من 2 سال داخل این خراب شده مشغول به کار بودم فقط به دلیل نبود شغل مناسب سمتی من مجبور بودم بمونم وگرنه ماه دوم جدا میشدم باز هم تاکید میکنم از این هلدینگ خراب شده. پرداخت حقوق اصلا در الویت نیست شاید الویت 4و5 خراب شده باشه بیشتر برداشت شرکا مهمه و دیزاین شرکت - برای پرسنل ارزشی قائل نیستن و با بن کارگری و بیمه تکمیلی و حتی بسته شب عید هم کلا آشنا نیستن ؛ تو سازمان و فقط به مدیرها خوب میرسن - شاید باورتون نشه که من 5 ماه اونجا حقوق کار کردم و حقوق نگرفتم و این موضوع بیش از چندین بار اتفاق افتاد - کارخانه به شدت ضعیف و کند کار انجام میدن و شاید هر دستگاه مشتری با تاخیر 4 ماهه یا بیشتر انجام بشه و بالای 80 درصد از پروژه ها به دعوا و شکایت میرسه و حتی به اجرا گذاشتن ضمانت نامه. مدیریت اونجا و انجام کارها دست ی خانمی هست که بیش از 13 سال اونجا سابقه کار داره و هر چی اون میگه باید انجام بشه و تاخیر در پرداخت حقوق هم بی شک بخاطر وجود این خانم هست چون تامین نقدینگی دست ایشونه و کاملا بی سواد هست دیپلم ردی . بیمه تکمیلی هر دهاتی و خرابه ای داره ولی اینجا با وجود درخواست کارمندها ندارند - فقط به فکر دک و پز شرکتی می باشند و هدف و پیشرفت پروژه براشون مهم نیست . مدیر عامل یکی دو تا شرکت اونجا فقط سواد درست حسابی دارن مابقی در حد کارمند که چه عرض کنم در حد کارگر هم سواد درست حسابی ندارند . حقوق ها بغیر از اینکه دیر پرداخت - و هیچگونه قراردادی به کارمندها داده نمیشود که بتونن حق خودشون رو بگیرن و موضوع دیگه اینکه هیچ قرارداد امضا شده ای به کارمند نمیدن که سندی داشته باشه. حتی روزی هم که از مجموعه جدا شدم مطالبات خودم رو تونستم از طریق شکایت در سازمان اداره کار بگیرم - مالی تسویه رو زده بود 24 میلیون ولی اداره کار 38 میلیون برام محاسبه کرده بود که همون خانمی هم که داخل منابع انسانی مشغول به کار هست زیر بار نمیرفت . درکل بخوام تجربه خودم رو بگم : اگر اشتباه کردید و وارد این سازمان شدید فقط 2 دستی مراقب باشید که جیبتون رو نزنن شاید خنده دار باشه ولی واقعا همینطوره ؛ چون اصلا براشون حق کارمند مهم نیست و در صورت جدا شدن حتما حق و حقوق خودتون رو از اداره کار پیگیر بشید ؛ چون اگر به هوای منابع انسانی و مالی اون شرکت خراب شده باشید شاید 6-5 ماه طول بکشه . حرف آخر : عقل سالم اگر داشته باشید به این مجموعه اضافه نمیشید واقعا میگم . و مورد اخر امکان داره حتی بیمه که مهم ترین چیز هست برای شما رد نشه چون منابع انسانی و مالی کلا تعطیلی داره این مجموعه . ***** کامنت های مثبت از طرف منابع انسانی هست - دقت کنید تو 2و3 روز پشت سر هم کامنت مثبت گذاشتن که کامنت های منفی بره پایین و دیده نشه .
آخرین تجربهها
این مجموعه فقط اسم در کرده ولی واقعا این چیزی که میگند نیست الان تمام پروژه های شرکت عقب افتاده و پر از پرونده های حقوقی داره، کل این شرکت شده یک خانم که شده همه کاره شرکت و کسی جرات نداره بهش حرف بزنه چون زیر نظر مدیر عامل حمایت میشه و در حد سواد دیپلم هم نداره به هم دستور میده و بد رفتاری میکنه یه ذره فهم و شعور نداره خلاصه ۹ ماه وقت خودمو اونجا بیخودی گذروندم داخل مهندسی
از کمهوش بودن منابع انسانی همین بس که اومده توی یه روز پنج تا کامنت گذاشته که همشونم میگن {شرکت خوبیه حقوق دیر و زود میشه ولی نمیسوزه و ما هم دیگه اونجا نیستیم به دلایل شخصی}، خانم کم هوش حداقل متن رو عوض کن. اول این که این شرکت توی کل عمر کاریش حتی و تاکید میکنم حتی یک بار هم حقوق رو به موقع نداده چه برسه زود. دوم اینکه بله چهار پنج نفری هستن که رفتن و برگشتن که علتش چند تا چیزهص یکی اینه که ادم ضعیفین جای دیگه کار به درد بخور پیدا نکردن و علت دیگشم اینه بر میگیردن با یه حقوق خیلی بالا و سر تایم برای اون افراد خاص که عمدتا نقش مدیریتی دارن.
من دو سال پیش تو این شرکت کار میکردم به دلایل شخصی مجبور شدم بیام بیرون، کامنتا رو که میخوندم دیدم چقدر نظرات با دشمنی نوشته شده. این شرکت قطعا مثل هر شرکت و هر جای دیگه ای بدی های خودشو داره و نه اینجوری که آدما میگن.ادمایی که نظرات ب این بدی مینویسن اگر منصف باشن باید از خوبی های شرکت هم بگن.تو این شرکت فضا برای رشد زیاد داری و مثل پادگان باهات رفتار نمیکنن، حقوقشون دیر و زود میشه ولی هیچوقت پولتونو نمیخورن و محاسبات تسویه حسابشون مطابق قانونه.
امروز به این سایت سر زدم و چون یکی دوتا کامنت ناعادلانه دیدم با اینکه چند وقت است در شرکت نیستم ولی باید بگویم این شرکت در شاخه کاری خودش از بهترینهاست . هم محیطش سالم و امن است وهم اگر کسی بخواهد چیزهای زیادی در مهندسی یاد می گیرد حقوقش بعضی وقتها دیر و زود دارد ولی نمی سوزد . شرکت احترام می گذارد ولی ناز کسی را نمی کشد شاید بعضی خوششون نیاد
با هر نفس کشیدنم به خدا واگذارت میکنم آقای قائم مقام شرکت آروا- با هر نفسم دارم به خدا میگم بین ما قضاوت کنه هر صبحم رو به امید این شروع میکنم که خبر این رو بشنوم که صدای من به خدا رسیده
نمی خواستم نظری بدهم چون اخلاقی نمی دانم ولی جون این چندروز خیلی نظرها شبیه نظر خودم دیدم گفتم جند تا مسیله هم من بگویم.خانم ....منابع انسانی به من قول داده بود که بعد از یک مدت حقوقم اضافه می شود وقتی سر آن وقت شد گفت من این حرف را نزدم . بعدها از چند تا همکاران در نهارخوری شنیدم به آنها هم وعده داده بوده بعد زیر همه چیز زده.خانم ....که همه کاره است دو بار من را صدا زد و خیلی بد صحبت کردو شنیدم باهمه همین رفتارهای خشن را می کند .
سالها این شرکت حقوق را سر وقت داده و اعتراضی نشده است اینکه کار فرماها بد قولند تقصیر این شرکت نیست .مشکل این است که شرکت را نباید بزرگ می کردند . الان واحد استراتژی درست کردند که همه چیزهای خودش را کپی می کند و ظاهرش را عوض می کند و فقط دویست میلیون حقوق به حقوق ماهانه اضافه کرده است اینها توی جای قبلی یک کارشناس معمولی بودند حالا آمدند اینجا شدند مدیر و هزینه اضافه کرده اند . سه تا واحد مهندسی شده ایم و خیلی هم در کارها مشکل داریم بعضی ها مفتی حقوق می گیرند و یکی دونفر حسابی تحت کنترل و فشار هستند می شد به جای ده دوازده نف دوسه تا قوی تر را نگهدارند و فقط یک واحد مهندسی داشته باشند تا مثل گذشته کارها خوب پیش برود
سطح رفتاری شرکت بسیار پایین است.حقوق اصلا به موقع پرداخت نمیکنند.بعد بهانه تیم فروش را میآورند که نمیفروشند چون تیم بسیار ضعیفی است و بیسواد.فروش بهانه دیگری می آورد .تجریه کاری با این شرک تجربه بدی بود.حیف از وقت و انرژی.یسیار شرکت پر حاشیه ای است.تیم بندی شده هر تیمی برای خودش یارکشی میکنه.تعجبم از مدیریت ک مدیریت نمیکنه فقط تیپ میزنه و میاد سرکشی شیفتی یک ماه نه خودش بود نه معاونش .
من از این هلدینگ بیرون آمده م . برای مدت زمانی که آنجا بودم روزی هزار بار افسوس می خورم .هنوز تسویه هم نکردم ولی برای این کار هم بدم می آید که به آنجا بروم .بدقولی عوض کردن حرفها ، وعده های الکی. یک خانمی که مدیر عامل یکی از شرکتها بود را مشابه دستمال کاغذی پرت کردند بیرون. تنها یک دکور فریب کاری دارند و یک دنیا ادعا. در و دیوار شرکت پر از دروغ و شو آف برای گول زدن آدمها و مشتری هاست.خیلی از کارشناس ها برای جاهای دیگر رزومه می فرستند هیجکس به کار امیدی ندارد
این افرهدی که از شرکت تعریف کره اند نفسشان از جای گرم بلند می شود. نه نظمی وجود دارد نه معلوم است کی کار می کند و کی کار نمی کند حقوق افراد با سلیقه خانمی هست که خیلی دوست بازست .الان توی واحد ما سه نفر مثل هم هستیم و سه حقوق مختتف داریم فکر کنم از هرکی خوشش میاید بیشتر میدهند .به ندازه ده تا شرکت مدیر دارند ولی مدیرها فقط بلدند دیر بیایند و کارهای ما را به نام خود کنتد . اگر برای زندگی هدف و برنامه دارید اینجا نیاید .حقوقم که دیر میدهند
من از اینکه در این شرکت کار می کنم خیلی زیاد خوشحالم . بیشتر کارکنان جوان هستند و محیط اینجا سالم و دوستانه هست .جای رشد است و اگر کسی بخواهد خیلی رشد می کند . به خاطر یک مشکلی که در یک واحد به وجود آمده است که نباید این همه از شرکت بدگفت . دوست من می گوید آقای ... یک سری شاخص و فورمت دستورالعمل و آئین نامه و بودجه و یک فهرست از شرکتهای دیگر دارد که سربرگ و ظاهر آنها را عوض می کند و به نام خودش برای آریا بنیز تحویل می دهد یا همیشه در حال تلفن زدن و چایی خوردن است وبه این دلایل می گوید شرکت ضعیف است.ولی دلیلی غیر منصفانه است .معلوم نیست آن آقا این کار را بکند اگر هم کرد یک نفر کار بد کرده است به شرکت ربطی ندارد .اکثریت اعضا این شرکت خوب و سلامتند و همه باید برای رشد آن کوشش کنیم .
من الان چند وقتی هست که دیگه اونجا مشغول به کار نیستم اما به عنوان کسی که اونجا کار کرده میگم که اگر منابع انسانی اون مجموعه مخصوصا اون خانومی که تو اون واحد هست عوض بشه خیلی از مشکلات شرکت حل میشه و فضا از این حالت سمی بودن در میاد یک خانم به شدت بی ادب پررو انرژی منفی و پرمدعا که هیچی بلد نیست
- در مقایسه ب شرکت های دیگه ی صنعت HVAC ، شرکت تهویه در کل شرکت بزرگ و خوبیه ولی موارد زیر رو هم داره: پرداخت حقوقش نه خیلی منظم و سر تایمه و نه خیلی بی نظم - به دلیل سیستم مدیریت شبه دولتی که داره تصمیمات احمقانه مدیریتی توش زیاد دیده میشه - مثل شرکت های دیگه تنها چیزی که براشون اهمیت نداره اینه که قدر نیروهای خوبشون رو بدونن و خیلی راحت ادم از دست میدن - تاثیر باندبازی و روابط غیر کاری و غیرحرفه ای تو بالا رفتن یه نفر و پیشرفت کاریش خیلی موثر تر از پارامترهایی مثل باسوادی و صلاحیت و غیره است. در اصل چیزی که اصلا اهمیتی نداره سواده (چون مدیرانی تصمیم گیرنده هستن که خودشون سواد صنعت تهویه مطبوع رو ندارن) - باید به دیدن این صحنه که توی این شرکت کلی پیرمرد و بازنشسته (دور از چشم اداره کار) مشغول کارن عادت کنید. بعضی مواقع ادم یاد پارک ملت میفته. - در 15 سال اخیر شرکت از تولیدات با کیفیت به سمت اینکه ادعا کنه من همه چی میسازم پیش رفته. کیفیت مدارک فنی و مهندسی و همچنین محصولات فدای تعدد محصولات شده و دست تو هر کاری بردن اونم نه به صورت کامل. بهترین عبارت برای توضیفش ناخنک زدنه. شرکت به هر محصولی یه ناخنک زده فقط و بعدش رفته سراغ محصول بعدی- تیم تحقیق و توسعه اش بیشتر به یه تیم کارچاق کن شباهت داره تا یه تیم اکادمیک!
شرکت بیژن یک مدیر فروش جدیدا استخدام کرده با پرسنل شعبه اصلا خوب نیست شاید بتوان گفت بلد نیست کلا در شخصیتش نیست اعصاب کل پرسنل رو در این استان بزرگ خراب کرده مرتب از سیگار نمیتونه فاصله بگیره ، نه ادب داره ، نه فروش بلده ، نه شخصیت داره از قیافه اش هم معلوم این کاره نیست چند شرکت کار کرده ولی فقط کار کرده یک هفته یکنفر کنارش باشه متوجه میشه اینکاره نیست به جز توهین کردن و سیگار کشیدن .
هرجا سخنی از ویژگی ها و مزایای مثبت این سازمان به غیر از خود مدیر عامل که ایشان اصلا با شرکت کاری ندارند و قائم مقامشون(برادرشون) همه کاره شرکت هست باشد یعنی پیام از طرف شرکت هست و میخواهند کتمان واقعیت کنند و اگر ذره ای انسانیت داشتند اینجا به دروغ دم از ویژگی های مثبت نداشته این سازمان نمیزدند که حداقل انسان دیگری این خطا را نکند و به مشکلات شخصیتی بسیار دچار نشود. خیلی جالب هست که در پیام های پایین تر که به دفاع آمده اندو خدا را گواه میگیرم که به دروغ مینویسند و از طرف شرکت هستند در این پیام هم دارند باز محکوم میکنند و مشکلات شرکت که فقط و فقط ناشی از بی سوادی کسانی است که دستور العمل مینویسند رو از ما بازخواست میکنند در این شرکت از کوچکترین سمت سازمانی تا قبل از چاپلوسان دست چپ و راست برادر مدیرعامل در هر حوزه ای اگر غیر از دستور العمل نوشته شده حرکت کنند به طرز فجیعی افراد تخریب شخصیت میشوند در تمام حوزه ها هم استاندارد و دستور العمل نوشته شده حتی حوزه منابع انسانی. و این نکته هم شایان ذکر است که چاپلوسان دست چپ و دست راست بی سواد وارد این شرکت شدند و در حال حاضر برای حفظ اعتبار شرکت دارند با پول مدرک میخرند.
فقط اشکال شرکت توی پرداخت حقوقه که دوماه سه ماه و حداقل یک ماه دیر میدن منابع انسانیش هم ****** مکان و همکارها و مدیر ما خوب و دوست داشتنی هستن مدیذر عامل و یکی دوتا از معاونای شرکت با سواد و با تجربن. من راضیم توی همکارا بیشترشون راضین. حقوق بموقع بدن عالی میشه
حقیقت این است که آقایان مصلایی کارافرینند و دیدگاه های توسعه ای و برندینگ خوبی دارند مدیران میانی این مجموعه بسیاررررررررر با سوادند و متخصص و از نظر رفتاری انسان های خوب وشریفی هستن و منعطف با آستانه تحمل بالا اماااااااااااا در برعکس ظاهر زیبا و برند قوی در فضای بازار این شرکت از درون بسیار شرایط نابسامانی دارد . وقتی شرکتی ۴۰ درصد نرخ خروج سازمانی دارد شما خودتان برداشت کنید که شرایط به چه صورت است…. در این مجموعه فردی به نام ع . ن در نقش معاونت اجرایی و در حقیقت همه کاره شرکت وجود دارد که به هیچچچچ عنوان تحمل افراد متخصص و حرفه ای را که مقتدر باشند ندارد و سعی میکند کوتوله پروری کند تا قلمرو فرمانرواییش دچار ترازل نشود برای این آقا کارگر و مدیر و کارمند یکی است عزت و حرمت انسانی صفرررررر به راحتی توهین میکند و تخریب و میجنگد و میجنگد تا یا حذف کند یا همراه حقیقت این است در جای جای این مجموعه که اتفاقااااااا بسیار جای رشد و توسعه داشت ظلم است و ظلم است و ظلمممممم چون به پرسنل نگاه بالا به پایین دارند حقیقت این است در این مجموعه مدیریت حرفه ای وجود ندارد
یقین دارم که این متن از سوی خود شرکت آروا هست نه کاندیدای جذب، علت این هست تا زمانی که من در شرکت مشغول بودم از نزدیک مشاهده کردم شرکت اهتمام داشت که در ظاهر و شبکه های مجازی وانمود به اهمیت به نیروی انسانی و تظاهر به بالا بودن ارج نهادن به پرسنل بکند اما در شرکتی که پرسنل خانم به علت فریاد برادر مدیر عامل تشنج میکنه و به علت برخورد صورت با زمین دندان هاش رو از دست میده شما حرف از چه میزنید ، در شرکتی که پرسنل موقع خروج بایدحتما تحت درمان روانی قرار بگیرند و بعضا هم به دلیل اینکه توازن کار و زندگی نداشتند بیماری های دیگر هم پیدا میکنند لطفا دست از دروغ بردارید -این شرکت به انسانهای شریف و بزرگی ظلم کرده تمام کسانی که از اینجا خارج شدند نهایت تلاششون رو کردند و اغلب پرسنل باهوش و با تحصیلات بالا بودند که متاسفانه به دلیل آنکه وجودشون خطر محسوب میشد برای چاپلوسان برادر مدیرعامل و خود برادر مدیر عامل اخراج شدند- تمام دستورالعمل ها و استانداردهای این شرکت رو یک نفر مینویسد برادر مدیرعامل و پس از آن چاپلوس های دست چپ و راست تایید میکنند و او لذت میبرد در صورتی که هیچ کدام تحصیلات و دانش بالایی ندارند - خیلی مضحک هست جلسات بسیاری برادر مدیر عامل از صبح تشکیل میدهند تمام مدیران سازمان را دعوت به جلسه میکنند که یک دستور العمل و یا استاندارد فرایند کار بنویسند بعد با تمام نظرات مخالفت میکنند و فقط سخن خودشان را مینویسند و اینجا فقط وقت عده ای مدیر گرفته میشود و فرایند رو به غلط مینویسند و مدیران مجبور به اجرای فرایند میشوند بعد وقتی گره ای که حاصل از بی دانشی آقای برادر مدیر عامل هست ایجاد میشود مدیری که اجرا کننده بوده را به نحو احسن تخریب شخصیت میکنند و اخراج میکنند.در شرکتی که قندان به طرف پرسنل پرت میکنند صحبت از منابع انسانی نکنید بنده در همین حوزه hr بیش از بیست سال تجربه کاری دارم لطفا به دروغ اینجا تظاهر نکنید و درمورد کسانی که از این شرکت خارج شدند کوتاهی نکنید. این شرکت فقط و فقط بر پایه دستورات یک نفر اداره میشود لذا صحبت از اینکه کسانی که خارج شدند چه کاری انجام دادند نکنید چون اگر کاری غیر از آنچه برادر مدیرعامل میگوید کسی در این شرکت انجام دهد درب خروج را نشانش میدهند
مدتی قبل برای سمت مدیر منابع انسانی در شرکت آروا کاندید شدم - به دلیل عدم امکان تغییر محل سکونت همکاری میسر نشد - سازمان مطلوبی به نظر می رسید . تمام متن ها و نظرات را با دقت خواندم - تیمی از واحد منابع انسانی و اداری بسیار کامنت منفی درج کرده اند - سوال مهم این است : وظیفه شما طی این مدت چه بوده است ؟؟؟ مهمترین اقداماتی که برای رفع تعارضات انجام داده اید را بیان کنید ؟؟ مهمترین دستاوردهای شما از مدت همکاری ؟؟ در تمامی نظرات تنها به دنبال یک جمله بودم : عملکرد نامناسب ( به هر دلیلی ) باعث اتمام همکاری شد . به عنوان یک فعال حوزه hr قصد دارم خدمتی به جامعه صنعت انجام دهم - بررسی عملکرد همه عزیزانی که کامنت منفی درج کرده اند در جلسه حضوری با مدیران ارشد سازمان و انتشار نتایج در همین سایت. اگر تمایل به این بررسی داشتید به این ایمیل اعلام آمادگی نمائید. [email protected]
من 2 سال داخل این خراب شده مشغول به کار بودم فقط به دلیل نبود شغل مناسب سمتی من مجبور بودم بمونم وگرنه ماه دوم جدا میشدم باز هم تاکید میکنم از این هلدینگ خراب شده. پرداخت حقوق اصلا در الویت نیست شاید الویت 4و5 خراب شده باشه بیشتر برداشت شرکا مهمه و دیزاین شرکت - برای پرسنل ارزشی قائل نیستن و با بن کارگری و بیمه تکمیلی و حتی بسته شب عید هم کلا آشنا نیستن ؛ تو سازمان و فقط به مدیرها خوب میرسن - شاید باورتون نشه که من 5 ماه اونجا حقوق کار کردم و حقوق نگرفتم و این موضوع بیش از چندین بار اتفاق افتاد - کارخانه به شدت ضعیف و کند کار انجام میدن و شاید هر دستگاه مشتری با تاخیر 4 ماهه یا بیشتر انجام بشه و بالای 80 درصد از پروژه ها به دعوا و شکایت میرسه و حتی به اجرا گذاشتن ضمانت نامه. مدیریت اونجا و انجام کارها دست ی خانمی هست که بیش از 13 سال اونجا سابقه کار داره و هر چی اون میگه باید انجام بشه و تاخیر در پرداخت حقوق هم بی شک بخاطر وجود این خانم هست چون تامین نقدینگی دست ایشونه و کاملا بی سواد هست دیپلم ردی . بیمه تکمیلی هر دهاتی و خرابه ای داره ولی اینجا با وجود درخواست کارمندها ندارند - فقط به فکر دک و پز شرکتی می باشند و هدف و پیشرفت پروژه براشون مهم نیست . مدیر عامل یکی دو تا شرکت اونجا فقط سواد درست حسابی دارن مابقی در حد کارمند که چه عرض کنم در حد کارگر هم سواد درست حسابی ندارند . حقوق ها بغیر از اینکه دیر پرداخت - و هیچگونه قراردادی به کارمندها داده نمیشود که بتونن حق خودشون رو بگیرن و موضوع دیگه اینکه هیچ قرارداد امضا شده ای به کارمند نمیدن که سندی داشته باشه. حتی روزی هم که از مجموعه جدا شدم مطالبات خودم رو تونستم از طریق شکایت در سازمان اداره کار بگیرم - مالی تسویه رو زده بود 24 میلیون ولی اداره کار 38 میلیون برام محاسبه کرده بود که همون خانمی هم که داخل منابع انسانی مشغول به کار هست زیر بار نمیرفت . درکل بخوام تجربه خودم رو بگم : اگر اشتباه کردید و وارد این سازمان شدید فقط 2 دستی مراقب باشید که جیبتون رو نزنن شاید خنده دار باشه ولی واقعا همینطوره ؛ چون اصلا براشون حق کارمند مهم نیست و در صورت جدا شدن حتما حق و حقوق خودتون رو از اداره کار پیگیر بشید ؛ چون اگر به هوای منابع انسانی و مالی اون شرکت خراب شده باشید شاید 6-5 ماه طول بکشه . حرف آخر : عقل سالم اگر داشته باشید به این مجموعه اضافه نمیشید واقعا میگم . و مورد اخر امکان داره حتی بیمه که مهم ترین چیز هست برای شما رد نشه چون منابع انسانی و مالی کلا تعطیلی داره این مجموعه . ***** کامنت های مثبت از طرف منابع انسانی هست - دقت کنید تو 2و3 روز پشت سر هم کامنت مثبت گذاشتن که کامنت های منفی بره پایین و دیده نشه .
این مجموعه فقط اسم در کرده ولی واقعا این چیزی که میگند نیست الان تمام پروژه های شرکت عقب افتاده و پر از پرونده های حقوقی داره، کل این شرکت شده یک خانم که شده همه کاره شرکت و کسی جرات نداره بهش حرف بزنه چون زیر نظر مدیر عامل حمایت میشه و در حد سواد دیپلم هم نداره به هم دستور میده و بد رفتاری میکنه یه ذره فهم و شعور نداره خلاصه ۹ ماه وقت خودمو اونجا بیخودی گذروندم داخل مهندسی
از کمهوش بودن منابع انسانی همین بس که اومده توی یه روز پنج تا کامنت گذاشته که همشونم میگن {شرکت خوبیه حقوق دیر و زود میشه ولی نمیسوزه و ما هم دیگه اونجا نیستیم به دلایل شخصی}، خانم کم هوش حداقل متن رو عوض کن. اول این که این شرکت توی کل عمر کاریش حتی و تاکید میکنم حتی یک بار هم حقوق رو به موقع نداده چه برسه زود. دوم اینکه بله چهار پنج نفری هستن که رفتن و برگشتن که علتش چند تا چیزهص یکی اینه که ادم ضعیفین جای دیگه کار به درد بخور پیدا نکردن و علت دیگشم اینه بر میگیردن با یه حقوق خیلی بالا و سر تایم برای اون افراد خاص که عمدتا نقش مدیریتی دارن.
من دو سال پیش تو این شرکت کار میکردم به دلایل شخصی مجبور شدم بیام بیرون، کامنتا رو که میخوندم دیدم چقدر نظرات با دشمنی نوشته شده. این شرکت قطعا مثل هر شرکت و هر جای دیگه ای بدی های خودشو داره و نه اینجوری که آدما میگن.ادمایی که نظرات ب این بدی مینویسن اگر منصف باشن باید از خوبی های شرکت هم بگن.تو این شرکت فضا برای رشد زیاد داری و مثل پادگان باهات رفتار نمیکنن، حقوقشون دیر و زود میشه ولی هیچوقت پولتونو نمیخورن و محاسبات تسویه حسابشون مطابق قانونه.
امروز به این سایت سر زدم و چون یکی دوتا کامنت ناعادلانه دیدم با اینکه چند وقت است در شرکت نیستم ولی باید بگویم این شرکت در شاخه کاری خودش از بهترینهاست . هم محیطش سالم و امن است وهم اگر کسی بخواهد چیزهای زیادی در مهندسی یاد می گیرد حقوقش بعضی وقتها دیر و زود دارد ولی نمی سوزد . شرکت احترام می گذارد ولی ناز کسی را نمی کشد شاید بعضی خوششون نیاد
با هر نفس کشیدنم به خدا واگذارت میکنم آقای قائم مقام شرکت آروا- با هر نفسم دارم به خدا میگم بین ما قضاوت کنه هر صبحم رو به امید این شروع میکنم که خبر این رو بشنوم که صدای من به خدا رسیده
نمی خواستم نظری بدهم چون اخلاقی نمی دانم ولی جون این چندروز خیلی نظرها شبیه نظر خودم دیدم گفتم جند تا مسیله هم من بگویم.خانم ....منابع انسانی به من قول داده بود که بعد از یک مدت حقوقم اضافه می شود وقتی سر آن وقت شد گفت من این حرف را نزدم . بعدها از چند تا همکاران در نهارخوری شنیدم به آنها هم وعده داده بوده بعد زیر همه چیز زده.خانم ....که همه کاره است دو بار من را صدا زد و خیلی بد صحبت کردو شنیدم باهمه همین رفتارهای خشن را می کند .
سالها این شرکت حقوق را سر وقت داده و اعتراضی نشده است اینکه کار فرماها بد قولند تقصیر این شرکت نیست .مشکل این است که شرکت را نباید بزرگ می کردند . الان واحد استراتژی درست کردند که همه چیزهای خودش را کپی می کند و ظاهرش را عوض می کند و فقط دویست میلیون حقوق به حقوق ماهانه اضافه کرده است اینها توی جای قبلی یک کارشناس معمولی بودند حالا آمدند اینجا شدند مدیر و هزینه اضافه کرده اند . سه تا واحد مهندسی شده ایم و خیلی هم در کارها مشکل داریم بعضی ها مفتی حقوق می گیرند و یکی دونفر حسابی تحت کنترل و فشار هستند می شد به جای ده دوازده نف دوسه تا قوی تر را نگهدارند و فقط یک واحد مهندسی داشته باشند تا مثل گذشته کارها خوب پیش برود
سطح رفتاری شرکت بسیار پایین است.حقوق اصلا به موقع پرداخت نمیکنند.بعد بهانه تیم فروش را میآورند که نمیفروشند چون تیم بسیار ضعیفی است و بیسواد.فروش بهانه دیگری می آورد .تجریه کاری با این شرک تجربه بدی بود.حیف از وقت و انرژی.یسیار شرکت پر حاشیه ای است.تیم بندی شده هر تیمی برای خودش یارکشی میکنه.تعجبم از مدیریت ک مدیریت نمیکنه فقط تیپ میزنه و میاد سرکشی شیفتی یک ماه نه خودش بود نه معاونش .
من از این هلدینگ بیرون آمده م . برای مدت زمانی که آنجا بودم روزی هزار بار افسوس می خورم .هنوز تسویه هم نکردم ولی برای این کار هم بدم می آید که به آنجا بروم .بدقولی عوض کردن حرفها ، وعده های الکی. یک خانمی که مدیر عامل یکی از شرکتها بود را مشابه دستمال کاغذی پرت کردند بیرون. تنها یک دکور فریب کاری دارند و یک دنیا ادعا. در و دیوار شرکت پر از دروغ و شو آف برای گول زدن آدمها و مشتری هاست.خیلی از کارشناس ها برای جاهای دیگر رزومه می فرستند هیجکس به کار امیدی ندارد
این افرهدی که از شرکت تعریف کره اند نفسشان از جای گرم بلند می شود. نه نظمی وجود دارد نه معلوم است کی کار می کند و کی کار نمی کند حقوق افراد با سلیقه خانمی هست که خیلی دوست بازست .الان توی واحد ما سه نفر مثل هم هستیم و سه حقوق مختتف داریم فکر کنم از هرکی خوشش میاید بیشتر میدهند .به ندازه ده تا شرکت مدیر دارند ولی مدیرها فقط بلدند دیر بیایند و کارهای ما را به نام خود کنتد . اگر برای زندگی هدف و برنامه دارید اینجا نیاید .حقوقم که دیر میدهند
من از اینکه در این شرکت کار می کنم خیلی زیاد خوشحالم . بیشتر کارکنان جوان هستند و محیط اینجا سالم و دوستانه هست .جای رشد است و اگر کسی بخواهد خیلی رشد می کند . به خاطر یک مشکلی که در یک واحد به وجود آمده است که نباید این همه از شرکت بدگفت . دوست من می گوید آقای ... یک سری شاخص و فورمت دستورالعمل و آئین نامه و بودجه و یک فهرست از شرکتهای دیگر دارد که سربرگ و ظاهر آنها را عوض می کند و به نام خودش برای آریا بنیز تحویل می دهد یا همیشه در حال تلفن زدن و چایی خوردن است وبه این دلایل می گوید شرکت ضعیف است.ولی دلیلی غیر منصفانه است .معلوم نیست آن آقا این کار را بکند اگر هم کرد یک نفر کار بد کرده است به شرکت ربطی ندارد .اکثریت اعضا این شرکت خوب و سلامتند و همه باید برای رشد آن کوشش کنیم .
من الان چند وقتی هست که دیگه اونجا مشغول به کار نیستم اما به عنوان کسی که اونجا کار کرده میگم که اگر منابع انسانی اون مجموعه مخصوصا اون خانومی که تو اون واحد هست عوض بشه خیلی از مشکلات شرکت حل میشه و فضا از این حالت سمی بودن در میاد یک خانم به شدت بی ادب پررو انرژی منفی و پرمدعا که هیچی بلد نیست
- در مقایسه ب شرکت های دیگه ی صنعت HVAC ، شرکت تهویه در کل شرکت بزرگ و خوبیه ولی موارد زیر رو هم داره: پرداخت حقوقش نه خیلی منظم و سر تایمه و نه خیلی بی نظم - به دلیل سیستم مدیریت شبه دولتی که داره تصمیمات احمقانه مدیریتی توش زیاد دیده میشه - مثل شرکت های دیگه تنها چیزی که براشون اهمیت نداره اینه که قدر نیروهای خوبشون رو بدونن و خیلی راحت ادم از دست میدن - تاثیر باندبازی و روابط غیر کاری و غیرحرفه ای تو بالا رفتن یه نفر و پیشرفت کاریش خیلی موثر تر از پارامترهایی مثل باسوادی و صلاحیت و غیره است. در اصل چیزی که اصلا اهمیتی نداره سواده (چون مدیرانی تصمیم گیرنده هستن که خودشون سواد صنعت تهویه مطبوع رو ندارن) - باید به دیدن این صحنه که توی این شرکت کلی پیرمرد و بازنشسته (دور از چشم اداره کار) مشغول کارن عادت کنید. بعضی مواقع ادم یاد پارک ملت میفته. - در 15 سال اخیر شرکت از تولیدات با کیفیت به سمت اینکه ادعا کنه من همه چی میسازم پیش رفته. کیفیت مدارک فنی و مهندسی و همچنین محصولات فدای تعدد محصولات شده و دست تو هر کاری بردن اونم نه به صورت کامل. بهترین عبارت برای توضیفش ناخنک زدنه. شرکت به هر محصولی یه ناخنک زده فقط و بعدش رفته سراغ محصول بعدی- تیم تحقیق و توسعه اش بیشتر به یه تیم کارچاق کن شباهت داره تا یه تیم اکادمیک!
شرکت بیژن یک مدیر فروش جدیدا استخدام کرده با پرسنل شعبه اصلا خوب نیست شاید بتوان گفت بلد نیست کلا در شخصیتش نیست اعصاب کل پرسنل رو در این استان بزرگ خراب کرده مرتب از سیگار نمیتونه فاصله بگیره ، نه ادب داره ، نه فروش بلده ، نه شخصیت داره از قیافه اش هم معلوم این کاره نیست چند شرکت کار کرده ولی فقط کار کرده یک هفته یکنفر کنارش باشه متوجه میشه اینکاره نیست به جز توهین کردن و سیگار کشیدن .
هرجا سخنی از ویژگی ها و مزایای مثبت این سازمان به غیر از خود مدیر عامل که ایشان اصلا با شرکت کاری ندارند و قائم مقامشون(برادرشون) همه کاره شرکت هست باشد یعنی پیام از طرف شرکت هست و میخواهند کتمان واقعیت کنند و اگر ذره ای انسانیت داشتند اینجا به دروغ دم از ویژگی های مثبت نداشته این سازمان نمیزدند که حداقل انسان دیگری این خطا را نکند و به مشکلات شخصیتی بسیار دچار نشود. خیلی جالب هست که در پیام های پایین تر که به دفاع آمده اندو خدا را گواه میگیرم که به دروغ مینویسند و از طرف شرکت هستند در این پیام هم دارند باز محکوم میکنند و مشکلات شرکت که فقط و فقط ناشی از بی سوادی کسانی است که دستور العمل مینویسند رو از ما بازخواست میکنند در این شرکت از کوچکترین سمت سازمانی تا قبل از چاپلوسان دست چپ و راست برادر مدیرعامل در هر حوزه ای اگر غیر از دستور العمل نوشته شده حرکت کنند به طرز فجیعی افراد تخریب شخصیت میشوند در تمام حوزه ها هم استاندارد و دستور العمل نوشته شده حتی حوزه منابع انسانی. و این نکته هم شایان ذکر است که چاپلوسان دست چپ و دست راست بی سواد وارد این شرکت شدند و در حال حاضر برای حفظ اعتبار شرکت دارند با پول مدرک میخرند.
فقط اشکال شرکت توی پرداخت حقوقه که دوماه سه ماه و حداقل یک ماه دیر میدن منابع انسانیش هم ****** مکان و همکارها و مدیر ما خوب و دوست داشتنی هستن مدیذر عامل و یکی دوتا از معاونای شرکت با سواد و با تجربن. من راضیم توی همکارا بیشترشون راضین. حقوق بموقع بدن عالی میشه
حقیقت این است که آقایان مصلایی کارافرینند و دیدگاه های توسعه ای و برندینگ خوبی دارند مدیران میانی این مجموعه بسیاررررررررر با سوادند و متخصص و از نظر رفتاری انسان های خوب وشریفی هستن و منعطف با آستانه تحمل بالا اماااااااااااا در برعکس ظاهر زیبا و برند قوی در فضای بازار این شرکت از درون بسیار شرایط نابسامانی دارد . وقتی شرکتی ۴۰ درصد نرخ خروج سازمانی دارد شما خودتان برداشت کنید که شرایط به چه صورت است…. در این مجموعه فردی به نام ع . ن در نقش معاونت اجرایی و در حقیقت همه کاره شرکت وجود دارد که به هیچچچچ عنوان تحمل افراد متخصص و حرفه ای را که مقتدر باشند ندارد و سعی میکند کوتوله پروری کند تا قلمرو فرمانرواییش دچار ترازل نشود برای این آقا کارگر و مدیر و کارمند یکی است عزت و حرمت انسانی صفرررررر به راحتی توهین میکند و تخریب و میجنگد و میجنگد تا یا حذف کند یا همراه حقیقت این است در جای جای این مجموعه که اتفاقااااااا بسیار جای رشد و توسعه داشت ظلم است و ظلم است و ظلمممممم چون به پرسنل نگاه بالا به پایین دارند حقیقت این است در این مجموعه مدیریت حرفه ای وجود ندارد
یقین دارم که این متن از سوی خود شرکت آروا هست نه کاندیدای جذب، علت این هست تا زمانی که من در شرکت مشغول بودم از نزدیک مشاهده کردم شرکت اهتمام داشت که در ظاهر و شبکه های مجازی وانمود به اهمیت به نیروی انسانی و تظاهر به بالا بودن ارج نهادن به پرسنل بکند اما در شرکتی که پرسنل خانم به علت فریاد برادر مدیر عامل تشنج میکنه و به علت برخورد صورت با زمین دندان هاش رو از دست میده شما حرف از چه میزنید ، در شرکتی که پرسنل موقع خروج بایدحتما تحت درمان روانی قرار بگیرند و بعضا هم به دلیل اینکه توازن کار و زندگی نداشتند بیماری های دیگر هم پیدا میکنند لطفا دست از دروغ بردارید -این شرکت به انسانهای شریف و بزرگی ظلم کرده تمام کسانی که از اینجا خارج شدند نهایت تلاششون رو کردند و اغلب پرسنل باهوش و با تحصیلات بالا بودند که متاسفانه به دلیل آنکه وجودشون خطر محسوب میشد برای چاپلوسان برادر مدیرعامل و خود برادر مدیر عامل اخراج شدند- تمام دستورالعمل ها و استانداردهای این شرکت رو یک نفر مینویسد برادر مدیرعامل و پس از آن چاپلوس های دست چپ و راست تایید میکنند و او لذت میبرد در صورتی که هیچ کدام تحصیلات و دانش بالایی ندارند - خیلی مضحک هست جلسات بسیاری برادر مدیر عامل از صبح تشکیل میدهند تمام مدیران سازمان را دعوت به جلسه میکنند که یک دستور العمل و یا استاندارد فرایند کار بنویسند بعد با تمام نظرات مخالفت میکنند و فقط سخن خودشان را مینویسند و اینجا فقط وقت عده ای مدیر گرفته میشود و فرایند رو به غلط مینویسند و مدیران مجبور به اجرای فرایند میشوند بعد وقتی گره ای که حاصل از بی دانشی آقای برادر مدیر عامل هست ایجاد میشود مدیری که اجرا کننده بوده را به نحو احسن تخریب شخصیت میکنند و اخراج میکنند.در شرکتی که قندان به طرف پرسنل پرت میکنند صحبت از منابع انسانی نکنید بنده در همین حوزه hr بیش از بیست سال تجربه کاری دارم لطفا به دروغ اینجا تظاهر نکنید و درمورد کسانی که از این شرکت خارج شدند کوتاهی نکنید. این شرکت فقط و فقط بر پایه دستورات یک نفر اداره میشود لذا صحبت از اینکه کسانی که خارج شدند چه کاری انجام دادند نکنید چون اگر کاری غیر از آنچه برادر مدیرعامل میگوید کسی در این شرکت انجام دهد درب خروج را نشانش میدهند
مدتی قبل برای سمت مدیر منابع انسانی در شرکت آروا کاندید شدم - به دلیل عدم امکان تغییر محل سکونت همکاری میسر نشد - سازمان مطلوبی به نظر می رسید . تمام متن ها و نظرات را با دقت خواندم - تیمی از واحد منابع انسانی و اداری بسیار کامنت منفی درج کرده اند - سوال مهم این است : وظیفه شما طی این مدت چه بوده است ؟؟؟ مهمترین اقداماتی که برای رفع تعارضات انجام داده اید را بیان کنید ؟؟ مهمترین دستاوردهای شما از مدت همکاری ؟؟ در تمامی نظرات تنها به دنبال یک جمله بودم : عملکرد نامناسب ( به هر دلیلی ) باعث اتمام همکاری شد . به عنوان یک فعال حوزه hr قصد دارم خدمتی به جامعه صنعت انجام دهم - بررسی عملکرد همه عزیزانی که کامنت منفی درج کرده اند در جلسه حضوری با مدیران ارشد سازمان و انتشار نتایج در همین سایت. اگر تمایل به این بررسی داشتید به این ایمیل اعلام آمادگی نمائید. [email protected]