرده دیجی پی! داستان چیه. کلاً قطار از توسن خالی کرده دیجی پی! داستان چیه. کلاً قطار از توسن خالی کرده دیجی پی! داستان چیه. کلاً قطار از توسن خالی کرده دیجی پی! داستان چیه.
تجربیات قبلی رو تائید میکنم. همسر مدیرعامل در تیم بکند هست و اعمال نظر میکنه و نیروهای قوی معمولاً زود از دیجیپی جدا میشن. اکثریت مطلق افراد زیر ۲ سال با دیجیپی همکاری میکنند که البته این تو استارتاپها تا حدی طبیعی هست. حقوقها به موقع پرداخت میشه اما یک سری از مزایایی که روز اول بهتون منابع انسانی قول میده گاهی به شکلی که بهتون قول دادن وجود خارجی ندارن (مثل وامی که بهم تو روز مصاحبه قول داده بودن اما بعداً معلوم شد کلاً به اون شکل وجود نداشته) یا اینکه گاهی مزایا پرداخت نمیشه مثل OKR که گفتند اصلاً تارگت نزدیم و فعلاً پرداخت نمیشه. بحث بیمه تکمیلیاش هم یک مقدار بینظم هست و فردی مسئولش هست که فقط یک روز در هفته هست اما با پیگیری میتونید ازش استفاده کنید اما مستقیماً به بیمه تکمیلی وصل نیستید و از طریق شرکت وصل هستید و اول سال هم یه مقدار سر اینکه میخواستند شرکت طرف قرارداد بیمه تکمیلی رو تغییر بدن بیمه تکمیلی قطع شده بود. قراردادی که امضاء میکنید رو بهتون میگن یک نسخهاش رو میدن که تا روز آخر بهتون نمیدن و عملاً نسخهای از قرارداد دست شما نیست و تو قرارداد هم جزئیات پوزیشن شما نوشته نمیشه و معلوم نیست برای چه کاری اونجا استخدام شدید اصلاً و قولهایی که منابع انسانی هم به شما داده در متن قرارداد نیستند و فقط ریز تقسیمات حقوق شما هست و کلی شرط و شروط اضافی برای شما بدون هیچ حق و حقوقی خارج از قانون کار برای شما. روابط بین افراد کاملاً تاثیرگذار هست و تیم بندی و جناح بندی وجود داره و در بسیاری موارد شده افراد سینیور و با سواد بسیار بالا رو با افراد جونیور و کاملاً بیتجربه و کم سواد در اون زمینه جایگزین میکنند و کار ماهها میخوابه و براشون مهم نیست چون به سرمایه دیجیکالا وصل هستند. فضای شرکت در ظاهر در ابتدا دوستانه هست اما همین که با هم دیگه به کوچکترین مشکلی بر بخورید رفتارهای Passive Aggressive بسیار زیادی به صورت گروهی و جناحی شما رو نشونه میگیره و پشت هم دیگه حرف زدن و دروغ گفتن بسیار زیاد هست متاسفانه و دروغها هم خیلی سریع پخش میشه به دلیل همین داستانها متاسفانه بار فنی دیجیپی نسبت به اون چیزی که از یک زیرمجموعه دیجیکالا انتظار دارید پایینتر هست. چندتا چپتر دیجیپی واقعاً ضعیف و بینظم هستند. مثلاً تیم تست اون چیزی که از Test Engineer انتظار دارید خیلی نیستند و چپترهای اجایل و دواپس هم ضعیفتر از انتظار هستند و به جای بهبود کار گاهی مانع هستند. در مورد بحث پیشرفت شغلی کاملاً به این بر میگرده که تو چه باندی باشید و اگه داخل باندبازی نشید مسیری برای پیشرفت شما وجود نداره. اکثر پوزیشنهایی که داده میشه به صورت کیلویی هست و خیلی پوزیشنهایی وجود داره که نمونهاش رو شاید هیچ جای دیگه نشنیده باشید و حتی میون خود بچهها هم بهش میخندیم و اعتراف داریم که من درآوردی هست. از نظر فنی بسته به اینکه کجا هستید و سطح الانتون چی هست ممکن هست تفاوت بکنه اما اگه سینیور هستید و تو لاین خوبی نیافتید درجا میزنید اما اگه جونیور باشید و روابط خوبی رو با بقیه برقرار کنید میتونید سریع پیشرفت کنید. این مسئله که تو کدوم لاین میافتید خیلی خیلی روی تجربیات شما میتونه اثرگذار باشه پس این رو هم در نظر بگیرید که شاید تجربیات شما فرق بکنه و بهتر یا حتی بدتر باشه. در آخر هم اگه استعفا بدید امکان داره بهتون بگن بیش از یک ماه بمونید تا کار رو به کس دیگهای تحویل بدید ولی ممکن هست تسکی سمتتون نفرستن و در آخر هم پول اون مدتی که اضافه موندید رو بهتون به همین بهانه ندن و صرفاً شما رو زاپاس نگه دارن بدون هیچ حقوقی. این برای من که پیش اومد و اگه استخدام شدید حتماً حواستون باشه که سرتون این مدلی کلاه نره و اگه استعفا دادین حتماً به این نکته توجه کنید. در مورد مصاحبه هم به نظرم مصاحبه خیلی خوب برگزار شد. من ۲ مرحله مصاحبه شدم چون مرحله اول که فنی بود بهم امتیاز بالایی داده بودن و مرحله دوم منابع انسانی هم فردی که باهام مصاحبه کرد فرد بسیار قوی و خوشبرخورد و باهوشی بود که متاسفانه از دیجیپی خیلی زود جدا شد. بعد از ۳ ماه هم Appraisal دارید که اگه قبول بشید قراردادتون یک سال دیگه تمدید میشه. خلاصه اینکه مثل هر شرکت دیگهای توش آدمهای خوب و بد و باند بازی هست. چند نفر خاص از بچهها از نظر فنی خیلی پر و باسواد هستند اما به طور عمومی از اون چیزی که از دیجیکالا انتظار دارید سطح فنی و سطح مدیریتی دیجیپی بسیار پایینتر هست. اگه اینجا قبول شدید و خواستید برید حواستون به این مواردی که گفتم باشه وگرنه به مشکلات زیادی بر میخورید طوری که ممکنه زیر یکسال خودتون استعفا بدین و آخر سر هم تجربه بدی براتون رقم بخوره و راضی ازش نباشید.
فرایند تنظیم و ساعت زمانی مصاحبه خوب بود ولی شخص مصاحبه کننده به عنوان لید دانش بالای نداشت و به دلیل دانش بالای من از موقعیت خود ترسید من این رو در میان مصاحبه متوجه شدم و بعدش هم ایمیل بهم ارسال شد عدم مطابقت
استخدام در دیجی پی
از مجموع ۹ تجربهٔ ثبتشدهٔ کارمندان فعلی و پیشین در ویکیتجربه، ۹ مورد تجربهٔ کاری و ۰ مورد تجربهٔ مصاحبهٔ استخدام است. این دادهها از منابع عمومی و کاربران ناشناس جمعآوری میشود و امتیاز چندمعیاره بهصورت شفاف نمایش داده میشود. ۰٪ از کاربران دیجی پی را به دیگران توصیه میکنند.
- تجربههای کاری ثبتشده: ۹
- تجربههای مصاحبهٔ استخدام ثبتشده: ۰
- میانگین امتیاز حقوق و مزایا: ۱.۶ از ۵
- میانگین امتیاز فرصت رشد شغلی: ۱.۶ از ۵
- میانگین امتیاز تعادل کار-زندگی: ۱.۶ از ۵
- برای دیدن آخرین فرصتهای شغلی به وبسایت رسمی دیجی پی مراجعه کنید.
سؤالات متداول دربارهٔ دیجی پی
آیا دیجی پی در حال استخدام است؟
هنوز تجربهٔ مصاحبهای از دیجی پی ثبت نشده است. اولین نفر باشید که تجربهٔ استخدام را به اشتراک میگذارد.
تجربه کاری در دیجی پی چگونه است؟
بر اساس ۹ نظر کارمندان فعلی و پیشین، میانگین امتیاز ۱.۶ از ۵ است؛ ۰٪ از کاربران شرکت را به دیگران توصیه میکنند. برای جزئیات بیشتر، تجربههای کاری بالا را بخوانید.
حقوق و مزایا در دیجی پی چقدر است؟
میانگین امتیاز حقوق و مزایا در دیجی پی از نگاه ۹ کارمند: ۱.۶ از ۵. این عدد بر مبنای نظر مستقیم کارمندان فعلی و پیشین محاسبه شده است.
مصاحبهٔ استخدام در دیجی پی چطور است؟
هنوز تجربهٔ مصاحبهای از دیجی پی ثبت نشده.
شفافسازی
دادههای پایه این شرکت (نام، صنعت، شهر، توضیح) از منابع عمومی وارد سامانه شده است. تمام تجربهها پس از بررسی توسط ادمین منتشر میشوند و قابل گزارش هستند. اطلاعات هویتی نویسندهها هرگز نمایش داده نمیشود مگر کاربر صراحتاً انتخاب کرده باشد.
- منبع دادهها: منابع عمومی (وارداتی) و کاربران (ناشناس)
- سیاست انتشار: قبل از انتشار، ادمین بررسی میکند. تجربههای گزارششده در صف بررسی مینشینند.
- سیاست ویرایش: پیشنهاد ویرایش اطلاعات شرکت توسط هر کاربر تأییدشده قابل ارسال است.
- آخرین بهروزرسانی: