قراردادی که با کارمندان بسته می شود کاملا یک طرفه است و متاسفانه شرکت در بسیاری از موارد به تعهدات خود نسبت به نیروی کار پایبند نیست، پرداخت حقوق منظم و به موقع نیست، جو حاکم دیکتاتوری محض است، هیچ گونه برنامه یا نقشه مشخصی وجود ندارد، انتقادات و درخواست های شما توسط لایه های میانی مدیریت در نطفه خفه می شود! مدیران ارشد هیچ گونه تحصیلات آکادمیک ندارند چه رسد به تحصیلات مرتبط! مدیریت مجموعه در تمامی سطوح فوق العاده ناکارآمد و بی کفایت بوده، ساعت کاری شناور ندارد، کسری حقوق 5 برابری!!! برای تاخیر ها لحاظ می شود. به جرات می توانم بگویم که بدترین تجربه کاری خود را در این شرکت داشتم.
آخرین تجربهها
ممکنه حقوق دریافتی نسبت به سایر شرکت ها کمتر باشه ولی به هر حال چیزی هستش که خودتون تو قرارداد پذیرفتین. از از لحاظ پرداخت به موقع و بدون مشکل هستش. تو انجام تسک ها تخمین ها و زمان ها باید دقیق ثبت بشن که اگه عادت نداشته باشین اذیت کننده هستش. ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9 تا 18 و پنج شنبه ها 9 تا 1.30 هستش شناوری رو میتونید یه ساعت زودتر ورود و خروج کنین یعنی از 8 تا 17. و یک ساعت در روز زمان نهار و ... دارید. تنوع پروژه ها زیاد هستش و هر ساله چندین پروژه مختلف انجام میشه. اگه مدیر پروژه و... نباشین احتمال اینکه تو زمان غیر کاری باهاتون برای انجام کاری تماس بگیرن خیلی کمه. امکان پیشرفت وجود داره. و گاهی اوقات برای بررسی و تست تکنولوژی های جدید تو پروژه ها میتونید زمان اضافه بگیرید. به طور کلی شرکت خوب هستش ولی به دلیل اینکه شرکت نرم افزاری هستش و درآمد به طور مستقیم از قرارداد ها تامین میشه زمان انجام پروژه ها محدود و مشخص هستش و سقف حقوق وجود داره و احتمالا بعد از یه مدت برای افزایش حقوق از یه حدی به بالاتر باید برید یه شرکت دیگه.
محیط شلوغ و پویایی داره ولی باید بتونی خودتو بکشی بالا از نظر امکانات رفاهی نسبت به اسنپ پایینتره از نظر محیط کاری عین آکواریوم میمونه :)) هیچ جذابیتی محیط اطرافش نداره، دیوایس هایی که در اختیار میذارن ضعیف و سطح پایین هستن ولی در کل نسبت به خیلی از شرکت های دیگه که کار کردم بهتره در ضمن تعداد رو اینجا اشتباه زدن :))) تعداد کارکنان بالای ۲۰۰ نفر هست
مدیریت نالایق و رفتار بسیار زننده با کارمندان ؛ پرداخت نکردن حقوق و در نهایت طلبکار بودن از کارمند ؛ سطح کاری خیلی پایین و نبود مدیریت بر کارها ؛ نداشتن مدیر پروژه با سطح دانش کافی (مدیر پروژه ساختمانی نمیتونه مدیر پروژه خوبی برای حوزه آی تی باشه) ؛ کسانی هم که چندین بار درخواست حقوق میکردند در آخر تهمت هایی بهشون زده میشد ؛ ضعف شدید در مدیریت مالی (تقریبا بخش مالی تعطیل بود) ؛ فضای کاری بسیار بد ؛ نبودن انگیزه کاری ؛ گرفتن هزینه بیمه و پرداخت نکردن بیمه کارمندان
شرکتی که همایش در حمایت از طراحان اجرا میکند اما حقوق کارمندان خود را نمیدهد.
چندین بار تماس گرفتم ولی در نهایت حاضر به پرداخت تسویه حساب نشدند دوتا دیگه از همکاران هم همین مشکل رو باهاشون داشتند، بیمه رو هم فوق العاده بی نظم پرداخت کردند یک ماه رد میکردند دوماه نمیکردند. سیستم کاری فوق العاده بی نظم و با مدیریت ضعیف
تجربه حرفه ای چندان خوبی نبود ولی محیط دوستانه و صمیمی داشت
پیشتر در موسسهای که خودم دانشآموز زبان بودم، مشغول به کار شدم بهعنوان معلم کودکان و علیرغم اینکه رشته تحصیلیم زبان نبود، این اتفاق به چند دلیل افتاد: یکی علاقه شخصیم به یادگرفتن و یاد دادن زبان انگلیسی و یکی اینکه سایر معلمها حاضر به سر و کله زدن با کودکان نبودند و تازهکار علاقمندی مثل من طعمه خوبی بهشمار میرفت :) به هر حال، دیدم از کودکان هم خوشم میاد، و احساس کردم جای پیشرفت دارم در نتیجه در آزمون استخدامی موسسه سفیر گفتمان شرکت کردم و از آموزشگاه زبان کوچک محله مون وارد یک آموزشگاه درست و حسابی و اسم و رسم دار شدم، آزمون ورودی شامل مصاحبه گروهی بود با سوالات ساده بعد با پذیرفته شدگان تماس میگرفتند و وارد سری دیگهای از مصاحبه شدیم.. کلاسهایی برامون برگزار کردند با هزینه خودمون که اونموقع برای من پرداختش سخت بود. و بعد طبق زمانبندی که خودمون ارايه میکردیم کلاس هایی به ما واگذار میشد .. مدیریت بسیار جدی و سرسختانه، برگزاری مرتب آزمونهایی از مربیان، ویژگیهای سفیر هست.. در صورتیکه اطلاعات بیشتری نیاز داشتید در قسمت پرسش و پاسخ در خدمت هستم. اما از همه سخت تر برای من قانونی بود که میگفت باید حتما دانشآموخته سفیر باشی تا اینجا بتونی درس بدی.. در نتیجه همزمان با اینکه یک کلاس کودکان داشتم خودم هم در یک کلاس شرکت میکردم (بعد از تعیین سطح) که برام ناگوار بود! دیدم هزینهای که میکنم بیشتر از چیزیه که میخوام دریافت کنم... در نهایت بهدلیل اینکه میخواستم برای آزمون ارشد رشته تحصیلیم آماده بشم و وقت بیشتری برای گرفتن کلاس بیشتر نداشتم، عطایش را به لقایش بخشیدم و استعفا دادم. همچنین به نظرم برخی قوانین برای مربیان بسیرا سختگیرانه بود و نمیپسندیدم. اگر کسی میخواهد در آموزشگاه سفیر موفق باشد نباید به شغل دیگری فکر کند و تمام اوقات زندگیاش را باید مطابق زمانبندی سفیر تنطیم کند... کلاسهای بیشتر بپذیرد تا پیشرفت کند
اولین جایی که مشغول شدم این شرکت بود، شرکت خوبی برای شروع، همه چیز منظم و خوبه کلی چیز یاد گرفتم فقط جایی که برنامه نویس ها هستن دوربین هست، به نظرم جالب نیست
برای هر دانشجوی رشته فناوری اطلاعات و رشتههای مرتبط با علوم و مهندسی کامپیوتر در ایران، کارکردن در شرکت بزرگ و بینالمللی هواوی میتواند یک ایدهآل بهحساب بیاید. بهخصوص اینکه بدانید دوره کارآموزی برگزار میکنند و شما میتوانید با متعهد شدن و ادامه کار، پیشرفت کرده و به درحات بالاتر برسید... بحثهای زیادی در ارتباط با این وجود دارد که بهعنوان تازهکار از کجا شروع کنید، خواندن تجربه ما هم خالی از لطف نیست .. بسته به نوع شخصیت شما این تجربه میتواند هیجانانگیز یا ملال آور باشد... 1- محیط کار بسیار متفاوت با سایر شرکتهای ایرانی (به مثابه ملک چین بوده و در صورتیکه نمیتوانید عقاید و فرهنگهای متفاوت را تاب بیاورید به این مورد اصلا فکر نکنید) بسیار بهروز، امکانات لوکس و شیک، 2- معاشرت با افراد از فرهنگها و نژادهای مختلف، 3- سرویس رفت و برگشت، 4- اتومبیل شیک و راننده مخصوص برای رفتن از یک ساختمان به ساختمان دیگر !!! و بسیاری دیگر از ویژگیهای جذاب موجب میشود که افرادی چون من به هر آب و آتشی بزنند تا خود را علاقمند نشان داده و مدیران را مجاب به استخدام نمایند... به شما گفته میشود که در صورت پذیرفته شدن باید شرکت و کاروبارش را در اولویت زندگیتان قرار دهید، گاهی تا دیر وقت سرکار بمانید مثلا تا ده یازده شب و در انصورت دیگر سرویسی درکار نیست... اول میگویند اضافه کارهای را محاسبه میکنند اما بعد میگویند در این مورد مذاکره میکنیم با مدیران چینی... روزهای تعطیل معنا ندارد و باید مانند چینیها که مدام در حال کار هستند مدام در حال کار باشید .... تعطیلی معنایی ندارد .. من به مدت سه هفته از یک دوره سه ماهه کارآموزی آنجا بودم.. با عدم مدیریت مواجه شدم .. با پیام های بیپاسخ.... به ما فقط سند دادند و میگفتند بخوانید .. در نهایت دیدم نمیتوانم بین کار بر روی پایاننامه و کار در شرکت هواوی تعادل ایجاد کنم در حالیکه بعد از گذشت سه هفته، نه فهمیدم که داستان چیست و قرار است چکار کنیم .. و نه فهمیدم بعد از سه ماه بالاخره بین این دهها یا صدها نفری که استخدام کردهاند چه فیلتری اعمال میشود و چه کسانی میمانند... در نهایت استعفا دادم.. اگر موضوع درگیری فکری پایاننامه نبود، حتما میماندم. اگر میتوانید با شرایط کاری مشابه چینیها کار کنید و به کار در شرکتهای بزرگ علاقمند هستید هواوی میتواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.. قبلش آنقدر بپرسید، که بفهمید داستان دقیقا چیست و سوال بیجوابی برای خود باقی نگذارید ... امیدوارم از تجربیات من که بسیار بیتجربه بودم استفاده نمایید. ممنون از جابگای که فرصتی را برای بهاشتراک گذاشتن تجربهها فراهم کرده :)
سانا گستر چندتا محصول داره. تجربه خیلی کوتاه من در تیم آچاره بود. محصولای دیگه اوبار بود و یه بخشی که من چندان سر درنیاوردم ولی بیشتر به پردازش داده و غیره مربوط بود کارشون. تیم خیلی صمیمی بودن. مدیر فنی شرکت حسام که از بنیانگذاری شرکت هم بود فوق العاده خوش برخورد و خوش رو بود. هر کس مسولیت خودش رو میدونست و به خوبی انجامش میداد و همه تیم برای رسیدن به هدف در حال تلاش بود. یکی از افسوس های من اینه که بخاطر مشکلات شخصی مجبور به ترک این شرکت شدم.
من اولین تجربه کاری حرفه ایم رو توی عدد داشتم، یه تیم جوون و پر از انرژی، با کلی چالش برای پیشرفت، در کنار اینکه یه تیم حرفه ای کنار هم جمع شده بود، بچه ها مثه خونواده بودن، خیلی صمیمی.کاش میشد که اون تیم به کارش ادامه بده ولی متاسفانه دست های بالاتر (پی پی جی) این فرصت رو از تیم گرفت و تیم منحل شد.
قراردادی که با کارمندان بسته می شود کاملا یک طرفه است و متاسفانه شرکت در بسیاری از موارد به تعهدات خود نسبت به نیروی کار پایبند نیست، پرداخت حقوق منظم و به موقع نیست، جو حاکم دیکتاتوری محض است، هیچ گونه برنامه یا نقشه مشخصی وجود ندارد، انتقادات و درخواست های شما توسط لایه های میانی مدیریت در نطفه خفه می شود! مدیران ارشد هیچ گونه تحصیلات آکادمیک ندارند چه رسد به تحصیلات مرتبط! مدیریت مجموعه در تمامی سطوح فوق العاده ناکارآمد و بی کفایت بوده، ساعت کاری شناور ندارد، کسری حقوق 5 برابری!!! برای تاخیر ها لحاظ می شود. به جرات می توانم بگویم که بدترین تجربه کاری خود را در این شرکت داشتم.
ممکنه حقوق دریافتی نسبت به سایر شرکت ها کمتر باشه ولی به هر حال چیزی هستش که خودتون تو قرارداد پذیرفتین. از از لحاظ پرداخت به موقع و بدون مشکل هستش. تو انجام تسک ها تخمین ها و زمان ها باید دقیق ثبت بشن که اگه عادت نداشته باشین اذیت کننده هستش. ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه 9 تا 18 و پنج شنبه ها 9 تا 1.30 هستش شناوری رو میتونید یه ساعت زودتر ورود و خروج کنین یعنی از 8 تا 17. و یک ساعت در روز زمان نهار و ... دارید. تنوع پروژه ها زیاد هستش و هر ساله چندین پروژه مختلف انجام میشه. اگه مدیر پروژه و... نباشین احتمال اینکه تو زمان غیر کاری باهاتون برای انجام کاری تماس بگیرن خیلی کمه. امکان پیشرفت وجود داره. و گاهی اوقات برای بررسی و تست تکنولوژی های جدید تو پروژه ها میتونید زمان اضافه بگیرید. به طور کلی شرکت خوب هستش ولی به دلیل اینکه شرکت نرم افزاری هستش و درآمد به طور مستقیم از قرارداد ها تامین میشه زمان انجام پروژه ها محدود و مشخص هستش و سقف حقوق وجود داره و احتمالا بعد از یه مدت برای افزایش حقوق از یه حدی به بالاتر باید برید یه شرکت دیگه.
محیط شلوغ و پویایی داره ولی باید بتونی خودتو بکشی بالا از نظر امکانات رفاهی نسبت به اسنپ پایینتره از نظر محیط کاری عین آکواریوم میمونه :)) هیچ جذابیتی محیط اطرافش نداره، دیوایس هایی که در اختیار میذارن ضعیف و سطح پایین هستن ولی در کل نسبت به خیلی از شرکت های دیگه که کار کردم بهتره در ضمن تعداد رو اینجا اشتباه زدن :))) تعداد کارکنان بالای ۲۰۰ نفر هست
مدیریت نالایق و رفتار بسیار زننده با کارمندان ؛ پرداخت نکردن حقوق و در نهایت طلبکار بودن از کارمند ؛ سطح کاری خیلی پایین و نبود مدیریت بر کارها ؛ نداشتن مدیر پروژه با سطح دانش کافی (مدیر پروژه ساختمانی نمیتونه مدیر پروژه خوبی برای حوزه آی تی باشه) ؛ کسانی هم که چندین بار درخواست حقوق میکردند در آخر تهمت هایی بهشون زده میشد ؛ ضعف شدید در مدیریت مالی (تقریبا بخش مالی تعطیل بود) ؛ فضای کاری بسیار بد ؛ نبودن انگیزه کاری ؛ گرفتن هزینه بیمه و پرداخت نکردن بیمه کارمندان
شرکتی که همایش در حمایت از طراحان اجرا میکند اما حقوق کارمندان خود را نمیدهد.
چندین بار تماس گرفتم ولی در نهایت حاضر به پرداخت تسویه حساب نشدند دوتا دیگه از همکاران هم همین مشکل رو باهاشون داشتند، بیمه رو هم فوق العاده بی نظم پرداخت کردند یک ماه رد میکردند دوماه نمیکردند. سیستم کاری فوق العاده بی نظم و با مدیریت ضعیف
تجربه حرفه ای چندان خوبی نبود ولی محیط دوستانه و صمیمی داشت
پیشتر در موسسهای که خودم دانشآموز زبان بودم، مشغول به کار شدم بهعنوان معلم کودکان و علیرغم اینکه رشته تحصیلیم زبان نبود، این اتفاق به چند دلیل افتاد: یکی علاقه شخصیم به یادگرفتن و یاد دادن زبان انگلیسی و یکی اینکه سایر معلمها حاضر به سر و کله زدن با کودکان نبودند و تازهکار علاقمندی مثل من طعمه خوبی بهشمار میرفت :) به هر حال، دیدم از کودکان هم خوشم میاد، و احساس کردم جای پیشرفت دارم در نتیجه در آزمون استخدامی موسسه سفیر گفتمان شرکت کردم و از آموزشگاه زبان کوچک محله مون وارد یک آموزشگاه درست و حسابی و اسم و رسم دار شدم، آزمون ورودی شامل مصاحبه گروهی بود با سوالات ساده بعد با پذیرفته شدگان تماس میگرفتند و وارد سری دیگهای از مصاحبه شدیم.. کلاسهایی برامون برگزار کردند با هزینه خودمون که اونموقع برای من پرداختش سخت بود. و بعد طبق زمانبندی که خودمون ارايه میکردیم کلاس هایی به ما واگذار میشد .. مدیریت بسیار جدی و سرسختانه، برگزاری مرتب آزمونهایی از مربیان، ویژگیهای سفیر هست.. در صورتیکه اطلاعات بیشتری نیاز داشتید در قسمت پرسش و پاسخ در خدمت هستم. اما از همه سخت تر برای من قانونی بود که میگفت باید حتما دانشآموخته سفیر باشی تا اینجا بتونی درس بدی.. در نتیجه همزمان با اینکه یک کلاس کودکان داشتم خودم هم در یک کلاس شرکت میکردم (بعد از تعیین سطح) که برام ناگوار بود! دیدم هزینهای که میکنم بیشتر از چیزیه که میخوام دریافت کنم... در نهایت بهدلیل اینکه میخواستم برای آزمون ارشد رشته تحصیلیم آماده بشم و وقت بیشتری برای گرفتن کلاس بیشتر نداشتم، عطایش را به لقایش بخشیدم و استعفا دادم. همچنین به نظرم برخی قوانین برای مربیان بسیرا سختگیرانه بود و نمیپسندیدم. اگر کسی میخواهد در آموزشگاه سفیر موفق باشد نباید به شغل دیگری فکر کند و تمام اوقات زندگیاش را باید مطابق زمانبندی سفیر تنطیم کند... کلاسهای بیشتر بپذیرد تا پیشرفت کند
اولین جایی که مشغول شدم این شرکت بود، شرکت خوبی برای شروع، همه چیز منظم و خوبه کلی چیز یاد گرفتم فقط جایی که برنامه نویس ها هستن دوربین هست، به نظرم جالب نیست
برای هر دانشجوی رشته فناوری اطلاعات و رشتههای مرتبط با علوم و مهندسی کامپیوتر در ایران، کارکردن در شرکت بزرگ و بینالمللی هواوی میتواند یک ایدهآل بهحساب بیاید. بهخصوص اینکه بدانید دوره کارآموزی برگزار میکنند و شما میتوانید با متعهد شدن و ادامه کار، پیشرفت کرده و به درحات بالاتر برسید... بحثهای زیادی در ارتباط با این وجود دارد که بهعنوان تازهکار از کجا شروع کنید، خواندن تجربه ما هم خالی از لطف نیست .. بسته به نوع شخصیت شما این تجربه میتواند هیجانانگیز یا ملال آور باشد... 1- محیط کار بسیار متفاوت با سایر شرکتهای ایرانی (به مثابه ملک چین بوده و در صورتیکه نمیتوانید عقاید و فرهنگهای متفاوت را تاب بیاورید به این مورد اصلا فکر نکنید) بسیار بهروز، امکانات لوکس و شیک، 2- معاشرت با افراد از فرهنگها و نژادهای مختلف، 3- سرویس رفت و برگشت، 4- اتومبیل شیک و راننده مخصوص برای رفتن از یک ساختمان به ساختمان دیگر !!! و بسیاری دیگر از ویژگیهای جذاب موجب میشود که افرادی چون من به هر آب و آتشی بزنند تا خود را علاقمند نشان داده و مدیران را مجاب به استخدام نمایند... به شما گفته میشود که در صورت پذیرفته شدن باید شرکت و کاروبارش را در اولویت زندگیتان قرار دهید، گاهی تا دیر وقت سرکار بمانید مثلا تا ده یازده شب و در انصورت دیگر سرویسی درکار نیست... اول میگویند اضافه کارهای را محاسبه میکنند اما بعد میگویند در این مورد مذاکره میکنیم با مدیران چینی... روزهای تعطیل معنا ندارد و باید مانند چینیها که مدام در حال کار هستند مدام در حال کار باشید .... تعطیلی معنایی ندارد .. من به مدت سه هفته از یک دوره سه ماهه کارآموزی آنجا بودم.. با عدم مدیریت مواجه شدم .. با پیام های بیپاسخ.... به ما فقط سند دادند و میگفتند بخوانید .. در نهایت دیدم نمیتوانم بین کار بر روی پایاننامه و کار در شرکت هواوی تعادل ایجاد کنم در حالیکه بعد از گذشت سه هفته، نه فهمیدم که داستان چیست و قرار است چکار کنیم .. و نه فهمیدم بعد از سه ماه بالاخره بین این دهها یا صدها نفری که استخدام کردهاند چه فیلتری اعمال میشود و چه کسانی میمانند... در نهایت استعفا دادم.. اگر موضوع درگیری فکری پایاننامه نبود، حتما میماندم. اگر میتوانید با شرایط کاری مشابه چینیها کار کنید و به کار در شرکتهای بزرگ علاقمند هستید هواوی میتواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.. قبلش آنقدر بپرسید، که بفهمید داستان دقیقا چیست و سوال بیجوابی برای خود باقی نگذارید ... امیدوارم از تجربیات من که بسیار بیتجربه بودم استفاده نمایید. ممنون از جابگای که فرصتی را برای بهاشتراک گذاشتن تجربهها فراهم کرده :)
سانا گستر چندتا محصول داره. تجربه خیلی کوتاه من در تیم آچاره بود. محصولای دیگه اوبار بود و یه بخشی که من چندان سر درنیاوردم ولی بیشتر به پردازش داده و غیره مربوط بود کارشون. تیم خیلی صمیمی بودن. مدیر فنی شرکت حسام که از بنیانگذاری شرکت هم بود فوق العاده خوش برخورد و خوش رو بود. هر کس مسولیت خودش رو میدونست و به خوبی انجامش میداد و همه تیم برای رسیدن به هدف در حال تلاش بود. یکی از افسوس های من اینه که بخاطر مشکلات شخصی مجبور به ترک این شرکت شدم.
من اولین تجربه کاری حرفه ایم رو توی عدد داشتم، یه تیم جوون و پر از انرژی، با کلی چالش برای پیشرفت، در کنار اینکه یه تیم حرفه ای کنار هم جمع شده بود، بچه ها مثه خونواده بودن، خیلی صمیمی.کاش میشد که اون تیم به کارش ادامه بده ولی متاسفانه دست های بالاتر (پی پی جی) این فرصت رو از تیم گرفت و تیم منحل شد.