وویکی‌تجربهجستجو

آخرین تجربه‌ها

۴٬۶۵۳ تجربه منتشرشده · صفحه ۱۳ از ۲۳۳
تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس فروش·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس فروش

من برای موقعیت شغلی کارشناس فروش، رزومه ای در تابستان ۹۸ فرستاده بودم. در اواخر مهر آقای حمید قنبری با من تماس گرفته و قرار مصاحبه گذاشته شد. مصاحبه ام با خود آقای قنبری بود و در اواخر مصاحبه فهمیدم که اصلا بنده را برای تصدی موقعیت شغلی دیگری (َAccount Manager) دعوت کرده اند. فرآیند مصاحبه، بسیار بی نظم و بی برنامه بود؛ طوری که انگار من مزاحم کار مصاحبه کننده شده و وقت ایشان را گرفته ام! از یک جایی به بعد هم روند مصاحبه بیشتر تحقیرآمیز شد که مثلا تو هنوز این چیزها را نمی دانی و فلان و فلان … . بعد از مدتی هم خانمی آمدند برای صحبت که اصلا متوجه نقش ایشان در مصاحبه نشدم! و سوالات خاصی هم نپرسیدند و در آخر هم کاملا مشخص بود که رد شده ام. نکته بسیار جالب این بود که درست هفته بعد از این مصاحبه، آقای محمد جلالیان با بنده تماس گرفتند و گفتند که برای مصاحبه دوم بروم! وقتی رفتم، ایشان توضیح دادند که بنده را برای مدیااد (از زیرمجموعه های هلدینگ پگاه داده کاوان شریف) می خواهند و مصاحبه قبلی برای خود تپسل بوده است. سوالات ایشان باز هم هیچ نظمی نداشت و تازه به دنبال رزومه ارسالی من می گشتند که پیدایش کنند! چند سوالی از پایان نامه ام پرسیدند و در آخر هم گفتند که شاید بهتر باشد برای افزایش مهارت هایم کمی اینجا به صورت رایگان کار کنم که من قبول نکردم و خداحافظ! بسیار بسیار از برخورد مصاحبه کنندگان (آقایان قنبری و جلالیان و دو خانم) حس بدی گرفتم. انگار فقط می خواستند یک سری نکات آموزشی را به من گوشزد کنند که یاد بگیرم. هیچ نظم و برنامه ای نداشتند و هیچ حرف مفیدی در جلسه مطرح نشد. در کل فوق العاده ناراضی ام و این شرکت را هرگز برای کار پیشنهاد نمی کنم. این شرکت را هرگز برای کار پیشنهاد نمی کنم.

تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه —-·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه —-

سلام من با شرکت تپسل یکبار به صورت اسکایپی با یه آقایی مصاحبه شدم و مصاحبه خوبی بود و تقریبا تمام سوالاتی که پرسیده شد رو جواب دادم و قرار بر این شد که نتیجه مصاحبه اطلاع داده بشه حدودا یک هفته بعد با من تماس گرفته شد و گفتن که باید یک جلسه حضوری هم داشته باشیم با این که اکثر پرسنل شرکت دورکار بودن و تو اوج دوران کرونا بودیم من برای مصاحبه حضوری رفتم . بعد از حدود نیم ساعت تاخیر ، مصاحبه با یه خانم و همون آقایی که با من یکبار مصاحبه اسکایپی کرده بودن شروع شد سوالاتی که پرسیده میشد تقریبا ۵۰ درصد تکراری بود و قبلا جواب داده بودم . مصاحبه تموم شد و گفتن که نتیجه مصاحبه به من اطلاع داده میشه و الان حدود ۴ ماهه که اطلاعی داده نشده 🙂 با اینکه من تو اسکایپ به همون آقا پیام هم فرستادم و ازشون خواستم که نتیجرو بگن ایشون سین کردن و جواب ندادن فکر میکنم این مدل رفتار خیلی مناسب نباشه . خیلی راحت میتونستن بگن که ریجکت شدی ویا یه ایمیل برام بفرستن که ریجکت شدم اینکه پیام منو میبینن و جواب نمیدن علاوه بر بی مسئولیتی ، بی احترامی هم هست اگه من پیگیری نمیکردم خیلی بنظرم چیز عجیبی نبود که یه شرکت نتیجه مصاحبه رو اطلاع نده من تعریف خیلی زیادی از شرکت تپسل شنیده بودم و تصوراتم به کل به هم ریخت .

تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه campaign manager·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه campaign manager

مرحله اول مصاحبه با مدیر بخش تگرو مصاحبه انجام شد، بیشتر سوالات درباره نوع رفتار و تیپ شخصیتی بود که بعدا متوجه شدم میخوان متوجه بشن چقدر با فرهنگ سازمانی مچ هستم ، داخل جلسه نمونه کارهایی که انجام دادم تا حدی چک شد و راجع بهشون صحبت کردیم ، برخوردشون خیلی خوب بود. ایمیلی برای جلسه دوم مصاحبه دریافت کردم که تاریخش برای دو روز بعد بود این بار تو جلسه مصاحبه دونفر از مدیران میانی حضور داشتن و سوالات اون ها بیش تر به نوع برخورد تو شرایط مختلف و اینکه چقدر رفتارهام با فرهنگ سازمانی هم خوانی داره اشاره داشت . جلسه کاملا دوستانه بود و بعد از خروج از اتاق با اینکه دقیقا متوجه نشدم نظر نهاییشون چیه ولی حس خوبی داشتم. مرحله سوم مصاحبه نبود و انجام یک پروژه بود توصیه ام برای کسی که میخواد تو جلسه مصاحبه شرکت کنه اینه که حتما ان تایم باشن، جواباشون صادقانه باشه و سعی نکنن خیلی خوب و پرفکت به نظر بیان ، به خودشون اعتماد داشته باشن و تحربیات و نظرات خودشونو راحت اعلام کنن. ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: توانایی کار تیمی ،خلاقیت ، اشتیاق به کار و رشد شخصی و این که چقد آموزش پذیر هستم .

تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه متخصص شبکه‌های اجتماعی·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه متخصص شبکه‌های اجتماعی

من نظرات سایر دوستان رو خوندم و با توجه به تجربه‌های خودم در مصاحبه با شرکت‌های بزرگ باید بگم که برخورد کارجو هم در رفتار مصاحبه‌کننده واقعا مهم و تاثیرگذاره درسته بعضی شرکت‌ها برای سنجش عکس‌العمل شما در شرایط خاص کارایی رو میکنن که شما رو از نظر صبوری و مدیریت فردی تون در برخورد با چیزای غیر روتین بسنجن اما واکنش شما هم به نظرم خیلی مهمه در مصاحبه یکی از اپراتورهای اینترنتی معروف یادم نمیره که مدیر نهایی مصاحبه خودکار پرت کرد روی میز و یکم تند حرف زد که ببینن من چه واکنشی دارم آخرم پذیرفته شدم و رفتم اونجا و بعد گفتن بهم چون مخاطب (کاربر) همه جور داریم (در شبکه‌های اجتماعی) خواستیم ببینی چجوری بحران رو کنترل میکنی و یا زود از کوره در میری؟ اینا تجربه هست و امیدوارم مفید باشه براتون برخورد در تپسل برای من فوق‌العاده محترم و تخصصی بود و طی سه مرحله مصاحبه، ادب و احترام متقابل که حرف اول رو میزد، انتظاراتشون هم معقول و منطقی بود. یک نکته مهم اینکه من واقعا لذت بردم براشون مهمه هم تایپ شرکتشون باشی، یعنی گلچین میکنن و میخان از نظر فرهنگی با بچه‌ها و کار و محیط هماهنگی وجود داشته باشه که برای من که از یه محیط همه مدل آدمه اومده بودم جذاب بود راستش، به هر حال سلیقه هست

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه Java Developer·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه Java Developer

روند مصاحبه بسیار معمولی بود ؛ از مصاحبه مشخص بود که شرکت زیاد تکنیکال نیست . مصاحبه من با دو نفر از مدیران شرکت و منابع انسانی شرکت بود ؛ که در زمان قرارداد متوجه شدم که شرکت تامین؛ قراداد هاشو با یه شرکت دیگه به اسم کتاب گستر میبنده که اون شرکت هنوز سیستم حقوق و دستمزد نداره ؛ و ورود و خروج شما به شرکت به صورت دستی ثبت میشه ؛ یعنی شرکت اول داره نیرو میگیره و شما به عنوان فرد جدیدی که دارین جذب شرکت میشود؛ شامل مزایای شرکت تامین نخواهید شد.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه Java Developer·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه Java Developer

اولش سوالای فنی پرسیدن… با اینکه می‌دونستن من junior هستم سوالای سطح بالا هم پرسیدن که قاعدتا بلد نبودم خب من دوره برنامه نویسی بیرون رفته بودم و از من پرسید چرا این همه هزینه کردی دوره رفتی؟ بهتر نبود میرفتی تو شرکتا کارآموزی میکردی؟ که آخرش پیشنهاد داد شرکت ما کارآموز بدون حقوق میگیره، میایی؟ منم قبول نکردم بعدش پرسید چقد اگه بخای کارآموز بیایی چقد میگیری؟ کلا دنبال کارآموز بودن و من همونجا منظورشونو فهمیدم و خیلی هم نارحت شدم چون اصلا حرفه ای رفتار نکردن اینکه توی آگهی حقوق بالا و بدون سابقه کار میزنن اما موقع مصاحبه میگن بیا کارآموزی! برای خودتون ارزش قائل بشید و دور اینجور شرکت‌ها رو خط بکشید. چون به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستن توی آگهی شون زده بودن به یه برنامه نویس جاوا نیاز دارن که سابقه کار براشون مهم نبود و حقوق پیشنهادی رو هم توی آگهی زده بودن بین ۵ تا ۸ میلیون تومن. وقتی رفتم مصاحبه گفتن چون شما سابقه کار ندارید میتونیم بعنوان کارآموز و بدون حقوق شما رو تا ۳ ماه بگیریم بعدش جذبتون کنیم! در حالیکه من بعنوان جاوا کار کلی از فریم ورک ها رو بعدم و حتی یه پروژه ام انجام داده بودم. ترفندشون اینه که توی آگهی حقوق بالا میزنن تا افرادی که سابقه کار ندارند رو بکشن شرکت و بعنوان کارآموز ازشون استفاده کنن.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس جاوا·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس جاوا

اولش مصاحبه با مدیر واحد ساخت نرم افزار بود که سوالای تخصصی در حد متوسط پرسیدن. مرحله بعد مصاحبه منابع انسانی و تست هوش و زبان انگلیسی بود. تست هوش نسبتا سخت بود. بعدشم صحبت درباره حقوق و مسائل مالی. به نظرم خیلی حق به جانب بودن و در مورد شرکتشون یه خورده مبالغه آمیز حرف میزدن. مثلا میگفتن ما کل شعبه های تامین اجتماعی رو پشتیبانی میکنیم و از این لحاظ واقعا حوزه کاری گسترده ای داریم. در صورتی که بعدا فهمیدم که کارشون به شدت روتین و یکنواخته. بیشتر سعی میکردن که چالش فنی توی مصاحبه نداشته باشن و مطمئن بشن که میتونن باهات کار کنن. قبول شدن توی مصاحبه شرکت تامین اصلا کار سختی نیست. درباره حقوق و مزایا یه چارچوب معینی دارن که واسه همه اعمال میشه و تفاوت زیادی بین کسایی که اونجا کار میکنن نیست. خونسرد باشین و با اعتماد به نفس. دلیل اینکه من رد کردم: کارشون به شدت روتین و یکنواخت بود هیچ چالش فنی قابل ملاحظه ای نداشتن. علاوه بر اون در مورد حقوق آیتم های زیادی داشتن که روی هیچ کدومشون نمیشد به اون صورت حساب کرد. به صورت کاملا سلیقه ای کارانه و پاداش میدادن. اینا رو یکی از کسایی که اونجا کار میکنه بهم گفت. علاوه بر همه اینا به خاطر دیدی که به منابع انسانیشون و کار داشتن ریزش نیروهاشونم زیاد بود و هر ماه عده زیادی از اونجا میرفتن. به نظرم شرکت بی نظمی بودن. هم به خاطر مسائل مالی که حقوق رو به آیتم های زیادی تقسیم کرده بودن و غیر از حقوق پایه در مورد بقیه موارد مثل کارانه و پاداش به شدت سلیقه ای عمل میکردن و هم به خاطر ریزش نیروهاشون که اونم زیاد بود.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه جاوا·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه جاوا

من کلا جاوا ۶ ماه کد زدم. یک ماه se و ۳ ماه اسپرینگ. زیاد کتاب می خوانم. و مسعله حل می کنم. مصاحبه برام راحت بود. اعلب سوالات رو بلد بودم. مشکلی نداشتم. راصی بودم. کلا ۳۰ دقیقه بود. کلکل و سوالات چرت و پرت نپرسیدن. برخوردهای عیرعادی نداشتم. مصاحبه کننده اروم و منطقی بود. همه سوالات مشخصی بود که معمولا از دولوپر جاوا می پرسن. نمی دونم چرا بقیه نطراتشون منفی بود. من روز مصاحبه خیلی خسته و عصبی بودم. فصای شرکت خیلی اروم بود. فکر می کردم کسی که مصاحبم بکنه ممکن خفن نباشه ولی بهتر از انتطار من بود.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس زیرساخت·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس زیرساخت

اولش مصاحبه فنی بود که با مدیر زیرساخت انجام میشد. سوالایی که پرسیدن درباره سیستم عامل، vmware، سیسکو، storage که البته خیلی هم سخت نبودن. مرحله بعد تست هوش و روانشناسی و زبان بود سوالای زبان و تست هوش سخت بودن. مرحله بعد مصاحبه با مدیر منابع انسانی آقای حسن زاده که بیشتر درباره حقوق و دستمزد و آیتم هایی که شرکت پرداخت میکرد بود مثل کارانه و کمک های غیرنقدی از لحاظ مدیریت منابع انسانی واقعا ضعیف بودن. توی خود واحد زیرساخت چند دستگی خیلی بدی بین نیروهاشون بود جوری که همش دنبال این بودن که از هم آتو بگیرن، جبرچینی کنن و درگیر بشن و متاسفانه اصلا براشون مهم نبود این مسئله. خود مدیر واحد زیرساخت درباره نیروهاش ایده جالبی نداشت و اعتقادش بر این بود که نیرو نباید بهش بها داده بشه و همیشه باید کارش رو زیر سوال ببری حتی اگر خوب باشه و همیشه باید منت سرش بزاری. در مورد کار اگر پیشنهادی داشتی به هیچ وجه نباید مطرح میکردی اون رو به خاطر اینکه اولا امکان نداشت که پذیرفته بشه و ثانیا پیشرفت کردن نیروهاشون رو یه تهدید میدیدن. دوست داشتن نیرویی که استخدام میکنن بمونه و باهاشون در دراز مدت همکاری کنه منتها به این صورت که جلوی پیشرفتش رو بگیرن و اون رو ضعیف نگه دارن. کارشون از لحاظ فنی به شدت یکنواخت و روتین بود و به ندرت اتفاق می افتاد که توی روش انجام دادن کاراشون تغییری بدن. بعد از دو سال کار کردن توی این شرکت فقط به خاطر این مسائل قطع همکاری کردم و توصیه من اینه که اگر سابقه کار زیر یک سال دارین یا تازه میخواین شروع کنین اینجا رو قبول کنین و البته بازم اولویت آخرتون باشه. نکته جالب اینه که این شرکت علیرغم ادعایی که داره به شدت از نیروی تازه کار استقبال میکنه البته به خاطر اینکه فقط پرداختی کمتری بهش بدن. ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: توقع داشتن هر جوری که هست با شرایط کار کنار بیای

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه برنامه نویس·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه برنامه نویس

سوال برنامه نویسی کلا نپرسیدن فقط چند تا سوال دیتابیسی ساده پرسیدن. سطح فنی شرکت به شدت پایین هست و برای کسی که دنبال کار کردن و کار یاد گرفتن هست اصلا نمیخوره. البته من شرکت تأمین رو ترک کردم.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه HRD·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه HRD

مصاحبه من بیشتر جلسه ای برای اشنایی کادر اونجا با طرحهام بود و متقاعد شدن طرفین برای انجام کار و در واقع مصاحبه نبود. چون قبلا آشنا بودم که این شرکت واحدی به نام منابع انسانی نداره برای همین برای ایجاد چنین واحدی این جلسه برگزار شد. جلسه ام هم با مدیر اداری، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و یکی دوتا مدیر و معاون دیگه بود. سلام دکترای من مدیریت بود و در بدو ورود به این شرکت از مدیریت ارشد و رئیس هیات مدیره خواستم تا قبل از قراردادی که با همان سمت و درامد توافق شده بود، مجوز بدهند که یکماهی در میان کادر نیروهای انسانی آنجا و بخصوص منابع انسانی (که البته بهتره بگم اداری و کارگزینی ) شروع به آنالیز شکاف کنم و مطابق با سطوح بلوغ فرایندی مدل های مدیریت منابع انسانی و اولویت هایی که مقتضی شرایط برای این سازمان تعریف میشه شروع کنیم به تعریف و یا اصلاح ساختار بخش توسعه منابع انسانی. لذا بعد از آنالیز شکاف با طرح یک پروپوزال که در آن اولویت های کاری و برنامه های عملیاتی و بودجه لازم مشخص شده بود وارد سازمان شدم. خیلی وارد جریان نمیشم اما متاسفانه در شرکت تامین علی رغم تلاشها صبوری ها و کارزارهای مختلف ، شرایط کاملا قائم به فرد میچرخید و هیچ کدام حتی مدیران صف که اظهار تمایل میکردند برای پیاده سازی پروپوزال، قلبا اعتقادی به این قضیه نداشتند و موانع تراشی میکردند. یکی از بخش های پروپوزال بنده در مورد تعریف و تدوین مسیر شغلی درست برای نیروها بود (در مدت زمان آنالیز شکاف شکایت عمده پرسنل را در مورد مبهم بودن مسیری که پیش گرفتند و تبعیض های جایگاهی دیدم) . جالب این بود که برخی از کارشناسان نرم افزار که حرفه ای هستند نیاز به توسعه و ارتقا داشتند اما چون ارتقا کارکنان در شرکت در گذشته و اخذ درامد بیشتر فقط از طریق جایگاه عمودی بدست میامد خیلی از این کارشناسان حرفه ای محبور بودن برای ارتقا عمودی تلاش کنند درصورتی که بسیاری از این عزیزان فقط میخواستن در کار خودشون پیشرفت عمقی داشته باشند که بنابراین یکی از پروپوزال های من هم راجع به به تعریف مدلی مناسب برای ارتقاهای افقی بود که مثلا کسی که حرفه ای است پول حرفه اش را بگیره کسی هم که تمایل به ارتقا عمودی داره در این جهت رشد پیدا کنه و پول سرپرستیشو بگیره.مدلی که پیشنهاد داده بودم بنچ مارک شده از چند شرکت بزرگ خارجی بود و برای همین در برخی پست ها و مشاغل باعث میشد مثلا کارشناس حرفه ای شغل … نسبت به سرپرست خودش یا سرپرست شغل دیگر درامد بیشتری اخذ کنه که خوب این مسئله اصلا باب میل تفکر سنتی و خودخواهانه مدیران اونجا نبود.. بگذریم که این پروپوزال های من را هم اوایل میدادن به یک نفر که دیپلمه بود تا بررسی کنه :))) فقط چون ۲۰ سال بود در کارگزینی کار میکرد و فقط برای اینکه هدف اصلیم پیش بره صبوری میکردم در مقابل این رفتار که بعدها برام مثل یک فکاهی شده بود و میخندیدم تا خودمم شاد بشم … در نهایت این ایده هایی که داشتم ه در یک شرکت خصوصی دیگه استفاده و بهره برداری شد و هم به مقاله تبدیل شد. اما در کل در اون سالی که من در شرکت تامین بود متاسفانه فرسودگی شغلی، حاشیه پروری ( که یکی از استراتژی های مدیران بود جهت تفرقه میان کارکنان) و نارضایتی ها عمیق از رشد و پیشرفت بسیار بسیار زیاد بود. امیدوارم در حال حاضر موفق باشن و در مسیر بهتری برای رشد کارکنان قدم بردارند. باسپاس

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس شبکه·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس شبکه

یکی از بدترین تجربه های مصاحبه ام مربوط به این شرکت است. مصاحبه در ابتدا با مدیر واحد مربوطه شروع شد. طبق روال از خواسته شد از خودم و کارهایی که کردم صحبت کنم.ضمن اینکه در حین صحبت مصاحبه کننده مدام صحبت من رو قطع میکرد که خلاصه بگو چکار کردی و این تمرکز من رو از بین میبرد. مصاحبه کننده هیچ خط و مشی مشخص برای سوال ها نداشت و بیشتر دنبال این بود از صحبت های من و چیزهایی که در رزومه ام نوشته ام برای به چالش کشیدن من استفاده کنه. به عنوان مثال با یک حالت تمسخر امیز گفت چرا این نوشتی این ها که یکی هستن. به شدت نگاه بالا به پایین داشتن و بنظرم هدفشون پایین اوردن اعتماد به نفس فرد مصاحبه شونده بود.برخلاف چیزی که انتظار داشتم که از مهارت های شغل موردنظر سوال بپرسند فقط از تک تک ایتم هایی که من در رزومه نوشته بودم میپرسیدن مثلا در یک جایی اشاره کردم تجربه کار با نرم افزار X را دارم سریع پرسیدن باگ این نرم افزار چی هست که اصلا موضوعی نبود که مرتبط با شغل فعلی درخواستی من باشه. در نهایت بعد از اینکه با سوال های بی هدف و پراکنده من رو به چالش کشیدن گفتند با اینکه مناسب شغل درخواستی ما نیستید ولی ما میتونیم این فرصت رو به شما بدیم که ازمایشی کار کنید و در صورتی که بعد از سه ماه ازمایشی از روند پیشرفت شما راضی بودیم شما رو جذب میکنیم. و مدام تا پایان مصاحبه تاکید داشتن بر جذب ازمایشی. که در نهایت برداشت من از مصاحبه به این گونه بود که هدفشون جذب کاراموز با کمترین حقوق و مزایا بود و دلیل اینگونه مصاحبه پراکنده و بی هدف و غیرمرتبط هم ایجاد حس ضعف و ناکارامدی در مصاحبه شونده بود و درنهایت با مطرح کردن اینکه ما به شما فرصت میدیم شما را رو با کمترین حقوق و مزایا جذب کنند. حتی اصرار هم داشتن که از همون فردا کار رو شروع کنم. متاسفانه بنده هم به دلیل عجله و نزدیکی محل کار پذیرفتم. ولی بعد از مدتی نتوانستم جو و محیط کار رو تحمل کنم و همکاری رو قطع کردم. و کاملا با تجربه های کاری که دوستان نوشتن موافق هستم این شرکت به شدت کار روتین و مدیریت بی نظمی داره. بر خلاف ادعایی که داره محیط اصلا تیم ورک نیست. طبق ادعایی که مجموعه داره مزایای خوبی شرکت داره که بنظرم با توجه رویکردی که وجود داره این مزایا کاملا میتونه سلیقه ای پرداخت بشه. در نهایت کار در این مجموعه رو من پیشنهاد نمیکنم.

توسعه ارتباطات کلان
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه توسعه دهنده PHP·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه توسعه دهنده PHP

ابتدا فرمی که داده شد رو پر کردم. بسیار سوال های شخصی و جزئی داشت که صرفا درحدی که برای یک مصاحبه لازم هست رو پر کردم. دو نفر دیگه هم جز من برای مصاحبه آمده بودند، به هر سه ما ساعت ۴ گفته شده بود. بعد از فرم، خانم منشی رسما دنبال کسی می گشت که بیاد و مصاحبه رو انجام بده. نهایتا یکی از برنامه نویس ها آمد و فرم را گرفت و بعد تازه رفت و رزومه من را برای اولین بار مشاهده کرد. بعد از چند دقیقه به اتاق دعوت شدم برای مصاحبه. برنامه نویسی که باهام مصاحبه میکرد به وضوع چه از لحاظ سنی و خصوصا تجربه کاری از من کم تجربه تر بود و در تمام مدت مصاحبه این اصل پیدا بود. نکته عجیب این بود در مصاحبه در اتاقی کوچک انجام شد که همزمان دو برنامه نویس در حال کد زدن، و یک مصاحبه دیگر در فاصله دو قدمی در حال جریان بود! مصاحبه در اون سر و صدا بدون چالش خاصی انجام شد و بعد مدیرعامل مجموعه برای صحبت آمدند. ایشان هم در پیدا کردن اتاق خالی و مناسب موفق نبودند و باقی صحبت ها در صندلی های مراجعین که روبروی منشی قرار داده شده بود انجام شد! روش کار مطابق قانون وزارت کار بود، پنجشنبه ها تعطیل و روزهای هفته ۹ ساعت. بیمه تکمیلی نداشتند و بیمه هم کف حقوق رد میشد. شرکت پروژه های زیادی داشت و هر پروژه تیم خودش و تکنولوژی خودش رو داشت. کل مجموعه یک مدیر فنی نداشت که این تیم ها رو هماهنگ کنه، گفتند احساس نیاز نکردیم. محیط شلوغ و بی نظمی هست. صرفا برای کسانی که کمتر از ۳ سال تجربه کاری دارند و برای افزایش تجربه بنظرم مناسب هست. شرکت با بیش از ۳۰ برنامه نویس یک مدیر فنی نداشت که مشی کلی رو لااقل تعیین کنه!

تالاربورس
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه گرافیست·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه گرافیست

تو لینکدین به من پیام دادند و ازم رزومه و نمونه کارخواستند. براشون ارسال کردم بعد مصاحبه تلفنی شدم چند روز بعد مصاحبه حضوری داشتم. مصاحبه سختی بود. یه سری سوال مسیول منابع انسانی شون پرسید. سوالاشون جالب بود. تا حالا اینجوری مصاحبه نشده بودم. بعد سوالات تخصصی شروع شد. جوشون دوستانه بود و حس مصاحبه نداشتم. انگار رفتم مهمونی 🙂 فرداش زنگ زدن و یه مقاله برام فرستادن. قرار شد ۴ تا طرح براش بزنم. که این مرحله هم تایید شد یه روزم رفتم مصاحبه دوم که البته اونم خوب بود. رو مبلغ حقوق هم توافق کردیم. ولی من به خاطر مشکلات شخصی نتونستم برم ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: رفتار و شخصیت براشون مهم بود. خیلی هم سوال کردند ازم. و بعد گفتند شخصیتت منطبق با سازمان ما هست

تالاربورس
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس منابع انسانی·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس منابع انسانی

اول مصاحبه تلفنی داشتم و بعد از چند روز تماس گرفتن و برای مصاحبه به شرکت، دعوت شدم. آدرس رو به همراه لوکیشن برام sms کردن و خیلی خوب بود چون مجبور نبودم یادداشت کنم. نیم ساعت قبل از تایم مصاحبه، برای یادآوری تایم مصاحبه تماس گرفتند. خانم خوش برخوردی از من استقبال کردند و بعد از چند دقیقه وارد جلسه شدم. تو همون چند دقیقه که منتظر بودم یکی دیگه از همکاران هم از اتاقشون بیرون اومدن و وقتی من رو دیدن رفتار دوستانه‌ای داشتند. فضای اتاق مصاحبه مناسب بود و رفتار مصاحبه کنندگان هم خیلی خوب و مناسب بود و همین باعث می‌شد خیلی راحت در مورد همه سوالات توضیح بدم و نکات منفی و مثبت در مورد خودم رو بگم. سوالاتشون خیلی دقیق بود و منظورشون رو به خوبی برام توضیح می دادن. اول یک سری سوالات موقعیتی پرسیدند و بعد چند سوال تخصصی که خیلی سخت هم نبود. بعد از چند روز تماس گرفتند و خواستند تستی رو به صورت آنلاین انجام بدم و براشون ارسال کنم. و در نهایت هم تماس گرفتند برای دعوت به کار. محیط شرکت دوستانه‌س و در عین حال روابط محترمانه. من همزمان با این شرکت، پیشنهاد کار دیگه‌ای رو هم داشتم و با اینکه از لحاظ وسعت و مسیر، اون شرکت بهتر بود، من پیشنهاد کار تالار بورس رو قبول کردم.

تخفیفان
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ

سه مرحله مصاحبه رفتم. بدین صورت که در مرحله اول با مدیر مارکتینگ تخفیفان مصاحبه کردم، که این مصاحبه به این صورت بود که یه سری برگه بهم دادند که پر کنم و توش مشخصات فردی و تحصیلی و شغلی رو می خواست. بعد یه گفتگوی ۴۵ دقیقه ای داشتیم و کلی سوال در مورد خودم و مسیری که طی کردم و دوره هایی که گذروندم پرسیدند. بعد از اون بهم یه تکلیف دادند که تعدادی کلمه برای ادوردز در مورد موضوع هتل های کیش پیدا کنم و تا دو روز بعد براشون بفرستم. من این کار رو انجام دادم و بعد به مرحله دوم مصاحبه دعوت شدم. این مرحله با کارشناس دیجیتال مارکتینگ شرکت بود که برام استراتژی های ادوردز شرکت رو بیان کردند و مقداری بهم آموزش دادند و بعد از اون یه سوال بهم دادند که با اکسل می بایست حل می کردم. مرحله سوم مصاحبه با مدیر عامل شرکت خانم دانشور بود که در مورد حقوق و ویژگی های کار در شرکت و نحوه پاداش و خیلی دیگه از مسایل صحبت کردند و چندتایی هم سوال شخصیتی پرسیدند. بعد از این مرحله هم دیگه هیچ تماسی از طرف شرکت برای اطلاع رسانی قبولی یا ردی من باهام گرفته نشد. برای سوالات تهاجمی از سوی مدیران شرکت آماده باشه و سعی کنه با آرامش پاسخ سوالات رو بده ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: به نظرم کسی رو می خواستند که کار رو تحویل بگیره و خودش برای حل کار برنامه ریزی کنه و پاسخ رو تحویل بده.

تخفیفان
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه مدیر محصول·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه مدیر محصول

من مرحله اول مصاحبه رو رفتم. تو ساختمون جدید شرکت توی سعادت آباد. ساختمون مال شرکت رنو هست و خیلی شیک و مرتب. طبقه تخفیفان هم خوب بود. اول یه فرم دادن که خیلی رو اعصابم رفت چون به هر حال رزومه فرستادیم و همین سوالا رو توش جواب دادیم. من دیر رسیدم ولی اونا دیر نکردن. مصاحبه کننده خانم بود و برخوردش خوب بود واقعا. نکته جالبش این که خودش رو معرفی کرد کامل و سمتش رو هم گفت که خیلی کم پیش میاد. فقط مشکل این بود که من از برخودش متوجه نمی شدم دارم خوب جواب می دم و راضیه یا نه. سوالای معمولی پرسید و جواب دادن سخت نبود. بیشتر گذاشت من صحبت کنم تا این که خودش صحبت کنه. حقوق پیشنهادیشون کمه و کارشون زیاده تقریبا. ولی به نظر میاد محیط خوبیه. توی مصاحبه واقع گرا و صادق باشه. سوالای سختی نمی پرسن و نگران نباشه

تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس فروش·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس فروش

من برای موقعیت شغلی کارشناس فروش، رزومه ای در تابستان ۹۸ فرستاده بودم. در اواخر مهر آقای حمید قنبری با من تماس گرفته و قرار مصاحبه گذاشته شد. مصاحبه ام با خود آقای قنبری بود و در اواخر مصاحبه فهمیدم که اصلا بنده را برای تصدی موقعیت شغلی دیگری (َAccount Manager) دعوت کرده اند. فرآیند مصاحبه، بسیار بی نظم و بی برنامه بود؛ طوری که انگار من مزاحم کار مصاحبه کننده شده و وقت ایشان را گرفته ام! از یک جایی به بعد هم روند مصاحبه بیشتر تحقیرآمیز شد که مثلا تو هنوز این چیزها را نمی دانی و فلان و فلان … . بعد از مدتی هم خانمی آمدند برای صحبت که اصلا متوجه نقش ایشان در مصاحبه نشدم! و سوالات خاصی هم نپرسیدند و در آخر هم کاملا مشخص بود که رد شده ام. نکته بسیار جالب این بود که درست هفته بعد از این مصاحبه، آقای محمد جلالیان با بنده تماس گرفتند و گفتند که برای مصاحبه دوم بروم! وقتی رفتم، ایشان توضیح دادند که بنده را برای مدیااد (از زیرمجموعه های هلدینگ پگاه داده کاوان شریف) می خواهند و مصاحبه قبلی برای خود تپسل بوده است. سوالات ایشان باز هم هیچ نظمی نداشت و تازه به دنبال رزومه ارسالی من می گشتند که پیدایش کنند! چند سوالی از پایان نامه ام پرسیدند و در آخر هم گفتند که شاید بهتر باشد برای افزایش مهارت هایم کمی اینجا به صورت رایگان کار کنم که من قبول نکردم و خداحافظ! بسیار بسیار از برخورد مصاحبه کنندگان (آقایان قنبری و جلالیان و دو خانم) حس بدی گرفتم. انگار فقط می خواستند یک سری نکات آموزشی را به من گوشزد کنند که یاد بگیرم. هیچ نظم و برنامه ای نداشتند و هیچ حرف مفیدی در جلسه مطرح نشد. در کل فوق العاده ناراضی ام و این شرکت را هرگز برای کار پیشنهاد نمی کنم. این شرکت را هرگز برای کار پیشنهاد نمی کنم.

تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه —-·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه —-

سلام من با شرکت تپسل یکبار به صورت اسکایپی با یه آقایی مصاحبه شدم و مصاحبه خوبی بود و تقریبا تمام سوالاتی که پرسیده شد رو جواب دادم و قرار بر این شد که نتیجه مصاحبه اطلاع داده بشه حدودا یک هفته بعد با من تماس گرفته شد و گفتن که باید یک جلسه حضوری هم داشته باشیم با این که اکثر پرسنل شرکت دورکار بودن و تو اوج دوران کرونا بودیم من برای مصاحبه حضوری رفتم . بعد از حدود نیم ساعت تاخیر ، مصاحبه با یه خانم و همون آقایی که با من یکبار مصاحبه اسکایپی کرده بودن شروع شد سوالاتی که پرسیده میشد تقریبا ۵۰ درصد تکراری بود و قبلا جواب داده بودم . مصاحبه تموم شد و گفتن که نتیجه مصاحبه به من اطلاع داده میشه و الان حدود ۴ ماهه که اطلاعی داده نشده 🙂 با اینکه من تو اسکایپ به همون آقا پیام هم فرستادم و ازشون خواستم که نتیجرو بگن ایشون سین کردن و جواب ندادن فکر میکنم این مدل رفتار خیلی مناسب نباشه . خیلی راحت میتونستن بگن که ریجکت شدی ویا یه ایمیل برام بفرستن که ریجکت شدم اینکه پیام منو میبینن و جواب نمیدن علاوه بر بی مسئولیتی ، بی احترامی هم هست اگه من پیگیری نمیکردم خیلی بنظرم چیز عجیبی نبود که یه شرکت نتیجه مصاحبه رو اطلاع نده من تعریف خیلی زیادی از شرکت تپسل شنیده بودم و تصوراتم به کل به هم ریخت .

تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه campaign manager·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه campaign manager

مرحله اول مصاحبه با مدیر بخش تگرو مصاحبه انجام شد، بیشتر سوالات درباره نوع رفتار و تیپ شخصیتی بود که بعدا متوجه شدم میخوان متوجه بشن چقدر با فرهنگ سازمانی مچ هستم ، داخل جلسه نمونه کارهایی که انجام دادم تا حدی چک شد و راجع بهشون صحبت کردیم ، برخوردشون خیلی خوب بود. ایمیلی برای جلسه دوم مصاحبه دریافت کردم که تاریخش برای دو روز بعد بود این بار تو جلسه مصاحبه دونفر از مدیران میانی حضور داشتن و سوالات اون ها بیش تر به نوع برخورد تو شرایط مختلف و اینکه چقدر رفتارهام با فرهنگ سازمانی هم خوانی داره اشاره داشت . جلسه کاملا دوستانه بود و بعد از خروج از اتاق با اینکه دقیقا متوجه نشدم نظر نهاییشون چیه ولی حس خوبی داشتم. مرحله سوم مصاحبه نبود و انجام یک پروژه بود توصیه ام برای کسی که میخواد تو جلسه مصاحبه شرکت کنه اینه که حتما ان تایم باشن، جواباشون صادقانه باشه و سعی نکنن خیلی خوب و پرفکت به نظر بیان ، به خودشون اعتماد داشته باشن و تحربیات و نظرات خودشونو راحت اعلام کنن. ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: توانایی کار تیمی ،خلاقیت ، اشتیاق به کار و رشد شخصی و این که چقد آموزش پذیر هستم .

تپسل
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه متخصص شبکه‌های اجتماعی·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه متخصص شبکه‌های اجتماعی

من نظرات سایر دوستان رو خوندم و با توجه به تجربه‌های خودم در مصاحبه با شرکت‌های بزرگ باید بگم که برخورد کارجو هم در رفتار مصاحبه‌کننده واقعا مهم و تاثیرگذاره درسته بعضی شرکت‌ها برای سنجش عکس‌العمل شما در شرایط خاص کارایی رو میکنن که شما رو از نظر صبوری و مدیریت فردی تون در برخورد با چیزای غیر روتین بسنجن اما واکنش شما هم به نظرم خیلی مهمه در مصاحبه یکی از اپراتورهای اینترنتی معروف یادم نمیره که مدیر نهایی مصاحبه خودکار پرت کرد روی میز و یکم تند حرف زد که ببینن من چه واکنشی دارم آخرم پذیرفته شدم و رفتم اونجا و بعد گفتن بهم چون مخاطب (کاربر) همه جور داریم (در شبکه‌های اجتماعی) خواستیم ببینی چجوری بحران رو کنترل میکنی و یا زود از کوره در میری؟ اینا تجربه هست و امیدوارم مفید باشه براتون برخورد در تپسل برای من فوق‌العاده محترم و تخصصی بود و طی سه مرحله مصاحبه، ادب و احترام متقابل که حرف اول رو میزد، انتظاراتشون هم معقول و منطقی بود. یک نکته مهم اینکه من واقعا لذت بردم براشون مهمه هم تایپ شرکتشون باشی، یعنی گلچین میکنن و میخان از نظر فرهنگی با بچه‌ها و کار و محیط هماهنگی وجود داشته باشه که برای من که از یه محیط همه مدل آدمه اومده بودم جذاب بود راستش، به هر حال سلیقه هست

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه Java Developer·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه Java Developer

روند مصاحبه بسیار معمولی بود ؛ از مصاحبه مشخص بود که شرکت زیاد تکنیکال نیست . مصاحبه من با دو نفر از مدیران شرکت و منابع انسانی شرکت بود ؛ که در زمان قرارداد متوجه شدم که شرکت تامین؛ قراداد هاشو با یه شرکت دیگه به اسم کتاب گستر میبنده که اون شرکت هنوز سیستم حقوق و دستمزد نداره ؛ و ورود و خروج شما به شرکت به صورت دستی ثبت میشه ؛ یعنی شرکت اول داره نیرو میگیره و شما به عنوان فرد جدیدی که دارین جذب شرکت میشود؛ شامل مزایای شرکت تامین نخواهید شد.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه Java Developer·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه Java Developer

اولش سوالای فنی پرسیدن… با اینکه می‌دونستن من junior هستم سوالای سطح بالا هم پرسیدن که قاعدتا بلد نبودم خب من دوره برنامه نویسی بیرون رفته بودم و از من پرسید چرا این همه هزینه کردی دوره رفتی؟ بهتر نبود میرفتی تو شرکتا کارآموزی میکردی؟ که آخرش پیشنهاد داد شرکت ما کارآموز بدون حقوق میگیره، میایی؟ منم قبول نکردم بعدش پرسید چقد اگه بخای کارآموز بیایی چقد میگیری؟ کلا دنبال کارآموز بودن و من همونجا منظورشونو فهمیدم و خیلی هم نارحت شدم چون اصلا حرفه ای رفتار نکردن اینکه توی آگهی حقوق بالا و بدون سابقه کار میزنن اما موقع مصاحبه میگن بیا کارآموزی! برای خودتون ارزش قائل بشید و دور اینجور شرکت‌ها رو خط بکشید. چون به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستن توی آگهی شون زده بودن به یه برنامه نویس جاوا نیاز دارن که سابقه کار براشون مهم نبود و حقوق پیشنهادی رو هم توی آگهی زده بودن بین ۵ تا ۸ میلیون تومن. وقتی رفتم مصاحبه گفتن چون شما سابقه کار ندارید میتونیم بعنوان کارآموز و بدون حقوق شما رو تا ۳ ماه بگیریم بعدش جذبتون کنیم! در حالیکه من بعنوان جاوا کار کلی از فریم ورک ها رو بعدم و حتی یه پروژه ام انجام داده بودم. ترفندشون اینه که توی آگهی حقوق بالا میزنن تا افرادی که سابقه کار ندارند رو بکشن شرکت و بعنوان کارآموز ازشون استفاده کنن.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس جاوا·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس جاوا

اولش مصاحبه با مدیر واحد ساخت نرم افزار بود که سوالای تخصصی در حد متوسط پرسیدن. مرحله بعد مصاحبه منابع انسانی و تست هوش و زبان انگلیسی بود. تست هوش نسبتا سخت بود. بعدشم صحبت درباره حقوق و مسائل مالی. به نظرم خیلی حق به جانب بودن و در مورد شرکتشون یه خورده مبالغه آمیز حرف میزدن. مثلا میگفتن ما کل شعبه های تامین اجتماعی رو پشتیبانی میکنیم و از این لحاظ واقعا حوزه کاری گسترده ای داریم. در صورتی که بعدا فهمیدم که کارشون به شدت روتین و یکنواخته. بیشتر سعی میکردن که چالش فنی توی مصاحبه نداشته باشن و مطمئن بشن که میتونن باهات کار کنن. قبول شدن توی مصاحبه شرکت تامین اصلا کار سختی نیست. درباره حقوق و مزایا یه چارچوب معینی دارن که واسه همه اعمال میشه و تفاوت زیادی بین کسایی که اونجا کار میکنن نیست. خونسرد باشین و با اعتماد به نفس. دلیل اینکه من رد کردم: کارشون به شدت روتین و یکنواخت بود هیچ چالش فنی قابل ملاحظه ای نداشتن. علاوه بر اون در مورد حقوق آیتم های زیادی داشتن که روی هیچ کدومشون نمیشد به اون صورت حساب کرد. به صورت کاملا سلیقه ای کارانه و پاداش میدادن. اینا رو یکی از کسایی که اونجا کار میکنه بهم گفت. علاوه بر همه اینا به خاطر دیدی که به منابع انسانیشون و کار داشتن ریزش نیروهاشونم زیاد بود و هر ماه عده زیادی از اونجا میرفتن. به نظرم شرکت بی نظمی بودن. هم به خاطر مسائل مالی که حقوق رو به آیتم های زیادی تقسیم کرده بودن و غیر از حقوق پایه در مورد بقیه موارد مثل کارانه و پاداش به شدت سلیقه ای عمل میکردن و هم به خاطر ریزش نیروهاشون که اونم زیاد بود.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه جاوا·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه جاوا

من کلا جاوا ۶ ماه کد زدم. یک ماه se و ۳ ماه اسپرینگ. زیاد کتاب می خوانم. و مسعله حل می کنم. مصاحبه برام راحت بود. اعلب سوالات رو بلد بودم. مشکلی نداشتم. راصی بودم. کلا ۳۰ دقیقه بود. کلکل و سوالات چرت و پرت نپرسیدن. برخوردهای عیرعادی نداشتم. مصاحبه کننده اروم و منطقی بود. همه سوالات مشخصی بود که معمولا از دولوپر جاوا می پرسن. نمی دونم چرا بقیه نطراتشون منفی بود. من روز مصاحبه خیلی خسته و عصبی بودم. فصای شرکت خیلی اروم بود. فکر می کردم کسی که مصاحبم بکنه ممکن خفن نباشه ولی بهتر از انتطار من بود.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس زیرساخت·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس زیرساخت

اولش مصاحبه فنی بود که با مدیر زیرساخت انجام میشد. سوالایی که پرسیدن درباره سیستم عامل، vmware، سیسکو، storage که البته خیلی هم سخت نبودن. مرحله بعد تست هوش و روانشناسی و زبان بود سوالای زبان و تست هوش سخت بودن. مرحله بعد مصاحبه با مدیر منابع انسانی آقای حسن زاده که بیشتر درباره حقوق و دستمزد و آیتم هایی که شرکت پرداخت میکرد بود مثل کارانه و کمک های غیرنقدی از لحاظ مدیریت منابع انسانی واقعا ضعیف بودن. توی خود واحد زیرساخت چند دستگی خیلی بدی بین نیروهاشون بود جوری که همش دنبال این بودن که از هم آتو بگیرن، جبرچینی کنن و درگیر بشن و متاسفانه اصلا براشون مهم نبود این مسئله. خود مدیر واحد زیرساخت درباره نیروهاش ایده جالبی نداشت و اعتقادش بر این بود که نیرو نباید بهش بها داده بشه و همیشه باید کارش رو زیر سوال ببری حتی اگر خوب باشه و همیشه باید منت سرش بزاری. در مورد کار اگر پیشنهادی داشتی به هیچ وجه نباید مطرح میکردی اون رو به خاطر اینکه اولا امکان نداشت که پذیرفته بشه و ثانیا پیشرفت کردن نیروهاشون رو یه تهدید میدیدن. دوست داشتن نیرویی که استخدام میکنن بمونه و باهاشون در دراز مدت همکاری کنه منتها به این صورت که جلوی پیشرفتش رو بگیرن و اون رو ضعیف نگه دارن. کارشون از لحاظ فنی به شدت یکنواخت و روتین بود و به ندرت اتفاق می افتاد که توی روش انجام دادن کاراشون تغییری بدن. بعد از دو سال کار کردن توی این شرکت فقط به خاطر این مسائل قطع همکاری کردم و توصیه من اینه که اگر سابقه کار زیر یک سال دارین یا تازه میخواین شروع کنین اینجا رو قبول کنین و البته بازم اولویت آخرتون باشه. نکته جالب اینه که این شرکت علیرغم ادعایی که داره به شدت از نیروی تازه کار استقبال میکنه البته به خاطر اینکه فقط پرداختی کمتری بهش بدن. ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: توقع داشتن هر جوری که هست با شرایط کار کنار بیای

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه برنامه نویس·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه برنامه نویس

سوال برنامه نویسی کلا نپرسیدن فقط چند تا سوال دیتابیسی ساده پرسیدن. سطح فنی شرکت به شدت پایین هست و برای کسی که دنبال کار کردن و کار یاد گرفتن هست اصلا نمیخوره. البته من شرکت تأمین رو ترک کردم.

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه HRD·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه HRD

مصاحبه من بیشتر جلسه ای برای اشنایی کادر اونجا با طرحهام بود و متقاعد شدن طرفین برای انجام کار و در واقع مصاحبه نبود. چون قبلا آشنا بودم که این شرکت واحدی به نام منابع انسانی نداره برای همین برای ایجاد چنین واحدی این جلسه برگزار شد. جلسه ام هم با مدیر اداری، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و یکی دوتا مدیر و معاون دیگه بود. سلام دکترای من مدیریت بود و در بدو ورود به این شرکت از مدیریت ارشد و رئیس هیات مدیره خواستم تا قبل از قراردادی که با همان سمت و درامد توافق شده بود، مجوز بدهند که یکماهی در میان کادر نیروهای انسانی آنجا و بخصوص منابع انسانی (که البته بهتره بگم اداری و کارگزینی ) شروع به آنالیز شکاف کنم و مطابق با سطوح بلوغ فرایندی مدل های مدیریت منابع انسانی و اولویت هایی که مقتضی شرایط برای این سازمان تعریف میشه شروع کنیم به تعریف و یا اصلاح ساختار بخش توسعه منابع انسانی. لذا بعد از آنالیز شکاف با طرح یک پروپوزال که در آن اولویت های کاری و برنامه های عملیاتی و بودجه لازم مشخص شده بود وارد سازمان شدم. خیلی وارد جریان نمیشم اما متاسفانه در شرکت تامین علی رغم تلاشها صبوری ها و کارزارهای مختلف ، شرایط کاملا قائم به فرد میچرخید و هیچ کدام حتی مدیران صف که اظهار تمایل میکردند برای پیاده سازی پروپوزال، قلبا اعتقادی به این قضیه نداشتند و موانع تراشی میکردند. یکی از بخش های پروپوزال بنده در مورد تعریف و تدوین مسیر شغلی درست برای نیروها بود (در مدت زمان آنالیز شکاف شکایت عمده پرسنل را در مورد مبهم بودن مسیری که پیش گرفتند و تبعیض های جایگاهی دیدم) . جالب این بود که برخی از کارشناسان نرم افزار که حرفه ای هستند نیاز به توسعه و ارتقا داشتند اما چون ارتقا کارکنان در شرکت در گذشته و اخذ درامد بیشتر فقط از طریق جایگاه عمودی بدست میامد خیلی از این کارشناسان حرفه ای محبور بودن برای ارتقا عمودی تلاش کنند درصورتی که بسیاری از این عزیزان فقط میخواستن در کار خودشون پیشرفت عمقی داشته باشند که بنابراین یکی از پروپوزال های من هم راجع به به تعریف مدلی مناسب برای ارتقاهای افقی بود که مثلا کسی که حرفه ای است پول حرفه اش را بگیره کسی هم که تمایل به ارتقا عمودی داره در این جهت رشد پیدا کنه و پول سرپرستیشو بگیره.مدلی که پیشنهاد داده بودم بنچ مارک شده از چند شرکت بزرگ خارجی بود و برای همین در برخی پست ها و مشاغل باعث میشد مثلا کارشناس حرفه ای شغل … نسبت به سرپرست خودش یا سرپرست شغل دیگر درامد بیشتری اخذ کنه که خوب این مسئله اصلا باب میل تفکر سنتی و خودخواهانه مدیران اونجا نبود.. بگذریم که این پروپوزال های من را هم اوایل میدادن به یک نفر که دیپلمه بود تا بررسی کنه :))) فقط چون ۲۰ سال بود در کارگزینی کار میکرد و فقط برای اینکه هدف اصلیم پیش بره صبوری میکردم در مقابل این رفتار که بعدها برام مثل یک فکاهی شده بود و میخندیدم تا خودمم شاد بشم … در نهایت این ایده هایی که داشتم ه در یک شرکت خصوصی دیگه استفاده و بهره برداری شد و هم به مقاله تبدیل شد. اما در کل در اون سالی که من در شرکت تامین بود متاسفانه فرسودگی شغلی، حاشیه پروری ( که یکی از استراتژی های مدیران بود جهت تفرقه میان کارکنان) و نارضایتی ها عمیق از رشد و پیشرفت بسیار بسیار زیاد بود. امیدوارم در حال حاضر موفق باشن و در مسیر بهتری برای رشد کارکنان قدم بردارند. باسپاس

دکتر تامین
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس شبکه·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس شبکه

یکی از بدترین تجربه های مصاحبه ام مربوط به این شرکت است. مصاحبه در ابتدا با مدیر واحد مربوطه شروع شد. طبق روال از خواسته شد از خودم و کارهایی که کردم صحبت کنم.ضمن اینکه در حین صحبت مصاحبه کننده مدام صحبت من رو قطع میکرد که خلاصه بگو چکار کردی و این تمرکز من رو از بین میبرد. مصاحبه کننده هیچ خط و مشی مشخص برای سوال ها نداشت و بیشتر دنبال این بود از صحبت های من و چیزهایی که در رزومه ام نوشته ام برای به چالش کشیدن من استفاده کنه. به عنوان مثال با یک حالت تمسخر امیز گفت چرا این نوشتی این ها که یکی هستن. به شدت نگاه بالا به پایین داشتن و بنظرم هدفشون پایین اوردن اعتماد به نفس فرد مصاحبه شونده بود.برخلاف چیزی که انتظار داشتم که از مهارت های شغل موردنظر سوال بپرسند فقط از تک تک ایتم هایی که من در رزومه نوشته بودم میپرسیدن مثلا در یک جایی اشاره کردم تجربه کار با نرم افزار X را دارم سریع پرسیدن باگ این نرم افزار چی هست که اصلا موضوعی نبود که مرتبط با شغل فعلی درخواستی من باشه. در نهایت بعد از اینکه با سوال های بی هدف و پراکنده من رو به چالش کشیدن گفتند با اینکه مناسب شغل درخواستی ما نیستید ولی ما میتونیم این فرصت رو به شما بدیم که ازمایشی کار کنید و در صورتی که بعد از سه ماه ازمایشی از روند پیشرفت شما راضی بودیم شما رو جذب میکنیم. و مدام تا پایان مصاحبه تاکید داشتن بر جذب ازمایشی. که در نهایت برداشت من از مصاحبه به این گونه بود که هدفشون جذب کاراموز با کمترین حقوق و مزایا بود و دلیل اینگونه مصاحبه پراکنده و بی هدف و غیرمرتبط هم ایجاد حس ضعف و ناکارامدی در مصاحبه شونده بود و درنهایت با مطرح کردن اینکه ما به شما فرصت میدیم شما را رو با کمترین حقوق و مزایا جذب کنند. حتی اصرار هم داشتن که از همون فردا کار رو شروع کنم. متاسفانه بنده هم به دلیل عجله و نزدیکی محل کار پذیرفتم. ولی بعد از مدتی نتوانستم جو و محیط کار رو تحمل کنم و همکاری رو قطع کردم. و کاملا با تجربه های کاری که دوستان نوشتن موافق هستم این شرکت به شدت کار روتین و مدیریت بی نظمی داره. بر خلاف ادعایی که داره محیط اصلا تیم ورک نیست. طبق ادعایی که مجموعه داره مزایای خوبی شرکت داره که بنظرم با توجه رویکردی که وجود داره این مزایا کاملا میتونه سلیقه ای پرداخت بشه. در نهایت کار در این مجموعه رو من پیشنهاد نمیکنم.

توسعه ارتباطات کلان
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه توسعه دهنده PHP·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه توسعه دهنده PHP

ابتدا فرمی که داده شد رو پر کردم. بسیار سوال های شخصی و جزئی داشت که صرفا درحدی که برای یک مصاحبه لازم هست رو پر کردم. دو نفر دیگه هم جز من برای مصاحبه آمده بودند، به هر سه ما ساعت ۴ گفته شده بود. بعد از فرم، خانم منشی رسما دنبال کسی می گشت که بیاد و مصاحبه رو انجام بده. نهایتا یکی از برنامه نویس ها آمد و فرم را گرفت و بعد تازه رفت و رزومه من را برای اولین بار مشاهده کرد. بعد از چند دقیقه به اتاق دعوت شدم برای مصاحبه. برنامه نویسی که باهام مصاحبه میکرد به وضوع چه از لحاظ سنی و خصوصا تجربه کاری از من کم تجربه تر بود و در تمام مدت مصاحبه این اصل پیدا بود. نکته عجیب این بود در مصاحبه در اتاقی کوچک انجام شد که همزمان دو برنامه نویس در حال کد زدن، و یک مصاحبه دیگر در فاصله دو قدمی در حال جریان بود! مصاحبه در اون سر و صدا بدون چالش خاصی انجام شد و بعد مدیرعامل مجموعه برای صحبت آمدند. ایشان هم در پیدا کردن اتاق خالی و مناسب موفق نبودند و باقی صحبت ها در صندلی های مراجعین که روبروی منشی قرار داده شده بود انجام شد! روش کار مطابق قانون وزارت کار بود، پنجشنبه ها تعطیل و روزهای هفته ۹ ساعت. بیمه تکمیلی نداشتند و بیمه هم کف حقوق رد میشد. شرکت پروژه های زیادی داشت و هر پروژه تیم خودش و تکنولوژی خودش رو داشت. کل مجموعه یک مدیر فنی نداشت که این تیم ها رو هماهنگ کنه، گفتند احساس نیاز نکردیم. محیط شلوغ و بی نظمی هست. صرفا برای کسانی که کمتر از ۳ سال تجربه کاری دارند و برای افزایش تجربه بنظرم مناسب هست. شرکت با بیش از ۳۰ برنامه نویس یک مدیر فنی نداشت که مشی کلی رو لااقل تعیین کنه!

تالاربورس
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه گرافیست·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه گرافیست

تو لینکدین به من پیام دادند و ازم رزومه و نمونه کارخواستند. براشون ارسال کردم بعد مصاحبه تلفنی شدم چند روز بعد مصاحبه حضوری داشتم. مصاحبه سختی بود. یه سری سوال مسیول منابع انسانی شون پرسید. سوالاشون جالب بود. تا حالا اینجوری مصاحبه نشده بودم. بعد سوالات تخصصی شروع شد. جوشون دوستانه بود و حس مصاحبه نداشتم. انگار رفتم مهمونی 🙂 فرداش زنگ زدن و یه مقاله برام فرستادن. قرار شد ۴ تا طرح براش بزنم. که این مرحله هم تایید شد یه روزم رفتم مصاحبه دوم که البته اونم خوب بود. رو مبلغ حقوق هم توافق کردیم. ولی من به خاطر مشکلات شخصی نتونستم برم ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: رفتار و شخصیت براشون مهم بود. خیلی هم سوال کردند ازم. و بعد گفتند شخصیتت منطبق با سازمان ما هست

تالاربورس
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس منابع انسانی·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس منابع انسانی

اول مصاحبه تلفنی داشتم و بعد از چند روز تماس گرفتن و برای مصاحبه به شرکت، دعوت شدم. آدرس رو به همراه لوکیشن برام sms کردن و خیلی خوب بود چون مجبور نبودم یادداشت کنم. نیم ساعت قبل از تایم مصاحبه، برای یادآوری تایم مصاحبه تماس گرفتند. خانم خوش برخوردی از من استقبال کردند و بعد از چند دقیقه وارد جلسه شدم. تو همون چند دقیقه که منتظر بودم یکی دیگه از همکاران هم از اتاقشون بیرون اومدن و وقتی من رو دیدن رفتار دوستانه‌ای داشتند. فضای اتاق مصاحبه مناسب بود و رفتار مصاحبه کنندگان هم خیلی خوب و مناسب بود و همین باعث می‌شد خیلی راحت در مورد همه سوالات توضیح بدم و نکات منفی و مثبت در مورد خودم رو بگم. سوالاتشون خیلی دقیق بود و منظورشون رو به خوبی برام توضیح می دادن. اول یک سری سوالات موقعیتی پرسیدند و بعد چند سوال تخصصی که خیلی سخت هم نبود. بعد از چند روز تماس گرفتند و خواستند تستی رو به صورت آنلاین انجام بدم و براشون ارسال کنم. و در نهایت هم تماس گرفتند برای دعوت به کار. محیط شرکت دوستانه‌س و در عین حال روابط محترمانه. من همزمان با این شرکت، پیشنهاد کار دیگه‌ای رو هم داشتم و با اینکه از لحاظ وسعت و مسیر، اون شرکت بهتر بود، من پیشنهاد کار تالار بورس رو قبول کردم.

تخفیفان
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ

سه مرحله مصاحبه رفتم. بدین صورت که در مرحله اول با مدیر مارکتینگ تخفیفان مصاحبه کردم، که این مصاحبه به این صورت بود که یه سری برگه بهم دادند که پر کنم و توش مشخصات فردی و تحصیلی و شغلی رو می خواست. بعد یه گفتگوی ۴۵ دقیقه ای داشتیم و کلی سوال در مورد خودم و مسیری که طی کردم و دوره هایی که گذروندم پرسیدند. بعد از اون بهم یه تکلیف دادند که تعدادی کلمه برای ادوردز در مورد موضوع هتل های کیش پیدا کنم و تا دو روز بعد براشون بفرستم. من این کار رو انجام دادم و بعد به مرحله دوم مصاحبه دعوت شدم. این مرحله با کارشناس دیجیتال مارکتینگ شرکت بود که برام استراتژی های ادوردز شرکت رو بیان کردند و مقداری بهم آموزش دادند و بعد از اون یه سوال بهم دادند که با اکسل می بایست حل می کردم. مرحله سوم مصاحبه با مدیر عامل شرکت خانم دانشور بود که در مورد حقوق و ویژگی های کار در شرکت و نحوه پاداش و خیلی دیگه از مسایل صحبت کردند و چندتایی هم سوال شخصیتی پرسیدند. بعد از این مرحله هم دیگه هیچ تماسی از طرف شرکت برای اطلاع رسانی قبولی یا ردی من باهام گرفته نشد. برای سوالات تهاجمی از سوی مدیران شرکت آماده باشه و سعی کنه با آرامش پاسخ سوالات رو بده ویژگی‌هایی که براشون مهم بود: به نظرم کسی رو می خواستند که کار رو تحویل بگیره و خودش برای حل کار برنامه ریزی کنه و پاسخ رو تحویل بده.

تخفیفان
کامپیوتر، فناوری اطلاعات و اینترنت · تهران
تجربهٔ کاری
کاربر ناشناس·مصاحبه مدیر محصول·۳ خرداد ۱۴۰۵
۱.۰
مصاحبه مدیر محصول

من مرحله اول مصاحبه رو رفتم. تو ساختمون جدید شرکت توی سعادت آباد. ساختمون مال شرکت رنو هست و خیلی شیک و مرتب. طبقه تخفیفان هم خوب بود. اول یه فرم دادن که خیلی رو اعصابم رفت چون به هر حال رزومه فرستادیم و همین سوالا رو توش جواب دادیم. من دیر رسیدم ولی اونا دیر نکردن. مصاحبه کننده خانم بود و برخوردش خوب بود واقعا. نکته جالبش این که خودش رو معرفی کرد کامل و سمتش رو هم گفت که خیلی کم پیش میاد. فقط مشکل این بود که من از برخودش متوجه نمی شدم دارم خوب جواب می دم و راضیه یا نه. سوالای معمولی پرسید و جواب دادن سخت نبود. بیشتر گذاشت من صحبت کنم تا این که خودش صحبت کنه. حقوق پیشنهادیشون کمه و کارشون زیاده تقریبا. ولی به نظر میاد محیط خوبیه. توی مصاحبه واقع گرا و صادق باشه. سوالای سختی نمی پرسن و نگران نباشه