بعد از قبول شدن توی مصاحبه؛ ۳ روز ازمایشی بدون حقوق از ما کار کشیدن و بعد از شروع کار دو تا قرارداد میبندن یکی هفت تومن و یکی بقیه مبلغ که مثل من الان دستم به جایی بند نباشه که شکایت کنم. کسی رو اونجا بیمه نمیکنن بعد از تایم کاری شرکت که توی قرارداد ذکر شده بود مارو چند ساعت اضافه نگه میداشتن به اصتلاح بخاطر فورس بودن ماجرا ( بدون محاسبه اضافه کاری ) به جای اضافه کاری قول تسهیلات میدادن برای بعدا، بچه هایی که با این قضیه کنار اومده بودن حتی ۳۰ دقیقه برای تایم نهارشون وقت نداشتن و گیر میدادن که باید تایم نهارو کم تر کنیم در حالی که هر روز ما به جای ساعت ۶ حداقل ساعت ۸ از شرکت میومدیم بیرون . به هر حال کسی که اونجا کار میکنه باید اینارو قبول میکرد ولی موقعی که بنده درخواست قطع همکاری رو دادم اصلا اخلاق حرفهای از تیم hr شون نگرفتم. روی درب ورودی دوربین گزاشته بودن که تایم هایی که کسی میره سیگار بکشه هم محاسبه بشه ولی از اون طرف چیزی به نام محاسبه اضافه کاری نداشتیم حقوقی که برای اون مدت من پرداخت شد بر پایه همون قرارداد اولیه ۷ ملیون تومن بود و الان هم بعد از دو هفته از گذشتن ماجرا هر دو شمارم رو بلاک کردن و حتی نمیتونم تماس بگیرم باهاشون 😂
آخرین تجربهها
شرکت بسیار سختگیریه اما جای امنیه، تلاش میکنن بهتر بشن، خوبیش اینه که با سیستمهای سنتی پخش کمی فاصله دارن و احترام سر جاشه مراحل استخدام محترمانه و منطقی بود
این شرکت به هیچ عنوان برای افراد با سابقه مناسب نیست به این دلیل که سیستم ها و فرآیندهای این شرکت کاملا تازه پیاده شده و در حال آزمون و خطا هستن و این باعث میشه شما ناخودآگاه از یک سیستم منظم وارد یک روتین کاملا غیر منظم بشید و کلا شما رو به چالش بکشه البته اگر مدیران توانایی تحمل انتقاد رو داشتن شاید تجربه بالا شما زمینه ساز رشد خود مجموعه هم میشد ولی متاسفانه اینطور نیست به جز در یک مورد و اون هم مدیر منابع انسانی این شرکت بقیه مدیران این شرکت از لحاظ فنی کاربلد نیستن نرخ خروج از شرکت این مجموعه بشدت بالاس بطوری که روزانه چندین نفر در حال استعفا و همیشه و مرتب در حال استخدام هستند شما شاید استعفا ها رو نبینی ولی یه سر به سایت های استخدامی بزنید میبینید که همیشه در حال استخدام و جایگزینی با افرادی هستند که مجموعه رو ترک کردند محیط کاری کاملا نا مناسبی داره بشدت حاشیه در شرکت وجود دارد واحدی به اسم حسابرسی دارند که حتی به پوشش شما هم ایراد میگرن تا کوچکترین رفتاری از شما میبینند که باب میل رفتارشان نیست تهدید به اخراج و کم کردن آکورد شما میکنن در کل به نظرم این شرکت بدرد جونیور ها هم نمیخوره چون نمیارزه بخاطر سابقه یا هر چیزی با همچین تیم خودشیفته ای فعالیت داشت.
محیط سالم و شاد ، رفتار دوستانه و محترمانه مدیر و همکاران ، اهمیت دادن به رشد افراد مدیر بخش فنی (CTO) یکی از بهترین ، دقیق ترین و محترم ترین مدیرهایی هست که تو تمام مدت سابقه کاریم باهاشون کار کردم .
باهاشون یک جلسه مصاحبه داشتم اول یک فرم مصاحبه دادن که پر کنم و بعد چند لحظه منتظر موندم تا به بالا راهنمایی بشم دو خانم نشسته بودند که با احترام رفتار کردند و برخورد آرومی داشتن فضای جلسه مصاحبه اصلا استرس زا نبود و تخصصی صحبت کردند سن زیادی نداشتند ولی مسلط بودند در کل مصاحبه جذابی بود
شاید جملات نا مفهوم باشد ولی این هارو تو ذهنتون شناور کنید به خوبی قابل درک میشود. با وجود این که بیشتر از 14 سال کار میکنم میتونم بگم این روراست ترین و محترم ترین تیمی هست که تا حال باهاشون کار کردم. دکترساینا به واسطه همین فرهنگ ارتباطی باعث رشد خودش و مردم میشود. خوب میدونیم که برای انجام کارهای بزرگ به چنین تیمی نیاز داریم. صدا قهقههای، گاه و بیگاه شنیده میشود که مطعلق به مدیر عالم آن است. یه مدیر فنی بسیار حرفهای صمیمی داره که ببینیدش یاد ایموجی بوس و قلب می افتید. و اما نکته منفی این هست که طراحی نشده و بیشتر سرهم بندی شده و تازه داره تلاش میکنه هزینه های پرداخت نکرده رو پرداخت کنه تا آمادگی اسکیل آپ رو به دست بیاره. خب این موقعیت برای هر کسی جذاب نیست.
یکی از علاقه مندی هام تو دکتر ساینا اینه که به پیشرفت فنی آدم ها اهمییت میده، و میتونم خوب رشد کنم. و محیط کاملا محترمانه و در بستر احترام متقابل هست. مثبت اندیشی یکی از چیزهایی هست رواج داره. خب یه سری معایب ممکنه داشته باشه، و هر شرکتی ممکنه داشته باشه ولی موارد بالا به حدی خوب انجام شدن که باعث شده من اینجا بمونم کار کنم
مهم ترین چیزی که دکتر ساینا داره رشد دادن افراد در مقابل رشد چشمگیر خودشه و اینکه مدیریت کردن اون تیم بزرگ و بسیار کار درست کار سختیه که دکتر ساینا به خوبی ازش بر اومده
دکترساینا یه محیط کاریه که با همکارهای دوست داشتنی خیلی خوب و دلچسب شده به شدت محیط کاری حرفه ای و جای پیشرفت داره؛ از لحاظ تکنولوژی و علمی سعی میشه در لبه تکنولوژی حرکت انجام بشه. مدیریت تیمی و تسک ها به بهترین شکل انجام میشه و مدام هم درحال بهبوده برای فیدبک دادن دستتون بازه و از طرفی باید انعطاف پذیری لازم برای فیدبک گرفتن رو داشته باشین.
خودشون توی پی وی بهم پیام دادن از طریق گروه نیازمندی شغلی،که نیرو میخوان و اول اصرار داشتن که یه مدت تو پی وی گپ بزنیم که من قبول نکردم و مصاحبه که صورت گرفت رفتار های عجیبو غریبی و لاس زدن های آزار دهنده ای که اصن شبیه مصاحبه نبود صورت گرفت که حس نا امنی ایجاد میکرد.اسم کوچیک صدا میزدن و مدام لاس میزدن و بعد معذرت خواهی میکردن که معذب نشو! و با سوال هایی مثل خودت زندگی میکنی یا با خانواده، چقدر پول برات مهمه، باید تا ۹ شب وایسی کار یاد بگیری،چرا استرس داری،از صحبت باهات خیلی لذت بردم بهم بازم پیام بده توی تلگرام ببینم برات چیکار میکنم مصاحبه رو تموم کردن…در کل حفظ احترام و رفتار حرفه ای از مدیر تست شون ندیدم و بلافاصله که از شرکت اومدم بیرون بلاکشون کردم!خانم ها مراقب باشید!!!! نشونه هاشون کچل و چشم روشن بودن!
اصلا تجربه ي جالبي نبود! مدير عامل اين شركت خودراي و اصلا ظرفيت انتقاد سازنده رو نداشت ، حقوق و معوقات بسيار بد پرداخت مي شد و خيلي از مطالبات پرداخت نشد... قول ها عملي نشد و اصلا ايشان واقع بين نبودند... غير حرفه اي و به قول معروف كار نا بلد بودند و در ضمينه ي فعاليتي كه انتخاب كرده بودند به هيچ وجه تجربه نداشتند و آخر سر سايت خدمات سلامتي كه چند ماه بود راه انداخته بودند بدون دليل مشخص از دسترس خارج شد!!
متاسفانه مدیرعامل این شرکت ****** حقوق و معوقات رو پرداخت نمیکنن و اصلا توصیه نمیکنم در اینده تحت هیچ عنوان شغلی با ایشون همگاری نکنید!!!
دکترساینا یک شرکت کاملا درحال رشد هست، اینجا امکان یادگیری و اشتباه هست و داره تلاش میشه که محصول در جایگاه خودش قرار بگیره ، در کل می تونم بگم می تونید با آرامش و یادگیری لحظان خوبی رو داشته باشید.
من برای مصاحبه به این شرکت رفتم مدیر منابع انسانی مداخله گری داشت و بسیار جو گیر بیشتر شبیه مدیران فروش و کاسب تور همش در مصاحبه دنبال موچ گیری و جو بدی داشت برای مصاحبه و واقعا تجربه خوبی رام نبود .جالب که حتی کوچکترین فرآیند جذب که اطلاع رسانی نتیجه مصاحبه به کارجو هست هم انجام ندادن.متاسفم واقعا....
داستان شرکتی که جیبم رو زد! 🔸چند روز پیش توی #جابینجا چشمم به اسم شرکتی افتاد که جیبم رو زد! 🥷 🔹قضیه از این قرار بود که سال گذشته، من به صورت پارهوقت به تیم #دیجیتال_مارکتینگ زیدکتر (ZiDoctor) اضافه شدم. (متأسفانه! 😅) 🔸با اتمام ماه اول، از طولانی شدن پروسه پرداخت حقوقها تعجب کردم. 🔹علت رو از مدیر عامل مجموعه (******) جویا شدم که گفتن توی #جریان_نقدی به مشکل خوردیم و تا انتهای هفته مشکلش حل میشه. 🔸با همکارم (******) صحبت کردم و فهمیدم که ایشون و چند نفر دیگه هم چند ماهیه درگیر این مشکل هستن. 🔹بعد از چندین بار مراجعه به #مدیرعامل و وعدههای مکرر هفته آینده به بهانههای مختلف (روزنامه رسمی هنوز نیومده - پول نداریم - تو که هنوز کاری نکردی) بعد از یک ماه بهشون گفتم که مجبورم شکایتم بر عدم پرداخت حقوق و نبستن قرارداد رو از طریق #وزارت_کار پیگیری کنم. ⭕ در این خصوص نکاتی که بهتره قبل از همکاری با شرکتها مدنظر قرار بدیم رو اینجا هم میارم: 1️⃣ هرگز، هرگز و هرگز بدون بستن قرارداد کارتون رو شروع نکنید. (مدیر #منابع_انسانی مریض شده و کاغذامون تموم شده و مهر شرکت گم شده هم استثنای این قانون نیستن!) 2️⃣ ماده 34 قانون تامین اجتماعی میگه در صورتی که بیمه شده برای دو یا چند کارفرما کار کند هر یک از کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که میپردازند حق بیمه سهمبیمه شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان پرداخت نمایند. پس اگر قصد دارید که به صورت همزمان در دو شرکت فعالیت کنید، بدونید که میتونید مطالبهی بیمه رو از هر دو شرکت داشته باشید. 3️⃣ وزارت کار، در قدم اول در کنار کارمنده. خیلیها فکر میکنن که اگر مشکلی براشون پیش بیاد، با شکایت هم کاری از پیش نمیبرن. این رو بدونید که وزارت #کار در قدم اول کنار شماست و با در دست داشتن قرارداد و یا حتی هزار تومان واریزی از حساب شرکت، احتمالا کارتون خیلی راحت پیش میره.
مصاحبه اولیه خوبی داشتن و مثل یه سری شرکت ها، سوالاتشون به قصد تخریب نبود. حتی وقتی سوال رو متوجه نمیشدی. سوال رو یه جور دیگه میپرسید یا یه نکته ای میگفتن که راحت تر بتونین جواب بدی
نحوه کار : اسکرام کار میکنند و تسک ها با اصول و قاعده درست میاد سمتتون محیط کاری : سیستم در اختیارتون میزارن ، فضای شرکت بد نیست ، وسایل سرگرمی هم مثل فوتبال دستی هستش که میتونید بازی کنید از همه مهمتر همه بچه های تیم هم دل هستن و خواستار پیش بردن کار ، با اعصاب راحت میتونید اونجا کار کنید. حقوق : کاملا به موقع پرداخت میشه . جمع بندی : محیط کاری خوبی داره ، رفتار مدیر ها خوب هستش ، جای پیشرفت شغلی دارید
واقعا بهترین همکاران بودند اما بدترین شرکت از لحاظ پرداخت حقوق وپورسانت اصلا همیشه با دعوا پرداخت میشد وهمیشه کارمندشون مقصر میدونند هیچ وقت تشکر نمیکردند از یک کارمندی به خاطر کار خوبش هر ماه کارمند جدید داشتیم وکارمند اخراجی همه کارمندها که از این شرکت رفتند ناراضی بودند
در وهله اول و در مصاحبه نخست توسط مدیر منابع انسانی ، رهام یک شرکت چابک به نظر میرسه که از چندین استارت آپ بهره منده و توش دارن کار میکنند و فکر میکنی که چقدر شرکت خوبیه و توش میتونی خیلی چیز یاد بگیری و پیشرفت کنی -بعد از مصاحبه در روزهای اول کاری متوجه میشی که چقدر روی نبستن قرارداد باهات پافشاری میکنند -بعد متوجه میشی که روی گرفتن سفته ازت حساسن -و در نهایت باهات یه قراداد دوماهه بدون قوانین وزارت کار و مبنی بر التزام به 192 ساعت کار در ماه بسته میشه که اگه روز تعطیل در ماه باشه هم به یه نحوی باید 192 رو پر کنی -و احیانا اگر وسط ماه ذوم نتونن باهات کار کنن و بگن دیگه نیا، احتمال اینکه حقوق کامل بهت بدن تقریبا صفره در صورتی که قوانین وزارت کار چیز دیگریست -توی اون دوماه هم از بیمه خبری نیست -و به احتمال خیلی زیاد قبل از اینکه دوماهت تموم بشه باهات قطع همکاری میکنند و میرن سراغ نفر بعدی و این چرخه ادامه دار خواهد بود. ***پس مراقب نوع بستن قراردادتون در این شرکت باشید تا شمارو به استثمار در نیاره.***
در شرکت هوپو فرقی نمیکنه اگه با پوزیشن مدیریت یا کارمند برید در هر صورت شما یک روبات خواهید بود! این شرکت بیشتر آگهی استخدام برای طراح گرافیک و مدیر دیجیتال مارکتینگ میده(چون معمولا کسی بیشتر از 1 یا 2 ماه نمیمونه)روز اول از شما میخوان با لپتاپ شخصیتون برید چون امکانات مناسب ندارند فقط محیط شرکت و دیوار هارو خوشگل رنگ کردند. شما میپرسید من ورود و خروجم کجا ثبت میشه؟ به شما میگن ما ساعت کاری نداریم هر زمان دوست دارید میتونین بیاید و برید! اون لحظه شما فکر میکنین به به عجب شرکت خوبی! در صورتی که با همین ترفند شمارو تا 6 و 7 نگه میدارند و اضافه کاری هم بهتون تعلق نمیگیره چون ورود و خروج ثبت نمیشه تازه روز های تعطیل هم باید برید چون شرکت بی نظمه و کار زیاده. معمولا مدیر عامل روز های قبل تعطیلی میاد تو جمع با صمیمیت بسیار بالایی که فکر میکنه داره میگه "من از بچه ها خواهش کردم جمعه بیان سر کار که کار زود جلو بره" ( البته کسی که از ما خواهش نمیکرد) بخش تبلیغات این شرکت توسط یه خانم متولد 75 مدیریت میشه. این مدیر محترم که سطح سوادش در حد یک کارآموز تبلیغاته از شما ایده و برنامه تبلیغاتی میگیره با سلیقه خودش تغییر میده و در نهایت با نام خودش توسط آژانس های تبلیغات برون سپاری میکنه و حتی شما رو در جریان اجرای کار هم قرار نمیده که این موضوع باعث میشه که رزومه ای برای شما ایجاد نشه و کار هم به شکل بی نهایت اشتباهی جلو بره که شما حتی نتونید بگید این کار ایدش ماله من بوده چون کار کاملا آماتور اجرا میشه. کار توی این شرکت رو تحت هیچ شرایطی به حرفه ای ها پیشنهاد نمیکنم تنها به افرادی که تاحالا تجربه کاری نداشتند و تازه میخوان شروع به کار کنن پیشنهاد میکنم در حد یکی دو ماه برن که یکم تجربه کسب کنن( البته اگه بتونن 2 ماه دووم بیارند!).
بعد از قبول شدن توی مصاحبه؛ ۳ روز ازمایشی بدون حقوق از ما کار کشیدن و بعد از شروع کار دو تا قرارداد میبندن یکی هفت تومن و یکی بقیه مبلغ که مثل من الان دستم به جایی بند نباشه که شکایت کنم. کسی رو اونجا بیمه نمیکنن بعد از تایم کاری شرکت که توی قرارداد ذکر شده بود مارو چند ساعت اضافه نگه میداشتن به اصتلاح بخاطر فورس بودن ماجرا ( بدون محاسبه اضافه کاری ) به جای اضافه کاری قول تسهیلات میدادن برای بعدا، بچه هایی که با این قضیه کنار اومده بودن حتی ۳۰ دقیقه برای تایم نهارشون وقت نداشتن و گیر میدادن که باید تایم نهارو کم تر کنیم در حالی که هر روز ما به جای ساعت ۶ حداقل ساعت ۸ از شرکت میومدیم بیرون . به هر حال کسی که اونجا کار میکنه باید اینارو قبول میکرد ولی موقعی که بنده درخواست قطع همکاری رو دادم اصلا اخلاق حرفهای از تیم hr شون نگرفتم. روی درب ورودی دوربین گزاشته بودن که تایم هایی که کسی میره سیگار بکشه هم محاسبه بشه ولی از اون طرف چیزی به نام محاسبه اضافه کاری نداشتیم حقوقی که برای اون مدت من پرداخت شد بر پایه همون قرارداد اولیه ۷ ملیون تومن بود و الان هم بعد از دو هفته از گذشتن ماجرا هر دو شمارم رو بلاک کردن و حتی نمیتونم تماس بگیرم باهاشون 😂
شرکت بسیار سختگیریه اما جای امنیه، تلاش میکنن بهتر بشن، خوبیش اینه که با سیستمهای سنتی پخش کمی فاصله دارن و احترام سر جاشه مراحل استخدام محترمانه و منطقی بود
این شرکت به هیچ عنوان برای افراد با سابقه مناسب نیست به این دلیل که سیستم ها و فرآیندهای این شرکت کاملا تازه پیاده شده و در حال آزمون و خطا هستن و این باعث میشه شما ناخودآگاه از یک سیستم منظم وارد یک روتین کاملا غیر منظم بشید و کلا شما رو به چالش بکشه البته اگر مدیران توانایی تحمل انتقاد رو داشتن شاید تجربه بالا شما زمینه ساز رشد خود مجموعه هم میشد ولی متاسفانه اینطور نیست به جز در یک مورد و اون هم مدیر منابع انسانی این شرکت بقیه مدیران این شرکت از لحاظ فنی کاربلد نیستن نرخ خروج از شرکت این مجموعه بشدت بالاس بطوری که روزانه چندین نفر در حال استعفا و همیشه و مرتب در حال استخدام هستند شما شاید استعفا ها رو نبینی ولی یه سر به سایت های استخدامی بزنید میبینید که همیشه در حال استخدام و جایگزینی با افرادی هستند که مجموعه رو ترک کردند محیط کاری کاملا نا مناسبی داره بشدت حاشیه در شرکت وجود دارد واحدی به اسم حسابرسی دارند که حتی به پوشش شما هم ایراد میگرن تا کوچکترین رفتاری از شما میبینند که باب میل رفتارشان نیست تهدید به اخراج و کم کردن آکورد شما میکنن در کل به نظرم این شرکت بدرد جونیور ها هم نمیخوره چون نمیارزه بخاطر سابقه یا هر چیزی با همچین تیم خودشیفته ای فعالیت داشت.
محیط سالم و شاد ، رفتار دوستانه و محترمانه مدیر و همکاران ، اهمیت دادن به رشد افراد مدیر بخش فنی (CTO) یکی از بهترین ، دقیق ترین و محترم ترین مدیرهایی هست که تو تمام مدت سابقه کاریم باهاشون کار کردم .
باهاشون یک جلسه مصاحبه داشتم اول یک فرم مصاحبه دادن که پر کنم و بعد چند لحظه منتظر موندم تا به بالا راهنمایی بشم دو خانم نشسته بودند که با احترام رفتار کردند و برخورد آرومی داشتن فضای جلسه مصاحبه اصلا استرس زا نبود و تخصصی صحبت کردند سن زیادی نداشتند ولی مسلط بودند در کل مصاحبه جذابی بود
شاید جملات نا مفهوم باشد ولی این هارو تو ذهنتون شناور کنید به خوبی قابل درک میشود. با وجود این که بیشتر از 14 سال کار میکنم میتونم بگم این روراست ترین و محترم ترین تیمی هست که تا حال باهاشون کار کردم. دکترساینا به واسطه همین فرهنگ ارتباطی باعث رشد خودش و مردم میشود. خوب میدونیم که برای انجام کارهای بزرگ به چنین تیمی نیاز داریم. صدا قهقههای، گاه و بیگاه شنیده میشود که مطعلق به مدیر عالم آن است. یه مدیر فنی بسیار حرفهای صمیمی داره که ببینیدش یاد ایموجی بوس و قلب می افتید. و اما نکته منفی این هست که طراحی نشده و بیشتر سرهم بندی شده و تازه داره تلاش میکنه هزینه های پرداخت نکرده رو پرداخت کنه تا آمادگی اسکیل آپ رو به دست بیاره. خب این موقعیت برای هر کسی جذاب نیست.
یکی از علاقه مندی هام تو دکتر ساینا اینه که به پیشرفت فنی آدم ها اهمییت میده، و میتونم خوب رشد کنم. و محیط کاملا محترمانه و در بستر احترام متقابل هست. مثبت اندیشی یکی از چیزهایی هست رواج داره. خب یه سری معایب ممکنه داشته باشه، و هر شرکتی ممکنه داشته باشه ولی موارد بالا به حدی خوب انجام شدن که باعث شده من اینجا بمونم کار کنم
مهم ترین چیزی که دکتر ساینا داره رشد دادن افراد در مقابل رشد چشمگیر خودشه و اینکه مدیریت کردن اون تیم بزرگ و بسیار کار درست کار سختیه که دکتر ساینا به خوبی ازش بر اومده
دکترساینا یه محیط کاریه که با همکارهای دوست داشتنی خیلی خوب و دلچسب شده به شدت محیط کاری حرفه ای و جای پیشرفت داره؛ از لحاظ تکنولوژی و علمی سعی میشه در لبه تکنولوژی حرکت انجام بشه. مدیریت تیمی و تسک ها به بهترین شکل انجام میشه و مدام هم درحال بهبوده برای فیدبک دادن دستتون بازه و از طرفی باید انعطاف پذیری لازم برای فیدبک گرفتن رو داشته باشین.
خودشون توی پی وی بهم پیام دادن از طریق گروه نیازمندی شغلی،که نیرو میخوان و اول اصرار داشتن که یه مدت تو پی وی گپ بزنیم که من قبول نکردم و مصاحبه که صورت گرفت رفتار های عجیبو غریبی و لاس زدن های آزار دهنده ای که اصن شبیه مصاحبه نبود صورت گرفت که حس نا امنی ایجاد میکرد.اسم کوچیک صدا میزدن و مدام لاس میزدن و بعد معذرت خواهی میکردن که معذب نشو! و با سوال هایی مثل خودت زندگی میکنی یا با خانواده، چقدر پول برات مهمه، باید تا ۹ شب وایسی کار یاد بگیری،چرا استرس داری،از صحبت باهات خیلی لذت بردم بهم بازم پیام بده توی تلگرام ببینم برات چیکار میکنم مصاحبه رو تموم کردن…در کل حفظ احترام و رفتار حرفه ای از مدیر تست شون ندیدم و بلافاصله که از شرکت اومدم بیرون بلاکشون کردم!خانم ها مراقب باشید!!!! نشونه هاشون کچل و چشم روشن بودن!
اصلا تجربه ي جالبي نبود! مدير عامل اين شركت خودراي و اصلا ظرفيت انتقاد سازنده رو نداشت ، حقوق و معوقات بسيار بد پرداخت مي شد و خيلي از مطالبات پرداخت نشد... قول ها عملي نشد و اصلا ايشان واقع بين نبودند... غير حرفه اي و به قول معروف كار نا بلد بودند و در ضمينه ي فعاليتي كه انتخاب كرده بودند به هيچ وجه تجربه نداشتند و آخر سر سايت خدمات سلامتي كه چند ماه بود راه انداخته بودند بدون دليل مشخص از دسترس خارج شد!!
متاسفانه مدیرعامل این شرکت ****** حقوق و معوقات رو پرداخت نمیکنن و اصلا توصیه نمیکنم در اینده تحت هیچ عنوان شغلی با ایشون همگاری نکنید!!!
دکترساینا یک شرکت کاملا درحال رشد هست، اینجا امکان یادگیری و اشتباه هست و داره تلاش میشه که محصول در جایگاه خودش قرار بگیره ، در کل می تونم بگم می تونید با آرامش و یادگیری لحظان خوبی رو داشته باشید.
من برای مصاحبه به این شرکت رفتم مدیر منابع انسانی مداخله گری داشت و بسیار جو گیر بیشتر شبیه مدیران فروش و کاسب تور همش در مصاحبه دنبال موچ گیری و جو بدی داشت برای مصاحبه و واقعا تجربه خوبی رام نبود .جالب که حتی کوچکترین فرآیند جذب که اطلاع رسانی نتیجه مصاحبه به کارجو هست هم انجام ندادن.متاسفم واقعا....
داستان شرکتی که جیبم رو زد! 🔸چند روز پیش توی #جابینجا چشمم به اسم شرکتی افتاد که جیبم رو زد! 🥷 🔹قضیه از این قرار بود که سال گذشته، من به صورت پارهوقت به تیم #دیجیتال_مارکتینگ زیدکتر (ZiDoctor) اضافه شدم. (متأسفانه! 😅) 🔸با اتمام ماه اول، از طولانی شدن پروسه پرداخت حقوقها تعجب کردم. 🔹علت رو از مدیر عامل مجموعه (******) جویا شدم که گفتن توی #جریان_نقدی به مشکل خوردیم و تا انتهای هفته مشکلش حل میشه. 🔸با همکارم (******) صحبت کردم و فهمیدم که ایشون و چند نفر دیگه هم چند ماهیه درگیر این مشکل هستن. 🔹بعد از چندین بار مراجعه به #مدیرعامل و وعدههای مکرر هفته آینده به بهانههای مختلف (روزنامه رسمی هنوز نیومده - پول نداریم - تو که هنوز کاری نکردی) بعد از یک ماه بهشون گفتم که مجبورم شکایتم بر عدم پرداخت حقوق و نبستن قرارداد رو از طریق #وزارت_کار پیگیری کنم. ⭕ در این خصوص نکاتی که بهتره قبل از همکاری با شرکتها مدنظر قرار بدیم رو اینجا هم میارم: 1️⃣ هرگز، هرگز و هرگز بدون بستن قرارداد کارتون رو شروع نکنید. (مدیر #منابع_انسانی مریض شده و کاغذامون تموم شده و مهر شرکت گم شده هم استثنای این قانون نیستن!) 2️⃣ ماده 34 قانون تامین اجتماعی میگه در صورتی که بیمه شده برای دو یا چند کارفرما کار کند هر یک از کارفرمایان مکلفند به نسبت مزد یا حقوقی که میپردازند حق بیمه سهمبیمه شده را از مزد یا حقوق او کسر و به انضمام سهم خود به سازمان پرداخت نمایند. پس اگر قصد دارید که به صورت همزمان در دو شرکت فعالیت کنید، بدونید که میتونید مطالبهی بیمه رو از هر دو شرکت داشته باشید. 3️⃣ وزارت کار، در قدم اول در کنار کارمنده. خیلیها فکر میکنن که اگر مشکلی براشون پیش بیاد، با شکایت هم کاری از پیش نمیبرن. این رو بدونید که وزارت #کار در قدم اول کنار شماست و با در دست داشتن قرارداد و یا حتی هزار تومان واریزی از حساب شرکت، احتمالا کارتون خیلی راحت پیش میره.
مصاحبه اولیه خوبی داشتن و مثل یه سری شرکت ها، سوالاتشون به قصد تخریب نبود. حتی وقتی سوال رو متوجه نمیشدی. سوال رو یه جور دیگه میپرسید یا یه نکته ای میگفتن که راحت تر بتونین جواب بدی
نحوه کار : اسکرام کار میکنند و تسک ها با اصول و قاعده درست میاد سمتتون محیط کاری : سیستم در اختیارتون میزارن ، فضای شرکت بد نیست ، وسایل سرگرمی هم مثل فوتبال دستی هستش که میتونید بازی کنید از همه مهمتر همه بچه های تیم هم دل هستن و خواستار پیش بردن کار ، با اعصاب راحت میتونید اونجا کار کنید. حقوق : کاملا به موقع پرداخت میشه . جمع بندی : محیط کاری خوبی داره ، رفتار مدیر ها خوب هستش ، جای پیشرفت شغلی دارید
واقعا بهترین همکاران بودند اما بدترین شرکت از لحاظ پرداخت حقوق وپورسانت اصلا همیشه با دعوا پرداخت میشد وهمیشه کارمندشون مقصر میدونند هیچ وقت تشکر نمیکردند از یک کارمندی به خاطر کار خوبش هر ماه کارمند جدید داشتیم وکارمند اخراجی همه کارمندها که از این شرکت رفتند ناراضی بودند
در وهله اول و در مصاحبه نخست توسط مدیر منابع انسانی ، رهام یک شرکت چابک به نظر میرسه که از چندین استارت آپ بهره منده و توش دارن کار میکنند و فکر میکنی که چقدر شرکت خوبیه و توش میتونی خیلی چیز یاد بگیری و پیشرفت کنی -بعد از مصاحبه در روزهای اول کاری متوجه میشی که چقدر روی نبستن قرارداد باهات پافشاری میکنند -بعد متوجه میشی که روی گرفتن سفته ازت حساسن -و در نهایت باهات یه قراداد دوماهه بدون قوانین وزارت کار و مبنی بر التزام به 192 ساعت کار در ماه بسته میشه که اگه روز تعطیل در ماه باشه هم به یه نحوی باید 192 رو پر کنی -و احیانا اگر وسط ماه ذوم نتونن باهات کار کنن و بگن دیگه نیا، احتمال اینکه حقوق کامل بهت بدن تقریبا صفره در صورتی که قوانین وزارت کار چیز دیگریست -توی اون دوماه هم از بیمه خبری نیست -و به احتمال خیلی زیاد قبل از اینکه دوماهت تموم بشه باهات قطع همکاری میکنند و میرن سراغ نفر بعدی و این چرخه ادامه دار خواهد بود. ***پس مراقب نوع بستن قراردادتون در این شرکت باشید تا شمارو به استثمار در نیاره.***
در شرکت هوپو فرقی نمیکنه اگه با پوزیشن مدیریت یا کارمند برید در هر صورت شما یک روبات خواهید بود! این شرکت بیشتر آگهی استخدام برای طراح گرافیک و مدیر دیجیتال مارکتینگ میده(چون معمولا کسی بیشتر از 1 یا 2 ماه نمیمونه)روز اول از شما میخوان با لپتاپ شخصیتون برید چون امکانات مناسب ندارند فقط محیط شرکت و دیوار هارو خوشگل رنگ کردند. شما میپرسید من ورود و خروجم کجا ثبت میشه؟ به شما میگن ما ساعت کاری نداریم هر زمان دوست دارید میتونین بیاید و برید! اون لحظه شما فکر میکنین به به عجب شرکت خوبی! در صورتی که با همین ترفند شمارو تا 6 و 7 نگه میدارند و اضافه کاری هم بهتون تعلق نمیگیره چون ورود و خروج ثبت نمیشه تازه روز های تعطیل هم باید برید چون شرکت بی نظمه و کار زیاده. معمولا مدیر عامل روز های قبل تعطیلی میاد تو جمع با صمیمیت بسیار بالایی که فکر میکنه داره میگه "من از بچه ها خواهش کردم جمعه بیان سر کار که کار زود جلو بره" ( البته کسی که از ما خواهش نمیکرد) بخش تبلیغات این شرکت توسط یه خانم متولد 75 مدیریت میشه. این مدیر محترم که سطح سوادش در حد یک کارآموز تبلیغاته از شما ایده و برنامه تبلیغاتی میگیره با سلیقه خودش تغییر میده و در نهایت با نام خودش توسط آژانس های تبلیغات برون سپاری میکنه و حتی شما رو در جریان اجرای کار هم قرار نمیده که این موضوع باعث میشه که رزومه ای برای شما ایجاد نشه و کار هم به شکل بی نهایت اشتباهی جلو بره که شما حتی نتونید بگید این کار ایدش ماله من بوده چون کار کاملا آماتور اجرا میشه. کار توی این شرکت رو تحت هیچ شرایطی به حرفه ای ها پیشنهاد نمیکنم تنها به افرادی که تاحالا تجربه کاری نداشتند و تازه میخوان شروع به کار کنن پیشنهاد میکنم در حد یکی دو ماه برن که یکم تجربه کسب کنن( البته اگه بتونن 2 ماه دووم بیارند!).