من در حال حاضر در شرکت زرماکارون بصورت تمام وقت و به مدت بیشتر از ۱۰ سال مشغول به کار هستم.
آخرین تجربهها
ابتدا ب شرکت پالایشگاه غلات زر رفته و در بخش منابع انسانی فرمی و پر کردم و بعد با اون فرم و داخل پاکت گذاشته شده به کارخانه آرد برای مصاحبه رفتم. یک سری سوالای کلی راجع ب مهندسی صنایع ، کنترل موجودی و ویژگی های اخلاقی پرسیدن. گفتن جدای از ساعت کاری ۸ تا ۵ شنبه تا چهارشنبه ماهی حداقل ۵۰ ساعت اضافه کاری باید برم ک با این اضافه کاری ها حقوق ۳ و نیم پیشنهاد دادند. و اینکه شرایط کار سخت و تا حدودی روتین هست و روزای پنجشنبه، جمعه و روز تعطیل هم امکانش هست لازم باشه بیاید. در نهایت همون فرم و تکمیل کردند و گفتن دوباره پالایشگاه غلات ببرم.
دو مرحله مصاحبه بود توی یه روز نوع سوالات متفاوت بود و همچنین نوع انتظارات و درخواست ها کلا مشخص نبود چی میخوان کارشناس بازرگانی بازاریاب یا تحقیق و توسعه بازار یا فعال تو دیجیتال مارکتینگ اخرشم نه حقوق رو صحبت کردن نه مزایا رو حرفه ایی نبودن و پلنی برای مصاحبه نداشتن کلا خوب نبود نتیجه هم کلا بعد ۲ ماه مشخص نشد ???? تو این بازاریابی شبکه ایی ها کار کرده باشه ????????????♂️ ویژگیهایی که براشون مهم بود: پیگیری و تلاش
این شرکت علافی زیاد داره متاسفانه بنده چندین فرصت خوب رو به خاطراین شرکت کنسل کردم ولی متاسفانه دوباره پشیمان شدم اینکه رزومه فرستادی خودشون باهم هماهنگ نبودن دقیقا برای چه کاری می خواهند و اینکه خیلی بی برنامه بودن در هر مرحله از مصاحبه کلا علافت میکردند توصیه به کسی که میخواد بره مصاحبه، وقتشو هدر نده این شرکت فقط پارتی بازی مهم اینکه ازتون خوششون بیادش کارشناس روانشناسش یه نفر می خواست از اون تست بگیره انقدر داغون بودش گول برندشو نخورید ویژگیهایی که براشون مهم بود: تیپ و ظاهر امروزی
برخورد مصاحبه کننده خیلی بود ادبیاتش فوق العاده و از بالا به پایین بود من با مدیر تیم تکنولوژی شون مصاحبه داشتم خیلی سوالات بی ربط زیاد پرسیدن رزومه رو اصلا نخوانده بود با تمسخر سر یه سری موارد برخورد می کرد من که خیلی ناراضی دم و تجربه خیلی بدی بود توزیع پواسون رو از من پرسیدن!! هرچند من بلد بودم اما فکر نکنم یک بار هم سر کار ازش استفاده کرده باشن!
مرحله اول یه تست gmat بود که ۲۰ دقیقه زمان داشت. بعد کلی معطلی و منتظر موندن از منابع انسانی اومدن. ازین سوالا که نقاط قوت و ضعفت چیه، چرا فلان رشته رو خوندی، هدفت از کار چیه و … پرسیدن و اصلا راجع به مهارت ها نپرسیدن. خیلی مغرور بودن و برخوردشون اصن مناسب نبود. ضمن اینکه بی نظم هم بودن. اولش کلییی منتظر شدم تا اون برگه سوال رو بدن. بعدشم مشخصم بود ناهماهنگن
خیلی مصاحبه روونی بود که با شخص مدیرعامل بود و بیشتر از جنس تجربه که خیلی حس خوبی به من منتقل کرد جاهای دیگه که مصاحبه میرفتم همش از این جنس بود که سوالات تخصصی که حتی به کارشون مرتبط نبود رو بپرسن ولی اینجا بیشتر بحث مشکلاتی که کار قبلیم داشت و شرایط کار جدید بود و کل فرایند استخدام شاید زیر یک هفته انجام شد
توی مرحله اول یه سری سوال هوش ازم پرسیدن ( حدودا ۲۰ تا سوال و برای پاسخگویی بهشون هم ۲۰ دقیقه وقت داشتم، نمونه سوالاتشون رو میشه توی کتاب های جیمت پیدا کرد، سوالات جالبی بودند که قسمت های مهارتی مختلفی رو می سنجیدند) بعد از اون با مدیرعامل شرکت مصاحبه کردم و سوالات مختلفی پرسیدن. هدف گذاری های شغلیم رو پرسید و بعد هم اطلاعات فنیم رو سنجید بعد بهم پیشنهاد کرد که بی خیال کار بک اند بشم و به عنوان اکانت منیجر براشون کار کنم. که من گفتم که با توجه به اهداف شغلیم برام مقدور نیست این کار. بعد ازم پرسید که تو سوالی نداری و منم چند تا سوال که از قبل آماده کرده بودم رو پرسیدم و ایشون هم جواب دادند. بعد یه جلسه دومی گذاشتند با یکی دیگه از بنیانگذاران شرکتشون و با هم گپ زدیم و ازم سوالات مختلفی رو پرسیدند. مدتی بعد هم ایمیل زدن و گفتند که امکان همکاری رو در حال حاضر ندارن و آرزوی موفقیت کردن. با آمادگی قبلی در مورد کسب و کار تبلیغات وارد بشه و حتما از قبل سوال آماده کرده باشه. ویژگیهایی که براشون مهم بود: به کنجکاو بودن و هدف داشتن و علاقه به یادگیری داشتن توجه ویژه ای داشتند
اولش که وارد شدم یه برگه شامل ۱۰ سوال با ۲۰ دقیقه زمان دادند که جواب بدم. سوالات آسون بود نسبتا. یه سری سوالای محاسبات ساده بود. دو تا از سوال ها هم دیجیتال مارکتینگی بود. سوالات مرحله اول: یک نقطه قوت و یک نقطه ضعفت رو بگو اگر یک dealineرد بشه چیکار میکنید؟ اینکه از کار قبلی اومدید کار جدید با حقوق کمش چطوری کنار میای؟ مهمترین مهارتی که تو کارت یاد گرفتی چی بوده تو شرکت ما چه مهارتی داری که به کار ما بیاد اگر بگردی به کار قبلی چه کاری رو انجام نمیدی که اون موقع انجام میدادی؟ یا چه کاری انجام میدادی چه شرکت های دیگه ای اپلای کردی؟ نقاط قوت یکتا نت چیه از نظر شما؟ چه سوالی از ما داری؟ چه توقعی از محل کارت داری؟ از کالچر ما چی میدونی؟ من قبل مصاحبه خیلی راجع بهشون تحقیق کرده بودم و به نظرم براشون خوب بود که من راجع به فرهنگشون و شرکتشون اطلاعات داشتم. فقط اشتباهی که من کردم ساعت کاری رو تو مصاحبه اول نپرسیدم و بعدا تو مصاحبه دوم فهمیدم پنج شنبه هم جزو روزای کاریشونه که من قبول نکردم پنج شنبه برم سرکار.
دو مرحله مصاحبه بود مرحله دوم یه پروژه ساده رو تو محدودیت زمانی چهارساعته بهم دادن اگه آدمی هستی که از کارت لذت میبری برات بهترین جاست ویژگیهایی که براشون مهم بود: هوش و انگیزه کاری
اول از همه سوالات تست هوش دادن به مدت بیست دقیقه باید بهش پاسخ میدادم. بعد از اون مصاحبه اول با یکی از مسئولان منابع انسانی انجام شد و مصاحبه دوم رو چند روز بعد با مسئول واحد مربوطه انجام دادم. که مصاحبه خیلی عادی و خوب پیش رفت ولی بعدش فهمیدم که مصاحبه کننده دقیقا نمیدونسته چی از من کارجو میخواسته! مصاحبه و ورود خیلی خوب و ولکام همرام با احترام دارند ولی متاسفانه نباید به این دو مورد دل خوش کرد!! چون مصاحبه کننده ها مهارت درست در نحوه مصاحبه با کارجو را ندارند و بعد از مدت کوتاهی پس از شروع به کار اعلام عدم نیاز و خاتمه همکاری با شما رو میکنند! قبل از ورود به دوره ازمایشی مطمین بشید که از شما دقیقا چه انتظاری دارند و چقدر و چند ساعت در روز باید براشون کار کنید تا رضایتشون جلب بشه!!!
قبل از مصاحبه یه فرم تو مایه های تست هوش و سوالات جیمت دادن تکمیل کردم، ۲۰ دقیقه وقت داشت. بعد از اون هم حدودا یه ربع منتظر شدم تا مصاحبه کننده بیاد. یکی از کارشناسان منابع انسانیشون بودند. مصاحبه روتین و معمولی بود. یکتانت یک شرکت نوپاست که از ۹۵ تحت برند یکتانت شروع به کار کرده، قبل از اون هم بوده ولی خب با برند یکتانت نبوده. در واقع مثل استارتاپی هستن که در حال رشد هست و هنوز ساختار نهاییشون شکل نگرفته و تقریبا فشار و حجم کاری تو شرکتشون بالاست و دارند از نظر نیروی انسانی هم با سرعت بالایی رشد میکنند. گفتند که مثلا از نمایشگاه کار مهر ۹۷ تا بهمن ۹۷ که مصاحبه من بود حدودا دو برابر شدن.
یک روز بعد ارسال رزومه باهام تماس گرفتن و یه قرار مصاحبه با هم ست کردیم. موقع ست کردن قرار اصلا اجباری نداشتن که دقیقا همون تایمی که خودشون میگن بریم مصاحبه؛ خیلی به این توجه داشتن که منم بتونم و تایم با توافق طرفین ست شد. یه تست جیمت هم فرستادن که باید بهش جواب میدادم تا قبل مصاحبه؛ ۳۰ تا سوال بود که خیلی سخت نبودن به نظرم و اوکی بود. فقط ممکنه که وقت کم بیاد؛ ۲۰ دقیقه وقت داره. روز مصاحبه دو نفر از تیم hr باهام مصاحبه کردن؛ خیلی برخوردشون خوب بود و استرس اولیهم با برخورد خوبشون از بین رفت. مصاحبه خیلی خوب بود و سوال بیربط یا شخصیای ازم نپرسیدن و واقعا راضی بودم. بعد مصاحبه گفتن که تا یک هفته بعد جواب میدن و دقیقا یه هفته بعد در حالی که یه روز تعطیل بود زنگ زدن بهم و جواب دادن. سعی کنید سر زمان حاضر شید:) کلا آنتایم بودن باعث میشه که هر شرکت و فردی دید خوبی به شما داشته باشن. اگه انگیزه یادگیری و رشد دارید برای این شرکت اقدام کنید. خیلی براشون مهمه که شما توی شرکت از کارتون لذت ببرید؛ پس با انگیزه به مصاحبه برید و اگه علاقه ندارید به اون شغل براش رزومه نفرستید. ویژگیهایی که براشون مهم بود: صداقت انگیزه یادگیری خلق ارزش رشد شخصی و سازمانی
در مورد آینده ازم پرسیدن و چه کاره میخام بشم. از کدهایی که زده بودم پرسیدن و تکنولوژی هایی که کار کردم . گفتن سطح شرکت ما بالا است و کدهای با کیفیت تر میخایم. کلا خیلی مغرور بود مصاحبه کننده :)) و زیاد حرف میزد .
قرار مصاحبه خیلی خوب و با انعطاف تنظیم شد. موقع ورود به شرکت و قبل از مصاحبه یه آزمون جیمت ازم گرفتن که مشکلی نداشت کلا. جلسهی مصاحبه هم خیلی منطقی پیش رفت. تمرکز روی رزومهی ارسالی و تجربههای کاری قبلیام بود. کلا مصاحبهی سخت ولی رَوونی بود.
من برای سمت کمپین منیجر این شرکت رزومه فرستادم که در شرح شغلش نوشته آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و یادگیری در حین کار ، البته اشتباه خودم بود چون من ۶ سال کار کردم و سوابق حرفه ای داشتم اما خوب دوست داشتم در یکتانت تجربه ای داشته باشم . در ابتدا باهام تماس گرفتن و برخورد خوب بود خانم hr نمیدونم فامیلیشو با احترام صحبت می کرد مصاحبه اول رو که رفتم با یه خانمی بود که مسئول رضایت مشتری اینا بود که خیلی نگاه از بالا به پایینی داشت با اینکه سوابق درخشانی نداره و کلا همه میگن تو یکتانت رفقای مدیر عامل همه مدیر شدن . تک تک سوابق منو می برد زیر سوال و منو مجبور کرد که سرچ کنسول سایت رو بهش نشون بدم و ثابت کنم که به نظرم قشنگ نیست و بهتره بنا بر اعتماد باشه نه اینکه من برم ثابت کنم ضایع بشه . از اونجا حس کردم کمی داره با من کل کل می کنه ولی خوب برام تسک فرستادن . ۳ تا سوال هر کدوم سه تا چهار بخش : سوالها در این حد کلی که مثلا یه سایت زبان داریم چیکارش کنیم ؟ و من رو مجبور کرد که ۱۵ صفحه بنویسم و اینکه فونت کوچیک کردم که کم بشه تازه … به قدری کامل و دقیق نوشتم که هرکسی در هر جایی بگه میتونم براش بفرستم و جالبیش اینه که من بزرگترین وبسایت زبان کشور رو مدیریت کردم و با همین کارها اول ایران شدیم و کسی نمیتونه بگه چیزی که نوشتم غلطه .. اما رفتیم برای مصاحبه سوم بعد از چهار هفته انتظار از مصاحبه اول بهم گفتن که هم منابع انسانیه هم فنی اما فنی نیومد و منابع انسانی گفت من جای دوتاش می پرسم . کل تسک رو براش دوباره توضیح دادم انگار که اصلا نخونده ، خوب اگه نخوندی چرا نوشتم من اصلا! خودشم الکی میگفت آره من خوندم ولی بگو این سوال جوابش چیه ؟ خیلی حوصله هم نداشت . بعد رفت سراغ کار رو توضیح بده و آخراش سوالا جوری بود که فکر کردم دیگه آخراشه از اینکه مثلا شما این کار رو قراره بکنی و فلان بعد درباره حقوق گفت منم گفتم که مهم نیست برام فقط تناسب داشته باشه . یه ذره بحث کرد که بگو گفتم فرق نمیکنه همون قبلی یا حتی پایین تر اونم گفت که اوکی و اینکه شما مدیر بودی مشکلی نداری اینجا کارشناس باشی منم گفتم نه کاملا اوکی هستم و خواست خودمه . بعد یه روز گذشت ایمیل زدند که خیر ما شما رو نمیخوایم . حالا سوال من اینه که من سه بار مصاحبه شدم و آخر هر کدوم بهم گفتند که خیلی خوب بود و حتی بعد تسک ایمیل تایید تسک رو هم فرستادن از لحاظ فنی . منم زنگ زدم که اگر مشکل مالیه بهم بگین گفتند نه براتون فیدبک میفرستیم . منم منتظر فیدبکم بعد از دوهفته چون چهار هفته وقت منو گرفتن وتسک براشون انجام دادم ، فکر کنم لیاقت یه فیدبک رو داشته باشم و اینکه در جواب بهشون ثابت کنم که پروداکت خودشونو از خودشون بهتر میشناسم و اینا فقط فکر می کنند که دیجیتال مارکترن… کلا من قبلا هم از این شرکت بد شنیده بودم ولی بهم ثابت شد . یکتانت چون خواهان زیاد داره صرفا داره بد رفتار میکنه با کارجوهاش و خوب چی بهتر از نیروی دانشجوی مجانی که بیاد به جای حرفه ای ها براشون کار کنه . خلاصه که دوست داشتم اونجا باشم ولی از این مصاحبه به بعد از چشمم افتاد .
من اول برای پوزیشن دیتا ساینتیست درخواست دادم که یک هفته بعد زنگ زدن گفتن چون نرمافزار نخوندی اصلا مناسب نیستی و بهتره بیای برای پوزیشن پروداکت آنالیست. به شدت از این حرفشون تعجب کردم و گفتم خب شاید اون چیزایی که میخواین رو بلد باشم. دیگه گفتن نه نمیشه. منم به حساب تعریفهایی که شنیده بودم از اونجا گفتم مصاحبهی پروداکت آنالیست رو میام. یه جلسه واسه هفته بعد ست شد. روز قبل مصاحبه برام میل اومد که مصاحبهکنندهها و شرکت مصاحبه کلا عوض شده! یه ساعت بعدم یه نفر زنگ زد گفت یه تسک میفرستم تا آخر هفته جواب بده. خیلی خیلی از این ناهماهنگیا و این روند غیر منطقی مصاحبه حس بد گرفتم و شبش که میخواستم یه سری چیزارو مرور کنم اصلا بیخیال شدم. فردا یعنی روز مصاحبه سرپرست بخش فنی اومد و تا حدی باهام صمیمی بود و بعد شروع کرد سوالای ماشین لرنینگی پرسیدن! من واقعا متعجب بودم و اصلا آمادگی اون سوالارو نداشتم. در کل خیلی حس منفیای گرفتم چون حتی مصاحبهکننده زحمت نداده بود رزومهم رو پرینت کنه و داشت از رو گوشیش میخوند. مصاحبه در کل به من حس رو داد که خیلی نگاه از بالا به پایین به من دارند. مثلا بهم گفت که حقوقت قطعا از جایی که هستی پایین تره و بدون فشار کاری خیلی زیاده و من نباید بهت بگم چی کارا کنی و خودت باید همش پیگیری کنی. آخرشم یه سری سوال جیمت داد که من انقدر عصبی بودم که همه رو شانسی زدم بهش پس دادم. فردای مصاحبه هم میل زدم که من تمایلی ندارم اضافه شم به اونجا و حس منفی گرفتم از مصاحبه. ولی اون شخصی که باهام مصاحبه کرد بهم گفت که رو چه نقاط ضعفیم کار کنم واسه دیتاسایتس و یکم از حس بدم کم شد. واقعا نظم نداره. هیچ اتاق به خصوصی واسه جلسه مصاحبه و یا حتی روند کلی مراحل جلسه ندارند. ویژگیهایی که براشون مهم بود: پیگیری و نظم.
من از طریق جاباینجا اگهی رو دیدم و بعد در سایت شرکت براشون رزومه فرستادم و بعد از اون برام پروژه تست فرستادند که به مدت ۷۲ ساعت وقت دارم پروژه رو انجام بدم .وقتی پروژه فرستادم دیگه خبری نشد و من حدود دوهفته بعد پیگیری کردم که گفتن خودشون اطلاع میدند. حدود دو سه هفته بعد برام ایمیل فرستادند و برای هفته بعد زمان ست کردند برم مصاحبه حضوری. وقتی که رفتم یه نفر از منابع انسانی بود و یک نفر نیروی فنی. سوالات منابع انسانی شبیه همه جا بود که چیکار کردی و هدفت چیه و چطور با ما اشنا شدی و برنامه ات چیه. اما نیروی فنی به لپ تاپ اشاره کرد و گفت مشکل داره و من نمیتونم پروژه تست ببینم :|| (شرکت به اون بزرگی نمیتونه یه لپ تاپ درست برای مصاحبه داشته باشه) بعد گفت خب خودم سوالات رایج میپرسم و یه سری سوال پرسید. یه تعداد از سوالا مربوط به مواردی بود که من کار نکرده بودم و نکته اش اینجا بود که چون کارنکرده بودم تو رزومه ام نیاورده بودم و اون ها هم جز موارد نیازمندی هاشون در آگهی استخدام نزده بودند حتی هنوز که بازم تو سایت هایی کاریابی استخدام میزنند هم جز موارد نیست.
به ظاهر اول میگی به به چه شرکتی حرف نداره ولی داخل شرکت که میری میبینی چقدر بینظم و بی برنامه هستند، بنده فقط یک روز در این شرکت مشغول به کار بودم و اثلا شرکت خوبی نیست، فقط برای کسانی که تجربه کاری کمی دارند میخوره که برن و تجربه کسب کنن
برخوردخوب بودو۳نوبت مصاحبه داشتم که سوالات تخصصی بود.ازطرف شرکت باهام واسه ارسال مدارک وآموزش مربوطه تماس گرفتن واعلام نمودن کی میتونم واسه آموزش درتهران حضورداشته باشم بنده چون مدیریت یه فروشگاه دیگه داشتم اعلام کردم قراردادم بازهستش وتا۱هفته دیگه میتونم بیام وپذیرفتن که مانعی نداره بعدازگذشت چندروزبامنابع انسانی شرکت تماس گرفتم واعلام کردم که بافروشگاه قبلی بخاطرحضوردرتهران وآموزش قطع همکاری کردم نکته جالب اینجابودکه خانمی که پیگیرکارهای مربوطه بودن گفتن که ازشرکت وال مارکت اومدن بیرون ودیگه اونجام مشغول نیستم وبعدازچندبارتماس وپیامک بجز۱بارکه مدیریت جواب دادن وقرارشدازطریق منابع انسانی جهت تکمیل فراینداستخدام خبربدن دیگه کسی جواب تماس وپیام من را نداد آلانم بخاطرفراینداستخدام بافروشگاه قبلی قطع همکاری کرده وکسی جوابگونیست وبیکارشدم.بنظرم می تونستن به وجهه خودشرکت وکسانی که واسه مصاحبه دعوت بکارمیشن بیشتر احترام بزارن ولی….
من در حال حاضر در شرکت زرماکارون بصورت تمام وقت و به مدت بیشتر از ۱۰ سال مشغول به کار هستم.
ابتدا ب شرکت پالایشگاه غلات زر رفته و در بخش منابع انسانی فرمی و پر کردم و بعد با اون فرم و داخل پاکت گذاشته شده به کارخانه آرد برای مصاحبه رفتم. یک سری سوالای کلی راجع ب مهندسی صنایع ، کنترل موجودی و ویژگی های اخلاقی پرسیدن. گفتن جدای از ساعت کاری ۸ تا ۵ شنبه تا چهارشنبه ماهی حداقل ۵۰ ساعت اضافه کاری باید برم ک با این اضافه کاری ها حقوق ۳ و نیم پیشنهاد دادند. و اینکه شرایط کار سخت و تا حدودی روتین هست و روزای پنجشنبه، جمعه و روز تعطیل هم امکانش هست لازم باشه بیاید. در نهایت همون فرم و تکمیل کردند و گفتن دوباره پالایشگاه غلات ببرم.
دو مرحله مصاحبه بود توی یه روز نوع سوالات متفاوت بود و همچنین نوع انتظارات و درخواست ها کلا مشخص نبود چی میخوان کارشناس بازرگانی بازاریاب یا تحقیق و توسعه بازار یا فعال تو دیجیتال مارکتینگ اخرشم نه حقوق رو صحبت کردن نه مزایا رو حرفه ایی نبودن و پلنی برای مصاحبه نداشتن کلا خوب نبود نتیجه هم کلا بعد ۲ ماه مشخص نشد ???? تو این بازاریابی شبکه ایی ها کار کرده باشه ????????????♂️ ویژگیهایی که براشون مهم بود: پیگیری و تلاش
این شرکت علافی زیاد داره متاسفانه بنده چندین فرصت خوب رو به خاطراین شرکت کنسل کردم ولی متاسفانه دوباره پشیمان شدم اینکه رزومه فرستادی خودشون باهم هماهنگ نبودن دقیقا برای چه کاری می خواهند و اینکه خیلی بی برنامه بودن در هر مرحله از مصاحبه کلا علافت میکردند توصیه به کسی که میخواد بره مصاحبه، وقتشو هدر نده این شرکت فقط پارتی بازی مهم اینکه ازتون خوششون بیادش کارشناس روانشناسش یه نفر می خواست از اون تست بگیره انقدر داغون بودش گول برندشو نخورید ویژگیهایی که براشون مهم بود: تیپ و ظاهر امروزی
برخورد مصاحبه کننده خیلی بود ادبیاتش فوق العاده و از بالا به پایین بود من با مدیر تیم تکنولوژی شون مصاحبه داشتم خیلی سوالات بی ربط زیاد پرسیدن رزومه رو اصلا نخوانده بود با تمسخر سر یه سری موارد برخورد می کرد من که خیلی ناراضی دم و تجربه خیلی بدی بود توزیع پواسون رو از من پرسیدن!! هرچند من بلد بودم اما فکر نکنم یک بار هم سر کار ازش استفاده کرده باشن!
مرحله اول یه تست gmat بود که ۲۰ دقیقه زمان داشت. بعد کلی معطلی و منتظر موندن از منابع انسانی اومدن. ازین سوالا که نقاط قوت و ضعفت چیه، چرا فلان رشته رو خوندی، هدفت از کار چیه و … پرسیدن و اصلا راجع به مهارت ها نپرسیدن. خیلی مغرور بودن و برخوردشون اصن مناسب نبود. ضمن اینکه بی نظم هم بودن. اولش کلییی منتظر شدم تا اون برگه سوال رو بدن. بعدشم مشخصم بود ناهماهنگن
خیلی مصاحبه روونی بود که با شخص مدیرعامل بود و بیشتر از جنس تجربه که خیلی حس خوبی به من منتقل کرد جاهای دیگه که مصاحبه میرفتم همش از این جنس بود که سوالات تخصصی که حتی به کارشون مرتبط نبود رو بپرسن ولی اینجا بیشتر بحث مشکلاتی که کار قبلیم داشت و شرایط کار جدید بود و کل فرایند استخدام شاید زیر یک هفته انجام شد
توی مرحله اول یه سری سوال هوش ازم پرسیدن ( حدودا ۲۰ تا سوال و برای پاسخگویی بهشون هم ۲۰ دقیقه وقت داشتم، نمونه سوالاتشون رو میشه توی کتاب های جیمت پیدا کرد، سوالات جالبی بودند که قسمت های مهارتی مختلفی رو می سنجیدند) بعد از اون با مدیرعامل شرکت مصاحبه کردم و سوالات مختلفی پرسیدن. هدف گذاری های شغلیم رو پرسید و بعد هم اطلاعات فنیم رو سنجید بعد بهم پیشنهاد کرد که بی خیال کار بک اند بشم و به عنوان اکانت منیجر براشون کار کنم. که من گفتم که با توجه به اهداف شغلیم برام مقدور نیست این کار. بعد ازم پرسید که تو سوالی نداری و منم چند تا سوال که از قبل آماده کرده بودم رو پرسیدم و ایشون هم جواب دادند. بعد یه جلسه دومی گذاشتند با یکی دیگه از بنیانگذاران شرکتشون و با هم گپ زدیم و ازم سوالات مختلفی رو پرسیدند. مدتی بعد هم ایمیل زدن و گفتند که امکان همکاری رو در حال حاضر ندارن و آرزوی موفقیت کردن. با آمادگی قبلی در مورد کسب و کار تبلیغات وارد بشه و حتما از قبل سوال آماده کرده باشه. ویژگیهایی که براشون مهم بود: به کنجکاو بودن و هدف داشتن و علاقه به یادگیری داشتن توجه ویژه ای داشتند
اولش که وارد شدم یه برگه شامل ۱۰ سوال با ۲۰ دقیقه زمان دادند که جواب بدم. سوالات آسون بود نسبتا. یه سری سوالای محاسبات ساده بود. دو تا از سوال ها هم دیجیتال مارکتینگی بود. سوالات مرحله اول: یک نقطه قوت و یک نقطه ضعفت رو بگو اگر یک dealineرد بشه چیکار میکنید؟ اینکه از کار قبلی اومدید کار جدید با حقوق کمش چطوری کنار میای؟ مهمترین مهارتی که تو کارت یاد گرفتی چی بوده تو شرکت ما چه مهارتی داری که به کار ما بیاد اگر بگردی به کار قبلی چه کاری رو انجام نمیدی که اون موقع انجام میدادی؟ یا چه کاری انجام میدادی چه شرکت های دیگه ای اپلای کردی؟ نقاط قوت یکتا نت چیه از نظر شما؟ چه سوالی از ما داری؟ چه توقعی از محل کارت داری؟ از کالچر ما چی میدونی؟ من قبل مصاحبه خیلی راجع بهشون تحقیق کرده بودم و به نظرم براشون خوب بود که من راجع به فرهنگشون و شرکتشون اطلاعات داشتم. فقط اشتباهی که من کردم ساعت کاری رو تو مصاحبه اول نپرسیدم و بعدا تو مصاحبه دوم فهمیدم پنج شنبه هم جزو روزای کاریشونه که من قبول نکردم پنج شنبه برم سرکار.
دو مرحله مصاحبه بود مرحله دوم یه پروژه ساده رو تو محدودیت زمانی چهارساعته بهم دادن اگه آدمی هستی که از کارت لذت میبری برات بهترین جاست ویژگیهایی که براشون مهم بود: هوش و انگیزه کاری
اول از همه سوالات تست هوش دادن به مدت بیست دقیقه باید بهش پاسخ میدادم. بعد از اون مصاحبه اول با یکی از مسئولان منابع انسانی انجام شد و مصاحبه دوم رو چند روز بعد با مسئول واحد مربوطه انجام دادم. که مصاحبه خیلی عادی و خوب پیش رفت ولی بعدش فهمیدم که مصاحبه کننده دقیقا نمیدونسته چی از من کارجو میخواسته! مصاحبه و ورود خیلی خوب و ولکام همرام با احترام دارند ولی متاسفانه نباید به این دو مورد دل خوش کرد!! چون مصاحبه کننده ها مهارت درست در نحوه مصاحبه با کارجو را ندارند و بعد از مدت کوتاهی پس از شروع به کار اعلام عدم نیاز و خاتمه همکاری با شما رو میکنند! قبل از ورود به دوره ازمایشی مطمین بشید که از شما دقیقا چه انتظاری دارند و چقدر و چند ساعت در روز باید براشون کار کنید تا رضایتشون جلب بشه!!!
قبل از مصاحبه یه فرم تو مایه های تست هوش و سوالات جیمت دادن تکمیل کردم، ۲۰ دقیقه وقت داشت. بعد از اون هم حدودا یه ربع منتظر شدم تا مصاحبه کننده بیاد. یکی از کارشناسان منابع انسانیشون بودند. مصاحبه روتین و معمولی بود. یکتانت یک شرکت نوپاست که از ۹۵ تحت برند یکتانت شروع به کار کرده، قبل از اون هم بوده ولی خب با برند یکتانت نبوده. در واقع مثل استارتاپی هستن که در حال رشد هست و هنوز ساختار نهاییشون شکل نگرفته و تقریبا فشار و حجم کاری تو شرکتشون بالاست و دارند از نظر نیروی انسانی هم با سرعت بالایی رشد میکنند. گفتند که مثلا از نمایشگاه کار مهر ۹۷ تا بهمن ۹۷ که مصاحبه من بود حدودا دو برابر شدن.
یک روز بعد ارسال رزومه باهام تماس گرفتن و یه قرار مصاحبه با هم ست کردیم. موقع ست کردن قرار اصلا اجباری نداشتن که دقیقا همون تایمی که خودشون میگن بریم مصاحبه؛ خیلی به این توجه داشتن که منم بتونم و تایم با توافق طرفین ست شد. یه تست جیمت هم فرستادن که باید بهش جواب میدادم تا قبل مصاحبه؛ ۳۰ تا سوال بود که خیلی سخت نبودن به نظرم و اوکی بود. فقط ممکنه که وقت کم بیاد؛ ۲۰ دقیقه وقت داره. روز مصاحبه دو نفر از تیم hr باهام مصاحبه کردن؛ خیلی برخوردشون خوب بود و استرس اولیهم با برخورد خوبشون از بین رفت. مصاحبه خیلی خوب بود و سوال بیربط یا شخصیای ازم نپرسیدن و واقعا راضی بودم. بعد مصاحبه گفتن که تا یک هفته بعد جواب میدن و دقیقا یه هفته بعد در حالی که یه روز تعطیل بود زنگ زدن بهم و جواب دادن. سعی کنید سر زمان حاضر شید:) کلا آنتایم بودن باعث میشه که هر شرکت و فردی دید خوبی به شما داشته باشن. اگه انگیزه یادگیری و رشد دارید برای این شرکت اقدام کنید. خیلی براشون مهمه که شما توی شرکت از کارتون لذت ببرید؛ پس با انگیزه به مصاحبه برید و اگه علاقه ندارید به اون شغل براش رزومه نفرستید. ویژگیهایی که براشون مهم بود: صداقت انگیزه یادگیری خلق ارزش رشد شخصی و سازمانی
در مورد آینده ازم پرسیدن و چه کاره میخام بشم. از کدهایی که زده بودم پرسیدن و تکنولوژی هایی که کار کردم . گفتن سطح شرکت ما بالا است و کدهای با کیفیت تر میخایم. کلا خیلی مغرور بود مصاحبه کننده :)) و زیاد حرف میزد .
قرار مصاحبه خیلی خوب و با انعطاف تنظیم شد. موقع ورود به شرکت و قبل از مصاحبه یه آزمون جیمت ازم گرفتن که مشکلی نداشت کلا. جلسهی مصاحبه هم خیلی منطقی پیش رفت. تمرکز روی رزومهی ارسالی و تجربههای کاری قبلیام بود. کلا مصاحبهی سخت ولی رَوونی بود.
من برای سمت کمپین منیجر این شرکت رزومه فرستادم که در شرح شغلش نوشته آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و یادگیری در حین کار ، البته اشتباه خودم بود چون من ۶ سال کار کردم و سوابق حرفه ای داشتم اما خوب دوست داشتم در یکتانت تجربه ای داشته باشم . در ابتدا باهام تماس گرفتن و برخورد خوب بود خانم hr نمیدونم فامیلیشو با احترام صحبت می کرد مصاحبه اول رو که رفتم با یه خانمی بود که مسئول رضایت مشتری اینا بود که خیلی نگاه از بالا به پایینی داشت با اینکه سوابق درخشانی نداره و کلا همه میگن تو یکتانت رفقای مدیر عامل همه مدیر شدن . تک تک سوابق منو می برد زیر سوال و منو مجبور کرد که سرچ کنسول سایت رو بهش نشون بدم و ثابت کنم که به نظرم قشنگ نیست و بهتره بنا بر اعتماد باشه نه اینکه من برم ثابت کنم ضایع بشه . از اونجا حس کردم کمی داره با من کل کل می کنه ولی خوب برام تسک فرستادن . ۳ تا سوال هر کدوم سه تا چهار بخش : سوالها در این حد کلی که مثلا یه سایت زبان داریم چیکارش کنیم ؟ و من رو مجبور کرد که ۱۵ صفحه بنویسم و اینکه فونت کوچیک کردم که کم بشه تازه … به قدری کامل و دقیق نوشتم که هرکسی در هر جایی بگه میتونم براش بفرستم و جالبیش اینه که من بزرگترین وبسایت زبان کشور رو مدیریت کردم و با همین کارها اول ایران شدیم و کسی نمیتونه بگه چیزی که نوشتم غلطه .. اما رفتیم برای مصاحبه سوم بعد از چهار هفته انتظار از مصاحبه اول بهم گفتن که هم منابع انسانیه هم فنی اما فنی نیومد و منابع انسانی گفت من جای دوتاش می پرسم . کل تسک رو براش دوباره توضیح دادم انگار که اصلا نخونده ، خوب اگه نخوندی چرا نوشتم من اصلا! خودشم الکی میگفت آره من خوندم ولی بگو این سوال جوابش چیه ؟ خیلی حوصله هم نداشت . بعد رفت سراغ کار رو توضیح بده و آخراش سوالا جوری بود که فکر کردم دیگه آخراشه از اینکه مثلا شما این کار رو قراره بکنی و فلان بعد درباره حقوق گفت منم گفتم که مهم نیست برام فقط تناسب داشته باشه . یه ذره بحث کرد که بگو گفتم فرق نمیکنه همون قبلی یا حتی پایین تر اونم گفت که اوکی و اینکه شما مدیر بودی مشکلی نداری اینجا کارشناس باشی منم گفتم نه کاملا اوکی هستم و خواست خودمه . بعد یه روز گذشت ایمیل زدند که خیر ما شما رو نمیخوایم . حالا سوال من اینه که من سه بار مصاحبه شدم و آخر هر کدوم بهم گفتند که خیلی خوب بود و حتی بعد تسک ایمیل تایید تسک رو هم فرستادن از لحاظ فنی . منم زنگ زدم که اگر مشکل مالیه بهم بگین گفتند نه براتون فیدبک میفرستیم . منم منتظر فیدبکم بعد از دوهفته چون چهار هفته وقت منو گرفتن وتسک براشون انجام دادم ، فکر کنم لیاقت یه فیدبک رو داشته باشم و اینکه در جواب بهشون ثابت کنم که پروداکت خودشونو از خودشون بهتر میشناسم و اینا فقط فکر می کنند که دیجیتال مارکترن… کلا من قبلا هم از این شرکت بد شنیده بودم ولی بهم ثابت شد . یکتانت چون خواهان زیاد داره صرفا داره بد رفتار میکنه با کارجوهاش و خوب چی بهتر از نیروی دانشجوی مجانی که بیاد به جای حرفه ای ها براشون کار کنه . خلاصه که دوست داشتم اونجا باشم ولی از این مصاحبه به بعد از چشمم افتاد .
من اول برای پوزیشن دیتا ساینتیست درخواست دادم که یک هفته بعد زنگ زدن گفتن چون نرمافزار نخوندی اصلا مناسب نیستی و بهتره بیای برای پوزیشن پروداکت آنالیست. به شدت از این حرفشون تعجب کردم و گفتم خب شاید اون چیزایی که میخواین رو بلد باشم. دیگه گفتن نه نمیشه. منم به حساب تعریفهایی که شنیده بودم از اونجا گفتم مصاحبهی پروداکت آنالیست رو میام. یه جلسه واسه هفته بعد ست شد. روز قبل مصاحبه برام میل اومد که مصاحبهکنندهها و شرکت مصاحبه کلا عوض شده! یه ساعت بعدم یه نفر زنگ زد گفت یه تسک میفرستم تا آخر هفته جواب بده. خیلی خیلی از این ناهماهنگیا و این روند غیر منطقی مصاحبه حس بد گرفتم و شبش که میخواستم یه سری چیزارو مرور کنم اصلا بیخیال شدم. فردا یعنی روز مصاحبه سرپرست بخش فنی اومد و تا حدی باهام صمیمی بود و بعد شروع کرد سوالای ماشین لرنینگی پرسیدن! من واقعا متعجب بودم و اصلا آمادگی اون سوالارو نداشتم. در کل خیلی حس منفیای گرفتم چون حتی مصاحبهکننده زحمت نداده بود رزومهم رو پرینت کنه و داشت از رو گوشیش میخوند. مصاحبه در کل به من حس رو داد که خیلی نگاه از بالا به پایین به من دارند. مثلا بهم گفت که حقوقت قطعا از جایی که هستی پایین تره و بدون فشار کاری خیلی زیاده و من نباید بهت بگم چی کارا کنی و خودت باید همش پیگیری کنی. آخرشم یه سری سوال جیمت داد که من انقدر عصبی بودم که همه رو شانسی زدم بهش پس دادم. فردای مصاحبه هم میل زدم که من تمایلی ندارم اضافه شم به اونجا و حس منفی گرفتم از مصاحبه. ولی اون شخصی که باهام مصاحبه کرد بهم گفت که رو چه نقاط ضعفیم کار کنم واسه دیتاسایتس و یکم از حس بدم کم شد. واقعا نظم نداره. هیچ اتاق به خصوصی واسه جلسه مصاحبه و یا حتی روند کلی مراحل جلسه ندارند. ویژگیهایی که براشون مهم بود: پیگیری و نظم.
من از طریق جاباینجا اگهی رو دیدم و بعد در سایت شرکت براشون رزومه فرستادم و بعد از اون برام پروژه تست فرستادند که به مدت ۷۲ ساعت وقت دارم پروژه رو انجام بدم .وقتی پروژه فرستادم دیگه خبری نشد و من حدود دوهفته بعد پیگیری کردم که گفتن خودشون اطلاع میدند. حدود دو سه هفته بعد برام ایمیل فرستادند و برای هفته بعد زمان ست کردند برم مصاحبه حضوری. وقتی که رفتم یه نفر از منابع انسانی بود و یک نفر نیروی فنی. سوالات منابع انسانی شبیه همه جا بود که چیکار کردی و هدفت چیه و چطور با ما اشنا شدی و برنامه ات چیه. اما نیروی فنی به لپ تاپ اشاره کرد و گفت مشکل داره و من نمیتونم پروژه تست ببینم :|| (شرکت به اون بزرگی نمیتونه یه لپ تاپ درست برای مصاحبه داشته باشه) بعد گفت خب خودم سوالات رایج میپرسم و یه سری سوال پرسید. یه تعداد از سوالا مربوط به مواردی بود که من کار نکرده بودم و نکته اش اینجا بود که چون کارنکرده بودم تو رزومه ام نیاورده بودم و اون ها هم جز موارد نیازمندی هاشون در آگهی استخدام نزده بودند حتی هنوز که بازم تو سایت هایی کاریابی استخدام میزنند هم جز موارد نیست.
به ظاهر اول میگی به به چه شرکتی حرف نداره ولی داخل شرکت که میری میبینی چقدر بینظم و بی برنامه هستند، بنده فقط یک روز در این شرکت مشغول به کار بودم و اثلا شرکت خوبی نیست، فقط برای کسانی که تجربه کاری کمی دارند میخوره که برن و تجربه کسب کنن
برخوردخوب بودو۳نوبت مصاحبه داشتم که سوالات تخصصی بود.ازطرف شرکت باهام واسه ارسال مدارک وآموزش مربوطه تماس گرفتن واعلام نمودن کی میتونم واسه آموزش درتهران حضورداشته باشم بنده چون مدیریت یه فروشگاه دیگه داشتم اعلام کردم قراردادم بازهستش وتا۱هفته دیگه میتونم بیام وپذیرفتن که مانعی نداره بعدازگذشت چندروزبامنابع انسانی شرکت تماس گرفتم واعلام کردم که بافروشگاه قبلی بخاطرحضوردرتهران وآموزش قطع همکاری کردم نکته جالب اینجابودکه خانمی که پیگیرکارهای مربوطه بودن گفتن که ازشرکت وال مارکت اومدن بیرون ودیگه اونجام مشغول نیستم وبعدازچندبارتماس وپیامک بجز۱بارکه مدیریت جواب دادن وقرارشدازطریق منابع انسانی جهت تکمیل فراینداستخدام خبربدن دیگه کسی جواب تماس وپیام من را نداد آلانم بخاطرفراینداستخدام بافروشگاه قبلی قطع همکاری کرده وکسی جوابگونیست وبیکارشدم.بنظرم می تونستن به وجهه خودشرکت وکسانی که واسه مصاحبه دعوت بکارمیشن بیشتر احترام بزارن ولی….