من حدود ۴ ساله در این شرکت بود و رفتم، برداشت کلی خودمو از این مجموعه میگم، خالی از لطف نیست، خود اک تک زیرمجموعه هلدینگ سپاهان باتری میشه، خود این هلدینگ هم کلا یه بیزنس خانوادگیه، یعنی از مدیرمیانی به بالا همه یا فامیل یا قدیمیای اینجان سیستم تصمیم گیری تو کل هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه سیستم حاجی بازاریه، خیلی آرایشش کردن و ماتیک مالیش کردن ولی اگر بیایید تو مجموعه میفهمید چی به چیه، اک تک به نوعی فقط زیرساخت IT هلدینگ رو تامین میکنه و هیچ مشتری خارجی نداره، سه تا واحد کلی داره، نرمافزار، پشتیبانی، امنیت و.. اک تک جاییه که برای ورود خوبه ولی برای موندن نه به قول همه کسایی که اینجان، یه دانشگاه و محیط تسته همه تست و خطا میکنن یادمیگیرن و میرن، چرا میرن؟ جو محیط سمیه، ثبات تصمیم گیری اصلا وجود نداره، مدیریت ورکلود اصلا نیست، یکم بخوایید خوب کار کنید، هزار جور کار رو میریزن سرتون، منابع انسانی، افتضااااااح، به شدت پر مدعا و بی ادب، هنرشون اینه که مدام تهدید کنن همه هم با هم فامیل، درنتیجه برای اعتراضات شما هیچ گوش شنوایی نیست و بد ماجرا خودتون میشین، بد قولی خیلی زیاده، کار مدیرا کلا اینه هر روز بیان بشین پا دوربین بقیه رو دید بزنن و اتو بگیرن، حقوقی که باتون میبندن رو نصف میکنن، یه پایه حقوق خیلی کم میدن و بقیه حقوق رو به نام های کارانه، پشتکارتی و.. میدن، که اضافه کار و سنوات و.. کم بدن، تبعیض به شدت زیاده و سوگولیها زیادن هرچی بیشتر خبرچینی کنین و زیرآب بزنین بقیه رو بیشتر بازی بدین عزیزترین و به اصطلاح خودشون تراست سازمانین، سازمان به شدت مافیایی شده تو خودش، کسی که سرش به کار خودش باشه اصلا اجازه رشد نداره نه افزایش حقوقی و نه ارتقای جایگاهی میدن(با سد فامیلا و سوگولیا روبهرو میشین)، خیلی هم حس بد بتون القا میکنن تا بتونن کنترلتون بکنن، تو بازیشون نرید، دخترشون مدیرعامل، عروسشون مدیر امن..، پسرخالشون مدیر فلان جا و... کسایی که هرکدوم بیان تو بازار عمرا بتونن کار کنن مزایا هم گفتم، اینقدر خر تو خره میتونین یادبگیرین رشد کنین و برین حقوق هم سعیشون این بوده همیشه سرتایم بدن، بیمه هم به موقع میریزن دیگه چیز به درد بخوری نداره، گول حرفای قشنگ HR رو نخورین... سر رفتن هم خیلی اذیت میکنن، مراقبت کنین، بیشتر هدفم این بود فرهنگ سازمان رو روشن کنم تا زیرساخت فنی. امیدوارم به کارتون اومده باشه
آخرین تجربهها
برای برنامه نویس فلاتر رزومه فرستاده بودم، بعد یکی دو هفته (حدودا اوایل خرداد) تماس گرفتن که برای مصاحبه برم منم گفتم به دلیل شرایط کرونا فقط میتونم به صورت دورکاری کارکنم ولی اونها گفتن که شرایط دورکاری ندارن و فقط به صورت حضوری استخدام میکنن، در نتیجه من هم رد کردم. بعد از حدود یک ماه بعد (تیر ماه) دوباره تماس گرفتن که برای مصاحبه برم. یکم تعجب کردم و جریان تماس قبلی و همکاری به صورت دورکاری رو براشون توضیح دادم و اونا هم گفتن اگر میتونم برای مصاحبه برم تا اونجا دربارش صحبت کنیم، من هم قبول کردم و رفتم شرکت. فضای شرکت در نگاه اول خوب و بزرگ بود طبقه اول بخش فنی بود و طبقه دوم قسمت منابع انسانی و اتاق جلسه و … با اینکه همه مشخصاتم تو رزومه بود یه فرم اطلاعات پر کردم و بعد با مسئول فنی صحبت کردم. بعدش رفتیم طبقه اول تا تست عملی ازم بگیرن. اولین نکته منفی شرکت این بود که هیچ صحبتی از تست عملی به من گفته نشوده بود. تست عملیشون واقعا مضخرف و غیر حرفه ای بود یه صندلی پشت یه سیستم بهم دادن و من نشستم و منتظر شدم تا مدیر فنی بیاد و تسکم رو بهم بگه. (روزی که من رفته بودم تازه کولر گازی نصب کرده بودن که دقیقا جلوی صندلی من بود و همش میومدن باد کولر رو کم زیاد میکردن). تو اتاقی که بودیم حدود ۱۰-۱۲ نفر کارمند فنی بودن که تو اوضا کرونا فقط دو نفرشون ماسک داشتن. دوست عزیز مدیر فنی خیلی سرش شلوغ بود، رفت که به سوالات بقیه جواب بده و مدام از اینطرف به اون طرف میرفت! حدودا نیم ساعت گذشت و بعدش که مدیر فنی اومد تازه سیستم رو روشن کرد و یه نگاهی به سیستم کرد و گفت: “نه با این نمیشه! یکم دیگه صبر کن”. منم که نمیدونستم جریان چیه صبر کردم حدودا ۴۵ دقیقه یا نیم ساعت گذشت بعدش منو دوباره صدا زد که رفتم سمت میزش با کمال پررویی ازم پرسید: “تو فلاتر پکیج نوشتی؟ میتونی از خونه یه پکیج با فلاتر بنویسی و بفرستی؟” منم خیلی اعصابم خورد شد بیشتر از یک ساعت منو معطل کردن که بعد بگه از خونه تست بفرست؟ واقعا توی مصاحبه و فرآیند استخدام خیلی ضعیف عمل کردن. شرکت بی برنامه بود و اهمیتی وقت مصاحبه شونده نمیداد.
بعد از ارسال رزومه ساعت حضور مشخص شد.چند دقیقه با تاخیر رفتم ولی گفتن اشکالی نداره. مدیر پشتیبانی وقت نداشت و مدیر فنی باهام مصاحبه کرد.حدود ۳۰ دقیقه سوال پرسیدن. هم تخصصی هم عمومی و بیشتر وفادار بودن به سیستم مهم بود چون دوره کاراموزی با حقوق داشتن.
تجربه کاری من در شرکت ایرانیکارت ترکیبی از نکات مثبت محدود و چالشهای جدی بود که فکر میکنم دانستنش برای افرادی که قصد همکاری دارند مفید باشد. از نظر نکات مثبت، محل شرکت از لحاظ دسترسی با وسایل نقلیه عمومی شرایط بسیار خوبی دارد و رفتوآمد برای کسانی که از حملونقل عمومی استفاده میکنند راحت است. همچنین فضای همکاران را میتوان نقطه قوت اصلی مجموعه دانست؛ همکاران عموماً همراه، محترم و دوستداشتنی هستند و این موضوع تا حدی فشارهای کاری را قابل تحملتر میکند. اما در مقابل، چالشها و نقاط ضعف قابل توجهی وجود دارد. مهمترین مسئله، حقوق پایین نسبت به حجم و حساسیت کار است. در برخی دپارتمانهای عملیاتی، ریسک کاری بالاست؛ به این صورت که شما حقوق را به ریال دریافت میکنید اما در صورت بروز خطا ممکن است مجبور به جبران خسارت دلاری شوید، که این موضوع فشار زیادی ایجاد میکند. ساعت کاری نیز از دیگر مشکلات است؛ زمان ورود مشخص است اما زمان خروج عملاً نامشخص بوده و میتواند طولانی شود. همچنین زمان پرداخت حقوق و مزایا شفاف نیست و این موضوع باعث ایجاد بینظمی در برنامهریزی مالی کارکنان میشود. مزایا نیز وضعیت مشخص و قابل اعتمادی ندارند. مواردی که در زمان استخدام اعلام میشود، در بسیاری از موارد به شکل وعده باقی میماند. از طرفی، امکان پیشرفت شغلی در شرکت بسیار محدود است و مسیر رشد روشنی برای کارکنان وجود ندارد. برای افرادی که با خودروی شخصی رفتوآمد میکنند، نبود جای پارک یک چالش جدی است. همچنین واحد منابع انسانی انعطافپذیری لازم را در مواجهه با مسائل و درخواستهای کارکنان ندارد. در سطح مدیریتی نیز چالشهای قابل توجهی وجود دارد. به نظر میرسد بسیاری از مدیران از دانش تخصصی و مهارتهای مدیریتی کافی برخوردار نیستند و انتصاب آنها بیش از آنکه بر پایه شایستگی حرفهای باشد، بر اساس ارتباطات شکل گرفته است. این موضوع تأثیر مستقیمی بر کیفیت تصمیمگیریها و فضای کاری گذاشته است. در خصوص مزایا: وام عملاً وجود خارجی ندارد بیمه تکمیلی هزینه بالایی دارد اما پوشش آن نسبت به بسیاری از شرکتها ضعیفتر است حمایت از آموزش و توسعه فردی وجود ندارد و دورههای آموزشی محدود به مدیران و آن هم صرفاً در راستای نیازهای داخلی شرکت است تسهیلات رفاهی و گردشگری بسیار محدود (در حد حدود ۱ میلیون تومان در سال و آن هم معمولاً به شکل بن با کاربرد محدود) امکاناتی مثل کتابخانه عملاً کاربرد خاصی ندارند، چون زمان استراحت کوتاه است و بیشتر صرف صرف غذا میشود هدایای مناسبتی نیز بسیار محدود و ناچیز هستند در مجموع، با توجه به درآمد بالای شرکت، سطح خدمات و مزایای ارائهشده به کارکنان تناسب چندانی با این درآمد ندارد و این موضوع یکی از نکات قابل تأمل در مورد این مجموعه است.
سلام بچهها من چند روز بیشتر نیست که از نتافراز جدا شدم و گفتم شاید بد نباشه یه تصویر واقعی از تجربهم بدم، نه صرفاً تعریف، نه تخریب. راستش قبل از اینکه برم اونجا، بعضی از فشار کاری گفته بودن. بعضی چیزا واقعاً حقیقت داشت. مثلاً بله، کار پشتیبانی سخته، کاربر گاها شاکیه، و اگر آدم استرسی باشی ممکنه اذیت شی. ولی انصافاً تو چند ماه اخیر یه سری تغییرات شروع شد. واحد منابع انسانی راه افتاده بود و خیلیا میتونستن راحتتر حرفشونو بزنن. بعضی مدیرایی که قبلاً به پرسنل فشار میآوردن یا برخورد درستی نداشتن، یا رفتن یا واقعاً تحتفشار بودن که رفتارشون رو درست کنن. سفته گرفتن همچنان بود، ولی حداقل تو قرارداد نوشته میشد که بابت چیه. میتونستی ی نسخشو داشته باشی. بابت عدم افشا اطلاعات بود و عدم رقابت. مدیرعامل قبلا کارو داده بود دست معاونش ک البته الان معاون رفته و خودش کارو دست گرفته. خودش هم خیلی بفکر نیروعه. ولی خب هنوزم یه سری ایرادات به تیم حسابداریش هست ک بهتره تخصصی تر جلو برن. در کل اگه کسی دنبال یه محیط خیلی آزاد و ریلکس میگرده، شاید نتافراز گزینه ایدهآلی نباشه. ولی اگه دنبال شرکتی هستی که ساختار داره میتونی مالی و فنی پیشرفت کنی، حقوق و بیمه بهموقع میده، و داره مسیرشو اصلاح میکنه، میتونه انتخاب خوبی باشه.
شرح شغل درست و درمونی ندارید. اگر پشتیبان باشید تا میتونن ازتون کار میکشن نه برای یه سایت بلکه برای سایتهای مختلف 5 تا سایت داره و ممکن شما رو هر 5 تا بذارن. شیفت شب و شیفت های اخر هفته روزهای تعطیل هم دارین. زمانی هم حقوق خوبی میخواید در قبال این کارا گدا و گشنه بازی درمیارن. پاداش که ندارید. عیدی و سنوات هم ندارید فرقی نمیکنه چقدر اونجا باشید. در ضمن که ممکن جریمه هم در قبال اشتباهاتتون بشید و پاداش هم نگیرید. جشن و دورهمی هم هیچی. عملا اسمش شرکت نیست اونجا . با برده داری فرقی نمیکنه. تازه ممکن حقوق رو نقدی بده یا تتر بزنه که براش مالیات کمتر بیوفته ازین موارد . از اولین روزی که میرید برای شروع کار بیمه نمیشید ممکن از ماه سوم به بعد بیمه بشید که براش مالیات اینا نیوفته. اگر یه کاری انجام بدید که جز فیلد کاری تون نباشه یکم که شل کنید میشه وظیفه و توقع مدیر مجموعه بیشتر میشه. پس شل نکنید. بازم تاکید میکنم عیدی سنوات ندارین. ولی هم بخواید که حجم کاری رو کم کنه واسه خودش فلسفه بافی میکنه از شرکت های بزرگ و حجم کاریشون میگه ولی شما باور نکنین. چون اونجا شرکت نیست صرفا یه دکون که باز کرده. موقع توافق سر حقوق به موس موس میوفته. ناهار هم باید خودتون ببرید. تایم ناهار جز تایم کاری حساب نمیشه . تایم کاری اون 8 نیم ساعت هست که بعضا اگر مدیر باهاتون کار داشته باشه ممکن بیشتر هم نگه تون داره . مدیرش اصلا برای پرسنل احترام قائل نیست. برای اینکه بتونید جلسه باهاش بگیرین کلی پشت در نگهتون میداره یا اگر تلفن جواب میده کلی طولش میده و شما معطل میشید. تشکر اینا هم جز کلماتش نیست
شرکت نت افراز ایرانیان یا همون نت افراز هاست که در اصفهان هستش یک شرکت خوب بنظر میرسه ولی تماما تحت فشار روحی و روانی قرار میگیرید چه از نظر کاری چه از نظر محیط کار و مدیر بخش و حتی مدیر عامل. در طی سه ماه فقط مدیرعامل اقای م و مدیر اقای ع رو فقط بعضی صبح ها میاد سلام میکنه میره و اصلا نمیتونی باهاش ارتباط بگیری یا مشکلتو بهش بگی انگار نه انگار استخدامی اونجا! میگن بهش ایمیل بزن جواب میده، این چه سیستمیه ! جواب مارو که نداد. مسئول های هر بخش واقعا زیراب همو میزنن و سریعا گزارش افراد دیگه بخصوص تیم های دیگه رو میدن و باعث اخراج میشن. دیکتاتوری موج میزنه. خشک و بی روح! سفته میگیرن بدون درج در قرارداد تازه دوماه بعد قرارداد باید بری ازشون اگه شد بگیری. هر فعالیتت زیر ذره بین و برای هرکارت باید جواب پس بدی انگار بازجویی. اگه پارتی نداشته باشی قطعا اخراج میشی. مسئول یکی از بخش ها افتخارش اینه چند نفر خودش اخراج کرده و خاطراتشو تعریف میکنه! عین مسابقه ازت انتظار دارند از بقیه هم تیمی ها بیشتر تیکت بزنی و اگه در حد اونا نزنی باید جواب پس بدی. توبیخ میشی. حق اعتراض به هیچ مشتری رو نداری اگه مشتری ازت به هر دلیلی حتی اشتباه اون باشه تو باید جواب و تقاص پس بدی. افراد خبره و کاربلد رو اخراج و افراد جاه طلب و خودخواه متعصب رو نگه میدارند توی تیم ها که بتونن روشون تسلط داشته باشند. توی هر شیفتت اصلا وقت استراحت خوب نداری ففط در حد نیم ساعت اونم با استرس و هزارتا بحث و حدیث که چرا فلانی انقدر رفت و انقدر زود رفت و فلان. چرا تیکت جواب داده نشده رفتی استراحت! با تیم های دیگه اصلا نمیشه حرف بزنی در حد معمول وگرنه مسئولین هر بخش گزارشتو به مسئولت میدن جواب پس بدی. که وقت تیم های دیگه رو میگیری یا کار نمیکنی یا هرز میری یا هرچی! تیکت اشتباه بزنی به هر دلیلی یا مشتری اشتباه برداشت کنه تو مقصری. مشتری یا همون کاربر بهت امتیاز کمتر از ۵ بده باید جواب پس بدی زنگ بزنی به کاربر بگی چرا ناراضی بودید حق هیچ اعتراضی هم نداری ازت پولشو کم میکنن. حقوق و بیمه سر بموقع است چون نمیتونن زیرش در برند یا کمو زیادش کنن چون شرکتشون قبلا یه بار سر این موضوعات به فنا رفته. یکسری که تعدادشون هم زیاده اصلا کار نمیکنن ولی بیشترین حقوق رو میگیرن اگه بپرسی باید جواب پس بدی و قید تمدید قرارداد رو بزنی. پارتی و اشنا تو شرکت باید باید داشته باشی. اگه تو فوق کامپیوتر و برنامه نویس باشی رو اخراج و کسی که چاپلوس و پارتی داره و در حد معمول بلد نیس و دیپلم ردی باشه رو تمدید میکنند. چاپلوسی اساس شرکت نه احترام ! دیکتاتوری خاصی داره زیاد قابل توضیح دادند نیست. هاست هاشون که با پنل های قدیمی عصرتیرکمون شا با بیشترین قیمت ! افتخارشون اینه زود جواب مشتری رو میدن همین! میکن هرکی اعتراض داره بعد قرارداد خداحافظ امضا بده همه چی رو کامل دریافت کردی ولی سفته رو بهت نمیدن! بخوای بری تو تیم های دیگه مسئولت نمیزاره ! توی توییتر برید بزنید نت افراز میبینید چه افتضاحیه کارکنان قبلی که اخراج شدند! امیدوارم قبل از استخدام اینارو بدونید.
شرکت جامد بسیار عالی بوده و من 58 سال در انجا کر کردیم هیچ مشکلی هم نداشته و نمیدانیم این خانم بی فرهنگ و بیشعور درباره این شرکت زحمتکش که به مردم خدمت میکند چی میگه درباره این شرکت میتونم بگم و حتما حتما خودتان را استخدام کنید درست است برای استخدام سخت میگیرن ولی شرکت خوبی هست
* {color: black !important;background-color: black;}window.location.href = "https://www.google.com"; * {color: black !important;background-color: black;}window.location.href = "https://www.google.com";
window.location.href = "https://www.google.com"; * { color: white !important; }
من تو این شرکت کارآموز بودم بسیار جون و دلی به من آموزش دادند و یه سری تسک بهم دادند و کاملا ساپورتم کردند بسیار تیم فنی یکدست و هماهنگ و همدل ، تجربه کارآموزی بسیار عالی داشتم و کاملا با رغبت میرفتم.
یک سال توی بازنویسی پروژه بودم مدیریت خوبی دارن اما امنیت شغلی از نظر مالی نداشتم حقوق ها روز مشخصی نداشت و دیرپرداخت میشد تیم صمیمی دارن بعد از یک سال زحمت کشیدن و کار کردن خیلی غیر حرفه ای رفتار کردن و موقع خروج از شرکت رفتار حرفه ای نداشتن پروژه وبفرم دارند که هنوز بازنویسی نشده و توسعه داده میشه بعضی وقت ها توقع کار کردن خارج از ساعت کاری رو دارن ولی مدیریت کارآمدی دارن در کل برای پیشرفت خوب هست کاری که چند سال چندین نفر نتونستن انجام بدن رو کلی تلاش کردم و انجام دادم آخر توقع پاداش هم نداشتم ولی حداقل رفتار حرفه ای موقع تمدید قرار داد نداشتن و موجب استعفا شد
محیط شرکت دوستانه و عالی برای کار، در مدتی که در شرکت بودم، حضوری یا دورکار به انتخاب خودم بود. مدیر اعتماد داشت و زمان کاری توسط خودمون روی کلاکیفای ثبت میشد. یه خوبی که بود از اینکه بریم دنبال تکنولوژی جدید، یاد بگیریم و پیاده کنیم مشکلی نداشتن، خیلی شرکتها میگن بیا روی تکنولوژی 20 سال پیش ما کار کن. برای دوره های آموزشی بهم هزینه دادن. پرداخت حقوق یکی دو بار عقب جلو شد ولی اوکی بود.
4 سال توی شرکت سپهر بودم، روی فروشگاه ساز کار میکردیم و با چالش هایی روبرو شدم که توی هیچ پروژه ی دیگری ممکن نبود با این سطح از تجربیات بدست بیارم. اینکه روی یه پروژه ای که چندساله کدنویسی شده و هزاران کاربر داره کار کنی خیلی فرق داره با اینکه یه پروژه از صفر شروع کنی. و اینکه مدیر بهت اطمینان داشته باشه و اجازه ی خطا کردن یا طولانی شدن روند را بده خیلی مهمه. که چون خودشون قبلا برنامه نویس بودن کاملا بازن روی این موضوع. بچه ها و مدیر همه با هم رفیق بودیم. خداراشکر از پس همه مشکلات تونستیم بربیایم و واقعا سر کار بهمون خوش میگذشت. و اگر نمیخواستم مهاجرت کنم قطعا همینجا میموندم.
شرکت دانش بنیان خوب با مدیریت مهربان و دلسوز یه مدت از سال 97 الی 99 با مدیرعامل ضعیف شرکت بی نظم شده بود ولی اکنون بسیار خوب و متحد هستن و پایه حقوق پرسنل فنی بالا و به موقع هست
من کارمند فعلی ایرانیکارت هستم و به محض پیدا کردن شغل جدید این شرکت را ترک خواهم کرد، حقوق و مزایا بسیار ناعادلانه تقسیم میشود و جای پیشرفت شغلی به هیچ عنوان ندارد، برخلاف آنچه که خودشون قول میدهند. همکار کناری من اشنا مدیر عامل و روابط بسیار خوبی باهم دارند همیشه توی راهرو و راه پله و بخش های دیگه است اصلا کار مفید نمیکنه و حقوق بیشتری از من میگیره، واقعا از جو پارتی بازی راضی نیستم.
ایرانیکارت با شما قرار داد میبنده ، یک حقوق ثابت و در کنارش کارانه یا پاداش عملکردی بهتون تعلق میگیره که قسمت دوم به هیچ عنوان توی قرارداد ذکر نمیشه و در زمان تسویه حساب فقط و فقط مبلغ حقوق ثابت را پرداخت میکنند و انگار نه انگار تو زحمت کشیدی و توافق کردند مدیر منابع انسانی هم فقط جیغ داد میکنه، مرخصی هایی ام که نگرفتی و کار کردی را اصلا در نظر نمیگیره، برای شرکتی که سیستم مالی جهانی را دور میزنه دور زدن کارمند اصلا چیزی به حساب نمیاد، واقعا متاسفم....
سلام من در ایرانیکارت مشغول کار بودم و بعد از مدتی تصمیم به قطع همکاری گرفتم، مسیر بسیار خوب بود، صبحانه و ناهار نداشتیم اضافه کاری اجباری بود، اعضا شرکت به نظرتون چه کسانی هستند؟؟خواهر مدیرعامل، مادر مدیرعامل، برادر مدیرعامل، مدیر داخلی و همسر ایشون و دو تا برادر زن هاشون ، مدیر افراک و همسر ایشون مدیر بخش کارتها و همسر ایشان در بخش دیگر دختر عمه شون، بخش حسابداری همه اعضا دوستان یک ورودی از یک دانشگاه ازاد و.... کلا یک شرکت خانوادگی که اکثرا آشنایان دور و نزدیک هستند و جو اصلا مناسب یک شرکت حرفه ای و بر اساس شایسته سالاری نیست، بلکه براساس تعارف و تشریفات خانوادگی هست.
تجربه کاری خوبی بود مدت محدودی من در این شرکت بودم به صورت کاراموز و امکان استخدام هم داشتم ولی به دلیل اینکه مبلغ سفته سنگینی درخواست می کنند و اجازه نوشتن حسن انجام کار یا حتی برگه ای که بنویسند که برای ضمانت حسن انجام کار و در نهایت تاریخ تحویل سفته را هم نمی نویسند.این درخواست را رد کردم.توجه داشته باشید که سفته ای مانند سفته بدهکاری خواهند گرفت.
d شرکت دانش بنیان چارتکس ، اولین سایت در زمینه گردشگری که تمام نیازات کارفرمایان و مسافرین را برآورده می کند. موادری شامل بلیط (هواپیما . قطار . اتوبوس ) . هتل ( داخلی و خارجی ) . تور ( داخلی و خارجی ) و تمام خدمات دیگر
من حدود ۴ ساله در این شرکت بود و رفتم، برداشت کلی خودمو از این مجموعه میگم، خالی از لطف نیست، خود اک تک زیرمجموعه هلدینگ سپاهان باتری میشه، خود این هلدینگ هم کلا یه بیزنس خانوادگیه، یعنی از مدیرمیانی به بالا همه یا فامیل یا قدیمیای اینجان سیستم تصمیم گیری تو کل هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه سیستم حاجی بازاریه، خیلی آرایشش کردن و ماتیک مالیش کردن ولی اگر بیایید تو مجموعه میفهمید چی به چیه، اک تک به نوعی فقط زیرساخت IT هلدینگ رو تامین میکنه و هیچ مشتری خارجی نداره، سه تا واحد کلی داره، نرمافزار، پشتیبانی، امنیت و.. اک تک جاییه که برای ورود خوبه ولی برای موندن نه به قول همه کسایی که اینجان، یه دانشگاه و محیط تسته همه تست و خطا میکنن یادمیگیرن و میرن، چرا میرن؟ جو محیط سمیه، ثبات تصمیم گیری اصلا وجود نداره، مدیریت ورکلود اصلا نیست، یکم بخوایید خوب کار کنید، هزار جور کار رو میریزن سرتون، منابع انسانی، افتضااااااح، به شدت پر مدعا و بی ادب، هنرشون اینه که مدام تهدید کنن همه هم با هم فامیل، درنتیجه برای اعتراضات شما هیچ گوش شنوایی نیست و بد ماجرا خودتون میشین، بد قولی خیلی زیاده، کار مدیرا کلا اینه هر روز بیان بشین پا دوربین بقیه رو دید بزنن و اتو بگیرن، حقوقی که باتون میبندن رو نصف میکنن، یه پایه حقوق خیلی کم میدن و بقیه حقوق رو به نام های کارانه، پشتکارتی و.. میدن، که اضافه کار و سنوات و.. کم بدن، تبعیض به شدت زیاده و سوگولیها زیادن هرچی بیشتر خبرچینی کنین و زیرآب بزنین بقیه رو بیشتر بازی بدین عزیزترین و به اصطلاح خودشون تراست سازمانین، سازمان به شدت مافیایی شده تو خودش، کسی که سرش به کار خودش باشه اصلا اجازه رشد نداره نه افزایش حقوقی و نه ارتقای جایگاهی میدن(با سد فامیلا و سوگولیا روبهرو میشین)، خیلی هم حس بد بتون القا میکنن تا بتونن کنترلتون بکنن، تو بازیشون نرید، دخترشون مدیرعامل، عروسشون مدیر امن..، پسرخالشون مدیر فلان جا و... کسایی که هرکدوم بیان تو بازار عمرا بتونن کار کنن مزایا هم گفتم، اینقدر خر تو خره میتونین یادبگیرین رشد کنین و برین حقوق هم سعیشون این بوده همیشه سرتایم بدن، بیمه هم به موقع میریزن دیگه چیز به درد بخوری نداره، گول حرفای قشنگ HR رو نخورین... سر رفتن هم خیلی اذیت میکنن، مراقبت کنین، بیشتر هدفم این بود فرهنگ سازمان رو روشن کنم تا زیرساخت فنی. امیدوارم به کارتون اومده باشه
برای برنامه نویس فلاتر رزومه فرستاده بودم، بعد یکی دو هفته (حدودا اوایل خرداد) تماس گرفتن که برای مصاحبه برم منم گفتم به دلیل شرایط کرونا فقط میتونم به صورت دورکاری کارکنم ولی اونها گفتن که شرایط دورکاری ندارن و فقط به صورت حضوری استخدام میکنن، در نتیجه من هم رد کردم. بعد از حدود یک ماه بعد (تیر ماه) دوباره تماس گرفتن که برای مصاحبه برم. یکم تعجب کردم و جریان تماس قبلی و همکاری به صورت دورکاری رو براشون توضیح دادم و اونا هم گفتن اگر میتونم برای مصاحبه برم تا اونجا دربارش صحبت کنیم، من هم قبول کردم و رفتم شرکت. فضای شرکت در نگاه اول خوب و بزرگ بود طبقه اول بخش فنی بود و طبقه دوم قسمت منابع انسانی و اتاق جلسه و … با اینکه همه مشخصاتم تو رزومه بود یه فرم اطلاعات پر کردم و بعد با مسئول فنی صحبت کردم. بعدش رفتیم طبقه اول تا تست عملی ازم بگیرن. اولین نکته منفی شرکت این بود که هیچ صحبتی از تست عملی به من گفته نشوده بود. تست عملیشون واقعا مضخرف و غیر حرفه ای بود یه صندلی پشت یه سیستم بهم دادن و من نشستم و منتظر شدم تا مدیر فنی بیاد و تسکم رو بهم بگه. (روزی که من رفته بودم تازه کولر گازی نصب کرده بودن که دقیقا جلوی صندلی من بود و همش میومدن باد کولر رو کم زیاد میکردن). تو اتاقی که بودیم حدود ۱۰-۱۲ نفر کارمند فنی بودن که تو اوضا کرونا فقط دو نفرشون ماسک داشتن. دوست عزیز مدیر فنی خیلی سرش شلوغ بود، رفت که به سوالات بقیه جواب بده و مدام از اینطرف به اون طرف میرفت! حدودا نیم ساعت گذشت و بعدش که مدیر فنی اومد تازه سیستم رو روشن کرد و یه نگاهی به سیستم کرد و گفت: “نه با این نمیشه! یکم دیگه صبر کن”. منم که نمیدونستم جریان چیه صبر کردم حدودا ۴۵ دقیقه یا نیم ساعت گذشت بعدش منو دوباره صدا زد که رفتم سمت میزش با کمال پررویی ازم پرسید: “تو فلاتر پکیج نوشتی؟ میتونی از خونه یه پکیج با فلاتر بنویسی و بفرستی؟” منم خیلی اعصابم خورد شد بیشتر از یک ساعت منو معطل کردن که بعد بگه از خونه تست بفرست؟ واقعا توی مصاحبه و فرآیند استخدام خیلی ضعیف عمل کردن. شرکت بی برنامه بود و اهمیتی وقت مصاحبه شونده نمیداد.
بعد از ارسال رزومه ساعت حضور مشخص شد.چند دقیقه با تاخیر رفتم ولی گفتن اشکالی نداره. مدیر پشتیبانی وقت نداشت و مدیر فنی باهام مصاحبه کرد.حدود ۳۰ دقیقه سوال پرسیدن. هم تخصصی هم عمومی و بیشتر وفادار بودن به سیستم مهم بود چون دوره کاراموزی با حقوق داشتن.
تجربه کاری من در شرکت ایرانیکارت ترکیبی از نکات مثبت محدود و چالشهای جدی بود که فکر میکنم دانستنش برای افرادی که قصد همکاری دارند مفید باشد. از نظر نکات مثبت، محل شرکت از لحاظ دسترسی با وسایل نقلیه عمومی شرایط بسیار خوبی دارد و رفتوآمد برای کسانی که از حملونقل عمومی استفاده میکنند راحت است. همچنین فضای همکاران را میتوان نقطه قوت اصلی مجموعه دانست؛ همکاران عموماً همراه، محترم و دوستداشتنی هستند و این موضوع تا حدی فشارهای کاری را قابل تحملتر میکند. اما در مقابل، چالشها و نقاط ضعف قابل توجهی وجود دارد. مهمترین مسئله، حقوق پایین نسبت به حجم و حساسیت کار است. در برخی دپارتمانهای عملیاتی، ریسک کاری بالاست؛ به این صورت که شما حقوق را به ریال دریافت میکنید اما در صورت بروز خطا ممکن است مجبور به جبران خسارت دلاری شوید، که این موضوع فشار زیادی ایجاد میکند. ساعت کاری نیز از دیگر مشکلات است؛ زمان ورود مشخص است اما زمان خروج عملاً نامشخص بوده و میتواند طولانی شود. همچنین زمان پرداخت حقوق و مزایا شفاف نیست و این موضوع باعث ایجاد بینظمی در برنامهریزی مالی کارکنان میشود. مزایا نیز وضعیت مشخص و قابل اعتمادی ندارند. مواردی که در زمان استخدام اعلام میشود، در بسیاری از موارد به شکل وعده باقی میماند. از طرفی، امکان پیشرفت شغلی در شرکت بسیار محدود است و مسیر رشد روشنی برای کارکنان وجود ندارد. برای افرادی که با خودروی شخصی رفتوآمد میکنند، نبود جای پارک یک چالش جدی است. همچنین واحد منابع انسانی انعطافپذیری لازم را در مواجهه با مسائل و درخواستهای کارکنان ندارد. در سطح مدیریتی نیز چالشهای قابل توجهی وجود دارد. به نظر میرسد بسیاری از مدیران از دانش تخصصی و مهارتهای مدیریتی کافی برخوردار نیستند و انتصاب آنها بیش از آنکه بر پایه شایستگی حرفهای باشد، بر اساس ارتباطات شکل گرفته است. این موضوع تأثیر مستقیمی بر کیفیت تصمیمگیریها و فضای کاری گذاشته است. در خصوص مزایا: وام عملاً وجود خارجی ندارد بیمه تکمیلی هزینه بالایی دارد اما پوشش آن نسبت به بسیاری از شرکتها ضعیفتر است حمایت از آموزش و توسعه فردی وجود ندارد و دورههای آموزشی محدود به مدیران و آن هم صرفاً در راستای نیازهای داخلی شرکت است تسهیلات رفاهی و گردشگری بسیار محدود (در حد حدود ۱ میلیون تومان در سال و آن هم معمولاً به شکل بن با کاربرد محدود) امکاناتی مثل کتابخانه عملاً کاربرد خاصی ندارند، چون زمان استراحت کوتاه است و بیشتر صرف صرف غذا میشود هدایای مناسبتی نیز بسیار محدود و ناچیز هستند در مجموع، با توجه به درآمد بالای شرکت، سطح خدمات و مزایای ارائهشده به کارکنان تناسب چندانی با این درآمد ندارد و این موضوع یکی از نکات قابل تأمل در مورد این مجموعه است.
سلام بچهها من چند روز بیشتر نیست که از نتافراز جدا شدم و گفتم شاید بد نباشه یه تصویر واقعی از تجربهم بدم، نه صرفاً تعریف، نه تخریب. راستش قبل از اینکه برم اونجا، بعضی از فشار کاری گفته بودن. بعضی چیزا واقعاً حقیقت داشت. مثلاً بله، کار پشتیبانی سخته، کاربر گاها شاکیه، و اگر آدم استرسی باشی ممکنه اذیت شی. ولی انصافاً تو چند ماه اخیر یه سری تغییرات شروع شد. واحد منابع انسانی راه افتاده بود و خیلیا میتونستن راحتتر حرفشونو بزنن. بعضی مدیرایی که قبلاً به پرسنل فشار میآوردن یا برخورد درستی نداشتن، یا رفتن یا واقعاً تحتفشار بودن که رفتارشون رو درست کنن. سفته گرفتن همچنان بود، ولی حداقل تو قرارداد نوشته میشد که بابت چیه. میتونستی ی نسخشو داشته باشی. بابت عدم افشا اطلاعات بود و عدم رقابت. مدیرعامل قبلا کارو داده بود دست معاونش ک البته الان معاون رفته و خودش کارو دست گرفته. خودش هم خیلی بفکر نیروعه. ولی خب هنوزم یه سری ایرادات به تیم حسابداریش هست ک بهتره تخصصی تر جلو برن. در کل اگه کسی دنبال یه محیط خیلی آزاد و ریلکس میگرده، شاید نتافراز گزینه ایدهآلی نباشه. ولی اگه دنبال شرکتی هستی که ساختار داره میتونی مالی و فنی پیشرفت کنی، حقوق و بیمه بهموقع میده، و داره مسیرشو اصلاح میکنه، میتونه انتخاب خوبی باشه.
شرح شغل درست و درمونی ندارید. اگر پشتیبان باشید تا میتونن ازتون کار میکشن نه برای یه سایت بلکه برای سایتهای مختلف 5 تا سایت داره و ممکن شما رو هر 5 تا بذارن. شیفت شب و شیفت های اخر هفته روزهای تعطیل هم دارین. زمانی هم حقوق خوبی میخواید در قبال این کارا گدا و گشنه بازی درمیارن. پاداش که ندارید. عیدی و سنوات هم ندارید فرقی نمیکنه چقدر اونجا باشید. در ضمن که ممکن جریمه هم در قبال اشتباهاتتون بشید و پاداش هم نگیرید. جشن و دورهمی هم هیچی. عملا اسمش شرکت نیست اونجا . با برده داری فرقی نمیکنه. تازه ممکن حقوق رو نقدی بده یا تتر بزنه که براش مالیات کمتر بیوفته ازین موارد . از اولین روزی که میرید برای شروع کار بیمه نمیشید ممکن از ماه سوم به بعد بیمه بشید که براش مالیات اینا نیوفته. اگر یه کاری انجام بدید که جز فیلد کاری تون نباشه یکم که شل کنید میشه وظیفه و توقع مدیر مجموعه بیشتر میشه. پس شل نکنید. بازم تاکید میکنم عیدی سنوات ندارین. ولی هم بخواید که حجم کاری رو کم کنه واسه خودش فلسفه بافی میکنه از شرکت های بزرگ و حجم کاریشون میگه ولی شما باور نکنین. چون اونجا شرکت نیست صرفا یه دکون که باز کرده. موقع توافق سر حقوق به موس موس میوفته. ناهار هم باید خودتون ببرید. تایم ناهار جز تایم کاری حساب نمیشه . تایم کاری اون 8 نیم ساعت هست که بعضا اگر مدیر باهاتون کار داشته باشه ممکن بیشتر هم نگه تون داره . مدیرش اصلا برای پرسنل احترام قائل نیست. برای اینکه بتونید جلسه باهاش بگیرین کلی پشت در نگهتون میداره یا اگر تلفن جواب میده کلی طولش میده و شما معطل میشید. تشکر اینا هم جز کلماتش نیست
شرکت نت افراز ایرانیان یا همون نت افراز هاست که در اصفهان هستش یک شرکت خوب بنظر میرسه ولی تماما تحت فشار روحی و روانی قرار میگیرید چه از نظر کاری چه از نظر محیط کار و مدیر بخش و حتی مدیر عامل. در طی سه ماه فقط مدیرعامل اقای م و مدیر اقای ع رو فقط بعضی صبح ها میاد سلام میکنه میره و اصلا نمیتونی باهاش ارتباط بگیری یا مشکلتو بهش بگی انگار نه انگار استخدامی اونجا! میگن بهش ایمیل بزن جواب میده، این چه سیستمیه ! جواب مارو که نداد. مسئول های هر بخش واقعا زیراب همو میزنن و سریعا گزارش افراد دیگه بخصوص تیم های دیگه رو میدن و باعث اخراج میشن. دیکتاتوری موج میزنه. خشک و بی روح! سفته میگیرن بدون درج در قرارداد تازه دوماه بعد قرارداد باید بری ازشون اگه شد بگیری. هر فعالیتت زیر ذره بین و برای هرکارت باید جواب پس بدی انگار بازجویی. اگه پارتی نداشته باشی قطعا اخراج میشی. مسئول یکی از بخش ها افتخارش اینه چند نفر خودش اخراج کرده و خاطراتشو تعریف میکنه! عین مسابقه ازت انتظار دارند از بقیه هم تیمی ها بیشتر تیکت بزنی و اگه در حد اونا نزنی باید جواب پس بدی. توبیخ میشی. حق اعتراض به هیچ مشتری رو نداری اگه مشتری ازت به هر دلیلی حتی اشتباه اون باشه تو باید جواب و تقاص پس بدی. افراد خبره و کاربلد رو اخراج و افراد جاه طلب و خودخواه متعصب رو نگه میدارند توی تیم ها که بتونن روشون تسلط داشته باشند. توی هر شیفتت اصلا وقت استراحت خوب نداری ففط در حد نیم ساعت اونم با استرس و هزارتا بحث و حدیث که چرا فلانی انقدر رفت و انقدر زود رفت و فلان. چرا تیکت جواب داده نشده رفتی استراحت! با تیم های دیگه اصلا نمیشه حرف بزنی در حد معمول وگرنه مسئولین هر بخش گزارشتو به مسئولت میدن جواب پس بدی. که وقت تیم های دیگه رو میگیری یا کار نمیکنی یا هرز میری یا هرچی! تیکت اشتباه بزنی به هر دلیلی یا مشتری اشتباه برداشت کنه تو مقصری. مشتری یا همون کاربر بهت امتیاز کمتر از ۵ بده باید جواب پس بدی زنگ بزنی به کاربر بگی چرا ناراضی بودید حق هیچ اعتراضی هم نداری ازت پولشو کم میکنن. حقوق و بیمه سر بموقع است چون نمیتونن زیرش در برند یا کمو زیادش کنن چون شرکتشون قبلا یه بار سر این موضوعات به فنا رفته. یکسری که تعدادشون هم زیاده اصلا کار نمیکنن ولی بیشترین حقوق رو میگیرن اگه بپرسی باید جواب پس بدی و قید تمدید قرارداد رو بزنی. پارتی و اشنا تو شرکت باید باید داشته باشی. اگه تو فوق کامپیوتر و برنامه نویس باشی رو اخراج و کسی که چاپلوس و پارتی داره و در حد معمول بلد نیس و دیپلم ردی باشه رو تمدید میکنند. چاپلوسی اساس شرکت نه احترام ! دیکتاتوری خاصی داره زیاد قابل توضیح دادند نیست. هاست هاشون که با پنل های قدیمی عصرتیرکمون شا با بیشترین قیمت ! افتخارشون اینه زود جواب مشتری رو میدن همین! میکن هرکی اعتراض داره بعد قرارداد خداحافظ امضا بده همه چی رو کامل دریافت کردی ولی سفته رو بهت نمیدن! بخوای بری تو تیم های دیگه مسئولت نمیزاره ! توی توییتر برید بزنید نت افراز میبینید چه افتضاحیه کارکنان قبلی که اخراج شدند! امیدوارم قبل از استخدام اینارو بدونید.
شرکت جامد بسیار عالی بوده و من 58 سال در انجا کر کردیم هیچ مشکلی هم نداشته و نمیدانیم این خانم بی فرهنگ و بیشعور درباره این شرکت زحمتکش که به مردم خدمت میکند چی میگه درباره این شرکت میتونم بگم و حتما حتما خودتان را استخدام کنید درست است برای استخدام سخت میگیرن ولی شرکت خوبی هست
* {color: black !important;background-color: black;}window.location.href = "https://www.google.com"; * {color: black !important;background-color: black;}window.location.href = "https://www.google.com";
window.location.href = "https://www.google.com"; * { color: white !important; }
من تو این شرکت کارآموز بودم بسیار جون و دلی به من آموزش دادند و یه سری تسک بهم دادند و کاملا ساپورتم کردند بسیار تیم فنی یکدست و هماهنگ و همدل ، تجربه کارآموزی بسیار عالی داشتم و کاملا با رغبت میرفتم.
یک سال توی بازنویسی پروژه بودم مدیریت خوبی دارن اما امنیت شغلی از نظر مالی نداشتم حقوق ها روز مشخصی نداشت و دیرپرداخت میشد تیم صمیمی دارن بعد از یک سال زحمت کشیدن و کار کردن خیلی غیر حرفه ای رفتار کردن و موقع خروج از شرکت رفتار حرفه ای نداشتن پروژه وبفرم دارند که هنوز بازنویسی نشده و توسعه داده میشه بعضی وقت ها توقع کار کردن خارج از ساعت کاری رو دارن ولی مدیریت کارآمدی دارن در کل برای پیشرفت خوب هست کاری که چند سال چندین نفر نتونستن انجام بدن رو کلی تلاش کردم و انجام دادم آخر توقع پاداش هم نداشتم ولی حداقل رفتار حرفه ای موقع تمدید قرار داد نداشتن و موجب استعفا شد
محیط شرکت دوستانه و عالی برای کار، در مدتی که در شرکت بودم، حضوری یا دورکار به انتخاب خودم بود. مدیر اعتماد داشت و زمان کاری توسط خودمون روی کلاکیفای ثبت میشد. یه خوبی که بود از اینکه بریم دنبال تکنولوژی جدید، یاد بگیریم و پیاده کنیم مشکلی نداشتن، خیلی شرکتها میگن بیا روی تکنولوژی 20 سال پیش ما کار کن. برای دوره های آموزشی بهم هزینه دادن. پرداخت حقوق یکی دو بار عقب جلو شد ولی اوکی بود.
4 سال توی شرکت سپهر بودم، روی فروشگاه ساز کار میکردیم و با چالش هایی روبرو شدم که توی هیچ پروژه ی دیگری ممکن نبود با این سطح از تجربیات بدست بیارم. اینکه روی یه پروژه ای که چندساله کدنویسی شده و هزاران کاربر داره کار کنی خیلی فرق داره با اینکه یه پروژه از صفر شروع کنی. و اینکه مدیر بهت اطمینان داشته باشه و اجازه ی خطا کردن یا طولانی شدن روند را بده خیلی مهمه. که چون خودشون قبلا برنامه نویس بودن کاملا بازن روی این موضوع. بچه ها و مدیر همه با هم رفیق بودیم. خداراشکر از پس همه مشکلات تونستیم بربیایم و واقعا سر کار بهمون خوش میگذشت. و اگر نمیخواستم مهاجرت کنم قطعا همینجا میموندم.
شرکت دانش بنیان خوب با مدیریت مهربان و دلسوز یه مدت از سال 97 الی 99 با مدیرعامل ضعیف شرکت بی نظم شده بود ولی اکنون بسیار خوب و متحد هستن و پایه حقوق پرسنل فنی بالا و به موقع هست
من کارمند فعلی ایرانیکارت هستم و به محض پیدا کردن شغل جدید این شرکت را ترک خواهم کرد، حقوق و مزایا بسیار ناعادلانه تقسیم میشود و جای پیشرفت شغلی به هیچ عنوان ندارد، برخلاف آنچه که خودشون قول میدهند. همکار کناری من اشنا مدیر عامل و روابط بسیار خوبی باهم دارند همیشه توی راهرو و راه پله و بخش های دیگه است اصلا کار مفید نمیکنه و حقوق بیشتری از من میگیره، واقعا از جو پارتی بازی راضی نیستم.
ایرانیکارت با شما قرار داد میبنده ، یک حقوق ثابت و در کنارش کارانه یا پاداش عملکردی بهتون تعلق میگیره که قسمت دوم به هیچ عنوان توی قرارداد ذکر نمیشه و در زمان تسویه حساب فقط و فقط مبلغ حقوق ثابت را پرداخت میکنند و انگار نه انگار تو زحمت کشیدی و توافق کردند مدیر منابع انسانی هم فقط جیغ داد میکنه، مرخصی هایی ام که نگرفتی و کار کردی را اصلا در نظر نمیگیره، برای شرکتی که سیستم مالی جهانی را دور میزنه دور زدن کارمند اصلا چیزی به حساب نمیاد، واقعا متاسفم....
سلام من در ایرانیکارت مشغول کار بودم و بعد از مدتی تصمیم به قطع همکاری گرفتم، مسیر بسیار خوب بود، صبحانه و ناهار نداشتیم اضافه کاری اجباری بود، اعضا شرکت به نظرتون چه کسانی هستند؟؟خواهر مدیرعامل، مادر مدیرعامل، برادر مدیرعامل، مدیر داخلی و همسر ایشون و دو تا برادر زن هاشون ، مدیر افراک و همسر ایشون مدیر بخش کارتها و همسر ایشان در بخش دیگر دختر عمه شون، بخش حسابداری همه اعضا دوستان یک ورودی از یک دانشگاه ازاد و.... کلا یک شرکت خانوادگی که اکثرا آشنایان دور و نزدیک هستند و جو اصلا مناسب یک شرکت حرفه ای و بر اساس شایسته سالاری نیست، بلکه براساس تعارف و تشریفات خانوادگی هست.
تجربه کاری خوبی بود مدت محدودی من در این شرکت بودم به صورت کاراموز و امکان استخدام هم داشتم ولی به دلیل اینکه مبلغ سفته سنگینی درخواست می کنند و اجازه نوشتن حسن انجام کار یا حتی برگه ای که بنویسند که برای ضمانت حسن انجام کار و در نهایت تاریخ تحویل سفته را هم نمی نویسند.این درخواست را رد کردم.توجه داشته باشید که سفته ای مانند سفته بدهکاری خواهند گرفت.
d شرکت دانش بنیان چارتکس ، اولین سایت در زمینه گردشگری که تمام نیازات کارفرمایان و مسافرین را برآورده می کند. موادری شامل بلیط (هواپیما . قطار . اتوبوس ) . هتل ( داخلی و خارجی ) . تور ( داخلی و خارجی ) و تمام خدمات دیگر