اگه بتونین حقوق بگیرین ازشون حتما یه اتفاق بدی تو اون بازه براتون باید بیفته در غیر این صورت هیچی نمیدن همش وعده سر خرمنه
آخرین تجربهها
مدیریت به شدت ضعیف و اشتباه که به شدت در کار تیم فنی دخالت کرده و بعضا نظر در مورد نحوه پیاده سازی فیچرها میدهد! فشار کاری بالا و وعده های الکی و صد من یک غاز و حقوق پایین از ویژگی های شرکت بوده و اگر در جایی نتونید حق خودتون رو بگیرید اون حق بدون شک خورده میشود و حتی در گرفتن مرخصی چه ساعتی چه روزانه شما دچار مشکل خواهید شد. و مدیریت هیچگونه اعتمادی به کارمندا علی الخصوص تیم فنی ندارد و اگر جایی به طرح فنی ای انتقاد شود در نهایت از موضع قدرت که من رئیسم و اینو میخوام استفاده میشود! و با هندونه زیر بغل کارمندان گذاشتن سعی در نگهداری اون ها با کمترین امکانات دارد.
ما اونجا روی پروژه های بزرگی کار کردیم و مشتری ها هم سازمان های بزرگ کشوری و استانی بودند. از لحاظ یادگیری به علت بزرگ بودن پروژه ها فضای خوبی داره و برای برنامه نویسهای تازه کار و دیتابیس خیلی خوبه در زمینه پرداخت حقوق بسیار بسیار نامنظم هستن و ممکن نیست نیروها حقوق کامل بگیرن و گاها تا چند ماه تاخیر دارند مخصوصا نیروهایی که میرن ممکنه تا یکسال طول بکشه تا باهاشون تسویه بشه. به علت وجود نیروهای قدیمی و مسن و با تجربه بیزنسی بالا در سیستم امکان پیشرفت قدری سخت است، اما اگر شما توانمند و پر تلاش باشید شدنی است.
خب به نظرم این شرکت نیروهای حرفه ای کم نداره و کار باهاشون تجربه خوب و لذت بخشیه. مدیریتش ضعیفه و اون طور که باید به بچه ها و کارشون بها نمیدن و قدردان زحماتشون نیستن به قولی تو بری یکی دیگه میاد جات. با توجه به تجربه ای که دارم آینده خوبی در زمینه بیزنس واسه اینجور شرکتها نمیبینم ولی اگر دنبال کسب تجربه و یادگیری هستید و حقوق و مزایا براتون خیلی مهم نیست جای مناسبیه واستون. پنجشنبه ها هم میکشنتون سرکار البته یه صبحانه هم میدن بهتون! خلاصه اینکه جایی نیست که نیرو بخواد با دل و جون مایه بزاره واسشون و ماندگار بشه چون نه میخوان و نه میتونن وفاداری نیروهاشون رو جلب کنن
شرکت پروژه از جاهای دولتی میگیره و انجام میده. ولی پرداختهاشون به شدت افتضاحه. تنها بدی این شرکت پرداختهای بدشه. جوری که ممکنه تا حتی شش ماه هم حقوقتون علی الحساب واریز بشه و اگر قسط داشته باشید همهاش این استرس را دارید که خدایا این ماه چقدر واریز میکنند؟!!! از نظر مزایا هم تقریبا شرکت هیچ مزایای خاصی نداره و از اضافه کار هم خبری نیست.
در یک کلام مزخرف بهترین توصیفی هست که از این شرکت میتوان داشت. با کلی دبدبه و ادعا در حوزه گردشگری، افرادی رو صرفا برای 2 هفته به عنوان استخدام شده می آورند و با وعده جذب قطعی، چنان موقعیت های مسخره و سختی در مقابلشون قرار داده میشه که وا بدهند و بعد از 2 هفته کارکشیدن، به عنوان کارآموز با اونها قطع همکاری میشه. برای چندین نفر این فرآیند تکرار شد و البته این چیزی که میگویم مال سال 97 است، بهتر است با این گروهی که بیشتر به دنبال استخدام اقوام و آشناهای خودشون هستن تا بقیه، اصلا همکاری نکنید. از اون مسئول بازاریابی سبیلو گرفته تا بقیه همه و همه فیلم بازی می کنن.
جو دلگیر و قدیمی با آدم های اکثراً تحت فشار و ناراحت. محیط کار، دکوراسیون، میزها و سیستم ها بسیار قدیمی هستند. تیمی که من توش کار می کردم مدیریتش خوب نبود. بعضی جاها تاکید و وقت بیش از حد روی یک سری اصول و تسک ها گذاشته می شد و در نهایت به علت مدیریت نادرست، فشار کاری زیاد و توقعات و انتظارات خیلی خیلی زیاد و بی جا، اون تسک ها fail می شدن. افراد متخصص و فنی باسوادی در شرکت وجود دارند که با بیشترشون هرگز در تعامل نخواهید بود. خیلی از کارها براساس اصول قدیمی مهندسی و تولید نرم افزار جلو می رن و یه سری از کارها هم زیاد اصولی نیستن ولی روز به روز اصلاح می شن. در کل همون طور که سایر دوستان اشاره کرده اند، علی رغم تمام بدی هاش، امکان نداره بیایید چارگون و چیزهای به دردبخوری یاد نگیرید. این شرکت به نظرم هیچ گونه مزایای واقعی ای نداره. یه سری ادا و اصول دارن که مثلاً به فکر رفاه و حال خوب کارکنان هستند ولی اون قدر فیک و کم ارزشند که بهتره هیچ حرفی ازشون نزنیم و بیشتر حالت نمایشی دارن و برای خالی نبودن عریضه هستن. کار در این شرکت بسیار تخصصیه و وقت زیادی رو روی موضوعی خاص سپری خواهید کرد و از خیلی از امکانات جدید تکنولوژی که در سایر اکثر شرکت ها جزو واجبات اساسی هستند، هرگز استفاده نخواهید کرد و اگر هم بلد بودید، به احتمال زیاد فراموشتون می شه. افراد جدید راحت تو تیم ها جا نمی افتن و صمیمی شدن با قدیمی ترها سخته. جو شرکت جدیه و شبیه یه پادگان خوبه. کم ترین تناسبی بین حقوقی که می گیرید و نوع کاری که بهتون داده می شه وجود نداره.
من از سال ۱۳۹۰ به عنوان کار آموز وارد این شرکت شدم و تا سال ۹۸ اونجا کار میکردم به نظر من این شرکت نسبت به خیلی از شرکتهایی که تو حوزه آیتی کار میکنند سورس کد قوی تر و تمیزتری داره و افراد حرفهای که اونجا کار میکنند باعث میشه جوانها بتونن خیلی خوب یاد بگیرن و پیشرفت کنند. محیط بسیار صمیمی با همکاران و مدیر عامل شرکت باعث میشه موقع کار احساس خستگی نداشته باشی و از کار کردن لذت ببری، اگر مشکلی پیش بیاد همه با هم کمک میکنند و مشکل رو حل میکنند. مدیرعامل همیشه در دسترسه و میشه مشکلات رو باهاش درمیون گذاشت یا ایده جدیدی اگر داشته باشید. یکی از کارهای خوب شرکت هم زمانی که من بودم این بود که ظهر نیم ساعت تایم بازی و استراحت داشتیم که باعث شد راندمان کاری بچه ها خیلی بالاتر بره. درسته خیلی تو کار شوآف و یا برندینگ نیستن اما تیم برنامه نویسی خیلی حرفهای و محیط کاری عالی دارن. من همیشه دلم برای اونجا تنگ میشه و از خاطرات بسیار خوب من کار کردن تو معماران بود
در سالهای قبل یارا مجموعه ای از افراد موفق و باهوش و بادانش بالا بود اما به زعم مدیریت در حال حاضر روابط و پارتی نقش مهمی رو ایفا میکند . مهم نیست شما چقدردانش دارید همینکه بتوانید شوآف کنید و کارهای بی اهمیت خود را مهم جلوه دهید در یارا موفق خواهید بود . در یارا به دفعات افرادی را می بینید که با داشتن دانش کمتر پست و حقوق بالاتری از شما دریافت می کنند . در طی دوران کاری ممکن است چندین پروژه را همزمان پیش ببرید اما بعد از مدتی اکثر آنها کنسل شده یا رها می شوند . درکل فقط برای یادگیری مجموعه ی خوبی برای افراد تازه کار است .
شرکت کیلید محیط دوستانه و جو سالمی دارد ولی به دلیل اینکه هنوز استارتاپ است بنابراین روی حقوق و مزایا خیلی حساب باز نکنید . قرارداد ها عموما مبهم و طول مدت کوتاهی دارند . چیزی به نام اضافه کار وجود ندارد . ساختار منابع انسانی به هیچ عنوان به شرکت استارتاپی شبیه نیست .
بسیار شرکت خوب و موفقی هست. چند ماه هست که با این شرکت شروع به همکاری کردم. مواردی که این زیر مینویسم رو، یکجا و با هم توی شرکتهای دیگه ندیدم: ۱. ساعات کاری دقیقا ۴۰ ساعت در هفته ۲. پنجشنبهها تعطیل ۳. تماس خارج از ساعات کاری تاحالا نداشتم ۴. پرداخت به موقع (خیلی به موقع) ۵. فضای کاری و امکانات کاری فوق العاده خوب (کامپیوترهای یکدست فوق العاده قوی + مانیتورهای ۳۴ اینچ خمیده) ۶. استفاده از تکنولوژی به روز در انجام پروژهها ۷. بکارگیری ابزارهای مدیریت پروژه و سورس کنترل و رفع بسیاری از چالشهای پروژه که در شرکتهای قبلی شاهدش بودم ۸. مشخص بودن وظایف (اهمیت این موضوع برای من خیلی زیاد هست) ۹. تحقیق و توسعه به اندازه کافی قبل از شروع تسکهای خاص و مدیریت جلسات حرفهای توسط مدیر جلسات (اولین بار توی این شرکت فهمیدم جلسات سودمند هم هستن) ۱۰. اعضای تیم همگی بچههای کارآمدی هستن و واقعا محیط تخصصی و دوستانه هست. ۱۱. اساس کار اعتماد هست. بعنوان مثال اگر ویژگی خاصی در شخصی مشخص بشه، اون فرد مسئولیت هدفمندتری در اون خصوص بهش محول میشه. ۱۲. در ادامه مورد ۱۱، این شرکت نه از من و نه از سایرین، سفته دریافت نکرد قابل ذکر هست که بعد از قضیه کرونا، کارها به صورت ریموت انجام میشه و اگر نیاز بشه کسی حضوری به شرکت مراجعه کنه، هزینه رفت و برگشت رو شرکت بر مبنای اسنپ پرداخت میکنه (ولو اینکه از کرج بیان پرسنل) و همچنین حق ماموریت میده برای اون روز. ضمنا هزینه خرید مودم و بسته ماهانه اینترنت پرسنل رو بعد از ریموت بر عهده گرفته و همچنین، سیستمهای شرکت رو در اختیار پرسنل گذاشته تا از منزل با این سیستمها کار کنن. موارد بالا و چند مورد جزیی دیگه از مواردی هست که این شرکت رو یه شرکت کاملا متمایز بدونم. مسلم هست که نقاط ضعف در همه جا وجود داره و این شرکت هم مستثنی نیست. عموما هم موارد جزیی هست و بنا به تجربه شخصی، با مدیریت فردی صحیح، بسیاری از موارد سریع حل میشه یا به اطلاع برنامهنویسهای ارشد میرسه و رفع میشه (نگفتم؟ تا بالاترین مقام شرکت همه برنامهنویسهای پیشکسوت محصولات شرکت هستن و این خوبه). یه مساله هم که نیاز هست ذکر بشه، بنا به تجربه شخصی، اینه که ابتدای ورود ممکنه حس کنید میکرومنیج وجود داره. اما با بوجود اومدن اعتماد، ده یا پونزده روز این حس بیشتر به طول نمیانجامه. تواناییهای شما که شناخته بشه و به شما اعتماد بشه، اون فضا با فضای مشورتی و رایزنی عوض میشه.
مدت 1 ماه مشغول به کار شدم محیط آرومی برای کار هست کار با اینکه حساس هست اما فشار کاری شدید نیست مدیر های خوبی بالا سر تیم هست باتوجه به شراط کرونا دور کاری هست فقط 2 روز هر تیم برا هماهنگی میاد شرکت
تپسل یکی از پیشروترین و به روزترین شبکههای تبلیغاتی ایرانه که از بُعد فنی تو ایران رقیب نداره. محل و ساختمان شرکت به روز و مناسبه. روابط بین کارمندان واقعا دوستانه و لذت بخشه. مدتی که اونجا کار کردم برای من یادگیری بالایی داشت و روابط جدیدی هم پیدا کردم. ولی فشار کاری تو بعضی پوزیشنهای کاری خیلی خیلی بالاست و نیاز به ارتباط قوی درون سازمانی و برون سازمانی داره که ممکنه بعضی اوقات سخت باشه و انرژی زیادی بگیره. موردی که خیلی به چشم میاد نبود دپارتمان منابع انسانی در شرکتی با بیش از ۱۰۰ نفر هستش که خیلی عجیبه. همین موضوع درک سلسله مراتب شرکت و روابط طولی و عرضی رو مشکل کرده و مشخص نیست هرکسی تا کجا میتونه دخالت کنه و این موضوع کار رو یه جاهایی خیلی سخت و غیر ممکن میکنه. از طرف دیگه در نبود منابع انسانی شما نمیدونید برای حق و حقوق خودتون سراغ چه کسی رو بگیرید.
ااگه کارمند با انگیزه و مشتاقی خودتون رو نشون بدید، توی استادبانک جای پیشرفت دارید. این استارتاپ روز به روز داره بزرگتر میشه در همه ابعاد، از تعداد نیروهای انسانی بگیرید تا شهرهایی که دارن فعالیت میکنن، تعداد دانش آموزان و حجم بازارشون. گرما و صمیمیت خاصی توی تیم وجود داره از این نظر که همه احساس نزدیکی و راحتی میکنن و تیم خشکی نیست. مدیریت برخورد محترمانه ای دارن، اهل مطالعه هستن و خیلی روشنفکر هستن و از طرفی هواتون رو دارن. ساعت کاری مشخصی دارن، نظم کاری مشخصی دارن و خروجی کارهاشون براشون مهم هست، خیلی هم مهم هست.
همکاران سیستم جای خوبی برای کار کردن هست. معمولا سطح کار بالاست و خیلی چیزی یاد می گیریم ولی ممکنه ساعت کار طولانی هم داشته باشید. اگه عاشق کارتون باشید این موضوع خیلی اذیت کننده نیست چون جو شرکت خوبه و کار حرفه ای انجام می دید. جو دوستانه و سالم و خوبی داره. ولی به نظرم پیشرفت شغلی از جهت مدیر شدن و اینا سخته. صداقت داشتن خیلی با اهمیته و اغلب هم صداقت دارن. مدیریت ارشدش انسان هستند و به کارمندا اهمیت می دن. حقوقش خیلی به موقع هست ولی حقوقش به دو قسمت پایه و کارانه تقسیم می شه که معمولا پایه ها پایینه ولی با کارانه که هر سه ماه یکبار پرداخت می شه جمع دریافتی خوب می شه. مزایایی هم داره مثل ورزش و وام و ...
تجربه کارمندی توی این شرکت افتضاح بود. مدیریت بسیار بدی داره. مدیر عاملش به کارمندا هیچ اهمیتی نمی ده. به کارمندا به چشم برده نگاه می کنن. یه بیزنس خانوادگیه که اغلب مدیرای واحدهای مختلف با هم فامیلن و پشتشون گرمه. مرخصی گرفتن با کلی منت همراهه. همزمان با بحران کرونا مدیر عامل گفته بود هر کی مرخصی گرفته بگید دیگه نیاد. به راحتی اخراج می کنن، اونم به این شکل که یه روز صبح که می ری جلوتو می گیرن می گن شما اخراج شدی توی فرهنگ این شرکت دروغ و زیر آب زنی بسیار رایجه. ولی حقوقشونو به موقع می دن معمولا
شرکت درسا، شرکتیست برای یادگیری و ورد به بازار کار بسیار مناسب ولی به همان مقدار که در شرکت درسا باشید به همان مقدار از زندگی عقب میمونید. جو شرکت با حضور ادم هایی که روابط شخصی خود را فراتر از روابط کاری میبینن باعث شده جو بسیار بدی در شرکت حکم فرما باشه. بعضی از ادم ها صرفا با داشتن رابطه به یک سمت رسیدن که این باعث میشه شما با مشکل اساسی در برخی از قسمت های کاری مواجه بشی. نکته خوب بعدی، همیشه شرکت و مدیراش ازتون انتظار دارن که با بالاترین پرفورمنس کار کنید یعنی تا آخرین جونی که در بدن دارین براشون کار کنید و اصلا هم از نگرفتن حقوق و حقوق های عقب افتاده قبلی ناراحتی نداشته باشید، بعد هم اعتراضی داشته باشین میگن شما قرارداد امضا کردین و از این حرفا، حتی قراردادشونم یه مبلغی باهاشونن صحبت میکنید بعد میفهمی اون رقمه آخرش نبوده. نکته جالبش اینه که مدیر عاملش برای اینکه همه جوره حق کارمنداش رو نده و حقوق کمتری بده همه جور تیریک مدیریتی میزنه، یه سال میاد میگه نگرش جدید مدیریتی داریم تو شرکت اضافه کاریو حذف میکنه، یه سال میاد میگه ما شرکت اجایلیم و نفراتمون نباید ثابت باشه انقدر پول نمیده که نیروها خودشون مجبور میشن برن، تقریبا تو شیش ماه اول سال کلا هیچ پولی نمیده و معلوم نیست درآمد شرکت پای چی هزینه میشه. از یه طرف میگن پول نداریم بعد مسافرتای خارجه مدیرعامل پابرجاست. کارمند و نیروی انسانی کمترین اهمیت رو برای شرکت داره و هیچ حق و حقوقی براش قائل نیست. توی این شرکت هرکی چابلوستر باشه جای پیشرفتش بیشتره. خلاصه خدمتتون عرض کنم خودتون و آینده و زندگیتون رو با بودن توی این شرکت از بین نبرید.
با وعده های سر خر من سعی در جذب شما دارن بعد که استخدام میشید این دروغ ها تمومی نداره و دائم ادامه پیدا میکنی وعده پاداش، وعده تعطیلی،وعده دور کاری، وعده مرخصی، وعده تجهیزات و هر وعده ای که فکرش رو بکنید. مدیریت به شدت بد و البته فضول کسی که هیچ مهارتی در مدیریت نداره تو کار همه تیم ها دخالت میکنه. علی الخصوص بی صاحب بودن شرکت، شرکت به قول خودشون مدیر عامل داره اما سرمایه گذار ها حتی توی مسائل فنی دخالت میکنند. لازم نیست کار کنید تا ازتون ناراضی باشن بای دیفالت ناراضی اند ازتون با اینکه وظیفتون کامل انجام شده باز مقصر هر چیزی کار مند ها هستن. به فکر ذهن آزاد و زندگی کارمند نیستن فرقی نمیکنه کجا باشید یا حتی مریض باشید قطعا بهتون زنگ میزنن چون احترامی برای شما قائل نیستن. بیکار بمونید بهتره. تنها نکته خوب شرکت تیم فنی با انگیزه و پر از استعداد و حرفه ای که البته همه تیم استعفا دادن ازونجا و یه تیم جدید فنی اومدن
ژاکت متاسفانه مدیرعامل خیلی بدی داره. سابقه مدیریتی نداره و صرفا یکی از قدیمیا رو گذاشتن به عنوان مدیرعامل، بدون سواد فنی تو تمام مسایل فنی دخالت میکنه و نظر میده، اکثر اوقات تو اتاق گروه فنیه و نمیذاره برنامه نویسا کارشونو بکنن تلاش مدیریت براینه که تمام بچه ها با هم دشمن باشن ولی موفق نبوده و ژاکت جو دوستانه ای داره. از نظر تعادل بین زندگی و کار هم از بدترین شرکتهاست و هر ساعتی ممکنه مدیرعامل شخصا باهات تماس بگیره. از بدترین جاهای ممکن برای کار کردن
با سلام دوستان کار این شرکت این هست که میره تو مناقصه ها قیمت پرت میده و مناقصه رو بنده میشه که بگه من جاهای بزرگ کار کردم این قیمت پرت دادن باعث میشه که حقوق کارمندا رو دیر میده خیلی رو گرفتن سفته حساس هستند و فقط یه رسید بهتون میدن و داخل قراردادتون بهش اشاره نمیکنند،و الان که بیشتر از چهار ماه هست قرارداد من تموم شده همچنان سفته رو بهم نمیدن بارها شده بود حقوق کم میریختن و باید کلی پیگیری میکردیم تا ما بقیش رو بریزن یا اینکه حقوقارو جابجا میریختن یا برای یکی که از شرکت رفته بود ریخته بودن...این مساله در مورد لیست بیمه هم تکرار می شد،مثلا تو یکی دیگه از پروژه هایی که برداشته بودن بعد از 9 ماه هنوز حقوق کارمندای اون پروژه رو نداده بودند
اگه بتونین حقوق بگیرین ازشون حتما یه اتفاق بدی تو اون بازه براتون باید بیفته در غیر این صورت هیچی نمیدن همش وعده سر خرمنه
مدیریت به شدت ضعیف و اشتباه که به شدت در کار تیم فنی دخالت کرده و بعضا نظر در مورد نحوه پیاده سازی فیچرها میدهد! فشار کاری بالا و وعده های الکی و صد من یک غاز و حقوق پایین از ویژگی های شرکت بوده و اگر در جایی نتونید حق خودتون رو بگیرید اون حق بدون شک خورده میشود و حتی در گرفتن مرخصی چه ساعتی چه روزانه شما دچار مشکل خواهید شد. و مدیریت هیچگونه اعتمادی به کارمندا علی الخصوص تیم فنی ندارد و اگر جایی به طرح فنی ای انتقاد شود در نهایت از موضع قدرت که من رئیسم و اینو میخوام استفاده میشود! و با هندونه زیر بغل کارمندان گذاشتن سعی در نگهداری اون ها با کمترین امکانات دارد.
ما اونجا روی پروژه های بزرگی کار کردیم و مشتری ها هم سازمان های بزرگ کشوری و استانی بودند. از لحاظ یادگیری به علت بزرگ بودن پروژه ها فضای خوبی داره و برای برنامه نویسهای تازه کار و دیتابیس خیلی خوبه در زمینه پرداخت حقوق بسیار بسیار نامنظم هستن و ممکن نیست نیروها حقوق کامل بگیرن و گاها تا چند ماه تاخیر دارند مخصوصا نیروهایی که میرن ممکنه تا یکسال طول بکشه تا باهاشون تسویه بشه. به علت وجود نیروهای قدیمی و مسن و با تجربه بیزنسی بالا در سیستم امکان پیشرفت قدری سخت است، اما اگر شما توانمند و پر تلاش باشید شدنی است.
خب به نظرم این شرکت نیروهای حرفه ای کم نداره و کار باهاشون تجربه خوب و لذت بخشیه. مدیریتش ضعیفه و اون طور که باید به بچه ها و کارشون بها نمیدن و قدردان زحماتشون نیستن به قولی تو بری یکی دیگه میاد جات. با توجه به تجربه ای که دارم آینده خوبی در زمینه بیزنس واسه اینجور شرکتها نمیبینم ولی اگر دنبال کسب تجربه و یادگیری هستید و حقوق و مزایا براتون خیلی مهم نیست جای مناسبیه واستون. پنجشنبه ها هم میکشنتون سرکار البته یه صبحانه هم میدن بهتون! خلاصه اینکه جایی نیست که نیرو بخواد با دل و جون مایه بزاره واسشون و ماندگار بشه چون نه میخوان و نه میتونن وفاداری نیروهاشون رو جلب کنن
شرکت پروژه از جاهای دولتی میگیره و انجام میده. ولی پرداختهاشون به شدت افتضاحه. تنها بدی این شرکت پرداختهای بدشه. جوری که ممکنه تا حتی شش ماه هم حقوقتون علی الحساب واریز بشه و اگر قسط داشته باشید همهاش این استرس را دارید که خدایا این ماه چقدر واریز میکنند؟!!! از نظر مزایا هم تقریبا شرکت هیچ مزایای خاصی نداره و از اضافه کار هم خبری نیست.
در یک کلام مزخرف بهترین توصیفی هست که از این شرکت میتوان داشت. با کلی دبدبه و ادعا در حوزه گردشگری، افرادی رو صرفا برای 2 هفته به عنوان استخدام شده می آورند و با وعده جذب قطعی، چنان موقعیت های مسخره و سختی در مقابلشون قرار داده میشه که وا بدهند و بعد از 2 هفته کارکشیدن، به عنوان کارآموز با اونها قطع همکاری میشه. برای چندین نفر این فرآیند تکرار شد و البته این چیزی که میگویم مال سال 97 است، بهتر است با این گروهی که بیشتر به دنبال استخدام اقوام و آشناهای خودشون هستن تا بقیه، اصلا همکاری نکنید. از اون مسئول بازاریابی سبیلو گرفته تا بقیه همه و همه فیلم بازی می کنن.
جو دلگیر و قدیمی با آدم های اکثراً تحت فشار و ناراحت. محیط کار، دکوراسیون، میزها و سیستم ها بسیار قدیمی هستند. تیمی که من توش کار می کردم مدیریتش خوب نبود. بعضی جاها تاکید و وقت بیش از حد روی یک سری اصول و تسک ها گذاشته می شد و در نهایت به علت مدیریت نادرست، فشار کاری زیاد و توقعات و انتظارات خیلی خیلی زیاد و بی جا، اون تسک ها fail می شدن. افراد متخصص و فنی باسوادی در شرکت وجود دارند که با بیشترشون هرگز در تعامل نخواهید بود. خیلی از کارها براساس اصول قدیمی مهندسی و تولید نرم افزار جلو می رن و یه سری از کارها هم زیاد اصولی نیستن ولی روز به روز اصلاح می شن. در کل همون طور که سایر دوستان اشاره کرده اند، علی رغم تمام بدی هاش، امکان نداره بیایید چارگون و چیزهای به دردبخوری یاد نگیرید. این شرکت به نظرم هیچ گونه مزایای واقعی ای نداره. یه سری ادا و اصول دارن که مثلاً به فکر رفاه و حال خوب کارکنان هستند ولی اون قدر فیک و کم ارزشند که بهتره هیچ حرفی ازشون نزنیم و بیشتر حالت نمایشی دارن و برای خالی نبودن عریضه هستن. کار در این شرکت بسیار تخصصیه و وقت زیادی رو روی موضوعی خاص سپری خواهید کرد و از خیلی از امکانات جدید تکنولوژی که در سایر اکثر شرکت ها جزو واجبات اساسی هستند، هرگز استفاده نخواهید کرد و اگر هم بلد بودید، به احتمال زیاد فراموشتون می شه. افراد جدید راحت تو تیم ها جا نمی افتن و صمیمی شدن با قدیمی ترها سخته. جو شرکت جدیه و شبیه یه پادگان خوبه. کم ترین تناسبی بین حقوقی که می گیرید و نوع کاری که بهتون داده می شه وجود نداره.
من از سال ۱۳۹۰ به عنوان کار آموز وارد این شرکت شدم و تا سال ۹۸ اونجا کار میکردم به نظر من این شرکت نسبت به خیلی از شرکتهایی که تو حوزه آیتی کار میکنند سورس کد قوی تر و تمیزتری داره و افراد حرفهای که اونجا کار میکنند باعث میشه جوانها بتونن خیلی خوب یاد بگیرن و پیشرفت کنند. محیط بسیار صمیمی با همکاران و مدیر عامل شرکت باعث میشه موقع کار احساس خستگی نداشته باشی و از کار کردن لذت ببری، اگر مشکلی پیش بیاد همه با هم کمک میکنند و مشکل رو حل میکنند. مدیرعامل همیشه در دسترسه و میشه مشکلات رو باهاش درمیون گذاشت یا ایده جدیدی اگر داشته باشید. یکی از کارهای خوب شرکت هم زمانی که من بودم این بود که ظهر نیم ساعت تایم بازی و استراحت داشتیم که باعث شد راندمان کاری بچه ها خیلی بالاتر بره. درسته خیلی تو کار شوآف و یا برندینگ نیستن اما تیم برنامه نویسی خیلی حرفهای و محیط کاری عالی دارن. من همیشه دلم برای اونجا تنگ میشه و از خاطرات بسیار خوب من کار کردن تو معماران بود
در سالهای قبل یارا مجموعه ای از افراد موفق و باهوش و بادانش بالا بود اما به زعم مدیریت در حال حاضر روابط و پارتی نقش مهمی رو ایفا میکند . مهم نیست شما چقدردانش دارید همینکه بتوانید شوآف کنید و کارهای بی اهمیت خود را مهم جلوه دهید در یارا موفق خواهید بود . در یارا به دفعات افرادی را می بینید که با داشتن دانش کمتر پست و حقوق بالاتری از شما دریافت می کنند . در طی دوران کاری ممکن است چندین پروژه را همزمان پیش ببرید اما بعد از مدتی اکثر آنها کنسل شده یا رها می شوند . درکل فقط برای یادگیری مجموعه ی خوبی برای افراد تازه کار است .
شرکت کیلید محیط دوستانه و جو سالمی دارد ولی به دلیل اینکه هنوز استارتاپ است بنابراین روی حقوق و مزایا خیلی حساب باز نکنید . قرارداد ها عموما مبهم و طول مدت کوتاهی دارند . چیزی به نام اضافه کار وجود ندارد . ساختار منابع انسانی به هیچ عنوان به شرکت استارتاپی شبیه نیست .
بسیار شرکت خوب و موفقی هست. چند ماه هست که با این شرکت شروع به همکاری کردم. مواردی که این زیر مینویسم رو، یکجا و با هم توی شرکتهای دیگه ندیدم: ۱. ساعات کاری دقیقا ۴۰ ساعت در هفته ۲. پنجشنبهها تعطیل ۳. تماس خارج از ساعات کاری تاحالا نداشتم ۴. پرداخت به موقع (خیلی به موقع) ۵. فضای کاری و امکانات کاری فوق العاده خوب (کامپیوترهای یکدست فوق العاده قوی + مانیتورهای ۳۴ اینچ خمیده) ۶. استفاده از تکنولوژی به روز در انجام پروژهها ۷. بکارگیری ابزارهای مدیریت پروژه و سورس کنترل و رفع بسیاری از چالشهای پروژه که در شرکتهای قبلی شاهدش بودم ۸. مشخص بودن وظایف (اهمیت این موضوع برای من خیلی زیاد هست) ۹. تحقیق و توسعه به اندازه کافی قبل از شروع تسکهای خاص و مدیریت جلسات حرفهای توسط مدیر جلسات (اولین بار توی این شرکت فهمیدم جلسات سودمند هم هستن) ۱۰. اعضای تیم همگی بچههای کارآمدی هستن و واقعا محیط تخصصی و دوستانه هست. ۱۱. اساس کار اعتماد هست. بعنوان مثال اگر ویژگی خاصی در شخصی مشخص بشه، اون فرد مسئولیت هدفمندتری در اون خصوص بهش محول میشه. ۱۲. در ادامه مورد ۱۱، این شرکت نه از من و نه از سایرین، سفته دریافت نکرد قابل ذکر هست که بعد از قضیه کرونا، کارها به صورت ریموت انجام میشه و اگر نیاز بشه کسی حضوری به شرکت مراجعه کنه، هزینه رفت و برگشت رو شرکت بر مبنای اسنپ پرداخت میکنه (ولو اینکه از کرج بیان پرسنل) و همچنین حق ماموریت میده برای اون روز. ضمنا هزینه خرید مودم و بسته ماهانه اینترنت پرسنل رو بعد از ریموت بر عهده گرفته و همچنین، سیستمهای شرکت رو در اختیار پرسنل گذاشته تا از منزل با این سیستمها کار کنن. موارد بالا و چند مورد جزیی دیگه از مواردی هست که این شرکت رو یه شرکت کاملا متمایز بدونم. مسلم هست که نقاط ضعف در همه جا وجود داره و این شرکت هم مستثنی نیست. عموما هم موارد جزیی هست و بنا به تجربه شخصی، با مدیریت فردی صحیح، بسیاری از موارد سریع حل میشه یا به اطلاع برنامهنویسهای ارشد میرسه و رفع میشه (نگفتم؟ تا بالاترین مقام شرکت همه برنامهنویسهای پیشکسوت محصولات شرکت هستن و این خوبه). یه مساله هم که نیاز هست ذکر بشه، بنا به تجربه شخصی، اینه که ابتدای ورود ممکنه حس کنید میکرومنیج وجود داره. اما با بوجود اومدن اعتماد، ده یا پونزده روز این حس بیشتر به طول نمیانجامه. تواناییهای شما که شناخته بشه و به شما اعتماد بشه، اون فضا با فضای مشورتی و رایزنی عوض میشه.
مدت 1 ماه مشغول به کار شدم محیط آرومی برای کار هست کار با اینکه حساس هست اما فشار کاری شدید نیست مدیر های خوبی بالا سر تیم هست باتوجه به شراط کرونا دور کاری هست فقط 2 روز هر تیم برا هماهنگی میاد شرکت
تپسل یکی از پیشروترین و به روزترین شبکههای تبلیغاتی ایرانه که از بُعد فنی تو ایران رقیب نداره. محل و ساختمان شرکت به روز و مناسبه. روابط بین کارمندان واقعا دوستانه و لذت بخشه. مدتی که اونجا کار کردم برای من یادگیری بالایی داشت و روابط جدیدی هم پیدا کردم. ولی فشار کاری تو بعضی پوزیشنهای کاری خیلی خیلی بالاست و نیاز به ارتباط قوی درون سازمانی و برون سازمانی داره که ممکنه بعضی اوقات سخت باشه و انرژی زیادی بگیره. موردی که خیلی به چشم میاد نبود دپارتمان منابع انسانی در شرکتی با بیش از ۱۰۰ نفر هستش که خیلی عجیبه. همین موضوع درک سلسله مراتب شرکت و روابط طولی و عرضی رو مشکل کرده و مشخص نیست هرکسی تا کجا میتونه دخالت کنه و این موضوع کار رو یه جاهایی خیلی سخت و غیر ممکن میکنه. از طرف دیگه در نبود منابع انسانی شما نمیدونید برای حق و حقوق خودتون سراغ چه کسی رو بگیرید.
ااگه کارمند با انگیزه و مشتاقی خودتون رو نشون بدید، توی استادبانک جای پیشرفت دارید. این استارتاپ روز به روز داره بزرگتر میشه در همه ابعاد، از تعداد نیروهای انسانی بگیرید تا شهرهایی که دارن فعالیت میکنن، تعداد دانش آموزان و حجم بازارشون. گرما و صمیمیت خاصی توی تیم وجود داره از این نظر که همه احساس نزدیکی و راحتی میکنن و تیم خشکی نیست. مدیریت برخورد محترمانه ای دارن، اهل مطالعه هستن و خیلی روشنفکر هستن و از طرفی هواتون رو دارن. ساعت کاری مشخصی دارن، نظم کاری مشخصی دارن و خروجی کارهاشون براشون مهم هست، خیلی هم مهم هست.
همکاران سیستم جای خوبی برای کار کردن هست. معمولا سطح کار بالاست و خیلی چیزی یاد می گیریم ولی ممکنه ساعت کار طولانی هم داشته باشید. اگه عاشق کارتون باشید این موضوع خیلی اذیت کننده نیست چون جو شرکت خوبه و کار حرفه ای انجام می دید. جو دوستانه و سالم و خوبی داره. ولی به نظرم پیشرفت شغلی از جهت مدیر شدن و اینا سخته. صداقت داشتن خیلی با اهمیته و اغلب هم صداقت دارن. مدیریت ارشدش انسان هستند و به کارمندا اهمیت می دن. حقوقش خیلی به موقع هست ولی حقوقش به دو قسمت پایه و کارانه تقسیم می شه که معمولا پایه ها پایینه ولی با کارانه که هر سه ماه یکبار پرداخت می شه جمع دریافتی خوب می شه. مزایایی هم داره مثل ورزش و وام و ...
تجربه کارمندی توی این شرکت افتضاح بود. مدیریت بسیار بدی داره. مدیر عاملش به کارمندا هیچ اهمیتی نمی ده. به کارمندا به چشم برده نگاه می کنن. یه بیزنس خانوادگیه که اغلب مدیرای واحدهای مختلف با هم فامیلن و پشتشون گرمه. مرخصی گرفتن با کلی منت همراهه. همزمان با بحران کرونا مدیر عامل گفته بود هر کی مرخصی گرفته بگید دیگه نیاد. به راحتی اخراج می کنن، اونم به این شکل که یه روز صبح که می ری جلوتو می گیرن می گن شما اخراج شدی توی فرهنگ این شرکت دروغ و زیر آب زنی بسیار رایجه. ولی حقوقشونو به موقع می دن معمولا
شرکت درسا، شرکتیست برای یادگیری و ورد به بازار کار بسیار مناسب ولی به همان مقدار که در شرکت درسا باشید به همان مقدار از زندگی عقب میمونید. جو شرکت با حضور ادم هایی که روابط شخصی خود را فراتر از روابط کاری میبینن باعث شده جو بسیار بدی در شرکت حکم فرما باشه. بعضی از ادم ها صرفا با داشتن رابطه به یک سمت رسیدن که این باعث میشه شما با مشکل اساسی در برخی از قسمت های کاری مواجه بشی. نکته خوب بعدی، همیشه شرکت و مدیراش ازتون انتظار دارن که با بالاترین پرفورمنس کار کنید یعنی تا آخرین جونی که در بدن دارین براشون کار کنید و اصلا هم از نگرفتن حقوق و حقوق های عقب افتاده قبلی ناراحتی نداشته باشید، بعد هم اعتراضی داشته باشین میگن شما قرارداد امضا کردین و از این حرفا، حتی قراردادشونم یه مبلغی باهاشونن صحبت میکنید بعد میفهمی اون رقمه آخرش نبوده. نکته جالبش اینه که مدیر عاملش برای اینکه همه جوره حق کارمنداش رو نده و حقوق کمتری بده همه جور تیریک مدیریتی میزنه، یه سال میاد میگه نگرش جدید مدیریتی داریم تو شرکت اضافه کاریو حذف میکنه، یه سال میاد میگه ما شرکت اجایلیم و نفراتمون نباید ثابت باشه انقدر پول نمیده که نیروها خودشون مجبور میشن برن، تقریبا تو شیش ماه اول سال کلا هیچ پولی نمیده و معلوم نیست درآمد شرکت پای چی هزینه میشه. از یه طرف میگن پول نداریم بعد مسافرتای خارجه مدیرعامل پابرجاست. کارمند و نیروی انسانی کمترین اهمیت رو برای شرکت داره و هیچ حق و حقوقی براش قائل نیست. توی این شرکت هرکی چابلوستر باشه جای پیشرفتش بیشتره. خلاصه خدمتتون عرض کنم خودتون و آینده و زندگیتون رو با بودن توی این شرکت از بین نبرید.
با وعده های سر خر من سعی در جذب شما دارن بعد که استخدام میشید این دروغ ها تمومی نداره و دائم ادامه پیدا میکنی وعده پاداش، وعده تعطیلی،وعده دور کاری، وعده مرخصی، وعده تجهیزات و هر وعده ای که فکرش رو بکنید. مدیریت به شدت بد و البته فضول کسی که هیچ مهارتی در مدیریت نداره تو کار همه تیم ها دخالت میکنه. علی الخصوص بی صاحب بودن شرکت، شرکت به قول خودشون مدیر عامل داره اما سرمایه گذار ها حتی توی مسائل فنی دخالت میکنند. لازم نیست کار کنید تا ازتون ناراضی باشن بای دیفالت ناراضی اند ازتون با اینکه وظیفتون کامل انجام شده باز مقصر هر چیزی کار مند ها هستن. به فکر ذهن آزاد و زندگی کارمند نیستن فرقی نمیکنه کجا باشید یا حتی مریض باشید قطعا بهتون زنگ میزنن چون احترامی برای شما قائل نیستن. بیکار بمونید بهتره. تنها نکته خوب شرکت تیم فنی با انگیزه و پر از استعداد و حرفه ای که البته همه تیم استعفا دادن ازونجا و یه تیم جدید فنی اومدن
ژاکت متاسفانه مدیرعامل خیلی بدی داره. سابقه مدیریتی نداره و صرفا یکی از قدیمیا رو گذاشتن به عنوان مدیرعامل، بدون سواد فنی تو تمام مسایل فنی دخالت میکنه و نظر میده، اکثر اوقات تو اتاق گروه فنیه و نمیذاره برنامه نویسا کارشونو بکنن تلاش مدیریت براینه که تمام بچه ها با هم دشمن باشن ولی موفق نبوده و ژاکت جو دوستانه ای داره. از نظر تعادل بین زندگی و کار هم از بدترین شرکتهاست و هر ساعتی ممکنه مدیرعامل شخصا باهات تماس بگیره. از بدترین جاهای ممکن برای کار کردن
با سلام دوستان کار این شرکت این هست که میره تو مناقصه ها قیمت پرت میده و مناقصه رو بنده میشه که بگه من جاهای بزرگ کار کردم این قیمت پرت دادن باعث میشه که حقوق کارمندا رو دیر میده خیلی رو گرفتن سفته حساس هستند و فقط یه رسید بهتون میدن و داخل قراردادتون بهش اشاره نمیکنند،و الان که بیشتر از چهار ماه هست قرارداد من تموم شده همچنان سفته رو بهم نمیدن بارها شده بود حقوق کم میریختن و باید کلی پیگیری میکردیم تا ما بقیش رو بریزن یا اینکه حقوقارو جابجا میریختن یا برای یکی که از شرکت رفته بود ریخته بودن...این مساله در مورد لیست بیمه هم تکرار می شد،مثلا تو یکی دیگه از پروژه هایی که برداشته بودن بعد از 9 ماه هنوز حقوق کارمندای اون پروژه رو نداده بودند