7سال سابقه کاری دارم و شرکت پیمان پردازش نیام، دومین شرکتی هست که من در آن مشغول به کار شده ام و نسبت به شرکت قبلی که کار میکردم، کاملا از این شرکت راضی هستم . متناسب به مسئولیت و حجم کاریم حقوق میگیرم. استرس و فشار کاری ندارم. برخورد و رفتار مدیرعامل کاملا مودبانه هست و تا به الان هیچ بی ادبی و بی احترامی به من نشده است. شرکت تمام تلاشش را بابت پرداخت حقوق به موقع می کند و میتوانم بگویم دلسوز کارمندان خود هستند.
آخرین تجربهها
من در زمانی وارد این شرکت شدم که زیرساخت نابودی داشت و فکر میکنم بهترین پرفرمنس دوران کاری خودم رو برای این شرکت گذاشتم، به طوریکه اگه یه نفر سومی قبل و بعد از حضور من در اسنپ فود رو بره بررسی کنه تفاوت های زیادی ببینه در مسائل فنی، خییلی زیاد من قصد جدا شدن از اسنپ فود رو نداشتم و در روز اخر سال ۲۸ اسفند به من گفتن که دیگه قرار نیست همکاری کنیم و زمانی که من اعتراض کردم به اینکه چرا زودتر نگفتین یک ماه فروردین رو اضافه کردن فقط ای کاش از اول اسنپ فود نرفته بودم، چون هیچ چیزی برای یادگیری وجود نداشت و نه تنها من درجا زدم، بلکه حتی یه مقدار پسرفت هم داشتم! دیسک گردن از جمله چیزهایی هست که وقتی من هر شب و هر روز درگیر دردش هستم بهش فکر میکنم که چرا برای اسنپ فود انقدر زیاد انرژی گذاشتم. ای کاش حداقل دل ادم نمیسوخت! قدر میدونستن! در کل من دوست دارم این تجربه رو درستش کنم و یکی از روش های شکست خوردن رو یادگرفتم، اما میدونم محیط این شکلی شانس خیلی کمی برای موفقیت فردی ایجاد میکنه. همه ی محیط های استفاده ابزاری از نیرو ها همین شکلی هستن. البته بنظرم موقعیت های شغلی ای هم توی این شرکت هست که انقدر فشار کار تیپ کاری من رو نداشتن و این دسته از خوش شانس های اسنپ فود هستن؛ کار خوب و خوشحال و کم فشار ارزوی دیرینه خیلی از ماهاست که برنامه نویس ها نسبتا توی اسنپ فود دارن.
من چند سال تجربه کاری در این شرکت را داشتم. البته این شرکت دیگه منحل شد و تمام تیم اون با بانک خاورمیانه مستقیم قراردادهاشون را امضا کردند. شاید از برخی نظرها خوب باشه اینکه حقوقتو بهت سر تایم میدن و تضمین وجود داره براش بیمه تکمیلی هم بهت میدن. ولی از نظر کاری جای خوبی برای پیشرفت نخواهد بود مدیرهای فنی با سوادی نداره و در دراز مدت پیشرفت کاری خوبی نخواهی داشت و از تکنولوزی جا می مونی. البته از خیلی نظرها خوب هست ولی من ترجیح دادم با شرکتهای بهتر کار کنم
زمان مصاحبه که رفته بودم حرف از تکنولوژی های روز بود و فکر می کردم اینجا گوگل ایران باشه و با اون سوالاتی که ازم شد خیلی خوشحال بودم که دارن ازم آخرین ترند های روز رو می پرسن! ولی وقتی وارد شرکت شدم دیدم خبری از اون تکنولوژی ها نیست و دارن با متدلوژی های ذغالی و عصر تیرکمون کار می کنن. معماری نرم افزار هاشون بسیار غلط و الکی بود و کلا هر چی بلد بودی باید میزاشتی کنار و با روش ها یا متدهای اشتباه و اختراع شده به دست مدیر فنی تیم کار می کردی و همین باعث میشه مثل آب یخ شوک بدی بهت بده و همش در عذاب باشی. تو واحدی که من بودم بچه ها خیلی برات قیافه میگرفتن و انگار اومدی جای اونها رو بگیری و اونها اخراج بشن. برخورد ها کم و بیش خوب بود مخصوصا منابع انسانی ولی اصلا چنگی به دل نمیزد ... محیط شرکت هم بسیار خفه و ساختمون قدیمی بود و کامپیوتری که به من داده بودن فقط کیس جدید داشت همه چیزش کهنه و میز کارم انگار برای دهه هفتاد بودش که خیلی حالم رو بد می کرد! اگر خوبی هایی داشته باشه من خوشم نیومد و خیلی از ورودم استقبال گرمی صورت نگرفت و با پیشنهاد بهتر سریع رفتم از شرکت و از ب بسم الله همه چیز تو ذوقم خورد!!!
من با سابقه ی کاری کم وارد رایورز شدم. خوب کار کردم و اعتماد به من ایجاد شد و در نتیجه فضای رشد خوبی به من دادند که رضایت داشتم. مدیران ارشد برخورد اخلاقمندانه ای دارند و معمولا پر کارند. در مورد محیط کار، تفاوت زیادی بین برنامه نویسان و سایر افراد قائل می شن. حتی امکانات بیشتری در اختیار برنامه نویسان هست. شرکت قدیمیه، تغییرات اساسی رو نمیشه توش داد، اما تغییرات کوچیک رو میشه کم کم انجام داد. البته بدنه ی شرکت برای تغییر، سنگینه. حقوقش از میانگین، کمی کمتر هست. مزایا هم نداره. ناهار هم نمی دن. لاکچری هم نیست. بنابراین، به خاطر حقوق و مزایا نرید اونجا. رفتار اخلاقمندانه ی مدیران، کمتر جایی پیدا می شه. واقعا شرایط فردی شما رو درک می کنن اکثرشون و الکی گیر نمی دن. در نتیجه، آرامش کاری رو تجربه می کنید. دیگه.... حقوق رو همیشه سر وقت دادن و می دن. که توی شرایط اقتصادی بد، از حق طبیعی به مزیت تبدیل شده برای شرکت ها. رایورز هم همیشه سر موقع حقوق داده. همین :))
متاسفانه تجربه بدی با این شرکت داشتم. درمورد بیمه کردن با کمترین حقوق کارگری قانون کار و همچنین سفته در مصاحبه صحبتی نشد. بعد از نزدیک به یک ماه کار کردن و آماده شدن قرارداد صحبت از مبلغ بالای سفته(تقریبا حقوق یک سال) و بیمه با کمترین حقوق شد که من موافقت نکردم و صحبت هایی که داشتیم متاسفانه به نتیجه نرسید. برای یک ماه کار کردن در شرکت پیشنهاد قرارداد مشاوره ای(بدون بیمه و سنوات و غیره) دادن که من موافقت نکردم و حقوقی به من پرداخت نشد(متاسفم). توصیه میکنم حتما تو مصاحبه صحبت ها کامل انجام بشه(بیمه، سفته، اضافه کاری و غیره) و فقط به صحبت ها اعتماد نکنید و تا قراردادتون اماده نشده همکاری رو قطعی ندونید و فرصت های دیگتون رو از دست ندید. تیم فنیشون تیم خوبیه و تواناییهای بالایی دارن و به خاطر استارت اپ بودن شرکت فرصت یادگیری وجود داره ولی مشکل اساسی که دارن نبود مدیر فنی هست.
شرکت بزرگی نیست ولی تیم حرفه ای و باشخصیتی هستند و پروژه های بزرگی رو در سطح بالا انجام میدن. در کنار کار توی موارد دیگه هم به من کمک میکردن و خیلی باعث پیشرفت من شدن. به واسطه همون من الان در شرکت بزرگتری با حقوق بالاتر استخدام شدم. به ساعت کاری گیر نمیدن. معمولا بین 9 تا 9.5 صبح باید شرکت باشید. 8 ساعت حضور در شرکت باید داشته باشید. پرداخت حقوقشون به موقع هست. بیمه هم از روز اول برای من ثبت شد.
مدیر مستقیم من توی شرکت خیلی خوش برخورد ولی در عین حال جدی هست که خب من با این قضیه مشکلی ندارم که هیچ، باعث میشه منظم و طبق برنامه کار کنم. از نظر فضای کاری و امکانات در حد قابل قبولی هست، حتی توی اتاقمون دستگاه تصفیه هوا داریم که فضای کاری رو خیلی مطبوعتر میکنه.
می تونم بگم بدترین تجربه کاری عمرم بود. برنامه نویس هایی که اهل بحث کردن و خوب کار کردن هستن اصلا نزدیکشم نرن چون یک فرد به شدت عقده ای به عنوان سرپرست بخش مسئوله که از بخش های دیگه هم طبق معمول فرهنگ ما نازشو می خرن اصطلاحا.
شرکت بسیار خوبیه برای فردی که دوست داره سرش توی کار خودش باشه و خاله خاله بازی نکنه. مدیران هم من که حدود یک سال باهاشون برخورد داشتم آدم های محترمی هستند.
تعادل کار/زندگیشرکت انتظار داشت که از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب شرکت باشید چون ددلاین رد شده بود(نزدیک دو ماه لانچ داشتیم) شما باید شبها هم در شرکت میبودید(به تشخیص مدیر فنی چون بازدهی راضی کننده نبود هیچ وقت اضافه کاری تعلق نگرفت) حقوق و مزایاحقوق هیچ کارمندی به طور کامل طبق قراداد به دلایل واهی پرداخت نشد. قردادها با باپه وزارت کاری(۱،۸۰۰،۰۰۰) بسته میشدو عیدی ، سنوات، بیمه هم از روی هم میدادن امنیت شغلی/پیشرفتتقریبا هر ماه دو نفر اخراج و جایگزین میشدنبه شخصه کسی را ندیدم که این شرکت را در پروفایل لینکدین خود درج کند (منتظر بود یکی بیاد بگه شما از ماه بعدی نیا)از آنجایی که دوستان از همه انچه که برای توسعه نرمافزار میفهمیدن کد استایل خوب بود. و بر این مهم تاکید داشتند، باعث بهبود استایل کد نویسی میشد حقوق و مزایامبلغی قراداد با انچه که پرداخت شد زمین تا زیر زمین فرق میکرد مدیریتاز متودولوژی اخم کن تا همه ازت حساب ببرن استفاده میشد از همه منزجر کننده تر در این شرکت سخنرانی حماسی فردی بود که کمترین اعتقادی به حرفهایی که میزد نداشت و از پس مدیریت حداقلیات زندگی خودش بر نمیومد
مدیریت ضعیف ، بسیار ضعیف ، بعضی از سنیور ها حقوقشون از جونیورها هم پایین تر بود ، دیدشون نسبت به تیم فنی کلا در حد دهه 60-70 بود ، بدترین تجربه کاری ، همه جای شرکت مملو از دوربین بود ، تصمیم گیری های کاملا غلط
تیم فنی بسیار حرفه ای ، مدیریت بسیار باشخصیت و رفتار کاملا دوستانه
فشار کاری بسیار زیاد. از بیرون زیبا ولی در اصل برعکس هستش. با لحن زیبا و دلنشین جوری ازتون کار میشکن که انگار نه انگار ادم هستید. بعد از یکسال پیگیری تونستم حق و حقوقم رو بگیرم.
سه سالی هست که تو چارگون ام، واقعا فشار کاری زیاد هست طوری کارها پیش میره که مجبور میشی حداقل ۴۰-۵۰ ساعت در ماه اضافه کار بمونی. برای برنامه نویس ها نسبت به سایر شرکتها حقوق کمتری در نظر میگیرن
یک هفته ای که اونجا کار کردم مدیریت این مجموعه واقعا عقده ای و بی ادب تشریف داشتن. هروز به هوای اینکه بیگاری بکشن کار میدادن بهم و گزارش میخواستن اما هر روزی که میخواستم باهاشون در مورد حقوق و قرارداد صحبت کنم میگفتن وقت ندارند. وقتشون بیشتر به لاس زدن با کارمندای خانم میگذشت. خیلی شرکت بیخود و پادگان طوری بود. مدیر بیکار همش توی دوربینا کارمندارو رصد میکرد بعد باهاش که کار داشتی به دروغ میگفت وقت ندارم و تکلیف موندن یا نموندن ادم رو مشخص نمیکرد به من گفتن سه روز امتحانی با حقوق !!! ولی با اینکه من یک هفته رفتم دریغ از هزارتومن که به من بدن فقط دروغ و وعده . رییس جمهووور از اون ادم کمتر کلاس میذاشت والا.
بدترین تجربه کاریم توی این شرکت بود . یه مدیر کل بی سواد بی تربیت و مدیر مارکتینگ بی ثبات و ضعیف که فقط برده مدیر اصلی هست و هیچ قدرت تصمیم اراده و اختیاری از خودش نداره. با خانمهای شرکت شوخی های زننده و بدی میکنند و جو شرکت کاملا سمی و سنگین است. جو شرکت به شدت خاله زنکی و حاشیه دار هست. از همون هفته سوم فهمیدم که اونجا جای من نیست . نه بیمه دارن نه اضافه حقوق و سنوات. از حق خودت که مرخصی هست میخوای استفاده کنی هم طلبکار میششن. واقعا به درد نخورترین جایی که کار کردم بود.
متاسفانه در شرکت داده پردازی فن آوا نظم کاری به شدت ضعیف هست. اصولا افرادی که در این مجموعه مشغول به کار هستند به دلیل مدیریت افتضاح مجموعه و واحدها زحماتشان به هدر میرود چون معمولا مدیریت های مختلف واحدهای آن کاملا با رانت به عنوان مدیر انتخاب شده اند و راندمان کاری مناسبی جهت پیش برد یک ISP را ندارند. به شخصه از شاهد از بین رفتن منابع مالی و اتلاف وقت بسیاری از مشتریان شرکت بودم که حتی پروژه های آن ها از طریق رانت به مجموعه محول شده بود و چه بسا به دلیل عدم مدیریت مناسب فنی و سرمایه پروژه از بین رفته و به ثمر نرسیده بود. این شرکت در خصوص تعدیل نیروهای خود از مجموعه کم نگذاشته و به بدترین شکل ممکن ( حتی فریب پرسنلی که مدتها در مجموعه خالصانه زحمت کشیده بودند ) از خجالت همه درآمده. در خصوص پرداختی باید خاطر نشان کنم که در این مجموعه همیشه دو یا بعضا سه ماه پرداخت حقوق معوق می باشد و شرکت قادر به پرداخت حتی حقوق پرسنل نیست. ( مزایا و پاداش پیش کش ) جای بسی تاسف هست که در یک مجموعه IT روابط به شدت جایگزین ضوابط بوده و کارمندان پر تلاش و با تجربه کاملا به حاشیه رانده می شوند. سر در گمی در روال های غلط این مجموعه به شدت به چشم می خورد. در صورتی که قصد دارید با این مجموعه همکاری کنید به نظر می رسد که چیزی برای از دست دادن نداشته باشید چون در پایان چیزی که به دست میآورید به شدت بی ارزش هست. امید هست که با تلاش در مجموعه هایی قوی تر و منظم تر به دور از رانت و امکان پیشرفت سالم روزگار بهتری را در پی رو داشته باشید چرا که برای عرض کردن چنین توصیه ایی به شما مدتی از بهترین روزهای زندگی ام را هدر داده ام
با کار در تخفیفان زندگیتون رو از دست میدید استعفا مکرر بچه ها کمتر کسی رو میبیند بیشتر از ۱ ۲ سال تو شرکت بمونه
شرکت بسیار نو پا و مدیریت بسیار ضعیف و بی تجربه استفاده از نیرو های بسیار بی تجربه در سمت معاونت و مدیریت عدم پرداخت به موقع حقوق و عدم پرداخت اضافه کاری عدم پایبند بودن به تعهدات قرارداد
7سال سابقه کاری دارم و شرکت پیمان پردازش نیام، دومین شرکتی هست که من در آن مشغول به کار شده ام و نسبت به شرکت قبلی که کار میکردم، کاملا از این شرکت راضی هستم . متناسب به مسئولیت و حجم کاریم حقوق میگیرم. استرس و فشار کاری ندارم. برخورد و رفتار مدیرعامل کاملا مودبانه هست و تا به الان هیچ بی ادبی و بی احترامی به من نشده است. شرکت تمام تلاشش را بابت پرداخت حقوق به موقع می کند و میتوانم بگویم دلسوز کارمندان خود هستند.
من در زمانی وارد این شرکت شدم که زیرساخت نابودی داشت و فکر میکنم بهترین پرفرمنس دوران کاری خودم رو برای این شرکت گذاشتم، به طوریکه اگه یه نفر سومی قبل و بعد از حضور من در اسنپ فود رو بره بررسی کنه تفاوت های زیادی ببینه در مسائل فنی، خییلی زیاد من قصد جدا شدن از اسنپ فود رو نداشتم و در روز اخر سال ۲۸ اسفند به من گفتن که دیگه قرار نیست همکاری کنیم و زمانی که من اعتراض کردم به اینکه چرا زودتر نگفتین یک ماه فروردین رو اضافه کردن فقط ای کاش از اول اسنپ فود نرفته بودم، چون هیچ چیزی برای یادگیری وجود نداشت و نه تنها من درجا زدم، بلکه حتی یه مقدار پسرفت هم داشتم! دیسک گردن از جمله چیزهایی هست که وقتی من هر شب و هر روز درگیر دردش هستم بهش فکر میکنم که چرا برای اسنپ فود انقدر زیاد انرژی گذاشتم. ای کاش حداقل دل ادم نمیسوخت! قدر میدونستن! در کل من دوست دارم این تجربه رو درستش کنم و یکی از روش های شکست خوردن رو یادگرفتم، اما میدونم محیط این شکلی شانس خیلی کمی برای موفقیت فردی ایجاد میکنه. همه ی محیط های استفاده ابزاری از نیرو ها همین شکلی هستن. البته بنظرم موقعیت های شغلی ای هم توی این شرکت هست که انقدر فشار کار تیپ کاری من رو نداشتن و این دسته از خوش شانس های اسنپ فود هستن؛ کار خوب و خوشحال و کم فشار ارزوی دیرینه خیلی از ماهاست که برنامه نویس ها نسبتا توی اسنپ فود دارن.
من چند سال تجربه کاری در این شرکت را داشتم. البته این شرکت دیگه منحل شد و تمام تیم اون با بانک خاورمیانه مستقیم قراردادهاشون را امضا کردند. شاید از برخی نظرها خوب باشه اینکه حقوقتو بهت سر تایم میدن و تضمین وجود داره براش بیمه تکمیلی هم بهت میدن. ولی از نظر کاری جای خوبی برای پیشرفت نخواهد بود مدیرهای فنی با سوادی نداره و در دراز مدت پیشرفت کاری خوبی نخواهی داشت و از تکنولوزی جا می مونی. البته از خیلی نظرها خوب هست ولی من ترجیح دادم با شرکتهای بهتر کار کنم
زمان مصاحبه که رفته بودم حرف از تکنولوژی های روز بود و فکر می کردم اینجا گوگل ایران باشه و با اون سوالاتی که ازم شد خیلی خوشحال بودم که دارن ازم آخرین ترند های روز رو می پرسن! ولی وقتی وارد شرکت شدم دیدم خبری از اون تکنولوژی ها نیست و دارن با متدلوژی های ذغالی و عصر تیرکمون کار می کنن. معماری نرم افزار هاشون بسیار غلط و الکی بود و کلا هر چی بلد بودی باید میزاشتی کنار و با روش ها یا متدهای اشتباه و اختراع شده به دست مدیر فنی تیم کار می کردی و همین باعث میشه مثل آب یخ شوک بدی بهت بده و همش در عذاب باشی. تو واحدی که من بودم بچه ها خیلی برات قیافه میگرفتن و انگار اومدی جای اونها رو بگیری و اونها اخراج بشن. برخورد ها کم و بیش خوب بود مخصوصا منابع انسانی ولی اصلا چنگی به دل نمیزد ... محیط شرکت هم بسیار خفه و ساختمون قدیمی بود و کامپیوتری که به من داده بودن فقط کیس جدید داشت همه چیزش کهنه و میز کارم انگار برای دهه هفتاد بودش که خیلی حالم رو بد می کرد! اگر خوبی هایی داشته باشه من خوشم نیومد و خیلی از ورودم استقبال گرمی صورت نگرفت و با پیشنهاد بهتر سریع رفتم از شرکت و از ب بسم الله همه چیز تو ذوقم خورد!!!
من با سابقه ی کاری کم وارد رایورز شدم. خوب کار کردم و اعتماد به من ایجاد شد و در نتیجه فضای رشد خوبی به من دادند که رضایت داشتم. مدیران ارشد برخورد اخلاقمندانه ای دارند و معمولا پر کارند. در مورد محیط کار، تفاوت زیادی بین برنامه نویسان و سایر افراد قائل می شن. حتی امکانات بیشتری در اختیار برنامه نویسان هست. شرکت قدیمیه، تغییرات اساسی رو نمیشه توش داد، اما تغییرات کوچیک رو میشه کم کم انجام داد. البته بدنه ی شرکت برای تغییر، سنگینه. حقوقش از میانگین، کمی کمتر هست. مزایا هم نداره. ناهار هم نمی دن. لاکچری هم نیست. بنابراین، به خاطر حقوق و مزایا نرید اونجا. رفتار اخلاقمندانه ی مدیران، کمتر جایی پیدا می شه. واقعا شرایط فردی شما رو درک می کنن اکثرشون و الکی گیر نمی دن. در نتیجه، آرامش کاری رو تجربه می کنید. دیگه.... حقوق رو همیشه سر وقت دادن و می دن. که توی شرایط اقتصادی بد، از حق طبیعی به مزیت تبدیل شده برای شرکت ها. رایورز هم همیشه سر موقع حقوق داده. همین :))
متاسفانه تجربه بدی با این شرکت داشتم. درمورد بیمه کردن با کمترین حقوق کارگری قانون کار و همچنین سفته در مصاحبه صحبتی نشد. بعد از نزدیک به یک ماه کار کردن و آماده شدن قرارداد صحبت از مبلغ بالای سفته(تقریبا حقوق یک سال) و بیمه با کمترین حقوق شد که من موافقت نکردم و صحبت هایی که داشتیم متاسفانه به نتیجه نرسید. برای یک ماه کار کردن در شرکت پیشنهاد قرارداد مشاوره ای(بدون بیمه و سنوات و غیره) دادن که من موافقت نکردم و حقوقی به من پرداخت نشد(متاسفم). توصیه میکنم حتما تو مصاحبه صحبت ها کامل انجام بشه(بیمه، سفته، اضافه کاری و غیره) و فقط به صحبت ها اعتماد نکنید و تا قراردادتون اماده نشده همکاری رو قطعی ندونید و فرصت های دیگتون رو از دست ندید. تیم فنیشون تیم خوبیه و تواناییهای بالایی دارن و به خاطر استارت اپ بودن شرکت فرصت یادگیری وجود داره ولی مشکل اساسی که دارن نبود مدیر فنی هست.
شرکت بزرگی نیست ولی تیم حرفه ای و باشخصیتی هستند و پروژه های بزرگی رو در سطح بالا انجام میدن. در کنار کار توی موارد دیگه هم به من کمک میکردن و خیلی باعث پیشرفت من شدن. به واسطه همون من الان در شرکت بزرگتری با حقوق بالاتر استخدام شدم. به ساعت کاری گیر نمیدن. معمولا بین 9 تا 9.5 صبح باید شرکت باشید. 8 ساعت حضور در شرکت باید داشته باشید. پرداخت حقوقشون به موقع هست. بیمه هم از روز اول برای من ثبت شد.
مدیر مستقیم من توی شرکت خیلی خوش برخورد ولی در عین حال جدی هست که خب من با این قضیه مشکلی ندارم که هیچ، باعث میشه منظم و طبق برنامه کار کنم. از نظر فضای کاری و امکانات در حد قابل قبولی هست، حتی توی اتاقمون دستگاه تصفیه هوا داریم که فضای کاری رو خیلی مطبوعتر میکنه.
می تونم بگم بدترین تجربه کاری عمرم بود. برنامه نویس هایی که اهل بحث کردن و خوب کار کردن هستن اصلا نزدیکشم نرن چون یک فرد به شدت عقده ای به عنوان سرپرست بخش مسئوله که از بخش های دیگه هم طبق معمول فرهنگ ما نازشو می خرن اصطلاحا.
شرکت بسیار خوبیه برای فردی که دوست داره سرش توی کار خودش باشه و خاله خاله بازی نکنه. مدیران هم من که حدود یک سال باهاشون برخورد داشتم آدم های محترمی هستند.
تعادل کار/زندگیشرکت انتظار داشت که از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب شرکت باشید چون ددلاین رد شده بود(نزدیک دو ماه لانچ داشتیم) شما باید شبها هم در شرکت میبودید(به تشخیص مدیر فنی چون بازدهی راضی کننده نبود هیچ وقت اضافه کاری تعلق نگرفت) حقوق و مزایاحقوق هیچ کارمندی به طور کامل طبق قراداد به دلایل واهی پرداخت نشد. قردادها با باپه وزارت کاری(۱،۸۰۰،۰۰۰) بسته میشدو عیدی ، سنوات، بیمه هم از روی هم میدادن امنیت شغلی/پیشرفتتقریبا هر ماه دو نفر اخراج و جایگزین میشدنبه شخصه کسی را ندیدم که این شرکت را در پروفایل لینکدین خود درج کند (منتظر بود یکی بیاد بگه شما از ماه بعدی نیا)از آنجایی که دوستان از همه انچه که برای توسعه نرمافزار میفهمیدن کد استایل خوب بود. و بر این مهم تاکید داشتند، باعث بهبود استایل کد نویسی میشد حقوق و مزایامبلغی قراداد با انچه که پرداخت شد زمین تا زیر زمین فرق میکرد مدیریتاز متودولوژی اخم کن تا همه ازت حساب ببرن استفاده میشد از همه منزجر کننده تر در این شرکت سخنرانی حماسی فردی بود که کمترین اعتقادی به حرفهایی که میزد نداشت و از پس مدیریت حداقلیات زندگی خودش بر نمیومد
مدیریت ضعیف ، بسیار ضعیف ، بعضی از سنیور ها حقوقشون از جونیورها هم پایین تر بود ، دیدشون نسبت به تیم فنی کلا در حد دهه 60-70 بود ، بدترین تجربه کاری ، همه جای شرکت مملو از دوربین بود ، تصمیم گیری های کاملا غلط
تیم فنی بسیار حرفه ای ، مدیریت بسیار باشخصیت و رفتار کاملا دوستانه
فشار کاری بسیار زیاد. از بیرون زیبا ولی در اصل برعکس هستش. با لحن زیبا و دلنشین جوری ازتون کار میشکن که انگار نه انگار ادم هستید. بعد از یکسال پیگیری تونستم حق و حقوقم رو بگیرم.
سه سالی هست که تو چارگون ام، واقعا فشار کاری زیاد هست طوری کارها پیش میره که مجبور میشی حداقل ۴۰-۵۰ ساعت در ماه اضافه کار بمونی. برای برنامه نویس ها نسبت به سایر شرکتها حقوق کمتری در نظر میگیرن
یک هفته ای که اونجا کار کردم مدیریت این مجموعه واقعا عقده ای و بی ادب تشریف داشتن. هروز به هوای اینکه بیگاری بکشن کار میدادن بهم و گزارش میخواستن اما هر روزی که میخواستم باهاشون در مورد حقوق و قرارداد صحبت کنم میگفتن وقت ندارند. وقتشون بیشتر به لاس زدن با کارمندای خانم میگذشت. خیلی شرکت بیخود و پادگان طوری بود. مدیر بیکار همش توی دوربینا کارمندارو رصد میکرد بعد باهاش که کار داشتی به دروغ میگفت وقت ندارم و تکلیف موندن یا نموندن ادم رو مشخص نمیکرد به من گفتن سه روز امتحانی با حقوق !!! ولی با اینکه من یک هفته رفتم دریغ از هزارتومن که به من بدن فقط دروغ و وعده . رییس جمهووور از اون ادم کمتر کلاس میذاشت والا.
بدترین تجربه کاریم توی این شرکت بود . یه مدیر کل بی سواد بی تربیت و مدیر مارکتینگ بی ثبات و ضعیف که فقط برده مدیر اصلی هست و هیچ قدرت تصمیم اراده و اختیاری از خودش نداره. با خانمهای شرکت شوخی های زننده و بدی میکنند و جو شرکت کاملا سمی و سنگین است. جو شرکت به شدت خاله زنکی و حاشیه دار هست. از همون هفته سوم فهمیدم که اونجا جای من نیست . نه بیمه دارن نه اضافه حقوق و سنوات. از حق خودت که مرخصی هست میخوای استفاده کنی هم طلبکار میششن. واقعا به درد نخورترین جایی که کار کردم بود.
متاسفانه در شرکت داده پردازی فن آوا نظم کاری به شدت ضعیف هست. اصولا افرادی که در این مجموعه مشغول به کار هستند به دلیل مدیریت افتضاح مجموعه و واحدها زحماتشان به هدر میرود چون معمولا مدیریت های مختلف واحدهای آن کاملا با رانت به عنوان مدیر انتخاب شده اند و راندمان کاری مناسبی جهت پیش برد یک ISP را ندارند. به شخصه از شاهد از بین رفتن منابع مالی و اتلاف وقت بسیاری از مشتریان شرکت بودم که حتی پروژه های آن ها از طریق رانت به مجموعه محول شده بود و چه بسا به دلیل عدم مدیریت مناسب فنی و سرمایه پروژه از بین رفته و به ثمر نرسیده بود. این شرکت در خصوص تعدیل نیروهای خود از مجموعه کم نگذاشته و به بدترین شکل ممکن ( حتی فریب پرسنلی که مدتها در مجموعه خالصانه زحمت کشیده بودند ) از خجالت همه درآمده. در خصوص پرداختی باید خاطر نشان کنم که در این مجموعه همیشه دو یا بعضا سه ماه پرداخت حقوق معوق می باشد و شرکت قادر به پرداخت حتی حقوق پرسنل نیست. ( مزایا و پاداش پیش کش ) جای بسی تاسف هست که در یک مجموعه IT روابط به شدت جایگزین ضوابط بوده و کارمندان پر تلاش و با تجربه کاملا به حاشیه رانده می شوند. سر در گمی در روال های غلط این مجموعه به شدت به چشم می خورد. در صورتی که قصد دارید با این مجموعه همکاری کنید به نظر می رسد که چیزی برای از دست دادن نداشته باشید چون در پایان چیزی که به دست میآورید به شدت بی ارزش هست. امید هست که با تلاش در مجموعه هایی قوی تر و منظم تر به دور از رانت و امکان پیشرفت سالم روزگار بهتری را در پی رو داشته باشید چرا که برای عرض کردن چنین توصیه ایی به شما مدتی از بهترین روزهای زندگی ام را هدر داده ام
با کار در تخفیفان زندگیتون رو از دست میدید استعفا مکرر بچه ها کمتر کسی رو میبیند بیشتر از ۱ ۲ سال تو شرکت بمونه
شرکت بسیار نو پا و مدیریت بسیار ضعیف و بی تجربه استفاده از نیرو های بسیار بی تجربه در سمت معاونت و مدیریت عدم پرداخت به موقع حقوق و عدم پرداخت اضافه کاری عدم پایبند بودن به تعهدات قرارداد