یکی از بدترین تجربه های کاری رو با این شرکت داشتم مدیریت شرکت اصلا به درستی عمل نمیکنن و تو هر زمینه ای کار پرنقصی دارن پرداخت حقوق رو انجام نمیدن و کلا میخوان که سورس کد ها از یک جایی کپی بشه و کار ساخته بشه و چیزی به اسم کدنویسی معماری نرم افزار و توسعه محصول در این شرکت وجود نداره امیدوارم نظرم به دوستان کمکی کنه تا اینجور شرکت ها رو بهتر شناسایی کنند
آخرین تجربهها
من به صورت رسمی از سال ۱۳۹۳ کارمند شدم و در این مدت با شرکت های بسیاری در تعامل و یا همکاری بودم. تسکولو اگر بهترین نباشه یکی از بهترین های اونها است. نکته ای که بیش از هرچیزی برای من در تسکولو اهمیت داره روال تصمیم گیری است که کاملا گروهی اتخاذ میشه، من واقعا شعار سازمان و تیم فلت رو اولین بار در این تیم تجربه کردم.
با سلام من حدود ده سال پیش در شرکت توسعه گسترش ناجی تجربه کاری داشتم . با تایید تجربه دوستمون . دقیقا چون پارتی بازی زیاده؛ سطح علمی بچه ها بالا نیست . و البته حقوق پیشنهادیم تو اون زمان عالی بود و روز مرد به همه آقایان کت و شلوار می دادند . مزایایی مثل بن و اینا هم در ماه رمضان و پولی که در روز زن می دادند . ولی من تو تیمی که بودم ؛ خانومی مدیر پروژه بودند و اصلا از خانوما خوشش نمی اومد . و کاملا خانوما اونجا کوبیده می شدند و من این تجربه رو با تمام وجود به عنوان یه خانوم حس کردم . الان دیگه اون خانوم مدیر تیم نیستند ولی برام جالب بود که شخص دیگه ایم در رابطه با تجربش در رابطه با کوبوندن خانوما نوشته بودند . یه ناهار فوق العاده بد هم می دادند . با یه کترینگی قرار داد داشتند که غذاهای فوق العاده بدی داشت . جو زیرآب زنی و اینا به خصوص برای خانوما موج می زد و البته خوب خانوما باید خیلی مراقب حرف زدن و خندیدن و اینا بودن چون پشت سرشون حرف می زدن و مثل خیلی از شرکتها راحت نبودند برای کار
من به عنوان یه sysadmin جونیور وارد شرکت شدم. خیلی از ابزارهارو بلد نبودم باهاشون کار کنم و حدود ۳ ماه طول کشید تا با کل قسمتهای سیستم بتونم کار کنم. در ادامه کارهای بزرگتر (با مسئولیتهای بیشتر) به من سپرده شد و تقریبا بعد یکسال به یک عضو کلیدی توی تیمم تبدیل شدم چیزی که بابتش خیلی خوشحالم اینه که فرصت رشد به من داده شد و تنها کاری که برای پیشرفت انجام دادم کارای فنی بیشتر بوده. همیشه حامی من بودن و از همه مهمتر اعتماد به افراد برای کارهای بزرگ بوده
هیچوقت همچین اشتباهی نکنید که وارد این به اصطلاح شرکت بشید. چون فقط میخوان وقت شما رو بگیرن و پولتون رو بدزدن. کار اصلی شرکت هم فروش پروژه های دانشجویی و پایان نامه است (که متاسفانه تو مملکت از این کارا زیاده!!) سر یه پروژه یا تدریس با شما قرارداد میبندند و به ارزش چندین برابر ازتون سفته میگیرن تا بعدا سفته ها رو نقد کنند و خرج شرکت رو بدن. اصلا سودی برای شما نداره. فقط ازتون وقت و پول بر باد میره. با توجه به قراردادی که میبندین اصلا نمی تونید شکایت هم بکنید. چون یک بندهایی در قرارداد گذاشتند که همه جوره به نفع اون هاست. کل شرکت هم دو نفر هستند که یه نفر اصلا از کامپیوتر سر در نمی آره.
تجربه کاری موفقی نبود. مدیریت ضعیف، پرداخت حقوق با تاخیر، برنامهریزی پراکنده و نامنظم.
پژوهش توسعه ناجی یه شرکت نیمه دولتی با ساختار دولتی هست. برای افراد تازه کار محیط خوبی داره چون ۳ ماه دوره آزمایشی و آموزش همراه با حقوق داره و در ابتدای ورود نسبت به بازار حقوق خوبی پیشنهاد می شه. متاسفانه به خاطر ساختار دولتی پارتی بازی موج می زنه و نیروهای غیر حرفه ای توش خیلی زیاد هستن و سطح علمی هم شاید برای یه تازه کار خوب باشه ولی بعد یه سال محدودیت علمی ش به خوبی حس می شه. از نظر حقوق هم ابتدا پیشنهادات خوبی می ده ولی افزایش سالانه ش افتضاح و دور از وضعیت بازار کار می شه. در مجموع من خودم به عنوان تازه کار خیلی راضی بودم و یاد گرفتم ولی متاسفانه تو این مجموعه با هر روحیه ای امکان ادامه کاروجود نداره. نکته دیگه هم اینه که فضای خوب فرهنگی ای برای خانم ها نداره علاوه بر محدودیت های شدیدی که برای خانمها می گذارن فرهنگ سازمانی هم شدیدا به سمت کوبوندن خانم ها هست حتی اگه از نظر علمی مهارت خوبی داشته باشن. نکته آخر اینکه تیم های مختلف ش زمین تا آسمون باهم فرق دارن ینی بعضی تیم ها از نظر علمی از این هم پایینتره و برای تازه کارها هم خوب نیست.
سال 94 اونجا بودم واقعا محیط دوستانه ای برای من داشت. البته برای همه نه یکی از بچه ها راضی نبود و اذیت میشد اما برای من پر از تجربه و یادگیری بود. فرصتی شد که تونستم تجاری کار کردن رو یاد گرفتم. واقعا مدیرش ادم خوبی بود بچه های فنی خوب بودن. باز میگم اختلاف همیشه هست که بخاطر اختلاف سلیقه ها و... بود یکی از اشتباهاتم این بود خوشی زد زیر دلم و یهویی نرفتم. از این کارم شرمنده ام.
شرکت کوچیک با مدیران ناکارآمد و بی سواد که فقط ادعا دارند. هنوز دارند با VB6 کد میزنن و پروژه های دیگه ای که با زبان های دیگه شروع کرده بودند یا شروع کردند اکثرا به خاطر بی سوادیشون شکست خوردند. پرداخت حقوق در بهترین حالت 15 روز تاخیر داشت و حتی یه بار با 4 ماه تاخیر و به صورت قسطی پرداخت کردند. دنبال حق و حقوقت رو هم انقدر باید میگرفتی که آخرش حس گدایی بهت دست میداد. مدیرعامل که بسیار آدم دورو و دروغگو ( حیف نمیشد کلمات دیگه ای رو اینجا آورد ) هستش که با وعده و پاداش سعی میکنه افراد رو به کار بکشه و با بی سوادی به شکل خنده داری درباره هر موضوعی باهاتون بحث میکنه. شرکت با اینکه کوچیک هستش ولی فضای بسیار خاله زنکی و بیماری داره. نه تنها در این شرکت پیشرفتی نمی کنید حتی پسرفت شدیدی هم می کنید. امیدوارم هیچوقت گذرتون به این شرکت نخوره.
مزیت مهم کار کردن در این شرکت امکان و فرصت یادگیری است. تمامی همکاران از بین افراد با اخلاق انتخاب می شوند. مدیران منظم و با سطح درک بالا هستند. رنج حقوق در حد متوسط هست و توقع حقوق بالا نداشته باشین.
بعد از جذب سرمایه از همراه اول شروع به استخدام کلی نیرو کردن. من هم توی همون زمان استخدام شدم. منابع انسانی بشدت ضعیف. کدهای خییییلی کثیف و داغون و رفتار خیلی بد و فرهنگ بد مدیران باعث شد یکی از بدترین تجربه های کاری من رقم بخوره. کمتر از 8 ماه طول کشید تا پول شرکت تموم بشه و بگن نمیتونیم برای اوبار هزینه کنیم. الان بعد یک سال هنوز حق و حقوقم رو ندادن و پیگیر شکایت هستم. این نکته رو اضافه کنم که ابتدا خیلی دوستانه برخورد میکنن و قرارداد 1 ماهه و بعد از 3 ماه قرارداد 3 ماهه میبندن. با این پیش فرض که تا حالا همه افراد به میل خودشون از شرکت رفتن. ولی با همین روش یه روز که قرارداد 3 ماهه تموم شده عذر شما رو میخوان و باید برید. و اما بدترین قسمت ماجرا جاییه که حقوق توافقی شما رو به دو قسمت تقسیم میکنن. معمولا 70-30 که به اون 30 درصد اسم کارانه یا اضافه کار رو میدن. ولی چیزی که در عمل اتفاق میفته اینه که هر ماه به هر بهانه ای این 30 درصد رو یا کامل نمیدن یا اصلا نمیگیرید. قرارداد هم یه جوریه که نمیتونید ادعا کنید.
تجربه خوبی در فرایند مصاحبه بود و مسول این حوزه آدمی بود با دانش خوب که من خوشم اومد در کل خیلی خوب بود فقط من به دلیل شخصی نتونستم برم محیط جالبی هم داشتن هم فضای بیرونی شرکت هم داخلی
من در شرکت امن افزار گستر شریف حدود 3 سال از مهر 93 تا 97 به عنوان کارشناس یکی از واحد های امنیتش مشغول بودم. خیلی جای خوبیه برای تازه کار ها و فرهنگ کارمنداش و محیطش خوبه، از نظر مالی و ایناهم اولاش خوب بود اما همون اخرای سال 97 دیگه پروژه خوب زیاد نداشت و دیر به دیر حقوق و ارزیابیا رو میداد. دیگه از اون موقع هم ارزاق و اینا که میدادن برای عید و اینا قطع شد. خیلی از کارمندای خوبش حتی مدیراش رفتن و چرت و چرتا موندن:) اما بازم بعضی از گروهاش خوبند مخصوصا برای تازه کارها. کلا اگر جای خوب دیگه ای مدنظرتون نیست یا تازه کارید بهتون پیشنهاد میکنمش اما اگه رفتید اونجا حتما دنبال یادگیری و مطالعه باشید چون اونجا خیلی به این چیزا اهمیت نمیدن و چند سال بعد که میخواید بیاید بیرون سخت میشه دیگه.
عدم پرداخت حق و حقوق دوماه کارمندان علاوه بر پرداخت نشدن سنوات و عیدی، همچنان شکایات کارمندان از این شرکت در جریانه تا یه صورت قانونی به حق و حقوق خودشون برسند. ولی متاسفانه شرکت همچنان مشغول به استخدام نیروی جدید و سواستفاده از افراد هست.
شرکت به هیچ عنوان استیبل نیست . همین قدر بدونید که طی یکسال دوبار مدیرعامل تغییر کرد و مدیر تیم ما نیز ۳ بار عوض شد که با هربار تغییر مدیر تیم، کلی اعصاب خردی و سردرگمی برای اعضای گروه پیش اومد. شرکت قرارداد نمیبنده و کارمندا بدون قرارداد دارن کار میکنن ! فقط اون اول یه قرارداد ۳ ماه بستن که هیچوقت تمدید نشد ، هروقتم اعتراضی کردیم به نتیجه نرسیدیم و گفتن نگران نباشید . بارها شاهد این بودم که چندین نفرو همینجوری یهویی و بدون اعلام قبلی از شرکت اخراج کردن (مثلا با ایمیل همون روز بهشون اعلام شد که پاشو برو ... ) حقوق بسیار کم به نسبت بازار کار . انتظار اضافه کاری بدون پرداخت حتی یک قرون اضافه کار. هیچ مزایای خاصی هم نداره ... و بدتر از همه اینکه شرکت محیط سالمی نداره ... قبل از عید ۹۹ هم بصورت کاملا غیر منتظره و بدون هیچ توضیح یا اعلام قبلی ای حدود ۹۰ درصد کارمندارو تعدیل کردن
بله تپسل شرکت نام آشنایی هست. من هم با کلی شوق و ذوق وارد این شرکت شدم. توی مرحله استخدام وعده پاداش دادن که طی مدت یک سالی که من اونجا بودم هیچ وقت عملی نشد. محیط کاری دوستانه و راحت بود. فرایندهای کاری و شرح شغلی افراد تعریف شده نبود و در کمال تعجب نیروی منابع انسانی نداشت. بدتر از همه نحوه خداحافظی شرکت بود. با اینکه می خواستن نشون بدن خیلی روشن فکر هستن و شفافیت تو شرکت وجود داره در واقعیت اینطور نبود. خداحافظی واقعا با بی احترامی تمام صورت گرفت و هنوزم با وجود اینکه چند ماه از رفتن من از شرکت می گذره هنوز خاطره و حس بدش تو ذهنم مونده. به جرات می تونم بگم چیز خیلی جدیدی یاد نگرفتم تو این شرکت و پشیمونم که چرا زودتر خودم از شرکت نیومدم بیرون.
سلام برای موقعیت شغلی تجربه کاربری UI & UX درماه مبارک رمضان رفته بودم که کلا 2 روز در اونجا کار کردم . روز اول که سیستم نداشتن و خراب بود و روز دوم هم مشغول نصب ویندوز و نرم افزار بودم که اصلا جزء وضایف من هم نبود و فردای آن روز بدون هرگونه توضیحی رئیس قسمت برنامه نویسی بدون اینکه حتی جواب سلام من رو بده گفت برو پایین قسمت منابع انسانی به تصور اینکه قرار هست قرار داد با من ببندن رفتم پایین و مسئول منابع انسانی گفت تصمیم گرفته اییم با شما همکاری نداشته باشیم . خیلی زیبا و شیک بدون پرداخت هرگونه هزینه ایی بابت این دو روز و حتی کوچیکترین توضیحی عذر من رو خواستن . نداشتن communication ( ارتباطات ) این طور میشه که هیچ وقت یک نیروی مناسب نتونه تو یک شرکت فعالیت کنه. بهتر بود هرچی بود توضیح میدادن بعد عذر آدم رو میخواستن
بدترین دوران کاری و بهترین دوران کاری من در اسنپ بود! تیم به شدت قوی و فوق العاده سر زندهای توی اسنپ کار میکنن ولی متاسفانه مدیریت و به خصوص مدیریت منابع انسانی ضعیف و زیر صفری داره.
طی یک سال کار اونجا حتی یک بار حقوق به موقع نگرفتم، هرکسی که از اونجا رفت بیرون وقتی دنبال وضعیت بیمه و سنواتش بود با جملاتی از قبیل «توکه چیزی نبودی من فرصت کار دادم بهت» و «تو بیشتر از فایدهت برای مجموعه هزینه داشتی» از سمت مدیر مواجه شد. مجموعه پره از آدمهایی که سابقه بیمههاشون خراب شده و مدیریت مجموعه فقط ادعا میکنه «درست میشه». هیچکس بدون پیگیری سنواتش رو نمیگیره و تقریبا هیچ کسی سابقه بیمه درست و سالم نداره، به بازرس بیمه هم پول میدن که پیگیری نکنه. مدیران مجموعه به راحتی دروغ میگن! ذرهای امنیت شغلی وجود نداره، امروز از زبون مدیرعامل میشنوی که تو موندنی هستی، فردا صبح مدیرمالی بهت میگه دنبال کار بگرد. تنها خصوصیت مثبت مجموعه محیط صمیمیه وگرنه یه روز کار کردن توش اشتباهه. درحالیکه ادعای درآمد دارن، هیچیشون سرجاش نیست و فقط درحال گرفتن وامهای میلیاردین.
فشار کاری در این شرکت بسیار زیاد بود و هیچ ارزشی برای کارمند قائل نبودن و هر روز عین ربات فقط باید تسک ها رو به سرعت انجام میدادی و چندین بار در روز روی مغز دولوپر میرفتن که چی شد چی شد چرا دیر شد چرا سریع تر کار نمیکنی و ... (در صورتی که خروجی بچه ها خیلی بالا بود) قرار داد بسته نمیشد و عیدی و سنوات و مرخصی ها هم بعد از خروج از شرکت پرداخت نشد محیط شرکت بسیار خشک و پر استرس بود و از افراد چاپلوس حمایت بیشتری میشد در صورت دیر رفتن به شرکت دائما تهدید به کسر حقوق میشد میز مدیر اتاق بغل دولوپرها بود و با دوربین و فیلم گرفتن از صفحه دائما کنترل میشد هر روز و بصورت میکرو منیجمنت مدام باید روی تسک ها توضیح میدادیم حقوق پرداختی هم نسبت به تخصص و فشاری کاری بسیار کم بود و دیر هم پرداخت میشد
یکی از بدترین تجربه های کاری رو با این شرکت داشتم مدیریت شرکت اصلا به درستی عمل نمیکنن و تو هر زمینه ای کار پرنقصی دارن پرداخت حقوق رو انجام نمیدن و کلا میخوان که سورس کد ها از یک جایی کپی بشه و کار ساخته بشه و چیزی به اسم کدنویسی معماری نرم افزار و توسعه محصول در این شرکت وجود نداره امیدوارم نظرم به دوستان کمکی کنه تا اینجور شرکت ها رو بهتر شناسایی کنند
من به صورت رسمی از سال ۱۳۹۳ کارمند شدم و در این مدت با شرکت های بسیاری در تعامل و یا همکاری بودم. تسکولو اگر بهترین نباشه یکی از بهترین های اونها است. نکته ای که بیش از هرچیزی برای من در تسکولو اهمیت داره روال تصمیم گیری است که کاملا گروهی اتخاذ میشه، من واقعا شعار سازمان و تیم فلت رو اولین بار در این تیم تجربه کردم.
با سلام من حدود ده سال پیش در شرکت توسعه گسترش ناجی تجربه کاری داشتم . با تایید تجربه دوستمون . دقیقا چون پارتی بازی زیاده؛ سطح علمی بچه ها بالا نیست . و البته حقوق پیشنهادیم تو اون زمان عالی بود و روز مرد به همه آقایان کت و شلوار می دادند . مزایایی مثل بن و اینا هم در ماه رمضان و پولی که در روز زن می دادند . ولی من تو تیمی که بودم ؛ خانومی مدیر پروژه بودند و اصلا از خانوما خوشش نمی اومد . و کاملا خانوما اونجا کوبیده می شدند و من این تجربه رو با تمام وجود به عنوان یه خانوم حس کردم . الان دیگه اون خانوم مدیر تیم نیستند ولی برام جالب بود که شخص دیگه ایم در رابطه با تجربش در رابطه با کوبوندن خانوما نوشته بودند . یه ناهار فوق العاده بد هم می دادند . با یه کترینگی قرار داد داشتند که غذاهای فوق العاده بدی داشت . جو زیرآب زنی و اینا به خصوص برای خانوما موج می زد و البته خوب خانوما باید خیلی مراقب حرف زدن و خندیدن و اینا بودن چون پشت سرشون حرف می زدن و مثل خیلی از شرکتها راحت نبودند برای کار
من به عنوان یه sysadmin جونیور وارد شرکت شدم. خیلی از ابزارهارو بلد نبودم باهاشون کار کنم و حدود ۳ ماه طول کشید تا با کل قسمتهای سیستم بتونم کار کنم. در ادامه کارهای بزرگتر (با مسئولیتهای بیشتر) به من سپرده شد و تقریبا بعد یکسال به یک عضو کلیدی توی تیمم تبدیل شدم چیزی که بابتش خیلی خوشحالم اینه که فرصت رشد به من داده شد و تنها کاری که برای پیشرفت انجام دادم کارای فنی بیشتر بوده. همیشه حامی من بودن و از همه مهمتر اعتماد به افراد برای کارهای بزرگ بوده
هیچوقت همچین اشتباهی نکنید که وارد این به اصطلاح شرکت بشید. چون فقط میخوان وقت شما رو بگیرن و پولتون رو بدزدن. کار اصلی شرکت هم فروش پروژه های دانشجویی و پایان نامه است (که متاسفانه تو مملکت از این کارا زیاده!!) سر یه پروژه یا تدریس با شما قرارداد میبندند و به ارزش چندین برابر ازتون سفته میگیرن تا بعدا سفته ها رو نقد کنند و خرج شرکت رو بدن. اصلا سودی برای شما نداره. فقط ازتون وقت و پول بر باد میره. با توجه به قراردادی که میبندین اصلا نمی تونید شکایت هم بکنید. چون یک بندهایی در قرارداد گذاشتند که همه جوره به نفع اون هاست. کل شرکت هم دو نفر هستند که یه نفر اصلا از کامپیوتر سر در نمی آره.
تجربه کاری موفقی نبود. مدیریت ضعیف، پرداخت حقوق با تاخیر، برنامهریزی پراکنده و نامنظم.
پژوهش توسعه ناجی یه شرکت نیمه دولتی با ساختار دولتی هست. برای افراد تازه کار محیط خوبی داره چون ۳ ماه دوره آزمایشی و آموزش همراه با حقوق داره و در ابتدای ورود نسبت به بازار حقوق خوبی پیشنهاد می شه. متاسفانه به خاطر ساختار دولتی پارتی بازی موج می زنه و نیروهای غیر حرفه ای توش خیلی زیاد هستن و سطح علمی هم شاید برای یه تازه کار خوب باشه ولی بعد یه سال محدودیت علمی ش به خوبی حس می شه. از نظر حقوق هم ابتدا پیشنهادات خوبی می ده ولی افزایش سالانه ش افتضاح و دور از وضعیت بازار کار می شه. در مجموع من خودم به عنوان تازه کار خیلی راضی بودم و یاد گرفتم ولی متاسفانه تو این مجموعه با هر روحیه ای امکان ادامه کاروجود نداره. نکته دیگه هم اینه که فضای خوب فرهنگی ای برای خانم ها نداره علاوه بر محدودیت های شدیدی که برای خانمها می گذارن فرهنگ سازمانی هم شدیدا به سمت کوبوندن خانم ها هست حتی اگه از نظر علمی مهارت خوبی داشته باشن. نکته آخر اینکه تیم های مختلف ش زمین تا آسمون باهم فرق دارن ینی بعضی تیم ها از نظر علمی از این هم پایینتره و برای تازه کارها هم خوب نیست.
سال 94 اونجا بودم واقعا محیط دوستانه ای برای من داشت. البته برای همه نه یکی از بچه ها راضی نبود و اذیت میشد اما برای من پر از تجربه و یادگیری بود. فرصتی شد که تونستم تجاری کار کردن رو یاد گرفتم. واقعا مدیرش ادم خوبی بود بچه های فنی خوب بودن. باز میگم اختلاف همیشه هست که بخاطر اختلاف سلیقه ها و... بود یکی از اشتباهاتم این بود خوشی زد زیر دلم و یهویی نرفتم. از این کارم شرمنده ام.
شرکت کوچیک با مدیران ناکارآمد و بی سواد که فقط ادعا دارند. هنوز دارند با VB6 کد میزنن و پروژه های دیگه ای که با زبان های دیگه شروع کرده بودند یا شروع کردند اکثرا به خاطر بی سوادیشون شکست خوردند. پرداخت حقوق در بهترین حالت 15 روز تاخیر داشت و حتی یه بار با 4 ماه تاخیر و به صورت قسطی پرداخت کردند. دنبال حق و حقوقت رو هم انقدر باید میگرفتی که آخرش حس گدایی بهت دست میداد. مدیرعامل که بسیار آدم دورو و دروغگو ( حیف نمیشد کلمات دیگه ای رو اینجا آورد ) هستش که با وعده و پاداش سعی میکنه افراد رو به کار بکشه و با بی سوادی به شکل خنده داری درباره هر موضوعی باهاتون بحث میکنه. شرکت با اینکه کوچیک هستش ولی فضای بسیار خاله زنکی و بیماری داره. نه تنها در این شرکت پیشرفتی نمی کنید حتی پسرفت شدیدی هم می کنید. امیدوارم هیچوقت گذرتون به این شرکت نخوره.
مزیت مهم کار کردن در این شرکت امکان و فرصت یادگیری است. تمامی همکاران از بین افراد با اخلاق انتخاب می شوند. مدیران منظم و با سطح درک بالا هستند. رنج حقوق در حد متوسط هست و توقع حقوق بالا نداشته باشین.
بعد از جذب سرمایه از همراه اول شروع به استخدام کلی نیرو کردن. من هم توی همون زمان استخدام شدم. منابع انسانی بشدت ضعیف. کدهای خییییلی کثیف و داغون و رفتار خیلی بد و فرهنگ بد مدیران باعث شد یکی از بدترین تجربه های کاری من رقم بخوره. کمتر از 8 ماه طول کشید تا پول شرکت تموم بشه و بگن نمیتونیم برای اوبار هزینه کنیم. الان بعد یک سال هنوز حق و حقوقم رو ندادن و پیگیر شکایت هستم. این نکته رو اضافه کنم که ابتدا خیلی دوستانه برخورد میکنن و قرارداد 1 ماهه و بعد از 3 ماه قرارداد 3 ماهه میبندن. با این پیش فرض که تا حالا همه افراد به میل خودشون از شرکت رفتن. ولی با همین روش یه روز که قرارداد 3 ماهه تموم شده عذر شما رو میخوان و باید برید. و اما بدترین قسمت ماجرا جاییه که حقوق توافقی شما رو به دو قسمت تقسیم میکنن. معمولا 70-30 که به اون 30 درصد اسم کارانه یا اضافه کار رو میدن. ولی چیزی که در عمل اتفاق میفته اینه که هر ماه به هر بهانه ای این 30 درصد رو یا کامل نمیدن یا اصلا نمیگیرید. قرارداد هم یه جوریه که نمیتونید ادعا کنید.
تجربه خوبی در فرایند مصاحبه بود و مسول این حوزه آدمی بود با دانش خوب که من خوشم اومد در کل خیلی خوب بود فقط من به دلیل شخصی نتونستم برم محیط جالبی هم داشتن هم فضای بیرونی شرکت هم داخلی
من در شرکت امن افزار گستر شریف حدود 3 سال از مهر 93 تا 97 به عنوان کارشناس یکی از واحد های امنیتش مشغول بودم. خیلی جای خوبیه برای تازه کار ها و فرهنگ کارمنداش و محیطش خوبه، از نظر مالی و ایناهم اولاش خوب بود اما همون اخرای سال 97 دیگه پروژه خوب زیاد نداشت و دیر به دیر حقوق و ارزیابیا رو میداد. دیگه از اون موقع هم ارزاق و اینا که میدادن برای عید و اینا قطع شد. خیلی از کارمندای خوبش حتی مدیراش رفتن و چرت و چرتا موندن:) اما بازم بعضی از گروهاش خوبند مخصوصا برای تازه کارها. کلا اگر جای خوب دیگه ای مدنظرتون نیست یا تازه کارید بهتون پیشنهاد میکنمش اما اگه رفتید اونجا حتما دنبال یادگیری و مطالعه باشید چون اونجا خیلی به این چیزا اهمیت نمیدن و چند سال بعد که میخواید بیاید بیرون سخت میشه دیگه.
عدم پرداخت حق و حقوق دوماه کارمندان علاوه بر پرداخت نشدن سنوات و عیدی، همچنان شکایات کارمندان از این شرکت در جریانه تا یه صورت قانونی به حق و حقوق خودشون برسند. ولی متاسفانه شرکت همچنان مشغول به استخدام نیروی جدید و سواستفاده از افراد هست.
شرکت به هیچ عنوان استیبل نیست . همین قدر بدونید که طی یکسال دوبار مدیرعامل تغییر کرد و مدیر تیم ما نیز ۳ بار عوض شد که با هربار تغییر مدیر تیم، کلی اعصاب خردی و سردرگمی برای اعضای گروه پیش اومد. شرکت قرارداد نمیبنده و کارمندا بدون قرارداد دارن کار میکنن ! فقط اون اول یه قرارداد ۳ ماه بستن که هیچوقت تمدید نشد ، هروقتم اعتراضی کردیم به نتیجه نرسیدیم و گفتن نگران نباشید . بارها شاهد این بودم که چندین نفرو همینجوری یهویی و بدون اعلام قبلی از شرکت اخراج کردن (مثلا با ایمیل همون روز بهشون اعلام شد که پاشو برو ... ) حقوق بسیار کم به نسبت بازار کار . انتظار اضافه کاری بدون پرداخت حتی یک قرون اضافه کار. هیچ مزایای خاصی هم نداره ... و بدتر از همه اینکه شرکت محیط سالمی نداره ... قبل از عید ۹۹ هم بصورت کاملا غیر منتظره و بدون هیچ توضیح یا اعلام قبلی ای حدود ۹۰ درصد کارمندارو تعدیل کردن
بله تپسل شرکت نام آشنایی هست. من هم با کلی شوق و ذوق وارد این شرکت شدم. توی مرحله استخدام وعده پاداش دادن که طی مدت یک سالی که من اونجا بودم هیچ وقت عملی نشد. محیط کاری دوستانه و راحت بود. فرایندهای کاری و شرح شغلی افراد تعریف شده نبود و در کمال تعجب نیروی منابع انسانی نداشت. بدتر از همه نحوه خداحافظی شرکت بود. با اینکه می خواستن نشون بدن خیلی روشن فکر هستن و شفافیت تو شرکت وجود داره در واقعیت اینطور نبود. خداحافظی واقعا با بی احترامی تمام صورت گرفت و هنوزم با وجود اینکه چند ماه از رفتن من از شرکت می گذره هنوز خاطره و حس بدش تو ذهنم مونده. به جرات می تونم بگم چیز خیلی جدیدی یاد نگرفتم تو این شرکت و پشیمونم که چرا زودتر خودم از شرکت نیومدم بیرون.
سلام برای موقعیت شغلی تجربه کاربری UI & UX درماه مبارک رمضان رفته بودم که کلا 2 روز در اونجا کار کردم . روز اول که سیستم نداشتن و خراب بود و روز دوم هم مشغول نصب ویندوز و نرم افزار بودم که اصلا جزء وضایف من هم نبود و فردای آن روز بدون هرگونه توضیحی رئیس قسمت برنامه نویسی بدون اینکه حتی جواب سلام من رو بده گفت برو پایین قسمت منابع انسانی به تصور اینکه قرار هست قرار داد با من ببندن رفتم پایین و مسئول منابع انسانی گفت تصمیم گرفته اییم با شما همکاری نداشته باشیم . خیلی زیبا و شیک بدون پرداخت هرگونه هزینه ایی بابت این دو روز و حتی کوچیکترین توضیحی عذر من رو خواستن . نداشتن communication ( ارتباطات ) این طور میشه که هیچ وقت یک نیروی مناسب نتونه تو یک شرکت فعالیت کنه. بهتر بود هرچی بود توضیح میدادن بعد عذر آدم رو میخواستن
بدترین دوران کاری و بهترین دوران کاری من در اسنپ بود! تیم به شدت قوی و فوق العاده سر زندهای توی اسنپ کار میکنن ولی متاسفانه مدیریت و به خصوص مدیریت منابع انسانی ضعیف و زیر صفری داره.
طی یک سال کار اونجا حتی یک بار حقوق به موقع نگرفتم، هرکسی که از اونجا رفت بیرون وقتی دنبال وضعیت بیمه و سنواتش بود با جملاتی از قبیل «توکه چیزی نبودی من فرصت کار دادم بهت» و «تو بیشتر از فایدهت برای مجموعه هزینه داشتی» از سمت مدیر مواجه شد. مجموعه پره از آدمهایی که سابقه بیمههاشون خراب شده و مدیریت مجموعه فقط ادعا میکنه «درست میشه». هیچکس بدون پیگیری سنواتش رو نمیگیره و تقریبا هیچ کسی سابقه بیمه درست و سالم نداره، به بازرس بیمه هم پول میدن که پیگیری نکنه. مدیران مجموعه به راحتی دروغ میگن! ذرهای امنیت شغلی وجود نداره، امروز از زبون مدیرعامل میشنوی که تو موندنی هستی، فردا صبح مدیرمالی بهت میگه دنبال کار بگرد. تنها خصوصیت مثبت مجموعه محیط صمیمیه وگرنه یه روز کار کردن توش اشتباهه. درحالیکه ادعای درآمد دارن، هیچیشون سرجاش نیست و فقط درحال گرفتن وامهای میلیاردین.
فشار کاری در این شرکت بسیار زیاد بود و هیچ ارزشی برای کارمند قائل نبودن و هر روز عین ربات فقط باید تسک ها رو به سرعت انجام میدادی و چندین بار در روز روی مغز دولوپر میرفتن که چی شد چی شد چرا دیر شد چرا سریع تر کار نمیکنی و ... (در صورتی که خروجی بچه ها خیلی بالا بود) قرار داد بسته نمیشد و عیدی و سنوات و مرخصی ها هم بعد از خروج از شرکت پرداخت نشد محیط شرکت بسیار خشک و پر استرس بود و از افراد چاپلوس حمایت بیشتری میشد در صورت دیر رفتن به شرکت دائما تهدید به کسر حقوق میشد میز مدیر اتاق بغل دولوپرها بود و با دوربین و فیلم گرفتن از صفحه دائما کنترل میشد هر روز و بصورت میکرو منیجمنت مدام باید روی تسک ها توضیح میدادیم حقوق پرداختی هم نسبت به تخصص و فشاری کاری بسیار کم بود و دیر هم پرداخت میشد