در یک کلام مزخرف محیط خاله زنکی و آدم های کوتوله اونجا هیچ وقت بزرگ نمی شید
آخرین تجربهها
عدد تجربه خوبی بود
- بسیار بی برنامه، - عدم شفافیت، - تبعیض، - تصمیمات لحظه ای مدیران سطح بالا، - قراردادهای کوتاه مدت که هر زمان خواستند بدون مسئولیت تعدیل نیرو انجام دهند. - ساختار سازمانی فشل، - عدم امکان ارتباط با مدیران (بعضی مدیران واحدها حتی یکبار هم قدم به واحد خود نمی گذارند و از اتاقشان بیرون نمی آیند).
من به عنوان برنامهنویس در عدد به مدت ۱ سال مشغول به کار بودم. تیم ما یک تیم جوان و باانگیزه بود که تلاش میکرد با سرعت زیاد پیشرفت کنه و چالشها رو یکی پس از دیگری پشت سر بگذاره. فضای کاری بسیار خوب بود به طوری که کارمون تبدیل به تفریحمون شده بود. در کل تجربهی بسیار خوبی برای من بود.
اگه دنبال جایی هستید که حقوق و مزایای خوبی در قبال کار الکی بده خوبه. کلا پیشرفت زیادی تو کارتون نمیکنید ولی عیدی، سنوات، پاداش، مناسبتها و ... پول خوبی میده. همه کاره هم مدیرعامل و رئیس هیئت مدیرست. مشتریش هم موسسه اعتباری نور هست. اگه خواستید برید فقط حقوق رو اولش خوب طی کنید چون تغییر زیادی نمیکنه در آینده. تعداد کارمندان حدودا 100 نفر هست. دو سه تا ساختمون هم دارن.
سال اول همکاریمون خیلی خوب بود، ولی مدیریت افتضاح بود، هر انتقادی رو با مسخره کردن و تیکه انداختن جواب میداد، همین شد بعد یه مدتی هیچکس دلش نمیخواست اونجا باشه، اگه مدیرارو فاکتور بگیری هیچ کارمندی ۲ سال نبود که مدام باهاشون کار کرده باشه بلکه شرکت سریع نیرو میگرفت ولی سریع هم میرفتن، خودمم به سختی استعغا دادم، ولی خب فعلا که دیگه نیستند. خلاصه کلی خاطرات خوب و بد با فرانش دارم، ولی درکل برام عزیزه.
رفتم مصاحبه، رزومه داده بودم که لینکدین و گیتهابم توش بود، منو از یه شهر دیگه کشیدن تا تهران، یک ساعتی قبل مصاحبه منتظرشون موندم تا یه دفتر خالی پیدا کنند، بعد مدیرشون یکبارم رزومه منو نخونده بود، تازه شروع کرد به خوندن، قبل هرچیزی گفت ببین خیلی تکنولوژیهای مختلفی کار کردی، تو دریایی به عمق یک انگشت :))) احتمالا اینو تو توییتر خونده بود یادش رفته بود اول سوال بپرسه. خلاصه شروع کرد سوال درمورد فرق abstract و interface و منم چون میخواستم زودتر و محترمانه برم گفتم نمیدونم ولی ادامه داد، درمورد jwt پرسیدن درصورتی که تو وبلاگم کامل شرحش دادم و آخرین مطلبم بود، حتی به خودشون زحمت نداده بودن کلیک کنه ببینه داره کی رو استخدام میکنه، سوالات بعدیش درمورد نمونههایی بود که رو گیت دارم. خلاصه بعد یک ساعت مصاحبه یه حقوق زیاد بهم پیشنهاد داد و گفت بعدا بیشتر هم میشه با اینکه من جواب سوالات رو نداده بودم، همونجا فهمیدم اینا مدت زیادی دوام نمیارن و خیلی بیخودی خرج میکنند، که چندماه بعدش سرمایه گذارشون بهشون پول نداد و...
رفتم مصاحبه، کلا سوالات فرانتاند پرسیدن ازم، درصورتی که بکاند دولوپرم، درآخر گفتند اگر اینارو بلد نیستی پس چرا تو رزومه نوشتی، منم گفتم ننوشتم، درآخر فهمیدم روزمه اشتباه باز کرده بودن :)) خلاصه کلی وقتم گرفتن و فهمیدم همهچی خیلی بیبرنامه و هیتی جلو میره، با این حال یه چالش فرانتاند دادن که قطعا انجام ندادم و به فریلنسری مشغول شدم. ولی دفترشون خیلی تمیز بود، رفتارشون خیلی محترمانه و خوب بود، ظاهرا همه خیلی خوشحال بودن که اونجا کار میکردن. ولی باید یه فکری به حال مدیریت هیتیش بکنند.
به مدت حدودا ۱سال مشغول کار بودم که به دلیل استک های مختلف کمک میکنه که با سرویس های مختلفی آشنا بشین و مسئله دیگه این که محیط دوستانه ای بین همکاران کارینا وجود داره ولی یکی از مشکلاتی که وجود داره اینه که شما هیچوقت مدیرعامل شرکت رو نمیبینین حتی تو جشن های داخل شرکت و مشکل دیگه مدیریت بعضی از تیم ها توسط افرادی با سطح کیفی پایین
تقریبا به مدت یکسال به عنوان system admin تو واحد زیرساخت مشغول به کار بودم. هر چیزی روال مشخص و شفاف خودش رو داشت مثل مرخصی، مزایا، ناهار، محاسبه حقوق و.. به مناسبت های مختلف مثل یلدا، شب عید و ۹ سالگی کارینا مراسم خوبی رو برگذار میکردند. در رابطه با عملکرد مدیر فنی کارهای خوب و مثبتی رو شاهد بودم اما متاسفانه ارتباط مدیر عامل به باقی کارکنان نزدیک به صفر بود تقریبا. اما در کل در مدتی که تو کارینا کار می کردم شاهد اتفاقات مثبت و رو به رشدی بودم.
افتضاح. از ساعت کاری گرفته تا هماهنگی و ... برخوردهای به شدت بد و زننده مدیریت غلط فشار کاری زیاد بروکراسی کاری زیاد شرکت کوچک ولی توقع کاری زیاد در حد گوگل عدم استفاده صحیح از اسکرام محیط کاری بسیار نامناسب
محیط شرکت بسیار خشک و مذهبی
متاسفانه حجم کار موجود با تعداد نیرو همخوانی ندارد و فشار کاری بسیار زیاد است. قول های زیادی داده میشود که معمولا هم به بدقولی سر و تهش هم میاد :) مثلا از سال گذشته قرار بر بیمه بود که از آبان بالاخره میسر شد و خسارت حاصل از اون روزها همینجوری رها شد :)
من دوران را دوست میدارم طیف وسیعی از پروژه های جذاب ، پرسنل همدل و مدیرانی دوست داشتنی
من یکسال به عنوان موشن گرافیست در این شرکت درحال کارم. با اینکه قسمت بازاریابی نسبت جاهای دیگه اش بهتره ولی بازم اصلا خوب نیست. محیط به شدت سمی ولی در ظاهر دوستانه. حقوق و مزایا در حد حداقل هاست. جای پیشرفت به هیچ وجه وجود نداره و هیچ اهمیتی به زحمت افراد داده نمیشه. درکل اگه دنبال یه جای کاملا کارمندی بدون جای پیشرفت و استرس و دغدغه میخواید براتون جای خوبیه ولی اگه دنبال حقوق خوب و پیشرفت های کاری هستید رفاه جای شما نیست.
به نظرم در کل دیجیکالا جای بسیار خوبی برای کاره. تعادل خوبی بین کار و زندگی هست و حقوقش جزو بالاترینها در ایران ه. تجربهی کار در یک سازمان بسیار بزرگ با افراد مختلف میتونه خیلی در مسیر پیشرفت شغلیتون تاثیرگذار باشه. ایرادی که من میتونم بگیرم این است که دیجیکالا از اون جایی یه سازمان بزرگ هست، دست شما به عنوان یک متخصص آیتی خیلی باز نیست در نتیجه خلاقیت و نوآوری در دیجیکالا نسبت به استارتآپها کمتر به چشم میاد. ساعت کاری تا حد زیادی شناور هست و اگر دیر سر کار برسید میتونید بیشتر شرکت بمانید و کسری کار خود رو جبران کنید. محیط کاری جذاب و مدرن ه و در بدور استخدامتون یه لپتاپ و مانیتور (و در صورت موافقت مانیتور دوم و کیبورد) بهتون داده میشه. حقوقها سر موعد مقرر واریز میشه در طول یک سال تنها یک بار دیدم که با تاخیر چند روزه واریز شه نهار هم از طرف شرکت داده میشه
از هفته ی سوم دیگه فهمیدم اونجا جای من نیست، خساست تو تار و پود ( و نه فقط حقوق) شرکت موج میزنه
هم دلی و گرم بودن فضای کاری در تیمها وجود دارد اما مجموعه مدیریت و منابع انسانی در تصمیمگیری و رشد نیرو ضعیف عمل میکند.
با توجه به ماهیت استارتآپی دارای ضعف هایی در راندمان نگهداری تیم و رشد نیرو است که به مدت یکسال فعالیتم رشد مجموعه به مرور قابل لمس بود.
در مدت کوتاهی که در این شرکت بودم شاهد این بود که بخش زیرساخت به ترتیب به خاطر عدم مدیریت و رفتارهای نامناسب نیروهای قوی خودش را از دست می دهد. در حدی که تعداد مدیر سیستم از ۳ نفر به ۱ نفر تقلیل یافته بود. به غیر از یک نفر هیچ sysadmin ای بیشتر از ۱۰ ماه در شرکت دوام نیاورده است!
در یک کلام مزخرف محیط خاله زنکی و آدم های کوتوله اونجا هیچ وقت بزرگ نمی شید
عدد تجربه خوبی بود
- بسیار بی برنامه، - عدم شفافیت، - تبعیض، - تصمیمات لحظه ای مدیران سطح بالا، - قراردادهای کوتاه مدت که هر زمان خواستند بدون مسئولیت تعدیل نیرو انجام دهند. - ساختار سازمانی فشل، - عدم امکان ارتباط با مدیران (بعضی مدیران واحدها حتی یکبار هم قدم به واحد خود نمی گذارند و از اتاقشان بیرون نمی آیند).
من به عنوان برنامهنویس در عدد به مدت ۱ سال مشغول به کار بودم. تیم ما یک تیم جوان و باانگیزه بود که تلاش میکرد با سرعت زیاد پیشرفت کنه و چالشها رو یکی پس از دیگری پشت سر بگذاره. فضای کاری بسیار خوب بود به طوری که کارمون تبدیل به تفریحمون شده بود. در کل تجربهی بسیار خوبی برای من بود.
اگه دنبال جایی هستید که حقوق و مزایای خوبی در قبال کار الکی بده خوبه. کلا پیشرفت زیادی تو کارتون نمیکنید ولی عیدی، سنوات، پاداش، مناسبتها و ... پول خوبی میده. همه کاره هم مدیرعامل و رئیس هیئت مدیرست. مشتریش هم موسسه اعتباری نور هست. اگه خواستید برید فقط حقوق رو اولش خوب طی کنید چون تغییر زیادی نمیکنه در آینده. تعداد کارمندان حدودا 100 نفر هست. دو سه تا ساختمون هم دارن.
سال اول همکاریمون خیلی خوب بود، ولی مدیریت افتضاح بود، هر انتقادی رو با مسخره کردن و تیکه انداختن جواب میداد، همین شد بعد یه مدتی هیچکس دلش نمیخواست اونجا باشه، اگه مدیرارو فاکتور بگیری هیچ کارمندی ۲ سال نبود که مدام باهاشون کار کرده باشه بلکه شرکت سریع نیرو میگرفت ولی سریع هم میرفتن، خودمم به سختی استعغا دادم، ولی خب فعلا که دیگه نیستند. خلاصه کلی خاطرات خوب و بد با فرانش دارم، ولی درکل برام عزیزه.
رفتم مصاحبه، رزومه داده بودم که لینکدین و گیتهابم توش بود، منو از یه شهر دیگه کشیدن تا تهران، یک ساعتی قبل مصاحبه منتظرشون موندم تا یه دفتر خالی پیدا کنند، بعد مدیرشون یکبارم رزومه منو نخونده بود، تازه شروع کرد به خوندن، قبل هرچیزی گفت ببین خیلی تکنولوژیهای مختلفی کار کردی، تو دریایی به عمق یک انگشت :))) احتمالا اینو تو توییتر خونده بود یادش رفته بود اول سوال بپرسه. خلاصه شروع کرد سوال درمورد فرق abstract و interface و منم چون میخواستم زودتر و محترمانه برم گفتم نمیدونم ولی ادامه داد، درمورد jwt پرسیدن درصورتی که تو وبلاگم کامل شرحش دادم و آخرین مطلبم بود، حتی به خودشون زحمت نداده بودن کلیک کنه ببینه داره کی رو استخدام میکنه، سوالات بعدیش درمورد نمونههایی بود که رو گیت دارم. خلاصه بعد یک ساعت مصاحبه یه حقوق زیاد بهم پیشنهاد داد و گفت بعدا بیشتر هم میشه با اینکه من جواب سوالات رو نداده بودم، همونجا فهمیدم اینا مدت زیادی دوام نمیارن و خیلی بیخودی خرج میکنند، که چندماه بعدش سرمایه گذارشون بهشون پول نداد و...
رفتم مصاحبه، کلا سوالات فرانتاند پرسیدن ازم، درصورتی که بکاند دولوپرم، درآخر گفتند اگر اینارو بلد نیستی پس چرا تو رزومه نوشتی، منم گفتم ننوشتم، درآخر فهمیدم روزمه اشتباه باز کرده بودن :)) خلاصه کلی وقتم گرفتن و فهمیدم همهچی خیلی بیبرنامه و هیتی جلو میره، با این حال یه چالش فرانتاند دادن که قطعا انجام ندادم و به فریلنسری مشغول شدم. ولی دفترشون خیلی تمیز بود، رفتارشون خیلی محترمانه و خوب بود، ظاهرا همه خیلی خوشحال بودن که اونجا کار میکردن. ولی باید یه فکری به حال مدیریت هیتیش بکنند.
به مدت حدودا ۱سال مشغول کار بودم که به دلیل استک های مختلف کمک میکنه که با سرویس های مختلفی آشنا بشین و مسئله دیگه این که محیط دوستانه ای بین همکاران کارینا وجود داره ولی یکی از مشکلاتی که وجود داره اینه که شما هیچوقت مدیرعامل شرکت رو نمیبینین حتی تو جشن های داخل شرکت و مشکل دیگه مدیریت بعضی از تیم ها توسط افرادی با سطح کیفی پایین
تقریبا به مدت یکسال به عنوان system admin تو واحد زیرساخت مشغول به کار بودم. هر چیزی روال مشخص و شفاف خودش رو داشت مثل مرخصی، مزایا، ناهار، محاسبه حقوق و.. به مناسبت های مختلف مثل یلدا، شب عید و ۹ سالگی کارینا مراسم خوبی رو برگذار میکردند. در رابطه با عملکرد مدیر فنی کارهای خوب و مثبتی رو شاهد بودم اما متاسفانه ارتباط مدیر عامل به باقی کارکنان نزدیک به صفر بود تقریبا. اما در کل در مدتی که تو کارینا کار می کردم شاهد اتفاقات مثبت و رو به رشدی بودم.
افتضاح. از ساعت کاری گرفته تا هماهنگی و ... برخوردهای به شدت بد و زننده مدیریت غلط فشار کاری زیاد بروکراسی کاری زیاد شرکت کوچک ولی توقع کاری زیاد در حد گوگل عدم استفاده صحیح از اسکرام محیط کاری بسیار نامناسب
محیط شرکت بسیار خشک و مذهبی
متاسفانه حجم کار موجود با تعداد نیرو همخوانی ندارد و فشار کاری بسیار زیاد است. قول های زیادی داده میشود که معمولا هم به بدقولی سر و تهش هم میاد :) مثلا از سال گذشته قرار بر بیمه بود که از آبان بالاخره میسر شد و خسارت حاصل از اون روزها همینجوری رها شد :)
من دوران را دوست میدارم طیف وسیعی از پروژه های جذاب ، پرسنل همدل و مدیرانی دوست داشتنی
من یکسال به عنوان موشن گرافیست در این شرکت درحال کارم. با اینکه قسمت بازاریابی نسبت جاهای دیگه اش بهتره ولی بازم اصلا خوب نیست. محیط به شدت سمی ولی در ظاهر دوستانه. حقوق و مزایا در حد حداقل هاست. جای پیشرفت به هیچ وجه وجود نداره و هیچ اهمیتی به زحمت افراد داده نمیشه. درکل اگه دنبال یه جای کاملا کارمندی بدون جای پیشرفت و استرس و دغدغه میخواید براتون جای خوبیه ولی اگه دنبال حقوق خوب و پیشرفت های کاری هستید رفاه جای شما نیست.
به نظرم در کل دیجیکالا جای بسیار خوبی برای کاره. تعادل خوبی بین کار و زندگی هست و حقوقش جزو بالاترینها در ایران ه. تجربهی کار در یک سازمان بسیار بزرگ با افراد مختلف میتونه خیلی در مسیر پیشرفت شغلیتون تاثیرگذار باشه. ایرادی که من میتونم بگیرم این است که دیجیکالا از اون جایی یه سازمان بزرگ هست، دست شما به عنوان یک متخصص آیتی خیلی باز نیست در نتیجه خلاقیت و نوآوری در دیجیکالا نسبت به استارتآپها کمتر به چشم میاد. ساعت کاری تا حد زیادی شناور هست و اگر دیر سر کار برسید میتونید بیشتر شرکت بمانید و کسری کار خود رو جبران کنید. محیط کاری جذاب و مدرن ه و در بدور استخدامتون یه لپتاپ و مانیتور (و در صورت موافقت مانیتور دوم و کیبورد) بهتون داده میشه. حقوقها سر موعد مقرر واریز میشه در طول یک سال تنها یک بار دیدم که با تاخیر چند روزه واریز شه نهار هم از طرف شرکت داده میشه
از هفته ی سوم دیگه فهمیدم اونجا جای من نیست، خساست تو تار و پود ( و نه فقط حقوق) شرکت موج میزنه
هم دلی و گرم بودن فضای کاری در تیمها وجود دارد اما مجموعه مدیریت و منابع انسانی در تصمیمگیری و رشد نیرو ضعیف عمل میکند.
با توجه به ماهیت استارتآپی دارای ضعف هایی در راندمان نگهداری تیم و رشد نیرو است که به مدت یکسال فعالیتم رشد مجموعه به مرور قابل لمس بود.
در مدت کوتاهی که در این شرکت بودم شاهد این بود که بخش زیرساخت به ترتیب به خاطر عدم مدیریت و رفتارهای نامناسب نیروهای قوی خودش را از دست می دهد. در حدی که تعداد مدیر سیستم از ۳ نفر به ۱ نفر تقلیل یافته بود. به غیر از یک نفر هیچ sysadmin ای بیشتر از ۱۰ ماه در شرکت دوام نیاورده است!