من در قسمت واحد سفر داخلی این شرکت کار کردم محیط بشدت سمی و بیشتر شبیه آرایشگاه زنانه سطح پایین هست تا یک شرکت بزرگ و حرفه ای بحدی که یکماه اخر کاری من فقط ثانیه شماری میکردم که قراردادم تموم شه و هرچه زودتر برم مدیر بخش شخص خودشیفته و عصبی هست که حتی از صدای گرم کردن غذا و شستن ظروف هم عصبی میشه.سرپرستهای بخشهای واحد سفر فاقد تجربه لازم و دانش هستند و تماما در خدمت اجرای اوامر مدیریت هستند.روحیه کار گروهی صفر و کارمندان واحد تمایلی به یاد دادن کار به افراد تازه وارد ندارن که نشات از مدیریت ضعیف مدیر و سرپرستان بخش میگیره. با توجه به تجربه خودم و همکاران بخشهای دیگر این شرکت رو برای کار پیشنهاد نمیکنم
آخرین تجربهها
من به مدت ۱ سال و ۶ ماه در واحد سفر مشغول به کار بودم. محیطش وحشتناکه، مدیر واحد سفر یک آدم خودشیفته است که در خصوصی ترین کارها دخالت می کنه حتی ساعت غذا خوردن. فوق العاده پرخاشگر هست و دائما صدای داد و بیدادش میاد. سوپروایزرهای بخش هم فاقد هرگونه خلاقیت یا تعقل صرفاً باب میل خانم مدیر رفتار می کنند.اگر از رنگ مو و لاک و قد و بالاشون تعریف کنی، بدترین سوتی ها رو هم بدی اشکال نداره اما اگر سرت به کار خودت باشه و مستقل و غیرمتملق باشی کاری می کنند فرار کنی.بدترین تجربه کاریم در تمام ۱۸ سال عمر کاریم بود. در ضمن یک ادمین دارند که مدیر رو انگشتش می چرخونه.ظاهر شرکت خیلی یکع اما از مدیر عامل تا همه رده های مدیریتی و سرپرستی همی خودشیفته، از خودراضی، پرخاشگر، غیمنعطق و وحشتناکند. درسته حقوق نسبتاً خوبی میده اما سلامت روان نخواهید داشت...
در این مجموعه، به جای ارزیابی عملکرد واقعی، تحت تأثیر گزارشهای نادرست یکی از سرپرستان قرار گرفتم. فضای کاری پر از تنش بود و در نهایت این شرایط به قطع همکاری من انجامید. در این مجموعه، به جای ارزیابی عملکرد واقعی، تحت تأثیر گزارشهای نادرست یکی از سرپرستان قرار گرفتم. فضای کاری پر از تنش بود و در نهایت این شرایط به قطع همکاری من انجامید.
سفته می گیرن که این رو اول مصاحبه بهتر بود بگید که دیگه اگر کارجو نمیخواست ،اطلاع داشته باشه و جالب تر اینکه فقط از نیروهای جدید سفته میگیرن و نیروهای قدیم هیچ کدام سفته ای ندادند و تیم فنی عملا همگی رفتند از شرکت و یک سری نابلد موندند که اون ها هم چون چیزی بلد نیستن از نظر فنی،هر فرد جدیدی که وارد مجموعه میشه،سعی در زیر اب زدن اش دارن ،چون میترسن که جای خودشون رو بگیره واحد فنی به شدت سمی و زیراب زن هستن.
مدیرعامل فاسد و بیماری جنسی دارد. از این شرکت دوری کنید . محیط کار بسیار غیر حرفه ای. حقوق به شدت پایین. پاداشی هم درکار نیست. هرکاری کنی میگن وظیفته. فقط هم اهل وعده وعیدهای توخالی ان. هیچکدوم عملی نمیشه و فقط برا متقاعد کردن نیرو به ادامه کاره. هیچ امنیت شغلی هم نیست یکهو میگن جمع کن به سلامت.
مرحله آخر مصاحبه اینجانب، با مصاحبه کننده نهایی بود، که متاسفانه خییییلی بی ادب، وقت نشناس، و بی ملاحظه بود، اما طی نقل قول مسئول اداری ظاهرا برای خودشون ۵ دقیقه ام خیلی حساس بود، یعنی اگر ۵ دقیقه دیرتر اونم با هماهنگی قبلی میرسیدم، زمان مصاحبه کنسل میشد، اما خودشون در زمانهای جالب و مسخره ای مانند ۱۱:۱۵ ، ۹:۴۵ ، ۱۴:۵۵ دقیقه و غیره زمان مصاحبه گذاشته و مدت زمان مصاحبه را نیز ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تعیین میکردند، اما در زمان حضور در سازمان راس ساعت تعیین شده، میبایست ۲ تا ۳ ساعت منتظر بود تا بلکه آیا آن شخص مصاحبه کننده، میتواند ۱۰ دقیقه زمان مصاحبه پیدا کند یا خیر، این موضوع در ۲ روز پشت سرهم برای اینجانب رخ داد و مسئولین جز عذرخواهی که هیچ سودی برای بنده نداشت، نسبت به موضوع رخ داده ابراز تاسف کردند، چرا که بنده موقعیتهای دیگر مصاحبه از سوی سایر شرکتها را بخاطره اعتماد به، بموقع بودن زمان مصاحبه ارکید فارمد، کنسل و بعضا انصراف داده بودم، اما چه سود که این شرکت فوق العاده وقت نشناس و بی مسئول در قبال افراد کارجو میباشد و طی تحقیقات بنده ظاهرا خیلی از افراد بخاطره عدم مسئولیت پذیری و وقت نشناسی فردی بنام عالی پور از این سازمان فاصله گرفته و بعضا قید این سازمان را زده اند، کلیت موضوع، این سازمان از دور، خوش رنگ و لعاب است اما در ابتدائی ترین موضوعات ضعفهای شدید دارد، بماند که در طول کار کردن با همچین سازمانی، نحوه برخورد همچین آدمهای ناکارآمد، خسارات جبران ناپذیر و بعضا پشیمان کننده ای از بعد ورود به سازمان و تواما همکاری با اینان، برای افراد جویای کار بوجود خواهد آورد.
اول که نشستم ۳۰ تا سوال تستی هوش دادن گفتن تو ۲۰ دقیقه باید جواب بدم،اون شخصی که قرار بود مصاحبه فنی بکنه نبود،به همین خاطر مصاحبه فنی انجام نشد.فقط مدیرعاملشون در مورد سابقه کاریم و اینکه محل کار قبلیم با چه تکنولوژی و فریمورک هایی کار کردم سوال کرد.در کل آدمهای متشخصی بودن.نتیجه مصاحبه گفتن ۲ روز بعد مشخص میشه و فعلا که ۱ روز گذشته خبری نیست و نمیدونم چی میشه،و اینکه محل شرکت خیلی دور و مرکز شهر نبود. چندتا سوال جیمت مطالعه کنی و بری بد نیست
من آگهی رو در سایت کاریابی دیدم و رزومه ارسال کردم.یک روز بعد دیدم رزومم برای مصاحبه تایید شده، به من زنگ زدن گفتن ما شرکت ارکید فارمد هستم زمینه فعالیت ما مارکتینک علمی داروهای ایرانیه، برای سمت دستیار منابع انسانی نیاز به یک نیرو داریم که تماس ها و ایمیل ها رو انجام بده، نامه نگاری ها و یکسری هماهنگی ها، حقوقش هم ۳/۲۰۰ هست.در آگهی که در سایت گذاشته بودن سابقه کاری مهم نبود فقط قید شده بود که علاقه به فیلد منابع انسانی خیلی مهمه، تسلط نسبی به ورد و اکسل، پیگیر، دقیق، روابط عمومی خوب من برای مصاحبه راس ساعت حاضر شدم، من رو راهنمایی کردن به به طبقه اول واحد hr، یه خانم جوان با لبخند به سمتم اومد و من رو هدایت کرد به اتاق خانمی که فکر میکنم مسئول جذب و استخدام بود و البته برخوردش بد نبود. گفت از تجارب کاریت برام بگو و دیتیل بده من هم گفتم، بعد گفت میدونی کار واحد hr چیه؟ منم گفتم در این فیلد کار نکردم ولی تا این حد … میدونم، بعد راجع به واحد hr شرکتشون برام گفت، اینکه از لول یک شروع میکنی و با توجه به تلاش و پشتکار و علاقه خودت یکی دو سال بعد ارتقا پیدا میکنی به لول بعدی، وظایف هر فرد کاملا مشخص و تعریف شده هست و یک سری وظایف ثابت رو باید هر شخص انجام بده، حجم کار هم زیاده باید خیلی زبر و زرنگ و تیز باشی و بتونی کارت رو به موقع انجام بدی …. من هم چون خیلی این شرکت رو دوست داشتم و علاقمند به فیلد hr بودم و البته مطمئن بودم از پسش برمیام علاقه نشون دادم. در نهایت گفتن ما سه مرحله مصاحبه داریم که نتیجه هر مرحله حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده ایمیل میشه براتون، که کمتر از ۴۸ ساعت بعد به من ایمیل زدن شما رد شدی. من لیسانس و ارشد دانشگاه سراسری هستم، با تسلط نسبی به آفیس (یعنی در حد انتظاراتشون بود)، روابط عمومی قوی، خوش برخورد، آراسته (پوشش من مثل خودشون بود) … و بسیار منظم دقیق پیگیر صبور و اااااابته علاقمند به hr من نمیدونم چرا رد شدم و واقعا از اینکه پذیرفته نشدم ناراحتم چون فرصت مناسبی بود برای منی که به hr علاقمندم. خیلی از ما جوونای جویای کار بهترین سالهای عمرمون رو در دانشگاههای معتبر درس خوندیم لیسانس ارشد و دکترا گرفتیم، تجربه کاری اندکی داریم اما کلی امید انگیزه و اشتیاق داریم برای رشد یکم به ما ها فرصت بدید، حمایتمون کنید و مطمئن باشد نتیجه مثبتش رو قطعا خواهید دید انقدر به دنبال آدم هایی که مثل ربات کار میکنن تا فقط ماه سپری بشه و حقوقشون رو دریافت کنن نباشید این دست آدمها هیچ کمکی به رشد و موفقیت شرکت شما نمیکنن.
وقتی که وارد شدم حدود چند دقیقه طول کشید تا نگهبانی با منابع انسانی هماهنگ کنه و منو راهنمایی کردن تا طبقه ای که منابع انسانی مستقر بود. مسئول منابع انسانی بهم خوش آمد گفت و یه تبلت بهم داد که اطلاعاتی که توی رزومه بود رو مجددا توش وارد کنم(اینم بگم قبلش یه تست شخصیت شناسی توی اینترنت بود که باید به سوالاتش جواب میدادم و جالب بود). بعد از اینکه فرم پر شد به همراه مسئول منابع انسانی به طبقه ای دیگه ای رفتیم برای مصاحبه ی فنی. بالاخره بعد از کمی چرخش یه اتاق و دو صندلی جور کردن که مصاحبه شروع بشه. اول خودمو معرفی کردم که البته مصاحبه کننده خیلی حواسش برای حرفهای من نبود و داشت رزومه رو بررسی می کرد و از توی رزومه یه کلماتی پیدا می کرد و میگفت اینها یعنی چی. من حس خوبی نگرفتم از نوع برخوردش. در کل سه تا سوال پرسید و یکیشو نتونستم جواب بدم و احساس کردم بیشتر نمیخواد سوال کنه. خیلی کوتاه و ساده به سوالات من راجع به شرکت جواب داد و مصاحبه به پایان رسید. به هر شرکتی برای مصاحبه نروید و قبلش بررسی کنید ویژگیهایی که براشون مهم بود: نفهمیدم
سلام فردی از شرکت داخل لیندکین به من پیام داد و پس از حدود ۱۰ دقیقه مکالمه از من دعوت کرد تا برای مصاحبه برم اونجا رفتار خیلی محترامانه و خوبی داشت، خیلی حرفه ای شماره ازم گرفت و یه خانمی از واحد منایع انسانی همون روز با من تماس گرفت، رفتار خانمه هم خوب بود ولی میتونست بهتر باشه. برای اول هفته آیندش با من وقت مصاحبه تنظیم شد. رفتم اونجا لابی خیلی شیکی داشت و نگهبان با فرد مصاحبه کننده تماس گرفت حدود ۵ دقیقه طول کشید تا دعوت کردنم به اتاق مصاحبه. کلاً محیط شرکت شیک بود ولی زمان ناهار من اونجا بودم و خیلی سر وصدا بود البته فرد مصاحبه کننده با روی خوش از این موضوع پوزش خواست و رفت و صحبت کرد و بهتر شد سر و صدا. فرد مصاحبه کننده اومد و خیلی حرفه ای و روی خوش مصاحبه رو شروع کرد البته فکر میکرد سن فرد مصاحبه کننده بالا تر باشه ولی خوب سوالاتی که می پرسید معلوم بود خیلی تجربه توی VOIP داشته و تمامی سوالاتش کیس محور بود و به جرات بگم خیلی سخت. منم تونستم از سوالاتی که میپرسید چندتایی رو جواب بدم. در انتهای مصاحبه در مورد تمامی تجهیزات و وظیفه شغلی باهم صحبت کرد و یه برگه گذاشت جلوم که سوالاتی هوش بود. گفت که این سوالات استدلال هست ولی من میگم هوش بود. حدود ۷۵ دقیقه بهم زمان دادند برای حل کردنش ولی من بیشتر از ۳۰ دقیقه حوصلم نکشید و تمومش کردم. جالب بود برام وسط حل کردن ازم پذیرایی شد و مصاحبه کننده ۲ بار ازم پرسید که چیزی نیاز ندارم. در کل بخوام بگم با کنار گذاشتن اون آزمون هوششون خیلی تجربه حرفه ای بودن بهم دست داد و فکر نمیکردم همچین جایی تو ایران باشه. از اینجایی که خودشون دنبال نیرو میگشتند برخورد پرسنلشون از نگهبان گرفته تا مصاحبه کننده، محیطی شیک و حرفه ای. یه چیزی که خیلی برام تو اینجا جالب بود قبل از رفتن مصاحبه کننده گفت یه تست کیس علمی برات ایمیل میکنم ۳ روز لطفاً براش وقت بزار جوابت رو برام ارسال کن. تست رو که فرستاد خیلی سخت بود و من نتونستم جواب بدم. بعد ۴ روز هم ایمیل ریجکت شدنم برام اومد که طبیعی بود چون جواب رو براشون نفرستاده بودم. لپ کلام افراد خیلی با سواد و حرفه ای نیاز دارند.
جلسه اول قبل از مصاحبه فنی، یکسری سوال در مورد تکنولوژی های جدید و یکسری سوال تحلیلی ریاضی و هوشی رو باید جواب میدادی به انضمام یکسری سوال در مورد ترندهای جدید کامپیوتر حدودا ۴۰ دقیقه زمان میبرد. مصاحبه فنی با مدیر بخش مورد نظر انجام شد که سوالات کاملا مرتبط با شغل درخواستی بود. مصاحبه بعدی به خاطر کرونا اردیبهشت انجام شد که مصاحبه فنی دوم بود که یکسری سوال بود از ساخت دیتابیس و ایجاد جدول تا زدن یکسری کوئری و ساخت datawarehouse و در نهایت ساخت دشبورد و دادن دسترسی ها که بعد از انجام این مرحله توسط مدیر بخش پروژه به صورت انلاین بررسی شد. بعد از این مرحله مصاحبه منابع انسانی برگزار شد و بعد از مصاحبه منابع انسانی ازمون هوش دیگه ای برگزار کردن و در مرحله بعدی مصاحبه با مدیر ای تی شرکت بود. در کل تعداد مراحل مصاحبه ها طولانی و زیاد بود. که برخی مراحل مثل تست هوش خیلی متناسب نبود. به نظر شرکت خوبی میرسید ولی روند مصاحبه طولانی و خسته کننده بود که البته در روز اول نیز اعلام کردند غیر از اون چون کارها انجام شده در بخش خواسته شده برخی کارها به سمت پشتیبانی و توسعه است که نیاز به صبوری داره.
فرد مصاحبه کننده خیلی اطلاعات بالایی داشت. شدیداً نکته بین و سوالاتی میپرسید که برای پاسخ دادنش به چالش میکشیدت. (منظور از نکته بین حتی به تکون دادن پاهام هم توجه کرد و گفت اضطراب نداشته باش) مصاحبه کننده خیلی صمیمی برخورد کرد و همون اولش اون حس اضطراب من از بین رفت. تا به حال این سبک مصاحبه رو تجربه نکرده بودم. اونجوری که از محیط معلوم بود و تجهیزاتی که دیدم تو ساختمون، از تجهیزات بروز استفاده میکردند و معلوم بود مدیریت رویکرد ای تی داره. بعد ۳ روز ایمیل رد شدنم اومد خیلی ناراحت شدم. چون محیط فوق العاده ای برای پیشرفت من بود. البته معلوم بود رد میشم چون مصاحبه کننده به من گفت که این پوزیشنی که اومدی برای مصاحبه باید در مباحث سخت افزار های فایروال دانشم رو بیشتر کنم، حتی راهنمایی هم کرد که از کجا شروع کنم مطالعه.
مصاحبه من انلاین بود و من با واتس اپ با مسئول مصاحبه ، مصاحبه کردم . خوش برخورد بود ولی خیلی سوال پرسیدن . یعنی از هر دری پرسیدن . یه سری چیزا رو پرسیدن که شاید اصلا لازم نباشه بدونی و بدون دونستن اونها هم کارت به راحتی پیش میره . اینجوری بگم که در حد ۱۰۰ میپرسن ولی چیزی که در واقع میخوان شاید ۶۰ – ۷۰ باشه. کلا همه جا همینجوریه . کلا باید با اعتماد به نفس بری جلو وگرنه قافیه رو میبازی
بعد از سه روز ارسال رزومه از طریق سایت کاریابی با تماس گرفته شد.گفتند ۴ مرحله مصاحبه دارند و نتیجه تا ۴۸ ساعت ایمیل میشه.روند مصاحبه ها طولانی بود و بین هر مصاحبه بیش از یک هفته زمان میبرد که در صورت قبولی تو اون مرحله ایمیل اطلاع رسانی ارسال نشد و تماس میگرفتند برای مرحله بعدی.روی سروقت حاضر شدن خیلی تاکید داشتند که در صورت تاخیر بدون توجه به کیفیت مصاحبه رد میشین .(درحالیکه خودشان به موقع ایمیل اطلاع رسانی نمیفرستادن!!!!!!!!!!) سه مرحله اول پذیرفته شدم و مرحله آخر رد شدم .۱۰ روز بعد ایمیل ریجکشن ارسال کردند. درکل در مصاحبه های آنلاین که دو مرحله بود زمان کمتر و برخورد عالی داشتند ولی دو مصاحبه حضوری برخورد خوبی نداشتند نگاه از بالا به پایین داشتند و تاکید کردند شخصیت متناسب با اونجارو استخدام میکنند و دانش فنی براشون اهمیتی نداره! با اینکه دو مصاحبه فنی داشت ولی هیچ سوال تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ نپرسیدند. از نظر مسیر برای من رفت و آمد سختی داشت که وقتی برای مصاحبه حضوری رفتم دو دل بودم که اگه قبول شدم برم یا نه ! ولی در کل شرکت مرتب و شیکی بود و به نظرم فرصت خوبی برای کسی که بخواد پیشرفت کنه داره ، چون سابقه کار هم واسشون زیاد مهم نیست.ولی خیلی ادعا دارند و درحد ادعاشون نیستند .
برای تضمین کیفیت رفته بودم مصاحبه که مدیرش هم حضور داشتش ، دو نفر دیگه هم حضور داشتن که فقط یک نفر سوال میپرسید اکثرش هم سوالات روانشناسی بودش که اگه پول زیادی داشته باشی چیکار میکنی میخواستن بدونن چه خط فکری دارین بعد از یکی دو دقیقه شروع مصاحبه مدیرش که رفت بیرون با موبایلش صحبت کنه که اخر مصاحبه اومدش که تموم شده بود یکی از مصاحبه کننده ها هم خانم بود اصلا صحبت نمیکرد فقط سرش تو گوشیش بود اصلا براش مهم نبود این بی احترامی زشتشون که کارجو وقت میزاره کلی مسافت میادش و داره صحبت می کنه ولی هیچ توجهی به حرفاش ندارن نشون میدن نتیجه از پیش مشخص شده هستش صرفا وقت شما رو میسوزونن و امید واهی رو به شما تلقین میکنن در نهایت میگن صلاحیت ندارین که باعث رنجش بیشتر شما میشه در ضمن این شرکت تعهدات سنگینی هم میگیره که شما تعهد میدین ۵ سال تو شرکت کار میکنن و مرخصی بیشتر از ۲ روز هم نمیگیرین طبق تقویم شرکت کار میکنن نه تقویم ملی کشور عدم خروج از کشور هم تا چند ماه پیش جز تعهداتش بود و یک چک ضمانت سنگین هم میگیرن که الان اطلاعی ندارم این تعهدات هستش یا نه در کل اگر هدف مشخصی دارین این شرکت برای پیشرفت شما خوب هستش اگر بتونین با این شرایط کنار بیایین بخصوص اگه معرف داشته باشین راحت تر تو مصاحبه قبول میشین و اینجا دانش فنی و تخصصی زیاد براشون مهم نیست چون خودشون به شما آموزش میدن
مصاحبه خیلی خوب و دوستانه بود برخورد تیم مصاحبه و تیم هماهنگ کننده عالی بود فضای شرکت بسیار شیک و مرتبه همه چیز منظم و بسیار حرفه ایه شرکت بسیار شرکت معتبریه
در کل تجربه من از شرکت سیناژن اصلا خوب نبود. روند مصاحبه ها راحت بود و صمیمی بودن مخصوصا کارشناس جذب و استخدام. اما یک نکته عجیب که در شرکت سیناژن باید انجام بدین اینه که ضمانت و تعهد بدین که پنج سال داخل شرکت بمونید و یک چک ضمانت ازتون میگیرن. من بعد ازینکه مصاحبه هارو قبول شدم و همه شرایط رو قبول کردم و به شرکت اعتماد کردم و رفتم برای تکمیل مدارک . نکته مهم اینجاست که بعد ازینکه تمام مدارکشون که تقریبا سخت هم بود تکمیل کردم و قرار شد که با من تماس بگیرن که از فرداش برم کارمو شروع کنم، روز قبل از شروع به کار تماس گرفتن و حقوق منو ۷۰۰ هزار تومن پایین آوردن و کارشون خیلییییی غیر حرفه ای بود. من کلی تعجب کردم و گفتم اصلا درست نیست بعد از تکمیل مدارک حقوق رو که در رزومه درج شدرو پایین بیارید با اینکه من دوبار به معاونت منابع انسانیشون تاکید کردم که عددم چقدره و خلاصه که زیر بار نرفتن و گفتن سوء تفاهم بوده و عدم هماهنگی بین سرپرست منابع انسانی و معاون منابع انسانیشون. شاید عددش بعدها میرفت بالا ولی از عدم صداقت و سوءاستفادشون خوشم نیمد و کلا انصراف دادم. اگر خواستید برید برای این شرکت مصاحبه اول حواستون به پنج سال تعهد کاری و چک ضمانت باشه و بعد حقوقتون حتما قبل تکمیل مدارک قطعی کنید چون هرلحظه امکان داره عدد رو تغییر بدن.
۲مرحله مصاحبه انجام دادن.مرحله اول کلی سوال ورد و اکسل پرسیدن که همرو جواب دادم،از طریق اسکایپ بود.خانومه کلی حرص میخورد وقتی میدید بلدم.مرحله دوم ۱فایل ۵۰صفحه ای فرستادن که ترجمش کنم،مشخص بود که سرکارم گذاشتن ولی انجام دادم.روز مصاحبه باز خانومه سوالاش اینطور بود که صفحه ۴راجبه چی بود؟؟صفحه ۲۰چی بود؟؟انچه عیان است،چه حاجت به بیان است.در نهایت رد شدم:)
ی خانم و اقا مصاحبه رو انجام دادند،خودشونم نمیدونستن درواقع به دنبال چی هستند؟مدام سوالهارو تکرار میکردند.خانم تیک عصبی داشت و به شدت عصبانی و کلافه بود.با سوابق شغلی خوبی که داشتم پیامک ریجکت شدن برام ارسال کردن.فرمالیته و نمایشی هست جذبشون.
مصاحبه ها تخصصی و خوب بود سوالها در مورد اطلاعات علمی رشته ام بود و خیلی سابقه کار براشون مهم نبود سطح شرکت بسیار بالا بود و بسیار رفتار محترمانه ودوستانه ای داشتند از شرایط شرکت تعهد پنج ساله است که با توجه به اعتبار سیناژن مشکلی نبود ومن پذیرفتم مدیران تولید و معاون منابع انسانی که باهاشون مصاحبه شدم شرایط رو خیلی کامل برام توضیح دادند و از مصاحبه در همچین شرکتی حس بسیار خوبی داشتم
من در قسمت واحد سفر داخلی این شرکت کار کردم محیط بشدت سمی و بیشتر شبیه آرایشگاه زنانه سطح پایین هست تا یک شرکت بزرگ و حرفه ای بحدی که یکماه اخر کاری من فقط ثانیه شماری میکردم که قراردادم تموم شه و هرچه زودتر برم مدیر بخش شخص خودشیفته و عصبی هست که حتی از صدای گرم کردن غذا و شستن ظروف هم عصبی میشه.سرپرستهای بخشهای واحد سفر فاقد تجربه لازم و دانش هستند و تماما در خدمت اجرای اوامر مدیریت هستند.روحیه کار گروهی صفر و کارمندان واحد تمایلی به یاد دادن کار به افراد تازه وارد ندارن که نشات از مدیریت ضعیف مدیر و سرپرستان بخش میگیره. با توجه به تجربه خودم و همکاران بخشهای دیگر این شرکت رو برای کار پیشنهاد نمیکنم
من به مدت ۱ سال و ۶ ماه در واحد سفر مشغول به کار بودم. محیطش وحشتناکه، مدیر واحد سفر یک آدم خودشیفته است که در خصوصی ترین کارها دخالت می کنه حتی ساعت غذا خوردن. فوق العاده پرخاشگر هست و دائما صدای داد و بیدادش میاد. سوپروایزرهای بخش هم فاقد هرگونه خلاقیت یا تعقل صرفاً باب میل خانم مدیر رفتار می کنند.اگر از رنگ مو و لاک و قد و بالاشون تعریف کنی، بدترین سوتی ها رو هم بدی اشکال نداره اما اگر سرت به کار خودت باشه و مستقل و غیرمتملق باشی کاری می کنند فرار کنی.بدترین تجربه کاریم در تمام ۱۸ سال عمر کاریم بود. در ضمن یک ادمین دارند که مدیر رو انگشتش می چرخونه.ظاهر شرکت خیلی یکع اما از مدیر عامل تا همه رده های مدیریتی و سرپرستی همی خودشیفته، از خودراضی، پرخاشگر، غیمنعطق و وحشتناکند. درسته حقوق نسبتاً خوبی میده اما سلامت روان نخواهید داشت...
در این مجموعه، به جای ارزیابی عملکرد واقعی، تحت تأثیر گزارشهای نادرست یکی از سرپرستان قرار گرفتم. فضای کاری پر از تنش بود و در نهایت این شرایط به قطع همکاری من انجامید. در این مجموعه، به جای ارزیابی عملکرد واقعی، تحت تأثیر گزارشهای نادرست یکی از سرپرستان قرار گرفتم. فضای کاری پر از تنش بود و در نهایت این شرایط به قطع همکاری من انجامید.
سفته می گیرن که این رو اول مصاحبه بهتر بود بگید که دیگه اگر کارجو نمیخواست ،اطلاع داشته باشه و جالب تر اینکه فقط از نیروهای جدید سفته میگیرن و نیروهای قدیم هیچ کدام سفته ای ندادند و تیم فنی عملا همگی رفتند از شرکت و یک سری نابلد موندند که اون ها هم چون چیزی بلد نیستن از نظر فنی،هر فرد جدیدی که وارد مجموعه میشه،سعی در زیر اب زدن اش دارن ،چون میترسن که جای خودشون رو بگیره واحد فنی به شدت سمی و زیراب زن هستن.
مدیرعامل فاسد و بیماری جنسی دارد. از این شرکت دوری کنید . محیط کار بسیار غیر حرفه ای. حقوق به شدت پایین. پاداشی هم درکار نیست. هرکاری کنی میگن وظیفته. فقط هم اهل وعده وعیدهای توخالی ان. هیچکدوم عملی نمیشه و فقط برا متقاعد کردن نیرو به ادامه کاره. هیچ امنیت شغلی هم نیست یکهو میگن جمع کن به سلامت.
مرحله آخر مصاحبه اینجانب، با مصاحبه کننده نهایی بود، که متاسفانه خییییلی بی ادب، وقت نشناس، و بی ملاحظه بود، اما طی نقل قول مسئول اداری ظاهرا برای خودشون ۵ دقیقه ام خیلی حساس بود، یعنی اگر ۵ دقیقه دیرتر اونم با هماهنگی قبلی میرسیدم، زمان مصاحبه کنسل میشد، اما خودشون در زمانهای جالب و مسخره ای مانند ۱۱:۱۵ ، ۹:۴۵ ، ۱۴:۵۵ دقیقه و غیره زمان مصاحبه گذاشته و مدت زمان مصاحبه را نیز ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تعیین میکردند، اما در زمان حضور در سازمان راس ساعت تعیین شده، میبایست ۲ تا ۳ ساعت منتظر بود تا بلکه آیا آن شخص مصاحبه کننده، میتواند ۱۰ دقیقه زمان مصاحبه پیدا کند یا خیر، این موضوع در ۲ روز پشت سرهم برای اینجانب رخ داد و مسئولین جز عذرخواهی که هیچ سودی برای بنده نداشت، نسبت به موضوع رخ داده ابراز تاسف کردند، چرا که بنده موقعیتهای دیگر مصاحبه از سوی سایر شرکتها را بخاطره اعتماد به، بموقع بودن زمان مصاحبه ارکید فارمد، کنسل و بعضا انصراف داده بودم، اما چه سود که این شرکت فوق العاده وقت نشناس و بی مسئول در قبال افراد کارجو میباشد و طی تحقیقات بنده ظاهرا خیلی از افراد بخاطره عدم مسئولیت پذیری و وقت نشناسی فردی بنام عالی پور از این سازمان فاصله گرفته و بعضا قید این سازمان را زده اند، کلیت موضوع، این سازمان از دور، خوش رنگ و لعاب است اما در ابتدائی ترین موضوعات ضعفهای شدید دارد، بماند که در طول کار کردن با همچین سازمانی، نحوه برخورد همچین آدمهای ناکارآمد، خسارات جبران ناپذیر و بعضا پشیمان کننده ای از بعد ورود به سازمان و تواما همکاری با اینان، برای افراد جویای کار بوجود خواهد آورد.
اول که نشستم ۳۰ تا سوال تستی هوش دادن گفتن تو ۲۰ دقیقه باید جواب بدم،اون شخصی که قرار بود مصاحبه فنی بکنه نبود،به همین خاطر مصاحبه فنی انجام نشد.فقط مدیرعاملشون در مورد سابقه کاریم و اینکه محل کار قبلیم با چه تکنولوژی و فریمورک هایی کار کردم سوال کرد.در کل آدمهای متشخصی بودن.نتیجه مصاحبه گفتن ۲ روز بعد مشخص میشه و فعلا که ۱ روز گذشته خبری نیست و نمیدونم چی میشه،و اینکه محل شرکت خیلی دور و مرکز شهر نبود. چندتا سوال جیمت مطالعه کنی و بری بد نیست
من آگهی رو در سایت کاریابی دیدم و رزومه ارسال کردم.یک روز بعد دیدم رزومم برای مصاحبه تایید شده، به من زنگ زدن گفتن ما شرکت ارکید فارمد هستم زمینه فعالیت ما مارکتینک علمی داروهای ایرانیه، برای سمت دستیار منابع انسانی نیاز به یک نیرو داریم که تماس ها و ایمیل ها رو انجام بده، نامه نگاری ها و یکسری هماهنگی ها، حقوقش هم ۳/۲۰۰ هست.در آگهی که در سایت گذاشته بودن سابقه کاری مهم نبود فقط قید شده بود که علاقه به فیلد منابع انسانی خیلی مهمه، تسلط نسبی به ورد و اکسل، پیگیر، دقیق، روابط عمومی خوب من برای مصاحبه راس ساعت حاضر شدم، من رو راهنمایی کردن به به طبقه اول واحد hr، یه خانم جوان با لبخند به سمتم اومد و من رو هدایت کرد به اتاق خانمی که فکر میکنم مسئول جذب و استخدام بود و البته برخوردش بد نبود. گفت از تجارب کاریت برام بگو و دیتیل بده من هم گفتم، بعد گفت میدونی کار واحد hr چیه؟ منم گفتم در این فیلد کار نکردم ولی تا این حد … میدونم، بعد راجع به واحد hr شرکتشون برام گفت، اینکه از لول یک شروع میکنی و با توجه به تلاش و پشتکار و علاقه خودت یکی دو سال بعد ارتقا پیدا میکنی به لول بعدی، وظایف هر فرد کاملا مشخص و تعریف شده هست و یک سری وظایف ثابت رو باید هر شخص انجام بده، حجم کار هم زیاده باید خیلی زبر و زرنگ و تیز باشی و بتونی کارت رو به موقع انجام بدی …. من هم چون خیلی این شرکت رو دوست داشتم و علاقمند به فیلد hr بودم و البته مطمئن بودم از پسش برمیام علاقه نشون دادم. در نهایت گفتن ما سه مرحله مصاحبه داریم که نتیجه هر مرحله حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده ایمیل میشه براتون، که کمتر از ۴۸ ساعت بعد به من ایمیل زدن شما رد شدی. من لیسانس و ارشد دانشگاه سراسری هستم، با تسلط نسبی به آفیس (یعنی در حد انتظاراتشون بود)، روابط عمومی قوی، خوش برخورد، آراسته (پوشش من مثل خودشون بود) … و بسیار منظم دقیق پیگیر صبور و اااااابته علاقمند به hr من نمیدونم چرا رد شدم و واقعا از اینکه پذیرفته نشدم ناراحتم چون فرصت مناسبی بود برای منی که به hr علاقمندم. خیلی از ما جوونای جویای کار بهترین سالهای عمرمون رو در دانشگاههای معتبر درس خوندیم لیسانس ارشد و دکترا گرفتیم، تجربه کاری اندکی داریم اما کلی امید انگیزه و اشتیاق داریم برای رشد یکم به ما ها فرصت بدید، حمایتمون کنید و مطمئن باشد نتیجه مثبتش رو قطعا خواهید دید انقدر به دنبال آدم هایی که مثل ربات کار میکنن تا فقط ماه سپری بشه و حقوقشون رو دریافت کنن نباشید این دست آدمها هیچ کمکی به رشد و موفقیت شرکت شما نمیکنن.
وقتی که وارد شدم حدود چند دقیقه طول کشید تا نگهبانی با منابع انسانی هماهنگ کنه و منو راهنمایی کردن تا طبقه ای که منابع انسانی مستقر بود. مسئول منابع انسانی بهم خوش آمد گفت و یه تبلت بهم داد که اطلاعاتی که توی رزومه بود رو مجددا توش وارد کنم(اینم بگم قبلش یه تست شخصیت شناسی توی اینترنت بود که باید به سوالاتش جواب میدادم و جالب بود). بعد از اینکه فرم پر شد به همراه مسئول منابع انسانی به طبقه ای دیگه ای رفتیم برای مصاحبه ی فنی. بالاخره بعد از کمی چرخش یه اتاق و دو صندلی جور کردن که مصاحبه شروع بشه. اول خودمو معرفی کردم که البته مصاحبه کننده خیلی حواسش برای حرفهای من نبود و داشت رزومه رو بررسی می کرد و از توی رزومه یه کلماتی پیدا می کرد و میگفت اینها یعنی چی. من حس خوبی نگرفتم از نوع برخوردش. در کل سه تا سوال پرسید و یکیشو نتونستم جواب بدم و احساس کردم بیشتر نمیخواد سوال کنه. خیلی کوتاه و ساده به سوالات من راجع به شرکت جواب داد و مصاحبه به پایان رسید. به هر شرکتی برای مصاحبه نروید و قبلش بررسی کنید ویژگیهایی که براشون مهم بود: نفهمیدم
سلام فردی از شرکت داخل لیندکین به من پیام داد و پس از حدود ۱۰ دقیقه مکالمه از من دعوت کرد تا برای مصاحبه برم اونجا رفتار خیلی محترامانه و خوبی داشت، خیلی حرفه ای شماره ازم گرفت و یه خانمی از واحد منایع انسانی همون روز با من تماس گرفت، رفتار خانمه هم خوب بود ولی میتونست بهتر باشه. برای اول هفته آیندش با من وقت مصاحبه تنظیم شد. رفتم اونجا لابی خیلی شیکی داشت و نگهبان با فرد مصاحبه کننده تماس گرفت حدود ۵ دقیقه طول کشید تا دعوت کردنم به اتاق مصاحبه. کلاً محیط شرکت شیک بود ولی زمان ناهار من اونجا بودم و خیلی سر وصدا بود البته فرد مصاحبه کننده با روی خوش از این موضوع پوزش خواست و رفت و صحبت کرد و بهتر شد سر و صدا. فرد مصاحبه کننده اومد و خیلی حرفه ای و روی خوش مصاحبه رو شروع کرد البته فکر میکرد سن فرد مصاحبه کننده بالا تر باشه ولی خوب سوالاتی که می پرسید معلوم بود خیلی تجربه توی VOIP داشته و تمامی سوالاتش کیس محور بود و به جرات بگم خیلی سخت. منم تونستم از سوالاتی که میپرسید چندتایی رو جواب بدم. در انتهای مصاحبه در مورد تمامی تجهیزات و وظیفه شغلی باهم صحبت کرد و یه برگه گذاشت جلوم که سوالاتی هوش بود. گفت که این سوالات استدلال هست ولی من میگم هوش بود. حدود ۷۵ دقیقه بهم زمان دادند برای حل کردنش ولی من بیشتر از ۳۰ دقیقه حوصلم نکشید و تمومش کردم. جالب بود برام وسط حل کردن ازم پذیرایی شد و مصاحبه کننده ۲ بار ازم پرسید که چیزی نیاز ندارم. در کل بخوام بگم با کنار گذاشتن اون آزمون هوششون خیلی تجربه حرفه ای بودن بهم دست داد و فکر نمیکردم همچین جایی تو ایران باشه. از اینجایی که خودشون دنبال نیرو میگشتند برخورد پرسنلشون از نگهبان گرفته تا مصاحبه کننده، محیطی شیک و حرفه ای. یه چیزی که خیلی برام تو اینجا جالب بود قبل از رفتن مصاحبه کننده گفت یه تست کیس علمی برات ایمیل میکنم ۳ روز لطفاً براش وقت بزار جوابت رو برام ارسال کن. تست رو که فرستاد خیلی سخت بود و من نتونستم جواب بدم. بعد ۴ روز هم ایمیل ریجکت شدنم برام اومد که طبیعی بود چون جواب رو براشون نفرستاده بودم. لپ کلام افراد خیلی با سواد و حرفه ای نیاز دارند.
جلسه اول قبل از مصاحبه فنی، یکسری سوال در مورد تکنولوژی های جدید و یکسری سوال تحلیلی ریاضی و هوشی رو باید جواب میدادی به انضمام یکسری سوال در مورد ترندهای جدید کامپیوتر حدودا ۴۰ دقیقه زمان میبرد. مصاحبه فنی با مدیر بخش مورد نظر انجام شد که سوالات کاملا مرتبط با شغل درخواستی بود. مصاحبه بعدی به خاطر کرونا اردیبهشت انجام شد که مصاحبه فنی دوم بود که یکسری سوال بود از ساخت دیتابیس و ایجاد جدول تا زدن یکسری کوئری و ساخت datawarehouse و در نهایت ساخت دشبورد و دادن دسترسی ها که بعد از انجام این مرحله توسط مدیر بخش پروژه به صورت انلاین بررسی شد. بعد از این مرحله مصاحبه منابع انسانی برگزار شد و بعد از مصاحبه منابع انسانی ازمون هوش دیگه ای برگزار کردن و در مرحله بعدی مصاحبه با مدیر ای تی شرکت بود. در کل تعداد مراحل مصاحبه ها طولانی و زیاد بود. که برخی مراحل مثل تست هوش خیلی متناسب نبود. به نظر شرکت خوبی میرسید ولی روند مصاحبه طولانی و خسته کننده بود که البته در روز اول نیز اعلام کردند غیر از اون چون کارها انجام شده در بخش خواسته شده برخی کارها به سمت پشتیبانی و توسعه است که نیاز به صبوری داره.
فرد مصاحبه کننده خیلی اطلاعات بالایی داشت. شدیداً نکته بین و سوالاتی میپرسید که برای پاسخ دادنش به چالش میکشیدت. (منظور از نکته بین حتی به تکون دادن پاهام هم توجه کرد و گفت اضطراب نداشته باش) مصاحبه کننده خیلی صمیمی برخورد کرد و همون اولش اون حس اضطراب من از بین رفت. تا به حال این سبک مصاحبه رو تجربه نکرده بودم. اونجوری که از محیط معلوم بود و تجهیزاتی که دیدم تو ساختمون، از تجهیزات بروز استفاده میکردند و معلوم بود مدیریت رویکرد ای تی داره. بعد ۳ روز ایمیل رد شدنم اومد خیلی ناراحت شدم. چون محیط فوق العاده ای برای پیشرفت من بود. البته معلوم بود رد میشم چون مصاحبه کننده به من گفت که این پوزیشنی که اومدی برای مصاحبه باید در مباحث سخت افزار های فایروال دانشم رو بیشتر کنم، حتی راهنمایی هم کرد که از کجا شروع کنم مطالعه.
مصاحبه من انلاین بود و من با واتس اپ با مسئول مصاحبه ، مصاحبه کردم . خوش برخورد بود ولی خیلی سوال پرسیدن . یعنی از هر دری پرسیدن . یه سری چیزا رو پرسیدن که شاید اصلا لازم نباشه بدونی و بدون دونستن اونها هم کارت به راحتی پیش میره . اینجوری بگم که در حد ۱۰۰ میپرسن ولی چیزی که در واقع میخوان شاید ۶۰ – ۷۰ باشه. کلا همه جا همینجوریه . کلا باید با اعتماد به نفس بری جلو وگرنه قافیه رو میبازی
بعد از سه روز ارسال رزومه از طریق سایت کاریابی با تماس گرفته شد.گفتند ۴ مرحله مصاحبه دارند و نتیجه تا ۴۸ ساعت ایمیل میشه.روند مصاحبه ها طولانی بود و بین هر مصاحبه بیش از یک هفته زمان میبرد که در صورت قبولی تو اون مرحله ایمیل اطلاع رسانی ارسال نشد و تماس میگرفتند برای مرحله بعدی.روی سروقت حاضر شدن خیلی تاکید داشتند که در صورت تاخیر بدون توجه به کیفیت مصاحبه رد میشین .(درحالیکه خودشان به موقع ایمیل اطلاع رسانی نمیفرستادن!!!!!!!!!!) سه مرحله اول پذیرفته شدم و مرحله آخر رد شدم .۱۰ روز بعد ایمیل ریجکشن ارسال کردند. درکل در مصاحبه های آنلاین که دو مرحله بود زمان کمتر و برخورد عالی داشتند ولی دو مصاحبه حضوری برخورد خوبی نداشتند نگاه از بالا به پایین داشتند و تاکید کردند شخصیت متناسب با اونجارو استخدام میکنند و دانش فنی براشون اهمیتی نداره! با اینکه دو مصاحبه فنی داشت ولی هیچ سوال تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ نپرسیدند. از نظر مسیر برای من رفت و آمد سختی داشت که وقتی برای مصاحبه حضوری رفتم دو دل بودم که اگه قبول شدم برم یا نه ! ولی در کل شرکت مرتب و شیکی بود و به نظرم فرصت خوبی برای کسی که بخواد پیشرفت کنه داره ، چون سابقه کار هم واسشون زیاد مهم نیست.ولی خیلی ادعا دارند و درحد ادعاشون نیستند .
برای تضمین کیفیت رفته بودم مصاحبه که مدیرش هم حضور داشتش ، دو نفر دیگه هم حضور داشتن که فقط یک نفر سوال میپرسید اکثرش هم سوالات روانشناسی بودش که اگه پول زیادی داشته باشی چیکار میکنی میخواستن بدونن چه خط فکری دارین بعد از یکی دو دقیقه شروع مصاحبه مدیرش که رفت بیرون با موبایلش صحبت کنه که اخر مصاحبه اومدش که تموم شده بود یکی از مصاحبه کننده ها هم خانم بود اصلا صحبت نمیکرد فقط سرش تو گوشیش بود اصلا براش مهم نبود این بی احترامی زشتشون که کارجو وقت میزاره کلی مسافت میادش و داره صحبت می کنه ولی هیچ توجهی به حرفاش ندارن نشون میدن نتیجه از پیش مشخص شده هستش صرفا وقت شما رو میسوزونن و امید واهی رو به شما تلقین میکنن در نهایت میگن صلاحیت ندارین که باعث رنجش بیشتر شما میشه در ضمن این شرکت تعهدات سنگینی هم میگیره که شما تعهد میدین ۵ سال تو شرکت کار میکنن و مرخصی بیشتر از ۲ روز هم نمیگیرین طبق تقویم شرکت کار میکنن نه تقویم ملی کشور عدم خروج از کشور هم تا چند ماه پیش جز تعهداتش بود و یک چک ضمانت سنگین هم میگیرن که الان اطلاعی ندارم این تعهدات هستش یا نه در کل اگر هدف مشخصی دارین این شرکت برای پیشرفت شما خوب هستش اگر بتونین با این شرایط کنار بیایین بخصوص اگه معرف داشته باشین راحت تر تو مصاحبه قبول میشین و اینجا دانش فنی و تخصصی زیاد براشون مهم نیست چون خودشون به شما آموزش میدن
مصاحبه خیلی خوب و دوستانه بود برخورد تیم مصاحبه و تیم هماهنگ کننده عالی بود فضای شرکت بسیار شیک و مرتبه همه چیز منظم و بسیار حرفه ایه شرکت بسیار شرکت معتبریه
در کل تجربه من از شرکت سیناژن اصلا خوب نبود. روند مصاحبه ها راحت بود و صمیمی بودن مخصوصا کارشناس جذب و استخدام. اما یک نکته عجیب که در شرکت سیناژن باید انجام بدین اینه که ضمانت و تعهد بدین که پنج سال داخل شرکت بمونید و یک چک ضمانت ازتون میگیرن. من بعد ازینکه مصاحبه هارو قبول شدم و همه شرایط رو قبول کردم و به شرکت اعتماد کردم و رفتم برای تکمیل مدارک . نکته مهم اینجاست که بعد ازینکه تمام مدارکشون که تقریبا سخت هم بود تکمیل کردم و قرار شد که با من تماس بگیرن که از فرداش برم کارمو شروع کنم، روز قبل از شروع به کار تماس گرفتن و حقوق منو ۷۰۰ هزار تومن پایین آوردن و کارشون خیلییییی غیر حرفه ای بود. من کلی تعجب کردم و گفتم اصلا درست نیست بعد از تکمیل مدارک حقوق رو که در رزومه درج شدرو پایین بیارید با اینکه من دوبار به معاونت منابع انسانیشون تاکید کردم که عددم چقدره و خلاصه که زیر بار نرفتن و گفتن سوء تفاهم بوده و عدم هماهنگی بین سرپرست منابع انسانی و معاون منابع انسانیشون. شاید عددش بعدها میرفت بالا ولی از عدم صداقت و سوءاستفادشون خوشم نیمد و کلا انصراف دادم. اگر خواستید برید برای این شرکت مصاحبه اول حواستون به پنج سال تعهد کاری و چک ضمانت باشه و بعد حقوقتون حتما قبل تکمیل مدارک قطعی کنید چون هرلحظه امکان داره عدد رو تغییر بدن.
۲مرحله مصاحبه انجام دادن.مرحله اول کلی سوال ورد و اکسل پرسیدن که همرو جواب دادم،از طریق اسکایپ بود.خانومه کلی حرص میخورد وقتی میدید بلدم.مرحله دوم ۱فایل ۵۰صفحه ای فرستادن که ترجمش کنم،مشخص بود که سرکارم گذاشتن ولی انجام دادم.روز مصاحبه باز خانومه سوالاش اینطور بود که صفحه ۴راجبه چی بود؟؟صفحه ۲۰چی بود؟؟انچه عیان است،چه حاجت به بیان است.در نهایت رد شدم:)
ی خانم و اقا مصاحبه رو انجام دادند،خودشونم نمیدونستن درواقع به دنبال چی هستند؟مدام سوالهارو تکرار میکردند.خانم تیک عصبی داشت و به شدت عصبانی و کلافه بود.با سوابق شغلی خوبی که داشتم پیامک ریجکت شدن برام ارسال کردن.فرمالیته و نمایشی هست جذبشون.
مصاحبه ها تخصصی و خوب بود سوالها در مورد اطلاعات علمی رشته ام بود و خیلی سابقه کار براشون مهم نبود سطح شرکت بسیار بالا بود و بسیار رفتار محترمانه ودوستانه ای داشتند از شرایط شرکت تعهد پنج ساله است که با توجه به اعتبار سیناژن مشکلی نبود ومن پذیرفتم مدیران تولید و معاون منابع انسانی که باهاشون مصاحبه شدم شرایط رو خیلی کامل برام توضیح دادند و از مصاحبه در همچین شرکتی حس بسیار خوبی داشتم