بنده در دوره آزمایشی یک وب سایت برای این شرکت طراحی کردم و فهمیدم اینها صرفا یک وب سایت میخواستن که کسی براشون بزنه و بگن خداحافظ که پول به بیرون ندن !!! مدیر شرکت هم یک آدم بد دهن و دروغگو بود که خام شدم متاسفانه ... وقتی وب سایت رو طراحی کردم و روی هاست آپلود شد حقوق رو ندادن و خبری از قرارداد نبود که مدیر فنی شرکت گفت خداحافظ و نه پولی بهم پرداخت کردن و نه دیگه جواب تلفن دادن ... یادمه اون زمان که اونجا بودم چون شرکت مشکل مالی داشت الکی مدیر یکی از بخش های خدمات اینترنتی شون یک شر و دعوا الکی راه انداختن و نزدیک 10 تا از پرسنل رو شب عیدی اخراج کردن که حقوق و بیمه و بقیه مطالبات رو آخر سالی پرداخت نکنن. من این مجموعه رو به خدا واگذار کردم همین !
آخرین تجربهها
این شرکت جو خیلی بدی داره و کاملا شبیه به پادگان می مونه !!! آقایان اجازه پوشیدن تیشرت و شلوار جین ندارن و اگر بپوشی باید منتظر جریمه و اخراج باشی رنج حقوق بسیار پایین و در قبال دوزار حقوق اندازه یه کامیون باید کار کنی و کلی جنگ اعصاب و استرس رو تحمل کنی اگرم شاکی بشی و به مدیر بگی میره برو طبقه اول استعفا بده , خدافظ اگر دنبال دردسر و کار تو محیط خشک دارید بسم الله
من 6 ماه توی این شرکت کار کردم. جلسات هفتگی تیم مدیریت با فضای خیلی غیر حرفه ای با صدای بلند خنده ها و شوخی های نامناسب، تمسخر کردن مشتریان و رستوران دارها، تمسخر موتور سواران و برخورد های توهین آمیز با آنها در قسمت قرارداد بستن چه با رستوران چه با موتور سوار فوق العاده خلاف واقع صحبت میکنن و به نوعی سر طرف کلاه میزارن و یا وعده های واهی میدن. که بعد از چند ماه طرف قرارداد متوجه دروغهاشون میشد و ابراز نارضایتی شدید و در نهایت لغو قرارداد. نیروی انسانی بسیار کم جذب میکنن و با کمترین سطح حقوق. پوریا حسینی و امیر علاقه مندان هم از جمله مدیران این شرکت هستن که وظیفه ای جز اذیت و آزار موتورسواران و کارمندها ندارن
ترجمیک خیلی شرکت صمیمی و خوبی هست برای کار. مخصوصا پیشرفت شرکت رو میشه روزانه دید. اعضا خیلی با هم صمیمی هستن و عمیقا متعهد هستن کار رو ببرن جلو. تنها مشکلی که میشه به ترجمیک نسبت داد، ساعات کار زیادتر از قانون کار هست که تا حدی ممکنه بعضیا نپسندن ولی در کنار جو رو به پیشرفت شرکت میشه باهاش کنار اومد. یه مزیت مهم ترجمیک توزیع مستقیم درآمد شرکت به صورت ماهانه بین همکاراست
من به مدت 3 سال در حصین کار کردم(شرکت نوین تلکام) یکی از بهترین شرکت های بود که توش کار می کردم از نظر رابطه ی خوبی که بین همکاران و مدیران بود،همیشه این حس رو داشتم که مدیرم پشتم هست حتی تو بدترین اتفاق های که ممکن بود چه تو کار چه شخصی برام رخ بده، حصین در بعضی مسائل مشکلاتی داشت ولی به صورت کلی من واقعا این شرکت و دوست دارم و با این که از این شرکت رفتم ولی با اختلاف یکی از بهترین شرکت های که (از نظر فنی) داخلش کار کردم. البته هر شرکتی ضعف های داره و به نظر من ضعف حصین بحث فنی برنامه نویسی بود. که البته اواخر خروج من رو به بهبود بود.و امیدوارم این مورد هم موفق به اصلاح شده باشن
اسنپ به جرأت یکی از بهترین محیطهای کاری ایران رو داره. جو بسیار مثبتی که بین افراد برقراره و تعادل کار و زندگی باعث میشه کار توی اسنپ تجربه واقعا جذابی باشه. استفاده از بهترین تکنولوژیها یکی دیگه از مزایای حضور در اسنپ و جای رشد بسیاری رو برای افراد داره. کار با افراد حرفهای یکی دیگه از مزایای حضور در اسنپه. همچنین حساسیت رو کیفیت نرم افزار تولید شده باعث میشه که بعد از مدتی کار در اسنپ از شما یک برنامهنویس خبره ساخته بشه. به طور کلی کمتر شرکتی محیط کاری، امکانات و فضای رشد اسنپ رو داره.
سلام من مدت 3 ماه در اين شركت كار كردم محيط كاري شيك و كامپيوتر هاي آل اين وان بروز تو اين شركت استفاده ميشه، امكاناتي نظير صبحانه،ناهار، دسر ، ميوه ، پذيرايي بيسكويت ، نسكافه و چايي براي پرسنل وجود داره. از امكانات ورزشي وجود سالن ورزش در محل كار، جكوزي و اتاق بازي شامل (گيم، فوتبال دستي، بازي فكري،كيسه بوكس،كتابخانه) ميشه نام برد. ميشه در ساعت كاري يكي دوباري به اتاق بازي رفت و بعد از تايم كاري به سالن ورزش رفت و جز ساعات كاري محسوب ميشه. سرويس رايگان رفت و برگشت از تهران به پرديس وجود داره. برگزاري تولدهاي ماهانه مرسوم هست. مديران و روساي شركت پرسنل قديمي شركت در پروژه هاي ماقبل هستند. سطح سوادي بدي هم ندارند. پروژه ها داراي تيم تحليل، توسعه و تست جدا هستند. با اسكرام مديريت ميشين. يكي از معايب بزرگ شركت استفاده از زير ساخت بومي هست كه كار برنامه نويس رو سخت ميكنه و اطلاعاتي من باب سمپل يا آموزش بجز وبلاگ خود شركت در دسترس نيست و عملا نميشه با مطالعه دانش خود رو بالا برد و اين روي اعصاب هست. نرم افزار زير ساخت معمولا باگ داره و در حين تغيير باعث دوباره كاري توسعه دهنده ميشه. سطح حقوق براي تازه كارها زياد بالا نيست ولي اگه سطح بالايي داشته باشي و بتوني براي بقيه تيم نقش ليدر رو بازي كني قابل مذاكره و افزايش هست. كلاس هاي آموزشي نظير اجايل،زبان انگليسي بسته به نياز شركت گهگاه برگزار ميشه. تو شركت تيم هاي خارجي مثلا تيم نظارتي كره اي وجود داره كه باعث ميشه كيفيت نرم افزار خروجي بد نباشه. ساعت كاري شناور هست و ميشه صبح ها ديرتر اومد و عصر ديرتر رفت
۱- تجربه برنامه نویسی بدون اینترنت: شما به عنوان برنامه نویس دسترسی به اینترنت ندارید. چون ممکنه کدا رو بدزدین! 2- دور زدن قوانین کار: برای شما بیمه پایه رد میشه و قراردادتون حقوق پایه ثبت میشه. بقیه حقوقتون رو تو پاکت میدن تا مالیات و بیمه رو دور بزنن. ۳- عدم امکان ارتقا شغلی: تو این شرکت ارتقا شغلی تعریف نشده است. بعد از چند سال همیشه همونی هستی که از اول بودی. ۴- عدم وجود دانش کافی: ابزار شما برای توسعه نرم افزار فقط ادیتوره. گیت و ci/cd و ... همه کشک. ۵- ساعت شناور نداره. ۶- حقوق خیلی پایین
رفتم مصاحبه شرکت تدبیر کیش ویرا و 2 مرحله باهام مصاحبه کردن و به مدیرعامل شرکت گفتم که نیمه وقت یه جا کار میکنم چون هیچ درآمدی ندارم و نیمه وقت میام پیش شما و کارآموزی میکنم . 1 هفته که توی این شرکت مشغول شدم مدیرشون گفت که پیشنهاد کار تمام وقت براتون دارم و میتونم ماهی 1 میلیون و 800 بهتون بدم منم خیلی خوشحال بودم از اینکه میتونم توی یه شرکت نرم افزاری برنامه نویسی کنم و از کار قبلیم کامل اومدم بیرون و هیمنجا موندم . اولش واقعا خوشحال بودم ولی بعد از یکی دو هفته دیدم که از 9 صبح تا 19:30 دارم کار میکنم و پنجشنبه ها هم از 9 صبح تا 19:30 دارم کار میکنم ولی چون داشتم پیشرفت میکردم مشکلی نداشتم. یه روز پنجشنبه به مسئول منابع انسانی گفتم که اضافه کارم رو حساب کنین و قرارداد هم باهام ببندین (طبق قولی که خودشون داده بودن) اما متاسفانه ایشون خیلی ناراحت شدن و به مدیر عامل شرکت انتقال دادن و گفتن از شنبه دیگه نیا سرکار . فقط و فقط به دلیل اینکه حقمو خواستم از کار بیکار شدم و هنوزم دنبال کارم اما به یاری خدا کارم پیدا میکنم . متاسفانه شرکت تدبیر کیش ویرا هم از نیرو زیاد کار میکشه هم اینکه اگه حقتو بخوای قطعا اخراج میشی . تجربه بسیار بدی از این شرکت و مدیرشون داشتم امیدوارم برای کسی دیگه پیش نیاد .
در شرکت درسا رسانه هوشمند محصولی در رابطه با مدیریت اطلاعات پروژه (PMIS)تولید شده، محصولی با تکنولوژی Windows form ، محصولی با ساختاری مربوط به پانزده سال پیش، محصولی بزرگ و نیازمند رسیدگی مداوم تا این مرحله دلیل استخدام یک توسعه دهنده نرم افزار مشخص و اشکالی مشاهده نشد، در زمان آغاز بکار مدیریت عامل قراری با بنده هماهنگ نمود و همکاری آغاز شد ، اما پس از گذشت 3 ماه عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت آغاز شد، نیروهای شرکت شروع به ترک شرکت کردند و تنها عکس العمل شرکت تصفیه چندماهه با این همکاران بود، بنده هم پس از ده ماه از پیگیری قرار روز اول با شرکت نا امید شدم و شرکت را ترک نمودم نکته جالب در عدم پایبندی مدیر عامل این شرکت ، اعلام اشتباه محاسباتی وی در روز اول بود و به بنده گفت : این اشتباه نباید ادامه پیدا کند. نکته حائز اهمیت پی بردن وی به این به ظاهر اشتباه ، پس از گذشت هفت ماه از آغاز همکاری بود، در نهایت پس از نقض تعهدات بیشتر از سوی وی از حقوق ماه اخرم هم چشم پوشی کردم و بدون توجه به راهنمایی همکاران سابق ، بدون شکایت به تامین اجتماعی ، همکاری را خاتمه دادم نکته و درسی که از این اتفاقات برای بنده و همکارانم که در هرکجا هستند، وجود دارد اینست که به عنوان و برند شرکت ها اعتماد صد درصدی نداشته باشند بلکه حتما تحقیق لازم از همکاران دیگری که در آن شرکت هستند یا آنرا ترک نموده اند ، به عمل بیاورند یاد جمله معروفی افتادم کارمندان رییس خود را ترک میکنند ، نه محل کار خود را سعی کنید در محلی باشید که قدر تخصص و دستاوردهایتان برای مجموعه را بدانند موفق باشید
محیط کاری سرد و خشک، عدم پرداخت به موقع حقوق (حتی بعضی از دوستان یک سال حقوق نگرفته بودند)
بزرگترین مشکل این شرکت ، مدیریت به شدت ضعیف و دهان بین بود .حقوق ها به موقع پرداخت نمیشد . به حرفهایی که زده میشد متعهد نبودن
به عنوان برنامه نویس به صورت یک هفته اونجا کار کردم که در مدت این یک هفته انواع بی نظمی های کاری رو مشاهده کردم مورد اول اینکه ۱۰۰ میلیون سفته میخواستن که بنده قبول نکردم و دوباره زنگ زدن برای موقعیت شغلی پشتیبانی گفتن سفته ۱۰ میلیون میخواد که قبول کردم اما بعد کار بهم گفتن چون قرار روی سورس (برنامه ای که حدود یازده سال پیش نوشته شده و هیچ دایکومنتی هم نداره و معماری بسیار بدی هم داره) باید ۱۰۰ تومن سفته بدی که بنده زیر بار نرفتم که خود مدیر عامل گفت پس NDA رو امضا کن که در داخل NDA هم گفته شده بود اگر برنامه مشابه به هر نحو کار کنی باید ۲۵۰ میلیون خسارت بدی! (جدای از سفته!) که من قبول نکردم باز گفتن اوکی باز دوباره فردا گفتن باید به جای ۱۰ تومن ۳۰ تومن سفته بیاری که من کلا از شرکت اومدم بیرون مورد دوم بی نظمی کاری که هنوز جای مشخص نداشت (یک میز توی اتاق دادن که نه کولر داشت نه پنکه و بسیار گرم) مورد سوم یک دستگاه هم نداشتن به برنامه نویس بدن که باهاش کار کنه (یک لپتاپ که کار افیس هم به زور انجام میداد بعد از کلی امضا و تعهد بهم دادن که کاری نمیشد باهاش کرد) مورد چهارم کنترل با دوربین که شما حق نداشتی حتی برای یک ربع استراحت کنی و همیشه کنترل میشدی کلی مدارک و سفته و امضا هم ازم گرفتن و حتی یک ریال هم به بنده پرداخت نکردن
این شرکت محیط کاری فوقالعاده خوبی داره در حدی که دیگه هیچجای دیگه نمیتونه محیط کاری جذاب محسوب بشه در مقابلش. اما ایرادهای این شرکت: مدیریت، وضعیت مالی و امنیت شغلی. رفتار مدیران اصلا حرفهای نیست و بسیاری تصمیمها بر اساس حرفهای خالهزنکی گرفته میشه. آینه جادو بیشتر میتونه خونه باشه تا محل کار.
محیط فوقالعاده صمیمی و دوست داشتنی ولی همین موضوع باعث میشه بعضا که پشت سر افراد حرف زده بشه. مدیریت بسیار ضعیفه و به افراد ناکارامد سپرده شده ولی امکان پیشرفت بسیار بالاست.
تنها نکته مثبتی که در زمان کوتاهی که در این مجموعه بودم میتونم بگم، آشنایی با دوستان خیلی خوبی بود که همچنان در کنارشون هستم. متأسفانه این مجموعه ازنظر حرفهای در فیلد کاری بنده کوچکترین تخصص و نیروی کاری نداشتند و بنده صرفاً به امید ساختن یک محصول و ارزش در کنار این دوستان فعالیت میکردم ولی غافل از اینکه نباید از چنین شرایطی انتظار موفقیت و پیشرفت رو داشت، وقتی نظرات «تنها نیروی فنی تیم» موردقبول و واقع نمیشه طبیعتاً اون مجموعه انتخاب درستی برای ادامه فعالیت نخواهد بود. این تصمیم رو من بارها گرفتم ولی هر بار به دلایلی صرفه نظر کردم و درنهایت با توافق از این مجموعه جدا شدم. نکته مهمی که وجود داشت مدیریت بسیار آماتور و ناآشنا به مدیریت نیروی انسانی بود که تقریباً تمام همکاران از این روند گلایه داشتند. در همون مدتی که من این مجموعه رو همراهی میکردم شاهد رفتن بیش از ۵ نفر از کارمندان بودم (درحالیکه این مجموعه نهایتاً ۶-۷ عضو داشت) و همیشه در حال استخدام افراد جدید هستند که همین موضوع بهوضوح نمایانگر رفتار غلط مدیریت با پرسنل است. علاوه بر همه اینها، متأسفانه این مجموعه در ابتدای همکاری با هر شخص، طلب سفته میکنه که کاملاً یک کار خلاف روال حرفهای بهحساب میاد. عدم درج بیمه هم از مشکلاتی بود که در کنار پرداختهای نامنظم حقوق داشتیم.
تیم بسیار صمیمی
شما در این شرکت استرس شرکت های استارت آپی را احساس نخواهید کرد و در کمال آرامش کار خود را انجام خواهید داد. مدیر فنی بسیار با شعور و با معرفتی دارند. نه از ینا که فقط بالا سرت وایستادن و کار ازت میخوان. از اوناش که واسه حقوقت میرن با مدیر عامل میجنگن. محیط کاملا دوستانه با رعایت حرمت هاست و به هیچ وجه احساس بدی بهتون دست نمیده. حقوق هاشون رو یکم دیر پرداخت میکنن ولی هیچ وقت نشده که پرداخت نکنن یا کم بدن. 3 یا 4 تا پروژه خیلی خوب دارن که کسی که میخواد امنیت شغلی داشته باشه میتونه با خیال راحت 3 یا 4 سال سر خودشو گرم بکنه و اینو هم بگم که اکثر کارمندا سابقه بیشتر از 3 سال رو دارن یعنی محیطشون خوبه و امنیت شغلی دارن. اضافه کاری کلا ندارن و فقط 8 ساعت کاریست. روزهای پنج شنبه یک هفته در میان تعطیلن.
مدتی به صورت دورکاری در سایت ارز دیجیتال به عنوان مترجم اخبار و مقالات کار میکردم. همه چیزش برام عالی بود. برخورد محترمانهای باهام داشتن و مدیریت و نظمش داخل تیم خیلی برام جالب بود. حقوق و مزایاش خیلی خوب بود. به صورت کلمه ای کار میکردم باهاشون. پرداختیهاش خیلی بالاتر از حد معمول بود و راحت میشد با چند ساعت کار بالای 4 - 5 میلیون درآمد داشت. اول هر ماه حقوقمو پرداخت میکردن و حتی گاهی اوقات اضافه تر میدادن و گاهی برای ماه بعد رو هم میگرفتم. از نظر پیشرفت کاری چون کارش مربوط به رمزارزها و بلاک چین و اینا بود خیلی در یادگیری بهم کمک کرد و بعدش حتی خودم در رمزارزها سرمایهگذاری کردم. پربازدیدترین سایت مرتبط با رمزارزهاس و رزومه خوبی میسازه. متاسفانه بهم گفتن که به خاطر رکود بازار اخبار و مطالب برای نیروهای خارج از شرکت خیلی کم شده و باهام قطع همکاری کردم. کار در این شرکت فوق العاده رو پیشنهاد میکنم.
مشکلات انقدر زیاده که نمیدونم از کدوم قسمت شروع به توضیح بکنم. این شرکت اصلا گزینه ی خوبی برای کار نیست با توجه به تجربه ای که داشتم تو این شرکت و با نفرات قبلی که صحبت کردم واقعا نفرت دارم از این شرکت. کلن با دروغ و وعده های الکی شرکت رو جلو میبرن. هیچ منبع درآمدی ندارن و نیروی کار میگیرن یه مدت کار میکنه کار رو میبره جلو پولشو نمیدن میرن سراغ نفر بعدی. پرونده های دادگاهی دارن سر حقوق ندادن. مدیر شرمت کم سن و سال و بی تجربه هستش. زمان کافی برای مطالعه و پیشرفت وجود نداره و همش باید کار بکنی. صبحانه و ناهار نداره گرافیست کار و یو آی کار ندارن کار ها مشخص نیست چی قراره باشه و خود شخص باید فکر بکنه در کل بگم هیچ مزایایی نداره. در آخر سر هم یه مدیر فنی کم دانش.
بنده در دوره آزمایشی یک وب سایت برای این شرکت طراحی کردم و فهمیدم اینها صرفا یک وب سایت میخواستن که کسی براشون بزنه و بگن خداحافظ که پول به بیرون ندن !!! مدیر شرکت هم یک آدم بد دهن و دروغگو بود که خام شدم متاسفانه ... وقتی وب سایت رو طراحی کردم و روی هاست آپلود شد حقوق رو ندادن و خبری از قرارداد نبود که مدیر فنی شرکت گفت خداحافظ و نه پولی بهم پرداخت کردن و نه دیگه جواب تلفن دادن ... یادمه اون زمان که اونجا بودم چون شرکت مشکل مالی داشت الکی مدیر یکی از بخش های خدمات اینترنتی شون یک شر و دعوا الکی راه انداختن و نزدیک 10 تا از پرسنل رو شب عیدی اخراج کردن که حقوق و بیمه و بقیه مطالبات رو آخر سالی پرداخت نکنن. من این مجموعه رو به خدا واگذار کردم همین !
این شرکت جو خیلی بدی داره و کاملا شبیه به پادگان می مونه !!! آقایان اجازه پوشیدن تیشرت و شلوار جین ندارن و اگر بپوشی باید منتظر جریمه و اخراج باشی رنج حقوق بسیار پایین و در قبال دوزار حقوق اندازه یه کامیون باید کار کنی و کلی جنگ اعصاب و استرس رو تحمل کنی اگرم شاکی بشی و به مدیر بگی میره برو طبقه اول استعفا بده , خدافظ اگر دنبال دردسر و کار تو محیط خشک دارید بسم الله
من 6 ماه توی این شرکت کار کردم. جلسات هفتگی تیم مدیریت با فضای خیلی غیر حرفه ای با صدای بلند خنده ها و شوخی های نامناسب، تمسخر کردن مشتریان و رستوران دارها، تمسخر موتور سواران و برخورد های توهین آمیز با آنها در قسمت قرارداد بستن چه با رستوران چه با موتور سوار فوق العاده خلاف واقع صحبت میکنن و به نوعی سر طرف کلاه میزارن و یا وعده های واهی میدن. که بعد از چند ماه طرف قرارداد متوجه دروغهاشون میشد و ابراز نارضایتی شدید و در نهایت لغو قرارداد. نیروی انسانی بسیار کم جذب میکنن و با کمترین سطح حقوق. پوریا حسینی و امیر علاقه مندان هم از جمله مدیران این شرکت هستن که وظیفه ای جز اذیت و آزار موتورسواران و کارمندها ندارن
ترجمیک خیلی شرکت صمیمی و خوبی هست برای کار. مخصوصا پیشرفت شرکت رو میشه روزانه دید. اعضا خیلی با هم صمیمی هستن و عمیقا متعهد هستن کار رو ببرن جلو. تنها مشکلی که میشه به ترجمیک نسبت داد، ساعات کار زیادتر از قانون کار هست که تا حدی ممکنه بعضیا نپسندن ولی در کنار جو رو به پیشرفت شرکت میشه باهاش کنار اومد. یه مزیت مهم ترجمیک توزیع مستقیم درآمد شرکت به صورت ماهانه بین همکاراست
من به مدت 3 سال در حصین کار کردم(شرکت نوین تلکام) یکی از بهترین شرکت های بود که توش کار می کردم از نظر رابطه ی خوبی که بین همکاران و مدیران بود،همیشه این حس رو داشتم که مدیرم پشتم هست حتی تو بدترین اتفاق های که ممکن بود چه تو کار چه شخصی برام رخ بده، حصین در بعضی مسائل مشکلاتی داشت ولی به صورت کلی من واقعا این شرکت و دوست دارم و با این که از این شرکت رفتم ولی با اختلاف یکی از بهترین شرکت های که (از نظر فنی) داخلش کار کردم. البته هر شرکتی ضعف های داره و به نظر من ضعف حصین بحث فنی برنامه نویسی بود. که البته اواخر خروج من رو به بهبود بود.و امیدوارم این مورد هم موفق به اصلاح شده باشن
اسنپ به جرأت یکی از بهترین محیطهای کاری ایران رو داره. جو بسیار مثبتی که بین افراد برقراره و تعادل کار و زندگی باعث میشه کار توی اسنپ تجربه واقعا جذابی باشه. استفاده از بهترین تکنولوژیها یکی دیگه از مزایای حضور در اسنپ و جای رشد بسیاری رو برای افراد داره. کار با افراد حرفهای یکی دیگه از مزایای حضور در اسنپه. همچنین حساسیت رو کیفیت نرم افزار تولید شده باعث میشه که بعد از مدتی کار در اسنپ از شما یک برنامهنویس خبره ساخته بشه. به طور کلی کمتر شرکتی محیط کاری، امکانات و فضای رشد اسنپ رو داره.
سلام من مدت 3 ماه در اين شركت كار كردم محيط كاري شيك و كامپيوتر هاي آل اين وان بروز تو اين شركت استفاده ميشه، امكاناتي نظير صبحانه،ناهار، دسر ، ميوه ، پذيرايي بيسكويت ، نسكافه و چايي براي پرسنل وجود داره. از امكانات ورزشي وجود سالن ورزش در محل كار، جكوزي و اتاق بازي شامل (گيم، فوتبال دستي، بازي فكري،كيسه بوكس،كتابخانه) ميشه نام برد. ميشه در ساعت كاري يكي دوباري به اتاق بازي رفت و بعد از تايم كاري به سالن ورزش رفت و جز ساعات كاري محسوب ميشه. سرويس رايگان رفت و برگشت از تهران به پرديس وجود داره. برگزاري تولدهاي ماهانه مرسوم هست. مديران و روساي شركت پرسنل قديمي شركت در پروژه هاي ماقبل هستند. سطح سوادي بدي هم ندارند. پروژه ها داراي تيم تحليل، توسعه و تست جدا هستند. با اسكرام مديريت ميشين. يكي از معايب بزرگ شركت استفاده از زير ساخت بومي هست كه كار برنامه نويس رو سخت ميكنه و اطلاعاتي من باب سمپل يا آموزش بجز وبلاگ خود شركت در دسترس نيست و عملا نميشه با مطالعه دانش خود رو بالا برد و اين روي اعصاب هست. نرم افزار زير ساخت معمولا باگ داره و در حين تغيير باعث دوباره كاري توسعه دهنده ميشه. سطح حقوق براي تازه كارها زياد بالا نيست ولي اگه سطح بالايي داشته باشي و بتوني براي بقيه تيم نقش ليدر رو بازي كني قابل مذاكره و افزايش هست. كلاس هاي آموزشي نظير اجايل،زبان انگليسي بسته به نياز شركت گهگاه برگزار ميشه. تو شركت تيم هاي خارجي مثلا تيم نظارتي كره اي وجود داره كه باعث ميشه كيفيت نرم افزار خروجي بد نباشه. ساعت كاري شناور هست و ميشه صبح ها ديرتر اومد و عصر ديرتر رفت
۱- تجربه برنامه نویسی بدون اینترنت: شما به عنوان برنامه نویس دسترسی به اینترنت ندارید. چون ممکنه کدا رو بدزدین! 2- دور زدن قوانین کار: برای شما بیمه پایه رد میشه و قراردادتون حقوق پایه ثبت میشه. بقیه حقوقتون رو تو پاکت میدن تا مالیات و بیمه رو دور بزنن. ۳- عدم امکان ارتقا شغلی: تو این شرکت ارتقا شغلی تعریف نشده است. بعد از چند سال همیشه همونی هستی که از اول بودی. ۴- عدم وجود دانش کافی: ابزار شما برای توسعه نرم افزار فقط ادیتوره. گیت و ci/cd و ... همه کشک. ۵- ساعت شناور نداره. ۶- حقوق خیلی پایین
رفتم مصاحبه شرکت تدبیر کیش ویرا و 2 مرحله باهام مصاحبه کردن و به مدیرعامل شرکت گفتم که نیمه وقت یه جا کار میکنم چون هیچ درآمدی ندارم و نیمه وقت میام پیش شما و کارآموزی میکنم . 1 هفته که توی این شرکت مشغول شدم مدیرشون گفت که پیشنهاد کار تمام وقت براتون دارم و میتونم ماهی 1 میلیون و 800 بهتون بدم منم خیلی خوشحال بودم از اینکه میتونم توی یه شرکت نرم افزاری برنامه نویسی کنم و از کار قبلیم کامل اومدم بیرون و هیمنجا موندم . اولش واقعا خوشحال بودم ولی بعد از یکی دو هفته دیدم که از 9 صبح تا 19:30 دارم کار میکنم و پنجشنبه ها هم از 9 صبح تا 19:30 دارم کار میکنم ولی چون داشتم پیشرفت میکردم مشکلی نداشتم. یه روز پنجشنبه به مسئول منابع انسانی گفتم که اضافه کارم رو حساب کنین و قرارداد هم باهام ببندین (طبق قولی که خودشون داده بودن) اما متاسفانه ایشون خیلی ناراحت شدن و به مدیر عامل شرکت انتقال دادن و گفتن از شنبه دیگه نیا سرکار . فقط و فقط به دلیل اینکه حقمو خواستم از کار بیکار شدم و هنوزم دنبال کارم اما به یاری خدا کارم پیدا میکنم . متاسفانه شرکت تدبیر کیش ویرا هم از نیرو زیاد کار میکشه هم اینکه اگه حقتو بخوای قطعا اخراج میشی . تجربه بسیار بدی از این شرکت و مدیرشون داشتم امیدوارم برای کسی دیگه پیش نیاد .
در شرکت درسا رسانه هوشمند محصولی در رابطه با مدیریت اطلاعات پروژه (PMIS)تولید شده، محصولی با تکنولوژی Windows form ، محصولی با ساختاری مربوط به پانزده سال پیش، محصولی بزرگ و نیازمند رسیدگی مداوم تا این مرحله دلیل استخدام یک توسعه دهنده نرم افزار مشخص و اشکالی مشاهده نشد، در زمان آغاز بکار مدیریت عامل قراری با بنده هماهنگ نمود و همکاری آغاز شد ، اما پس از گذشت 3 ماه عدم پایبندی به تعهدات از سوی شرکت آغاز شد، نیروهای شرکت شروع به ترک شرکت کردند و تنها عکس العمل شرکت تصفیه چندماهه با این همکاران بود، بنده هم پس از ده ماه از پیگیری قرار روز اول با شرکت نا امید شدم و شرکت را ترک نمودم نکته جالب در عدم پایبندی مدیر عامل این شرکت ، اعلام اشتباه محاسباتی وی در روز اول بود و به بنده گفت : این اشتباه نباید ادامه پیدا کند. نکته حائز اهمیت پی بردن وی به این به ظاهر اشتباه ، پس از گذشت هفت ماه از آغاز همکاری بود، در نهایت پس از نقض تعهدات بیشتر از سوی وی از حقوق ماه اخرم هم چشم پوشی کردم و بدون توجه به راهنمایی همکاران سابق ، بدون شکایت به تامین اجتماعی ، همکاری را خاتمه دادم نکته و درسی که از این اتفاقات برای بنده و همکارانم که در هرکجا هستند، وجود دارد اینست که به عنوان و برند شرکت ها اعتماد صد درصدی نداشته باشند بلکه حتما تحقیق لازم از همکاران دیگری که در آن شرکت هستند یا آنرا ترک نموده اند ، به عمل بیاورند یاد جمله معروفی افتادم کارمندان رییس خود را ترک میکنند ، نه محل کار خود را سعی کنید در محلی باشید که قدر تخصص و دستاوردهایتان برای مجموعه را بدانند موفق باشید
محیط کاری سرد و خشک، عدم پرداخت به موقع حقوق (حتی بعضی از دوستان یک سال حقوق نگرفته بودند)
بزرگترین مشکل این شرکت ، مدیریت به شدت ضعیف و دهان بین بود .حقوق ها به موقع پرداخت نمیشد . به حرفهایی که زده میشد متعهد نبودن
به عنوان برنامه نویس به صورت یک هفته اونجا کار کردم که در مدت این یک هفته انواع بی نظمی های کاری رو مشاهده کردم مورد اول اینکه ۱۰۰ میلیون سفته میخواستن که بنده قبول نکردم و دوباره زنگ زدن برای موقعیت شغلی پشتیبانی گفتن سفته ۱۰ میلیون میخواد که قبول کردم اما بعد کار بهم گفتن چون قرار روی سورس (برنامه ای که حدود یازده سال پیش نوشته شده و هیچ دایکومنتی هم نداره و معماری بسیار بدی هم داره) باید ۱۰۰ تومن سفته بدی که بنده زیر بار نرفتم که خود مدیر عامل گفت پس NDA رو امضا کن که در داخل NDA هم گفته شده بود اگر برنامه مشابه به هر نحو کار کنی باید ۲۵۰ میلیون خسارت بدی! (جدای از سفته!) که من قبول نکردم باز گفتن اوکی باز دوباره فردا گفتن باید به جای ۱۰ تومن ۳۰ تومن سفته بیاری که من کلا از شرکت اومدم بیرون مورد دوم بی نظمی کاری که هنوز جای مشخص نداشت (یک میز توی اتاق دادن که نه کولر داشت نه پنکه و بسیار گرم) مورد سوم یک دستگاه هم نداشتن به برنامه نویس بدن که باهاش کار کنه (یک لپتاپ که کار افیس هم به زور انجام میداد بعد از کلی امضا و تعهد بهم دادن که کاری نمیشد باهاش کرد) مورد چهارم کنترل با دوربین که شما حق نداشتی حتی برای یک ربع استراحت کنی و همیشه کنترل میشدی کلی مدارک و سفته و امضا هم ازم گرفتن و حتی یک ریال هم به بنده پرداخت نکردن
این شرکت محیط کاری فوقالعاده خوبی داره در حدی که دیگه هیچجای دیگه نمیتونه محیط کاری جذاب محسوب بشه در مقابلش. اما ایرادهای این شرکت: مدیریت، وضعیت مالی و امنیت شغلی. رفتار مدیران اصلا حرفهای نیست و بسیاری تصمیمها بر اساس حرفهای خالهزنکی گرفته میشه. آینه جادو بیشتر میتونه خونه باشه تا محل کار.
محیط فوقالعاده صمیمی و دوست داشتنی ولی همین موضوع باعث میشه بعضا که پشت سر افراد حرف زده بشه. مدیریت بسیار ضعیفه و به افراد ناکارامد سپرده شده ولی امکان پیشرفت بسیار بالاست.
تنها نکته مثبتی که در زمان کوتاهی که در این مجموعه بودم میتونم بگم، آشنایی با دوستان خیلی خوبی بود که همچنان در کنارشون هستم. متأسفانه این مجموعه ازنظر حرفهای در فیلد کاری بنده کوچکترین تخصص و نیروی کاری نداشتند و بنده صرفاً به امید ساختن یک محصول و ارزش در کنار این دوستان فعالیت میکردم ولی غافل از اینکه نباید از چنین شرایطی انتظار موفقیت و پیشرفت رو داشت، وقتی نظرات «تنها نیروی فنی تیم» موردقبول و واقع نمیشه طبیعتاً اون مجموعه انتخاب درستی برای ادامه فعالیت نخواهد بود. این تصمیم رو من بارها گرفتم ولی هر بار به دلایلی صرفه نظر کردم و درنهایت با توافق از این مجموعه جدا شدم. نکته مهمی که وجود داشت مدیریت بسیار آماتور و ناآشنا به مدیریت نیروی انسانی بود که تقریباً تمام همکاران از این روند گلایه داشتند. در همون مدتی که من این مجموعه رو همراهی میکردم شاهد رفتن بیش از ۵ نفر از کارمندان بودم (درحالیکه این مجموعه نهایتاً ۶-۷ عضو داشت) و همیشه در حال استخدام افراد جدید هستند که همین موضوع بهوضوح نمایانگر رفتار غلط مدیریت با پرسنل است. علاوه بر همه اینها، متأسفانه این مجموعه در ابتدای همکاری با هر شخص، طلب سفته میکنه که کاملاً یک کار خلاف روال حرفهای بهحساب میاد. عدم درج بیمه هم از مشکلاتی بود که در کنار پرداختهای نامنظم حقوق داشتیم.
تیم بسیار صمیمی
شما در این شرکت استرس شرکت های استارت آپی را احساس نخواهید کرد و در کمال آرامش کار خود را انجام خواهید داد. مدیر فنی بسیار با شعور و با معرفتی دارند. نه از ینا که فقط بالا سرت وایستادن و کار ازت میخوان. از اوناش که واسه حقوقت میرن با مدیر عامل میجنگن. محیط کاملا دوستانه با رعایت حرمت هاست و به هیچ وجه احساس بدی بهتون دست نمیده. حقوق هاشون رو یکم دیر پرداخت میکنن ولی هیچ وقت نشده که پرداخت نکنن یا کم بدن. 3 یا 4 تا پروژه خیلی خوب دارن که کسی که میخواد امنیت شغلی داشته باشه میتونه با خیال راحت 3 یا 4 سال سر خودشو گرم بکنه و اینو هم بگم که اکثر کارمندا سابقه بیشتر از 3 سال رو دارن یعنی محیطشون خوبه و امنیت شغلی دارن. اضافه کاری کلا ندارن و فقط 8 ساعت کاریست. روزهای پنج شنبه یک هفته در میان تعطیلن.
مدتی به صورت دورکاری در سایت ارز دیجیتال به عنوان مترجم اخبار و مقالات کار میکردم. همه چیزش برام عالی بود. برخورد محترمانهای باهام داشتن و مدیریت و نظمش داخل تیم خیلی برام جالب بود. حقوق و مزایاش خیلی خوب بود. به صورت کلمه ای کار میکردم باهاشون. پرداختیهاش خیلی بالاتر از حد معمول بود و راحت میشد با چند ساعت کار بالای 4 - 5 میلیون درآمد داشت. اول هر ماه حقوقمو پرداخت میکردن و حتی گاهی اوقات اضافه تر میدادن و گاهی برای ماه بعد رو هم میگرفتم. از نظر پیشرفت کاری چون کارش مربوط به رمزارزها و بلاک چین و اینا بود خیلی در یادگیری بهم کمک کرد و بعدش حتی خودم در رمزارزها سرمایهگذاری کردم. پربازدیدترین سایت مرتبط با رمزارزهاس و رزومه خوبی میسازه. متاسفانه بهم گفتن که به خاطر رکود بازار اخبار و مطالب برای نیروهای خارج از شرکت خیلی کم شده و باهام قطع همکاری کردم. کار در این شرکت فوق العاده رو پیشنهاد میکنم.
مشکلات انقدر زیاده که نمیدونم از کدوم قسمت شروع به توضیح بکنم. این شرکت اصلا گزینه ی خوبی برای کار نیست با توجه به تجربه ای که داشتم تو این شرکت و با نفرات قبلی که صحبت کردم واقعا نفرت دارم از این شرکت. کلن با دروغ و وعده های الکی شرکت رو جلو میبرن. هیچ منبع درآمدی ندارن و نیروی کار میگیرن یه مدت کار میکنه کار رو میبره جلو پولشو نمیدن میرن سراغ نفر بعدی. پرونده های دادگاهی دارن سر حقوق ندادن. مدیر شرمت کم سن و سال و بی تجربه هستش. زمان کافی برای مطالعه و پیشرفت وجود نداره و همش باید کار بکنی. صبحانه و ناهار نداره گرافیست کار و یو آی کار ندارن کار ها مشخص نیست چی قراره باشه و خود شخص باید فکر بکنه در کل بگم هیچ مزایایی نداره. در آخر سر هم یه مدیر فنی کم دانش.