تمامی مصاحبه به دلیل اینکه دفتر اصلی در مالزی هست به انگلیسی انجام شد در مرحله اول ۳ صفحه سوال حسابداری دادن در یک اتاق یخ کرده که نمیشه نیم ساعت هوا رو تحمل کرد بعد از آن تماس تصویری با hr manager در انگلیس داشتم و تا این مرحله accept شدم و برگشتم خانه، ظهر تماس گرفتن زود بیا مدیر انگلیسی تشریف فرما شدن مصاحبه جدا با ایشون من گفتم بگذارین زمان دیگه من تازه رسیدم ، گفتن نه ما عجله داریم، مصاحبه کننده اومد سوالات در حد مدیر مالی از قوانین بین المللی از من پرسید و شاکی بود چرا جوانان ایران تسلط بر استاندارد بین المللی ندارند. به محض خروج من از مصاحیه ایمیل زده شد که من ریجکت شدم، کاش به جای اینهمه بی نظمی در زمان بندی مصاحبه که ۶ ساعت وقت من رو تلف کرد یکم با انسجام بیشتری برای برندشون آبرو میخریدن.
استخدام، تجربهٔ کاری و مصاحبه در متن اول، صنعت کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت، تهران: بر اساس ۷ نظر ثبتشدهٔ کارمندان، میانگین امتیاز ۱.۰ از ۵؛ ۰٪ از کاربران متن اول را به دیگران توصیه میکنند. ۷ تجربهٔ کاری و ۰ تجربهٔ مصاحبهٔ استخدام در دسترس است.
تجربهها
من برای این شرکت رزومه برای موقعیت شغلی technical writer تو شاخه برنامه نویسی فرستادم. بعد از روز دوم ارسال رزومه برای من ایمیل زده بودن که داخل ایمیل job application اختصاصی این شرکت بود. تا حالا چنین تقاضا نامه ای در عمرم ندیده ام. در نگاه اول به نظرم خیلی غیر عادی بود چون بیش تر از ۱۰ صفحه سوالات عجیب و غریب داخل اش بود. مثلا موودتون خیلی عوض میشه؟ (do often experience mood swing) یا (what politics do you use at work) اخری برام خیلی بی معنی بود. چرا باید سوال بپرسن که چه سیاستی تو کار استفاده می کنی؟ بعد از پر کردن تقاضا نامه که ۴ روز زمان من رو گرفت اون رو ارسال کردم. بعد از دو روز ایمیلی اومد که من shortlist شدم. که این فاصله زمانی هم خودش جای سوال دارد. معمولا چند کاندیدا با هم shortlist میشن و ظرف ۴۸ ساعت یه شرکت به این نتیجه نمی رسه! دوباره با ایمیل برای من تایم مصاحبه تنظیم کردن که ۶ روز بعد بود. با توجه به تقویم فکر کردم که باید خیلی طبق برنامه باشند اما اصلا این طور نبود. من روز دوشنبه ای که مصاحبه داشتم رو نصفه روز مرخصی گرفتم که با هزار سختی بود و جایی که مشغول بودم اصلا رضایت نداشت. ساعت ۱۰.۳۰ کامپیوترم رو باز کردم و در کمال تعجب دیدم که خیلی عادی یه ایمیل ۲۰ دقیقه قبل اومده با عنوان Reschedule یا تغییر روز و ساعت مصاحبه! اون لحظه واقعا از این بی نظمی و اینکه حتی به خودشون زحمت ندادن تا تماس بگیرین من رو خیلی ناراحت کرد. روی حساب اینکه شاید توی کار حرفه ای باشند باز هم با تغییر روز و ساعت مصاحبه موافقت کردم. دوباره مرخصی گرفتم و اون روز تاکید شده بود که با زووم مصاحبه انجام بشه. من از قبل اعلام کردم که این وسیله ارتباطی بلاک است و به جای اون از اسکایپ استفاده کنید که برای راحت تر بودن همه چیز این رو هم از سمت این شرکت هم انجام ندادیم. روز مصاحبه دو خانم و یک آقا بودن. مصاحبه به زبان انگلیسی بود که من اصلا مشکلی نداشتم. سوال ها دقیقا همون هایی بود که من مکتوب یک هفته قبل در تقاضا نامه ارسال کرده بودم. همین هم نشان از غیر حرفه ای بودن است. من چندین بار اعلام کردم که بگذارید تا نمونه های آنلاینی که دارم رو براتون ارسال کنم که گفتن اصلا لازم نیست! به زبان دیگر ما فقط خواستیم یه مصاحبه برگزار کنیم و سلیقه ای برخورد کنیم. وقت و انرژی و سطح مهارت مصاحبه شونده اصلا برای ما اهمیتی ندارد. در آخر به من گفتن که جواب ما یک هفته زمان می برد. روز بعد یه ایمیلی برای من ارسال کردن که شما مهارت هایی که ما می خواستیم رو نداشتین! چطور ممکنه که بشه توانایی یک فرد رو این طور بررسی کرد؟ یکی از بی اساس ترین مصاحبه هایی که من در اون شرکت کردم.
مصاحبه به طور کلی به زبان انگلیسی بود از اونجایی که شرکت نیاز به ارتباط با نیروهای خارجی رو داره قبل از مصاحبه فرمی برای تکمیل ارائه داده شد در ابتدا مصاحبه با تیم نیروی انسانی و تیم موبایل انجام شد که مصاحبهی شخصیتی بر اساس فرم پر شده انجام شد و مصاحبهی فنی بر اساس موقعیت پیش نهاد شده بود در ادامه مصاحبه با مدیر تیم موبایل و شرکت و همچنین مدیر دفتر ادامه پیدا کرد و نتیجهی نهایی خیلی زود بعد از دو مصاحبهی آخر اطلاع داده شد
برخورد منابع انسانی و مصاحبه کنندگان از زمان دعوت به همکاری تا نتیجه نهایی بسیار عالی و محترمانه بود. تمامی سوالات پرسشنامه و مصاحبه ها هدفمند بود و با شروع همکاری، با توجه به برخورد حرفه ای کلیه همکاران به هدف بخش های مختلف مصاحبه پی بردم.
استخدام در متن اول
از مجموع ۷ تجربهٔ ثبتشدهٔ کارمندان فعلی و پیشین در ویکیتجربه، ۷ مورد تجربهٔ کاری و ۰ مورد تجربهٔ مصاحبهٔ استخدام است. این دادهها از منابع عمومی و کاربران ناشناس جمعآوری میشود و امتیاز چندمعیاره بهصورت شفاف نمایش داده میشود. ۰٪ از کاربران متن اول را به دیگران توصیه میکنند.
- تجربههای کاری ثبتشده: ۷
- تجربههای مصاحبهٔ استخدام ثبتشده: ۰
- میانگین امتیاز حقوق و مزایا: ۱.۰ از ۵
- میانگین امتیاز فرصت رشد شغلی: ۱.۰ از ۵
- میانگین امتیاز تعادل کار-زندگی: ۱.۰ از ۵
سؤالات متداول دربارهٔ متن اول
آیا متن اول در حال استخدام است؟
هنوز تجربهٔ مصاحبهای از متن اول ثبت نشده است. اولین نفر باشید که تجربهٔ استخدام را به اشتراک میگذارد.
تجربه کاری در متن اول چگونه است؟
بر اساس ۷ نظر کارمندان فعلی و پیشین، میانگین امتیاز ۱.۰ از ۵ است؛ ۰٪ از کاربران شرکت را به دیگران توصیه میکنند. برای جزئیات بیشتر، تجربههای کاری بالا را بخوانید.
حقوق و مزایا در متن اول چقدر است؟
میانگین امتیاز حقوق و مزایا در متن اول از نگاه ۷ کارمند: ۱.۰ از ۵. این عدد بر مبنای نظر مستقیم کارمندان فعلی و پیشین محاسبه شده است.
مصاحبهٔ استخدام در متن اول چطور است؟
هنوز تجربهٔ مصاحبهای از متن اول ثبت نشده.
شفافسازی
دادههای پایه این شرکت (نام، صنعت، شهر، توضیح) از منابع عمومی وارد سامانه شده است. تمام تجربهها پس از بررسی توسط ادمین منتشر میشوند و قابل گزارش هستند. اطلاعات هویتی نویسندهها هرگز نمایش داده نمیشود مگر کاربر صراحتاً انتخاب کرده باشد.
- منبع دادهها: منابع عمومی (وارداتی) و کاربران (ناشناس)
- سیاست انتشار: قبل از انتشار، ادمین بررسی میکند. تجربههای گزارششده در صف بررسی مینشینند.
- سیاست ویرایش: پیشنهاد ویرایش اطلاعات شرکت توسط هر کاربر تأییدشده قابل ارسال است.
- آخرین بهروزرسانی: