مصاحبه با مدیر محترم منابع انسانی و مدیر عامل گرامی مجموعه بود که ابتدا به معرفی خودم و سوابق کاری م گذشت و سپس مصاحبه تخصصی. در محموع مصاحبه بسیار خوب ( طبق انتظارم) پیش رفت.
آخرین تجربهها
من در شرکت تخفیفان بصورت تمام وقت و به مدت ۱ تا ۳ سال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۸ بوده.
قبول نکردن دلیل واضحی بهم اعلام نکردن. اما همین که گفتن نمیخوان هم خوب بود خیلیا اینم نمیگن. حدود یک ساعت صحبت کردیم، کسی که برای مصاحبه انتخاب کرده بودن تجربه اولش بود و توی فیلد مورد نظر تجربه ای نداشت. طبیعتا از لحاظ فنی خیلی نمی تونست ارزیابی کنه از لحاظ اخلاقی هم خوش برخورد بودن هم اچ ار هم مصاحبه کننده.
اول بعد ۲۰ دقیقه منتظر موندن تو سالن یه فرم دادن که سوالات کاملا شخصی پرسیده بودن دوتا سوال هم علمی تخیلی بود، ظاهراً خلاقیت بخش نیروی انسانی بعد راهنمایی کردن به یه باکس که هرکس توش یکاری میکرد از غذا خوردن و غیبت تا کار مارکتینگ محیط شرکت کلا شلوغ و بی نظم تو مصاحبه سوالاتی که به هیچ عنوان ارتباطی به پوزیشن نداشت پرسیدن، بیشتر دنبال سوالی بودن که انگار میخوان مچ بگیرن
بعد از ثبت درخواست، خیلی سریع باهام تماس گرفتن و گفتن فلان روز بیاید برای مصاحبه. دفتر شرکت توی یه ساختمان نوساز نزدیک ونک بود. رفتم بالا و یه آقایی فرم داد و پر کردم. ده دقیقه منتظر موندم تا اون آقا برگشت، فرم رو گرفت و تا یه اتاق راهنماییم کرد. گفت منتظر باشید خانم فلانی (اسمش یادم نمیاد) بیان و مصاحبه شروع بشه. جالبه که توی آگهی شغلی اصلا، به هیچ وجه در مورد لزوم تسلط بر SEO چیزی ذکر نشده بود و ایشون در بدو ورود گفتن سئو بلدی؟ گفتم برای محتواگذاری که سئو لازم نیست! شما هم که نگفته بودید. گفت نه لازمه. ممنون که اومدید! بعد گفتن دوست دارید توی بخش پشتیبانی باشید؟ گفتم بله، تجربه خوبیه. گفتن صبر کنید من هماهنگ کنم! رفتن و دیگه برنگشتن تا ده دقیقه بعد که اون آقا اومدن و گفتن باهاتون تماس میگیریم! بیشتر وقت تلف کردن بود. فضای شلوغ و درهم شرکت و سبک رفتاری کارمندها و مدیران هم طوری بود که به نظر میرسید خیلی قابل تحمل نیست و کسی که اهل کار باشه و دنبال تجربه، خیلی دوام نمیاره.
یه فرم دادن که پر کنم که مثه همه فرمای دیگه بود. سوالای کلیشه ای و کلی پرسیدن. اصلا سوالای تخصصی و فنی نپرسیدند چون فرد مصاحبه کننده کارمند اداری منابع انسانی بود و احتمالا در مراحل بعدی قرار بود مصاحبه تم تخصصی تری بگیره. ساختمونی که تخفیفان توش بود مثل یه خونه بود و من هی فکر میکردم که اشتباه اومدم. همین موضوع اولش زد توی ذوقم چون تصورم از تخفیفان یه سازمان درست و حسابی بود. البته داخلش رو شبیه یه آفیس درست کرده بودند
مرحله اول مصاحبه حضوری بود که بهم گفته بودن لپ تاپ ببرم که یه تست کوتاه اونجا انجام بدم. سوالای تخصصی پرسیدن و تکنولوژیهایی که کار کرده بودم یا لازم بود توضیح دادم. در پایان یه کد جاوایی کوتاه ازم خواستن که بزنم و همونجا کد زدنم رو دیدن.
مرحله اول مصاحبه من به صورت فنی انجام شد. سوالات در حوزه مربوطه پرسیده شد و به نظرم مناسب بود. مرحله سوم مصاحبه منابع انسانی بود که سوالات پیرو سابقه من، دلیل جابهجایی و انگیزه و شخصی بود که به نظرم خوب و متعادل بودن. مرحله دوم مصاحبه من تست فنی بود که ارسال کردن و انجام دادم، تست به نسبت راحت و مناسبی برای این مرحله بود. من خیلی طولانی کردم ارسالش رو اما مدام پیگیری کردن تا فرستادم روال مصاحبه مناسب و بدون فرآیند و پیچیدگی خاصی بود. فرم رزومه کمی طولانی بود که به نظرم با صبر باید پر کرد. ویژگیهایی که براشون مهم بود: به موقع بودن، سختکوشی و مسوولیت پذیری بعضی سوالات هم بود که متوجه نشدم چرا پرسیدن
ابتدا با یک شخص بسیار جدی وعبوس مواجه شدم.پوزیشن درخواستی اشان کارگزینی بود اما سوالات منابع انسانی پرسیدند.خیلی جالب بود!! شخص مصاحبه کننده اصلا به بحث وارد نبود .اصلا تجربهخوبی نداشتم .کاش نمیرفتم .اصلا معلوم نشد چرا باداشتن رزومه خیل یقوی که داشتم من را رد کردند. مدیر منابعانسانیشون بمن گفت ماسکت رو در بیار ببینمت…! شاید ظاهر براشون ملاک بود
ابتدا یک مصاحبه جهت آشنایی انجام شد و سپس یک تسک برای ارزیابی توانمندی هام برام ارسال شد و پس از اون مصاحبه ای در رابطه با تسکی که انجام شده بودم انجام شد و اعلام نتیجه. در تمامی این مراحل مصاحبه کنندگان با احترام و صمیمیت برخورد کردند و این رفتار آن ها از ایجاد استرس به شدت جلوگیری کرد و همه چیز بسیار عالی انجام شد.
افرادی که مصاحبه کردن بسیار آدم های با شخصیتی بودند. فضاش بسیار جالب بود و هنگام مصاحبه هم به هیچ عنوان احساس استرس و ترس نداشتم. مصاحبه کننده هاش خیلی آدم های قوی بودند. از این جهت سخت بود که ویژن الگوریتمیک رو توی مصاحبه خیلی روش مانور دادند ولی جالب و جذاب بود. مهارت ها و اسکیل های فرانت رو خیلی خوب بررسی کردند. از جمله مواردی که حس کردم خیلی براشون اهمیت داشت: ۱- تواضع ۲- اخلاق مداری ۳- نداشتن نگاه بالا به پایین ۴- خود یاد گیرنده بودن ۵- کتاب خوان بودن
یک مصاحبه تلفنی از سمت مدیر منابع انسانی داشتم و مصاحبه بعدی به صورت حضوری با مدیرعامل، عضو هیات مدیره و مدیر منابع انسانی شرکت بود که هر دو روند بسیار عالی و کارآمدی رو طی کردن. احترام به حقوق دو طرف(کارفرما و کارمند) درون سوالات مشخص بود و حس خوبی به من القا کرد. همکاری با این تیم حرفهای برای من جای بسی افتخار هست.
نکات مثبت متعددی وجود داشت که البته یکی از آنها به طور خاص برایم خوشایند بود، اینکه سوال شخصی غیرمرتبط با کار پرسیده نشد. خیلی جاها سوالاتی می پرسند که واقعا نمی فهمی هدف از همچین سوالی چیست . تقریبا ۳ مصاحبه داشتم. یکی تلفنی با مدیر منابع انسانی / بعدی با مدیر محصول و منابع انسانی / + یک تسک / بعدی با مدیر محصول و مدیر عامل رفتارها بسیار دوستانه و محترمانه بود ولی مصاحبه ها طولانی، سخت و چالش برانگیز 🙂 که البته فکر میکنم به خاطر موقعیت پیشنهادی، تا حدی طبیعی بود. به طور کلی ولی حرفه ای بودن تیم از سوالاتی که پرسیده میشد مشخص بود
سوالاش آدمو گیج میکرد یعنی آدم جواب سوالو میداد بعد هی میگفت خب دیگه؟خب جواب من همون بود هی میپرسید دوباره.کلا از روند مصاحبه ها خوشم نمیاد آدم حس میکنه تو اتاق بازجویی نشسته.اینم بگم که همون موقع که داشتم فرم پر میکردم یه نفر با منشی تماس گرفت(معلوم بود کارمند خودِ شرکت بود)و گفت رزومشو فرستادی(من با توجه به جوابی که منشی داد میگم این سوالو پرسید)گفتش که نه شاید تو رزومش به معدلش گیر بدن بعد نمیدونم از اون طرف چی گفت منشی برگشت گفت باشه پس یروز بیاد اینجا بگم بچه ها باهاش کار کنن که تو کمیته جذب(مرحله دوم میشه فک کنم)به مشکل برنخوره(یعنی مرحله اول هرکیو بخوان میارن).فک میکردم دیگه شرکتای بزرگ آشنابازی نیست.یعنی انقدر گیج شده بودم از سوالای اون آقا که.ولی فک کنم بیشتر رو همکاری بلندمدتم خیلی تاکید دارن ولی من صادقانه جواب دادم. توصیه اینکه اصلا از علاقتون نگید بگید ما فقط همین شغلو دوست داریم و تاابد دنبال همین شغلم و ازین چیزا که درکل صادق نباشید
هم مدیرمنابع انسانیشون بود و هم سرپرست پشتیانی. اولی که گیر داد چرا پیش بابات کار نمی کنی و کلی حرف دیگه در مورد پدرم و بازار کار رشته ی کارشناسیم و … و من کلی دلیل میاوردم و قانع نمیشد و اصلا حس نمی کرد زیادی وارد جزئیات خانواده م شده و در موردشون ندیده و نشناخته نظر میده. دومی هم که اصلا حرف زدن بلد نبود نمیدونم چه جوری مدیر پشتیبانی شده بود!
اول مصاحبه فنی بود . بعد مصاحبه با مدیر و کمیته جذب.. فرآیندش در کل خوب بود و مثل خیلی جاهای دیگه بود. مصاحبه کمیته جذب طولانی تر بود و برخوردشون بهتر بود. در کل فرآیند مصاحبه، مصاحبه کمیته جذبش از همه بهتر بود که مصاحبه کننده ها هم خیلی تکنیکال بودند و هم با تجربه. با روابط اجتماعی عالی و البته صمیمی ….
در بدو ورود که مصاحبه فنی بود، دو نفر اومدن و شروع به مصاحبه کردن. در ابتدا مصاحبه با شکل طراحی دیتا مدل آغاز شد و بعد اصول برنامه نویسی و … پیش رفت. کلا تجربه و برنامه نویسی انگار براشون مهم بود. جلسه مصاحبه که قرار بود نیم ساعت باشه به ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه کشید در طول مصاحبه دنبال این بودن منو به چالش بکش یه جوری که نتونم جواب بدم تا این که سطح من مشخص شه. در کل حس اینو پیدا کردم که یه جوری بهم ثابت کنند تو نمیتونی جواب بدی ولی من هر سوالی بود رو جواب میدادم و یکی از اونا هی میگفت وایسا وایسا اینم به ذهنم رسید بزار بپرسم که جلسه طولانی شد.
یک مرحله آزمون آنلاین دادم بعد فردای آن روز تماس گرفتند و برای مصاحبه حضوری رفتم. در مصاحبه ی حضوری همه چیز عالی بود. دو نفر بودند که مصاحبه میکردند و باید بگم از لحاظ اخلاقی بی نظیر بودند. و از لحاظ فنی و علمی هم باید بگم این دو نفر بی نظیر بودند. بسیار متواضع و خوش برخورد. و اصلا سوالات فضایی نپرسیدن. بسیار منطقی سوال پرسیدند ولی در عین حال عمیق. درمورد سی شارپ، اس کیو ال، ام وی سی و جاوا اسکریپت سوال پرسیدند. فقط میتونم بگم خوش بحال کسانی که باهاشون کار میکنند.
از طریق اسکایپ تماس گرفتن ۲ نفر بودن تمام سوالات شخصی بود اصلا با تخصص من کاری نداشتن از تعداد دوست پسرها و شغل و درآمد خانوداه و ارتباط پدر و مادرم پرسیدن تا تعداد همکارا و افرادی که در شرکت فعلی مشغول به کار هستن مصاحبه بیشتر شبیه جلسه خاستگاری برای خانواده های سنتی بود تا همکاری در یک سازمان خصوصی
ابتدا با سرپرست پشتیبانی بود که خیلی خوب بودند و یه سری سوال درباره پشتیبانی پرسیدند. مرحله بعد با مدیر عامل شرکت بود ایشون خیلی بد بودند یه سوالای مسخره راجع به زندگی شخصی پرسیدند که به هیچکسی مربوط نیست.مثلا پدرم بازنشسته ست بعد میپرسه خرج زندگی رو چجوری میده . چند سوال هوش پرسیدند. یه جوری رفتار کرد که انگار حس برده بودن بهم دست داد.همونجا هم گفتن قبول نشدی. دیگه تا آخر عمرم برای اینجا رزومه نمیفرستم حتی وقتی ببینم انقدر پیشرفت کردم و یه شغل خوب با درآمد عالی بهم پیشنهاد بشه. دیگه اینجا واسه کار نمیرم. با اینکه آرزوم بود قبول بشم. انگار میخای بری ناسا استخدام شی که آنقدر تست هوش میپرسن. برای پشتیبانی فقط هوش و آشنایی با sql خیلی مهم
مصاحبه با مدیر محترم منابع انسانی و مدیر عامل گرامی مجموعه بود که ابتدا به معرفی خودم و سوابق کاری م گذشت و سپس مصاحبه تخصصی. در محموع مصاحبه بسیار خوب ( طبق انتظارم) پیش رفت.
من در شرکت تخفیفان بصورت تمام وقت و به مدت ۱ تا ۳ سال کار کردم و آخرین سال همکاری من ۱۳۹۸ بوده.
قبول نکردن دلیل واضحی بهم اعلام نکردن. اما همین که گفتن نمیخوان هم خوب بود خیلیا اینم نمیگن. حدود یک ساعت صحبت کردیم، کسی که برای مصاحبه انتخاب کرده بودن تجربه اولش بود و توی فیلد مورد نظر تجربه ای نداشت. طبیعتا از لحاظ فنی خیلی نمی تونست ارزیابی کنه از لحاظ اخلاقی هم خوش برخورد بودن هم اچ ار هم مصاحبه کننده.
اول بعد ۲۰ دقیقه منتظر موندن تو سالن یه فرم دادن که سوالات کاملا شخصی پرسیده بودن دوتا سوال هم علمی تخیلی بود، ظاهراً خلاقیت بخش نیروی انسانی بعد راهنمایی کردن به یه باکس که هرکس توش یکاری میکرد از غذا خوردن و غیبت تا کار مارکتینگ محیط شرکت کلا شلوغ و بی نظم تو مصاحبه سوالاتی که به هیچ عنوان ارتباطی به پوزیشن نداشت پرسیدن، بیشتر دنبال سوالی بودن که انگار میخوان مچ بگیرن
بعد از ثبت درخواست، خیلی سریع باهام تماس گرفتن و گفتن فلان روز بیاید برای مصاحبه. دفتر شرکت توی یه ساختمان نوساز نزدیک ونک بود. رفتم بالا و یه آقایی فرم داد و پر کردم. ده دقیقه منتظر موندم تا اون آقا برگشت، فرم رو گرفت و تا یه اتاق راهنماییم کرد. گفت منتظر باشید خانم فلانی (اسمش یادم نمیاد) بیان و مصاحبه شروع بشه. جالبه که توی آگهی شغلی اصلا، به هیچ وجه در مورد لزوم تسلط بر SEO چیزی ذکر نشده بود و ایشون در بدو ورود گفتن سئو بلدی؟ گفتم برای محتواگذاری که سئو لازم نیست! شما هم که نگفته بودید. گفت نه لازمه. ممنون که اومدید! بعد گفتن دوست دارید توی بخش پشتیبانی باشید؟ گفتم بله، تجربه خوبیه. گفتن صبر کنید من هماهنگ کنم! رفتن و دیگه برنگشتن تا ده دقیقه بعد که اون آقا اومدن و گفتن باهاتون تماس میگیریم! بیشتر وقت تلف کردن بود. فضای شلوغ و درهم شرکت و سبک رفتاری کارمندها و مدیران هم طوری بود که به نظر میرسید خیلی قابل تحمل نیست و کسی که اهل کار باشه و دنبال تجربه، خیلی دوام نمیاره.
یه فرم دادن که پر کنم که مثه همه فرمای دیگه بود. سوالای کلیشه ای و کلی پرسیدن. اصلا سوالای تخصصی و فنی نپرسیدند چون فرد مصاحبه کننده کارمند اداری منابع انسانی بود و احتمالا در مراحل بعدی قرار بود مصاحبه تم تخصصی تری بگیره. ساختمونی که تخفیفان توش بود مثل یه خونه بود و من هی فکر میکردم که اشتباه اومدم. همین موضوع اولش زد توی ذوقم چون تصورم از تخفیفان یه سازمان درست و حسابی بود. البته داخلش رو شبیه یه آفیس درست کرده بودند
مرحله اول مصاحبه حضوری بود که بهم گفته بودن لپ تاپ ببرم که یه تست کوتاه اونجا انجام بدم. سوالای تخصصی پرسیدن و تکنولوژیهایی که کار کرده بودم یا لازم بود توضیح دادم. در پایان یه کد جاوایی کوتاه ازم خواستن که بزنم و همونجا کد زدنم رو دیدن.
مرحله اول مصاحبه من به صورت فنی انجام شد. سوالات در حوزه مربوطه پرسیده شد و به نظرم مناسب بود. مرحله سوم مصاحبه منابع انسانی بود که سوالات پیرو سابقه من، دلیل جابهجایی و انگیزه و شخصی بود که به نظرم خوب و متعادل بودن. مرحله دوم مصاحبه من تست فنی بود که ارسال کردن و انجام دادم، تست به نسبت راحت و مناسبی برای این مرحله بود. من خیلی طولانی کردم ارسالش رو اما مدام پیگیری کردن تا فرستادم روال مصاحبه مناسب و بدون فرآیند و پیچیدگی خاصی بود. فرم رزومه کمی طولانی بود که به نظرم با صبر باید پر کرد. ویژگیهایی که براشون مهم بود: به موقع بودن، سختکوشی و مسوولیت پذیری بعضی سوالات هم بود که متوجه نشدم چرا پرسیدن
ابتدا با یک شخص بسیار جدی وعبوس مواجه شدم.پوزیشن درخواستی اشان کارگزینی بود اما سوالات منابع انسانی پرسیدند.خیلی جالب بود!! شخص مصاحبه کننده اصلا به بحث وارد نبود .اصلا تجربهخوبی نداشتم .کاش نمیرفتم .اصلا معلوم نشد چرا باداشتن رزومه خیل یقوی که داشتم من را رد کردند. مدیر منابعانسانیشون بمن گفت ماسکت رو در بیار ببینمت…! شاید ظاهر براشون ملاک بود
ابتدا یک مصاحبه جهت آشنایی انجام شد و سپس یک تسک برای ارزیابی توانمندی هام برام ارسال شد و پس از اون مصاحبه ای در رابطه با تسکی که انجام شده بودم انجام شد و اعلام نتیجه. در تمامی این مراحل مصاحبه کنندگان با احترام و صمیمیت برخورد کردند و این رفتار آن ها از ایجاد استرس به شدت جلوگیری کرد و همه چیز بسیار عالی انجام شد.
افرادی که مصاحبه کردن بسیار آدم های با شخصیتی بودند. فضاش بسیار جالب بود و هنگام مصاحبه هم به هیچ عنوان احساس استرس و ترس نداشتم. مصاحبه کننده هاش خیلی آدم های قوی بودند. از این جهت سخت بود که ویژن الگوریتمیک رو توی مصاحبه خیلی روش مانور دادند ولی جالب و جذاب بود. مهارت ها و اسکیل های فرانت رو خیلی خوب بررسی کردند. از جمله مواردی که حس کردم خیلی براشون اهمیت داشت: ۱- تواضع ۲- اخلاق مداری ۳- نداشتن نگاه بالا به پایین ۴- خود یاد گیرنده بودن ۵- کتاب خوان بودن
یک مصاحبه تلفنی از سمت مدیر منابع انسانی داشتم و مصاحبه بعدی به صورت حضوری با مدیرعامل، عضو هیات مدیره و مدیر منابع انسانی شرکت بود که هر دو روند بسیار عالی و کارآمدی رو طی کردن. احترام به حقوق دو طرف(کارفرما و کارمند) درون سوالات مشخص بود و حس خوبی به من القا کرد. همکاری با این تیم حرفهای برای من جای بسی افتخار هست.
نکات مثبت متعددی وجود داشت که البته یکی از آنها به طور خاص برایم خوشایند بود، اینکه سوال شخصی غیرمرتبط با کار پرسیده نشد. خیلی جاها سوالاتی می پرسند که واقعا نمی فهمی هدف از همچین سوالی چیست . تقریبا ۳ مصاحبه داشتم. یکی تلفنی با مدیر منابع انسانی / بعدی با مدیر محصول و منابع انسانی / + یک تسک / بعدی با مدیر محصول و مدیر عامل رفتارها بسیار دوستانه و محترمانه بود ولی مصاحبه ها طولانی، سخت و چالش برانگیز 🙂 که البته فکر میکنم به خاطر موقعیت پیشنهادی، تا حدی طبیعی بود. به طور کلی ولی حرفه ای بودن تیم از سوالاتی که پرسیده میشد مشخص بود
سوالاش آدمو گیج میکرد یعنی آدم جواب سوالو میداد بعد هی میگفت خب دیگه؟خب جواب من همون بود هی میپرسید دوباره.کلا از روند مصاحبه ها خوشم نمیاد آدم حس میکنه تو اتاق بازجویی نشسته.اینم بگم که همون موقع که داشتم فرم پر میکردم یه نفر با منشی تماس گرفت(معلوم بود کارمند خودِ شرکت بود)و گفت رزومشو فرستادی(من با توجه به جوابی که منشی داد میگم این سوالو پرسید)گفتش که نه شاید تو رزومش به معدلش گیر بدن بعد نمیدونم از اون طرف چی گفت منشی برگشت گفت باشه پس یروز بیاد اینجا بگم بچه ها باهاش کار کنن که تو کمیته جذب(مرحله دوم میشه فک کنم)به مشکل برنخوره(یعنی مرحله اول هرکیو بخوان میارن).فک میکردم دیگه شرکتای بزرگ آشنابازی نیست.یعنی انقدر گیج شده بودم از سوالای اون آقا که.ولی فک کنم بیشتر رو همکاری بلندمدتم خیلی تاکید دارن ولی من صادقانه جواب دادم. توصیه اینکه اصلا از علاقتون نگید بگید ما فقط همین شغلو دوست داریم و تاابد دنبال همین شغلم و ازین چیزا که درکل صادق نباشید
هم مدیرمنابع انسانیشون بود و هم سرپرست پشتیانی. اولی که گیر داد چرا پیش بابات کار نمی کنی و کلی حرف دیگه در مورد پدرم و بازار کار رشته ی کارشناسیم و … و من کلی دلیل میاوردم و قانع نمیشد و اصلا حس نمی کرد زیادی وارد جزئیات خانواده م شده و در موردشون ندیده و نشناخته نظر میده. دومی هم که اصلا حرف زدن بلد نبود نمیدونم چه جوری مدیر پشتیبانی شده بود!
اول مصاحبه فنی بود . بعد مصاحبه با مدیر و کمیته جذب.. فرآیندش در کل خوب بود و مثل خیلی جاهای دیگه بود. مصاحبه کمیته جذب طولانی تر بود و برخوردشون بهتر بود. در کل فرآیند مصاحبه، مصاحبه کمیته جذبش از همه بهتر بود که مصاحبه کننده ها هم خیلی تکنیکال بودند و هم با تجربه. با روابط اجتماعی عالی و البته صمیمی ….
در بدو ورود که مصاحبه فنی بود، دو نفر اومدن و شروع به مصاحبه کردن. در ابتدا مصاحبه با شکل طراحی دیتا مدل آغاز شد و بعد اصول برنامه نویسی و … پیش رفت. کلا تجربه و برنامه نویسی انگار براشون مهم بود. جلسه مصاحبه که قرار بود نیم ساعت باشه به ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه کشید در طول مصاحبه دنبال این بودن منو به چالش بکش یه جوری که نتونم جواب بدم تا این که سطح من مشخص شه. در کل حس اینو پیدا کردم که یه جوری بهم ثابت کنند تو نمیتونی جواب بدی ولی من هر سوالی بود رو جواب میدادم و یکی از اونا هی میگفت وایسا وایسا اینم به ذهنم رسید بزار بپرسم که جلسه طولانی شد.
یک مرحله آزمون آنلاین دادم بعد فردای آن روز تماس گرفتند و برای مصاحبه حضوری رفتم. در مصاحبه ی حضوری همه چیز عالی بود. دو نفر بودند که مصاحبه میکردند و باید بگم از لحاظ اخلاقی بی نظیر بودند. و از لحاظ فنی و علمی هم باید بگم این دو نفر بی نظیر بودند. بسیار متواضع و خوش برخورد. و اصلا سوالات فضایی نپرسیدن. بسیار منطقی سوال پرسیدند ولی در عین حال عمیق. درمورد سی شارپ، اس کیو ال، ام وی سی و جاوا اسکریپت سوال پرسیدند. فقط میتونم بگم خوش بحال کسانی که باهاشون کار میکنند.
از طریق اسکایپ تماس گرفتن ۲ نفر بودن تمام سوالات شخصی بود اصلا با تخصص من کاری نداشتن از تعداد دوست پسرها و شغل و درآمد خانوداه و ارتباط پدر و مادرم پرسیدن تا تعداد همکارا و افرادی که در شرکت فعلی مشغول به کار هستن مصاحبه بیشتر شبیه جلسه خاستگاری برای خانواده های سنتی بود تا همکاری در یک سازمان خصوصی
ابتدا با سرپرست پشتیبانی بود که خیلی خوب بودند و یه سری سوال درباره پشتیبانی پرسیدند. مرحله بعد با مدیر عامل شرکت بود ایشون خیلی بد بودند یه سوالای مسخره راجع به زندگی شخصی پرسیدند که به هیچکسی مربوط نیست.مثلا پدرم بازنشسته ست بعد میپرسه خرج زندگی رو چجوری میده . چند سوال هوش پرسیدند. یه جوری رفتار کرد که انگار حس برده بودن بهم دست داد.همونجا هم گفتن قبول نشدی. دیگه تا آخر عمرم برای اینجا رزومه نمیفرستم حتی وقتی ببینم انقدر پیشرفت کردم و یه شغل خوب با درآمد عالی بهم پیشنهاد بشه. دیگه اینجا واسه کار نمیرم. با اینکه آرزوم بود قبول بشم. انگار میخای بری ناسا استخدام شی که آنقدر تست هوش میپرسن. برای پشتیبانی فقط هوش و آشنایی با sql خیلی مهم