اتاق مصاحبه پر بود و ما به اتاق گیم رفتیم که مصاحبه رو اونجا انجام بدیم. اتاق گیمشون خیلی جالب بود ولی کمی خفه بود. اول تیم پروداکت از من سوال پرسیدن درباره روند کارهای قبلی و نوشتن سناریو تست و باگ ریپورت و بقیه موارد مربوط به تست. سی تی او درباره روند تست اوتومات پرسید و زبانهای برنامه نویسی که کار کردم. برخوردشون خوب بود و تیم پروداکت سعی می کرد با لحن دوستانه فضا رو از حالت خیلی جدی دربیاره. فضا چون بسته و خفه بود استرس بیشتر میشه و برای من یه نوشیدنی هم نیاوردن. برای جواب تا جواب نهایی رو بگن خیلی دیر جواب نهاییشونو دادن. ویژگیهایی که براشون مهم بود: ارتباط با بقیه افراد تیم براشون مهم بود و اینکه چه تفریحاتی دارم سوالی بود که اچ ار پرسید و دربارش خیلی حرف زدیم.
آخرین تجربهها
جلسه اول که برای مصاحبه رفتم با مدیر بخش مارکتینگ جلسه داشتم. فضای کلی شرکت برای تولد یکی از کارکنن شاد و خوشحال بود و در برخورد اول به نظر جالب میومد. جلسه خیلی خوبی بود و خیلی مشخص در مورد تسک ها و کارهای بخش مارکتینگ صحبت کردیم. از همون جلسه اول چند تا چیز عجیب برام وجود داشت. در مورد نظم در پرداخت حقوق پرسیدم و گفتن اطلاع ندارن. در مورد پروژه های کاریشون هم پرسیدم خیلی مشخص جواب ندادن. جلسه دوم بعد از دو هفته مشخص شد که با مدیر عامل شرکت خانم هاشمی و مدیر مارکتینگ جلسه داشتم. تمام مدت جلسه صدای جیغ دخترشون میومد و جلسه خیلی بدی بود. اصلا حواسشون به صحبت های من نبود و جسته و گریخته میرفتن و میومدن. آخرش هم یه معذرت خواهی خشک و خالی کردن و رفتن.. من سوالاتم رو که گنگ بودم جلسه اول دوباره از مدیر مارکتینگ پرسیدم و همون جواب های قبلی بود. یک بار دیگه زنگ زدن و گفتند اوکی شده. بیا برای قرار داد و شناسنامه و این جور چیزا بیار. اومدم و دیدم عدد حقوق رو عوض کردن.قرار شد دوباره با مدیرعامل شرکت چک کنن و خبر بدن. پیام دادن به من که یه تخفیفی بدید !!!!آخر سر با رقمی که من گفته بودم موافقت کردن و گفتن خبر میدیم برای قرارداد، که دقیقا ۲۸ اسفند خبر دادن. من هم گفتم نیستم بخاطر اینکه خیلی بی نظم بودند. بعد از عید دوباره خبر دادن و من بخاطر تحویل کارم گفتم ۱۵ روز دیرتر میام. آخرش هم وقتی اومدم شرکت عدد قرارداد رو یکم تغییر دادن . کلا پیشنهاد نمیکنم کار در این شرکت رو. بسیار شرکت بی نظمی هست. اصلا جریان کار درست و منطقی نداره. بسیار فضای حاشیه ای داره. مدیرعامل اصلا به وضعیت کارمندان توجه نمیکنه. کاملا سیستم بهره کشی و نادیده گرفتن و ضایع کردن حقوق کارمندان هست. قانون های غیر منطقی داره. ۵ شنبه باید بیای سر کار ولی از ساعت ۱۱ کلاس اختیاری گذاشتن. مرخصی روزهای ۵ شنبه، روز کامل حساب میشه. مرخصی گرفتن قبل و بعد از روزهای تعطیل رسمی، همون روزها رو هم جزو مرخصی ها حساب می کنه. تمرکز و قوانینشون روی ساعت کاری خیلی سختگیرانه و سنتی بود. اصلا از عدد پیشنهادیت پایین نیا. وظایف و مسئولیت ها و اینکه به کی باید تحویل بدی کار رو، خیلی مستقیم واضح و مشخص بپرس. مسیر رشد کاری را کاملا بخواه که برات توضیح بدهند.
تجربه ی کاملی از سو استفاده ی یک مجموعه از نیروهای مشتاق بازار کار: – در تاریخ ۲۱ مهر برای موقعیت کارآموزی ux/ui از طریق جاب اینجا رزومه فرستادم و ۲۷ مهر تایید برای مصاحبه شدم برام یک فرم در واتس اپ فرستادند که هم حاوی مشخصات فردی بیشتری بود هم سوالات کمی تخصصی تر راجب این رشته. – هفته ی بعد خبر دادند فرم اولیه م تایید شده. – دو هفته ی بعد گفتند معارفه آنلاین میذاریم.چون تعداد متقاضی خیلی زیاد بوده. – معارفه ی آنلاین با حضور حدودا بیست نفر معرفی شدیم و توضیحاتی داده شد راجع به شرح وظایف و سوالاتی پرسیده شد. – باز هم قرار شد به خاطر اینکه متقاضی هنوز زیاد هست و نمیشه انتخاب کرد آزمون کتبی ۴۵ دقیقه ای بدیم. آزمون کاملا تخصصی و نظری و عملی بود. – هفته ی بعد خبر دادند در آزمون قبول شدم ولی باید باز مصاحبه بشم! – با یک خانم که فکر می کنم مدیر یا از منابع انسانی بودند و دیزاینر مجموعه باز مصاحبه داشتیم. سوالات طراحی، شخصیتی، شخصی، تخصصی و… و… و… پرسیده شد. – چند روز بعد یعنی ۹ آذر!، گفتند بین ۱۷۰ نفر ۳ نفر کارآموز میخواستند و من قبول شدم و قرار هست خبر بدهند که شروع به کار کی هست.من منتظر روز بودم که گفتند راستی شما لپ تاپ داری ؟ من پاسخ دادم به دلیل کاربری کمتر لپ تاپ در طراحی، سیستم خوبی دارم و تبلت.یک ساعت بعد گفتند این موقعیت شغلی فقط با داشتن لپ تاپ شخصی خودتون امکان پذیره! از وقتی که برای کارآموزی گذاشتید متشکریم. با یک گل سرخ. من همون موقع هم اعتراض کردم این شرکت که ۴ برابر ماکروسافت و گوگل مصاحبه گذاشته برای یک موقعیت کارآموز، این چه طرز پذیرش هست؟ وظیفه ی کارفرما بیمه و حقوق خیلی کم و وسایل کار هست و دوتای اول که قطعا نیست ولی نبود سومی واقعا یک مجموعه رو بی معنی می کنه. تنها جواب شون هم این بود به بقیه گفته شده بود و به اشتباه فقط به شما نگفتیم. هرچند مطمین هستم جواب صادقانه ای نیست وگرنه باید فرض می بود که به من گفته شده و روز اول کار متوجه این خطا می شدیم. این چیزی که این روزها شاهد هستیم سو استفاده تمام و کمال این استارت آپ ها و شرکت هایی هست که روش کار و اسکرام و ده تا چیز رو خوب بلد هستند کپی کنند ولی الفبای اخلاق کار و حقوق نیرو هارو به نفع نادید می گیرن.
اول اینکه از من برای جایگاه شغلی دیگهای غیر از درخواستم دعوت شد. مصاحبه اول کلا درباره سبک کار در شرکت قبلی من بود که عملا رقیب آپارات بود. من تو اون مصاحبه سعی کردم با حفظ محرمانگی مشارکت کنم و در پایان از همه چیز راضی بودن و خیلی سریع و با اصرار دعوت کردن به مصاحبه حضوری؛ شنبه صبح زنگ زدن گفت عصر ساعت ۳ مصاحبه دوم. من درخواست کردم ساعت ۴ باشه گفتن نمیشه. خودمو رسوندم تا شرکت معظم آپارات در ظفر و اونجا یکساعت تا ۴ در لابی منتظر موندم! تا با بالاترین فرد شرکت مصاحبه کنم. سوالات کاملا بی ربط بود. آشپزی بلدی؟ سبزیجات داخل ماهی شکم پر چی هستن؟ اگه فردا قرار باشه تو تصادف بمیری به پدر مادرت میگی! به روح اعتقاد داری؟ … بعد از این مصاحبه عجیب! گفتن صبر کن تا با مدیر منابع انسانی مصاحبه کنی. بعد از بیست دقیقه اومدن گفتن ایشون یه جلسه فوری براش پیش اومده برید بعدا زنگ میزنیم. و دیگه هم زنگ نزدن. من حتی نفهمیدم به عنوان مدیر مارکتینگ، بخاطر اینکه سبزیجات داخلی ماهی شکم پر رو بلد نبودم رد شدم یا اینکه خبر مرگم رو زودتر به پدر و مادرم نمیگم!
روند مصاحبه بسیار حرفه ای و دقیق بود اما حرفهایی که راجع به موقعیت شغلی گفتند با چیزی که تو سایت کاریابی مذکور نوشتند کاملا متفاوت بود! نوشتند حقوق قانون کار ولی حقوق ثابت ندارند تو مصاحبه تلفنی گفتند بیمه ولی تو مصاحبه حضوری گفتند بیمه بعد از دو ماه ولی از کارمندها شنیدم که تمام مبلغ بیمه از حقوق کارمندان کسر میشود . در آگهی کاریابی نوشتند پاداش و مزایا ولی مدام از تنبیه و جریمه حرف میزنند.
بهترین فرصت کاری تمام عمرم هر روز به لطف مدیرای این مجموعه بیشتر یاد میگیرم و واقعا اجازه ی رشد و ارتقا بهمون میدن. من ماشین و گوشی خوب و زندگی بسیار راحتم رو اینجا ساختم هم چنین برخورد مدیرها با پرسنل بسیار دوستانه و با درک هست هم چنین همکاران بسیار صمیمی داره تفریحات زیادی هم برامون در نظر میگیرن مثلا سینما، باشگاه سوارکاری، باشگاه ورزشی، رستوران، سفرهای داخلی و خارجی
بسیار بدقول هستن و پرداختیشون به شدت نامنظمه. هیچ اهمیتی به شما نمیدن فقط به فکر کافرما هستن و اصلا براشون مهم نیست شما رضایت داشته باشین یا نه. الان حدود ۱۰ تومن از پرداختی من هنوز تسویه نشده بعد گذشت ۳ ماه و فقط امروز فردا میکنن جواب درست حسابیم نمیدن. افتضاح ترین شرکت تولیدمحتوا. اصلا انگار صاحب نداره این شرکت خیلی بی در و پیکره و هیچی نظم نداره. تعرفه اشونم برای دستمزد نویسنده نسبت به شرکت های دیگه کمه.
تمام نظرات مثبت همه از طرف ****** ثبت لطفا به این فرد کلاهبردار اعتماد نکید حتی یک سایت درست و اصولی ندارن. موقع مصاحبه به کارآموز میگفن رو پروژه کار میکنین ولی صرفا یکسری تسک های بی ربط، ****** فرق بین seo و طراحی رو نمیدونه، پول گرفتن از مردم بابت آموزش درحالی که هیچ آموزش اصولی وجود نداره بیشتر مباحثی که میگن هیچ ربطی به seo نداشت بیشترشون مربوط به طراحی سایت میشد تو مدتی هم که اونجا بودم هیچ پروژه ای از مشتری نمیومد که بخوان روش کار کنن درآمود خود ****** صرفا از خود کارمندها هست، الان هم چند وقتیه سایتشون بالا نمیاد و همچنان از اسم دانشگاه شریف دارن تو اینستاگرام سواستفاده میکنن.
تجربه ی کاری هر کس در این سایت غالبا منفی علیه شرکت ها نوشته شده ولیکن بنده از تجربه ی یکساله با این مجموعه راضی ام و حقوق ها سر وقت تسویه شده است . این سایت متاسفانه رقبا خیلی راحت با ثبت نظر نسبت به مدیریت می توانند نظرات منفی ثبت کنند که واقعیت ندارد و به دنبال خراب کردن مجموعه ها راحت می شود بود !
سه سال کار در یک شرکت بزرگ و به ظاهر بینالمللی، پرده از حقیقتی تلخ برداشت؛ حقیقتی درباره فساد اخلاقی، استثمار نیروی انسانی و سوءاستفاده از سرمایه مردم. مدیر واحد بینالملل و فساد سیستماتیک مدیر بینالملل این مجموعه، فردی بود که شهرتی تاریک داشت. (عین، شین). رفتار او با کارکنان مرزهای اخلاقی را به طور کامل در هم شکسته بود. به زنان مجموعه، حتی متأهلها، پیشنهادهای شرمآور میداد و هیچ ابایی از ایجاد فضایی مسموم نداشت. شبها پیامکهای نامناسب ارسال میکرد و به بهانه صمیمیت، خطوط قرمز اخلاقی را یکی پس از دیگری زیر پا میگذاشت. گفته میشد که دهها پرونده سوءرفتار اخلاقی علیه او وجود دارد؛ پروندههایی که هرگز رسیدگی نمیشدند. یکی دیگر از مدیران مدام حرفهای معنوی عجیب و غریب میزد و البته جای تعجب زیادی نداشت چون چندین سال پیش مدیران به جرم فرقه سازی، توهین به ولی، ارتباط نامشروع جنسی و کلاهبرداری، دستگیر شده بودند و با پابند ازاد بودند. تحقیر به عنوان فرهنگ سازمانی مدیران ارشد با بهکار بردن الفاظ رکیک، فحش و توهین، کارکنان دختر و پسر را تحقیر میکردند. این رفتار نه تنها اصلاح نمیشد بلکه به عنوان نشانهای از صمیمیت تلقی میشد. جو ناسالم و مسمومی که باعث فرسایش روحی و روانی نیروها میشد. کلاهبرداری و هوا فروشی پشت ظاهر درخشان شرکت، روشهای کلاهبرداری پنهان جریان داشت. سرمایهگذاران داخلی و خارجی پولهای کلان پرداخت میکردند، اما در قبال آن هیچ ارزش واقعی دریافت نمیکردند. در واحد بینالملل بارها شاهد بودم که چگونه تاجران داخلی مبالغ زیادی را واریز میکردند، اما در نهایت با وعدههای توخالی و طرحهای خیالی مواجه میشدند. اصطلاح «هوا فروشی» برای این روشها کاملاً برازنده بود. قوانین سختگیرانه و رفتارهای متناقض کارکنان برای کوچکترین تأخیر، حتی یک دقیقهای، باید جریمههای سنگین و غیرمنطقی میپرداختند؛ جریمههایی که هیچ نسبتی با عدالت نداشتند. ماندن اجباری تا ساعت ۱۰ شب، آزمونهای بیپایان از سایت داخلی شرکت و فشارهای روانی شدید، همه بخشی از زندگی روزانه نیروها بود. سیاستهای پوشش؛ از افراط تا ریاکاری تا مدتی پوشش سختگیرانه الزامی بود؛ عباهای بلند، حجاب کامل، حتی رعایت پوشش مچ دست و اصرار به چادر. اما یکشبه همه چیز تغییر کرد و آزادی کامل اعلام شد. حالا فیلمها و تصاویر تبلیغاتی شرکت، زنانی را نشان میداد که هیچ نشانی از همان قوانین گذشته نداشتند. این تغییر ناگهانی پرده از ریاکاری و سوءاستفاده از ارزشها برداشت.
سلام.من در حال حاضر در شرکت رادشید کار می کنم. همکاران بسیار خوبی دارم. محیط دوستانه است. . همکاری و کار تیمی عالی همکارانم باعث پیشبرد سریعتر پروژه ها می شود. افراد مستعد و با اخلاقی در شرکت مشغول به کارند.
2 سال هست در اینش رکت هستم. تیم پویا و صمیمی داریم. مدیر واحد خیلی خوب در کنار تیم هست و مدیریت می کنه. به واسطه وجود آدمهای حرفه ای در رادشید برای من واقعا محل رشد بوده تا الان. پنج شنبه ها هم تعطیل است.
من مدت کوتاهی با بعضی مدیران و کارمندان شرکت آراد برندینگ تعامل داشتم. جلوی دوربین و ضبط فیلم نقش انسانهای شریف و حرفهای را بازی میکنند، اما در هنگام کار شخصیت واقعیشان را نشان میدهند که بیادب و بددهن هستند و رفتار حرفهای ندارند. بیشتر مدیران و کارمندان شرکت آراد برندینگ اساساً رشتهای نامرتبط با امور بازاریابی و تجارت دارند. شغل شما به عنوان کارمند این است که باید مهارت مخزنی مشتریان بلد باشی تا 1% از 1 میلیارد پولی که به نفع آراد برندینگ از مشتری گرفتی به شما بدهند. اگر اشخاصی هم در تجارت موفق شدند به خاطر تلاش و عُرضه و سختکوشی خودشان بوده است که بدون استفاده از تبلیغات این شرکت هم میتوانستند به آن برسند. در منطقه طایقان قم باشگاه اسبسواری و بیلیارد دارند که انسان را به یاد پولشویی اخلالگران اقتصادی ایران میاندازد که احتمالاً در مجموعه تلویزیونی «هفت سر اژدها» دیدهاید. پرسش مهم که هنوز هیچکسی پاسخی برای آن ندارد این است که این ساختمانها و محوطههای اسبسواری و بیلیارد پرهزینه با این همه امکانات با کدام پول ساخته یا خریده شده است و این شرکت در این مورد فاقد شفافیت مالی است.
کلاهبردار ******** حتی دوره آموزشی رو تموم نکرد دوره 2 ماهه رو 6 ماه طول داد حدود 50 درصد مطالبی که قرار بود آموزش بده نداد، دم تعطیلات عید گفت تا همینجا یه پروژه انجام بدید بعد از عید هم محل شرکت عوض شد و تلفن و پیام هیچ کدوممونو جواب نداد، قرار میزاشت نمیومد و ...! بی همه چیز بدرد نخور جاش تو زباله دان زندانه
اقای ****** جزو نوابغ ایران می باشد و بسیار و در. شرایط سخت به تمامی پرسنل و بنده ثابت کردند که با صبوریشون مشکلات رو میتونند حل کنند البته قبلا نظرات منفی رو بنده دیده بودم ولیکن در یک سال گذشته متوجه شدم همگی سو تفاهم بوده
این شرکت حوزه اموزش رو کاملا تعطیل کرده متاسفانه دوستانی به قصد ضربه زدن پیام های عجیب غریبی گذاشتن ، شرکت کلا فعالیتش رو روی نرم افزار های مهم پزشکی برده و در حال حاضر برای شرکت های اروپایی در سوئد و دانمارک نرم افراز اماده سازی می شود . اگر عزیزی هم مشکلی دارد به شرکت تماس بگیرد قطعا ما اینجا هستیم مشکلشون رو حل کنیم 🙏
متاسفانه خانمی اونجا به اسم ***** و **** کار میکردند بسیار از اعتماد مدیریت سو استفاده کردند که سبب اسیب به برند مجموعه شد
****** صاحب شرکت rightitsolution (rit) و شرکت rightmedicalchoices (rmc) یه کلاهبرادر هست بهش اعتماد نکنید همچنان داره از اسم دانشگاه شریف سواستفاده میکنه تو پیج قبلی اینستاگرامشون نوشته شده مستقر در دانشگاه شریف درحالی خود دانشگاه شریف اعلام کرده که دروغ هست چند باری هم محل کار رو عوض کردن ولی یادشون رفته که بخوان تو گوگل مپ تغییرش بدن یا شاید هم بلد نیستن با گوگل مپ کار کنن instagram.com/rightitsolution سایت خودشون که آژانس دیجیتال مارکتینگ هست درست کار نمیکنه و با کلی تاخیر میاد بالا حتی نماد اعتماد سایتشون هم (rit) به اسم یک نفر دیگه (صاحب شرکن ******ه از اسم ****** داره استفاده میکنه) هست قشنگ معلومه این شرکت بی درو پیکره به بهانه کارآموزی و آموزش از مردم واسه کار در شرکت پول میگیرن درحالی که افراد رو استخدام نمیکنن و پول رو برنمیگردونن حتی آموزش ها در زمان کارآموزی هیچ ارتباطی با مباحث اون حوزه تخصصی ندارن حتی تو مصاحبه میگن پروژه واقعی کار میکنین در حالی که اصلا مشتری ندارن که بخوان بهتون پروژه بدن
نرخ نگهداشت نیروی انسانی در این شرکت بین۶ تا یکسال است، مدیر مجموعه به تعهدات خود، که در روز مصاحبه قول میدهد، عمل نمیکند، و در ابتدا افراد را با یک حقوق حداقلی استخدام میکند و سپس توهین، بی اخلاقی و عدم ایفای وعده وعیدها منجر به استعفای نیروی انسانی می شود، ایشان نه تنها برای افراد به عنوان نیروی کار ارزش قائل نیست بلکه به عنوان یک انسان نیز با ان ها برخورد نمیکند، صرفا دنبال شواف و وعده های دروغین هستند. ۱۰۰ درصد بیمه تکمیلی توسط افراد پرداخت میشه و شرکت هیچ مزایای جانبی به نیروها نمیدهد.
میخوام براتون از تجربه کاری به شدت افتضاح چند سال کار تو این مجموعه بگم و پشیمونی بابت اینکه ۳ سال از وقت و تجربه م رو برای بهبود شرایط هدر دادم ولی زهی خیال باطل. وقتی وارد مجموعه میشید همه چی قشنگ و جذاب اما بعد گذشت چند وقت به اشتباه بزرگ خودتون پی میبرید و میفهمید که با چه افراد سمی و مخربی همکار شدید . ۳ مدیر اصلی مجموعه که به شدت آدم های دهن بین و متأسفانه بی تجربه هستند با این که همیشه تو حرف خودشون رو عمل گرا و انتقاد پذیر نشون میدن اما خلافش ثابت میشه بهتون . فقط حرف و حرف سعی میکنن همه چی رو قشنگ نشون بدن و تو حرف همه فرآیند ها رو اصولی جلوه بدن اما هیچ وقت بهشون اعتماد نکنید. به این هم دقت کنید که خروج و جذب این مجموعه چقدر زیاده و خیلی افراد با تجربه و متخصص رو میدیدم که بعد یک الی دوسال یا حتی چند ماه که شرایط رو دیدن بیخیال شدن و رفتند یا حتی افرادی که دووم آوردند برای بهبود شرایط رو خودشون بعد استفاده هایی که کردند با رفتار بد انداختن بیرون . سرپرست ها و مدیران واحد همه شون الآن از افراد نزدیک و رفیق های صمیمی مدیران مجموعه هستند که فقط یاد گرفتند که خبرچین و چاپلوس باشند و به اصطلاح زیرآب بقیه رو بزنند. متأسفانه این مجموعه با پارتی بازی و رانت های مختلف هستش که هنوز داره به کارش ادامه میده و اگه میخواهید که به حریم شخصی تون تجاوز بشه ( این قسمت برای خانم ها البته بگم که همون آقایون نزدیک به مدیران ممکنه حتی ****** که قبلاً بسیار اتفاق افتاده ) باید با مواردی که گفتم بسازید. واقعا اگه دوست دارید تو مجموعه ای کار کنید که فقط پشت سر هم دیگه حرف میزنند و با کثافت کاری های مختلف سر و کار داشته باشید بهتون آراهنر رو پیشنهاد میکنم . البته از مجموعه کوچیک با مدیران افتضاح بیشتر از این انتظار نمیره . هرچی بگم از این آراهنر متأسفانه کم گفتم تا حالا نه همچین مجموعه ای دیدم و نه شنیدم ؛ برا خودتون ارزش قائل بشید و اصلا وارد این مجموعه نشید
اتاق مصاحبه پر بود و ما به اتاق گیم رفتیم که مصاحبه رو اونجا انجام بدیم. اتاق گیمشون خیلی جالب بود ولی کمی خفه بود. اول تیم پروداکت از من سوال پرسیدن درباره روند کارهای قبلی و نوشتن سناریو تست و باگ ریپورت و بقیه موارد مربوط به تست. سی تی او درباره روند تست اوتومات پرسید و زبانهای برنامه نویسی که کار کردم. برخوردشون خوب بود و تیم پروداکت سعی می کرد با لحن دوستانه فضا رو از حالت خیلی جدی دربیاره. فضا چون بسته و خفه بود استرس بیشتر میشه و برای من یه نوشیدنی هم نیاوردن. برای جواب تا جواب نهایی رو بگن خیلی دیر جواب نهاییشونو دادن. ویژگیهایی که براشون مهم بود: ارتباط با بقیه افراد تیم براشون مهم بود و اینکه چه تفریحاتی دارم سوالی بود که اچ ار پرسید و دربارش خیلی حرف زدیم.
جلسه اول که برای مصاحبه رفتم با مدیر بخش مارکتینگ جلسه داشتم. فضای کلی شرکت برای تولد یکی از کارکنن شاد و خوشحال بود و در برخورد اول به نظر جالب میومد. جلسه خیلی خوبی بود و خیلی مشخص در مورد تسک ها و کارهای بخش مارکتینگ صحبت کردیم. از همون جلسه اول چند تا چیز عجیب برام وجود داشت. در مورد نظم در پرداخت حقوق پرسیدم و گفتن اطلاع ندارن. در مورد پروژه های کاریشون هم پرسیدم خیلی مشخص جواب ندادن. جلسه دوم بعد از دو هفته مشخص شد که با مدیر عامل شرکت خانم هاشمی و مدیر مارکتینگ جلسه داشتم. تمام مدت جلسه صدای جیغ دخترشون میومد و جلسه خیلی بدی بود. اصلا حواسشون به صحبت های من نبود و جسته و گریخته میرفتن و میومدن. آخرش هم یه معذرت خواهی خشک و خالی کردن و رفتن.. من سوالاتم رو که گنگ بودم جلسه اول دوباره از مدیر مارکتینگ پرسیدم و همون جواب های قبلی بود. یک بار دیگه زنگ زدن و گفتند اوکی شده. بیا برای قرار داد و شناسنامه و این جور چیزا بیار. اومدم و دیدم عدد حقوق رو عوض کردن.قرار شد دوباره با مدیرعامل شرکت چک کنن و خبر بدن. پیام دادن به من که یه تخفیفی بدید !!!!آخر سر با رقمی که من گفته بودم موافقت کردن و گفتن خبر میدیم برای قرارداد، که دقیقا ۲۸ اسفند خبر دادن. من هم گفتم نیستم بخاطر اینکه خیلی بی نظم بودند. بعد از عید دوباره خبر دادن و من بخاطر تحویل کارم گفتم ۱۵ روز دیرتر میام. آخرش هم وقتی اومدم شرکت عدد قرارداد رو یکم تغییر دادن . کلا پیشنهاد نمیکنم کار در این شرکت رو. بسیار شرکت بی نظمی هست. اصلا جریان کار درست و منطقی نداره. بسیار فضای حاشیه ای داره. مدیرعامل اصلا به وضعیت کارمندان توجه نمیکنه. کاملا سیستم بهره کشی و نادیده گرفتن و ضایع کردن حقوق کارمندان هست. قانون های غیر منطقی داره. ۵ شنبه باید بیای سر کار ولی از ساعت ۱۱ کلاس اختیاری گذاشتن. مرخصی روزهای ۵ شنبه، روز کامل حساب میشه. مرخصی گرفتن قبل و بعد از روزهای تعطیل رسمی، همون روزها رو هم جزو مرخصی ها حساب می کنه. تمرکز و قوانینشون روی ساعت کاری خیلی سختگیرانه و سنتی بود. اصلا از عدد پیشنهادیت پایین نیا. وظایف و مسئولیت ها و اینکه به کی باید تحویل بدی کار رو، خیلی مستقیم واضح و مشخص بپرس. مسیر رشد کاری را کاملا بخواه که برات توضیح بدهند.
تجربه ی کاملی از سو استفاده ی یک مجموعه از نیروهای مشتاق بازار کار: – در تاریخ ۲۱ مهر برای موقعیت کارآموزی ux/ui از طریق جاب اینجا رزومه فرستادم و ۲۷ مهر تایید برای مصاحبه شدم برام یک فرم در واتس اپ فرستادند که هم حاوی مشخصات فردی بیشتری بود هم سوالات کمی تخصصی تر راجب این رشته. – هفته ی بعد خبر دادند فرم اولیه م تایید شده. – دو هفته ی بعد گفتند معارفه آنلاین میذاریم.چون تعداد متقاضی خیلی زیاد بوده. – معارفه ی آنلاین با حضور حدودا بیست نفر معرفی شدیم و توضیحاتی داده شد راجع به شرح وظایف و سوالاتی پرسیده شد. – باز هم قرار شد به خاطر اینکه متقاضی هنوز زیاد هست و نمیشه انتخاب کرد آزمون کتبی ۴۵ دقیقه ای بدیم. آزمون کاملا تخصصی و نظری و عملی بود. – هفته ی بعد خبر دادند در آزمون قبول شدم ولی باید باز مصاحبه بشم! – با یک خانم که فکر می کنم مدیر یا از منابع انسانی بودند و دیزاینر مجموعه باز مصاحبه داشتیم. سوالات طراحی، شخصیتی، شخصی، تخصصی و… و… و… پرسیده شد. – چند روز بعد یعنی ۹ آذر!، گفتند بین ۱۷۰ نفر ۳ نفر کارآموز میخواستند و من قبول شدم و قرار هست خبر بدهند که شروع به کار کی هست.من منتظر روز بودم که گفتند راستی شما لپ تاپ داری ؟ من پاسخ دادم به دلیل کاربری کمتر لپ تاپ در طراحی، سیستم خوبی دارم و تبلت.یک ساعت بعد گفتند این موقعیت شغلی فقط با داشتن لپ تاپ شخصی خودتون امکان پذیره! از وقتی که برای کارآموزی گذاشتید متشکریم. با یک گل سرخ. من همون موقع هم اعتراض کردم این شرکت که ۴ برابر ماکروسافت و گوگل مصاحبه گذاشته برای یک موقعیت کارآموز، این چه طرز پذیرش هست؟ وظیفه ی کارفرما بیمه و حقوق خیلی کم و وسایل کار هست و دوتای اول که قطعا نیست ولی نبود سومی واقعا یک مجموعه رو بی معنی می کنه. تنها جواب شون هم این بود به بقیه گفته شده بود و به اشتباه فقط به شما نگفتیم. هرچند مطمین هستم جواب صادقانه ای نیست وگرنه باید فرض می بود که به من گفته شده و روز اول کار متوجه این خطا می شدیم. این چیزی که این روزها شاهد هستیم سو استفاده تمام و کمال این استارت آپ ها و شرکت هایی هست که روش کار و اسکرام و ده تا چیز رو خوب بلد هستند کپی کنند ولی الفبای اخلاق کار و حقوق نیرو هارو به نفع نادید می گیرن.
اول اینکه از من برای جایگاه شغلی دیگهای غیر از درخواستم دعوت شد. مصاحبه اول کلا درباره سبک کار در شرکت قبلی من بود که عملا رقیب آپارات بود. من تو اون مصاحبه سعی کردم با حفظ محرمانگی مشارکت کنم و در پایان از همه چیز راضی بودن و خیلی سریع و با اصرار دعوت کردن به مصاحبه حضوری؛ شنبه صبح زنگ زدن گفت عصر ساعت ۳ مصاحبه دوم. من درخواست کردم ساعت ۴ باشه گفتن نمیشه. خودمو رسوندم تا شرکت معظم آپارات در ظفر و اونجا یکساعت تا ۴ در لابی منتظر موندم! تا با بالاترین فرد شرکت مصاحبه کنم. سوالات کاملا بی ربط بود. آشپزی بلدی؟ سبزیجات داخل ماهی شکم پر چی هستن؟ اگه فردا قرار باشه تو تصادف بمیری به پدر مادرت میگی! به روح اعتقاد داری؟ … بعد از این مصاحبه عجیب! گفتن صبر کن تا با مدیر منابع انسانی مصاحبه کنی. بعد از بیست دقیقه اومدن گفتن ایشون یه جلسه فوری براش پیش اومده برید بعدا زنگ میزنیم. و دیگه هم زنگ نزدن. من حتی نفهمیدم به عنوان مدیر مارکتینگ، بخاطر اینکه سبزیجات داخلی ماهی شکم پر رو بلد نبودم رد شدم یا اینکه خبر مرگم رو زودتر به پدر و مادرم نمیگم!
روند مصاحبه بسیار حرفه ای و دقیق بود اما حرفهایی که راجع به موقعیت شغلی گفتند با چیزی که تو سایت کاریابی مذکور نوشتند کاملا متفاوت بود! نوشتند حقوق قانون کار ولی حقوق ثابت ندارند تو مصاحبه تلفنی گفتند بیمه ولی تو مصاحبه حضوری گفتند بیمه بعد از دو ماه ولی از کارمندها شنیدم که تمام مبلغ بیمه از حقوق کارمندان کسر میشود . در آگهی کاریابی نوشتند پاداش و مزایا ولی مدام از تنبیه و جریمه حرف میزنند.
بهترین فرصت کاری تمام عمرم هر روز به لطف مدیرای این مجموعه بیشتر یاد میگیرم و واقعا اجازه ی رشد و ارتقا بهمون میدن. من ماشین و گوشی خوب و زندگی بسیار راحتم رو اینجا ساختم هم چنین برخورد مدیرها با پرسنل بسیار دوستانه و با درک هست هم چنین همکاران بسیار صمیمی داره تفریحات زیادی هم برامون در نظر میگیرن مثلا سینما، باشگاه سوارکاری، باشگاه ورزشی، رستوران، سفرهای داخلی و خارجی
بسیار بدقول هستن و پرداختیشون به شدت نامنظمه. هیچ اهمیتی به شما نمیدن فقط به فکر کافرما هستن و اصلا براشون مهم نیست شما رضایت داشته باشین یا نه. الان حدود ۱۰ تومن از پرداختی من هنوز تسویه نشده بعد گذشت ۳ ماه و فقط امروز فردا میکنن جواب درست حسابیم نمیدن. افتضاح ترین شرکت تولیدمحتوا. اصلا انگار صاحب نداره این شرکت خیلی بی در و پیکره و هیچی نظم نداره. تعرفه اشونم برای دستمزد نویسنده نسبت به شرکت های دیگه کمه.
تمام نظرات مثبت همه از طرف ****** ثبت لطفا به این فرد کلاهبردار اعتماد نکید حتی یک سایت درست و اصولی ندارن. موقع مصاحبه به کارآموز میگفن رو پروژه کار میکنین ولی صرفا یکسری تسک های بی ربط، ****** فرق بین seo و طراحی رو نمیدونه، پول گرفتن از مردم بابت آموزش درحالی که هیچ آموزش اصولی وجود نداره بیشتر مباحثی که میگن هیچ ربطی به seo نداشت بیشترشون مربوط به طراحی سایت میشد تو مدتی هم که اونجا بودم هیچ پروژه ای از مشتری نمیومد که بخوان روش کار کنن درآمود خود ****** صرفا از خود کارمندها هست، الان هم چند وقتیه سایتشون بالا نمیاد و همچنان از اسم دانشگاه شریف دارن تو اینستاگرام سواستفاده میکنن.
تجربه ی کاری هر کس در این سایت غالبا منفی علیه شرکت ها نوشته شده ولیکن بنده از تجربه ی یکساله با این مجموعه راضی ام و حقوق ها سر وقت تسویه شده است . این سایت متاسفانه رقبا خیلی راحت با ثبت نظر نسبت به مدیریت می توانند نظرات منفی ثبت کنند که واقعیت ندارد و به دنبال خراب کردن مجموعه ها راحت می شود بود !
سه سال کار در یک شرکت بزرگ و به ظاهر بینالمللی، پرده از حقیقتی تلخ برداشت؛ حقیقتی درباره فساد اخلاقی، استثمار نیروی انسانی و سوءاستفاده از سرمایه مردم. مدیر واحد بینالملل و فساد سیستماتیک مدیر بینالملل این مجموعه، فردی بود که شهرتی تاریک داشت. (عین، شین). رفتار او با کارکنان مرزهای اخلاقی را به طور کامل در هم شکسته بود. به زنان مجموعه، حتی متأهلها، پیشنهادهای شرمآور میداد و هیچ ابایی از ایجاد فضایی مسموم نداشت. شبها پیامکهای نامناسب ارسال میکرد و به بهانه صمیمیت، خطوط قرمز اخلاقی را یکی پس از دیگری زیر پا میگذاشت. گفته میشد که دهها پرونده سوءرفتار اخلاقی علیه او وجود دارد؛ پروندههایی که هرگز رسیدگی نمیشدند. یکی دیگر از مدیران مدام حرفهای معنوی عجیب و غریب میزد و البته جای تعجب زیادی نداشت چون چندین سال پیش مدیران به جرم فرقه سازی، توهین به ولی، ارتباط نامشروع جنسی و کلاهبرداری، دستگیر شده بودند و با پابند ازاد بودند. تحقیر به عنوان فرهنگ سازمانی مدیران ارشد با بهکار بردن الفاظ رکیک، فحش و توهین، کارکنان دختر و پسر را تحقیر میکردند. این رفتار نه تنها اصلاح نمیشد بلکه به عنوان نشانهای از صمیمیت تلقی میشد. جو ناسالم و مسمومی که باعث فرسایش روحی و روانی نیروها میشد. کلاهبرداری و هوا فروشی پشت ظاهر درخشان شرکت، روشهای کلاهبرداری پنهان جریان داشت. سرمایهگذاران داخلی و خارجی پولهای کلان پرداخت میکردند، اما در قبال آن هیچ ارزش واقعی دریافت نمیکردند. در واحد بینالملل بارها شاهد بودم که چگونه تاجران داخلی مبالغ زیادی را واریز میکردند، اما در نهایت با وعدههای توخالی و طرحهای خیالی مواجه میشدند. اصطلاح «هوا فروشی» برای این روشها کاملاً برازنده بود. قوانین سختگیرانه و رفتارهای متناقض کارکنان برای کوچکترین تأخیر، حتی یک دقیقهای، باید جریمههای سنگین و غیرمنطقی میپرداختند؛ جریمههایی که هیچ نسبتی با عدالت نداشتند. ماندن اجباری تا ساعت ۱۰ شب، آزمونهای بیپایان از سایت داخلی شرکت و فشارهای روانی شدید، همه بخشی از زندگی روزانه نیروها بود. سیاستهای پوشش؛ از افراط تا ریاکاری تا مدتی پوشش سختگیرانه الزامی بود؛ عباهای بلند، حجاب کامل، حتی رعایت پوشش مچ دست و اصرار به چادر. اما یکشبه همه چیز تغییر کرد و آزادی کامل اعلام شد. حالا فیلمها و تصاویر تبلیغاتی شرکت، زنانی را نشان میداد که هیچ نشانی از همان قوانین گذشته نداشتند. این تغییر ناگهانی پرده از ریاکاری و سوءاستفاده از ارزشها برداشت.
سلام.من در حال حاضر در شرکت رادشید کار می کنم. همکاران بسیار خوبی دارم. محیط دوستانه است. . همکاری و کار تیمی عالی همکارانم باعث پیشبرد سریعتر پروژه ها می شود. افراد مستعد و با اخلاقی در شرکت مشغول به کارند.
2 سال هست در اینش رکت هستم. تیم پویا و صمیمی داریم. مدیر واحد خیلی خوب در کنار تیم هست و مدیریت می کنه. به واسطه وجود آدمهای حرفه ای در رادشید برای من واقعا محل رشد بوده تا الان. پنج شنبه ها هم تعطیل است.
من مدت کوتاهی با بعضی مدیران و کارمندان شرکت آراد برندینگ تعامل داشتم. جلوی دوربین و ضبط فیلم نقش انسانهای شریف و حرفهای را بازی میکنند، اما در هنگام کار شخصیت واقعیشان را نشان میدهند که بیادب و بددهن هستند و رفتار حرفهای ندارند. بیشتر مدیران و کارمندان شرکت آراد برندینگ اساساً رشتهای نامرتبط با امور بازاریابی و تجارت دارند. شغل شما به عنوان کارمند این است که باید مهارت مخزنی مشتریان بلد باشی تا 1% از 1 میلیارد پولی که به نفع آراد برندینگ از مشتری گرفتی به شما بدهند. اگر اشخاصی هم در تجارت موفق شدند به خاطر تلاش و عُرضه و سختکوشی خودشان بوده است که بدون استفاده از تبلیغات این شرکت هم میتوانستند به آن برسند. در منطقه طایقان قم باشگاه اسبسواری و بیلیارد دارند که انسان را به یاد پولشویی اخلالگران اقتصادی ایران میاندازد که احتمالاً در مجموعه تلویزیونی «هفت سر اژدها» دیدهاید. پرسش مهم که هنوز هیچکسی پاسخی برای آن ندارد این است که این ساختمانها و محوطههای اسبسواری و بیلیارد پرهزینه با این همه امکانات با کدام پول ساخته یا خریده شده است و این شرکت در این مورد فاقد شفافیت مالی است.
کلاهبردار ******** حتی دوره آموزشی رو تموم نکرد دوره 2 ماهه رو 6 ماه طول داد حدود 50 درصد مطالبی که قرار بود آموزش بده نداد، دم تعطیلات عید گفت تا همینجا یه پروژه انجام بدید بعد از عید هم محل شرکت عوض شد و تلفن و پیام هیچ کدوممونو جواب نداد، قرار میزاشت نمیومد و ...! بی همه چیز بدرد نخور جاش تو زباله دان زندانه
اقای ****** جزو نوابغ ایران می باشد و بسیار و در. شرایط سخت به تمامی پرسنل و بنده ثابت کردند که با صبوریشون مشکلات رو میتونند حل کنند البته قبلا نظرات منفی رو بنده دیده بودم ولیکن در یک سال گذشته متوجه شدم همگی سو تفاهم بوده
این شرکت حوزه اموزش رو کاملا تعطیل کرده متاسفانه دوستانی به قصد ضربه زدن پیام های عجیب غریبی گذاشتن ، شرکت کلا فعالیتش رو روی نرم افزار های مهم پزشکی برده و در حال حاضر برای شرکت های اروپایی در سوئد و دانمارک نرم افراز اماده سازی می شود . اگر عزیزی هم مشکلی دارد به شرکت تماس بگیرد قطعا ما اینجا هستیم مشکلشون رو حل کنیم 🙏
متاسفانه خانمی اونجا به اسم ***** و **** کار میکردند بسیار از اعتماد مدیریت سو استفاده کردند که سبب اسیب به برند مجموعه شد
****** صاحب شرکت rightitsolution (rit) و شرکت rightmedicalchoices (rmc) یه کلاهبرادر هست بهش اعتماد نکنید همچنان داره از اسم دانشگاه شریف سواستفاده میکنه تو پیج قبلی اینستاگرامشون نوشته شده مستقر در دانشگاه شریف درحالی خود دانشگاه شریف اعلام کرده که دروغ هست چند باری هم محل کار رو عوض کردن ولی یادشون رفته که بخوان تو گوگل مپ تغییرش بدن یا شاید هم بلد نیستن با گوگل مپ کار کنن instagram.com/rightitsolution سایت خودشون که آژانس دیجیتال مارکتینگ هست درست کار نمیکنه و با کلی تاخیر میاد بالا حتی نماد اعتماد سایتشون هم (rit) به اسم یک نفر دیگه (صاحب شرکن ******ه از اسم ****** داره استفاده میکنه) هست قشنگ معلومه این شرکت بی درو پیکره به بهانه کارآموزی و آموزش از مردم واسه کار در شرکت پول میگیرن درحالی که افراد رو استخدام نمیکنن و پول رو برنمیگردونن حتی آموزش ها در زمان کارآموزی هیچ ارتباطی با مباحث اون حوزه تخصصی ندارن حتی تو مصاحبه میگن پروژه واقعی کار میکنین در حالی که اصلا مشتری ندارن که بخوان بهتون پروژه بدن
نرخ نگهداشت نیروی انسانی در این شرکت بین۶ تا یکسال است، مدیر مجموعه به تعهدات خود، که در روز مصاحبه قول میدهد، عمل نمیکند، و در ابتدا افراد را با یک حقوق حداقلی استخدام میکند و سپس توهین، بی اخلاقی و عدم ایفای وعده وعیدها منجر به استعفای نیروی انسانی می شود، ایشان نه تنها برای افراد به عنوان نیروی کار ارزش قائل نیست بلکه به عنوان یک انسان نیز با ان ها برخورد نمیکند، صرفا دنبال شواف و وعده های دروغین هستند. ۱۰۰ درصد بیمه تکمیلی توسط افراد پرداخت میشه و شرکت هیچ مزایای جانبی به نیروها نمیدهد.
میخوام براتون از تجربه کاری به شدت افتضاح چند سال کار تو این مجموعه بگم و پشیمونی بابت اینکه ۳ سال از وقت و تجربه م رو برای بهبود شرایط هدر دادم ولی زهی خیال باطل. وقتی وارد مجموعه میشید همه چی قشنگ و جذاب اما بعد گذشت چند وقت به اشتباه بزرگ خودتون پی میبرید و میفهمید که با چه افراد سمی و مخربی همکار شدید . ۳ مدیر اصلی مجموعه که به شدت آدم های دهن بین و متأسفانه بی تجربه هستند با این که همیشه تو حرف خودشون رو عمل گرا و انتقاد پذیر نشون میدن اما خلافش ثابت میشه بهتون . فقط حرف و حرف سعی میکنن همه چی رو قشنگ نشون بدن و تو حرف همه فرآیند ها رو اصولی جلوه بدن اما هیچ وقت بهشون اعتماد نکنید. به این هم دقت کنید که خروج و جذب این مجموعه چقدر زیاده و خیلی افراد با تجربه و متخصص رو میدیدم که بعد یک الی دوسال یا حتی چند ماه که شرایط رو دیدن بیخیال شدن و رفتند یا حتی افرادی که دووم آوردند برای بهبود شرایط رو خودشون بعد استفاده هایی که کردند با رفتار بد انداختن بیرون . سرپرست ها و مدیران واحد همه شون الآن از افراد نزدیک و رفیق های صمیمی مدیران مجموعه هستند که فقط یاد گرفتند که خبرچین و چاپلوس باشند و به اصطلاح زیرآب بقیه رو بزنند. متأسفانه این مجموعه با پارتی بازی و رانت های مختلف هستش که هنوز داره به کارش ادامه میده و اگه میخواهید که به حریم شخصی تون تجاوز بشه ( این قسمت برای خانم ها البته بگم که همون آقایون نزدیک به مدیران ممکنه حتی ****** که قبلاً بسیار اتفاق افتاده ) باید با مواردی که گفتم بسازید. واقعا اگه دوست دارید تو مجموعه ای کار کنید که فقط پشت سر هم دیگه حرف میزنند و با کثافت کاری های مختلف سر و کار داشته باشید بهتون آراهنر رو پیشنهاد میکنم . البته از مجموعه کوچیک با مدیران افتضاح بیشتر از این انتظار نمیره . هرچی بگم از این آراهنر متأسفانه کم گفتم تا حالا نه همچین مجموعه ای دیدم و نه شنیدم ؛ برا خودتون ارزش قائل بشید و اصلا وارد این مجموعه نشید