کار کردن در این شرکت تنها هدر رفتن وقت شما رو شامل میشه امنیت شغلی نداره با شما روراست نیستند، مدام از شما سو استفاده میکنند گول برند رو نخورید کار کردن اینجا اشتباه محضه
آخرین تجربهها
مشکل عمده شرکت هاکوپیان چند دستگی بین نیروهای استخدام شده است. آقای هاکوپیان و پسرش در مسائل مختلف شرکت دچار کشمکش هستند. اگر زیر مجموعه یوریک باشی به راحتی کمتر از یکماه توسط آقای هاکوپیان بدون هیییییچ گونه دلیلی کنار گذاشته میشی در این شرکت زیرآب زنی کشمکش زیاد زدن اتهامات اخلاقی به وفور دیده میشه.
من ۴ سال در این شرکت کار کردم و با اینکه بهترین عملکرد را در تیم داشتم ولی همیشه مورد خشم و توهین و تحقیرو پشت سر گویی های مدیر مربوطه بودم این شرکت ترکیه ای فقط برای ۴ تا مدیر ارشد جیره خوار خودش خوبه اصلا به کارمندای زیر دست اهمیت نمیدن با دادن وعده های دروغین و پروموت کردن تموم وقت و توان ادمو میگیرن و آخرش هم که میخوای حقتو بگیری و اعتراض کنی اخراجت میکنن .شرایط کاری سخت پر استرس و ساعت کار طولانی و تبعیض و زیراب زدن های نوچه ها و زیر پا گذاشتن عملکرد کاری و زیر سوال بردن شان انسانی و تبعیض جنسی ،آزار کلامی و حق خوری و بی سوادی و بی تجربگی مدیر و کارنابلد بودن و انداختن فشار کار روی کارمند ، اجازه ندادن برای استراحت و ناهار خوردن ، سیگار کشیدن مدیران در محل کار و اخراجهای پی در پی نیروها و استعفاهای مکرر افراد و ….از تجربه کار من در این شرکت بود .با شکایت به اداره کار بخاطر اخراج در اثنای کار تا حدودی به حقم رسیدم ولی هنوز بعد یکسال سفته های منو پس ندادند. جالب اینکه مدیر منابع انسانی بهمن گفت فقط شما در صورتی میتونی اعتراض کنی که مدیر به شما تعرض جنسی کرده باشه یعنی تو این شرکت هیچ حقی برای نیرو دیده نمیشود و فقط مدیر ارشد و چاپلوس و فریبکار براشون مهمه
با سلام بخش تولید واقعا فرسایشی بود و اعتراض داشتن به ساعت شیفت و عدم اعمال سختی کار.واقعا مدیرای با طرز فکر قرون وسطی داشت.بجای بهبود وضع و شنیدن مشکلات، دنبال جلب رضایت مدیر عامل بودند. مصاحبه فرمالیته بود و کسی رو که باید بگیرن مشخص بود. ملاک ارزیابی عملکرد، نظر شخصی مدیر بود، نه واقعیت. من که فرار کردم، پیشنهادم اینه وارد اون زندان نشید.
من یکی از کارکنان شرکت هستم ساعت کاری ۱۲ساعته آدم از زندگی میوفته مگه کارگر آدم نیست مام زندگی داریم آرزو داریم این چ وضعشه آدم از خستگی نمیدونه چیکار کنه
در واقع میشه گفت فاحعه ای بنام هاکوپیان تماما شما رو در مسیر زیرآب زنی و جاسوسی قرار میدن ( فرض بر اینه که همه دوشمنن) پیشرفت کاری و دانشی در حد صفره چون مدیر که کلا سواد نداره و مسول تیمی هم وجود نداره در کل فقط با زیرآب زنی و چاپلوسی چند صباحی میتونین بمونین حقوقتون هم به هیچ وجه در حد استاندارد نیست بلکه در حد یه کارگر ساده و هیچ وقت هم قابل مذاکره نیست باید منتظر آخر سال باشین دولت هر چی افزایش داد شرکت به اسم خودش میزنه و میگه من افزایش دادم خیلی جالبه واقعا از کنترل با دوربین و کنترل صفحه مانیتور هم که نگم براتون سفته هم ماشالا همیشه در اولویتشون بوده
شرایط این شرکت شبیه در کار دولتی است مثلا خیلی از شرکت های خصوصی شما باید از 14 فروردین شرکت باشید ولی این شرکت هاکوپیان از 7 فروردین باید شرکت باشید و باکار دورکاری در شرکت مخالف هستند وحتی یک نفر می شناسم در شرکت 500 میلیون سفته داده است پروژه دات نت هنوز سنگین هست و مثلا یکی از فانشن هاش به اسم خدماتی شرکت کوزه گر است و در یک صفحه1000 خط کد است و یک نفر کرواتی که کارفرما که فقط ادعا می کند 21 سال سابقه دارد آقای حسین کلایی که کروات مشکی و کت تنش است هر روز باید صبح ظهر شب گزارش دهید و اطلاعاتش به قدری پایین است که قبول نمی کند که هر ماه پسورد ویندوز عوض شود و یکی از علت هایی بود کارمندی که 10 سابقه کار در شبکه دارد اخراج کرد
اگه میخواین بی کار باشید و حقوق بگیرید بیاید اینجا. البته اونقدر دور از شهر هست که حوصله تون سر میره توی مسیر. هیج اهمیتی به یادگیری داده نمی شه و هیچ پروژه درست درمونی هم تعریف نمیشه. همش کپی برداری از محصولات چینی و ترکی. طراحی اصلا وجود نداره فقط مهندسی معکوس. به کیفیت خروجی کار هم اصلا توجه نمیشه و محصولات با قیمت جندبرابری به مشتری فروخته میشه.
شرکت هاکوپیان مدام شما را به دادن گزارش صبح بعدازظهر شب و یک روز در هفته به کارفرما یا cto تو ورد یا انلاین گزارش بفرستید ، کارمندانی که به هر علتی گزارش نفرستادند ،توسط مدیر کارفرما یا مدیرپروژه مورد حمله یا کم شدن حقوق قرار می گیرند و کارمند مورد نظر به حرفی که بی ادبانه هست ولی حرف اولش خ هست متهمت می کنند هاکوپیان جایی که قرار است زیرآبت بزنند، هاکوپیان جایی که به پستی که در لینکدین گذاشتید گیر می دهند یا کاری که با مانیتور شما می کنید گیرمی دهند نگران این نباشید کسی به شما گیر ندهد و در شرکتی شما مجبور بودید با خانم درشرکت فقط حق دارید سلام و خداحافظ بگویید و اگر از سلام خداحافظ جلوتر رفتید تهدید به اخراج دادند اون محیط شرکت ترک کنید چون اون شرکت فکر می کند شما فقط با خانوم در حد خوشمزگی یا چشم چرونی و ارتباط برقرار کردن صحبت می کنید و حتی ممکن این ارتباط اگه به ازدواج تبدیل شود که بعد از اون اخراجت کردند چون فکر می کنند خانم و اقایی که در شرکت زن شوهر نمی توانند به خوبی در شرکت کار کنند. شرکت هاکوپیان فقط شما حق دارید در شرکت با کیبورد کار کنید و اینترنت شما قطع است با وی ام وی که من بهت میدم کار کنید و حق ندارید از اینترنت حتی یک خط کد کپی پیست کنید سریعا از اون شرکت ترک کنید چون اون شرکت حتی درکی از این ندارد که مثلا ویژوال استادیو کد هر دو هفته اپدیت کنید. در شرکت هاکوپیان کارفرما حق ندارد برنامه نویس اراذل و اوباش صدا کند باید برنامه نویس به فامیلیش صدا کند و کارفرما قراردادی که برنامه نویس می بندد نباید اسم کارگر را بنویسد منظورم اینه که شما کارشناس فرانت اند بعد تو قرار داد شما به جای کارشناس فرانت اند کارگر نوشتند اگر کارمندی زیاد تلفنش زنگ می خورد یا در لینکدین کار دورکاری یا پروژه ای پیدا کرده است که همراه با کار تمام وقتش انجام بدهد ،این اصلا به کارفرما ربطی ندارد گیر بدهد هرکسی پیشرفت یک جور می بیند پیشرفت خودم از شرکت قبلیم که هاکوپیان بود و الانی که آواژنگ هستم می سنجم. ۱)پروژه ریسپانسیو نبود ولی الان رو پروژه ریسپانسیو کار می کنیم ۲)در اونجا هر صفحه که می زدی api بعد از دوماه می دادند تازه بعضی موقع ها غلط بود و باید اصلاح شده به بک اند می دادید ولی در اینجا هر صفحه که قرار است زده شود بلافاصله api داده می شود تازه اونجا قبل از من یک برنامه نویس فرانتی بود که می گفت من هر تسکی به شرطی می زنم که api همون موقع داده شود که ای کاش منم همچین شرطی می گذاشتم. ۳)پروژه لانچ شده است ولی اونجا پروژه لانچ شده نبود. من چون پروژه لانچ شده نبود api درست حسابی کار نمی کردم کار به سختی پیدا می کردم ۴)هر تسکی که می خواهید انجام دهید باید اول ui _ux کار بزند بعد شما تسک بزنید یک موقع یک ماه بود ui-ux نداشتند تسکی نداشتند ولی در اینجا خودت یک front end developer ui هستی و منتظر ui ux کار نیستید. ۵) در انتخاب پکیج آزاد هستی ولی در اونجا برای پکیج اضافه کردن از مدیرپروژه اجازه می گیرید ۶) در نوشتن کدهای css آزاد هستید ولی در اونجا مثلا نوشتن position ممنوع بود درسته من همه جا flex یا گرید استفاده می کنم ولی خودم تعیین می کنم کجا flex بهتر یا گرید یا اصلا با پوزیشن کار کنم. از نظر حقوق یکسان و شرایط کاری یکسان است.
بسیار متعد پرداخت های منظم مزایای خوب برای همکاری بلند مدت امنیت شغلی خیلی بالا من وقتی وارد شدم تقریبا هیچ چیزی بلد نبودم و در این محیط خیلی فرصت برای یادگیری به بنده داده شد با اینکه همکارانی داشتم که خیلی کند پیشرفت میکردند اما مدیریت با صبر به آن ها فرصت میداد تا خودشون رو پیدا کنند . واقعا تجربه خوبی بود و متاسفانه به دلیل مشکلات شخصی مجبور شدم مجموعه رو ترک کنم.
اگه میخواید تو این شرکت کار کنید باید بدونید که امنیت شغلی توی اون هیچ معنی نداره. من حدودا یک سال و نیم اونجا کار کردم و قراردادم بصورت ماهانه تمدید میشد. یعنی هر یک ماه یک بار یه قرارداد جدید به مدت یک ماه! مواردی رو شاهد بودم که یکی از همکارا رو بصورت تلفنی و درست بعد از پایان تایم اداری اخراج کردن. یعنی حتی صبر نکردن طرف صبح بیاد سرکار و تو یه جلسه اعلام قطع همکاری کنن. تنها موردی که ممکنه جذابیت داشته باشه تو این شرکت رنج حقوقی اون هستش که به نسبت میانگین، حقوق بالاتری پرداخت میکنه. اون هم طبق یک مدل خیلی عجیب! یه بخشی از حقوق توی قرارداد ثبت شده ولی بخش اصلی حقوق هردفعه از یک حساب (شخصی) واریز میشد. نکته آخر هم اینکه حداقل برای پوزیشنی که من فعال بودم ماموریت زیاد میرفتم (حدودا دو بار در ماه)
برای مدت ۷ سال در سازمان فروش این مجموعه کار کردم. پس از دو سال کار در دفتر تهران به شعبه شهرستان انتقال داده شدم. پس از اتمام تحصیل دومین تجربه کاری من به صورت رسمی در این شرکت استارت خورد و خیلی از فضای کار سایر شرکتها و بازار کار اطلاعی نداشتم.حالا که بیرون اومدم و چند شرکت دیگر مصاحبه رفتم و جای دیگر مشغول به کار شدم خیلی خوب میتونم نظر بدم. در این مجموعه چیزی به نام بروکراسی اداری معنی نداره. واحد منابع انسانی در این سیستم نیست! اصلا چارت سازمانی وجود نداره! امنیت شغلی که اصلا،یا میری شهرستان یا اخراج! پرداخت حقوق به شدت نامنظم و گاهی تا ۲ ماه با تاخیر! انجام تعهدات صفر! اصلا قرارداد کاری نمیذارن برات که بخوای امضا کنی،فیش حقوقی بهت نمیدن! همه چیز حرفه! در یک جمله بخوام بگم این خانه از پایبست ویرانه است! در رابطه با بخش تولید این مجموعه همه چیز متفاوت است! بروکراسی اداری،چارت سازمانی،انجام به موقع تعهدات،تولید محصول با کیفیت و ... اگر سازمان فروش درخواست کار دادین حتما با تحقیق بیشتر اقدام کنید و اگر در بخش تولید درخواست ارائه دادین مطمئن باشید که سازمان خوبی رو انتخاب کردید.
بنده بخشی از تیم یکی از شرکت های تابعه پارس حیات، شرکت اورست مدرن پارس، فروشگاه های زنجیره ای جانبو بودم. جو کاری شرکت به معنای واقعی غیر شایسته سالاری بود. من حدود 3 سال در این شرکت فعالیت داشتم. برای ساعت های کاری غیرحضوری عصر تا شب اضافه کاری نداشتیم. برای تعطیل کاری ها مبلغی پرداخت نمیشد. با خروج و شکایت پرسنل ظاهرا شرکت مجبور به پرداخت شده. برای ماموریت های خارج شهر جهت راه اندازی سیستم های فروشگاه های شهرستان ها حق ماموریت نداشتیم. امنیت پرسنل و عبور و مرور در جاده های بین شهری در شرایط بد جوی برای انجام امورات هم اهمیت نداشت و به ما می گفتند: "باید بروید!" با شکایت پرسنل های خروجی ظاهرا تغییراتی بالاجبار اعمال شده. مسئول مستقیم بنده فردی بی نهایت نامحترم و کم سواد که با حمایتی که از مدیران در سایر بخش ها داشت به این سمت رسیده بود. عملا فشار کاری بخش بر روی پرسنل بود. تلاشهای ما به هیچ وجه دیده نمیشد و با رویکردی طلبکارانه، همیشه در مظن کم کاری بودیم. تقدیرها و تشکرها متوجه مسئول بخش بود. به هیچ وجه کار در این مجموعه رو پیشنهاد نمی کنم. ارتقاء های شغلی مبتنی بر معیارهای اصولی نیست. باندبازی و حمایت های ناصحیح از افراد زیاد اتفاق میوفته. احترامی برای افراد باسواد سازمان وجود نداره. شما ممکنه حتی مجبور باشین به افراد رده پایین بخش فروش شرکت هم جواب پس بدین چون شرکت فروش محور هست. برای افراد متاهل مثل من مناسب نیست. کلا خوشحال هستم که تغییر شرکت دادم چون حس کردم ارزش و احترام خودم رو دوباره بدست آوردم.
من چند ماهیه اینجا کار میکنم . تنها مزیتش اینه که حقوق ها رو به موقع میدن! مدیران میانی و سرپرست ها اکثرا نالایق بی اخلاق و ناکارامدند. مدیرعامل شرکت و پسرانشون شخصا در مسایل کامندا و پرسنل ورود میکنند و افراد رو بازخواست میکنند. اینجا این موضوع که تو یه کارمند بیشتر نیستی و چون قدرتی نداری باید همیشه سرت خم باشه و بله قربان بگی بهت یادآوری میشه. واحد منابع انسانی متشکل از افرادیه که دایما در حال راه رفتن در طبقات و وواحد های مختلفن و از هر فرصتی استفاده میکنند تا باهات طرح صمیمیت بریزن تا ازت حرف بکشن و ببینن کی چیکار میکنه و برای خودت یا اون شخص حاشیه ایجاد کنند. اینجا نباید به خنده ی آدم ها اعتماد کنی. هیچ کدوم از کارمند ها پشت هم نیستن و همه دنبال یه فرصتن که ازت آتو بگیرن همه تو روی هم میخندن اما هیچ کس به اون یکی اعتماد نداره. انگار رقابت بر سر موندن توی این شرکته.
در مدت بیش از 5 سال کار در این شرکت، اگر قرار باشه روزی استعفا بدم فقط جهت پیشرفت در کاره. این شرکت مزایای خوبی داره مهمترین عامل پیشرفت خود آدمه. البته هر جایی مشکلاتی هم داره. اما در رنج مدیر میانی (شغل من) اعمل نظرهای سلیقه ای و شخصی هیچ جایی نداره. تنها استرس، استرس کاره. حقوق مناسب ( بالاتر از میانگین سایر شرکت ها) بیمه تکمیلی، سرویس، پاداش سالیانه، افزایش حقوق (غیر از افزایش سنواتی)، ناهار، مدیریت خوب و ...
از بهترین شرکت های ایران برای کار کردنه، حقوقا از 80% الباقی شرکتا بالاتره، فرهنگه کاری کاملا اروپایی خوبه بجز جاهایی که هموطنای عزیزمون ایرانیزه کردن. در زمان کار کردن در این شرکت کاملا احساس میکنید که به شما احترام میزارن و امنیت و راحتی شغلی و زندگیتون براشون مهمه. محیط کاری 100% مهندسی شده و استدانداره بار ها جایزه بهترین آفیس ایران رو گرفته و حتی میزان نور استفاده شده بر اساس متر مربعه و موکتی که کف زمین کار شده 100% استانداره اروپا رو داره میز صندلی و لب تاپی که بتون میدن کاملا خوب و کارائی داره، شرکت بسیار پولداره و خاریجیه و شدیدا توی بازار ایران قدرتمنده تقریبا رقبای خارجی همه از کشور رفتن و همه شرکتای رقیب داخلی دارن از روی این شرکت و محصولاتش کپی برداری میکنن. به محض ورود به ساختمان شرکت سمت راستتون کافه لیپتون که مال خود شرکته رو میبینید و سمت چپ شاپ مخصوص کارمندان که با قیمت پایین تری محصولات رو به کارمندان میفروشن. اکثر کارمندای شرکت خوشحالن و روحیه خوبی دارن. مزایا شرکت بینظیره و حتی برای خرید گوشی بتون کمک هزینه میدن. 3 ماه برای بنده آموزش گذاشتن و حقوق رو در زمان آموزش تمام و کمال پرداخت کردن. شرکت هزینه رفت و آمد - تلفن - بن خرید و استهلاک ماشینتون - هزینه بنزین در صورت استفاده از خودرو شخصی رو بتون میده به شکلی که حقوق 100% مال خودتونه و آخر سال یه درصدی از سود شرکت بین همه تقسیم میشه و بعضی اوقات این پاداش از حقوق یک سال یه کارمند دیگه توی یه شرکتای دیگه بالاتره. ساعت کاری نسبتا شناوره ( من در زمان کرونا شرکت نبودم) ناهار کاملا با کیفیتی میدن و شرکت آشپزخودشو داره و با مواد اولیه درجه یک غذا درست میکنه، رفاه کارمندا شدیدا واسش مهمه (دستگاه قهوه ساز که در هر طبقه گذاشت حدود 40 میلیون قیمتشه) هر روز میوه تازه درجه یک بتون میدن و مدیر هارو آخر سال در صورت رسیدن به تارگت سالیانه یه یکی از کشورهای دنیا برای تفریح میبرن. خلاصه هرچی بگم کم گفتم حتی توی کشورهای خارجی هم مردم دوس دارن توی این شرکت کار کنن. هیچی کم و کسر نداره و اکثر کارمندای جدیدش جوان و بسیار سطح بالا هستن.
در کل به دلیل تصمیمات شتابزده ای که مدیریت بدون هیچ گونه پشتوانه فکری یهو اعلام میکنند محیط کاری خیلی پر تنشی رو ایجاد میکنند و اصلا احساس راحتی ندارید. در ضمن یهو هم اعلام میکنند که یکی از پرسنل دیگه نیاد بدون هیچ دلیل خاصی. متاسفانه پرداخت خیلی ضعیفی هم دارن.
چند سالی مشغول به کار هستم. تاکنون مسئله ای در خصوص حقوق و مزایا وجود نداشته و اولویت شرکت به کارکنان و معیشت آن ها بوده و هست و خواهد بود. حقوق و دستمزد هم بر اساس بهره وری در نظر گرفته می شود.
اون دوست عزیزی که سه تا نظر قبلی رو نوشتی و خودت لایک می کنیش خب عزیز دل شما غرض داری قبول ولی چرا دروغ وارد حرفات میکنی و حتی از یه جمله راست استفاده نکردی من هشت سال اینجا کار کردم و میکنم اما ندیدم حقوق به غیر دو یا سه ماه اونم به علت وضع بازار با تاخیر پرداخت بشه بقیه موارد همیشه سر موقع بوده میزان حقوق هم برای همه بالاتر از انتظار بوده و تو منطقه بخاطر حقوق خوبش معروفه در ضمن پاداش هم که همیشه داره محیطش هم مدیریت همیشه تحت کنترل داشته و امنیت خوبی داره هر مدیری ضعف هایی داره ولی ندیدم مجموعه مدیریتی که این شخص میگه ضعیفه رفتار نامناسب یا غیر مدیریتی داشته باشه شما کاملا دشمنی شخصی با مجموعه مدیریت داری. شما که انقد خوب به مردم شناخت میدی لطفا اطلاع رسانی هم بکن که این مجموعه با همین مدیریت ۲۰ ساله داره کار میکنه و درحال حاضر حدود ۳۰۰ پرسنل راضی داره. این شرکت به همراه سه شرکت دیگه یه مجموعه به نام گروه صنعتی کاریزماتک رو تشکیل میدن که از لحاظ کارایی،مدیریتی،امنیتی،اجتماعی و حتی سیاسی و باقی موارد در سطح قابل قبول و بالایی قرار دارند و انشالله با قدرت رو به جلو در پیش هستن از لحاظ بیمه ای و جایگاهی در جامعه بسیار محیط عالی همه مدیران در تمامی شرکت ها فقط به نفرات محبوب خودشون توجه دارن اما اینجا مدیران نگاهشون و توجه شون به پرسنل شرکت عادلانه و در یک سطحه امیدوارم روزی برسه که همه یاد بگیرن دروغ نگن و جرات گفتن حقیقت رو داشته باشن یا علی
سلام من از دی ماه 98 تا اوایل مرداد 99 در دفتر مرکزی شهاب انرژی صبح مشغول به کار بودم.محیط کاری آرام،دور از تنش ، رفتار حرفه ای مدیریت ، پرداخت حقوق سر موقع، حاکم بودن احترام متقابل از طرف مدیریت و پرسنل ،آزادی عمل در انجام وظایف محوله ، همکاری روان و خوب گروهی از ویژگی های خوب این شرکت بود. مزایای پرداختی آنچنانی نداشت اما مدیریت تلاش کرده بود با توجه به حجم کار و فضای کاری جاری در جامعه ، شرایط مناسب و عادلانه ای را برای پرسنل فراهم کند. زمانی که من استخدام شدم آشنایی زیادی با نرم افزار سپیدار و فیلد کاری آنجا نداشتم اما خدا رو شکر با آموزش و فرصتی که در اختیار من قرار دادند در کمترین زمان توانستم خودم را با کار و محیط سازگار کنم. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی ، مدیریت ناچار به واگذاری کارخانه شد، من نیز از مجموعه جدا شدم اگرچه همکاری کوتاهی داشتم اما هیچوقت روزهای کاری خوبی را که آنجا گذراندم فراموش نخواهم کرد. نام آن شرکت به نماد فرآیند صبح تغییر کرد و اداره آن را یک هلدینگ معتبر به عهده گرفت. امیدوارم که چرخه تولید محصولات آن شرکت که حاصل سالها تلاش آقایان عسکری و کارمندانش می باشد، همیشه در حرکت و پیشرفت باشد و هیچوقت هیچ نیروی کاری ، بیکار نشود.
کار کردن در این شرکت تنها هدر رفتن وقت شما رو شامل میشه امنیت شغلی نداره با شما روراست نیستند، مدام از شما سو استفاده میکنند گول برند رو نخورید کار کردن اینجا اشتباه محضه
مشکل عمده شرکت هاکوپیان چند دستگی بین نیروهای استخدام شده است. آقای هاکوپیان و پسرش در مسائل مختلف شرکت دچار کشمکش هستند. اگر زیر مجموعه یوریک باشی به راحتی کمتر از یکماه توسط آقای هاکوپیان بدون هیییییچ گونه دلیلی کنار گذاشته میشی در این شرکت زیرآب زنی کشمکش زیاد زدن اتهامات اخلاقی به وفور دیده میشه.
من ۴ سال در این شرکت کار کردم و با اینکه بهترین عملکرد را در تیم داشتم ولی همیشه مورد خشم و توهین و تحقیرو پشت سر گویی های مدیر مربوطه بودم این شرکت ترکیه ای فقط برای ۴ تا مدیر ارشد جیره خوار خودش خوبه اصلا به کارمندای زیر دست اهمیت نمیدن با دادن وعده های دروغین و پروموت کردن تموم وقت و توان ادمو میگیرن و آخرش هم که میخوای حقتو بگیری و اعتراض کنی اخراجت میکنن .شرایط کاری سخت پر استرس و ساعت کار طولانی و تبعیض و زیراب زدن های نوچه ها و زیر پا گذاشتن عملکرد کاری و زیر سوال بردن شان انسانی و تبعیض جنسی ،آزار کلامی و حق خوری و بی سوادی و بی تجربگی مدیر و کارنابلد بودن و انداختن فشار کار روی کارمند ، اجازه ندادن برای استراحت و ناهار خوردن ، سیگار کشیدن مدیران در محل کار و اخراجهای پی در پی نیروها و استعفاهای مکرر افراد و ….از تجربه کار من در این شرکت بود .با شکایت به اداره کار بخاطر اخراج در اثنای کار تا حدودی به حقم رسیدم ولی هنوز بعد یکسال سفته های منو پس ندادند. جالب اینکه مدیر منابع انسانی بهمن گفت فقط شما در صورتی میتونی اعتراض کنی که مدیر به شما تعرض جنسی کرده باشه یعنی تو این شرکت هیچ حقی برای نیرو دیده نمیشود و فقط مدیر ارشد و چاپلوس و فریبکار براشون مهمه
با سلام بخش تولید واقعا فرسایشی بود و اعتراض داشتن به ساعت شیفت و عدم اعمال سختی کار.واقعا مدیرای با طرز فکر قرون وسطی داشت.بجای بهبود وضع و شنیدن مشکلات، دنبال جلب رضایت مدیر عامل بودند. مصاحبه فرمالیته بود و کسی رو که باید بگیرن مشخص بود. ملاک ارزیابی عملکرد، نظر شخصی مدیر بود، نه واقعیت. من که فرار کردم، پیشنهادم اینه وارد اون زندان نشید.
من یکی از کارکنان شرکت هستم ساعت کاری ۱۲ساعته آدم از زندگی میوفته مگه کارگر آدم نیست مام زندگی داریم آرزو داریم این چ وضعشه آدم از خستگی نمیدونه چیکار کنه
در واقع میشه گفت فاحعه ای بنام هاکوپیان تماما شما رو در مسیر زیرآب زنی و جاسوسی قرار میدن ( فرض بر اینه که همه دوشمنن) پیشرفت کاری و دانشی در حد صفره چون مدیر که کلا سواد نداره و مسول تیمی هم وجود نداره در کل فقط با زیرآب زنی و چاپلوسی چند صباحی میتونین بمونین حقوقتون هم به هیچ وجه در حد استاندارد نیست بلکه در حد یه کارگر ساده و هیچ وقت هم قابل مذاکره نیست باید منتظر آخر سال باشین دولت هر چی افزایش داد شرکت به اسم خودش میزنه و میگه من افزایش دادم خیلی جالبه واقعا از کنترل با دوربین و کنترل صفحه مانیتور هم که نگم براتون سفته هم ماشالا همیشه در اولویتشون بوده
شرایط این شرکت شبیه در کار دولتی است مثلا خیلی از شرکت های خصوصی شما باید از 14 فروردین شرکت باشید ولی این شرکت هاکوپیان از 7 فروردین باید شرکت باشید و باکار دورکاری در شرکت مخالف هستند وحتی یک نفر می شناسم در شرکت 500 میلیون سفته داده است پروژه دات نت هنوز سنگین هست و مثلا یکی از فانشن هاش به اسم خدماتی شرکت کوزه گر است و در یک صفحه1000 خط کد است و یک نفر کرواتی که کارفرما که فقط ادعا می کند 21 سال سابقه دارد آقای حسین کلایی که کروات مشکی و کت تنش است هر روز باید صبح ظهر شب گزارش دهید و اطلاعاتش به قدری پایین است که قبول نمی کند که هر ماه پسورد ویندوز عوض شود و یکی از علت هایی بود کارمندی که 10 سابقه کار در شبکه دارد اخراج کرد
اگه میخواین بی کار باشید و حقوق بگیرید بیاید اینجا. البته اونقدر دور از شهر هست که حوصله تون سر میره توی مسیر. هیج اهمیتی به یادگیری داده نمی شه و هیچ پروژه درست درمونی هم تعریف نمیشه. همش کپی برداری از محصولات چینی و ترکی. طراحی اصلا وجود نداره فقط مهندسی معکوس. به کیفیت خروجی کار هم اصلا توجه نمیشه و محصولات با قیمت جندبرابری به مشتری فروخته میشه.
شرکت هاکوپیان مدام شما را به دادن گزارش صبح بعدازظهر شب و یک روز در هفته به کارفرما یا cto تو ورد یا انلاین گزارش بفرستید ، کارمندانی که به هر علتی گزارش نفرستادند ،توسط مدیر کارفرما یا مدیرپروژه مورد حمله یا کم شدن حقوق قرار می گیرند و کارمند مورد نظر به حرفی که بی ادبانه هست ولی حرف اولش خ هست متهمت می کنند هاکوپیان جایی که قرار است زیرآبت بزنند، هاکوپیان جایی که به پستی که در لینکدین گذاشتید گیر می دهند یا کاری که با مانیتور شما می کنید گیرمی دهند نگران این نباشید کسی به شما گیر ندهد و در شرکتی شما مجبور بودید با خانم درشرکت فقط حق دارید سلام و خداحافظ بگویید و اگر از سلام خداحافظ جلوتر رفتید تهدید به اخراج دادند اون محیط شرکت ترک کنید چون اون شرکت فکر می کند شما فقط با خانوم در حد خوشمزگی یا چشم چرونی و ارتباط برقرار کردن صحبت می کنید و حتی ممکن این ارتباط اگه به ازدواج تبدیل شود که بعد از اون اخراجت کردند چون فکر می کنند خانم و اقایی که در شرکت زن شوهر نمی توانند به خوبی در شرکت کار کنند. شرکت هاکوپیان فقط شما حق دارید در شرکت با کیبورد کار کنید و اینترنت شما قطع است با وی ام وی که من بهت میدم کار کنید و حق ندارید از اینترنت حتی یک خط کد کپی پیست کنید سریعا از اون شرکت ترک کنید چون اون شرکت حتی درکی از این ندارد که مثلا ویژوال استادیو کد هر دو هفته اپدیت کنید. در شرکت هاکوپیان کارفرما حق ندارد برنامه نویس اراذل و اوباش صدا کند باید برنامه نویس به فامیلیش صدا کند و کارفرما قراردادی که برنامه نویس می بندد نباید اسم کارگر را بنویسد منظورم اینه که شما کارشناس فرانت اند بعد تو قرار داد شما به جای کارشناس فرانت اند کارگر نوشتند اگر کارمندی زیاد تلفنش زنگ می خورد یا در لینکدین کار دورکاری یا پروژه ای پیدا کرده است که همراه با کار تمام وقتش انجام بدهد ،این اصلا به کارفرما ربطی ندارد گیر بدهد هرکسی پیشرفت یک جور می بیند پیشرفت خودم از شرکت قبلیم که هاکوپیان بود و الانی که آواژنگ هستم می سنجم. ۱)پروژه ریسپانسیو نبود ولی الان رو پروژه ریسپانسیو کار می کنیم ۲)در اونجا هر صفحه که می زدی api بعد از دوماه می دادند تازه بعضی موقع ها غلط بود و باید اصلاح شده به بک اند می دادید ولی در اینجا هر صفحه که قرار است زده شود بلافاصله api داده می شود تازه اونجا قبل از من یک برنامه نویس فرانتی بود که می گفت من هر تسکی به شرطی می زنم که api همون موقع داده شود که ای کاش منم همچین شرطی می گذاشتم. ۳)پروژه لانچ شده است ولی اونجا پروژه لانچ شده نبود. من چون پروژه لانچ شده نبود api درست حسابی کار نمی کردم کار به سختی پیدا می کردم ۴)هر تسکی که می خواهید انجام دهید باید اول ui _ux کار بزند بعد شما تسک بزنید یک موقع یک ماه بود ui-ux نداشتند تسکی نداشتند ولی در اینجا خودت یک front end developer ui هستی و منتظر ui ux کار نیستید. ۵) در انتخاب پکیج آزاد هستی ولی در اونجا برای پکیج اضافه کردن از مدیرپروژه اجازه می گیرید ۶) در نوشتن کدهای css آزاد هستید ولی در اونجا مثلا نوشتن position ممنوع بود درسته من همه جا flex یا گرید استفاده می کنم ولی خودم تعیین می کنم کجا flex بهتر یا گرید یا اصلا با پوزیشن کار کنم. از نظر حقوق یکسان و شرایط کاری یکسان است.
بسیار متعد پرداخت های منظم مزایای خوب برای همکاری بلند مدت امنیت شغلی خیلی بالا من وقتی وارد شدم تقریبا هیچ چیزی بلد نبودم و در این محیط خیلی فرصت برای یادگیری به بنده داده شد با اینکه همکارانی داشتم که خیلی کند پیشرفت میکردند اما مدیریت با صبر به آن ها فرصت میداد تا خودشون رو پیدا کنند . واقعا تجربه خوبی بود و متاسفانه به دلیل مشکلات شخصی مجبور شدم مجموعه رو ترک کنم.
اگه میخواید تو این شرکت کار کنید باید بدونید که امنیت شغلی توی اون هیچ معنی نداره. من حدودا یک سال و نیم اونجا کار کردم و قراردادم بصورت ماهانه تمدید میشد. یعنی هر یک ماه یک بار یه قرارداد جدید به مدت یک ماه! مواردی رو شاهد بودم که یکی از همکارا رو بصورت تلفنی و درست بعد از پایان تایم اداری اخراج کردن. یعنی حتی صبر نکردن طرف صبح بیاد سرکار و تو یه جلسه اعلام قطع همکاری کنن. تنها موردی که ممکنه جذابیت داشته باشه تو این شرکت رنج حقوقی اون هستش که به نسبت میانگین، حقوق بالاتری پرداخت میکنه. اون هم طبق یک مدل خیلی عجیب! یه بخشی از حقوق توی قرارداد ثبت شده ولی بخش اصلی حقوق هردفعه از یک حساب (شخصی) واریز میشد. نکته آخر هم اینکه حداقل برای پوزیشنی که من فعال بودم ماموریت زیاد میرفتم (حدودا دو بار در ماه)
برای مدت ۷ سال در سازمان فروش این مجموعه کار کردم. پس از دو سال کار در دفتر تهران به شعبه شهرستان انتقال داده شدم. پس از اتمام تحصیل دومین تجربه کاری من به صورت رسمی در این شرکت استارت خورد و خیلی از فضای کار سایر شرکتها و بازار کار اطلاعی نداشتم.حالا که بیرون اومدم و چند شرکت دیگر مصاحبه رفتم و جای دیگر مشغول به کار شدم خیلی خوب میتونم نظر بدم. در این مجموعه چیزی به نام بروکراسی اداری معنی نداره. واحد منابع انسانی در این سیستم نیست! اصلا چارت سازمانی وجود نداره! امنیت شغلی که اصلا،یا میری شهرستان یا اخراج! پرداخت حقوق به شدت نامنظم و گاهی تا ۲ ماه با تاخیر! انجام تعهدات صفر! اصلا قرارداد کاری نمیذارن برات که بخوای امضا کنی،فیش حقوقی بهت نمیدن! همه چیز حرفه! در یک جمله بخوام بگم این خانه از پایبست ویرانه است! در رابطه با بخش تولید این مجموعه همه چیز متفاوت است! بروکراسی اداری،چارت سازمانی،انجام به موقع تعهدات،تولید محصول با کیفیت و ... اگر سازمان فروش درخواست کار دادین حتما با تحقیق بیشتر اقدام کنید و اگر در بخش تولید درخواست ارائه دادین مطمئن باشید که سازمان خوبی رو انتخاب کردید.
بنده بخشی از تیم یکی از شرکت های تابعه پارس حیات، شرکت اورست مدرن پارس، فروشگاه های زنجیره ای جانبو بودم. جو کاری شرکت به معنای واقعی غیر شایسته سالاری بود. من حدود 3 سال در این شرکت فعالیت داشتم. برای ساعت های کاری غیرحضوری عصر تا شب اضافه کاری نداشتیم. برای تعطیل کاری ها مبلغی پرداخت نمیشد. با خروج و شکایت پرسنل ظاهرا شرکت مجبور به پرداخت شده. برای ماموریت های خارج شهر جهت راه اندازی سیستم های فروشگاه های شهرستان ها حق ماموریت نداشتیم. امنیت پرسنل و عبور و مرور در جاده های بین شهری در شرایط بد جوی برای انجام امورات هم اهمیت نداشت و به ما می گفتند: "باید بروید!" با شکایت پرسنل های خروجی ظاهرا تغییراتی بالاجبار اعمال شده. مسئول مستقیم بنده فردی بی نهایت نامحترم و کم سواد که با حمایتی که از مدیران در سایر بخش ها داشت به این سمت رسیده بود. عملا فشار کاری بخش بر روی پرسنل بود. تلاشهای ما به هیچ وجه دیده نمیشد و با رویکردی طلبکارانه، همیشه در مظن کم کاری بودیم. تقدیرها و تشکرها متوجه مسئول بخش بود. به هیچ وجه کار در این مجموعه رو پیشنهاد نمی کنم. ارتقاء های شغلی مبتنی بر معیارهای اصولی نیست. باندبازی و حمایت های ناصحیح از افراد زیاد اتفاق میوفته. احترامی برای افراد باسواد سازمان وجود نداره. شما ممکنه حتی مجبور باشین به افراد رده پایین بخش فروش شرکت هم جواب پس بدین چون شرکت فروش محور هست. برای افراد متاهل مثل من مناسب نیست. کلا خوشحال هستم که تغییر شرکت دادم چون حس کردم ارزش و احترام خودم رو دوباره بدست آوردم.
من چند ماهیه اینجا کار میکنم . تنها مزیتش اینه که حقوق ها رو به موقع میدن! مدیران میانی و سرپرست ها اکثرا نالایق بی اخلاق و ناکارامدند. مدیرعامل شرکت و پسرانشون شخصا در مسایل کامندا و پرسنل ورود میکنند و افراد رو بازخواست میکنند. اینجا این موضوع که تو یه کارمند بیشتر نیستی و چون قدرتی نداری باید همیشه سرت خم باشه و بله قربان بگی بهت یادآوری میشه. واحد منابع انسانی متشکل از افرادیه که دایما در حال راه رفتن در طبقات و وواحد های مختلفن و از هر فرصتی استفاده میکنند تا باهات طرح صمیمیت بریزن تا ازت حرف بکشن و ببینن کی چیکار میکنه و برای خودت یا اون شخص حاشیه ایجاد کنند. اینجا نباید به خنده ی آدم ها اعتماد کنی. هیچ کدوم از کارمند ها پشت هم نیستن و همه دنبال یه فرصتن که ازت آتو بگیرن همه تو روی هم میخندن اما هیچ کس به اون یکی اعتماد نداره. انگار رقابت بر سر موندن توی این شرکته.
در مدت بیش از 5 سال کار در این شرکت، اگر قرار باشه روزی استعفا بدم فقط جهت پیشرفت در کاره. این شرکت مزایای خوبی داره مهمترین عامل پیشرفت خود آدمه. البته هر جایی مشکلاتی هم داره. اما در رنج مدیر میانی (شغل من) اعمل نظرهای سلیقه ای و شخصی هیچ جایی نداره. تنها استرس، استرس کاره. حقوق مناسب ( بالاتر از میانگین سایر شرکت ها) بیمه تکمیلی، سرویس، پاداش سالیانه، افزایش حقوق (غیر از افزایش سنواتی)، ناهار، مدیریت خوب و ...
از بهترین شرکت های ایران برای کار کردنه، حقوقا از 80% الباقی شرکتا بالاتره، فرهنگه کاری کاملا اروپایی خوبه بجز جاهایی که هموطنای عزیزمون ایرانیزه کردن. در زمان کار کردن در این شرکت کاملا احساس میکنید که به شما احترام میزارن و امنیت و راحتی شغلی و زندگیتون براشون مهمه. محیط کاری 100% مهندسی شده و استدانداره بار ها جایزه بهترین آفیس ایران رو گرفته و حتی میزان نور استفاده شده بر اساس متر مربعه و موکتی که کف زمین کار شده 100% استانداره اروپا رو داره میز صندلی و لب تاپی که بتون میدن کاملا خوب و کارائی داره، شرکت بسیار پولداره و خاریجیه و شدیدا توی بازار ایران قدرتمنده تقریبا رقبای خارجی همه از کشور رفتن و همه شرکتای رقیب داخلی دارن از روی این شرکت و محصولاتش کپی برداری میکنن. به محض ورود به ساختمان شرکت سمت راستتون کافه لیپتون که مال خود شرکته رو میبینید و سمت چپ شاپ مخصوص کارمندان که با قیمت پایین تری محصولات رو به کارمندان میفروشن. اکثر کارمندای شرکت خوشحالن و روحیه خوبی دارن. مزایا شرکت بینظیره و حتی برای خرید گوشی بتون کمک هزینه میدن. 3 ماه برای بنده آموزش گذاشتن و حقوق رو در زمان آموزش تمام و کمال پرداخت کردن. شرکت هزینه رفت و آمد - تلفن - بن خرید و استهلاک ماشینتون - هزینه بنزین در صورت استفاده از خودرو شخصی رو بتون میده به شکلی که حقوق 100% مال خودتونه و آخر سال یه درصدی از سود شرکت بین همه تقسیم میشه و بعضی اوقات این پاداش از حقوق یک سال یه کارمند دیگه توی یه شرکتای دیگه بالاتره. ساعت کاری نسبتا شناوره ( من در زمان کرونا شرکت نبودم) ناهار کاملا با کیفیتی میدن و شرکت آشپزخودشو داره و با مواد اولیه درجه یک غذا درست میکنه، رفاه کارمندا شدیدا واسش مهمه (دستگاه قهوه ساز که در هر طبقه گذاشت حدود 40 میلیون قیمتشه) هر روز میوه تازه درجه یک بتون میدن و مدیر هارو آخر سال در صورت رسیدن به تارگت سالیانه یه یکی از کشورهای دنیا برای تفریح میبرن. خلاصه هرچی بگم کم گفتم حتی توی کشورهای خارجی هم مردم دوس دارن توی این شرکت کار کنن. هیچی کم و کسر نداره و اکثر کارمندای جدیدش جوان و بسیار سطح بالا هستن.
در کل به دلیل تصمیمات شتابزده ای که مدیریت بدون هیچ گونه پشتوانه فکری یهو اعلام میکنند محیط کاری خیلی پر تنشی رو ایجاد میکنند و اصلا احساس راحتی ندارید. در ضمن یهو هم اعلام میکنند که یکی از پرسنل دیگه نیاد بدون هیچ دلیل خاصی. متاسفانه پرداخت خیلی ضعیفی هم دارن.
چند سالی مشغول به کار هستم. تاکنون مسئله ای در خصوص حقوق و مزایا وجود نداشته و اولویت شرکت به کارکنان و معیشت آن ها بوده و هست و خواهد بود. حقوق و دستمزد هم بر اساس بهره وری در نظر گرفته می شود.
اون دوست عزیزی که سه تا نظر قبلی رو نوشتی و خودت لایک می کنیش خب عزیز دل شما غرض داری قبول ولی چرا دروغ وارد حرفات میکنی و حتی از یه جمله راست استفاده نکردی من هشت سال اینجا کار کردم و میکنم اما ندیدم حقوق به غیر دو یا سه ماه اونم به علت وضع بازار با تاخیر پرداخت بشه بقیه موارد همیشه سر موقع بوده میزان حقوق هم برای همه بالاتر از انتظار بوده و تو منطقه بخاطر حقوق خوبش معروفه در ضمن پاداش هم که همیشه داره محیطش هم مدیریت همیشه تحت کنترل داشته و امنیت خوبی داره هر مدیری ضعف هایی داره ولی ندیدم مجموعه مدیریتی که این شخص میگه ضعیفه رفتار نامناسب یا غیر مدیریتی داشته باشه شما کاملا دشمنی شخصی با مجموعه مدیریت داری. شما که انقد خوب به مردم شناخت میدی لطفا اطلاع رسانی هم بکن که این مجموعه با همین مدیریت ۲۰ ساله داره کار میکنه و درحال حاضر حدود ۳۰۰ پرسنل راضی داره. این شرکت به همراه سه شرکت دیگه یه مجموعه به نام گروه صنعتی کاریزماتک رو تشکیل میدن که از لحاظ کارایی،مدیریتی،امنیتی،اجتماعی و حتی سیاسی و باقی موارد در سطح قابل قبول و بالایی قرار دارند و انشالله با قدرت رو به جلو در پیش هستن از لحاظ بیمه ای و جایگاهی در جامعه بسیار محیط عالی همه مدیران در تمامی شرکت ها فقط به نفرات محبوب خودشون توجه دارن اما اینجا مدیران نگاهشون و توجه شون به پرسنل شرکت عادلانه و در یک سطحه امیدوارم روزی برسه که همه یاد بگیرن دروغ نگن و جرات گفتن حقیقت رو داشته باشن یا علی
سلام من از دی ماه 98 تا اوایل مرداد 99 در دفتر مرکزی شهاب انرژی صبح مشغول به کار بودم.محیط کاری آرام،دور از تنش ، رفتار حرفه ای مدیریت ، پرداخت حقوق سر موقع، حاکم بودن احترام متقابل از طرف مدیریت و پرسنل ،آزادی عمل در انجام وظایف محوله ، همکاری روان و خوب گروهی از ویژگی های خوب این شرکت بود. مزایای پرداختی آنچنانی نداشت اما مدیریت تلاش کرده بود با توجه به حجم کار و فضای کاری جاری در جامعه ، شرایط مناسب و عادلانه ای را برای پرسنل فراهم کند. زمانی که من استخدام شدم آشنایی زیادی با نرم افزار سپیدار و فیلد کاری آنجا نداشتم اما خدا رو شکر با آموزش و فرصتی که در اختیار من قرار دادند در کمترین زمان توانستم خودم را با کار و محیط سازگار کنم. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی ، مدیریت ناچار به واگذاری کارخانه شد، من نیز از مجموعه جدا شدم اگرچه همکاری کوتاهی داشتم اما هیچوقت روزهای کاری خوبی را که آنجا گذراندم فراموش نخواهم کرد. نام آن شرکت به نماد فرآیند صبح تغییر کرد و اداره آن را یک هلدینگ معتبر به عهده گرفت. امیدوارم که چرخه تولید محصولات آن شرکت که حاصل سالها تلاش آقایان عسکری و کارمندانش می باشد، همیشه در حرکت و پیشرفت باشد و هیچوقت هیچ نیروی کاری ، بیکار نشود.