۱. جهت پرداخت چک تسویه بسیار اذیت تان میکنند و الان با گذشت چهار ماه و پیگیری های بسیار من، هنوز چک تسویه م آماده نیست. مبلغشم زیاد نیست ولی قصد و نیتشان اذیت کردن پرسنله که به خواست خودش، رفته از شرکت و استعفا داده بوده. ۲. سرویس ایاب و ذهاب، برای برگشت به منزل اصلا مشخص نیست چه تایمی حرکت کند. ممکنه حتی دو ساعت دیرتر بدلایل اینکه کار همکاران دیگر ناتمام مانده، شما مجبورید صبر کنید تا هرزمان بقیه همکاران اماده بودند برید منزل و این قضیه درمورد تمامی مسیرها و سرویس هاست. ۳. مدیرعامل سر کوچکترین مساله به شما استرس و اضطراب وارد میکند. رفتار تند. که اکثرا شاهد گریه همکاران به خاطر رفتار ایشون هستید. ۴. من اصلا کار کردن در این شرکت رو توصیه نمیکنم. هیچ خصومتی هم ندارم که بخوام توصیه غلط بنویسم. فقط اینجا نوشتم که هشدار داده باشم ، اگه کسی خواست پرسنل این شرکت بشه. بدونه که تبدیل میشه به یک انسان تو سری خور و عصبی و پر استرس.
آخرین تجربهها
اگر به دنبال محیطی هستید که در آن مدیریت، برنامهریزی، احترام به نیروی انسانی و پرداخت منظم حقوق اهمیت داشته باشد، پیشنهاد میکنم قبل از همکاری با این مجموعه چندین بار تصمیم خود را بازبینی کنید. یکی از عجیبترین تجربههای کاری که میتوان داشت، حضور در سازمانی است که تقریباً هیچ بخشی وظیفه خود را به شکل اصولی انجام نمیدهد و نتیجه تمام این ضعفها در نهایت روی دوش کارکنان اجرایی و کارگران تخلیه میشود. مشکلاتی که باید در لایه مدیریت حل شوند، به پایینترین سطح سازمان منتقل میشوند و در نهایت کسانی باید پاسخگو باشند که کمترین نقش را در ایجاد آن مشکلات داشتهاند. در این مجموعه(البته دوره همی عنوان مناسب تریست) به جای اینکه فرآیندها اصلاح شوند، اشتباهات تکرار میشوند. به جای اینکه برنامهریزی وجود داشته باشد، بحران مدیریت میشود. به جای اینکه مشکل ریشهیابی شود، صورت مسئله جابهجا میشود. نتیجه هم چیزی جز فرسودگی نیروها، نارضایتی گسترده و خروج مداوم افراد متخصص نیست. موضوع پرداخت حقوق و انجام تعهدات قانونی نیز از مواردی است که هر متقاضی کار باید قبل از همکاری درباره آن به دقت تحقیق کند. هیچ چیز بدتر از این نیست که ماهها برای یک مجموعه وقت و انرژی صرف کنید اما در نهایت برای دریافت ابتداییترین حقوق قانونی خود مجبور به پیگیریهای طولانی شوید و با التماس فراوان بخشی از مطابه معوق خود را در قالب مساعده دریافت کنید!!!!! اگر بتوانید دریافت کنید !!!! متأسفانه یکی از ویژگیهای رایج در چنین محیطهایی این است که مدیران به جای پذیرش مسئولیت تصمیمات خود، همیشه دیگران را مقصر میدانند. وقتی همه اشتباه میکنند جز مدیران، معمولاً مشکل از کارکنان نیست؛ مشکل از سیستمی است که سالهاست حاضر نیست به ضعفهای خودش نگاه کند. نرخ بالای خروج نیروها، نارضایتی کارکنان و حجم بالای مشکلات داخلی معمولاً اتفاقی نیست. اینها نشانههایی هستند که هر فرد جویای کار باید قبل از امضای قرارداد به آنها توجه کند. برای کسانی که قصد همکاری دارند فقط یک توصیه دارم: قبل از هر تصمیمی تا حد امکان تحقیق کنید به عنوان شخصی که چند سال در این بلا نسبت سازمان مشغول به کار بوده فریب ظاهر و ویترین این شرکت رو نخورید. گاهی هزینه فهمیدن واقعیت قبل از ورود بسیار کمتر از هزینهای است که بعداً با زمان، اعصاب، درآمد و آینده شغلی خود پرداخت خواهید کرد.
سلام. شرکت خیلی قوی و حرفهای نیست، اما برای شروع مسیر کاری و کسب تجربه میتواند گزینه مناسبی باشد. محیط نسبتاً صمیمی و دوستانهای دارد و برای یادگیری بد نیست. البته بعضی از همکاران رفتارهای حاشیهساز و دوبههمزن دارند، بنابراین بهتر است در روابط کاری با احتیاط عمل کنید و وارد حاشیهها نشوید. در مجموع برای یکی دو سال اول کار و کسب تجربه میتواند انتخاب خوبی باشد، اما برای رشد حرفهای بلندمدت شاید گزینههای بهتری وجود داشته باشد.
شرکت بسیار بسیار ضعیف در سطح مدیریت و کارکنان.چارت سازمانی، حدود اختیارات، رفتار و کنش حرفه ای و منابع انسانی مفاهیم تعریف نشده در این شرکت هستن. دوربین با امکان ضبط صدا که به کارمندان اعلام نمیشه و فرهنگ زیراب زدن فقط نشان دهنده ضعف بسبار زیاد مدیریت و آگاه بودن خودش به مدیریت ناکارمد هست. تو این شرکت مهارت، تجربه ، متعهد بودن هیچ ارزشی نداره و صرفا باید لینکهای دیگری لا مدیریت داشته باشین. محیط بشدت سمی با مدیر بیسواد و پرادعا که متاسفانه به هیچیک از چهارچوبهای اخلاقی و حرفه ای پایبند نیست.ورود و خروج زیاد پرسنل و عدم پرداخت مزایا را هم اضافه کنید.در انتها اگر برای شخصیت، اعصاب و حرفه تون ارزش قائل هستین حتی به ارسال رزومه هم برای شرکت رویین پولاد فکر نکنید.
در مدت همکاری با این شرکت، با شرایطی مواجه شدم که نشاندهنده ضعف در برخی بخشهای مدیریت سطح سرپرستی بود. وجود سوءتفاهمهای مداوم، نبود شفافیت در ارتباطات و عدم هماهنگی میان بخشها باعث ایجاد فضای کاری ناپایدار شده بود. این مسائل نه تنها بر کیفیت کار تأثیر گذاشت، بلکه باعث کاهش رضایت شغلی و فشار کاری بر کارکنان شد و در نهایت به تصمیم من برای پایان همکاری منجر گردید.
تجربه کاری من در این مجموعه به دلیل برخی مشکلات در سطح مدیریت میانی، چندان مثبت نبود. برخی رفتارهای غیرشفاف، تصمیمگیریهای سلیقهای و نبود رویکرد واحد در مدیریت تیم باعث ایجاد نارضایتی در میان کارکنان شده بود. این موضوع باعث میشد افراد در بسیاری از مواقع نسبت به وظایف و انتظارات خود دچار ابهام شوند و همین مسئله به مرور بر عملکرد کلی تیم تأثیر منفی گذاشت و همکاری من را نیز تحت تأثیر قرار داد.
امروز 6 خرداد 1405 هست نیمی از حقوق اسفند 1404 را در 6 خرداد 1405 دادن تازه قراردادی هم در کار نیست همیشه با 50 روز تاخیر میدادن جنگ هم بهانه شد براشون البته منافع مادی هم داشتن نه اینکه پول نداشته باشن گور پدر کارمندی که باید اجناس را چند برابر بخره در عوض آقایون خیری پول حقوق را ورق و .... خریدن تا ده برابر سود کنن لعنت به کسانی که از هر فرصتی برای ظلم کردن استفاده میکنن هیچ کس از کار کردن تو این شرکت خوشحال نیست یک نفر نشنیدم بگه خدا بهشون بیشتر بده فقط ناله و نفرین پشت شون هست برای همین هم کارشون هیچ وقت نمیگیره
اولین بار که تماس گرفتن برخورد بسیار خوب و محترمانه ای داشتن .. و بار اول که برای مصاحبه رفتم با کارشناس منابع انسانی و مدیر واحد مصاحبه ی تقریبا دو ساعتی داشتم .. بعضی از سوالات شون خیلی پیچیدگی داشت و ادامه دار میشد و همین باعث میشد خیلی حس خوبی القا نکنه.. مدیر واحد شخصی بود که نمیدونم چرا من حس خوبی از ایشون نمیگرفتم و همش توی ذهنم این سوال بود که اگه جذب بشم ایا در جهت پیشرفت تو مجموعه ایشون راهنماییم میکنن یاخیر.. یه سوالی ازم پرسیدن و ظاهرا خیلی براشون مهم بود این بود که بعد از ساعات کار هم میتونم on call باشم یا نه! آیا مشکلی با این قضیه دارم؟ و جوابی که من دادم این بود که تایم بعد از ساعات کاری برای انجام امور شخصی خود فرد هستش ولی اگر فقط گاهی نیاز به این کار باشه من مشکلی ندارم… در مرحله ی دوم مصاحبه گفتن دو تا تست میزان تسلط به پاورپوینت و اکسل میخوان بگیرن.. سوالات اکسل به صورت آزمون آنلاین بود و من ۶۰ درصد سوالاها رو جواب درست دادم ولی در مورد پاورپوینت گفتن که در زمان نیم ساعت یک پروژه تحویل بدم با موضوعی که خودشون گفتن و خب چون انتظارشو نداشتم یه کم هل شدم پاور پوینت رو هم تحویل دادم ولی فرصت برای صفحه آرایی و دیزاین نداشتم. حدس زدم که خوششون نیومد و از برخوردشون معلوم بود و با حالتی که کاملا معلوم بود بهشون برخورده خدافظی کردن و رفتن! من چهارسال سابقه ی کار مرتبط داشتم
سلام من حدودا ۴ماه پیش بعد تلفن زرین رویا یه روز اومدم تهران و رفتم میدان آرژانتین . کل مصاحبه یه روز شد. هم منابع انسانی و عم واحد فروش. تو فرم که پرکردم گفتم که من تو علمی کاربردی درس خوندم . کارشناسی ولی ۹۶واحد پاس کردم . کاردانی بهم دادند. این شد یه نکته منفی از اون ها برای من. من اطلاع دارم که مدیر همین الان اونجا هست که دیپلم نداره. جالبه که این درحالیه که برا فروشنده فوق دیپلم ؛برا سرپرستی لیسانس و لابد برا مدیر کارشناسی ارشد. خلاصه همه چی خوب پیش رفت. محیط خیلی مودبانه و دوستانه بود. رفتارهای معاون فروش هم خوب بود . البته که همه دوروبرش رفیقای قبلش بودن. هفته بعدش زنگ زدن گفتن تو خوبی ولی الان با شرایط ما جور نیستی
چهار مرحله مصاحبه شد و بهترین مصاحبه ی من با سرپرست منابع انسانی آقای عارف فقیه نصیر بود و بسیار برای من جالب و خوب بود هم سوالات ایشان و هم نحوه ی سوال پرسیدن و مدل سوال هایی که ازم پرسیدند و در نهایت بعد از چهار مرحله مصاحبه ی سخت من در این مصاحبه پذیرفته شدم
از خودم پرسیدن . خودم رو معرفی کردم . درباره ویژگی هام گفتم . نقاط قوت و ضعف . توانایی هام . دلایل جداشدن از شرکت های قبل پرسیدن . اطلاعات فروش رو پرسیدن. چقدر منطقه فروش رو میشناسی . تعداد مشتری ها چندتا هست. در مورد مارجین و مارک آپ پرسید. چرا میخوای بیای شرکت ما . چقدر شرکت زرین رو میشناسی . جلسه خیلی طولانی بود مدیر منطقه و معاونت فروش کل ایران اونجا بودن خیلی سوال میپرسیدن که به نظرم نیاز نبود این همه سوال بپرسن با خودشون نمیدونن چند ندن . سابقه کار و اینا و براشون مهمه . ولی دوست دارن اون چیزی رو که میخوان بشنون . معاونت فروش کشورش فکر می کرد اینجا آمریکاس . کلا طرز تفکرشون ایراد داره. رو حرفشون هم نمیشه حساب کرد
خیلی دقیق و پیگیر بودن و حس خوبی در مصاحبه هام داشتم و من معمولا استرس ام در اینترویو خیلی زیاد هست ولی تیم منابع انسانی بخصوص بسیار محترمانه، مهربانانه برخورد داشتن و در شرایط کرونا مصاحبات به صورت اسکایپی بود و من فقط برای امضا قرارداد حضورا یک بار به شرکت رفتم 👌🏻 به نظر من خیلی حرفه ای بودن ✌🏻 امیدوارم 🤲🏻📿😌
مصاحبه کاملا حرفه ای در چند مرحله صورت گرفت. تیم مصاحبه و همینطور جذب با ایجاد فضای دوستانه تا حد امکان استرس را کم کردند تا با خیال راحت بتونم باهاشون مصاحبه کنم و فرایند جذب انجام بشه. کل فرایند مصاحبه، جذب و شروع به کار کمتر از یک ماه طول کشید.
تجربه مصاحبه با این شرکت نداشتم یعنی بنا به دلایلی منصرف شدم که الان تصمیم دارم همون دلایل رو بگم! این شرکت رو من شناختی نداشتم و مطلقا رزومه ای نفرستاده بودم براشون .خودشون نمیدونم از چه طریقی ایمیل من رو پیدا کرده بودند (احتمالا سایت های کاریابی) و برای من ایمیلی فرستاده بودند جهت همکاری با ۶ فایل پیوست !!!راستش اولش جا خوردم که چه قدر فرم و آزمون باید پر کنم بفرستم براشون ولی در واقع ۲ فایل اون رو باید میفرستادم براشون! (۴ فایل دیگه شامل ۲ فایل عکس لوگو شرکت و ۲ فایل هم فرمت WORD نامه همکاریشون بود که نمیدونم اصلا چه لزومی داشت اینترنت من صرف باز کردن این چیزای بی ربط بشه !) خلاصه بعد از دوروز پرس و جو مشاهده سایت شرکت و آدرس آن در شبکه های اجتمای (لینکدین و …) تصمیم گرفتم جواب بدم به ایمیلشون ! چشمتون روز بد نبینه فایل اول رو که باز کردم ۱۲۵ تست مصاحبه روانشناسی بود که خب چون سوالات با “بله” و “خیر ” بود سریع جواب دادم . رفتم فرم استخدام رو تو فایل بعدی باز کردم و همینطور که شروع به پر کردن فرم پی دی اف کردم دیدم تمام حروفی که تو هر باکس پر میکنم جابه جا تابپ میشه مثلا کنترل پروژه به این صورت بود : هژورپلرتنک که خب بی معنی بود!!! با خودم گفتم احتمالا این باکس ایراد داره رفتم باکس بعدی دیدم اونم همینطوره و خلاصه همینطوری میرفتم پایین تصمیم گرفتم انگلیسی پر کنم دیدم حروف با فاصله میافته تو باکس و .. ! فایل به فرمت PDF بود امکان تغییرات نداشتم! انتهای نامه همکاری نوشته بودند اگر سوال و پرسشی داشتید با منابع انسانی تماس بگیرید چون روزجمعه بود گفتم الان نمیتونم تماس بگیرم شرکتشون و شنبه زنگ میزنم این مورد رو اطلاع میدم ! شنبه که تماس گرفتم و موضوع رو به منابع انسانی اطلاع دادم خانمیکه اسمشون مظلومی بودگفتند من مجددا فایل جدید پی دی اف رو میفرستم ( بنا به گفته خودشون گویا قبلا هم این مشکل بوده و فیال های پی دی افشون ایراد داشته و خلاصه همونجا فهمیدم که خیلی شرکت در زمینه منابع انسانی ضعیفه که همچین اشتباهات پیش و پا افتاده و مثل اسم خودشون تابلویی رو قبلا هم انجام داده:) وقتی هم معترض شدم که چرا ۶ فایل فرستادید ولی در اصل ۲ فایل بود گفتند فرمت اداری کارمونه و فلان میخواستم بگم شما نمیخواد فرمت اداری رعایت کنید همون ۲ تا فایل رو درست بفرستید بشه پر کرد بقیه پیشکش !:) خلاصه قرار شد بفرستند مجدد و گفتند اگه باز مشکلی داشت بگید من WORD بفرستم منم چون طبق تجربه میدونستم کسی که اشتباهات در این حد فاجعه میکنه احتمالا باید منتظر اشتباهات بعدیشم باشم گفتم همون WORD بفرستید که مجدد زنگ نزنم! خلاصه همون لحظه فرم ها رو فرستاد باز کردم دیدم پی دی اف همون قبلیه و باکس های فایل WORD هم انقدر به هم ریخته است که اگر بخوام تایپ کنم تو هر بخش همه چی به هم میخوره و باید مجدد کلی تنظیمات انجام بدم روش! تصمیم گرفتم به صورت دستی پر کنم و اسکن رو بفرستم براشون!فقط قبلش گفتم تماس بگیرم بگم که اطلاع بدم به صورت دستی پر میکنم میفرستم که بعدا مشکلی پیش نیاد ! عکس العلمل این خانم مظلومی که اصلا هم بر خلاف اسمش مظلوم نبود واقعا جالب بود ! در جواب اعتراض من که گفتم من این فرم رو با خودکار پر میکنم براتون اسکن میگیرم میفرستم ولی واقعا وظیفه من این کار ها نیست و مطمان باشید شخص دیگری بود این کار ور نمیکرد گفتند اگه انقدر آزرده شدید میخواید اصلا نفرستید !!!!!! توقع داشتم حداقل یه عذر خواهی ساده کنه از این همه اتلاف وقت و فایل رو اصلاح شده بفرسته ! راستش فرم رو پرینت گرفتم و اومدم پر کردم و اسکن بگیرم ولی بعدش پشیمون شدم چون شرکتی که از همون اول برای نیرو انسانی در این حد ارزش قائل نباشه و اشتباهات خودش رو نپیذره و شخصی که در این حد تازه کار باشه که اصلا نتونه یه فرم ساده رو برای کسی به صورت درست بفرسته و جواب درستی بده ارزش همکاری نداره! خوشحالم که با شرکت داغون وسطح پایین “ایران تابلو ” وارد همکاری و حتی مصاحبه نشدم !:)
مصاحبه معمولی بود با یک ساعت تاخیر شروع شد البته ۲ ساعت قبل از زمان مصاحبه از طریق پیامک اطلاع دادن. بعد از ورود ۲۰ دقیقه ای توی سالن مصاحبه منتظر بودم. مسعول منابع انسانی سازمان صبور بود و با آرامش مصاحبه میکرد ولی مدیر انبارش مشوش و مغرور بود. سوالات اصلا تخصصی نبود و بیشتر در مورد خصوصیات عمومی و مشترک مدیریت بود. نکته جالب توی مصاحبه که باعث تعجب من شد این بود که مصاحبه کننده در مورد جواب ها موضع میگرفت. بعنوان مثال وقتی در جواب یکی از سوالات می گفتم چگونه با پرسنل خودم برخورد می کنم از کلمه عقل کل خطاب به من استفاده می کرد. برام جالب بود سبکشون دستوری بود تا حالا اینقدر حس بدی از ه مصاحبه نداشتم فکرشم نمی کردم شرکت عبیدی اینجوری باشه
سرپرست جذب تماس گرفتن و مصاحبه تلفنی حدود ۱۰ دقیقه ای انجام شد راجع به خلاصه سوابق کاری و تحصیلی و علایق و …بعد چند روز تماس گرفتن برای دعوت به مصاحبه حضوری. مصاحبه با حضور مدیر آموزش و توسعه و سرپرست جذب بود که سوالات تخصصی میپرسیدن و رفتار بسیار دوستانه ای داشتن. حین مصاحبه پرسشنامه ای دادن که سوالات خود ارزیابی داشت و مولفه های رفتاری و فرهنگی و … رو میسنجید و براساس امتیازی که داده بودی ازش سوال میپرسیدن و به چالش میکشیدنت. در کل مصاحبه بسیار خوبی بود بخصوص بازخوردهایی که آخر مصاحبه دادن ک راهنمایی که کردن. شفافیتی که در مورد ماهیت کار و فرهنگ و جو موجود و چالش هاش داشتن خوب بود. تجربه خوبی داشتم صرف از نظر از نتیجه برای این شرکت و منابع انسانیشون آرزوی موفقیت میکنم.
فرم پر کردم بعد یک ساعت وارد اتاق مصاحبه شدیم فرد مصاحبه کننده یه جوری قیافه گرفته بود انگار هیچ کس نباید به شرکت مراجعه کنه تا کسی مزاحم نشه کلا حس مراجعه کننده در آن لحظه انگار مزاحم استراحت فرد مصاحبه کننده شدی سوالات هم کلی بود و سابقه کار و تحصیلات و از طرف چه کسی معرفی شدی با معرفی کننده چه نسبتی دارید و در قسمت تست دادن هم سرپرست باید تست میگرفت چون از قبل تصمیم بر این بود که من را رد کنند به یه فرد دیگر واگذار کردند و موقعه تست دادن هم کسی نه نگاه کرد نه چیزی گفتن در صورتی که همان کاری را انجام دادم که بقیه کارگران انجام دادن نحوه استخدام تقریباً همانطوری است که در ادارات دولتی انجام میشه پارتی نداشته باشی مراجعه نکنید حتما یک نفر آشنا در حد سرپرست قسمتها مختلف چون در هر قسمت کارخانه یه سرپرست داره و آن آقا تصمیم میگیره کی باشه یا نباشه و اکثرا فک و فامیل سرپرست در آنجا مشغول بکار است و با فرد غریبه خیلی بد برخورد میکنند یه جورایی سنگ قلابت میکنن تقریباً هر قسمت اونجا به صورتی باندی کار میکنند
مصاحبه اول تلفنی بود و سوالات کلی پرسدند و درباره کلیت حقوق صحبت کردیم. مصاحبه بعدی با مدیر کارخانه بود که اصل مصاحبه این بود. اولش یه فرم پر کردیم که ویژگی خای شخصیتی رو بررسی میکرد بعد با پرینت نتیجه فرم به سمت دفتر مدیرکارخانه هدایت شدیم. یک سری سوال نیمه تخصصی درباره رمانسنجی و بالانس و … پرسید. یکم از شرکت قبلی پرسید و خواست موضع منو بسنجه. بعد من سوال کردمو فهمیدم برای مدیریت نمیخوان و رییس میخوان. ساختار شرکت هم به نظرم خیلی سنتی بود. کلا میخواستند انقلاب ایجاد کنند با دو نفر. زمانسنجی و ظرفیت سنجی و بالانس و… منم یه عدد پرت گفتم (۹ میلیون). بعدشم دیگه زنگ نزدند. البته دوری مسیر هم خیلی روی عددم تاثیر داشت (۵۰ دقیقه از سه راه افسریه راه بود) اگه تحمل مسیر رو داری (شهرک عباس آباد پاکدشت) برو. چون بعدا فهمیدم یکی از همکلاسی هام اونجاست و ناراضی بود. ویژگیهایی که براشون مهم بود: نظم کاری براشون مهم بود.
من در ‘it’ گروه صنعتی بهران بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۹ بوده.
برای مصاحبه در واحد منابع انسانی رفته بودم که بیش از یک ساعت و بیست دقیقه منتظر وایسته بودم و بعد از بالا و پایین کردن تو چهار طبقه ساختمونشون آخر هم هیشکی با من مصاحبه نکرد و منم اومدم بیرون. واقعا یه شرکت بی نظمی هست. هیچ ارزشی برای وقت افراد قائل نیستند
۱. جهت پرداخت چک تسویه بسیار اذیت تان میکنند و الان با گذشت چهار ماه و پیگیری های بسیار من، هنوز چک تسویه م آماده نیست. مبلغشم زیاد نیست ولی قصد و نیتشان اذیت کردن پرسنله که به خواست خودش، رفته از شرکت و استعفا داده بوده. ۲. سرویس ایاب و ذهاب، برای برگشت به منزل اصلا مشخص نیست چه تایمی حرکت کند. ممکنه حتی دو ساعت دیرتر بدلایل اینکه کار همکاران دیگر ناتمام مانده، شما مجبورید صبر کنید تا هرزمان بقیه همکاران اماده بودند برید منزل و این قضیه درمورد تمامی مسیرها و سرویس هاست. ۳. مدیرعامل سر کوچکترین مساله به شما استرس و اضطراب وارد میکند. رفتار تند. که اکثرا شاهد گریه همکاران به خاطر رفتار ایشون هستید. ۴. من اصلا کار کردن در این شرکت رو توصیه نمیکنم. هیچ خصومتی هم ندارم که بخوام توصیه غلط بنویسم. فقط اینجا نوشتم که هشدار داده باشم ، اگه کسی خواست پرسنل این شرکت بشه. بدونه که تبدیل میشه به یک انسان تو سری خور و عصبی و پر استرس.
اگر به دنبال محیطی هستید که در آن مدیریت، برنامهریزی، احترام به نیروی انسانی و پرداخت منظم حقوق اهمیت داشته باشد، پیشنهاد میکنم قبل از همکاری با این مجموعه چندین بار تصمیم خود را بازبینی کنید. یکی از عجیبترین تجربههای کاری که میتوان داشت، حضور در سازمانی است که تقریباً هیچ بخشی وظیفه خود را به شکل اصولی انجام نمیدهد و نتیجه تمام این ضعفها در نهایت روی دوش کارکنان اجرایی و کارگران تخلیه میشود. مشکلاتی که باید در لایه مدیریت حل شوند، به پایینترین سطح سازمان منتقل میشوند و در نهایت کسانی باید پاسخگو باشند که کمترین نقش را در ایجاد آن مشکلات داشتهاند. در این مجموعه(البته دوره همی عنوان مناسب تریست) به جای اینکه فرآیندها اصلاح شوند، اشتباهات تکرار میشوند. به جای اینکه برنامهریزی وجود داشته باشد، بحران مدیریت میشود. به جای اینکه مشکل ریشهیابی شود، صورت مسئله جابهجا میشود. نتیجه هم چیزی جز فرسودگی نیروها، نارضایتی گسترده و خروج مداوم افراد متخصص نیست. موضوع پرداخت حقوق و انجام تعهدات قانونی نیز از مواردی است که هر متقاضی کار باید قبل از همکاری درباره آن به دقت تحقیق کند. هیچ چیز بدتر از این نیست که ماهها برای یک مجموعه وقت و انرژی صرف کنید اما در نهایت برای دریافت ابتداییترین حقوق قانونی خود مجبور به پیگیریهای طولانی شوید و با التماس فراوان بخشی از مطابه معوق خود را در قالب مساعده دریافت کنید!!!!! اگر بتوانید دریافت کنید !!!! متأسفانه یکی از ویژگیهای رایج در چنین محیطهایی این است که مدیران به جای پذیرش مسئولیت تصمیمات خود، همیشه دیگران را مقصر میدانند. وقتی همه اشتباه میکنند جز مدیران، معمولاً مشکل از کارکنان نیست؛ مشکل از سیستمی است که سالهاست حاضر نیست به ضعفهای خودش نگاه کند. نرخ بالای خروج نیروها، نارضایتی کارکنان و حجم بالای مشکلات داخلی معمولاً اتفاقی نیست. اینها نشانههایی هستند که هر فرد جویای کار باید قبل از امضای قرارداد به آنها توجه کند. برای کسانی که قصد همکاری دارند فقط یک توصیه دارم: قبل از هر تصمیمی تا حد امکان تحقیق کنید به عنوان شخصی که چند سال در این بلا نسبت سازمان مشغول به کار بوده فریب ظاهر و ویترین این شرکت رو نخورید. گاهی هزینه فهمیدن واقعیت قبل از ورود بسیار کمتر از هزینهای است که بعداً با زمان، اعصاب، درآمد و آینده شغلی خود پرداخت خواهید کرد.
سلام. شرکت خیلی قوی و حرفهای نیست، اما برای شروع مسیر کاری و کسب تجربه میتواند گزینه مناسبی باشد. محیط نسبتاً صمیمی و دوستانهای دارد و برای یادگیری بد نیست. البته بعضی از همکاران رفتارهای حاشیهساز و دوبههمزن دارند، بنابراین بهتر است در روابط کاری با احتیاط عمل کنید و وارد حاشیهها نشوید. در مجموع برای یکی دو سال اول کار و کسب تجربه میتواند انتخاب خوبی باشد، اما برای رشد حرفهای بلندمدت شاید گزینههای بهتری وجود داشته باشد.
شرکت بسیار بسیار ضعیف در سطح مدیریت و کارکنان.چارت سازمانی، حدود اختیارات، رفتار و کنش حرفه ای و منابع انسانی مفاهیم تعریف نشده در این شرکت هستن. دوربین با امکان ضبط صدا که به کارمندان اعلام نمیشه و فرهنگ زیراب زدن فقط نشان دهنده ضعف بسبار زیاد مدیریت و آگاه بودن خودش به مدیریت ناکارمد هست. تو این شرکت مهارت، تجربه ، متعهد بودن هیچ ارزشی نداره و صرفا باید لینکهای دیگری لا مدیریت داشته باشین. محیط بشدت سمی با مدیر بیسواد و پرادعا که متاسفانه به هیچیک از چهارچوبهای اخلاقی و حرفه ای پایبند نیست.ورود و خروج زیاد پرسنل و عدم پرداخت مزایا را هم اضافه کنید.در انتها اگر برای شخصیت، اعصاب و حرفه تون ارزش قائل هستین حتی به ارسال رزومه هم برای شرکت رویین پولاد فکر نکنید.
در مدت همکاری با این شرکت، با شرایطی مواجه شدم که نشاندهنده ضعف در برخی بخشهای مدیریت سطح سرپرستی بود. وجود سوءتفاهمهای مداوم، نبود شفافیت در ارتباطات و عدم هماهنگی میان بخشها باعث ایجاد فضای کاری ناپایدار شده بود. این مسائل نه تنها بر کیفیت کار تأثیر گذاشت، بلکه باعث کاهش رضایت شغلی و فشار کاری بر کارکنان شد و در نهایت به تصمیم من برای پایان همکاری منجر گردید.
تجربه کاری من در این مجموعه به دلیل برخی مشکلات در سطح مدیریت میانی، چندان مثبت نبود. برخی رفتارهای غیرشفاف، تصمیمگیریهای سلیقهای و نبود رویکرد واحد در مدیریت تیم باعث ایجاد نارضایتی در میان کارکنان شده بود. این موضوع باعث میشد افراد در بسیاری از مواقع نسبت به وظایف و انتظارات خود دچار ابهام شوند و همین مسئله به مرور بر عملکرد کلی تیم تأثیر منفی گذاشت و همکاری من را نیز تحت تأثیر قرار داد.
امروز 6 خرداد 1405 هست نیمی از حقوق اسفند 1404 را در 6 خرداد 1405 دادن تازه قراردادی هم در کار نیست همیشه با 50 روز تاخیر میدادن جنگ هم بهانه شد براشون البته منافع مادی هم داشتن نه اینکه پول نداشته باشن گور پدر کارمندی که باید اجناس را چند برابر بخره در عوض آقایون خیری پول حقوق را ورق و .... خریدن تا ده برابر سود کنن لعنت به کسانی که از هر فرصتی برای ظلم کردن استفاده میکنن هیچ کس از کار کردن تو این شرکت خوشحال نیست یک نفر نشنیدم بگه خدا بهشون بیشتر بده فقط ناله و نفرین پشت شون هست برای همین هم کارشون هیچ وقت نمیگیره
اولین بار که تماس گرفتن برخورد بسیار خوب و محترمانه ای داشتن .. و بار اول که برای مصاحبه رفتم با کارشناس منابع انسانی و مدیر واحد مصاحبه ی تقریبا دو ساعتی داشتم .. بعضی از سوالات شون خیلی پیچیدگی داشت و ادامه دار میشد و همین باعث میشد خیلی حس خوبی القا نکنه.. مدیر واحد شخصی بود که نمیدونم چرا من حس خوبی از ایشون نمیگرفتم و همش توی ذهنم این سوال بود که اگه جذب بشم ایا در جهت پیشرفت تو مجموعه ایشون راهنماییم میکنن یاخیر.. یه سوالی ازم پرسیدن و ظاهرا خیلی براشون مهم بود این بود که بعد از ساعات کار هم میتونم on call باشم یا نه! آیا مشکلی با این قضیه دارم؟ و جوابی که من دادم این بود که تایم بعد از ساعات کاری برای انجام امور شخصی خود فرد هستش ولی اگر فقط گاهی نیاز به این کار باشه من مشکلی ندارم… در مرحله ی دوم مصاحبه گفتن دو تا تست میزان تسلط به پاورپوینت و اکسل میخوان بگیرن.. سوالات اکسل به صورت آزمون آنلاین بود و من ۶۰ درصد سوالاها رو جواب درست دادم ولی در مورد پاورپوینت گفتن که در زمان نیم ساعت یک پروژه تحویل بدم با موضوعی که خودشون گفتن و خب چون انتظارشو نداشتم یه کم هل شدم پاور پوینت رو هم تحویل دادم ولی فرصت برای صفحه آرایی و دیزاین نداشتم. حدس زدم که خوششون نیومد و از برخوردشون معلوم بود و با حالتی که کاملا معلوم بود بهشون برخورده خدافظی کردن و رفتن! من چهارسال سابقه ی کار مرتبط داشتم
سلام من حدودا ۴ماه پیش بعد تلفن زرین رویا یه روز اومدم تهران و رفتم میدان آرژانتین . کل مصاحبه یه روز شد. هم منابع انسانی و عم واحد فروش. تو فرم که پرکردم گفتم که من تو علمی کاربردی درس خوندم . کارشناسی ولی ۹۶واحد پاس کردم . کاردانی بهم دادند. این شد یه نکته منفی از اون ها برای من. من اطلاع دارم که مدیر همین الان اونجا هست که دیپلم نداره. جالبه که این درحالیه که برا فروشنده فوق دیپلم ؛برا سرپرستی لیسانس و لابد برا مدیر کارشناسی ارشد. خلاصه همه چی خوب پیش رفت. محیط خیلی مودبانه و دوستانه بود. رفتارهای معاون فروش هم خوب بود . البته که همه دوروبرش رفیقای قبلش بودن. هفته بعدش زنگ زدن گفتن تو خوبی ولی الان با شرایط ما جور نیستی
چهار مرحله مصاحبه شد و بهترین مصاحبه ی من با سرپرست منابع انسانی آقای عارف فقیه نصیر بود و بسیار برای من جالب و خوب بود هم سوالات ایشان و هم نحوه ی سوال پرسیدن و مدل سوال هایی که ازم پرسیدند و در نهایت بعد از چهار مرحله مصاحبه ی سخت من در این مصاحبه پذیرفته شدم
از خودم پرسیدن . خودم رو معرفی کردم . درباره ویژگی هام گفتم . نقاط قوت و ضعف . توانایی هام . دلایل جداشدن از شرکت های قبل پرسیدن . اطلاعات فروش رو پرسیدن. چقدر منطقه فروش رو میشناسی . تعداد مشتری ها چندتا هست. در مورد مارجین و مارک آپ پرسید. چرا میخوای بیای شرکت ما . چقدر شرکت زرین رو میشناسی . جلسه خیلی طولانی بود مدیر منطقه و معاونت فروش کل ایران اونجا بودن خیلی سوال میپرسیدن که به نظرم نیاز نبود این همه سوال بپرسن با خودشون نمیدونن چند ندن . سابقه کار و اینا و براشون مهمه . ولی دوست دارن اون چیزی رو که میخوان بشنون . معاونت فروش کشورش فکر می کرد اینجا آمریکاس . کلا طرز تفکرشون ایراد داره. رو حرفشون هم نمیشه حساب کرد
خیلی دقیق و پیگیر بودن و حس خوبی در مصاحبه هام داشتم و من معمولا استرس ام در اینترویو خیلی زیاد هست ولی تیم منابع انسانی بخصوص بسیار محترمانه، مهربانانه برخورد داشتن و در شرایط کرونا مصاحبات به صورت اسکایپی بود و من فقط برای امضا قرارداد حضورا یک بار به شرکت رفتم 👌🏻 به نظر من خیلی حرفه ای بودن ✌🏻 امیدوارم 🤲🏻📿😌
مصاحبه کاملا حرفه ای در چند مرحله صورت گرفت. تیم مصاحبه و همینطور جذب با ایجاد فضای دوستانه تا حد امکان استرس را کم کردند تا با خیال راحت بتونم باهاشون مصاحبه کنم و فرایند جذب انجام بشه. کل فرایند مصاحبه، جذب و شروع به کار کمتر از یک ماه طول کشید.
تجربه مصاحبه با این شرکت نداشتم یعنی بنا به دلایلی منصرف شدم که الان تصمیم دارم همون دلایل رو بگم! این شرکت رو من شناختی نداشتم و مطلقا رزومه ای نفرستاده بودم براشون .خودشون نمیدونم از چه طریقی ایمیل من رو پیدا کرده بودند (احتمالا سایت های کاریابی) و برای من ایمیلی فرستاده بودند جهت همکاری با ۶ فایل پیوست !!!راستش اولش جا خوردم که چه قدر فرم و آزمون باید پر کنم بفرستم براشون ولی در واقع ۲ فایل اون رو باید میفرستادم براشون! (۴ فایل دیگه شامل ۲ فایل عکس لوگو شرکت و ۲ فایل هم فرمت WORD نامه همکاریشون بود که نمیدونم اصلا چه لزومی داشت اینترنت من صرف باز کردن این چیزای بی ربط بشه !) خلاصه بعد از دوروز پرس و جو مشاهده سایت شرکت و آدرس آن در شبکه های اجتمای (لینکدین و …) تصمیم گرفتم جواب بدم به ایمیلشون ! چشمتون روز بد نبینه فایل اول رو که باز کردم ۱۲۵ تست مصاحبه روانشناسی بود که خب چون سوالات با “بله” و “خیر ” بود سریع جواب دادم . رفتم فرم استخدام رو تو فایل بعدی باز کردم و همینطور که شروع به پر کردن فرم پی دی اف کردم دیدم تمام حروفی که تو هر باکس پر میکنم جابه جا تابپ میشه مثلا کنترل پروژه به این صورت بود : هژورپلرتنک که خب بی معنی بود!!! با خودم گفتم احتمالا این باکس ایراد داره رفتم باکس بعدی دیدم اونم همینطوره و خلاصه همینطوری میرفتم پایین تصمیم گرفتم انگلیسی پر کنم دیدم حروف با فاصله میافته تو باکس و .. ! فایل به فرمت PDF بود امکان تغییرات نداشتم! انتهای نامه همکاری نوشته بودند اگر سوال و پرسشی داشتید با منابع انسانی تماس بگیرید چون روزجمعه بود گفتم الان نمیتونم تماس بگیرم شرکتشون و شنبه زنگ میزنم این مورد رو اطلاع میدم ! شنبه که تماس گرفتم و موضوع رو به منابع انسانی اطلاع دادم خانمیکه اسمشون مظلومی بودگفتند من مجددا فایل جدید پی دی اف رو میفرستم ( بنا به گفته خودشون گویا قبلا هم این مشکل بوده و فیال های پی دی افشون ایراد داشته و خلاصه همونجا فهمیدم که خیلی شرکت در زمینه منابع انسانی ضعیفه که همچین اشتباهات پیش و پا افتاده و مثل اسم خودشون تابلویی رو قبلا هم انجام داده:) وقتی هم معترض شدم که چرا ۶ فایل فرستادید ولی در اصل ۲ فایل بود گفتند فرمت اداری کارمونه و فلان میخواستم بگم شما نمیخواد فرمت اداری رعایت کنید همون ۲ تا فایل رو درست بفرستید بشه پر کرد بقیه پیشکش !:) خلاصه قرار شد بفرستند مجدد و گفتند اگه باز مشکلی داشت بگید من WORD بفرستم منم چون طبق تجربه میدونستم کسی که اشتباهات در این حد فاجعه میکنه احتمالا باید منتظر اشتباهات بعدیشم باشم گفتم همون WORD بفرستید که مجدد زنگ نزنم! خلاصه همون لحظه فرم ها رو فرستاد باز کردم دیدم پی دی اف همون قبلیه و باکس های فایل WORD هم انقدر به هم ریخته است که اگر بخوام تایپ کنم تو هر بخش همه چی به هم میخوره و باید مجدد کلی تنظیمات انجام بدم روش! تصمیم گرفتم به صورت دستی پر کنم و اسکن رو بفرستم براشون!فقط قبلش گفتم تماس بگیرم بگم که اطلاع بدم به صورت دستی پر میکنم میفرستم که بعدا مشکلی پیش نیاد ! عکس العلمل این خانم مظلومی که اصلا هم بر خلاف اسمش مظلوم نبود واقعا جالب بود ! در جواب اعتراض من که گفتم من این فرم رو با خودکار پر میکنم براتون اسکن میگیرم میفرستم ولی واقعا وظیفه من این کار ها نیست و مطمان باشید شخص دیگری بود این کار ور نمیکرد گفتند اگه انقدر آزرده شدید میخواید اصلا نفرستید !!!!!! توقع داشتم حداقل یه عذر خواهی ساده کنه از این همه اتلاف وقت و فایل رو اصلاح شده بفرسته ! راستش فرم رو پرینت گرفتم و اومدم پر کردم و اسکن بگیرم ولی بعدش پشیمون شدم چون شرکتی که از همون اول برای نیرو انسانی در این حد ارزش قائل نباشه و اشتباهات خودش رو نپیذره و شخصی که در این حد تازه کار باشه که اصلا نتونه یه فرم ساده رو برای کسی به صورت درست بفرسته و جواب درستی بده ارزش همکاری نداره! خوشحالم که با شرکت داغون وسطح پایین “ایران تابلو ” وارد همکاری و حتی مصاحبه نشدم !:)
مصاحبه معمولی بود با یک ساعت تاخیر شروع شد البته ۲ ساعت قبل از زمان مصاحبه از طریق پیامک اطلاع دادن. بعد از ورود ۲۰ دقیقه ای توی سالن مصاحبه منتظر بودم. مسعول منابع انسانی سازمان صبور بود و با آرامش مصاحبه میکرد ولی مدیر انبارش مشوش و مغرور بود. سوالات اصلا تخصصی نبود و بیشتر در مورد خصوصیات عمومی و مشترک مدیریت بود. نکته جالب توی مصاحبه که باعث تعجب من شد این بود که مصاحبه کننده در مورد جواب ها موضع میگرفت. بعنوان مثال وقتی در جواب یکی از سوالات می گفتم چگونه با پرسنل خودم برخورد می کنم از کلمه عقل کل خطاب به من استفاده می کرد. برام جالب بود سبکشون دستوری بود تا حالا اینقدر حس بدی از ه مصاحبه نداشتم فکرشم نمی کردم شرکت عبیدی اینجوری باشه
سرپرست جذب تماس گرفتن و مصاحبه تلفنی حدود ۱۰ دقیقه ای انجام شد راجع به خلاصه سوابق کاری و تحصیلی و علایق و …بعد چند روز تماس گرفتن برای دعوت به مصاحبه حضوری. مصاحبه با حضور مدیر آموزش و توسعه و سرپرست جذب بود که سوالات تخصصی میپرسیدن و رفتار بسیار دوستانه ای داشتن. حین مصاحبه پرسشنامه ای دادن که سوالات خود ارزیابی داشت و مولفه های رفتاری و فرهنگی و … رو میسنجید و براساس امتیازی که داده بودی ازش سوال میپرسیدن و به چالش میکشیدنت. در کل مصاحبه بسیار خوبی بود بخصوص بازخوردهایی که آخر مصاحبه دادن ک راهنمایی که کردن. شفافیتی که در مورد ماهیت کار و فرهنگ و جو موجود و چالش هاش داشتن خوب بود. تجربه خوبی داشتم صرف از نظر از نتیجه برای این شرکت و منابع انسانیشون آرزوی موفقیت میکنم.
فرم پر کردم بعد یک ساعت وارد اتاق مصاحبه شدیم فرد مصاحبه کننده یه جوری قیافه گرفته بود انگار هیچ کس نباید به شرکت مراجعه کنه تا کسی مزاحم نشه کلا حس مراجعه کننده در آن لحظه انگار مزاحم استراحت فرد مصاحبه کننده شدی سوالات هم کلی بود و سابقه کار و تحصیلات و از طرف چه کسی معرفی شدی با معرفی کننده چه نسبتی دارید و در قسمت تست دادن هم سرپرست باید تست میگرفت چون از قبل تصمیم بر این بود که من را رد کنند به یه فرد دیگر واگذار کردند و موقعه تست دادن هم کسی نه نگاه کرد نه چیزی گفتن در صورتی که همان کاری را انجام دادم که بقیه کارگران انجام دادن نحوه استخدام تقریباً همانطوری است که در ادارات دولتی انجام میشه پارتی نداشته باشی مراجعه نکنید حتما یک نفر آشنا در حد سرپرست قسمتها مختلف چون در هر قسمت کارخانه یه سرپرست داره و آن آقا تصمیم میگیره کی باشه یا نباشه و اکثرا فک و فامیل سرپرست در آنجا مشغول بکار است و با فرد غریبه خیلی بد برخورد میکنند یه جورایی سنگ قلابت میکنن تقریباً هر قسمت اونجا به صورتی باندی کار میکنند
مصاحبه اول تلفنی بود و سوالات کلی پرسدند و درباره کلیت حقوق صحبت کردیم. مصاحبه بعدی با مدیر کارخانه بود که اصل مصاحبه این بود. اولش یه فرم پر کردیم که ویژگی خای شخصیتی رو بررسی میکرد بعد با پرینت نتیجه فرم به سمت دفتر مدیرکارخانه هدایت شدیم. یک سری سوال نیمه تخصصی درباره رمانسنجی و بالانس و … پرسید. یکم از شرکت قبلی پرسید و خواست موضع منو بسنجه. بعد من سوال کردمو فهمیدم برای مدیریت نمیخوان و رییس میخوان. ساختار شرکت هم به نظرم خیلی سنتی بود. کلا میخواستند انقلاب ایجاد کنند با دو نفر. زمانسنجی و ظرفیت سنجی و بالانس و… منم یه عدد پرت گفتم (۹ میلیون). بعدشم دیگه زنگ نزدند. البته دوری مسیر هم خیلی روی عددم تاثیر داشت (۵۰ دقیقه از سه راه افسریه راه بود) اگه تحمل مسیر رو داری (شهرک عباس آباد پاکدشت) برو. چون بعدا فهمیدم یکی از همکلاسی هام اونجاست و ناراضی بود. ویژگیهایی که براشون مهم بود: نظم کاری براشون مهم بود.
من در ‘it’ گروه صنعتی بهران بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۹ بوده.
برای مصاحبه در واحد منابع انسانی رفته بودم که بیش از یک ساعت و بیست دقیقه منتظر وایسته بودم و بعد از بالا و پایین کردن تو چهار طبقه ساختمونشون آخر هم هیشکی با من مصاحبه نکرد و منم اومدم بیرون. واقعا یه شرکت بی نظمی هست. هیچ ارزشی برای وقت افراد قائل نیستند