من در حال حاضر در ‘توسعه دهنده وردپرس’ شرکت تریتا بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال مشغول به کار هستم.
آخرین تجربهها
با سلام کلا در توسن خیلی ریز میشن توی مباحث پایه ای جاوا و خیلی تئوری میپرسیدن و با اینکه یک ساعت مصاحبه ما زمان برد و از multithreading , collection oop , JavaEE و تا اینجا کار من اوکی بودم بعد شروع کردن از hibernate که من بلد نبودم. یک سری از سوالات رو من یادم هست که به این صورت بود string builder vs string buffer , can we add an instance of parent class in the argument of child methods , how does arrayList store data in storage من در اخر مصاحبه پرسیدم که آیا اونجا از تکنولوژی های spring , docker , angular, elasticsearch هم آیا استفاده میکنید که جوابشون این بود که خیلی غیر مستقیم گفتن که نه در پیگیری هایی که بعد از یه مدت تقریبا یک ماهی که من از منابع انسانی این شرکت داشتم فهمیدم که به من level -5 دادن و در حال حاضر اون تیم به نیرویی با این level نیاز نداشته . در کل من خودمم در این مدت که طول دادن جای دیگه استخدام شدم. و دوستان من هم که برای جاوا به توسن رزومه دادن و رد شدن دقیقا توی همین مدت تونستن که در شرکت های مشابه مثل داتین استخدام بشن و توسن نه من بلکه همه رو رد کردن. من قبل تر از مصاحبه با یکی از مدیران تولید این شرکت توسن صحبت کرده بودم و گفته بودم که بیشتر spring , angular بلدم آیا اونجا به کارتون میاد که گفته بود اره قطعا. ولی در آخر مصاحبه سرپرست اون تیمی که با من مصاحبه میکرد غیر مستقیم گفت که نه . در کل این رو بگم برای تیم های جاوایی توسن یا داتین چون کارشون عمیقا روی کد های جاواست و فریمورکشونم javaEE خیلی خبری از تکنولوژی و چالش های فنی نیست. چالش دارن ولی بیشتر الگوریتمی و ساختمان داده ای هستش من خودم دوست داشتم توسن اوکی بشه ولی عجیب بود برام اینکه من همون موقع که توسن مصاحبه کردم توی یک شرکت دیگه با یه حقوق بیشتر داشتم کار جاوا میکردم و الان هم یک شرکت دیگه هستم برنامه نویسی ولی اینکه توسن ردم کرده بیشتر برام جذاب شده که روزی اونجا مشغول به کار بشم ولی اینم باید بپذیرم که توسن خبری از spring , angular , elasticsearch , apache kafka, spark , docker نیست و همچنین اگر علاقه به معماری microservice داشته باشین هم باز خبری نیست. عمیقا جاوا هستش ولی خب خیلی شرکت های دیگه هستن از جمله سحاب ، شاپرک ، همراه اول ، اسنپ و خدمات انفورماتیک که برنامه نویس جاوا میگیرن و روی تمام مباحثی که در بالا گفتم کار میکنن و کار برای آدم به شدت جذاب تر میشه و خیلی چالش های جذاب تری ادم میبینه. البته اینم در اخر بگم بعد گذشت سال ها کار توی توسن هم میدونم که وارد تیم هایی میشه شد که تمام مباحثی که گفتم رو کار میکنن ولی اگر بخواییم زودتر ببینیم نه. در کل اینو بگم خیلی عمیق باید جاوا رو خونده باشین قبل کمیته جذب و مصاحبه هاشون نمونه سوال های سایت هایjavatpoint, tutorialspoint میتونن خیلی کمک کنن. hibernate , javaEE هم اگر بلد باشین خیلی بهتون کمک میکنه برای استخدام. و راجبه حقوقه پیشنهادی هم که براشون زدم اینو بگم که من دقیقا این میزان رو برای جاوا دارم در شرکت فعلی میگیرم ولی توی توسن به من نگفتن در صورت استخدام چه میزانی هست حقوق ولی فک میکنم از ۸ میلیون شروع میشه اونجا
مرحله اول یه مصاحبه حدودا یک ساعته با آقای ترابی داشتم. به دلیل بی نظمی منابع انسانی حدودا نیم ساعت معطل شدم که البته ایشون بابت این موضوع عذرخواهی کردن. برخوردشون محترمانه و در کل خوب بود و مصاحبه خوب پیش رفت.
فردای روزی که فرم رو تو سایت خود شرکت پر کردم باهام تماس گرفتن و جلسه مصاحبه تنظیم کردند، کلا به نظرم توسن تیم منابع انسانی واقعا حرفه ای و منظمی داره و من هیچ اشتباهی تو کل پروسه مصاحبه ازشون ندیدم… جلسه اول مصاحبه در مورد کارهایی که قبلا کرده بودم پرسیدند و درباره اونا کمی بحث کردیم… بعدش بیشتر درباره java core سوال پرسیدند تقریبا همه مسایل مهم جاوا رو ازم پرسیدند و یه کم هم رو کاغذ مساله طرح کردند و خواستند طراحی کنم. کمتر از یه هفته دیگه باهام تماس گرفتند و گفتند که برای مصاحبه دوم که همون کمیته جذب هست بیام… بخاطر کرونا این جلسه با تاخیر به بعد از عید موکول شد (وگرنه کل فرآیند مصاحبه اشون گویا سه چهار هفته بیشتر نیست) و تقریبا یک و نیم ماه بعدش به صورت ریموت مصاحبه با سه نفر که دو تاشون مدیر فنی بودند و یکیشون منابع انسانی بود برگزار شد.. اونا هم از جاوا خیلی پرسیدند و از مدیریت تراکنش ها تو اسپرینگ و جاوا، یه کم هم از دیتابیس و کویری نوشتن… مفاهیم براشون مهم بود اما خیلی سختگیر و بد قلق نبودند… ادم های خوش اخلاق و خوش برخوردی هم بودند. یه کم هم مدیر منابع انسانی سوالای معمولی که میپرسند مثل نقطه مثبت و منفی خودت بگو و این حرفها پرسید. قرار بود تو این جلسه درجه شغلی من تعیین بشه. فرداش از منابع انسانی تماس گرفتند و گفتن اوکی هستی و برای دو روز بعدش جلسه منابع انسانی تنظیم کردند تا درمورد حقوق و مزایای پیشنهادی شرکت صحبت کنیم. جلسه سوم یه جلسه تقریبا یک ساعت و نیمه بود که نیم ساعت ازم در مورد مسایل منابع انسانی سوال پرسید و یک ساعت هم در مورد نحوه محاسبه حقوق و درجه بندی کارمندان و مزایایی که شرکت میده صحبت کردند. خیلی خیلی مفصل ودقیق همه رو پای وایت برد برام توضیح دادند و گفتند که من چه درجه شغلی گرفتم تو مصاحبه. راستش به نظرم حقوق و مزایا چندان جالب نیومد بعلاوه اینکه گفتند اینجا معمولا هر کس حدود ۲۰ ساعت در ماه اضافه کار میمونه (البته ساعت کاری از ۸ونیم تا ۵ بود با نیم یا یه ساعت شناوری) … بعلاوه که ترفیع گرفتن توش یه مقدار زمانبر بود.. من شخصا از نوع کار کردن افراد خوشم اومد اما چون پنج سال سابقه کاری داشتم یه کم زورم میومد با اون حقوق کار کنم و یه سال و نیم منتظر بمونم تا درجه شغلیم بره بالا تا یه کم حقوقم افزایش پیدا کنه… البته آخر سال دو سه برابر حقوقت بهت پاداش میدادن که حقوق سالت رو یه کم منصفانه میکرد اما من ترجیحم اینه که باهام نقد حساب کنن. خلاصه که با تحقیقاتی که کرده بودم جای خوبی به نظر میومد ولی چون راهش هم برای من دور بود حس کردم اینقدر انگیزه ندارم برای کار کردن تو اونجا. به نظرم برای کسایی که تازه برنامه نویسی رو شروع کردند جای خیلی خوبیه هم کار برای یادگرفتن زیاده اونجا هم برای کسایی که سالهاست اونجان مزایای خوبی در نظر میگیرن جاوا رو کامل دوره کنند و کاملا مسلط باشند… چیزی که خودشون به من گفتند این بود که کسی که جاوا بلد باشه میتونه بقیه چیزا رو یاد بگیره ولی اگه تو جاوا مشکلی باشه اینجا جای یادگرفتنش نیست (البته جذب مستعد هم دارند که با پایینترین درجه شروع به کار میکنه،یعنی کسی که سابقه کار نداشته) ویژگیهایی که براشون مهم بود: چیز خاصی به ذهنم نمیرسه مگر همینا که همه جا مهمه مثل اینکه بتونی با تیم کار کنی.
درود خدمت مهندیس و کارجویان محترم
از طریق سایت کاریابی رزومه فرستادم برای سمت Senior Asp.Net Developerو فرداش با من تماس گرفتند و قرار مصاحبه رو تنظیم کردند. با CTO شرکت مصاحبه داشتم. یه مقدار کوتاه با زبان انگلیسی با هم صحبت کردیم. زبان براشون مهم بود. راجع به تجربه های کاری حرف زدیم، شرکت ها و پروژه های قبلی که بودم، اینکه چقدر موفق بودند و به چه تعداد کاربر سرویس می دادند. و البته یک سری سوالات فنی در مورد اصول و معماری نرم افزار و بیشتر درک و شناخت از برنامه نویسی مدنظر بود. سوالاتی هم پرسیدند راجع به علت قطع همکاری با شرکت های قبلی. سابقه کار شما و میزان تعهدتون به کار در شرکت قبلی مهم بود چون اینجا یکی از قدیمی ترین شرکت های نرم افزاری ایران هست (نرم افزارهای حسابداری هلو و اسپاد مال اینجاست) و خیلی از همکارانشون چندین ساله (بین ۲ تا ۲۰ سال !) اینجا مشغولند و همکاری طولانی مدت براشون ملاک هست. خیلی محترمانه چندتا سوال شخصی هم در مورد وضعیت خانوادگی و اعتقادی پرسیدند. در کل روند مصاحبه خوب پیشرفت و حس خوبی داشتم. بعد یه مدت کوتاهی هم تماس گرفتند و استخدام شدم. کسانی که از نظر فنی و شخصیتی خوبن و دنبال یه محیط آروم و فنی و همکاری طولانی مدت هستند و نمی خوان هر سال مستاجر یه شرکت باشند، می تونه براشون انتخاب خوبی باشه
موقع استخدام همه قوانینو نگفتن شیف دارن مداوم روزای تعطیل و بعد ساعت کاری.حقوقشونم خیلی کمه به نسبت کار زیادش . جای پیشرفت نداره اصلا برای کسی که یه حقوق معمولی بخواد و کار روتین خستش نکنه خوبه
من در حال حاضر در ‘مارکتینگ و برندینگ’ تاپ بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال مشغول به کار هستم.
مرحله اول مصاحبه با بخش منابع انسانی بود که بصورت غیرحضوری انجام شد. بعد از آن دو تست شخصیت شناسی فرستادند، بعد از تایید آنها، جلسه اول مصاحبه حضوری انجام شد که ضمن پرسیدن سوالات مرتبط و مصاحبهی حرفهای، شرح شغلی و انتظارات شرکت از اعضا به طور کامل شفاف سازی شد. تمرکز روی کار تیمی از مشخصه های کلیدی تاپ بود. در فرصت یک هفته ای برای بررسی،پس از تایید، جلسه دوم مصاحبه حضوری با دو مدیر مربوطه صورت گرفت. از ویژگی های مصاحبه تاپ انگیزه و انرژی بود که در جلسات مصاحبه چه حضوری و چه غیر حضوری از آنها گرفتم.
در قدم اول مصاحبه منابع انسانی به صورت غیر حضوری صورت گرفت و تست شخصیت شناسی ارسال شد. بعد از تایید این واحد با تیم محصول مصاحبه تخصصی انجام شد. در این مصاحبه با تمرکز روی مهارت های مرتبط شرایط ملموسی طرح گردید و مورد سنجش قرار گرفت. تمرکز روی مواردی بود که به عنوان افراد کلیدی تیم اولیه، توانایی همکاری و تیم سازی در اولویت های مهارت های نرم بود. در پایان نیز برای ورود و آماده سازی با مدیر تیم مصاحبه نهایی انجام شد و کاملا شفاف شرایط شرکت انتقال پیدا کرد.
من در حال حاضر در ‘محصول’ تاپ(تابان آتی پرداز) بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال مشغول به کار هستم.
روند راحت و بدون کارای اضافی داشت، مدیر بخش مربوطه باهام صحبت کرد و شرایط رو کاملا شفاف بهم گفتند و به توافق رسیدیم در کمتر از سه چهار روز، هیچ پروسه پیچیده و عجیبی نداشت شرکت و همه چی خوب و ساده و سریع پیش رفت.
تیم ارزیابی این شرکت برای گزینش نیروی انسانی به نظرم یکی از حرفه ای ترین تیم هایی است که تا به امروز با آن مصاحبه داشتم. بعد از مصاحبه غیرحضوری و آزمون های شناختی مصاحبه با سرپرست محصول تاپ یک از به یادماندنی ترین مصاحبه های من بود. اما ساختار در حال گذار آن و شروع شکل گیری برخی از دپارتمان ها مثل منابع انسانی در آن کمی برای من ریسک داشت و ریسک زمانی بیشتر می شد که سایه یک غول مالی نیز روی این شرکت است .
بعلت تغییر و تحولات رخ داده خیلی روند خوبی داره؛ آزمون های شخصیت شناسی و هوش مطرح شده و مورد سوال قرار گرفت؛ ورود به تیم محصول چنین شرکت در حال توسعه ای نیازمند مهارت های تخصصی و حتی عمومی بسیاری است تا روال پیشرفت ادامه دار بوده و انجام شود.
من در ‘IT’ شرکت تیوا سافت بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۹ بوده.
من در شرکت تیوا سافت بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۹ بوده.
رزومه من رو از طریق ایران تلنت پیدا کرده بودند.تماس گرفتند دوست داشتم تیپاکس رو ببینم. در ابتدا یک فرم قدیمی برای ثبت اطلاعات در اختیارم گذاشتند فکر کنم ۴ صفحه بود.که در آن به اطلاعات خیلی جزئی کارتو مثل اطلاعات پدر و مادر هم توجه داشت. حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت مصاحبه طول کشید سوالات در سطح سرپرستی نبودند. تیمی که برای مصاحبه اومده بودند سرپرست قبلی جذب به همراه کارشناسان جذب بودند. به نظرم در ابتدای استخدام سمت های مصاحبه کننده رو هم بپرسید.
از طرف شرکت برای مصاحبه تماس گرفتند و ظاهرا قرار بود مصاحبه تخصصی باشه که متاسفانه بعد از صرف کلی زمان برای رفتن به دفتر در کیلیمتر ۱۰ جاده مخصوص به یکی از کارمندان منابع انسانی برای مصاحبه ارجاع داده شد. اصلا معلوم نبود که مسئول و کسی که هماهنگ کننده مصاحبه بوده چه کسی است. کلا دفتر شلوغ و نا منظمی داشتند با رفتارهای نه چندان دوستانه! فرم مشخصات هم که معلوم بود از تو اینترنت کپی شده بود و بخش منابع انسانی یه شرکت تازه کار رو به ذهن متبادر میکرد. اصلا برنامه مشخص برای جذب نیرو متخصص نداشتن و فقط دنبال پر کردن فرم های منسوخ شده بودند.
ابتدا یکسری فرم رو آنلاین پر کردم بعد از یکی دو روز دعوت شدم برای مصاحبه اونجا هم یک فرم رو قبل از انجام مصاحبه پر کردم که عجیب ترین فرمی بود که دیده بودم صفحه اول فرم سوالهایی بود که به نظرم شخصیت و رفتار آدم رو روانشناسی میکرد و خیلی هم نمیتونستی پیش بینی کنی کدوم جواب بهتره صفحه دوم فرم سوالهای فنی بود
بدترین شرکتی بود که تا حالا دیدم اول که نیم ساعت منتظر شدم تا بگن کجا برم بعد یه آقایی که خودشون میگفتن مدیر فروش هستن اصلا نمیدونستن برای این عنوان شغلی درخواست همکاری دادن گفتن شما اشتباه اومدین بعد از دیدن سایت و چک کردن درخواست تازه فهمیدن که نه درسته ولی ایشون بی اطلاع هستن کل مصاحبه ۵ دقیقه هم نشد.من نمیدونم چرا آخه باید توو این شرایط کرونا انقد یه شرکت بی برنامه و نا هماهنگ باشه که برای سلامتی و وقت آدما ارزش قائل نباشن این آقا حتی نمیدونست درون سازمانشون چه خبر هست .این همه راه منو کشوندن. من شاغل بودم مجبور بودم مرخصی بگیرم.وقت و هزینه و انرژی و خطر کرونا آخرم رفتنم بی نتیجه بود. بعد هم کلا معلوم شد اون آقا اصلا مدیر فروش نبودن دروغ گفته بودن مدیر امور اداری هستن که همه کارای شرکت با ایشونه ۵ دقیقه کلا زمان مصاحبه من بود که ۳ دقیقه با تلفن با همکاراشون حرف زدن. یعنی شرکت با ۳ نفر پرسنل خیلی رفتارشون حرفه ای تر و مناسب تره تا این شرکت که به قول خودشون بزرگه و جز برترین ها .
من در حال حاضر در ‘توسعه دهنده وردپرس’ شرکت تریتا بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال مشغول به کار هستم.
با سلام کلا در توسن خیلی ریز میشن توی مباحث پایه ای جاوا و خیلی تئوری میپرسیدن و با اینکه یک ساعت مصاحبه ما زمان برد و از multithreading , collection oop , JavaEE و تا اینجا کار من اوکی بودم بعد شروع کردن از hibernate که من بلد نبودم. یک سری از سوالات رو من یادم هست که به این صورت بود string builder vs string buffer , can we add an instance of parent class in the argument of child methods , how does arrayList store data in storage من در اخر مصاحبه پرسیدم که آیا اونجا از تکنولوژی های spring , docker , angular, elasticsearch هم آیا استفاده میکنید که جوابشون این بود که خیلی غیر مستقیم گفتن که نه در پیگیری هایی که بعد از یه مدت تقریبا یک ماهی که من از منابع انسانی این شرکت داشتم فهمیدم که به من level -5 دادن و در حال حاضر اون تیم به نیرویی با این level نیاز نداشته . در کل من خودمم در این مدت که طول دادن جای دیگه استخدام شدم. و دوستان من هم که برای جاوا به توسن رزومه دادن و رد شدن دقیقا توی همین مدت تونستن که در شرکت های مشابه مثل داتین استخدام بشن و توسن نه من بلکه همه رو رد کردن. من قبل تر از مصاحبه با یکی از مدیران تولید این شرکت توسن صحبت کرده بودم و گفته بودم که بیشتر spring , angular بلدم آیا اونجا به کارتون میاد که گفته بود اره قطعا. ولی در آخر مصاحبه سرپرست اون تیمی که با من مصاحبه میکرد غیر مستقیم گفت که نه . در کل این رو بگم برای تیم های جاوایی توسن یا داتین چون کارشون عمیقا روی کد های جاواست و فریمورکشونم javaEE خیلی خبری از تکنولوژی و چالش های فنی نیست. چالش دارن ولی بیشتر الگوریتمی و ساختمان داده ای هستش من خودم دوست داشتم توسن اوکی بشه ولی عجیب بود برام اینکه من همون موقع که توسن مصاحبه کردم توی یک شرکت دیگه با یه حقوق بیشتر داشتم کار جاوا میکردم و الان هم یک شرکت دیگه هستم برنامه نویسی ولی اینکه توسن ردم کرده بیشتر برام جذاب شده که روزی اونجا مشغول به کار بشم ولی اینم باید بپذیرم که توسن خبری از spring , angular , elasticsearch , apache kafka, spark , docker نیست و همچنین اگر علاقه به معماری microservice داشته باشین هم باز خبری نیست. عمیقا جاوا هستش ولی خب خیلی شرکت های دیگه هستن از جمله سحاب ، شاپرک ، همراه اول ، اسنپ و خدمات انفورماتیک که برنامه نویس جاوا میگیرن و روی تمام مباحثی که در بالا گفتم کار میکنن و کار برای آدم به شدت جذاب تر میشه و خیلی چالش های جذاب تری ادم میبینه. البته اینم در اخر بگم بعد گذشت سال ها کار توی توسن هم میدونم که وارد تیم هایی میشه شد که تمام مباحثی که گفتم رو کار میکنن ولی اگر بخواییم زودتر ببینیم نه. در کل اینو بگم خیلی عمیق باید جاوا رو خونده باشین قبل کمیته جذب و مصاحبه هاشون نمونه سوال های سایت هایjavatpoint, tutorialspoint میتونن خیلی کمک کنن. hibernate , javaEE هم اگر بلد باشین خیلی بهتون کمک میکنه برای استخدام. و راجبه حقوقه پیشنهادی هم که براشون زدم اینو بگم که من دقیقا این میزان رو برای جاوا دارم در شرکت فعلی میگیرم ولی توی توسن به من نگفتن در صورت استخدام چه میزانی هست حقوق ولی فک میکنم از ۸ میلیون شروع میشه اونجا
مرحله اول یه مصاحبه حدودا یک ساعته با آقای ترابی داشتم. به دلیل بی نظمی منابع انسانی حدودا نیم ساعت معطل شدم که البته ایشون بابت این موضوع عذرخواهی کردن. برخوردشون محترمانه و در کل خوب بود و مصاحبه خوب پیش رفت.
فردای روزی که فرم رو تو سایت خود شرکت پر کردم باهام تماس گرفتن و جلسه مصاحبه تنظیم کردند، کلا به نظرم توسن تیم منابع انسانی واقعا حرفه ای و منظمی داره و من هیچ اشتباهی تو کل پروسه مصاحبه ازشون ندیدم… جلسه اول مصاحبه در مورد کارهایی که قبلا کرده بودم پرسیدند و درباره اونا کمی بحث کردیم… بعدش بیشتر درباره java core سوال پرسیدند تقریبا همه مسایل مهم جاوا رو ازم پرسیدند و یه کم هم رو کاغذ مساله طرح کردند و خواستند طراحی کنم. کمتر از یه هفته دیگه باهام تماس گرفتند و گفتند که برای مصاحبه دوم که همون کمیته جذب هست بیام… بخاطر کرونا این جلسه با تاخیر به بعد از عید موکول شد (وگرنه کل فرآیند مصاحبه اشون گویا سه چهار هفته بیشتر نیست) و تقریبا یک و نیم ماه بعدش به صورت ریموت مصاحبه با سه نفر که دو تاشون مدیر فنی بودند و یکیشون منابع انسانی بود برگزار شد.. اونا هم از جاوا خیلی پرسیدند و از مدیریت تراکنش ها تو اسپرینگ و جاوا، یه کم هم از دیتابیس و کویری نوشتن… مفاهیم براشون مهم بود اما خیلی سختگیر و بد قلق نبودند… ادم های خوش اخلاق و خوش برخوردی هم بودند. یه کم هم مدیر منابع انسانی سوالای معمولی که میپرسند مثل نقطه مثبت و منفی خودت بگو و این حرفها پرسید. قرار بود تو این جلسه درجه شغلی من تعیین بشه. فرداش از منابع انسانی تماس گرفتند و گفتن اوکی هستی و برای دو روز بعدش جلسه منابع انسانی تنظیم کردند تا درمورد حقوق و مزایای پیشنهادی شرکت صحبت کنیم. جلسه سوم یه جلسه تقریبا یک ساعت و نیمه بود که نیم ساعت ازم در مورد مسایل منابع انسانی سوال پرسید و یک ساعت هم در مورد نحوه محاسبه حقوق و درجه بندی کارمندان و مزایایی که شرکت میده صحبت کردند. خیلی خیلی مفصل ودقیق همه رو پای وایت برد برام توضیح دادند و گفتند که من چه درجه شغلی گرفتم تو مصاحبه. راستش به نظرم حقوق و مزایا چندان جالب نیومد بعلاوه اینکه گفتند اینجا معمولا هر کس حدود ۲۰ ساعت در ماه اضافه کار میمونه (البته ساعت کاری از ۸ونیم تا ۵ بود با نیم یا یه ساعت شناوری) … بعلاوه که ترفیع گرفتن توش یه مقدار زمانبر بود.. من شخصا از نوع کار کردن افراد خوشم اومد اما چون پنج سال سابقه کاری داشتم یه کم زورم میومد با اون حقوق کار کنم و یه سال و نیم منتظر بمونم تا درجه شغلیم بره بالا تا یه کم حقوقم افزایش پیدا کنه… البته آخر سال دو سه برابر حقوقت بهت پاداش میدادن که حقوق سالت رو یه کم منصفانه میکرد اما من ترجیحم اینه که باهام نقد حساب کنن. خلاصه که با تحقیقاتی که کرده بودم جای خوبی به نظر میومد ولی چون راهش هم برای من دور بود حس کردم اینقدر انگیزه ندارم برای کار کردن تو اونجا. به نظرم برای کسایی که تازه برنامه نویسی رو شروع کردند جای خیلی خوبیه هم کار برای یادگرفتن زیاده اونجا هم برای کسایی که سالهاست اونجان مزایای خوبی در نظر میگیرن جاوا رو کامل دوره کنند و کاملا مسلط باشند… چیزی که خودشون به من گفتند این بود که کسی که جاوا بلد باشه میتونه بقیه چیزا رو یاد بگیره ولی اگه تو جاوا مشکلی باشه اینجا جای یادگرفتنش نیست (البته جذب مستعد هم دارند که با پایینترین درجه شروع به کار میکنه،یعنی کسی که سابقه کار نداشته) ویژگیهایی که براشون مهم بود: چیز خاصی به ذهنم نمیرسه مگر همینا که همه جا مهمه مثل اینکه بتونی با تیم کار کنی.
درود خدمت مهندیس و کارجویان محترم
از طریق سایت کاریابی رزومه فرستادم برای سمت Senior Asp.Net Developerو فرداش با من تماس گرفتند و قرار مصاحبه رو تنظیم کردند. با CTO شرکت مصاحبه داشتم. یه مقدار کوتاه با زبان انگلیسی با هم صحبت کردیم. زبان براشون مهم بود. راجع به تجربه های کاری حرف زدیم، شرکت ها و پروژه های قبلی که بودم، اینکه چقدر موفق بودند و به چه تعداد کاربر سرویس می دادند. و البته یک سری سوالات فنی در مورد اصول و معماری نرم افزار و بیشتر درک و شناخت از برنامه نویسی مدنظر بود. سوالاتی هم پرسیدند راجع به علت قطع همکاری با شرکت های قبلی. سابقه کار شما و میزان تعهدتون به کار در شرکت قبلی مهم بود چون اینجا یکی از قدیمی ترین شرکت های نرم افزاری ایران هست (نرم افزارهای حسابداری هلو و اسپاد مال اینجاست) و خیلی از همکارانشون چندین ساله (بین ۲ تا ۲۰ سال !) اینجا مشغولند و همکاری طولانی مدت براشون ملاک هست. خیلی محترمانه چندتا سوال شخصی هم در مورد وضعیت خانوادگی و اعتقادی پرسیدند. در کل روند مصاحبه خوب پیشرفت و حس خوبی داشتم. بعد یه مدت کوتاهی هم تماس گرفتند و استخدام شدم. کسانی که از نظر فنی و شخصیتی خوبن و دنبال یه محیط آروم و فنی و همکاری طولانی مدت هستند و نمی خوان هر سال مستاجر یه شرکت باشند، می تونه براشون انتخاب خوبی باشه
موقع استخدام همه قوانینو نگفتن شیف دارن مداوم روزای تعطیل و بعد ساعت کاری.حقوقشونم خیلی کمه به نسبت کار زیادش . جای پیشرفت نداره اصلا برای کسی که یه حقوق معمولی بخواد و کار روتین خستش نکنه خوبه
من در حال حاضر در ‘مارکتینگ و برندینگ’ تاپ بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال مشغول به کار هستم.
مرحله اول مصاحبه با بخش منابع انسانی بود که بصورت غیرحضوری انجام شد. بعد از آن دو تست شخصیت شناسی فرستادند، بعد از تایید آنها، جلسه اول مصاحبه حضوری انجام شد که ضمن پرسیدن سوالات مرتبط و مصاحبهی حرفهای، شرح شغلی و انتظارات شرکت از اعضا به طور کامل شفاف سازی شد. تمرکز روی کار تیمی از مشخصه های کلیدی تاپ بود. در فرصت یک هفته ای برای بررسی،پس از تایید، جلسه دوم مصاحبه حضوری با دو مدیر مربوطه صورت گرفت. از ویژگی های مصاحبه تاپ انگیزه و انرژی بود که در جلسات مصاحبه چه حضوری و چه غیر حضوری از آنها گرفتم.
در قدم اول مصاحبه منابع انسانی به صورت غیر حضوری صورت گرفت و تست شخصیت شناسی ارسال شد. بعد از تایید این واحد با تیم محصول مصاحبه تخصصی انجام شد. در این مصاحبه با تمرکز روی مهارت های مرتبط شرایط ملموسی طرح گردید و مورد سنجش قرار گرفت. تمرکز روی مواردی بود که به عنوان افراد کلیدی تیم اولیه، توانایی همکاری و تیم سازی در اولویت های مهارت های نرم بود. در پایان نیز برای ورود و آماده سازی با مدیر تیم مصاحبه نهایی انجام شد و کاملا شفاف شرایط شرکت انتقال پیدا کرد.
من در حال حاضر در ‘محصول’ تاپ(تابان آتی پرداز) بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال مشغول به کار هستم.
روند راحت و بدون کارای اضافی داشت، مدیر بخش مربوطه باهام صحبت کرد و شرایط رو کاملا شفاف بهم گفتند و به توافق رسیدیم در کمتر از سه چهار روز، هیچ پروسه پیچیده و عجیبی نداشت شرکت و همه چی خوب و ساده و سریع پیش رفت.
تیم ارزیابی این شرکت برای گزینش نیروی انسانی به نظرم یکی از حرفه ای ترین تیم هایی است که تا به امروز با آن مصاحبه داشتم. بعد از مصاحبه غیرحضوری و آزمون های شناختی مصاحبه با سرپرست محصول تاپ یک از به یادماندنی ترین مصاحبه های من بود. اما ساختار در حال گذار آن و شروع شکل گیری برخی از دپارتمان ها مثل منابع انسانی در آن کمی برای من ریسک داشت و ریسک زمانی بیشتر می شد که سایه یک غول مالی نیز روی این شرکت است .
بعلت تغییر و تحولات رخ داده خیلی روند خوبی داره؛ آزمون های شخصیت شناسی و هوش مطرح شده و مورد سوال قرار گرفت؛ ورود به تیم محصول چنین شرکت در حال توسعه ای نیازمند مهارت های تخصصی و حتی عمومی بسیاری است تا روال پیشرفت ادامه دار بوده و انجام شود.
من در ‘IT’ شرکت تیوا سافت بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۹ بوده.
من در شرکت تیوا سافت بصورت تمام وقت و به مدت کمتر از یکسال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۹ بوده.
رزومه من رو از طریق ایران تلنت پیدا کرده بودند.تماس گرفتند دوست داشتم تیپاکس رو ببینم. در ابتدا یک فرم قدیمی برای ثبت اطلاعات در اختیارم گذاشتند فکر کنم ۴ صفحه بود.که در آن به اطلاعات خیلی جزئی کارتو مثل اطلاعات پدر و مادر هم توجه داشت. حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت مصاحبه طول کشید سوالات در سطح سرپرستی نبودند. تیمی که برای مصاحبه اومده بودند سرپرست قبلی جذب به همراه کارشناسان جذب بودند. به نظرم در ابتدای استخدام سمت های مصاحبه کننده رو هم بپرسید.
از طرف شرکت برای مصاحبه تماس گرفتند و ظاهرا قرار بود مصاحبه تخصصی باشه که متاسفانه بعد از صرف کلی زمان برای رفتن به دفتر در کیلیمتر ۱۰ جاده مخصوص به یکی از کارمندان منابع انسانی برای مصاحبه ارجاع داده شد. اصلا معلوم نبود که مسئول و کسی که هماهنگ کننده مصاحبه بوده چه کسی است. کلا دفتر شلوغ و نا منظمی داشتند با رفتارهای نه چندان دوستانه! فرم مشخصات هم که معلوم بود از تو اینترنت کپی شده بود و بخش منابع انسانی یه شرکت تازه کار رو به ذهن متبادر میکرد. اصلا برنامه مشخص برای جذب نیرو متخصص نداشتن و فقط دنبال پر کردن فرم های منسوخ شده بودند.
ابتدا یکسری فرم رو آنلاین پر کردم بعد از یکی دو روز دعوت شدم برای مصاحبه اونجا هم یک فرم رو قبل از انجام مصاحبه پر کردم که عجیب ترین فرمی بود که دیده بودم صفحه اول فرم سوالهایی بود که به نظرم شخصیت و رفتار آدم رو روانشناسی میکرد و خیلی هم نمیتونستی پیش بینی کنی کدوم جواب بهتره صفحه دوم فرم سوالهای فنی بود
بدترین شرکتی بود که تا حالا دیدم اول که نیم ساعت منتظر شدم تا بگن کجا برم بعد یه آقایی که خودشون میگفتن مدیر فروش هستن اصلا نمیدونستن برای این عنوان شغلی درخواست همکاری دادن گفتن شما اشتباه اومدین بعد از دیدن سایت و چک کردن درخواست تازه فهمیدن که نه درسته ولی ایشون بی اطلاع هستن کل مصاحبه ۵ دقیقه هم نشد.من نمیدونم چرا آخه باید توو این شرایط کرونا انقد یه شرکت بی برنامه و نا هماهنگ باشه که برای سلامتی و وقت آدما ارزش قائل نباشن این آقا حتی نمیدونست درون سازمانشون چه خبر هست .این همه راه منو کشوندن. من شاغل بودم مجبور بودم مرخصی بگیرم.وقت و هزینه و انرژی و خطر کرونا آخرم رفتنم بی نتیجه بود. بعد هم کلا معلوم شد اون آقا اصلا مدیر فروش نبودن دروغ گفته بودن مدیر امور اداری هستن که همه کارای شرکت با ایشونه ۵ دقیقه کلا زمان مصاحبه من بود که ۳ دقیقه با تلفن با همکاراشون حرف زدن. یعنی شرکت با ۳ نفر پرسنل خیلی رفتارشون حرفه ای تر و مناسب تره تا این شرکت که به قول خودشون بزرگه و جز برترین ها .