سرمایکس تحت نظارت و مدیریت مدیر سابق بینظیر بود، فضای دوستانه و برخورد محترمانه، و در هر شرایط و موقعیتی همیشه هوای تمام نیروها رو داشتن، ولی از اواخر سال 404 با تغییر مدیرعامل، به شدت فضا مسموم و شرایط کاری وحشتناک شد. با هزارتا بهونه ی غیرمنطقی از سر و ته حقوقا میزدن، و سال 405 با پایه 404 حقوق رو محاسبه میکردن، تعداد آف ها رو کم کردن، فشار کاری و روانی شدید، حذف وام و مساعده، و در هر بار تغییر روال و کاهش مزایا غیرمستقیم حرف از تعدیل میزدن که اگه رو این روال پیش نرید اخراج میشید! و در ماه های ابتدایی شروع به کار هم چند نیرو تعدیل شدن، که زهر چشم بگیرن از بقیه! توهین ها و بی احترامی های مستقیم مدیرعامل به نیروها، استخدام اعضای خانواده و آشناهاشون به جای نیروی متخصص و باتجربه، حذف هدایای مناسبتی، به چشم نیومدن زحمات نیرو و نگاه بالا به پایین، کسری حقوق غیرمنطقی، و به دنبالش افزایش برنامه ریزی شده حجم و فشار کاری! و حتی وقتی پیگیر حقوقی میشدیم که مشخصا کمتر واریز شده بود (حتی بر مبنای پایه حقوق 404)، دست به سر میشدیم و از یه تایمی به بعد دیگه پاسخ پیاممون رو هم نمیدادن! و حتی امکان دورکاری رو هم حذف کردن و بدون فراهم کردن شرایط و امکانات برای حضور و رفت و آمد، حضور در محل کار رو اجباری کردن! و طبیعتا خیلی از نیروهای خوب و قدیمی استعفا دادن، و با حجم نارضایتی های وحشتناکی که برای کاربران سایت هم درست کردن بودن، محیط کاری به شدت مسموم و پرتنش شده بود و هیچ اعتراضی هم هیچ وقت بررسی و تایید نمیشد. برده داری محض!
آخرین تجربهها
مسخره و بی انصاف وقتی تورم بشه شروع به تعدیل نیرو میکنن سال ۹۴ نیروهای ۱۰_۱۴ سال سابقه را اخراج کردن به بهانه رکود اقتصادی. اکثرا با پارتی بازی فرزندان بانک ملی را جذب کردن و هیچ مصاحبه و رزومه ارسالی بررسی نمیشود یا فقط فرمالبته است بی عدالتی و تبعیض موج میزنه فقط پارتی بازی و باند بازی خدا لعنتشون کنه مخصوصا مدیر اداری و مالی سال ۹۴ و ۹۵ را
من به مدت ۱ سال و ۶ ماه در واحد سفر مشغول به کار بودم. محیطش وحشتناکه، مدیر واحد سفر یک آدم خودشیفته است که در خصوصی ترین کارها دخالت می کنه حتی ساعت غذا خوردن. فوق العاده پرخاشگر هست و دائما صدای داد و بیدادش میاد. سوپروایزرهای بخش هم فاقد هرگونه خلاقیت یا تعقل صرفاً باب میل خانم مدیر رفتار می کنند.اگر از رنگ مو و لاک و قد و بالاشون تعریف کنی، بدترین سوتی ها رو هم بدی اشکال نداره اما اگر سرت به کار خودت باشه و مستقل و غیرمتملق باشی کاری می کنند فرار کنی.بدترین تجربه کاریم در تمام ۱۸ سال عمر کاریم بود. در ضمن یک ادمین دارند که مدیر رو انگشتش می چرخونه.ظاهر شرکت خیلی یکع اما از مدیر عامل تا همه رده های مدیریتی و سرپرستی همی خودشیفته، از خودراضی، پرخاشگر، غیمنعطق و وحشتناکند. درسته حقوق نسبتاً خوبی میده اما سلامت روان نخواهید داشت...
در هر شرکتی نقاط قوت و ضعف وجود دارد، اما چیزی که برای من آزاردهنده بود برخی تناقضها در فضای کاری، فرهنگ سازمانی و نحوه مدیریت مجموعه بود. زمانی که برای استخدام مصاحبه شدم، فضای شرکت بسیار حرفهای، منظم و امیدوارکننده به نظر میرسید. اما پس از مدتی فعالیت، متوجه شدم بخشی از تصویری که در فرآیند جذب ارائه شده بود با واقعیت روزمره شرکت فاصله دارد. با وجود اینکه شرکت چند سالی است فعالیت میکند و در سالهای اخیر نیز تغییراتی در مدیریت ارشد داشته، از نگاه من هنوز به ثبات و بلوغ سازمانی مورد انتظار نرسیده است. در بسیاری از مواقع احساس میشد که به ازای هر قدم رو به جلو، چند قدم به عقب برداشته میشود. یکی از مواردی که باعث نارضایتی من شد، سطح نظارت در محیط کار بود. طبق آنچه در دوران همکاری متوجه شدم، دوربینهای مداربسته علاوه بر تصویر، صدا را نیز ضبط میکردند و این موضوع باعث شده بود بسیاری از کارکنان احساس کنند آزادی و راحتی لازم برای گفتگوهای روزمره در محیط کار را ندارند. همچنین این برداشت در میان کارکنان وجود داشت که برخی از مکالمات ضبطشده در ارزیابیها یا تصمیمات مدیریتی مورد استناد قرار میگیرد. در مواردی نیز مشاهده میشد که صحبتهای انجامشده در محیط کار بعداً به شکل کنایه، تذکر یا برخوردهای غیرمستقیم به افراد منتقل میشود. مجموع این موارد باعث ایجاد حس بیاعتمادی و کاهش آرامش روانی در محیط کار شده بود. از نظر مدیریتی نیز به عقیده من برخی از مدیران میانی از دانش و مهارتهای لازم برای مدیریت تیمها برخوردار نبودند. در بعضی موارد به نظر میرسید روابط شخصی و نزدیکی به مدیران ارشد نقش پررنگتری نسبت به شایستگیهای مدیریتی در انتخاب افراد داشته است. نتیجه این موضوع در برخی تیمها به شکل تصمیمگیریهای ضعیف، جلسات کماثر، عدم توانایی در حل مسائل و انتقال فشارها به اعضای تیم دیده میشد. در تجربه شخصی من، برخی مدیران به جای تمرکز بر توسعه تیم، حل مشکلات و ایجاد فضای همکاری، بیشتر درگیر حاشیهها، انتقال مشکلات به مدیران بالاتر و ایجاد فضای رقابتی ناسالم بودند. این موضوع باعث میشد اعتماد بین اعضای تیم کاهش پیدا کند و افراد احساس امنیت شغلی و آرامش کمتری داشته باشند. همچنین طی مدت حضورم شاهد خروج تعدادی از همکاران از مجموعه بودم که هر کدام دلایل خاص خود را داشتند، اما در مجموع این موضوع باعث شد نسبت به آینده شغلی خودم در این شرکت نیز تردید پیدا کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتهام مسیر حرفهای خود را در مجموعه دیگری ادامه دهم. در کنار تمام این موارد، انصافاً شرکت نقاط قوتی هم دارد. حقوق و مزایا در سطح مناسبی قرار دارد، پرداختها منظم انجام میشود و برخی مزایای رفاهی و پرداختیهای جانبی نسبت به بسیاری از شرکتها شرایط خوبی دارند. به همین دلیل ممکن است از نظر مالی برای برخی افراد گزینه مناسبی باشد. در مجموع اگر صرفاً به دنبال حقوق و مزایای مناسب هستید، این شرکت میتواند گزینه قابل قبولی باشد؛ اما اگر رشد حرفهای، فرهنگ سازمانی سالم، مدیریت توانمند و فضای کاری مبتنی بر اعتماد برایتان اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد میکنم پیش از تصمیمگیری حتماً با کارکنان فعلی و سابق مجموعه صحبت کنید و تحقیقات کافی انجام دهید.
من به عنوان کارآموز کارمو تو این شرکت و شروع کردم و هم از طرف مدیر واحد و همکارام کلی حمایت شدم . در کل اگر آدم مسئولیت پذیر و دقیقی باشید میتونید به خوبی از پس کار بربیاید تجربه کسب کنید و حتی پیشرفت کنید همچنین ممکن پاداش هم دریافت کنید. در کل شرکت منظم با مدیریت خیلی دقیقی هست. این تجربه شخصی من بود و اینکه این شرکت مناسب شما هست یا نه کاملا بستگی به خودتون و روحیه کارتون داره.
با سلام من الان بیش از 3 ساله که در این شرکت در بخش تست و تولید مشغول به کار هستم و لازمه بگم که کلیه پرسنل بخش تولید در سود تولید پروژه سهیم هستند که کمتر شرکتی این کار رو میکنه. از طرف دیگه شرکت علاوه بر سهیم کردن پرسنل در سود تولید محصولات، پاداش و آکورد و کارتهای تفریحی رو هم به افراد تاثیرگذار در پروژه اختصاص میده که باعث ایجاد رقابت سالم در رشد و ارتقاء مابین پرسنل شده است. نظر من اینه که اگر بدنبال جایی برای رشد کاری و مالی و اقتصادی هستید حتما این شرکت رو انتخاب کنید.
من چهار قرارداد داشتم؛ یکی سهماهه، دو تا یکساله و در نهایت قراردادهای ششماهه که تمدید شد. حجم کار در آکاف بالا بود و انتظار خروجی روزانه قابلتوجهی از تیم وجود داشت. تقریباً تایمشیتها را خودمان برای خودمان ثبت میکردیم و اعلام میکردیم و سپس برای تأیید نهایی از آن دفاع میکردیم. در برخی مواقع هم ممکن بود در میانه یک پروژه از شما خواسته شود کار را متوقف کنید و به دلیل فورس بودن، به پروژه دیگری منتقل شوید. به نظر من، شرکتهایی که روی یک پروژه مشخص کار میکنند شرایط سادهتری دارند تا جایی که در طول سال مجبور باشید روی تعداد زیادی پروژه با سناریوهای متفاوت کدنویسی و تسک انجام دهید. با این حال، در مجموع همکاری خوبی با هم داشتیم و دلیل جدایی من از شرکت هم همین موضوع بود.
محیط سازمان واقعا سمی و بر مبنای کنترل دائمیه، برای توانمندی شما ارزشی قائل نیستن و چون عمدتا مدیرای کوتوله داره فقط سعی میکنن با کنترل بیش از حد بتونن فضا رو مدیریت کنند، منابع انسانی به ششدت ضعیفه و توی دوسال شش نفر رو استخدام کردن ولی همه اونا نهایتا استعفا دادن، تغییرای یهویی تو این شرکت زیاده یه دفعه تو یه شب کل مدیراش عوض میشن و تموم واحد ها بهم میریزن، برخلاف ظاهر به نظر نرمالش توی همه واحداش میبینی روابط خارج از عرف دارن و جوری که سعی میکنن کاورش کنن منزجر کنندس... اشتباه ما رو شما نکنید، اینو صادقانه میگم فریب ظاهر خوب شرکت رو نخورید، نه پرداختیش مطابق عرف بازار کاره و نه محیطش سالمه، دائم دوربین ها چک میشه و صداتون شنود میشه در حدی که ادم استرس میگیره بخواد با خانوادش صحبت کنه؛ نتیجه: کنترل دائمی فرسایشی،حقوق پایین، مدیرای بیمار و از همه بدتر مریض روانی و من اله توفیق
سلام من یکی از کارمندان شعبه بیمه سامان هستم که با معاون جدید اجرایی بیمه سامان شده مقام مافوق ما و زیرنظر آن هستیم به شدت آدم چشم ناپاک، بی تربیت هستند نگاه بالا به پایین به کلیه کارمندان دارن هم خودشون هم جانشین شون خانم غیاثی فر اینقدر نگاه بالا به پایین شون زیاد هست که حتی یه کارمند اجازه اینکه اظهار نظر کند را ندارد در ظاهر خانم غیاثی فر چیزی نمی گویند و خودشان را مهربان و خوش برخورد نشان میدهند ولی بعد عدم نیاز کارمند را میزنند و اخراجش میکنند. بیمه سامان معاونت اجرایی شده سرباز خونه محیطی ناسالم، ناامن، معاون و جانشین معاون به شدت قدرت طلب در حدی که جانشین معاون برای اینکه طرفدار برای خود جمع کند پشت سر معاون شرکت مادام بدگویی میکند و از عدم کفایتش صحبت می کند. از مدیرعامل بیمه سامان همچین انتخابی بعید بود فکر نمی کردیم روزی برسد و آقای ضرابیه به معاونین و جانشین هاشون اجازه ظلم کردن به پرسنل شون رو بدهند.
سلام خدمت همه دوستان من در قسمت مالی این شرکت به مدت یکسال و نیم فعالیت میکردم مدیریت شرکت حاج آقای ***** به شدت انسان شریف و بزرگواری هستند طوری که کسی تا حالا صدای بلند ایشون و نشنیده از مزایای شرکت حقوق سر وقت بیمه تکمیلی و امنیت شغلی و هدایای مناسبتی هست تیم مالی بسیار بسیار هماهنگ و بدون حاشیه بخصوص رییس محترم حسابداری که بدون هیچ چشمداشت انچه در این سالها یاد گرفتن و یاد میدن محیط بسیار امن، گروههای کاری بسیار فعال و پویاهستند در کل پیشنهاد میکنم اگه شرایطش پیش اومد حتما اینجا رو انتخاب کنید
یکی از دخترهای منابع انسانی از من خوشش اومده بود و بهم پیشنهاد دوستی و سکس داد، چون قبول نکردم حرسش گرفت و رفت زیرآبم رو زد و توی جنگ تعدیلم کردن. قبلا هم آوازه هرزگی این خانم رو شنیده بودم، حتی سرپرست قبلی واحد پشتیبانی مشتریان هم سر روابط غیر اخلاقیش با همین خانم اخراج شد. توی این شرکت فقط روابط جنسی میتونه جای شما رو محکم کنه، حتی خانمی که الان مدیر عامل هست هم با برقراری روابط جنسی با فرد اصلکاری تونست به این موقعیت برسه تازه اون زمان شوهر هم داشت زنیکه بی شرف. مدام هم از دوربین ها دارن پرسنل رو چک میکنن حتی دوربین ها شنود هم داره و صدای حرف زدن بچه ها رو میشنون. هر قولی هم که توی مصاحبه بهتون میدن دروغه بهش عمل نمیکنن. وسط بیایونه این سوله که پرسنل اونجا کار میکنن . ماشین من که توی خیابون بود رو دوبار خالی کردن
سلام منابع انسانی داغون و زرنگ در حد بچه خیاطی که میخواد زود خیاط بشه این اقا پسر دهه 70 یا 80 ؟؟؟ کمتر خودتو شیرین کن یه خورده هم به خودت فکر کن اقای عزیز
من تجربه مصاحبه با این سازمان داشتم، مصاحبه کاملا غیر حرفه ای بود و چند تا سوالی پرسیده شد که دور از ادب و اخلاق و کار حرفه ای بود. با سوال های خیلی بی خود و اکثر سوال ها غیر مرتبط با محیطی بسیار شلوغ و متاسفانه توقع کارزیاد و اضافه کاری اجباری داشتند. و کلی معطل هم شدم که مصاحبه کننده دیر اومد.....
طاقچه در بخشهای مختلف آدمهای خوبی داره که همکاری باهاشون لذتبخشه اما به طور کلی مدیریتش افتضاحه. رشد و کسب مقام در گروی فامیلبازی و پاچهخواریه. باجناق مدیرعامل با دو سه سال تجربه cto شده و زنش هم لید یکی دیگه از تیمهاست. کسی که شرکت بهش عنوان دیرکتور پروداکت رو داده حتی دو سال سابقهی کار پروداکتی نداره و فیچرهای بلااستفادهای بالا میاره که به خاطرشون ماهها از ایم فنی زمان گرفته و همه رو اذیت میکنه برای این کارای بینتیجه. مدیرعامل احتمالا فکر میکنه یه سفرهای پهنه و لازم نیست در تصمیماتش عدالت رو لحاظ کنه اما نمیدونه که داره کل تیم فنی رو از داخل خراب و فرسوده میکنه و به برند آسیب میزنه. فقط برای بچههای فنی دعا میکنم همین.
منابع انسانی شرکت کاملا در لایه مدیریتی حل شده و میشه گفت منابع انسانی نداره. لایه مدیریتی سن بالا و راکد هست. این دو عامل کنار هم باعث شده که حتی اگر نیروی خوب و دغدغه مندی هم تو شرکت هست نتونه کاری از پیش ببره چون نه اختیاری داره و نه کسی به حرفش گوش میده. و نه امیدی به این هست که در آینده اختیاری داشته باشه یا کسی به حرفش گوش بده. زمانی واقعا شرکت خوبی بوده و صد حیف که دیگه نیست.
سوالی که برام پیش اومده اینه که چرا به نظر میرسه این شرکت فقط آقا استخدام میکنه؟ دلیلش چیه؟ مگه بازار بورس و سرمایهگذاری فقط متعلق به آقایونه؟ خانمها هم در بورس فعالیت میکنن، سرمایهگذاری میکنن و تخصص دارن. پس چرا در فرآیند استخدام، فرصت برابر برای همه متقاضیان وجود نداره؟ سوالی که برام پیش اومده اینه که چرا به نظر میرسه این شرکت فقط آقا استخدام میکنه؟ دلیلش چیه؟ مگه بازار بورس و سرمایهگذاری فقط متعلق به آقایونه؟ خانمها هم در بورس فعالیت میکنن، سرمایهگذاری میکنن و تخصص دارن. پس چرا در فرآیند استخدام، فرصت برابر برای همه متقاضیان وجود نداره؟
سلام تمام نکاتی که عنوان میکنم تجربه کاری و شخصی من در این مجموعه هست و از هجوگویی و اغراق پرهیز میکنم. نکته اول اینکه به طور قطع تمام نظرات مثبتی که مشاهده میشه و امتیاز بالا داده شده مستقیما توسط خود مدیر عامل شرکت (آقای م.ش) هست جهت تطهیر و بزک وجهه نامطلوب و فاسد مجموعه. نکته دوم اینکه اگه کارمند خانم باشید و مجرد و مضاف بر اون اگه خانواده تون در تهران نباشن، مدیر شرکت (با ذهنیت دختر شهرستانی بودن و بی کس و کار بودن) با ادعای علاقه و وعده خواستگاری و ازدواج سعی میکنه شمارو به یکی از خونه های خالی که در تهران برای سرمایه گذاری خریده هدایت کنه، البته جلسه اول خارج از شرکت و در یک کافه و مکان عمومی با هدف اعتمادسازی انجام میشه . نتیجاتا چه با پیشنهاد و تطمیع، چه با تهدید و زور سعی میکنه از خانم ها سواستفاده کنه. خلاصه که خانم ها خیلی مراقب باشین، لطفا. نکته سوم اینکه ایشون به اصطلاح آقازاده (حیف نون زاده) هست و تمام پروژه ها با رانت و فشار بر مدیران سایر شرکت ها گرفته میشه و اینو زمانی میفهمید که به عنوان کارشناس و پشتیبان سر پروژه ها رفته باشین. نکته چهارم اینکه پی سنوات و حق و حقوق پایان کارتون رو به تنتون بمالید و وارد این شرکت بشید. فعلا تا اینجا حوصله داشتم بگو، شاید در آینده بیشتر بگم
به شدت بد تمام روح و روان شما در این شرکت نابود میشه و استرس بیجا باعث نابودی شما میشه پرداختی به شدت نامنظم و دو تیکه بیمه اندازه پایه حقوق اداره کاری رد میشه حتی اگر ۱۰۰ میلیون حقوق داشته باشید پیشنهاد من اینه که به هیچ عنوان اونجا کار نکنید حتی اگر از گشنگی مردید و اینکه سفته سفید امضا بر خلاف قانون گرفته میشه به شدت مدیریت ضعیفی داره و تمام کامنتای مثبت غیر حقیقی هستش و اینکه مشکلات مالی شخص مدیرعامل ارجح به پرداختی پرسنل هستش
من مدتی است در پارمیس کار میکنم و تجربه کلی که دارم مثبت است. قطعا فضای کار همیشه بدون چالش نیست، اما در تییمی که من همکاری می کنم، یادگیری و پیگیری مسائل وجود دارد. چیزی که برای من ارزشمند بوده است این است که افراد باتجربه در کنار نیروهای جدیدتر همراهی میکنند و فرصت یادگیری در پروژههای واقعی فراهم است. محیط مناسب و مدرن، فضای کاری شیک، فرهنگ سازمانی خوب و مناسب، عدم تعدیل در دوران جنگ، دورکاری در دوران جنگ، حقوق به موقع، ککلاس های آموزشی توسعه فردی و ... بخشی از مزایایی است که به نظرم پارمیس دارد و برای من ارزشمند است.
صبر کردم 2 ماه بگذره و آروم بشم تا بتونم نظر درست بنویسم. تپسل در مجموع جای خوبی بود، اما مدیریت نادرست در برخی موارد و شنیده نشدن باعث شد تا کار رو ترک کنم. روابط غیراخلاقی بین افراد و حاشیه های غیراخلاقی تو تپسل زیاده. خانوم "ه خ" با عشوه و مواردی که حتی شرم آوره برای نوشتن، باعث رشد خودش و کنار گذاشته شدن بقیه شد. این فقط یک نمونه و شاید بدترین نمونه باشه. خلاصه ایشون جاش رو محکم کرد و زیرآب بقیه رو زد.
سرمایکس تحت نظارت و مدیریت مدیر سابق بینظیر بود، فضای دوستانه و برخورد محترمانه، و در هر شرایط و موقعیتی همیشه هوای تمام نیروها رو داشتن، ولی از اواخر سال 404 با تغییر مدیرعامل، به شدت فضا مسموم و شرایط کاری وحشتناک شد. با هزارتا بهونه ی غیرمنطقی از سر و ته حقوقا میزدن، و سال 405 با پایه 404 حقوق رو محاسبه میکردن، تعداد آف ها رو کم کردن، فشار کاری و روانی شدید، حذف وام و مساعده، و در هر بار تغییر روال و کاهش مزایا غیرمستقیم حرف از تعدیل میزدن که اگه رو این روال پیش نرید اخراج میشید! و در ماه های ابتدایی شروع به کار هم چند نیرو تعدیل شدن، که زهر چشم بگیرن از بقیه! توهین ها و بی احترامی های مستقیم مدیرعامل به نیروها، استخدام اعضای خانواده و آشناهاشون به جای نیروی متخصص و باتجربه، حذف هدایای مناسبتی، به چشم نیومدن زحمات نیرو و نگاه بالا به پایین، کسری حقوق غیرمنطقی، و به دنبالش افزایش برنامه ریزی شده حجم و فشار کاری! و حتی وقتی پیگیر حقوقی میشدیم که مشخصا کمتر واریز شده بود (حتی بر مبنای پایه حقوق 404)، دست به سر میشدیم و از یه تایمی به بعد دیگه پاسخ پیاممون رو هم نمیدادن! و حتی امکان دورکاری رو هم حذف کردن و بدون فراهم کردن شرایط و امکانات برای حضور و رفت و آمد، حضور در محل کار رو اجباری کردن! و طبیعتا خیلی از نیروهای خوب و قدیمی استعفا دادن، و با حجم نارضایتی های وحشتناکی که برای کاربران سایت هم درست کردن بودن، محیط کاری به شدت مسموم و پرتنش شده بود و هیچ اعتراضی هم هیچ وقت بررسی و تایید نمیشد. برده داری محض!
مسخره و بی انصاف وقتی تورم بشه شروع به تعدیل نیرو میکنن سال ۹۴ نیروهای ۱۰_۱۴ سال سابقه را اخراج کردن به بهانه رکود اقتصادی. اکثرا با پارتی بازی فرزندان بانک ملی را جذب کردن و هیچ مصاحبه و رزومه ارسالی بررسی نمیشود یا فقط فرمالبته است بی عدالتی و تبعیض موج میزنه فقط پارتی بازی و باند بازی خدا لعنتشون کنه مخصوصا مدیر اداری و مالی سال ۹۴ و ۹۵ را
من به مدت ۱ سال و ۶ ماه در واحد سفر مشغول به کار بودم. محیطش وحشتناکه، مدیر واحد سفر یک آدم خودشیفته است که در خصوصی ترین کارها دخالت می کنه حتی ساعت غذا خوردن. فوق العاده پرخاشگر هست و دائما صدای داد و بیدادش میاد. سوپروایزرهای بخش هم فاقد هرگونه خلاقیت یا تعقل صرفاً باب میل خانم مدیر رفتار می کنند.اگر از رنگ مو و لاک و قد و بالاشون تعریف کنی، بدترین سوتی ها رو هم بدی اشکال نداره اما اگر سرت به کار خودت باشه و مستقل و غیرمتملق باشی کاری می کنند فرار کنی.بدترین تجربه کاریم در تمام ۱۸ سال عمر کاریم بود. در ضمن یک ادمین دارند که مدیر رو انگشتش می چرخونه.ظاهر شرکت خیلی یکع اما از مدیر عامل تا همه رده های مدیریتی و سرپرستی همی خودشیفته، از خودراضی، پرخاشگر، غیمنعطق و وحشتناکند. درسته حقوق نسبتاً خوبی میده اما سلامت روان نخواهید داشت...
در هر شرکتی نقاط قوت و ضعف وجود دارد، اما چیزی که برای من آزاردهنده بود برخی تناقضها در فضای کاری، فرهنگ سازمانی و نحوه مدیریت مجموعه بود. زمانی که برای استخدام مصاحبه شدم، فضای شرکت بسیار حرفهای، منظم و امیدوارکننده به نظر میرسید. اما پس از مدتی فعالیت، متوجه شدم بخشی از تصویری که در فرآیند جذب ارائه شده بود با واقعیت روزمره شرکت فاصله دارد. با وجود اینکه شرکت چند سالی است فعالیت میکند و در سالهای اخیر نیز تغییراتی در مدیریت ارشد داشته، از نگاه من هنوز به ثبات و بلوغ سازمانی مورد انتظار نرسیده است. در بسیاری از مواقع احساس میشد که به ازای هر قدم رو به جلو، چند قدم به عقب برداشته میشود. یکی از مواردی که باعث نارضایتی من شد، سطح نظارت در محیط کار بود. طبق آنچه در دوران همکاری متوجه شدم، دوربینهای مداربسته علاوه بر تصویر، صدا را نیز ضبط میکردند و این موضوع باعث شده بود بسیاری از کارکنان احساس کنند آزادی و راحتی لازم برای گفتگوهای روزمره در محیط کار را ندارند. همچنین این برداشت در میان کارکنان وجود داشت که برخی از مکالمات ضبطشده در ارزیابیها یا تصمیمات مدیریتی مورد استناد قرار میگیرد. در مواردی نیز مشاهده میشد که صحبتهای انجامشده در محیط کار بعداً به شکل کنایه، تذکر یا برخوردهای غیرمستقیم به افراد منتقل میشود. مجموع این موارد باعث ایجاد حس بیاعتمادی و کاهش آرامش روانی در محیط کار شده بود. از نظر مدیریتی نیز به عقیده من برخی از مدیران میانی از دانش و مهارتهای لازم برای مدیریت تیمها برخوردار نبودند. در بعضی موارد به نظر میرسید روابط شخصی و نزدیکی به مدیران ارشد نقش پررنگتری نسبت به شایستگیهای مدیریتی در انتخاب افراد داشته است. نتیجه این موضوع در برخی تیمها به شکل تصمیمگیریهای ضعیف، جلسات کماثر، عدم توانایی در حل مسائل و انتقال فشارها به اعضای تیم دیده میشد. در تجربه شخصی من، برخی مدیران به جای تمرکز بر توسعه تیم، حل مشکلات و ایجاد فضای همکاری، بیشتر درگیر حاشیهها، انتقال مشکلات به مدیران بالاتر و ایجاد فضای رقابتی ناسالم بودند. این موضوع باعث میشد اعتماد بین اعضای تیم کاهش پیدا کند و افراد احساس امنیت شغلی و آرامش کمتری داشته باشند. همچنین طی مدت حضورم شاهد خروج تعدادی از همکاران از مجموعه بودم که هر کدام دلایل خاص خود را داشتند، اما در مجموع این موضوع باعث شد نسبت به آینده شغلی خودم در این شرکت نیز تردید پیدا کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتهام مسیر حرفهای خود را در مجموعه دیگری ادامه دهم. در کنار تمام این موارد، انصافاً شرکت نقاط قوتی هم دارد. حقوق و مزایا در سطح مناسبی قرار دارد، پرداختها منظم انجام میشود و برخی مزایای رفاهی و پرداختیهای جانبی نسبت به بسیاری از شرکتها شرایط خوبی دارند. به همین دلیل ممکن است از نظر مالی برای برخی افراد گزینه مناسبی باشد. در مجموع اگر صرفاً به دنبال حقوق و مزایای مناسب هستید، این شرکت میتواند گزینه قابل قبولی باشد؛ اما اگر رشد حرفهای، فرهنگ سازمانی سالم، مدیریت توانمند و فضای کاری مبتنی بر اعتماد برایتان اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد میکنم پیش از تصمیمگیری حتماً با کارکنان فعلی و سابق مجموعه صحبت کنید و تحقیقات کافی انجام دهید.
من به عنوان کارآموز کارمو تو این شرکت و شروع کردم و هم از طرف مدیر واحد و همکارام کلی حمایت شدم . در کل اگر آدم مسئولیت پذیر و دقیقی باشید میتونید به خوبی از پس کار بربیاید تجربه کسب کنید و حتی پیشرفت کنید همچنین ممکن پاداش هم دریافت کنید. در کل شرکت منظم با مدیریت خیلی دقیقی هست. این تجربه شخصی من بود و اینکه این شرکت مناسب شما هست یا نه کاملا بستگی به خودتون و روحیه کارتون داره.
با سلام من الان بیش از 3 ساله که در این شرکت در بخش تست و تولید مشغول به کار هستم و لازمه بگم که کلیه پرسنل بخش تولید در سود تولید پروژه سهیم هستند که کمتر شرکتی این کار رو میکنه. از طرف دیگه شرکت علاوه بر سهیم کردن پرسنل در سود تولید محصولات، پاداش و آکورد و کارتهای تفریحی رو هم به افراد تاثیرگذار در پروژه اختصاص میده که باعث ایجاد رقابت سالم در رشد و ارتقاء مابین پرسنل شده است. نظر من اینه که اگر بدنبال جایی برای رشد کاری و مالی و اقتصادی هستید حتما این شرکت رو انتخاب کنید.
من چهار قرارداد داشتم؛ یکی سهماهه، دو تا یکساله و در نهایت قراردادهای ششماهه که تمدید شد. حجم کار در آکاف بالا بود و انتظار خروجی روزانه قابلتوجهی از تیم وجود داشت. تقریباً تایمشیتها را خودمان برای خودمان ثبت میکردیم و اعلام میکردیم و سپس برای تأیید نهایی از آن دفاع میکردیم. در برخی مواقع هم ممکن بود در میانه یک پروژه از شما خواسته شود کار را متوقف کنید و به دلیل فورس بودن، به پروژه دیگری منتقل شوید. به نظر من، شرکتهایی که روی یک پروژه مشخص کار میکنند شرایط سادهتری دارند تا جایی که در طول سال مجبور باشید روی تعداد زیادی پروژه با سناریوهای متفاوت کدنویسی و تسک انجام دهید. با این حال، در مجموع همکاری خوبی با هم داشتیم و دلیل جدایی من از شرکت هم همین موضوع بود.
محیط سازمان واقعا سمی و بر مبنای کنترل دائمیه، برای توانمندی شما ارزشی قائل نیستن و چون عمدتا مدیرای کوتوله داره فقط سعی میکنن با کنترل بیش از حد بتونن فضا رو مدیریت کنند، منابع انسانی به ششدت ضعیفه و توی دوسال شش نفر رو استخدام کردن ولی همه اونا نهایتا استعفا دادن، تغییرای یهویی تو این شرکت زیاده یه دفعه تو یه شب کل مدیراش عوض میشن و تموم واحد ها بهم میریزن، برخلاف ظاهر به نظر نرمالش توی همه واحداش میبینی روابط خارج از عرف دارن و جوری که سعی میکنن کاورش کنن منزجر کنندس... اشتباه ما رو شما نکنید، اینو صادقانه میگم فریب ظاهر خوب شرکت رو نخورید، نه پرداختیش مطابق عرف بازار کاره و نه محیطش سالمه، دائم دوربین ها چک میشه و صداتون شنود میشه در حدی که ادم استرس میگیره بخواد با خانوادش صحبت کنه؛ نتیجه: کنترل دائمی فرسایشی،حقوق پایین، مدیرای بیمار و از همه بدتر مریض روانی و من اله توفیق
سلام من یکی از کارمندان شعبه بیمه سامان هستم که با معاون جدید اجرایی بیمه سامان شده مقام مافوق ما و زیرنظر آن هستیم به شدت آدم چشم ناپاک، بی تربیت هستند نگاه بالا به پایین به کلیه کارمندان دارن هم خودشون هم جانشین شون خانم غیاثی فر اینقدر نگاه بالا به پایین شون زیاد هست که حتی یه کارمند اجازه اینکه اظهار نظر کند را ندارد در ظاهر خانم غیاثی فر چیزی نمی گویند و خودشان را مهربان و خوش برخورد نشان میدهند ولی بعد عدم نیاز کارمند را میزنند و اخراجش میکنند. بیمه سامان معاونت اجرایی شده سرباز خونه محیطی ناسالم، ناامن، معاون و جانشین معاون به شدت قدرت طلب در حدی که جانشین معاون برای اینکه طرفدار برای خود جمع کند پشت سر معاون شرکت مادام بدگویی میکند و از عدم کفایتش صحبت می کند. از مدیرعامل بیمه سامان همچین انتخابی بعید بود فکر نمی کردیم روزی برسد و آقای ضرابیه به معاونین و جانشین هاشون اجازه ظلم کردن به پرسنل شون رو بدهند.
سلام خدمت همه دوستان من در قسمت مالی این شرکت به مدت یکسال و نیم فعالیت میکردم مدیریت شرکت حاج آقای ***** به شدت انسان شریف و بزرگواری هستند طوری که کسی تا حالا صدای بلند ایشون و نشنیده از مزایای شرکت حقوق سر وقت بیمه تکمیلی و امنیت شغلی و هدایای مناسبتی هست تیم مالی بسیار بسیار هماهنگ و بدون حاشیه بخصوص رییس محترم حسابداری که بدون هیچ چشمداشت انچه در این سالها یاد گرفتن و یاد میدن محیط بسیار امن، گروههای کاری بسیار فعال و پویاهستند در کل پیشنهاد میکنم اگه شرایطش پیش اومد حتما اینجا رو انتخاب کنید
یکی از دخترهای منابع انسانی از من خوشش اومده بود و بهم پیشنهاد دوستی و سکس داد، چون قبول نکردم حرسش گرفت و رفت زیرآبم رو زد و توی جنگ تعدیلم کردن. قبلا هم آوازه هرزگی این خانم رو شنیده بودم، حتی سرپرست قبلی واحد پشتیبانی مشتریان هم سر روابط غیر اخلاقیش با همین خانم اخراج شد. توی این شرکت فقط روابط جنسی میتونه جای شما رو محکم کنه، حتی خانمی که الان مدیر عامل هست هم با برقراری روابط جنسی با فرد اصلکاری تونست به این موقعیت برسه تازه اون زمان شوهر هم داشت زنیکه بی شرف. مدام هم از دوربین ها دارن پرسنل رو چک میکنن حتی دوربین ها شنود هم داره و صدای حرف زدن بچه ها رو میشنون. هر قولی هم که توی مصاحبه بهتون میدن دروغه بهش عمل نمیکنن. وسط بیایونه این سوله که پرسنل اونجا کار میکنن . ماشین من که توی خیابون بود رو دوبار خالی کردن
سلام منابع انسانی داغون و زرنگ در حد بچه خیاطی که میخواد زود خیاط بشه این اقا پسر دهه 70 یا 80 ؟؟؟ کمتر خودتو شیرین کن یه خورده هم به خودت فکر کن اقای عزیز
من تجربه مصاحبه با این سازمان داشتم، مصاحبه کاملا غیر حرفه ای بود و چند تا سوالی پرسیده شد که دور از ادب و اخلاق و کار حرفه ای بود. با سوال های خیلی بی خود و اکثر سوال ها غیر مرتبط با محیطی بسیار شلوغ و متاسفانه توقع کارزیاد و اضافه کاری اجباری داشتند. و کلی معطل هم شدم که مصاحبه کننده دیر اومد.....
طاقچه در بخشهای مختلف آدمهای خوبی داره که همکاری باهاشون لذتبخشه اما به طور کلی مدیریتش افتضاحه. رشد و کسب مقام در گروی فامیلبازی و پاچهخواریه. باجناق مدیرعامل با دو سه سال تجربه cto شده و زنش هم لید یکی دیگه از تیمهاست. کسی که شرکت بهش عنوان دیرکتور پروداکت رو داده حتی دو سال سابقهی کار پروداکتی نداره و فیچرهای بلااستفادهای بالا میاره که به خاطرشون ماهها از ایم فنی زمان گرفته و همه رو اذیت میکنه برای این کارای بینتیجه. مدیرعامل احتمالا فکر میکنه یه سفرهای پهنه و لازم نیست در تصمیماتش عدالت رو لحاظ کنه اما نمیدونه که داره کل تیم فنی رو از داخل خراب و فرسوده میکنه و به برند آسیب میزنه. فقط برای بچههای فنی دعا میکنم همین.
منابع انسانی شرکت کاملا در لایه مدیریتی حل شده و میشه گفت منابع انسانی نداره. لایه مدیریتی سن بالا و راکد هست. این دو عامل کنار هم باعث شده که حتی اگر نیروی خوب و دغدغه مندی هم تو شرکت هست نتونه کاری از پیش ببره چون نه اختیاری داره و نه کسی به حرفش گوش میده. و نه امیدی به این هست که در آینده اختیاری داشته باشه یا کسی به حرفش گوش بده. زمانی واقعا شرکت خوبی بوده و صد حیف که دیگه نیست.
سوالی که برام پیش اومده اینه که چرا به نظر میرسه این شرکت فقط آقا استخدام میکنه؟ دلیلش چیه؟ مگه بازار بورس و سرمایهگذاری فقط متعلق به آقایونه؟ خانمها هم در بورس فعالیت میکنن، سرمایهگذاری میکنن و تخصص دارن. پس چرا در فرآیند استخدام، فرصت برابر برای همه متقاضیان وجود نداره؟ سوالی که برام پیش اومده اینه که چرا به نظر میرسه این شرکت فقط آقا استخدام میکنه؟ دلیلش چیه؟ مگه بازار بورس و سرمایهگذاری فقط متعلق به آقایونه؟ خانمها هم در بورس فعالیت میکنن، سرمایهگذاری میکنن و تخصص دارن. پس چرا در فرآیند استخدام، فرصت برابر برای همه متقاضیان وجود نداره؟
سلام تمام نکاتی که عنوان میکنم تجربه کاری و شخصی من در این مجموعه هست و از هجوگویی و اغراق پرهیز میکنم. نکته اول اینکه به طور قطع تمام نظرات مثبتی که مشاهده میشه و امتیاز بالا داده شده مستقیما توسط خود مدیر عامل شرکت (آقای م.ش) هست جهت تطهیر و بزک وجهه نامطلوب و فاسد مجموعه. نکته دوم اینکه اگه کارمند خانم باشید و مجرد و مضاف بر اون اگه خانواده تون در تهران نباشن، مدیر شرکت (با ذهنیت دختر شهرستانی بودن و بی کس و کار بودن) با ادعای علاقه و وعده خواستگاری و ازدواج سعی میکنه شمارو به یکی از خونه های خالی که در تهران برای سرمایه گذاری خریده هدایت کنه، البته جلسه اول خارج از شرکت و در یک کافه و مکان عمومی با هدف اعتمادسازی انجام میشه . نتیجاتا چه با پیشنهاد و تطمیع، چه با تهدید و زور سعی میکنه از خانم ها سواستفاده کنه. خلاصه که خانم ها خیلی مراقب باشین، لطفا. نکته سوم اینکه ایشون به اصطلاح آقازاده (حیف نون زاده) هست و تمام پروژه ها با رانت و فشار بر مدیران سایر شرکت ها گرفته میشه و اینو زمانی میفهمید که به عنوان کارشناس و پشتیبان سر پروژه ها رفته باشین. نکته چهارم اینکه پی سنوات و حق و حقوق پایان کارتون رو به تنتون بمالید و وارد این شرکت بشید. فعلا تا اینجا حوصله داشتم بگو، شاید در آینده بیشتر بگم
به شدت بد تمام روح و روان شما در این شرکت نابود میشه و استرس بیجا باعث نابودی شما میشه پرداختی به شدت نامنظم و دو تیکه بیمه اندازه پایه حقوق اداره کاری رد میشه حتی اگر ۱۰۰ میلیون حقوق داشته باشید پیشنهاد من اینه که به هیچ عنوان اونجا کار نکنید حتی اگر از گشنگی مردید و اینکه سفته سفید امضا بر خلاف قانون گرفته میشه به شدت مدیریت ضعیفی داره و تمام کامنتای مثبت غیر حقیقی هستش و اینکه مشکلات مالی شخص مدیرعامل ارجح به پرداختی پرسنل هستش
من مدتی است در پارمیس کار میکنم و تجربه کلی که دارم مثبت است. قطعا فضای کار همیشه بدون چالش نیست، اما در تییمی که من همکاری می کنم، یادگیری و پیگیری مسائل وجود دارد. چیزی که برای من ارزشمند بوده است این است که افراد باتجربه در کنار نیروهای جدیدتر همراهی میکنند و فرصت یادگیری در پروژههای واقعی فراهم است. محیط مناسب و مدرن، فضای کاری شیک، فرهنگ سازمانی خوب و مناسب، عدم تعدیل در دوران جنگ، دورکاری در دوران جنگ، حقوق به موقع، ککلاس های آموزشی توسعه فردی و ... بخشی از مزایایی است که به نظرم پارمیس دارد و برای من ارزشمند است.
صبر کردم 2 ماه بگذره و آروم بشم تا بتونم نظر درست بنویسم. تپسل در مجموع جای خوبی بود، اما مدیریت نادرست در برخی موارد و شنیده نشدن باعث شد تا کار رو ترک کنم. روابط غیراخلاقی بین افراد و حاشیه های غیراخلاقی تو تپسل زیاده. خانوم "ه خ" با عشوه و مواردی که حتی شرم آوره برای نوشتن، باعث رشد خودش و کنار گذاشته شدن بقیه شد. این فقط یک نمونه و شاید بدترین نمونه باشه. خلاصه ایشون جاش رو محکم کرد و زیرآب بقیه رو زد.