برنامه نویس
تجربهٔ کاری برنامه نویس در قاصدک سامانه — امتیاز ۴.۰ از ۵.
اغلب حرفهای بالا بنظرم غیر واقعیه و کار یک نفره! بنظرم کارمند ناراضی باشه که اومده اینجا جبران کنه! من 3 سال با این شرکت کار کردم. اولین مصاحبه ام رو مدیرمنابع انسانی و مصاحبه دومم رو خود مدیرعامل شخصا با من انجام داد. نزدیک به 1 ساعت وقت گذاشت و همه جزئیات و شرائط کار در شرکت رو توضیح داد. در این 5 سالی که در جاهای دیگه کار کردم، ندیدم مدیرعامل یا حتی مدیر ارشدی اینطوری وقت بذاره برای کارآموز نه حتی کارمند!! راستش من یک کارآموز بودم. مدیرعامل بمن توضیح داد که استراتژی منابع انسانی ما در 25 سال گذشته جذب نیروی کارآموز و تربیت اونهاست به شکلی که با فرهنگ ما جور بشه. گفت که در این سالها اغلب نیروی زیر 20 سال گرفتیم و پرورش دادیم و الان اغلبشون در جاهای خوب مشغولند. در مورد خود من که واقعا این اتفاق افتاد شرکت 6-7 محصول داره که یکی از اونها واقعا قدیمی ه ولی چون بیزنس تلکام رو خوب مدیریت میکنه و مشتری زیادی داره، نمیشه بازنویسیش کرد. اما بقیه محصولات (که خود مدیرعامل شخصا در توسعه و تولیدش نقش اصلی داشته) بروز هستند و در خیلی از شرکتهای بزرگ استفاده میشن. تجربه شخصی من از این شرکت اینه: - محیط خیلی ساده است. انتظار یک محیط پیشرفته پر از قوانین دست و پاگیر رو نداشته باشید. شاید به همین دلیله که اون دوستمون گفته هیاتی - خانوادگی بودن شرکت بنظرم یک مزیته. تا حدودی کارمندان هم جزو خانواده محسوب میشن و خودمونی ه. احساس محل کار نمیکنی خیلی - خود مدیرعامل واقعا آدم دانشمندیه. بقیه برادرها چنگی بدل نمیزنن - حقوق ها همیشه 25 ام هر ماه پرداخت میشه. عیدی هم بهمن میدن. کلا هیچوقت دغدغه حقوق نداری - کمی بی نظمی داره البته. بعضی وقتها حس میکنی همه تو پای همن! در کل برای کسی که اولین تجربه کاری رو داره، میتونه 2-3 سال محیط جذابی باشه. و واقعا توش خیلی چیزا یاد میگیرید. اعتبار خوبی هم در بازار داره بخاطر مدیرعاملش و برای رزومه جای خوبیه
امتیاز چندمعیاره
تجربههای مشابه
چنسالی اونجا مشغول بودم میتونم خیلی خلاصه بدی هاشو بگم رنج حقوق همه پایینه ، کاملا خانوادگی اداره میشه ، چارت سازمانی با مهارت و تخصص همخوانی نداره ، ارزیابی و افزایش حقوق در طول سال نداره ، اپشن مثل پاداش و باشگاه و کارت هدیه نداره ، فقط یدونه سالیانه 500 هزارتومن کارت هدیه تو ماه رمضون یادمه میدادن ، لود کار زیاد و آنکالی نامحدود و بی برنامه دارن ، ناهار هم نمیدن خوبی هاشم ازین قراره با مشتری های بزرگ سروکله میزنید ، تجربه کار خوبی داره ، ریسک پذیری نسبت به خطای کارمند بالاست یعنی سوتی های بزرگ بهتون گیر نمیدن ، جو دوستانه البته برا اقایون داره
برای افراد صفر کیلومتر خوبه ولی اگر چیزی بلد باشید متاسفانه اونجا درجا میزنید و پیشرفت کاری خاصی نخواهید داشت ، حقوق پایینه ، مدیریت ضعیف ، برای کسی که فقط دنبال یه کاری که حقوق بگیره و یه کار روتین انجام بده خوبه فقط ، به خاطر تعطیلی پنج شنبه ها هم مرخصی ندارید و بین التعطیلی ها هم مرخصی میدن ولی از حقوق کسر میشه. هیچ پاداش و کارانه خاصی نداره ، زمان ما باید برای اضافه کاری هم دلیل میوردی که سرپرست باید تایید میکرد
اول از همه میخواستم بگم طی یک سالی که اونجا بودم به این نتیجه رسیدم که به کسانی که میخوان برای شرکت رزومه بفرستن بگم که سمت این شرکت نرید. انتخاب غلطی هستش. و زمان خودتون رو برای پیشرفت از دست میدید. چون به هیچ وجه درست مدیریت نمیشه و خانوادگی اداره میشه و اصول و قانونی برای ارزیابی کارمندا ندارن و بر اساس سلیقه شخصی شون افراد رو برای پست های مختلف انتخاب میکنند. مورد بعدی اینکه عدم انتقاد پذیری شون هستش و تو گروه ها چون خانواده خودشون هستن بیشتر هوای همو دارن. نصف بیشتر محصولات این شرکت open source هستش. و لطمه های زیادی هم بابت این ماجرا خوردن. تنها حسن محصولات این شرکت اینه که تجربه خوبی برای صحیح و خطای کار هاتون کسب میکنید. هیچ امکانات رفاهی در نظر نمیگیرن برای کارمند ها و فقط ازشون کار میخوان. برای کارمند های وفادار و قدیمی خودشون هیچ احترامی قائل نیستن حتی موقع خداحافظی یه تشکر هم بابت زحماتشون ازشون نمیکنن و اصلا موقع خداحافظی غیب شون میزنه. خلاصه بگم سمت شون نرید وگرنه اعصاب براتون نمیمونه :)
سلام نظرات دوستان رو خوندم و لازمه چند تا نکته رو در مورد مزایایی که گفته شد بگم: اگر نیروی تازه کار هستید و هدفتون کسب تجربه کاری هست شرکت های بهتری هم هستن که هم امکان آزمون و خطای بیشتری دارند و هم شما با نرم افزارهای بروزتری کار میکنید.مثلا شرکت های بزرگی مثل همراه اول که خودم بعد از چند ماه کار کردن به عنوان کارآموز البته با حقوق تونستم تجربه های بهتری کسب کنم و استخدام هم بشم.اما تقریبا تمام محصولات این شرکت یا قدیمی هستن و یا open source محصولات خارجی هستن. حتی تیم فنی شون هم چارت و شاکله مشخصی نداره.خلاصه بخوام بگم نیروهاشون شبیه آچار فرانسه بودن ولی حقوق خیلی کم میگرفتن:)) و همینطور که فرهنگ سازمانی پایینی اونجا برقراره...
من چند سالی اونجا بودم متاسفانه دیر فهمیدم که چقد اشتباه کردم حرف اخر رو اول میگم تو خونه بمونید ولی نرید این جا . پیشرفت کاری اصلا ندارید در حدی که چیزایی ام که بلدید چون به کار نمیگیرید بعد از یه مدت فراموش میکنید همه چیز از ورژن هایی بسیار بسیار قدیمی استفاده میکنن . فرهنگ سازمانی اصلاااااااا ندارن کلا عشقی و هیتی مدیریت میشه اصلا شرایط کارمند مهم نیست براشون و فقط منافع خودشون مهم سیستم مدیریتی ام خانوادگی هست حقوق هم کم میدن در کل تمام نظرات قبلی رو که گذاشتن من تایید میکنم نرید کلا حتی برای کار آموزی قطعا شرایط بهتر پیدا میشه حتی یک امتیاز هم دادن به نظرم زیاد هست
من چند سال قبل تو این شرکت رفتم جو شرکت بسیار زننده یک شرکت خانوادگی بدون چارچوب اخلاقی رنج حقوقی پایین کارمندان شبیه برده هستند عدم پیشرفت جو بسیار پرچالش